Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

Ben even niet op het forum geweest en wat moet je dan weer veel bijlezen. Wat een goede, maar ook minder goede berichten en die wil ik heel veel sterkte wensen.

Vandaag met Sven naar het CB geweest en hij is vreselijk goed gegroeid. Hij weegt nu bijna 8 kg en is 65,5 cm lang. Zijn neefje van bijna 9 maanden is iets langer (70,5 cm), maar lang niet zo zwaar 7,7 kg. Wat een verschil.

@Esk: het nekje van Sven is behoorlijk sterk. Hij kan al zo'n 5 minuutjes op zijn buik spelen, voor hij het echt zat wordt. Ook grijpt hij, van opzij maar ook gericht van voren, van alles en stopt het het liefst in zijn mond.

Ook heeft hij zijn voorlopig laatste inentingen gehad en hoeft dat pas weer rond 11 maanden. Dus daar zijn we weer even vanaf.

En het leukste komt nog, we gaan starten met de hapjes. Beetje fruit en pap om mee te beginnen, zo verder opbouwen en de flesvoedingen langzaam afbouwen (minimaal 1 fles minder over een paar weken). Ben benieuwd wat hij lekker vind en als hij op zijn zus lijkt, lust hij (gelukkig) alles.

Verder weinig nieuws, het loopt allemaal lekker en ben druk aan het werk.

Groetjes,

Sandy

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even tussendoor iets waar ik al een tijdje mee worstel, ik moet het gewoon even kwijt...

Enkele dagen na de bevalling wees onze vk er al op dat wij wel na moesten denken over anticonceptie. Tijdens de nacontrole raadde de gyn ons aan om voor anticonceptie condooms te gebruiken: spiraaltje is voor langere tijd (en dat zien wij niet zitten), de pil heeft als risico dat het een tijdje duurt voordat je weer een eisprong hebt en dan blijft er dus vrij weinig over.

Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar het zou natuurlijk niet al te lang meer hoeven te duren, ik geef nu flesvoeding, dus ik verwacht het binnenkort wel weer. En nu komt dus de hamvraag: wat gaan we doen? Over 2 weken moet ik weer terug naar de gyn om te kijken wat de status is van mijn cyste in mijn eierstok. Deze was tijdens de ivf ongeveer 3,5 cm groot in mijn rechtereierstok. In april 2009 is er eentje weggehaald van ruim 9 cm, ook in mijn rechtereierstok. Mij was toen verteld dat ik wel een maand of zes "vrij" zou zijn van cystes, maar 1,5 maand later zat deze er dus. Gelukkig werd ik vrij snel daarna zwanger dus toen was het even geen issue meer. Maar nu weer wel.

De gyn heeft aangegeven dat ze bij de komende controle van de endo-cyste ook wel meteen een spiraaltje wil plaatsen omdat dit de beste methode zou zijn om meer cystes en menstruatie te voorkomen. Maar ik wíl helemaal geen spiraaltje. En ik wil NU nog niet zwanger worden, maar ik wil ook niet dat m'n cyste(s) groeien en ik straks helemaal niet meer zwanger kan worden, als het al wil lukken.

Dus nu zit ik maar te malen: geen anticonceptie en hopen dat het natuurlijk wil lukken, wel anticonceptie en er dan over een maand of wat weer mee stoppen met het risico dat de endo meer is geworden, meteen door voor IVF of toch eerst "zelf" proberen en kan dat wel of is dat link voor de groei van de cystes? *zucht* Het was zo heerlijk zorgenvrij op dat gebied maar nu komt het allemaal direct weer terug.

De wens voor een tweede is erg sterk en we hebben niet heel veel tijd gezien mijn eicelvoorraad (die niet super is). Ik stimuleer ook nog 's heel moeilijk (5 eicellen na 19 dagen stimuleren en dan maar in 1 eierstok, die andere doet niets door de rotcyste). Ik vind het lastig om de "juiste" tijd te bepalen en om uit te vogelen of we eerst voor "natuurlijk" moeten gaan (wat theoretisch gewoon zou moeten kunnen) of om direct weer IVF te doen en wanneer dan? Over 3 maand, over 6 maand, nu al?

Iemand ideeen waar ik nog niet aan gedacht heb qua anticonceptie? Of advies wat wij zouden moeten doen? Ik vind het lastig...

Geplaatst

Hoi Kiet hier gaat gelukkig alles weer goed!

Esk mijn man heeft geen zaadleiders dus voor ons is het makkelijk we hoeven geen anticonceptie te gebruiken. Hij heeft wel 8x een potje zaad ingeleverd en altijd 0,00000 zaadjes.

Jacelyn kan al een tijd haar hoofd omhoog houden op haar buik. Als ik haar handjes pak dan tilt ze zichzelf omhoog en kan al goed zitten met haar hoofdje goed. ze heeft een hoop praatjes en sinds gister doet ze ons na als ik met mijn lippen geluid maakt (hoe moet je dat nou noemen)Ze pakt speeltjes en doet die in haar mondje.Echt heerlijk wat kan je genieten van zo een klein mensje.Ik ga naar mijn mopperkont.

Groetjes

Geplaatst

Zoë haar hoofdje word ook steeds steviger heel soms als ze bij me zit valt haar hoofdje weleens naar voren maar naar achter houd ze hem al heel stevig.

ze maakt heel veel geluidjes en doet ons na als we bijv. onze tong naar haar uitsteken ze grijpt nog niet echt naar speeltjes maar slaat er wel tegenaan. en ze lacht de hele dag door ook als ze wakker word en ik kom in haar kamertje een grote lach

wat ze ook niet meer doet is huilen als ze wakker word ze maakt dan gewoon geluidjes.

Esk wij zijn ook aan het twijfelen wat te doen wij willen ook graag een tweede maar we willen ook nog even genieten van Zoë en wij hebben nog tijd want wij zijn allebei nog jong we zeiden eerst dat we weer gingen beginnen als Zoë 1 jaar is maar ik denk dat het wel iets eerder gaat worden want we willen allebei wel graag een 2e ik zit ook te wachten of ik ongesteld word want ik ben jaren geleden aan de pil gegaan omdat ik niet ongesteld werd maar de vk zei dat het kon veranderen omdat ik zwanger ben geweest dus dat ik zomaar toch ongesteld zou kunnen worden.

ik denk dat ik aan de pil ga aan de ene kant denk ik we kunnen ook niets gebruiken en gewoon maar kijken maar ik wil nu nog niet zwanger worden ik wil eerst even genieten van ons kleine meisje en ook van mijn normale figuur en mijn normale kleding haha. maarja.. misschien willen we wel einde van het jaar beginnen en om dan voor 3 maandjes aan de pil te gaan.. ik zit dus ook nog te twijfelen nu gebruiken we condooms.

Geplaatst

Esk, moeilijke keuze, ik kan er helaas niet iets wijs op antwoorden. ik vind dat je jouw dilemma heel duidelijk kan verwoorden, misschien hetzelfde verhaal in zijn geheel voorleggen aan de gyneacologe of huisarts. Kijken of die mee willen denken?

Hier zijn we er nog niet uit of we willen gaan voor een tweede. Ik geniet zo van merel en ik ben bang dat deze roze wolk verstoord wordt als je weer iedere x die ongesteldheid-teleurstelling hebt. Ik ben nu nog niet ongesteld geworden en geef snachts nog bv. Voorbehoedsmiddelen hebben we al 11 jaar niet gebruikt dus ik ga daar niet over nadenken. Ik denk toch niet dat we gewoon zwanger worden en zo ja, welkom.

Marchan, volgens mij geef jij als enige nog steeds volledig bv. Of is dat veranderd na je ellendige week? Mijn zus heeft ook zo'n steen gehad en die vond dat dit meer zeer deed dan al haar drie bevallingen bij elkaar.. Vraagje, hoe vaak wil jacelyn eten? Merel eet nog steeds om de drie uur overdag en snachts is nogal wisselend, soms zit er drie uur tussen, soms 5, heel soms 6. En ik ben benieuwd of dat zo blijft.

Merel praat veel, probeert geluiden te imiteren. Het allerleukste vind ze 'lopen', dan tilt ze haar knietjes heel hoog op. Ze pakt dingen en kan die in haar mond stoppen. Ze lacht veel. Ze heeft een aantal keren omgerold maar probeert dat nu niet meer. Ze speelt zo'n 15 minuten op haar buik totdat ze het zat is, houdt dan de hele tijd haar hoofdje omhoog. Volgt mensen en dingen door de hele kamer. Kan mijn haren pakken en niet meer loslaten (auw). Als ik haar handjes pak trekt ze zichzelf omhoog van liggend tot zittend tot staand (maar kan niet blijven staan of zitten zonder steun). Ik krijg nog dagelijks tranen van geluk in mijn ogen. Dan heeft ze net gedronken, is helemaal tevreden, ligt dicht tegen me aan te mummelen en te lachen. Ongelooflijk groot geluk.

Geplaatst

Hi Esk,

ook ik kan je helaas geen advies geven over wat te doen. De kans is namelijk heel erg klein dat ik spontaan zwanger wordt. Dus we hebben al 9 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en dat gaan we nu ook niet doen. Ookal mag ik wel pas over 9 maanden tot een jaar weer zwanger worden (vanwege keizersnede).

Kees is de jongste in ons groepje en kan, zo te lezen, dan ook nog het minste. Wat hij wel doet is veel lachen. Verder stopt hij nu voortdurend zijn knuistjes in zijn mond, waarvan ik heb begrepen dat dit de eerste fase is van het ontdekken dat hun handjes een integraal onderdeel zijn van het lijf en dat ze daar dingen mee kunnen...:-) Dus ik hoop snel meer te zien. Verder is hij niet in speeltjes of iets geinteresseerd. Hij wil gewoon rondkijken en dat doet hij dan ook veelvuldig. Rustig bij je zitten of liggen zit er niet in, want hij moet wel alles kunnen zien. Dan doeit hij zich met zijn handjes van mij af om een beter zicht te hebben. Echt schattig is dat. VErder is zijn nekje ook nog niet sterk genoeg om zijn hoofd recht te houden. Wel gaat dit steeds beter en ik verheug me op het moment dat hij dit kan. Voor hem zelf ook, want dan kan hij nog beter rondkijken!

wat betreft het eten. Kees drinkt 5 flesjes per dag (07.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en rond 00.00 uur). Verder leggen we hem na zijn fles van 19.00 uur in zijn bedje en komt hij er alleen even uit voor de voeding van middernacht. Dan pas weer om 07.00 uur. Hij heeft al 2 nachten lang ook echt tot 07.00 uur geslapen na zijn middernachtfles!. Ofwel wij zijn echte bofkonten.

0verigens zou hij overdag best meer flessen / grotere flessen lusten. Als het aan hem ligt drinkt hij bij wijze van spreke de hele dag door heb ik het idee. We houden ons dus keurig aan de voorschriften van tussen de 150 en 175 ml per kg gewicht, omdat we hem niet willen overvoeren. Dat schijnt namelijk ook echt slecht te zijn en het risico op overgewicht op latere leeftijd te vergroten.

Vandaag waren we weer in het ziekenhuis. Hij weegt nu 5505 gram en het gaat goed met hem. Wel blijft hij aan de medicijen tegen maagzuur. Eind september krijgen we dan een 24 uurs test om te kijken hoe het met zijn maagzuur gaat. Als dat goed gaat dan mag hij namelijk stoppen met de medicijnen (mochten mensen trouwens iets meer willen weten over de aandoening die Kees heeft dan kun je ook altijd eens kijken op www.voks.nl).

Gelukkig hoeven we voorlopig nog niet aan de hapjes, want dat wordt weer een volgende spannende fase...

groet,

tessa

Geplaatst

ESK, vervelend dilemma waar ik je ook geen advies in kan geven. Wij hebben de afgelopen 5 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en zijn niet zwanger geworden. Ze hebben bij ons beiden nooit een reden kunnen vinden dus het zou kunnen dat ik toch nog op natuurlijke manier zwanger zou kunnen worden. Ik ga dan ook niet meer aan de pil. Als ik mag kiezen dan zou ik niet al te snel zwanger willen worden van een 2e maar als dit opeens spontaan zou gebeuren, van harte welkom, wanneer het dan ook is.

Verder ben ik afgelopen weekend ongesteld geworden, en vraag niet hoe. Ik heb het idee dat dit de afgelopen maanden opgespaard heeft en nu veel meer is dan voor mijn zwangerschap... hahah

Wessel is ook sterk in zijn nek. Als we hem oppakken hoeven we zijn nek niet meer te ondersteunen. Verder slaat hij ook naar speeltjes en volgt hij alles heel erg goed.

Brabbelen doet hij ook steeds meer, het wordt steeds leuker, vind ik.

Dames, ik spreek jullie pas over een weekje of 3 weer. We gaan morgen lekker met vakantie en ik denk niet dat ik in de tussentijd nog op het forum kom.

voor iedereen die binnenkort moet beginnen met werken, heel veel succes.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Esk,

Ik heb ook endometriose en wil je toch mijn afweging vertellen. Wij hebben nog niet gesproken over een 2e, maar ik sluit het zeker niet uit. Ik heb voor zover ik weet geen problemen met mijn eicelvoorraad.

Wij zijn 3 weken na de bevalling alweer voor een gesprek in het ziekenhuis geweest en ik ben per direct aan de pil gegaan die ik steeds zo lang mogelijk doorslik = zo min mogelijk endo aangroei. En dan elke 3 maanden echo controle.

Het risico dat na het pilgebruik er geen eisprong komt en dat dus natuurlijk zwanger worden niet gaat lukken, neem ik voor lief. Want een paar maanden natuurlijk proberen wil ik straks hoe dan ook niet, omdat 1) de kans dat het natuurlijk lukt klein is (bij ons) en 2) elke maand die je natuurlijk probeert en die niet lukt de endo weer lekker kan groeien.

Volgens mij is de kans dat je eisprong lang uitblijft na pilgebruik trouwens niet zo groot, dat zou je met je gyn kunnen overleggen. Want als dat gewoon goed gaat, kan je tzt altijd besluiten het eerst een paar maanden zelf te proberen.

Voor mij is gewoon het belangrijkste ervoor te zorgen dat de endo niet erger wordt.

Succes met je beslissing. Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis ook goed voorlichten, ik had toen een afspraak met een endo-expert-gyn en we konden eea op een fijne manier doorpraten.

Groetjes, Annelies

PS: ik maak Milou af en toe toch nog wakker voor haar avondfles! Het gaat helemaal de goede kant op en ze zit nu op 5 flessen van 140cc.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Esk, ik kan je helaas niet helpen met jouw vraag. Ik gebruik sinds 4 jaar geen voorbehoedsmiddelen. Ben nu 40 en de kans is redelijk (tot nihil) dat ik spontaan zwanger wordt. Mocht dat wel zo zijn, dan is het welkom. Denk niet dat wij alle "ellende" nog een keertje overdoen. Ha, of we moeten zeker weten dat het met 1x IVF lukt.

Dési kan haar hoofdje heel erg goed rechtop houden. We hoeven haar ook niet meer te ondersteunen als we haar uit bed tillen e.d. Ze vind liggen op haar buik helemaal niks. Misschien wordt het net als haar mama geen kruipertje maar een op haar kont schuivertje. Ze slaat met haar handjes naar haar speeltjes en probeert dingetjes te pakken en in haar mondje te stoppen. Dit lukt nog niet echt.

Dési is graag 's avonds wakker, wat betekent dat wij niet echt een avond voor onszelf hebben. Ze zit dan graag bij je of vlak bij je. Ze slaapt voornamelijk 's nachts en 's ochtends. Dan krijgt ze als ze 's ochtends wakker wordt een fles, is een klein tijdje wakker en slaapt daarna weer tot een uurtje of 10.30-12.00!

Ik zag vandaag een meisje wat bij mij op zwangerschapsyoga gezeten heeft met haar kindje, ze is 3 dagen later dan mij bevallen. Haar zoontje is echt veel groter dan mijn Dési zeg. Wat een verschil maakt dat dan of je op tijd geboren bent of 4,5 weken te vroeg.

Dorine, prettige vakantie.

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga er 's goed over nadenken en m'n vragen neerleggen bij de gyn en dan een plan van aanpak :-) bedenken.

Dorine, fijne vakantie!

Annelies, goed zeg dat M_ilou het zo goed doet met 5 flesjes! En ik zal je endo-verhaal in mijn achterhoofd houden. Wat is het toch een rotaandoening he? Heb jij er veel last van?

Tessa, ik vind helemaal niet dat Kees "het minst" kan hoor. Mijn Thomas houdt z'n nek nog niet helemaal zelf omhoog hoewel het meestal heel goed gaat en hij is ook nog voornamelijk van het rondkijken. Af en toe reikt hij naar een speeltje, maar zelf pakken is nog moeilijk. Wel veel geluid hier in de box :smileinbox:.

Natasha, Thomas was 1 week over tijd en 1 kindje op de zwangerschapsgym (een meisje) is echt dubbel het formaat van Thomas en die was 2 weken te vroeg. Termijn zegt dus ook niet alles... Thomas is bijna overal de kleinste, maar hij zal het vast wel een keertje inhalen. Hij groeit goed op z'n eigen lijntje, dus maak me niet zo'n zorgen. Ik was vorige week in de winkel en toen kwam ik een vrouw met een kinderwagen tegen, dus ik even spieken. Zeg ik tegen haar: "oh! Hij is vast al een tijdje ouder dan mijn zoontje". Zegt ze: "hij is 11 weken"... even oud als Thomas dus en het leek wel een kindje van 5 maanden of zo.

Geplaatst

Heel verhaal geschreven, server bezet.

Was vandaag op de mensen-met-kleine-kinderen-treff en daar liep de leeftijd uiteen van 1 maand oud tot 1,5 jaar. Maar aan de grootte kon je niet zien hoe oud ze waren. Ook niet aan de ontwikkeling, zo was er 1 jongetje van 9 maanden dat heel erg geinteresseerd was in de andere kindjes maar niet veel deed behalve als ze in zijn buurt kwamen, dan wilde hij heel graag contact. En een meisje van 7 maanden die al kon lopen (al aan een tafel vasthoudend). Volgens mij is er niet zo veel zinnigs over leeftijd, grootte en ontwikkelling te zeggen, in ieder geval niet door mij haha. Want schatten hoe oud ze zijn kan ik al helemaal niet. Merel vond het erg interessant al die andere kindjes, wel vanaf mijn schoot.

Dorine, ik weet niet of je dit nog leest maar een fijne vakantie gewenst.

tessa, ik heb op de website gekeken maar hij stond iets te vol met info en heb dan ook niet alles gelezen. Hoe vind jij zelf dat het gaat met kees en zijn aandoening? Vind je het makkelijk om ermee om te gaan?

Morgen krijgt merel haar eerste vaccinaties, gruwel. Gelukkig gaat mijn man mee, kan ik tijdens het vaccineren mijn ogen dichtknijpen.

Geplaatst

Ohw succes morgen Urs!

En gelukkig loopt mijn voeding nu weer helemaal goed na al die problemen.

Jacelyn komt om de drie uur eten en in de nacht om de 3 a 4 uur.

Ik ga mijn oudste va school halen.

groetjes

Geplaatst

Hei!

Ik was geen heldin, geen rots in de branding, niet cool of onverstoorbaar en straalde geen kalmte uit voor mijn meiske. Nee, helaas, vanochtend was ik al niet te genieten van de spanning, snauwde mijn man af. Later stond ik tijdens het moment supreme met tranen gevulde ogen strak uit een raam naar buiten te kijken om zodra het voorbij was haar uit de handen van mijn man te rukken. Zucht..waarom ben ik toch zo'n stresskip en kan ik niet rationaliseren dat het voor haar eigen beste is ipv emotioneel op haar gehuil reageren? Merel deed het veel beter dan ik, misschien een paar minuten gehuild en daarna lag ze al weer gezellig tegen me aan te goegoe-en.

De helsesøster adviseerde 125 mg paracetamol bij eventuele koorts. Wat hebben jullie gedaan? Nu ligt ze diep te slapen, voor het eerst sinds de kraamweken dat ik haar slapend in haar bedje heb gelegd.

Marchan, dan gaan we aardig gelijk op met de frequentie, fijn om te weten.

Ik heb nu een electrische borstpomp mee, hopelijk gaat dat beter. Mijn man is naar de tandarts en meteen op spenenjacht gestuurd (in dat plaatsje is ook een apoteek).

Geplaatst

De dag van de prikjes was Thomas veel slaperiger als normaal dus ik heb 'm veel op bed gehad. Ik had voor de zekerheid paracetamol in huis gehaald maar niet gebruikt. Twee keer zijn temperatuur gemeten, maar hij heeft geen verhoging of koorts gehad, dus ook geen paracetamol nodig.

Ik zou het gewoon van Merel af laten hangen. Als ze straks wakker wordt gewoon even meten. En verder lekker laten slapen als ze daar behoefte aan heeft. Rustig dagje van maken.

Succes met de spenen en de electrische kolf!

Geplaatst

IK heb een vraag.

Ik weet niet als het normaal of niet ( denk niet), maar mijn zoontje heeft 2 week tot 2 keer per dag dune pupluier, maar niet helemaal diaree, (tijdje geleden was altijd wat dikker) en vaak krampachtihe bewegingen tijdens eten en hij gaat minder eten dan 2 week geleden. Tijdens die krampen gaat hij soms leterlijk zijn vuist opeten en fingertjes .(kan aankomende tandjes nu al ?). Ik word gek van.

Ik vind alles prima, tot dat het gaat aan het beetje overdrevende kant toe.

Arts en consult.bureau - WEET NIEKS ZEKER.(( afwachten.

IEMAND HERKEND IETS a.u.b. ? Alfast bedankt.

Ariva

Geplaatst

Poepluiers varieren nogal 's, tenminste, het is hier ook niet altijd hetzelfde. Soms wat dikker, soms wat dunner.

Wat drinken betreft, het lijkt alsof je zoontje wat onrustig is tijdens het drinken. Ben je er zeker van dat hij krampjes heeft? Want ik merk wel dat Thomas nu steeds meer z'n vuistjes begint te ontdekken en deze tijdens het drinken soms ook naar z'n mondje brengt. Of misschien gaat het 'm niet snel genoeg, is de speen wel groot genoeg? Heb je andere voeding dan eerst?

Ik weet niet of je wat hebt dan deze woorden. Als je het echt niet vertrouwt en voelt dat het niet goed is, dan zou ik langs de huisarts gaan en er op staan dat ze naar je luisteren.

Geplaatst

Hei arriva,

Ik weet niet echt iets van die krampen af. Als je het vermoeden hebt dat daniel te weinig (minder) eet kan je misschien de komende weken een paar keer hem laten wegen op het consultatiebureau om het in de gaten te houden. Daar kan je meteen even navragen wat zij er over denken. Over de poep zou ik me geen zorgen maken, de consistentie verschilt zo enorm. Merel heeft ook bijna geheel vloeibare poep. vanochtend nog tot haar schoudertjes, hiephoi.

Ik denk dat ze nu in de tijd komen van de handjes in hun mond stoppen. Merel doet bijna niets anders, mijn hand in de mond stoppen is ook favoriet, het liefst samen met haar handje.

Maar afgezien daarvan heeft daniel ook krampjes schrijf je, dat lijkt me vervelend. Heb daar geen ervaring mee. ik hoop dat het snel voorbij is!

Hier gaat het opeens desastreus met de borstvoeding. Nuja, opeens, de laatste maand loopt het al niet over, heb ik net genoeg en dan heb ik al verschillende dagen erbij gehad dat ik haar om de 2 uur aanlegde om de productie te verhogen. Gisteren had ik smiddags niets, een paar druppels. Merel boos, ik heb toen een klein flesje aangemaakt. Savonds en snachts had ik wel weer borstvoeding maar langer dan een minuut, misshcien 2 per borst zit er niet in. Daarom werd ze heel vaak wakker van de honger vannacht. Pff. Vanochtend ging het goed, ik had nog even de hoop op dat het een eenmalige terugval oid zou zijn maar helaas, van 12 tot nu niks, een paar druppels. Morgen ga ik het consultatiebureau bellen om advies. Ik vrees dat het einde borstvoeding betekend. Dit vind ik jammer, had het zo graag een jaar volgehouden. Maar hopelijk is een combi mogelijk?

Het is hier heerlijk weer en ik maak lekker veel wandelingen de laatste dagen. Ik hoop dat ook in nld de babybjørns, mai tais, wagentjes, etc de zon in komen!

Geplaatst

Wat rot dat het zo moeizaam gaat met de borstvoeding. Heb je misschien last van de beruchte "4 maanden" dip (hoewel dat wel wat vroeg is) of wordt je misschien ongesteld, dan gaat je productie schijnbaar ook achteruit.

Anyway, ik hoop dat het tijdelijk is en je nog even door kan gaan.

Wat ik altijd jammer vind is dat borstvoeding zo gepromoot wordt en dat er gezegd wordt dat het zo makkelijk is, maar ik vind de praktijk toch echt anders. Daar zou best wat eerlijker over gedaan mogen worden tijdens bijvoorbeeld voorlichtingsavonden.

Hier dus géén :sunny:... ik wilde vandaag naar de stad, maar de regen komt er met bakken uit :fear2:. Ik ga m'n plannen dus maar aanpassen en misschien het fotoboek afmaken of zo. Morgen is mijn laatste verlofdag en donderdag begint het "normale" leven weer en moet ik weer werken. Gelukkig begin ik met 2 ochtenden en is het dan weer weekend. Ik zie het meest op tegen de maandag, want dat is een hele dag.

Geplaatst

Hoi Urs

Ik heb dat ongeveer 2 a 3 weken geleden ook gehad. dacht dat er helemaal niks meer uit kwam. Ze kwam bijna elk uur. Ik heb haar toen ook gewoon elke aangelegd en na 3 tot 4 dagen begon het weer goed te lopen. Ik was ook bang dat het terug liep en moest stoppen maar gelukkig niet.

Dus maak je niet te druk gewoon veel aanleggen.

Groetjes

Geplaatst

Marchan, had jij daarvoor wel veel bv?

En hier twee plaatjes van de wandeling van gisteren:

GroteFoto-7BWZP47V.jpg

GroteFoto-QLDYWWSU.jpg

Merel heeft het gelukkig de laatste weken eindelijk naar haar zin in het wagentje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden