Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even kort...komt zo weer bezoek uit nld. En morgen komt mijn vader. Leuk! Vandaag heel de dag in de stad geweest, een hele onderneming. Lange rit, warmte, drukte, merel. Doe ik niet snel nog eens.

Bedankt voor het meedenken!!!!

Merel wordt ook ingebakerd (volgens de methode uit het boek inbakeren, rust en regelmaat). Maar zo lang slaapt ze niet door, heeft toch met bv te maken denk ik. Ik ben een beetje huiverig voor het te veel de speen geven ipv eten, ook dit heeft te maken met bv. Ik wil niet dat de melk terugloopt en daarnaast ben ik van mening dat baby's regelmatig eten nodig hebben voor de ontwikkeling van hun hersens. Maar ik gebruik de speen wel op andere manieren. Vaak na een maaltijd omdat ze dan nog in de lekker sabbelen sfeer is. En als ze in de draagzak zit omdat ze dan recht op de melkfabriek zit en daarvan 'afgeleid' moet worden. En soms ook als ze huilt maar het echt geen etenstijd is. Maar bij ons blijft de speen ook niet altijd zitten. Als hij eruit valt doe ik hem niet meteen terug. Ze pakt hem fanatieker als ze hem heeft moeten 'missen'.

Merel wordt steeds beter in het naar de mond brengen van speeltjes. Moet zo lachen, vaak gaat het mis en zit het bijv in haar oor. Leuk om te lezen hoe iedereen geniet van haar wondertje!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vannacht om 3.30 werkte het speentje bij mij niet, dus heb ik 'm een flesje gegeven en die dronk hij helemaal op. Blijkbaar heeft hij het soms toch echt nodig. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij gewoon niet altijd helemaal doorslaapt en dat het erbij hoort en dat het (hopelijk) ooit beter gaat worden :-) .

Ik had net zo'n bijzonder moment, Thomas was in de tummytub geweest en begon tijdens het aankleden enorm te huilen van de moeheid. Ik heb 'm toen lekker bij me op schoot genomen en getroost en ineens schoot ik helemaal vol. Wat een rijkdom om zo'n prachtkind te mogen hebben...

Geplaatst

dat heb ik ook zovaak.. ik zei gisteren nog tegen mijn man ik had van te voren gedacht dat het bijzonder zou zijn een kindje van ons samen maar het gevoel wat Zoë mij geeft is niet te beschrijven zo'n gevoel van intens geluk!

Zoë slaapt trouwens ook meestal door maar soms zitten er ook wat nachten bij dat ze ineens om 4 uur komt ik ben al blij dat ze de meeste nachten doorslaapt van 22.00 tot 6.00

Geplaatst

Ja, ongelooflijk he, moeder zijn van zo'n prachtig wonder! Ik ben intens gelukkig als ik naar haar kijk, volgens mijn man straal ik nu op een speciale manier.

Vooral als ze lacht, dan ben ik zo gelukkkig. Als ze lekker heeft geslapen en gepoept en ze drinkt nog aan de borst dan stopt ze af en toe om mij aan te kijken en naar me te lachen. Dan zegt ze goegoegoe en dan SMELT ik!!!!

Geplaatst

Ik ben blij: Thomas heeft vannacht van 23.00 tot 6.15 geslapen! Heerlijk! Ik ben echt helemaal bijgekomen en voel me lekker fit vandaag. Hopelijk gaat hij het vaker doen nu! Het varieert nu nogal per dag ;-).

Natasja, wat heerlijk dat Dési al zo goed doorslaapt. Toch een teken dat ze het hartstikke goed doet. Blijkbaar is inbakeren dé oplossing voor jullie.

Ik ga dadelijk lekker winkelen met Thomas. Had zomaar even zin om er wat langer op uit te gaan. Het zonnetje schijnt ook lekker en dan zijn we ook lekker buiten, wat hartstikke goed is voor zowel mij als Thomas. Ik vind buitenlucht voor kinderen echt superbelangrijk, dus probeer zoveel mogelijk naar buiten te gaan. :sunny:

Geplaatst

leuk dat je gaat winkelen ik ga zo ook lekker naar buiten wat hebben we toch geluk dat het zulk mooi weer is.. dit is toch veel leuker dan als je in december bevalt en je niet naar buiten kan.

Geplaatst

Sandy, moest vannacht nog aan je denken. Hoe ging het gisteren? Hebben jullie er een mooie dag van gemaakt of is dat stom om te vragen? Ik hoop dat het niet te zwaar was voor je.

Geplaatst

Lieve foto's van je kanjer desi. Wat een mooie lange wimpers heeft ze. Fijn dat ze al doorslaapt.

Hier hangt merel nu op mijn buik in de babybjørn. Daar mag ze nu af en toe in. Nog niet te lang. Ze zegt goegoepoeeeheawwh. De berg laat eindelijk los van haar hoofdje. Nu ga ik een pizzadeeg maken en daarna van het zonnetje genieten en een wandeling maken met merel.

Geplaatst

G'morn. Wat is het rustig hier. Neem aan dat iedereen aan het genieten is van hun lieverdjes. De mijne ligt nu in de box te spelen, dat houdt ze 'sochtends wel een klein half uur vol.

Een vraagje, zijn jullie al weer ongesteld geworden? Ik nog niet en nu vraag ik me af of de borstvoeding dit tegenhoudt. Ik mis het nog niet maar vroeg of laat zal dit weer doorbreken. Ik sta er ambivalent tegenover. Dit omdat het goed is voor de reiniging, hoort bij vrouw zijn maar aan de andere kant heb ik het zo gehaat om ongesteld te worden dat ik best fijn vind dat het nu nog wegblijft.

Gisteren overdag een hele dag erop uit geweest. Ondanks dat ik probeerde slaap-eten ritme aan te houden merk ik dat dit erg vermoeiend is voor merel. Waarschijnlijk een overdaad aan indrukken, andere slaap- en eetplekken. Het duurde een uur voordat ze 's avonds wilde slapen in haar eigen bedje, duidelijk oververmoeid. Dit vind ik soms lastig. Aan de ene kant wil ik geen eenkennig kindje dat nooit ergens mee naar toe kan aan de andere kant merk ik hoe goed ze het doet en tevreden is met rust en regelmaat. Hoe gaan jullie om met dit dilemma?

Geplaatst

Hoi Ursula,

Ik ben zeker aan het genieten. A.s. donderdag is de kleine meid al weer 3 maanden. Dési haar ritme is ongeveer zo.

Laatste fles rond 22-23 uur. Dan slaapt ze tot ongeveer 6-7 uur. Dan krijgt ze een fles en vaak slaapt ze dan weer tot 10.30-11 uur. Dan krijgt ze weer een fles en ga ik haar wassen en aankleden. Ze is dan vaak een tijdje wakker-in de box spelen (ze is vreselijk gek op het mobiel dat boven haar box hangt, haar oogjes volgen de poppetjes die eraan hangen), lekker lachen guuh-guuh zegt ze dan. Dan begint ze in haar oogjes te wrijven en te gapen. Eigenlijk zal ze dan naar bed moeten, maar soms neem ik haar mee een boodschapje doen na de fles. Probeer maar één uitje per dag te plannen. Kan ze daarna weer in bed. Rond 15 uur weer een flesje en dan ik ze vaak wakker en wil ze niet meer slapen. Soms lukt het wel en dan wordt ze meestal rond etenstijd wakker (echt niet handig haha). Rond 18.30-19 uur een flesje en daarna wil ze niet meer in haar bedje, maar gezellig bij ons knuffelen en spelen in de box tot de laatste fles. We proberen rond 23 uur, maar gister was het 22 uur dat ze honger had. Daarna kunnen we haar in bed leggen en slaapt ze als een roosje tot de volgende ochtend. Vanochtend om 3.45 uur hoorde ik haar, heb het speentje in haar mondje gedaan en sliep ze lekker tot 6.45 uur.

Ik neem haar dus mee met één uitstapje per dag. En dat gaat prima. Even winkelen of op visite, mee de honden uitlaten etc.

Ik ben al weer ongesteld geworden en voor mijn gevoel wel 2x vlak achter elkaar. De bv kan dit tegenhouden. Lekker toch, ik was het gelijk al weer zat hahaha.

Hoe was je pizza gister?

Groetjes,

Natasja

Geplaatst

Hei natas,

Fijn een ritme. Merel heeft niet zo'n vast ritme met bv maar toch iets wat er heel erg op lijkt.

Kleine uitstapjes gaan hier ook prima, even boodschappen doen oid. Maar langere uitstapjes zijn vermoeiend zowel voor haar als mij. Klinkt als een super-dagindeling, lijkt me gezelllig zo'n wakker dametje savonds. Lekker kroelen.

De pizza was gelukt, al lijkt mijn verse pizza meer op brood met groentes erop dan op de italiaanse pizza. Hij ging helemaal op. Ik maak veel overschotels de laatste tijd. Dit omdat ik die kan maken wanneer merel slaapt en niet sta te balen als ze net rond etenstijd aandacht nodig heeft. Vandaag wordt het groentetaart heb ik al bedacht. Met een salade uit de tuin. Ik wandel helaas niet iedere dag met merel, als het te veel waait en het regent laat ik het erbij zitten. Daar vind ik haar nog te klein voor. Maar misschien is dat wel overdreven bescherming?

Geplaatst

ik merk het ook aan Zoë als we een dagje weg zijn geweest is ze s'avonds huilerig toch de vele indrukken denk ik.. ik merk ook dat ze dan eigenlijk niet wil slapen maar omzich heen wil kijken wat er allemaal gebeurt

ik ga ook niet wandelen als het heel hard waait of regent hoor ik ben nu begonnen met 5x 150+5 scheppen flessen en dat gaat goed is ook wel lekker 4 uur er tussen.

morgen weer naar cb ze krijgt haar prikjes.. oh ik zie er echt tegenop!

vandaag is onze meid alweer 2 maanden wat vliegt de tijd toch zeg!

Geplaatst

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest. Verwacht het eigenlijk wel weer, maar het kan ook nog makkelijk een paar maanden duren.

Ons ritme is als volgt. Rond half 7 wordt Thomas wakker en krijgt hij een flesje. Hij is dan bijzonder wakker erna dus dan gaat hij in de box tot een uur of acht of negen, dan naar bedje toe. In de zeldzame gevallen dat hij niet wakker is na de fles gaat hij meteen naar bed. Rond 11 uur komt de volgende fles. Ik kleed 'm dan vaak even om en was z'n gezichtje. Dan gaat hij of in de box, of in de wandelwagen of in de maxi-cosi, afhankelijk van mijn plannen. Hij is dan zo'n 2 uurtjes wakker en ik ga dan dingen doen meestal. Soms valt hij ook in de wagen of maxi-cosi in slaap, ook prima. Als we thuiskomen gaat hij direct naar bed (tenzij hij in de wnadelwagen in slaap is gevallen, dan laat ik 'm lekker liggen). Rond 15 uur het volgende flesje, meestal blijft hij dan ook een uurtje of anderhalf wakker en gaat hij in de box. Rond etenstijd gaat hij dan weer naar bed. Rond 19 uur krijgt hij weer een flesje en dan gaan we meestal een wandelingetje maken of hij gaat in badje. Tussen 21 uur en 21.45 ligt hij dan weer op bed. Ik maak 'm dan nog wakker voor de fles van 2300 en dan is de dag alweer voorbij. Thomas is wel een makkelijk kind: ik merk er weinig van dat hij overgestimuleerd is of onrustig. Hij vind het allemaal wel prima. Ik probeer wel dingen te plannen rondom z'n flesjes. Ik ga 'm namelijk niet wakker maken om weg te gaan of zo. Tenzij het natuurlijk nodig is (bijvoorbeeld doktersbezoekjes of zo).

Als we langere tijd weggaan, dan vertrekken we na een fles en houden we zijn ritme ook dan aan. Ik zorg dan gewoon dat hij een plek heeft om te slapen (bijvoorbeeld reiswagen) en dat gaat prima. In het begin had ik ook het idee dat Thomas er onrustig van werd, maar ik heb gewoon doorgezet en nu is hij er aan gewend. Ik denk dat je zoiets ook een paar keer moet doen. Het is niet erg als ze 's avonds moe zijn. Gister was Thomas ook moe en wij waren bij m'n schoonouders. Dan geef ik 'm bij thuiskomst z'n speentje, wieg ik 'm eventjes lekker, zorg dat hij een schone luier heeft en leg 'm dan in z'n bedje. Dan huilt hij wel een tien minuutjes, maar uiteindelijk valt hij gewoon in slaap. Sommige kindjes huilen voordat ze in slaap vallen en Thomas doet dat af en toe ook (het varieert: de ene keer wel, de andere keer niet).

Geplaatst

Oh, vergeet ik nog te vragen: zijn jullie inmiddels helemaal hersteld van de bevalling? Ik heb zelf nog wel last, bij mij hebben ze een kringspier moeten hechten en ik heb nog steeds medicijnen om makkelijk naar het toilet te kunnen (sorry!) en ik heb ze ook echt nodig ook want anders is het heel pijnlijk. Hoop wel dat ik binnen afzienbare tijd weer normaal kan... Thomas is woensdag al 8 weken! Verder heb ik nergens meer last van behalve van 10 kg te veel gewicht maar dat komt nog wel goed...

Geplaatst

Ik ben ook nog niet ongesteld geworden maar verwacht het nu wel binnen niet al te lange tijd omdat ik geen bv meer geef.

Wij hebben de volgende dagindeling; Wessel wordt tussen 7.00 en 7.30 uur wakker voor een fles. Na het drinken van die fles is hij meestal nog moe en leg ik hem terug in z'n bedje. Rond 10 uur wordt hij dan wakker en doe ik hem lekker in bad of wassen en daarna aankleden.

Om 11 u weer een fles en daarna is hij zo'n 1,5 uur wakker, dan ligt hij lekker in z'n wipstoel of in de box te spelen. Zodra hij begint te geeuwen leg ik hem in z'n bedje of wandelwagen en meestal slaapt hij dan tot 14.30 uur zoiets. Rond 15 uur weer een fles en ook dan is hij zo'n 1,5 uur wakker. Daarna leg ik hem in z'n bedje en kunnen wij lekker rustig eten.

Rond 18.30 uur weer wakker en om 19.00 uur weer een fles. Daarna is hij echt wakker en wil hij ook niet meer slapen. 's-avonds zit hij in z'n wipstoel bij ons erbij of ligt hij in z'n box. Soms is het ook alleen maar lekker kroelen en zo kan hij het wel volhouden tot z'n laatste fles. Die krijgt hij tussen 22.30 uur en 23.00 uur en daarna slaapt hij weer tot 7 - 7.30 uur. heerlijk ritme dus.

Wessel krijgt nu sinds een week volledige flesvoeding. ik doe 165 water en 5,5 schepje.

Vanochtend naar het bureau geweest waar hij z'n eerste prikjes heeft gehad. Het was wel ff huilen maar hij was ook heel snel weer getroost. Tot nu toe gaat het nog goed maar ze zeiden dat hij pas 3 uur na het zetten van de spuit last zou kunnen krijgen. Dat is vanaf nu dus ik ben benieuwd hoe de dag er verder uit gaat zien... nu ligt hij in elk geval heerlijk te slapen.

Hij was ook weer flink gegroeid, 61 cm en 5875 gram, een flinke jongen dus al :-)

Wat betreft die uitstapjes, die doen wij wel meer dan 1x op een dag. Wessel slaapt echter ook prima in de wandelwagen dus ik zorg dat ik die in elk geval bij me heb zodat hij toch op z'n eigen plekkie kan slapen. Ook Wessel lijkt hier geen last van te hebben. Hij is heel tevreden en ik merk ook niet dat hij last heeft van teveel indrukken oid.

Afgelopen weekend een lang weekend weggeweest en ook dat is super goed gegaan. Zaterdagavond zelfs uiteten geweest en Wessel heeft heerlijk in z'n wagen liggen slapen, perfect dus om hem mee te nemen!

@ESK, ik ben wel volledig hersteld van de bevalling maar heb ook niet zo iets heftigs meegemaakt als jij. Wel ben ik nog erg moe maar dat heeft wellicht ook ermee te maken dat ik zoveel ben afgevallen. Momenteel zit ik 10 kg onder mijn startgewicht en dat is voor mij echt weinig, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo weinig woog. Ik doe er echter helemaal niets voor, eet meer dan voorheen maar beweeg wel heel veel. Nu dus maar aan de vitaminepillen om zo wat extra energie te krijgen.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ha Dorine, bij ons gaat het dus ongeveer hetzelfde. Wessel dus ook voornamelijk 's avonds wakker. Slapen ze in ieder geval wel lekker hè!

@ESK. Ben ook volledig hersteld van de bevalling, maar dat was eigenlijk bijna gelijk al. Misschien heb ik toen iets te veel gedaan, want ik ben wel moe. Misschien ook wel omdat ik 6 kilo minder weeg dan voordat ik zwanger werd. Eet hetzelfde als voorheen, maar beweeg wel honderd keer meer ;-).

Werken die vitaminepillen Dorine?

Ben zo benieuwd hoeveel cm Dési nu is. Ze weegt iig al 6 kg en kan nu in maat 62. Ohw, wat hebben ze een leuke kleertjes.........

Geplaatst

Natasja, ik kan nog niet echt zeggen of die pillen helpen. Ik heb ze nog niet zo lang in huis en ben niet zo trouw in het slikken hiervan....hahaha

Dési en Wessel hebben idd exact hetzelfde ritme. Ook wij vinden het niets erg dat hij 's-avonds zo wakker is. Vooral voor mijn man is het ook lekker omdat hij dan ook echt wat tijd met hem kan doorbrengen in de avond als hij thuis komt.

Tot nu toe heeft Wessel alleen maar heel veel slaap gekregen van die prikken van vanochtend. Hij is na die prikken in slaap gevallen en ik heb hem met pijn en moeite om 11.30 uur een fles kunnen geven. Na die fles is hij op m'n arm alweer in slaap gevallen en nu ligt hij nog steeds te slapen... volgens mij heeft hij een slaapmiddeltje gekregen.. hahaha

maar goed, liever dit dan dat hij er op een andere manier last van zou hebben.

Geplaatst

Ha, ook dat is precies hetzelfde. Dési heeft toen ook de hele dag geslapen en maar een klein beetje verhoging gehad. Meer niet. Zeker beter!

In het begin hebben we Dési in de avond nog in haar bedje proberen te leggen, maar dan kon je 100x naar boven om haar speentje in haar mond te doen. Ze vond het gewoon niet gezellig alleen daar boven. Lekker bij ons zitten dus of spelen in de box. Oké, dan maar zo. Slaapt ze in ieder geval wel lekker 's nachts hahaha.

Geplaatst

zo 10 kilo onder je normale gewicht wat veel! ben je dan nu heel dun of kon die 10kg er wel van af?

ik moet nog steeds 2,5 kg eraf en die laatste kilo's blijven hangen maargoed pas mijn kleren wel weer en iedereen zegt dat ik er zo goed uitzie dus die 2,5 komt nog wel hoop ik haha

ik ben ook nog niet ongesteld nu was ik altijd aan de pil omdat ik niet goed uit mezelf ongesteld werd jaren geleden dus ik ben benieuwd of ik wel ongesteld word.. even afwachten maar.

ik ben wel al hersteld van de bevalling eigenlijk na 2 weken voelde ik me alweer helemaal goed nog wel beetje beurs van onder toen maar daar heb ik nu ook helemaal geen last meer van maar ik had ook maar 2 hechtingen

Geplaatst

2 hechtingen! Wow... ik wilde dat ik dat kon zeggen, maar ik had een knip en een scheur en het is volgens mij van voor naar achter gehecht... zo voelde het wel in ieder geval... ik heb op dat ene dingetje na er nu ook geen last meer van hoor en eigenlijk viel het genezen me best mee. Ik moet er wel op letten dat ik me op tijd ontspan. Zat laatst in de stoel bij de gyn en toen was ik behoorlijk gespannen toen ze me wilde controleren... panisch dat het pijn zou doen (wat het niet deed overigens).

Geplaatst

gelukkig dat je ook weinig last meer hebt je kan er ook maanden last van hebben dat heeft mijn buurvrouw gehad! dat lijkt me geen pretje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden