Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

joehoe.. Daar is hij dan.

Gefeliciteerd met de geboorte van Storm. Heftige bevalling maar fijn om te lezen dat het nu goed gaat.

Geniet van en als gezin.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursula, Gefeliciteerd !!!!! Eindelijk jullie kleine man geboren, en wat is het heftig geweest.

Nu rusten en genieten. En het is zeker een leuke en stoere naam.

Liefs Guusje

Geplaatst

Ursela, gefeliciteerd!!! Wat een leuke en stoere naam, wel verdrietig te lezen dat het zo heftig was, hoop dat je lekker kan genieten van jullie gezin, benieuwd hoe merel haar broertje vind;-)

Liefs eef xxx

Geplaatst

Ursela!! Goed gedaan meid. Gefeliciteerd met jullie kleine mannetje Storm. Leuke naam.

Laat je lekker verwennen en doe rustig aan. Geniet.

Liefs!

Geplaatst

Meiden hoe is het??

Ursela, hoe gaat het bij jullie? Ben benieuwd hoe de kraamtijd is bij zo'n 2e kindje. Moet / moest je nog lang in het ziekenhuis blijven?

Hier alles prima.

Milou zegt nu een paar woordjes, zo leuk! Ze zegt DIE, PAPA en POE (= poes). Toch al 3 woordjes :D

Verder is ze nu steeds vaker druk met spelen. Dit is momenteel favoriet: https://woezel-en-pip.merchnstuff.com/nl/shop/speelgoed/toys/houten-ring-pyramide en deze: http://www.bartsmit.com/eichhorn-autobaan

En dan is het ook leuk om de ringen of de autootjes ergens anders in te doen (zoals haar poppenwagen of de lege chipsbus). Ze is erg bezig met In & Uit en Open & Dicht. Ze kan zo een kwartier bij een deur zitten en die open en dicht doen.

Ik vind het super om te zien, deze volgende stap. Dat verhaal van: het wordt steeds leuker is gewoon echt zo!

Milou is nu een echte billenschuiver trouwens. Ook schattig om te zien. Maar daardoor kan ze niet zelf opstaan nog.

Ze ontbijt de laatste dagen met een boterham en een tuitbeker halfvolle melk. Dat gaat goed, al belanden de meeste korstjes op de grond (dat is bij d'r middagboterham niet).

De vitamine D druppels die ik ben gaan geven vindt ze heel lekker.

Nou, dat was weer mijn update! Hopelijk alles goed bij jullie!

Liefs.

Geplaatst

@SJSL, wat fijn dat het ze goed gaat bij/met jullie.Leuk dat Milou ook al een paar woordjes zegt. Dat open en dicht herken ik heel goed. Wessel roept al dicht zodra ik een deurtje open doe.@Natasja, hoe is je werkdagje gisteren bevallen?@Ursela, geniet je van je gezin en gaat het goed? Hoe vind Merel Storm?@ESK, volgens mij heb jij nu ook verlof, geniet je ervan?@Nienke, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Ursula, gefeliciteerd met Storm!

En Dorine, je mag altijd je hart luchten... misschien moet je eens met iemand gaan praten? misschien zelfs samen met je man?

Geplaatst

Oh Dorine, wat vervelend nou. Wel heel erg begrijpelijk. En mannen, die snappen er toch niets van. Ik hoop dat je toch een manier kunt vinden om de zinnen te verzetten en je mag altijd langskomen om ff je hart te luchten hoor. Je roept maar. Woon 50 km boven Amsterdam en weet niet hoe ver dot bij je vandaan is.

Ik ging altijd een grote ronde lopen, met een vriendin kletsen die in bijna hetzelfde schuitje zat, een balletje squashen etc. Soms hielp het, soms helemaal niet. Soms luchtte het erg op om heel hard te gaan zitten janken, soms niet. Een borrel halen in de kroeg ( in jouw geval een frissie), lunchen met vriendinnen....

Hoe raar het ook klinkt, het komt goed. Je moet nu alleen door de zure appel heen bijten.

Geplaatst

Lucht maar lekker je hart hoor Dorine! Het is allemaal echt wel heftig wat je doormaakt en dan ook nog gecombineerd met zwangerschapshormonen ... komt het allemaal extra binnen.

Veel sterkte meis.

Geplaatst

Dorine, Ik begrijp je gevoel goed. Je krijgt het zo voor je kiezen. Eerst je mams en nu in onzekerheid over je vader. Uit ervaring weet ik dat paniekaanvallen erg beangstigend zijn, het is een vreselijk gevoel. Mischien dat je met de huisarts hierover kan praten, over je gevoel en wat je hier hebt neergezet. Hij kan je misschien tips geven of een advies om met iemand te praten eventueel iets om wat rustiger te worden en wat natuurlijk mag in je zwangerschap. Ook is het fijn om in de avond misschien een uurtje te gaan sporten/ yoga. Zwangerschapsyoga misschien om meer bewust te zijn van je zwangerschap? Dan ben je er even uit en heb je tijd voor jezelf en wat afleiding.Wandelen, fietsen... Dit zijn eigelijk gewoon wat gedachten die nu in me opkomen, weet niet of je er iets aan hebt. Ben je ook onzeker geworden door de bloedingen? Ik hoop wel dat je man een beetje begrip kan opbrengen voor jouw gevoel, het is nogal niet wat. Begrijpt hij je wel?

Rustig aan!

Geplaatst

Ah dorine wat rot dat je je zo voelt. En lucht lekker je hart misschien lucht het wel heel erg op.

En mannen ervaren dingen toch altijd anders en nu je zoveel zwangerschapshormonen in je lijf hebt ben je nog emotioneler.

Begrijpt je man je wel?

Geplaatst

Mijn werkdag donderdag en een ochtend vrijdag is goed bevallen, of ik nooit weggeweest ben. Dési vond het ook leuk bij haar gastouder. Daar ben ik nog het meeste blij om. Even huilen dat ik wegging, maar daarna alles prima.

Leuk dat Milou al woordjes zegt Annelies en op haar billen schuift. Hier is het woordje bal favoriet. Alles is bal.

Geplaatst

Hei!

Ik ben weer thuis.

Dorine, kan je berichtje niet vinden maar begrijp dat je nu een zware periode doormaakt. Begrijpelijk maar niet minder rot. Ik kan qua raad aansluiten bij de andere meiden. Probeer iets te vinden om jezelf te ontladen. Bij mij heeft yoga goed geholpen. Daar heb ik technieken geleerd om paniekaanvallen tegen te gaan, of als dat niet lukte, ermee om te gaan. En je mag jezlef als ziek zien, daarmee bedoel ik dat er niets mis mee is om niet alles op te kunnen brengen. Dat vond ik heel moeilijk, wilde alles blijven doen maar het koste me zoveel extra energie en moeite en voelde niet dezelfde vreugde. Toen ik toegaf aan mezelf dat ik 'ziek' (is niet het juiste woord, minder energie en sterkte dan normaal) was, vond ik het makkelijker om te accepteren om wat vaker met een boek in bed te blijven of me te concentreren om de twee-eenheid (in jullie geval nu 3-eenheid, gezin). Sterkte!

oh, storm wordt wakker, ga hem zo maar weer eens voeden, overdag heeft hij een HONGER!! Wil het liefst ider uur de borst. Melk is goed op gang gelukkig. Savonds, alle avonden al, haha, dat zijn er 5, slaapt hij langer, wordt dan om de drie uur wakker voor veoding maar huilt niet. Overdag wel huilen.

Het is pittig, zwaar. Maar er zijn ook momenten van inetns geluk. Ben nu nog een enome stuiterbal, gevoelensoverloop. Alle sdoor elkaar heen, ik probeer het allemaal over mezelf hen te laten komen en over een paar weken kijken waar de balans gaat liggen. Gisteren moest ik echt even de bevalling beetje verwerken. Die was toch wel erg zwaar. Ik zit nog steeds aan de pijnstillers en kan/mag nog niets behalve storm verzorgen. Dat vind ik nu nog het moeilijkste, wil zo graag merel kroelen en tillen en spelen maar dat kan nu niet.

Merel begint al iets te wennen. Ze vond het raar, meost huilen als storm huilde. Huilen als ik storms luier verwisseld een niet die van haar, huilen als ze van mijn schoot wordt gehaald. Maar ze vind storm enorm interessant, pakt het liefst zijn mutsje af en rent er dan snel mee weg. Of speelt met zijn handjes. Nu is ze al gewend aan het gehuil, dan wijst ze en zegt .DIE. (alles is die).

Morgen komen mijn ouders en die blijven in ieder geval een week. Darana meoten we nog bedenken hoe we het gaan doen, ik kan niet voor merel zorgen, manlief moet werken. Gaan ons volgende week verdiepen in de noorse regels van verlof en zo.

Nu ga ik hem toch weer voeden...had bedacht pas om de twee uur maja, hij is nog zoooo klein.

Hij heeft zilver haar. heel mooi.

[ATTACH=CONFIG]1936[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1939[/ATTACH]

Geplaatst

Ursela, Wouw, Wat een prachtig zoontje! Wat een trots en geluk, 2 prachtige kindjes. En wat lief dat Merel een bloem heeft mee genomen, smelt. Je ziet er super gelukkig uit op de foto met je 2 wondertjes.

Fijn dat je ouders morgen komen. Kan je voor de andere dagen zorg krijgen?

Krijg je in Noorwegen kraamhulp of kennen ze dat niet?

Gelukkig gaat het naar omstandigheden van de bevalling verder goed met jullie. Leuk dat jullie 2 natuurnamen hebben gekozen.

Geplaatst

Fijn om van je te horen Ursela! Wat een heerlijke foto's. Wat klein dan toch weer, zo'n babietje. Echt een mooi mannetje.

Kan me voorstellen dat je de bevalling een plek moet geven. Die klinkt echt superheftig. En dan uiteindelijk onder narcose ... das niet niks.

Veel sterkte de komende tijd met je herstel. En geniet van de genietmomentjes :)

Milou heeft een nieuw woordje: MAMA .... yes!! Heel af en toe nog maar. En ook: AAI (als in poes aaien). Mevrouwtje werd vanochtend om 8.30u wakker (omdat ik naar de WV ging), dat was wel even lekker.

Fijne zondag iedereen.

Geplaatst

Ursela wat een mooie foto´s !!!! je ziet er idd heel gelukkig uit! en wat loopt merel al goed aan de hand!!!

Geniet lekker van jullie gezin.. oh waar ik benieuwd naar ben.. word merel s´nachts wakker al storm huilt?

Geplaatst

Even mijn nieuwe handtekening en profielfoto uitproberen :)

Ik heb grote afvalplannen! Het is me al eens eerder gelukt 19 kilo af te vallen, maar dat stomme gejo-jo. Wil nu proberen op Milou haar 2e verjaardag een gezond gewicht te hebben. We shall see!

Mmm ... profielfoto doet het niet. Even verder proberen!

Geplaatst

Wat een schatje Ursela. En idd geniet van de geniet momentjes.

Hier zit ik al 2 dagen met een ziek kindje. Ze wil slapen en bij mama hangen. Vannacht alles onder gespuugd, vanochtend vanaf vijf uur met haar in de weer. Hangen dus. Pfff, vermoeiend. Denk dat het komt van de bmr prik die ze drie weken geleden heeft gekregen. De arts zei dat ze na drie weken last kon krijgen. Of het moeten nog meer tandjes zijn?

Hoe ga je afvallen Annelies?

Geplaatst

Jeetje Natasja, dat klinkt als een flink zieke Desi. Sneu. Komt vast van de BMR prik. Hopelijk is ze snel weer boven jan.

Tot nu toe ben ik altijd afgevallen door mijn eetpatroon ietsje te wijzigen. Ik heb nog nooit gesport erbij :)

Ik zal het even opschrijven wat ik zoal doe (is voor mezelf ook wel fijn).

Ik eet bijvoorbeeld 's ochtends altijd 2 crackers met hagelslag, dat wordt nu weer 2 crackers met gestampte muisjes (veel minder calorieen). Tussen de middag 2 boterhammen met volvette kaas wordt weer 2 boterhammen met Milner 30+. Ik neem zo min mogelijk vloeibare calorieen (dus geen melk, sap, cola ... wel veel thee (doe ik altijd al) en op een feestje kies ik voor cola light). Als verwennerijtje 's avonds neem ik dan soms een glas lichte aanmaaklimo :) Avondeten verander ik niet zo veel aan ... ik vind dat ik 's avonds gewoon lekker en genoeg kan eten. Zo heb ik het vorige keer ook gedaan. Ga natuurlijk niet elke week patat eten, en ook geen gebakken aardappelproducten meer (want daar neem ik dan weer mayo bij). Maar wel gewoon pasta (met geraspte kaas ... maar dan misschien wel de 30+ variant) en stamppotten, sausje bij de groenten, genoeg aardappels. Maar ... het avondeten is wel het laatste eten van de dag!

Als we in het weekend 's avonds naar vrienden gaan (verjaardag ofzo), eet ik het liefst laat avondeten en dan lekker veel (bv een groot bord stamppot), zodat ik de eerste paar uur al nergens zin in heb en het gebak lekker makkelijk kan afslaan.

Tussendoortjes probeer ik weer fruit te eten, maar dat vind ik lastig, hou er niet zo van. Misschien dat ik ook Optimel yoghurt in huis haal. En Evergreen Crunchy ... die vind ik niet ZO lekker dat ik ze als ik zin heb in iets lekkers ga eten, maar wel lekker genoeg als tussendoortje als ik echt trek heb.

En gewoon helemaal NIKS lekkers in huis hebben, als er visite komt onverwachts mogen ze een evergreen :) En als er geplande visite is, krijgen ze het lekkers wat over is mee naar huis!

Nou ja, zulk soort dingen werkte vorige keer voor mij heel goed. Het gaat niet snel dan hoor, maar ik heb geen haast. Beter langzaam maar gestaag. Op deze manier kan ik ook af en toe gewoon is lekker uit eten en me wel laten gaan.

's kijken of me profielfoto het nu doet .... mmm ... blijkbaar niet, nou ja, nu geen zin meer om te proberen.

Geplaatst

Succes met je afvalplannen, het is vaak een kwestie van volhouden. En wat leuk dat Milou mama zegt en op haar billen rondschuift! Thomas zegt nog geen woordjes, schuiven doet hij al wel heel goed. Hij kan nu ook stapelen met blokken, dat is ook grappig als hij dat doet. En spelen met een bal, het terugrollen is helemaal favoriet.

Na deze zwangerschap moet ik er lijn-technisch ook weer aan geloven. Ik woog voor de zwangerschap 78 kilo en wil terug naar 74 kilo (daar kom ik meestal op uit en dan voel ik me het prettigst). Nu weeg ik iets van 94 kilo, wat op zich wel meevalt, want vorige zwangerschap zat het rond de 100 kilo (of erover)... ik let nu ook helemaal niet op.

Ik ben al twee keer afgevallen met hulp van een dietiste en dat bevalt me prima. Misschien dat ik het nu zelf ga doen, maar dan wel op het oude eetpatroon wat ik toen heb aangeleerd (in de ochtend 1 boterham met mager beleg en vifit, tussendoor fruit en thee, middag 4 boterhammen met mager beleg en iets van melk, tussendoor fruit en thee, avondeten 2 ons groenten, 3 aardappels (of equivalent rijst/pasta) en maximaal 100 gram vlees. Is prima vol te houden en levert ongeveer een kilo per week.

Ursula, wat een schattige jongen heb je daar. Nu lekker bijkomen van de toch wel pittige bevalling. Ben ook wel benieuwd of ze bij jullie in Noorwegen kraamzorg kennen. LIjkt me lastig dat je nog niet kan tillen en zo.

Natasja, wat vervelend dat Dési zo ziek is. Lijkt me helemaal geen pretje dus beterschap ermee.

Dorine, gaat het vandaag al beter? Dikke knuffel vanuit hier.

Vanmiddag gaan we naar de camping op bezoek bij mijn ouders. Ben benieuwd wat voor camping ze dit keer hebben uitgezocht. Het schijnt er heel leuk te zijn voor kinderen. Ze zitten dichtbij (Hilvarenbeek) omdat ze niet ver weg wilden in verband met mij. Als er dan iets was, konden ze snel terug komen (is maar een half uurtje rijden). Zij gaan namelijk Thomas opvangen als ik moet gaan bevallen. Nou verwacht ik die bevalling nog niet zo snel, maar ze waren niet op andere ideeen te brengen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden