Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha, nu al een eigenwijsje die Thomas, je gaat er nog mee afzien ESK... :-)

Vanochtend heeft mijn man de vuurdoop gehad om Wessel te verzorgen terwijl ik ben gaan werken... kan hij ook eens meemaken hoe dit is 's-ochtends.

Ik heb nog niets gehoord dus het zal allemaal wel goed zijn gegaan.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh wat leuk! de eerste dag als ik weer ga werken is mijn man ook thuis hij heeft op maandag altijd papa dag dus ik ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan de eerste keer maar denk vast goed want hij is zo'n lieve papa (hoewel ik er nog niet aan wil denken dat ik over een paar weken weer moet werken)

hij had vorige week zoë aangekleed terwijl ik nog in de douche stond en toen kwam ik eruit zei hij helemaal trots kijk is zoë is al helemaal klaar had hij haar shirt verkeerd om! de knopen zaten op haar buik en het giletje zat op haar rug hahaha was zo grappig ik heb er gelijk een foto van gemaakt.

Geplaatst

hahaha.. het is prachtig he als we die mannen aan de slag laten! Ik heb gisteren de kleren moeten klaarleggen die Wessel vandaag moest aantrekken, vond ik ook zo grappig :-)

Geplaatst

Grappige mannenverhalen! :laugh:

Mijn man is vanaf het begin betrokken bij het verzorgen van merel. Regelmatig leidt dat tot discussies. Zo is hij een voorstander van 'praktische' kleertjes waar jurkjes niet onder vallen en ik een fan van die schattige jurkjes en ze ook heel praktisch vind. Maar ook op andere vlakken verschillen we vaak van mening. Hij is veel bezorgder dan ik, dat was van te voren ook zijn grootste angst. Dat hij er te veel van zou houden. Die bezorgdheid is af en toe goed, ik ben best wel argeloos. Soms is het te veel. Hopelijk komen we zo op een goede middenweg? Er zijn twee gebieden waar ik meer doe dan hij (afgezien van het voeden), het slapen en het huilen. Ik leg haar meestal in haar bedje. Hij kan er niet goed tegen als ze huilt. Laatst kwam hij in paniek naar beneden: je moet komen, ik denk dat ze dood gaat, dadelijk huilt ze zo veel dat ze vergeet te ademen! Tja...toen had ze een gewone - ik ben oververmoeid en kan niet slapen maar moet wel slapen - huilbui. Dan speelt er een grote glimlach rond mijn mond. Ik vind dat zo vertederend. (niet de huilbui maar zijn reactie).

@Kiet, fijn dat zoe het goed deed op het KDV. En jij hebt het ook erg goed gedaan!

@simonja, wat leuk dat zwemmen. Lijkt me ook heerlijk. Is het zo dat het water een speciale temperatuur moet hebben met babyzwemmen?

@Esk, niet te veel van aan trekken hoor van het cb. Jij kent thomas het beste en zij maken hem maar heel kort mee.

Ik heb dat ook een tijdje gedaan, met het speentje het slapen 'sochtends rekken. Maar mijn melk liep terug, toen ben ik er snel mee opgehouden. Merel vind het nu heerlijk om op haar handjes te sabbelen. Haar voetjes keurt ze nog steeds geen blik waardig. Ik ben benieuwd wanneer ze die gaat ontdekken.

Geplaatst

Vanmiddag schreef ik wat om te versturen hier en bleek dat server bezet was :hiding:wel vreemd. dus mijn brief werd niet verstuurd. Nou ik kort samengevat ...

Vandag hadden we 2-de keer prikje gehad met gevolg van-middag dutje

Meest lukt het niet echt de laatste tijd in het middag te slapen. Dus mama ging lekker eigen dingen doen. Mij kereltje slaapt rond 10=11 uur per 24 uur en dat vind ik te weinig voor de 10 weken

Ursela, hoe is met jou meisje? Ik heb begrijpen dat ze ook niet echte liefhebber van de midagslapen:-)

Ik probeer van alles om hem in bed te krijgen hi-hi, maar na het waker worden is het eeecht waker tot de volgende voeding .:sick:

Andere dames , tip mischien ? :icon_study:

Groetjes, Ariva

Mannen zijn zo schatig als ze zorgen voor het kindje....en ja, ze vinden huilende babys allemaal nieks .

Geplaatst

Zoë slaapt meestal na haar fles van 10 uur nog een uurtje dan is ze wakker en slaapt ze van 2 uur tot 5 of 6 uur dan blijft ze wakker tot 22.00 en dan slaapt ze weer tot 6 en van 6 tot 10.00

Geplaatst

Wat een wakkere kindjes allemaal! Die van mij slaapt echt véél meer. Meestal zo'n een a anderhalf uur na een voeding wakker (tenzij ik weg ga, dan wat langer) en dan tot aan de volgende voeding slaapt hij. 's Avonds na de fles van 7 uur is hij echt heel moeilijk wakker te houden, dan slaapt hij eigenlijk al zo'n beetje direct, daarom gaan we dan altijd wandelen of het badje, zodat hij een beetje wakker blijft anders slaapt hij z'n "lange" slaap dan al. Ik vind het zelf wel fijn!

Overigens leg ik 'm in z'n bedje als ik het idee heb dat hij moe wordt. Dan ligt hij nog wel wakker me aan te kijken als ik de kamer uitga, maar dan sukkelt hij vanzelf in slaap. Soms geef ik 'm het speentje erbij, maar meestal gaat het zo.

Vanavond (gelukkig) de laatste kraamvisite, tenminste, dat denk ik. Eindelijk!!

Geplaatst

Eventjes klagen hoor! Ik heb vanochtend wel een uur aan de telefoon gezeten om vanalles te regelen voor Thomas.

Eerst het cb gebeld om een afspraak te verzetten die bij nader inzien dus niet handig gepland was... ik moest heel lang in de wacht en nu word ik alsnog terug gebeld, gelukkig mobiele nummer doorgegeven anders moet ik nog thuisblijven ook...

Daarna de huisarts gebeld om een doorverwijskaart te halen voor Thomas. Omdat hij in het laatste trimester in stuit gelegen heeft tot week 36 moet er een echo van z'n heupen gemaakt worden bij 3 maanden. Telefonisch kon de assistente me niet helpen, dus hup naar de huisarts toe. Daar heb ik een doorverwijzing gekregen en toen heb ik dus het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken.

Vervolgens het RIVM gebeld, want dinsdag bleek dat Thomas geen inentingsset heeft gehad dus moet er een vervangende set komen.

Het lijkt hier wel een telefooncentrale! :eek:

Maar goed, alles is nu geregeld! Gelukkig maar!

Geplaatst

hahaha dus je hebt al een drukke ochtend achter de rug! nou gelukkig is nu alles geregeld.

Wij hebben gisteren een electrische schommelstoel voor Zoë gekocht mijn man gisteren toen hij thuis kwam gelijk in elkaar gezet want dan kon ze er gelijk s'avonds in want meestal is ze altijd wakker van 7 tot 22.00 wat denk je... valt ze na haar flesje gelijk in slaap haha dus wij hebben even lekker samen op de bank een film gekeken. Morgen avond gaan we lekker samen naar de bios daar heb ik wel zin in!

Geplaatst

Esk heeft een leuke regeldag...:toothy10: Hoezo krijg je een inentingsset? Wat is dat?

Hebben jullie dat ook, dat je soms als een tijger opkomt voor de belangen van je kindje? Ik merk dat ik waar ik normaal laks ben, ik nu meteen aan de telefoon zit of achter internet om te regelen dat een afspraak gemaakt wordt of iets in huis komt.

Gossie kiet, samen een avondje uit. Daar komen wij vooralsnog niet aan toe. We hebben wel goede toekomstige oppassers hier maar vooralsnog vind ik dat te lastig. Niet voor haar maar voor mezelf, ik ben er dan met mijn hoofd maar half bij, voel me rusteloos en zou dan ook niet kunnen genieten.

Arriva, fijn dat daniel zo veel sliep na zijn prikjes. Lekker even eigen dingen doen. Merel hield inderdaad niet zo van middagslaapjes. In het begin maakte ik mij daar druk om maar ze deed het voor de rest heel goed. Was tevreden, eet goed, poept goed. Dus toen ben ik opgehouden om te proberen haar te laten slapen, dat hielp. En als ik toch vond dat ze moest slapen en ze wilde niet mocht ze in de draagdoek, lekker dicht tegen mij aan viel ze zo in slaap. Zoals je merkt schrijf ik in het verleden want ze is veel meer gaan slapen. Ze heeft zelfs een ritme ontwikkeld en dat is heel wat voor een borstvoeding kindje. Haar ritme is nu: 06.00 Bv, slapen

09.00 Bv, spelen

10.30 slapen tot 11-12

12.00 bv spelen

1330 slapen

15-16 Bv spelen, wakkere periode

18-19 om de dag badje, Bv

19 slapen

23.00 bv (niet altijd, slaat ze vaak over) slapen

0100 BV slapen

Snachts zit er dus nog geen regelmaat in. Soms komt ze twee keer en soms 1x. En gisteravond moest ik zo lachen. Ik hoorde om 20.00 opeens iets op de babycall. Ik naar boven, lag ze in haar wiegje heerlijk op haar knuistjes te sabbelen, ze had zich zowaar los gekregen uit haar inbakerdoek. En ze keek me zooooo lief aan, zo van :' he mamma, gezellig, kom erbij, ook een knuistje?' Toen heb ik haar weer ingebakerd en toen sliep ze meteen.

Geplaatst

hahah ursula ik moet zo lachen hoe je dat opschrijft van merel! ik zie het ook al helemaal voor me!

wij gaan morgen voor het eerst samen weg.. ik vind het ook wel moeilijk hoor maar mijn moeder gaat straks 1 dag per week oppassen en dan is het toch wel handig om het alvast een keer te hebben uitgeprobeerd want dan kan zij ook kijken hoe het is. en ik moet zeggen dat het ook wel lekker is om even samen te zijn en even aandacht aan elkaar te besteden.

Geplaatst

... en het regelen gaat hier lekker door... het kdv belde voor het intakegesprek, dus ook meteen maar gepland en ik was toch bezig dus meteen maar een afspraak met de gyn gemaakt (moet ik nog een keer heen voor m'n endometriose en de cystes). Nu heb ik alles geregeld!! Hoop ik...

Die inentingsset, ik weet ook niet precies hoe en wat, maar volgens mij houden ze daar op bij welke inentingen Thomas gehad heeft. Je krijgt 'm normaliter automatisch toegestuurd door het RIVM, maar natuurlijk, het zal weer 's niet, is die van ons "zoek". We hebben 'm helemaal niet gehad, dus nu krijgen we een nieuwe.

Kiet, veel plezier (ook al is het even wennen)!

Geplaatst

Hoi-hoi

WAt iedereen al bezig met een oppas te regelen. Ik moet nog niet aandenken. Had ik mijn moeder maar hier of iemand die kan ik echt vertrouwen...Zo maar KDV zit ik nog niet zitten. Alle dames die het kunnen veel sterkte..Kiet..succes met jullie avondje.

Ursela ..ik moest ook lagen van jou beschrijving over Merel.DAarom doeken doe ik niet meer, want mij kereltje deed dat ook .., maar was te gevarlijk( kans op stiken) Die van mij is zo sterk dat ik moelijk zijn armtje kan in bakerzak kan stoppen.

HIer is mijn tijgertje. En ik ben soms ook een tijgerin , die mijn uki wil beshermen.)))))

Esk..sterkte met regeldagen.....Maar ja, het moet dan maar als niet anders kan.

Foto-JE438IXJ.jpg

Geplaatst

Ooh wat een lieve snoet, die daniel!

Net voor het eerst naar mijn barselgruppe geweest. Klubje dames die omstreeks dezelfde tijd zijn bevallen. Was vooral kennismaken, een soort forum maar dan live. Merel is de oudste, merk dat ik meer tips heb voor hun dan omgekeerd. Maar ik vind het wel leuk.

Ze is weer gemeten en gewogen op het cb. Nu 61 cm lang en 5 kilo. Dat betekend dat ze gemiddeld 19 gram per dag is aangekomen en dat is niet zo veel. Nu moet ik om 2 weken nog een x komen om te wegen maar dan moesten we toch al voor de inentingen. en dan om 2 weken weer. Tja... ondanks dat het niet hoeft maak ik me meteen bezorgd. Ik ga dan ook proberen mijn melkproductie te verhogen want ze drinkt altijd mijn borsten 'leeg'. s'-avonds slaapt ze vaak door rond 22-23 maar nu laat ik dat niet meer gebeuren, ga ik haar toch echt wakker maken. Dan maar een extra voeding.

Geplaatst

Arriva, wat een leuke foto en wat een leuk mannetje heb je!

Ursula, ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt hoor, maar zo lang Merel tevreden is, goed poept en plast zal het allemaal wel meevallen. Maar ik kan me echt goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Het is een van de redenen waarom ik gestopt ben met borstvoeding, omdat ik me steeds zo'n zorgen maakte... Hier op het cb zeggen ze dat een kindje ongeveer 100 gram per week aan kan komen en dat als het onder de 80 gram zakt het niet goed is. Volgens mij zit Merel daar toch ruim boven, toch?

Geplaatst

Hallo dames,

Leuk te lezen dat iedereen lekker geniet van de kleine!! Hier niets anders hoor. Het gaat wel hard, volgende week is Sven alweer 4 maanden en gaan we de hapjes uitproberen.... ik ben benieuwd.

Hij heeft een redelijk dagritme. Om de 4 uur een fles en zijn laatste fles rond een uur of 11 / half 12 en dan doorslapen tot ongeveer 7 uur. Soms hoor ik hem eerder, maar dan geef ik een speentje en dan slaapt hij weer.

Hierbij nog enkele foto's van Sven:

Foto-4YRPVNAK-D.jpg

Foto-QR7RFRWF-D.jpg

Foto-JIK63TBC-D.jpg

Foto-AJDYNMYE-D.jpg

Foto-DG4J7KBW-D.jpg

Zoals jullie kunnen zien, groeit Sven als kool, net zoals zijn grote broer.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Leuke foto's sandy. Ik vind vooral die waar sven op de bank zit te lachen schitterend. Hoe gaat het met rick en sven? Vind rick het leuk om een broertje te hebben? Of is hij bang om sven ook kwijt te raken? Heerlijk dat de kleine zulke lange nachten heeft.

Vraagje, waarom begin jij met vier maanden met de hapjes? Wat is jouw ervaring met vast voedsel? Hier raden ze aan met een half jaar en alleen bij afwijking vanaf vier maanden. Tja, ik weet helemaal niks over vast voedsel maar merk dat de vier maanden nadert en probeer wat wijzer te worden.

Ik merk dat merel steeds meer laat merken als ze iets niet wil, zoals slapen, alleen spelen. Of juist wel wil, aandacht, kroelen, spelen. Dan is ze aan het protesteren, niet echt huilen, meer een stem opzetten. Ik vind het schattig maar of dat zo blijft?

Oh, ze wordt wakker, ik ga haar voeden.

Geplaatst

Hoi,

Sandy, Wat lijken die twee broertje op elkaar, het komt vast heel goed tussen die twee. Ik denk dat de band zou supersterk zijn tussen hun.

Ursela, mijn uk begint ok vaak te protesteren als ik hem inbaker bijvoorbeeld, steeds maar meer (sinds dat hij zijn handjes heeft ontdekt) , dus het kan ook zijn dat dat ik moet al afbouwen? lijkt het wel op.

En soms is het handig te weten wat ze willen en niet, zo weten we ook een beetje welke richting te kiezen.

Vaste voedsel , zo als beetje verse pure ( 1 theelepel per dag) van de de sommige sorten fruit, geven ook in Russland aan baby al bij 2-3 maanden. Volgens mij is dat gewoon door de bezorgheid van de moeders om zo veel mogelijk eigen kindje te kunnen bieden. En ja, reclamemakers maken dat zo lekker aantrekkelijk, dat ik zelf wacht dat hij 4 maanden is om iets lekkers uit te proberen.:icon_geek: Maar niet iedere kindje is gelijk, consul.bureau beste aanrader denk ik.

Ariva

Geplaatst

Ik denk dat ik ga wachten met vast voedsel tot Thomas het zelf gaat aangeven. Blijkbaar als ze gaan smakken, dan willen ze wat meer als melk. En als hij dan over de 4 maanden is, vind ik het prima. En als hij pas bij 6 maanden wil, dan ook prima... ik denk wel dat ik eerder ga beginnen met een papfles, daar ga ik volgende keer op het bureau over praten. Ik geef namelijk Thomas 's avonds altijd een extra grote fles (180+6) en die drinkt hij dan helemaal leeg. Overdag drinkt hij dan wat minder, maar dat vind ik niet zo erg. Meestal 's ochtends 7.00 en 11.00 150+5 en dan laat hij 20 a 30 cc staan, 's middags meer, 165+5,5 en dan om 19.00 weer 150+5 en dan om 23.00 dus die grote fles. Mijn moeder zei trouwens dat ik vroeger met 8 weken al hapjes kreeg... dat was toen heel normaal. Voor borstgevoede kindjes is het tegenwoordig 6 maanden en voor flesgevoede volgens mij vanaf een maand of 4, maar dat weet ik niet zeker.

Ben druk aan het oefenen met op z'n buik leggen. Dat deden we al, maar nu veel meer. Ik moet zeggen met wisselend resultaat. Soms/vaak blijft hij gewoon liggen met z'n hoofd en soms houdt hij z'n hoofd rechtop... het varieert heel erg. Hij is wel enorm beweeglijk in de box, overal naar kijken en maar trappelen met de beentjes. Hij strekt dan z'n armpjes helemaal uit naar boven (waar z'n mobiel hangt) en vind het geweldig als deze mobiel draait. Wij hebben er eentje van Woezel en Pip en hij kijkt graag naar Pip (lijkt een voorkeur voor geel te hebben of zo).

Wat een geweldige foto's trouwens, Sandy en wat is Sven al groot! Die 2 maanden verschil tussen Thomas en Sven kan je echt wel zien. Sven wordt gewoon al een echte kerel!

Nou, vanmiddag naar de eerste verjaardag van mijn petekindje. Ben benieuwd! Ik moet Thomas dus nu ongeveer uit z'n bedje gaan halen, anders kunnen we niet weg. Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Hebben jullie ook dat jullie kindjes na 19.00 wakker zijn en huilerig.. zoë is wel moe maar zodra je haar neer legt begint ze toch hard te huilen dat is nu al een paar weken en ben vandaag begonnen om haar echt te laten huilen pfff ik vond het moeilijk joh! zo zielig het liefst wil ik haar oppakken en gewoon beneden laten maar ik heb het gevoel dat ze ons een beetje aan het uit testen is ze weet als ze hard gaat huilen dat ze eruit mag maar ze is zo moe dat ze daar weer huilerig van word als ze beneden is dus vandaag laten huilen en nu slaapt ze dus het is even doorbijten maar het is wel gelukt.

Geplaatst

Goed van je kiet dat het gelukt is jezelf aan je plan te houden! Niet makkelijk.

Merel is om 19.00 ook huilerig en wakker als ze moet gaan slapen. Maar dan is ze echt moe van een hele dag. Dan blijf ik er iets langer bij dan overdag. Ga naar beneden, laat haar 10 minuten huilen, ga weer naar boven, nog eventjes erbij, niet licht aan, niet praten, geen oogcontact maar mijn hand ligt op haar buik zodat ze weet dat ik er ben. Dan valt ze als een blok in slaap tot haar volgende nachtvoeding. Ik noem dat zelf haar slaaphuilen wat ze misschien even nodig heeft om de hele dag af te sluiten. Sinds ik weet dat het 'nodig' is en weer over gaat vind ik het veel minder moeilijk om haar 10 minuten te laten huilen.

Ik heb een beetje rondgeneusd en wat ik begrijp over vast eten en tijdspunt van introductie is:

- kindje geeft het zelf aan door bv interesse of smakken of te weinig hebben aan de gewone avondvoeding. Of omdat het te dik wordt door flesvoeding.

- 4 maanden wordt als grens gehanteerd maar geadviseerd wordt vanaf 6 maanden

- dat ook mijn moeder en de buurvrouw (haha, goed onderzoek he?) vroeger al veel eerder begonnen met vast voedsel.

Esk, ik weet niet hoe pip eruit ziet maar ik denk dat je toch eerder naar pip zijn innerlijke kwaliteiten moeten kijken en niet naar zijn uiterlijk want het schijnt dat baby's pas met vier maanden kleuren gaan zien. :occasion16:

Geplaatst

Haha! Dan zal het de vorm van Pip zijn (die overigens hetzelfde is als Woezel) :drunken_smilie:.

Wij laten Thomas ook wel 's huilen hoor. Soms hoor je gewoon dat het een "ik wil niet slapen maar ben moe-huil" is en dan laat ik 'm gewoon lekker huilen. Ik luister dan wel of het niet overgaat in overstuur zijn, maar meestal sukkelt hij dan wel in slaap. Vorige week hebben we twee avonden gehad dat hij dus niet te troosten was. Huilen, huilen, huilen, maar niets hielp. Alles gecheckt (luier, krampjes, honger). Toen heb ik 'm op een gegeven moment gewoon in z'n bedje gelegd en maar laten huilen. Het duurde best lang, maar ineens was hij in slaap gevallen.

In het begin vond ik dat wel moeilijk, maar inmiddels weet ik ook wel wanneer er wat aan de hand is en wanneer niet. Vorige week was het trouwens ook twee keer zo dat hij aan het huilen was en ik naar 'm toeging en toen ik de kamer op kwam begon meneer meteen breeduit te lachen... dus ik ben ook wel voorzichtig geworden. Ik wil niet straks een kindje dat alleen in slaap kan vallen als ik erbij ben...

Oh! Thomas heeft vanochtend tot 7.00 u geslapen!! Vanaf 23.15 dus (toen lag ik in bed). Heerlijk!! Ik voel me superfit ineens. Wat een uurtje extra slaap al niet doet met een mens :icon_bounce:.

Vanochtend zijn we al een flink eind gaan wandelen met de draagzak. Heerlijk!!

Oh, ik hoor een hongerig mannetje!

Geplaatst

Over huilen gesproken.Vandag had mijn mannetje een huilbui...

.. hele dag engelen . Na de middag in de park gegaan en gewandelt zelfs 2 uur daar en hij is ook lekker geslapen .WAs ik zo blij.

Thuis begon hij last vam kramtjes te hebben v.a 19 uur(meest). badje zelfs niet geholpen !!, pamper, honger gechekt , lid gezongen en gewiegt en voor het eerst 30 min zelf uithuilen, ook niet , uiteindelijk liet hem in de schommelstoel wiegen tot de volgende voeding. Hij viel in slaap in dat stoeltje.

Ik heb idee dat lange wandelroute voor hem nog te vroeg zijn of zo, dat voor hem te veel prikkels kan zijn (hij is vrij gevoelig voor de geluiden ).

.oooo,..hij is niet te trosten geweest 3 uur lang huilen bijna.Als dit eidere dag gaat gebeuren , dan heb een huilbaby. Of gewoon kort wandelen. Of ik iets verkeerd gedaan?

Geplaatst

Ik denk niet dat je iets verkeerd hebt gedaan en ik kan me niet voorstellen dat als Daniel geslapen heeft in de wandelwagen dat hij teveel prikkels heeft gekregen... het is wel heel vervelend dat hij zo lang huilt, maar als hij echt niet te troosten is, heeft hij 's avonds dan niet gewoon een huiluur dat wat langer duurt? Dan is er weinig wat je kan doen. Geef je 'm wel 's een speentje? Bij ons werkt dat geweldig tegen alle gehuil! Het kost soms wat moeite om het in te krijgen, maar als hij het pakt is hij direct stil. Misschien werkt het bij Daniel ook? En er zijn verschillende middeltjes op de markt tegen krampjes, misschien dat die ook helpen?

Sterkte ermee!

Dames, ik ben er een weekje niet, wij vertrekken vanmiddag naar ons huisje en zijn einde van de week weer terug. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat en hoop dat het weer wel iets (lees: heel veel) beter wordt... we willen veel gaan wandelen, maar in de modder en regen wordt dat niets.

Geplaatst

ESK, ik weet niet of je dit nog leest maar heel veel plezier op vakantie. We spreken je over een weekje weer en ik hoop dat het weer beter wordt.

Ariva, ik denk ook niet dat je iets verkeerds hebt gedaan. Ik heb Wessel in het begin, toen hij krampjes had, Cinababy gegeven. De ene keer hielp dit wel en de andere keer niet. Misschien heeft hij 's-avonds gewoon z'n huiluur ?? ?

Groetjes Dorine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden