Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog een fles nou dat zou ik ook niet doen hoor! Zoe is ook vd fles af sinds twee weken kunnen we even een paar maanden zonder flessen en dan gaan we er weer vol in hihi!

Straks naar de vk ga denk ik voor het eerst het hartje luisteren. Leukkk

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poe, ik lag een boel pagina's achter. Er is weer een hoop gebeurd zeg. Wij hebben net 3 weken vakantie achter de rug... echt heerlijk. we zijn gewoon thuis gebleven en dat was echt een feest. Want zo lang ben je eigenlijk nooit thuis met zijn drieen...

Dorine, veel sterkte met je vader. Keuze 2 lijkt inderdaad het meest logisch. wanneer krijgt hij die prik dan? spannend...

Ursula, wat een prachtig ventje! En sterkte met je herstel!

Natasja, fijn dat Desi weer beter is. dat klonk naar.

Esk, heerlijk alweer verlof. rust goed uit! het wordt straks nog zwaar genoeg.

Kiet, wat gaat dat ook al weer snel...

hoop dat ik niemand specifiek vergeten ben...

even reactie op de praktische vraag over verlof als je een ziek kind/echtgennot hebt mag je zorgverlof opnemen. Als je full time werkt zijn dat 10 dagen per jaar. Wel krijg je over deze dagen maar 70% van je salaris uitgekeerd. Maar je hoeft dus geen vakantiedagen op te nemen.

en wat wordt er al veel gestaan en gelopen zeg! Hier wel veel gestaan. Al enkele maanden zelfs. Dus wij dachten dat meneer ook dan wel snel zou gaan lopen. Maar hij neemt voor alle fases ruim de tijd. Hij is immers ook vroeg begonnen met kruipen en pas enkele maanden later gaan staan. dus deze fase zal ook wel enkele maanden duren. Prima hoor... wel loopt hij af en toe aan mijn handje. Achter zijn loopwagentje lopen gaat nog niet zo goed, want die gaat veel te snel voor hem. dus dan kruipt hij op zijn knietjes en duwt hij het wagentje voort.

en dan het eten. Kees kan echt enorm boos zijn tijdens het eten. soms omdat hij heel erg honger heeft en het hem niet snel genoeg gaat. Soms omdat hij denkt dat hij het niet wil en dan moet ik hem echt vasthouden en een lepeltje naar binnen proppen zodat hij kan proeven. 9 van de 10 keer vindt hij het namelijk wel lekker en gaat de rest van het bakje al jummend naar binnen. Avondeten voer ik met een lepeltje. wel pakt hij vaak het lepeltje van mij over om het hapje in zijn mond te stoppen. het lepeltje weer terug krijgen is echter een hele strijd..:-)

Brood blijft een lastige. soms niet, soms alleen getoast (en dan soms alleen grote stukken die hij af kan happen en soms juist alleen kleine stukken), soms alleen de korsten en soms alleen de binnenkantjes), soms in melk gdoopt, soms met smeerkaas, soms met smeerworst. het enige dat er altijd ingaat zijn boterammetjes gegrild met een beetje kaas. Alles wat meneer niet wil belandt op de grond..

Pindakaas heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik dat zelf niet lekker vindt en dus niet in huis heb. ga ik ook maar eens proberen.

Vandaag trouwens uitgangsecho gehad. vandaag beginnen met het lange protocol...

Geplaatst

Hoi,

Ha Tessa, fijn te horen dat je genoten hebt van je vakantie thuis!

Ga zo ook maar even bellen naar de overkoepelende organisatie van de gastouderopvang. Heerlijk, net aan het werk kan mijn gastouder de eerste volle week van september niet en anderhalve week in oktober. Wat heb je daar nou aan. Gelukkig hebben we voor noodopvang gekozen, want ze zien me bij mijn werk al aankomen: kan ik alvast ruim 2 weken vrij nemen?! Ik ken ook niet zomaar iemand die op kan passen en bij mijn moeder zal ik tegen die tijd niet aan hoeven komen - dat wil ik overigens niet eens.

Nog twee bestralingen te gaan..... 30 augustus gesprek met oncoloog over de chemo: wat en wanneer. Ze is zo bang haar haren te verliezen. Zat hier als een zielig hoopje op de bank gistermiddag. Dan breekt mijn hart.

Enfin, morgenochtend uitgangsecho. Kijken of we dan met de vervanger van de Menopur kunnen starten.

Ga nog ff een kwast ter hand nemen buiten.

Geplaatst

Hoi Tessa,

Fijn dat je zon fijne vakantie heb gehad!

Menopur zijn hormonen om je eitjes te laten groeien zet je met spuiten in je buik.

Geplaatst

Hoi allemaal ursula van harte gefeliciteerd met je prachtige zoontje!Kiet morgen je echo voor geslachts bepaling toch? Wat gaat het allemaal snel! Dorine wat een moeilijke tijd zeg heel veel sterkte!Tessa ik kan volgens mij geen zorgverlof opnemen als 1 van de kids een griepje heeft alleen bij ernstige dingen. Misschien dat je dat ook bedoeld.En dan kan ik kort of langdurig aavragen. Toen mijn man de tese operatie onderging kreeg ik het maar toen hij in januari op werd genomen in het zh kreeg ik niet eens calamiteiten verlof want ik moest pas de volgende dag werken en het geldt alleen als het voor die dag zelf is. Maarja ik ga zo bbqen nu het weer even lekker is.Groetjes

Geplaatst

Nee hoor Marchan, dat is niet waar. Als jij de enige bent die op dat moment voor je kind kan zorgen heb je recht op zorgverlof. Wel is het zo dat verlangt wordt dat beide partners/ouders de zorgtaken geleidelijk verdelen. met een klein griepje mag ik bijvoorbeeld kees niet naar de gastouder brengen. dan moet ik thuis blijven en voor hem zorgen. dan mag je zorgverlof opnemen. En als je werkgever iets anders zegt, dan probeert hij dat gewoon. Veel werkgevers willen natuurlijk veel liever dat je vrije dagen opneemt dan dat je zorgverlof opneemt...

Geplaatst

Ok nou heb ik ook weer wat geleerd. Wij zullen het tenzij een van ons in het ziekenhuis ligt gelukkig niet nodig hebben. Maar zo zie je je moet weten waar je allemaal recht op hebt.

Geplaatst

Tessa, fijn dat de vakantie leuk was en ook weer gaan starten, succes met alles.

Natasja, sterkte met je moeder en jij ook succes met je uitgangsecho.

Kiet, morgen geslachtsbepaling.. spannendd....

Ik heb vandaag de termijnecho gehad en alles was goed met de kleine. Ze kwamen nu uit op 10w5d terwijl ik eigenlijk pas 9w6d was. De kleine groeit dus goed.

Ik heb nu de nekplooimeting moeten verzetten. deze stond gepland op 12 september maar dat vonden ze te laat. Nu gaan we op 29 augustus om 8uur45 nog voor de nekplooimeting en s'-middags om 13 uur stappen we op het vliegtuig naar Spanje. Waarschijnlijk dus ff stressen die ochtend.

Als ik op de 29e nog zoveel voorloop qua dagen wordt mijn uitgerekende datum bijgesteld. Best bizar hoor, dan zou ik nu opeens al bijna 11 weken zijn. Lekker zo'n weekje cadeau.

Bij wessel heb ik dit trouwens ook gehad. Eerst was mijn uitgerekende datum 20 juni en daarna 14f juni.

Fijne avond nog meiden.

Geplaatst

Dorine, fijn dat alles zo goed gaat met die kleine in je buik. Oooh..vakantie..heerlijk. Hebben jullie een huisje of hotel?

En kiet......ik ben NIEUWSGIERIG!!!!!

Belangrijkste is zoals ze zo vaak zeggen dat jullie kleine gezond is maar ik moet zeggen dat ik 3Decho's, termijnbepalingen, geslachtsbepaleingen, etc de extra geniet-momentjes in een zwangerschap vind. Dan wordt alles zo veel concreter.

Esk, hoe gaat het met jou? De laatste loodjes zullen aangebroken zijn, of voel je dit nog niet zo? Ben je er klaar voor? In hoeverre je daar klaar voor kan zijn?

Tessa en natasja beiden vanaf vandaag (en gisteren) weer in de race. Hoop zo voor jullie dat het lukt. Hebben jullie beide een kort protocol? Sorrie, heb een vergiet als een zeef, komt denk ik door de doorbroken nachten.

Tessa, fijn dat je genoten hebt van de weken thuis. Goed dat het lukte om te ontspannen en het geluk in de kleine dingen te zien!

Gisteren is storm weer gewogen. Hij was in 8 dagen tijd ruim 500 gram aangekomen!!!! De helsesøster zei dat ik er voorlopig niet op hoef te rekenen dat hij om de drie uur zou komen, eerder vaker (nu is het veldig varierende, van 1 uur naar 3 uur maar meestal om de 2 uur), aangezien hij zo hard groeit heeft hij vaak en veel eten nodig. Ik zat nog te twijfelen of ik wel genoeg melk had, Haha, blijkbaar wel.

Merel is zo snel aan het groeien, niet in de lengte of omvang maar in haar manier van doen. Ze 'praat' steeds meer, we communiceren echt, zij begrijpt enorm veel van wat we zeggen.

Dat vind ik nog het moeilijkste aan het hebben van twee kindjes, dat ik niet meer merel mijn onverdeelde aandacht en liefde kan geven. Ik weet dat dit juist 'gezond' is maar ik mis haar op een bepaalde manier. Dit wordt versterkt doordat ik haar niet mag tillen en bv geef. Daardoor hebben we minder momenten samen. Waarschijnlijk is het ergens goed maar het is ook slikken.

natasja, wat ontzettend vervelend dat je gastouder meteen zo veel afwezig is. Niet alleen omdat je iets anders moet regelen (of geregeld wordt) maar vooral omdat desi nog maar net begonnen is en het belangrijk is een goede vaste band te hebben.

Geplaatst

Hai allemaal,

Heb al een tijdje niet gereageerd, maar wel trouw meegelezen.

Dorine, weet je vader al voor welke optie hij gaat kiezen? Het lijkt me zo moeilijk! Wij hebben 2 jaar geleden te horen gekregen dat mijn vader nierkanker had. Uiteindelijk heeft hij een operatie gehad waarbij zijn nier is weggehaald en nu zijn we al weer een paar jaar verder en is hij kankervrij. Dat kan dus ook. Maar ik kan me nog goed herinneren hoe ik me toen voelde... sterkte ermee!

Ursula, ik begrijp dat best hoor, dat je Merel op die manier een beetje mist, maar ik denk dat dit vanzelf wel weer goedkomt. Nu krijgt (en vraagt) Storm nog even heel veel aandacht, maar daar zal straks wel meer balans in komen.

Tessa en Natasja, succes met de behandelingen. Hoop dat het allemaal meevalt.

Kiet, hoe was de echo?

Annelies, wat leuk dat Milou achter haar karretje loopt!

Hier ben ik me inderdaad aan het voorbereiden op de baby. Nog 4 weken (o jee...) en dan ben ik al uitgerekend. De zwangerschap op zich gaat erg goed, geen hoge bloeddruk of vocht vasthouden (zoals bij Thomas). Alles is in principe ook klaar (kamertje, namen, kaartjes etc.) dus de kleine kan komen. Merk dat ik me langzaam al een beetje aan het terugtrekken ben. Heb weinig zin dingen te ondernemen, wil het liefst alleen thuis zijn. In de ochtend is Thomas naar het kdv en dat geeft wel extra rust. In de middag zijn we gezellig met z'n tweetjes. Ik kan niet heel veel meer met hem ondernemen, lange wandelingen zijn uitgesloten, maar een rondje om lukt meestal wel en dat vind hij erg gezellig. Zowiezo als we langs de geitjes en kippetjes gaan, die hier op steenworp afstand in een weitje staan. Ik bewaar tegenwoordig brood speciaal om de dieren te gaan voeren, want Thomas vind het helemaal geweldig als ze bewegen :-).

En verder is het hier erg rustig, maar dat vind ik wel fijn. Ik lees erg veel, heb in een maand tijd al 41 (!) boeken gelezen (wel allemaal dunnetjes, ben momenteel verslaafd aan Baantjer's). Er gaan hier gemiddeld 2 Baantjer boeken per dag doorheen... ach ja, ik geniet er maar even van, straks zal ik de tijd niet meer hebben gok ik zo.

Geplaatst

Hoi,

Vandaag uitgangsecho gehad. De twee cystes links zijn verdwenen en als ik helder rood bloed heb mag ik op de derde dag naast de Deca met de Fostimon (soort Menopur) beginnen voor de stimulatie. Dan heb ik op dag 9 of 10 de eerste FM weer. Minder spannend dan de vorige keren, maar we gaan er weer voor.

Zou vandaag gebeld worden door het gastouderbureau, maar dat hebben ze verzuimd. Morgen maar even mailen vanaf mijn werk. Wil het gewoon alvast geregeld hebben voor oktober. We hadden anders het plan om ook maar ik die periode op vakantie te gaan, maar oktober is best wel een dure maand om naar Egypte te gaan. Nog maar ff zoeken op het internet en anders gaan we in November.

Het gaat erg goed bij haar gastouder. Ze eet, drinkt en slaapt goed. Ze vindt het ook leuk met de andere kindjes. Fijn, ook voor ons!

Lekker Esk dat je zo kan lezen. Wat je zegt: geniet er nog maar even van. Je hebt het straks druk genoeg. Weet je al wat je dit keer gaat doen. BV of gelijk de fles?

Ket, ben ook benieuwd naar de echo.

En Dorine, kon je nu van je echo genieten? Ik hoop het zo.

Kan je wel begrijpen Ursela. Je bent zo lang alleen met Merel geweest. Jullie zullen er allemaal aan moeten wennen. Volgens mij zijn er straks nog momentjes genoeg dat je je lieve kleine meisje je onverdeelde aandacht kan geven.

O ja, vandaag jullie hele leuke kaartje ontvangen. Zit er een betekenis achter?

We hebben Dési nu ook 's avonds zo ver dat ze zonder fles naar bed gaat. Ze is er zelf een paar dagen geleden mee opgehouden en nu bieden we hem ook niet meer aan. Ze heeft er vrede mee en gaat lekker slapen.

Geplaatst

ursela, wat een leuk kaartje. Bedankt.

Kiet, en en.... Ben zo benieuwd!

Natasja, wat fijn dat je weer mag starten. Ik ga voor jullie duimen.

EsK, wat heerlijk zo relaxe lezen. Ik denk dat ik dat straks ook maar eens ga proberen.

Natasja, ik kan nu idd genieten van de echo's. Ik voel me nu ook wel een beetje zwanger. Nu ik die kleine al een paar keer

heb zien bewegen ga ik er toch wel in geloven.

Vandaag was echt een speciale echo.

We hebben zelfs al het middenrif, 2 hersenhelften, de blaas, de maag en de 2 bloedvaten in de navelstreng gezien.

Geplaatst

Ben benieuwd Kiet, hoe was de echo?

@Natasja, wat gaat het snel met de bestralingen, hopelijk verliest ze haar haar niet. Wat goed dat je haar zo steunt.

@ursela, kan me er iets bij voorstellen, dat je Merel niet meer je onverdeelde aandacht kan schenken, maar nog even en dan kunnen Storm en Merel elkaar ook aandacht geven. Je bent een drukke moeder, je kunt niet alles tegelijk en je kleine Merel komt niets te kort aan al die prachtige foto's te zien :-).

@Dorine, dat moet een mooie echo zijn geweest. Wat fijn dat je je nu toch eindelijk zwanger voelt!

Wij hebben sinds vandaag twee konijnen! Julian vindt ze erg leuk en ik ook. Ze komen uit de opvang en heten oorspronkelijk Theo en Diana..... Dat zij toch geen konijnennamen? Dus Theo doop ik om tot Dexter, wie weet er dan nog een naam voor Diana? Ik kom niet verder dan Plukkie of Fluffy.

Lfs,Nienke

Geplaatst

Idd Natasja, het heeft ff geduurd maar zowel het vertrouwen als het genieten begint nu langzaam. Door het verschuiven van de datum bij de termijnecho ben ik vandaag ook al opeens 11 weken, nog maar 1 weekje en dan is die magische grens bereikt. Maar... voor mijn gevoel heb ik die na de echo van vorige week bereikt.

Mijn pa moet vanmiddag naar het ziekenhuis en aangeven voor welke optie hij gaat. Ik heb hem gisteren nog telefonisch gesproken en toen neigde hij naar optie 2. De voorkeur van mijn broer en mij gaat daar ook naar uit. Mijn pa is echter nogal gevoelig voor meningen van anderen dus wij zijn nog niet overtuigd dat hij ook daadwerkelijk voor 2 gaat kiezen.

Hij moet vanmiddag alleen naar het ziekenhuis omdat wij een weekend weg zijn en mijn broer geen oppas voor de kids kon vinden. Wij duimen dus dat hij voor 2 gaat.

Vanmiddag, einde van de middag, weten we het zeker. Spannend...

Nienke, ik ben niet thuis in dieren dus ook niet in dierennamen. Helaas dus geen idee voor een naam.

Ursela, ik ben het met de andere dames eens. Kan me je gevoel wel voorstellen maar die kleine Merel komt echt niets te kort hoor. Je liefde voor haar is niet veranderd dus dat voelt ze echt wel. En.. de foto's zien er prachtig uit dus volgens mij genieten jullie saampjes ook!

Dames, wij vertrekken vanmiddag lekker voor een weekendje naar Ameland. Ik spreek jullie na het weekend weer.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

even kort, gaan zo eten...maar kwam even snel kijken of er al nieuws van kiet was.

Nog niet.

Hmmmm, ik hoop maar dat het oude gezegde klopt deze keer. geen nieuws goed nieuws.

Pfff spannend..

En dorine, wat heeft je vader besloten? Weet je het al?

Geplaatst

Ik was ook benieuwd...

zojuist gehoord dat de eerste van ons september-clubje is bevallen. Oh, ik wil ook, ben de zwangerschap nu eigenlijk wel heel erg beu. Vooral dat ik niet meer uit de voeten kan... ben zo snel moe en dan krijg ik harde buiken dus veel rusten, maar dat wordt ook saaier en saaier...

Natasja, ik ga meteen flesvoeding geven (tenzij ik me op het allerlaatste moment nog bedenk, maar dat denk ik niet). Ik ben nog steeds helemaal klaar met borstvoeding, dus ga me dit keer niet de moeite nemen. Ik vind flesjes gewoon vele malen handiger... ben blijkbaar een flesjes-mama.

Dorine, fijn dat de echo goed was. Misschien kan je de kleine ook al wel snel voelen, voelde deze baby al met krap 14 weken, misschien al ietsjes eerder. Dat geeft toch meer geruststelling. Ik vond deze zwangerschap in dat opzicht wel moeilijker, was veel onzekerder dan bij de eerste. Zeker toen ik de kleine zelf nog niet kon voelen. Veel plezier op Ameland!

Nienke, ik vond Woezel wel een leuke naam, hoewel dat misschien meer een hondje is? Of Knijn? Ben verder ook niet heel creatief op namengebied, heb al moeite met de namen van mijn kinderen te verzinnen ;-)

Geplaatst

@esk, lijkt me moeilijk rustig aan te doen met de kleine erbij, of gaat dat? Ik zal voor je duimen dat je een augustus moeder wordt, of ben je dan nog te vroeg?

Uiteindelijk heb ik ze maar omgedoopt tot Bugs (Theo) & Bunny (Diana). Ze zijn erg gek op elkaar, heel schattig. Hier is in huis veel geklust en door de nog natte kozijnen mag Julian niet naar buiten. Dat gaat er bij hem natuurlijk niet in, haha. Dat komt ook omdat hij moe is en dat komt weer omdat we een paar hopeloze nachten achter de rug hebben, waarin we uren met hem wakker waren. Gisteren heeft hij in een ongezien moment een slakkenhuis in zijn mond gestopt..... Een vol slakkenhuis! Bah.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Rustig aan doen gaat op zich wel, op de momenten dat Thomas er of niet is, of op bed ligt. En die tijden worden natuurlijk overdag steeds minder. Maar op zich gaat het nog prima. Ik zit meestal op een stoel of op de bank en Thomas speelt dan bij mijn voeten of zo. Ik hoef eigenlijk alleen in actie te komen als hij iets doet wat niet mag of kan. En dat is de ene dag meer dan de andere dag. Gelukkig zie ik het ook wel vrij snel aankomen wat hij uitbedacht heeft, de ondeugd en kan ik met een vermanend woord vaak al een eind komen.

En bugs en bunny is leuk!

Geplaatst

iiieeeh, een slak, jasses. Haha...

Wat jammer van die wakkere nachten, pittig. Denk je te weten war het aan ligt?

Esk, ik snap je ongeduld, maar probeer toch te genieten van de rust, de momenten met jullie drietjes, die zijn bijzonder. Ik ben nu blij niet meer zwanger te zijn maar het is af en toe best zwaar. Zoals vandaag, een storm die alleen maar wil drinken en drinken en drinken en anders huilen. Pffff. Ik weet dat de samenstelling van mijn melk veranderd rond deze week en ik hoop maar dat het daar aan ligt. Maandag had hij ook al zo'n dag. En omdat ik helemaal geen reserves heb (hij komt om de twee uur snachts) hat zo'n dag er in en ben ik heel de middag op en in tranen. Duik dan ook binnen nu en tien minuutjes mijn bed in.

Niet laten afschrikken hoor, want di, woe en donderdag en vrijdag was hij heel lief en veel makkelijker dan vandaag.

Jongetjes ervaring gevraagd, storm krijgt van die ronde rode plekken naast zijn balzak, alsof de huid daar weg is en het net nieuwe huid isis. Hij wisselt huid ook op andere plekken, zoals oksels, tussen vingertjes, nekje, etc. Het loslaten van die smeerlaag . Het enige wat ik me afvraag of dit normaal is. Niet het wisselen/verliezne van die huid maar dat de huid op sommige plekken dan zo knalrood is. Hij heeft er geen last van.

Merel zit weer eens onder de bultjes van onderen en die doen zeer. Arme merel. Maar weer begonnen met het zalfje twee keer daags te smeren (ben even de naam kwijt).

Kiet, je maakt me nerveus, was alles goed?

Dorine?

Natasja en tessa, hoe is het om weer te beginnen?

Geplaatst

ursela, kan me voorstellen dat het op zo'n dag best zwaar is maar zoals je zelf al zegt kun je de andere dagen genieten.

Wat betreft die rode huid, ik kan me dat nog maar vaag herinneren maar volgens mij komt dit ook door nat (van zweten) of na het douchen. Wessel heeft het in elk geval ook gehad, heb er verder niets mee gedaan.

Nienke. Wat zwaar die gebroken nachten. Heb met jullie te doen.

Mijn pa heeft gekozen voor optie 2. Hij krijgt van de week die spuit en zal dan in November opnieuw in de scan gaan.

Dan wordt het dus weer spannend.

Kiet, word nu ook wel een beetje ongerust...

Hier alles goed. We zitten nog lekker op Ameland. Vandaag lekker op het strand geweest, pannenkoeken eten en heel de dag lekker buiten. Morgen weer terug naar huis.

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat lief dat jullie allemaal komen kijken of er al nieuws is! Sorry ik het heb het erg druk gehad

De echo was helemaal goed en ik hoop maar dat Er niemand die ik ken mee leest want we houden geheim wat het word maar met jullie ga ik het wel delen.... Het is een jongen! We zijn gelijk daarna gaan shoppen! Blauw blauw blauw hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden