Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi

ik breek even in anna-lisa huilt s'avonds(na 18:00) ook langer dan een uurtje zijn gewoon de huil uurtjes. gebeurt niet elke dag maar wel vaak. het maakt niet uit of ik die dag thuis ben geweest of dat ik weg ben geweest. het is niet prettig maar goed even doorbijten.

groetjes silvia

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

o, ja hoor speen is belangrijke atribuut! en tegen kraamtjes ook veel doen we tegen , zeldfs voeding aangepaast. Maar soms voel je je hulpeloos als nieks werkt. Gewoon accepteren denk ik .Hij is toch mijn schatje.

Als baby wordt wakker van uit de slaap en dan opeens moet je luier verwisselen , slapt die makkelijk daarnaa door?

Esk, leuke vakantie en mooi wandelweer natuurlijk voor jullie.Is dat weekenhuisje die je bedoeld?

Simonja Cinababy hadden we ok , niet geholpen (((

Anemarieke, jouw kleine is echt nog in de periode van iets meer huilen.ook veel sterkte.

Ariva

Geplaatst

hoi

het huilen ben ik nu wel een beetje gewent. maar er zitten ook voordelen aan.

ze krijgt om 23:00 de laatste fles en slaapt dan tot 07:00 of 08:00. hoop dat deze trent zich voortzet.

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi, hoi,

Even bijlezen hoor ;-).

Esk, veel plezier op vakantie!

Ariva, wat vervelend zeg. Denk net als Dorine dat je niets verkeerds hebt gedaan. Even doorbijten dus. Dési is meestal 's avonds op haar "wakkerst" zal ik maar zeggen. Ze kan dan rustig tot de laatste voeding wakker zijn. Die krijgt ze tegenwoordig rond 22 - 22.30. En ze slaapt dan tot 06.00 - 07.00 uur. Vanochtend bijv. tot 7.00 uur. Ze wil er dan gewoon bijzijn. Heel af en toe ligt ze wel een paar uurtjes te slapen in haar bedje, maar vaak is ze dus klaarwakker. Wel huilt ze 's avonds iets meer. Nou, echt huilen is het niet. Ze heeft waarschijnlijk last van haar doorkomende tandje(s). Als ik in haar mondje voel lijken het er wel meer dan die ene te zijn.

Sandy, wat een leuke foto's en wat lijken die twee op elkaar zeg. Een heerlijk stel.

Kiet, wij hebben Dési één keertje laten huilen dat ze in haar bedje lag. Ze had een schone luier, gegeten, genoeg geknuffeld, boertjes gelaten, haar kleertjes zaten niet te strak. Ze viel na 10 minuutjes in slaap. Eigenlijk hebben we nooit problemen met haar. Denk dat we echt in onze handen mogen knijpen met zo'n lief grietje. Ha, nu maar hopen dat dat zo blijft :-).

Straks naar het cb. Ben zo benieuwd hoe lang ze nu is. Ze weegt ongeveer 6700 gram (lekkere dikke billen dus haha).

Liefs

Geplaatst

Esk, je zal het wel niet meer lezen maar een fijne wandelweek gewenst. Gaat thomas mee in een wagentje of in een 'draagzak' oid op de wandelingen? Ja, ik ook nieuwsgierig, je schrijft je eigen huisje. Hebben jullie een eigen vakantiewoning in bezit?

Arriva, hoe ging het gisteren met daniel? Weer zo lang in slaap huilen? Merel slaapt makkelijk door na het luier verwisselen. Ze krijgt eerst 1 borst, dan even boeren, rustig rechtop tegen me aan liggen (heerlijk!) dan luier verwisselen en daarna krijgt ze de andere borst. Zo te lezen geef je daniel flesvoeding? Alle 5 moeders in mijn barselgruppe geven borstvoeding, dat vond ik bijzonder.

De afgelopen dagen maakt Merel denk ik een sprong door. Gelukkig is haar dag en nachtritme nog hetzelfde maar ze huilt/klaagt wat vaker overdag. Wil meer bij mij zijn. Kan opeens nieuwe dingen maar schrikt daar soms van. Ze is ook vaker wakker overdag, veel meer korte slaapjes.

Gisteren heb ik een 'babygymzaal' ingericht. Oftewel, mijn yogamat op de babykamer gelegd. De ondergrond van de babygym was iets te glad en het boxkleed te zacht. Op die mat kan ze oefenen met kruipen (lukt niet, wordt ze heel boos want ze probeert het wel), rollen van buik naar rug (omgekeerd lukt niet, wordt ze ook boos). Ze rijdt tegenwoordig 'autootje'. Dan leggen we haar op een plat vierkant kussen. Ze strekt haar beentjes tegen mijn handen en schuift daardoor een stukje verder: 'ooooh waar ben ik nu terecht gekomen?':pontiac_black:

Geplaatst

Goede morgen natasja! Succes op het cb, laat je ons weten hoe het ging? Heb je daar steeds dezelfde medewerker of wisselt dat?

Super dat desi zo'n lief en makkelijk meiske is.

Vorige week beweerde een vriendin en nieuwbakken moeder dat dit aan de ouders ligt. Zij had een heel rustig zoontje gekregen omdat ze zelf heel rustig is. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb hele lieve rustige gebalanceerde vrienden en die kregen bv een huilbaby (duurde 1 jaar! mijn vriendin werd hier overspannen door).

Geplaatst

Hoi Ursula,

Op het cb ging het goed. Dési is gegroeid en is nu 58,7 cm (nog steeds niet erg groot, maar ze was ook maar 47 cm bij de geboorte). Ze weegt 6740 gram. Iets aan de kleine kant, maar dat maakt ze met haar gewicht goed haha. Volgens de arts komt het allemaal goed als ze ongeveer een jaar is. Haar heupjes zijn goed, haar oogjes ook, iets te veel voorkeur met liggen op de rechterkant. Ze kreeg weer prikjes, maar ze huilde heel eventjes en toen was het weer over. De arts vertelde mij dat ze niet veel huilt dat dat komt omdat ze een "tevreden" kindje is. Dus misschien heeft jouw vriendin wel een beetje gelijk hahaha. GEINTJE! Ik heb nu 2x de mannelijke arts gehad en 1x de vrouwelijke. Of er meer werken weet ik eigenlijk niet.

Het kan best zijn dat jouw Merel een sprongetje maakt. Dat schijnen ze met drie maanden te hebben en ze gaat al aardig die kant op. Gaat vanzelf weer over hoor. Dési is drie dagen anders in haar ritme geweest en dan is het weer goed.

Ga nu even bellen of ze al in de groep ingedeeld kan worden voor babyzwemmen.

Geplaatst

Wij zijn vandaag voor het eerst gaan babyzwemmen met Zoë het is eigenlijk vanaf 3 maanden maar ze mocht al meedoen was heel leuk mijn man is vrij dus hij is gaan zwemmen en ik heb het gefilmd Zoë vond het ook leuk en was bij het aankleden alweer helemaal knock out haha ik ga vanaf nu elke woensdag!

Geplaatst

Hallo ervaren moeders :)

Ik wil even een vraag bij jullie in de groep gooien! Ik weet niet zeker wat te doen en misschien hebben jullie er ervaring mee.

Onze dochter slaapt de laatste nachten ineens redelijk door. Van 6,5 uur ertussen, naar 7 en nu zelfs naar 8. Hartstikke fijn! Overdag laat ze er dan meest 4 uur tussen en zo komen we dus op 5 flessen per dag.

Maar nu klopte ons schema gisteren niet. Gisteren kwam ze steeds netjes om de 4 uur, om 18.30 nog en ik hoopte dan 4 uur later, zo rond 22.30 / 23.00 voor haar 5e fles die dag. Maar mevrouwtje sliep lekker door en ging haar lange ruk alvast maken. Ze kwam pas om 2.15, dus weer bijna 8 uur later. En nu vanochtend om 7.15.

Had ik haar om 23.00u wakker moeten maken? Hoe zorg je ervoor dat ze rond 22.00/23.00 de laatste fles krijgen? Want als ze daarna 8u gaat slapen, heeft deze mama daar tenminste ook wat aan ... haha.

Ik lees altijd met plezier met jullie mee, wat ons juli moeders straks weer te wachten staat allemaal. Het wordt almaar leuker he!

Geplaatst

Hoi SJSL.

Ik maar Wessel tussen 23 en 23.30 uur wakker. Vind het ook altijd zielig maar anders ben ik bang dat hij ook midden in de nacht gaat komen.

Wakker maken gaat best moeilijk bij hem. Ik doe hem eerst een nieuwe luier aan en soms wordt hij daar al wakker van. Mocht dat niet helpen dan een paar keer een slabber over z'n hoofd trekken (hier heeft hij zo'n hekel aan) of onder z'n voeten kietelen. Ahh.. het is ook zielig he????

Echt wakker wordt hij absoluut niet. Die fles gaat er 'slapend' in maar dat maakt niet uit, zolang het er maar ingaat.

Als de fles leeg is of hij hoeft niet meer zet ik hem nog even rechtop voor een boertje. Vaak komt deze er al niet meer omdat Wessel weer als een blok in slaap gevallen is.

Ik leg hem dan weer lekker in z'n bedje en dan slaapt hij weer tot 07 of 08 uur.

Wessel zit echter wel pas op dit schema sinds hij 2 maanden oud was. Ik zie dat Milou net een maandje is en ik weet niet of 5 voedingen dan al voldoende zijn. Ik gaf toen nog borstvoeding en deed dat toen nog zeker 6 keer per dag.

Succes, ben benieuwd hoe het zal gaan.

Groetjes Dorine

Geplaatst

hoi hoi

ik had dat ook maar geef haar gewoon om 23:00 de laatste fles en dan slaapt ze door tot 8 u. om 23u doe ik rustig lichten dimmen tv uit. maak haar niet te wakker rustig haar luier om.

ik moet wel zeggen dat ze s'avonds lang wakker is. de eerste paar nachten werd ze ook nog s'nachts wakker. gaf haar dan een klein flesje en de laatste keer de speen gegeven en ze slaapt nu al meer als een week door. de laatste fles dus een uur eerder maar dat maakt niet uit want ze slaapt dan 9 u achter elkaar. er is wel 1 ding ze was laatst wakker geworden door mijn man hmm rond 4 uur en wilde daarna niet echt meer slapen. ze sliep pas weer om 6 u maar heb haar evengoed om 8 u wakker gemaakt. dat werkte gelukkig. veel succes

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi,

Dési is bijna altijd wakker 's avonds, maar als ze een keertje slaapt, dan maken wij haar wel wakker. Anders komt ze dus, wat jij zegt, midden in de nacht en dat willen we niet hebben hè :-).

Leuk dat je af en toe meeleest.

Heb overigens gister het zwembad gebeld. Maandag ga ik met Dési babyzwemmen. Dat is van 0900 tot 0920. Zal mij benieuwen.

Geplaatst

ik maak Zoë ook wakker voor haar laatste fles deze gaat alleen nooit helemaal op want ze is dan zo moe. maar ze slaapt wel gewoon door tot de volgende ochtend 6/7 uur dus dat is mooi

Geplaatst

Hei!

Hier geen ervaring met flesvoeding. Maar als ik al die verhalen zo lees is er mbt nachtrust heel wat voor te zeggen. Hier gaan de sprongdagen (regeldagen) nog steeds door. Tenminste ik hoop dat dit de sprongdagen zijn en dat ze weer terug gaat naar haar oude ritme. Ik hou me vast aan de drie dagen van natasja, want dat zou betekenen dat ze vannacht weer beter slaapt.Afgelopen nacht kwam ze om de drie uur om voeding. Dat vind ik te veel. Eerst zat er zo'n 4 tot 6 uur tussen snachts. Ook lag merel wakker tussen 3 en 6. Niet dat ze dan vervelend is, beweegt wat meer, praat een beetje. Maar ik wordt daar meteen wakker van (en blijf), zal dat het moederinstinct zijn? Want mijn man slaapt daar gewoon doorheen.

Het lijkt me fijn dat desi zo veel kinderspek opbouwt, weet je gewoon dat ze het goed doet. En die lengtecentimeters komen nog wel daar zou ik me inderdaad geen zorgen om maken.

Dorine, dat wordt nog wat met wessel als hij nu al een hekel hebt aan de slabber. Heeft hij ook een hekel aan mutsjes? :icon_brilsmurf: Hangt dat samen?

Kunnen julli emij vertellen waar je op moet letten met babyzwemmen? Want misschien kan ik dat zelfstandig doen in het zwembad? Zijn er bepaalde voorwaarden waar het badwater aan moet voldoen?

Opeens is het hier deze week HERFST. De zomer (of groene winter zoals die ook wel genoemd wordt door de inboorlingen) is opeens weg. Op mijn wandelingetjes kan ik nu genieten van mooie kleuren, paarse heide, knalgele berkeblaadjes, groen mos. En de frisse lucht draagt al een zweem mee van nieuw besneeuwde bergtoppen, dat zal niet lang op zich laten wachten. Alles is nu oogst en plukklaar, ik merk dat ik met merel erbij handen te kort kom. Maar gisteren kwam ik nog thuis met mijn zakken vol met cantharellen. Ik kijk er naar uit dat ik merel al deze dingen kan leren.

Geplaatst

babyzwemmen is gewoon een beetje spelen en spetteren in het water en liedjes zingen en als de kindjes iets groter zijn krijgen ze ook een balletje waar ze mee kunnen spelen het is heel leuk duurt maar een half uurtje maar de kindjes zijn daarna helemaal kapot.

Geplaatst

Hoi Hoi..

GIsteren mijn 2 mannetjes badje samen gehad. Zo schattig.

Ik pakte een wipstoeltje, badkamer in , alles voorbereid, eerst mijn man in, dan mijn uk in zijn handen.WAt een feest was geweest :spatteren, botjes roeren, dolfijntjes nadoen. Volgende keer is dan mijn burt met mijn uk samen in bad. Lijkt me heel lekker mijn baby tegen mij aan houden. Voorloppig ik kan met swembad even wachten :toothy10: Ursela , succes samen in badje.Heel makkelijk. t 37,5 + badolie en dat zit.

MIjn uk werd vandaag wakker om 9:00 in de ochtend.KOmt door weer zeker.of badje gisteren met papa .Mijn schema ook na de .....

Dus ik zit zelf hier rekenen en hoofdbreken hoe het allemaal moet. Mischien is hij aan nieuwe schema bouwen. Moet even zien .

Ariva

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga haar over een uurtje wakker maken ... spannend. Heb wel bedacht dat ik de voeding dan rustig in ons bed geef (doe ik normaal beneden), zodat ze meteen door kan naar haar eigen bedje. Heb haar nu beneden (waar wij nog TV aan het kijken zijn) te slapen gelegd, zodat ze hopelijk iets lichter slaapt. Ik zal wel laten weten hoe het gegaan is :)

Dorine .. Milou mag al wel 5 flesjes per dag. Het gaat om de totale voeding die ze binnenkrijgt en die is genoeg. Het is ook heel geleidelijk gegaan. Ze kreeg 6 flessen van 110cc, maar dat vond ze steeds vaker duidelijk niet genoeg. Toen steeds 130cc aangeboden en dat ging ze steeds vaker opdrinken. Nu eigenlijk altijd en is ze zelf begonnen met doorslapen en overdag 4 uur tussen de voedingen. Dus tsja ... wat wil ik nog meer!

*duimen dat het zo blijft*

Groetjes!

Annelies

Geplaatst

Annelies, hoe is het gegaan? Wij maken Thomas ook altijd wakker voor z'n laatste voeding (rond 23.00 uur). Thomas is 's avonds altijd heel slaperig na de fles van 19.00 uur, hij wil dan eigenlijk al z'n lange ruk maken, maar dat willen wij niet. Aangezien hij niet slaapt in de box leggen we 'm dan vaak daar neer tot een uur of half negen en dan gaat hij naar bed. Om elf uur wil hij dan eigenlijk helemaal niet wakker worden. Vaak slaapt hij gewoon door onder de fles. Hij krijgt 's avonds ook een grotere fles en dat werkt perfect voor het doorslapen. Ik wil straks ook graag een papfles gaan geven. Overigens, wij voeden hier wel min of meer op uur en tijd, dus ik maak 'm overdag ook wel 's wakker voor de fles, hoewel hij tegenwoordig zelf rond de "goede" tijden komt. Het bleek dat dit voor ons gewoon beter werkte. En Thomas vaart er wel bij, niet geheel onbelangrijk.

Nog even op de vraag over het huisje. Ik schreef "ons" huisje, maar dat is volgens mij brabants om te doen :icon_clown:, want wij hebben gewoon een huisje gehuurd. We zijn wel gisteravond al terug gekomen, maar dat had meer van doen met het weer. We moesten er vanochtend toch al om 10.00 uur uit zijn en omdat de voorspellingen zo slecht waren had het weinig zin om nog een nacht te blijven. Vooral ook omdat het bedje voor Thomas echt slecht was (weer wat geleerd: zelf bedje meenemen!), hij draaide er helemaal in om en dat was doodeng, want ik had alleen dekentjes bij en geen slaapzakje.

Het was in ieder geval hartstikke leuk. Thomas deed het ook goed en heeft zich volgens mij prima vermaakt :-). We hebben een paar mooie wandelingen gemaakt en zijn nog naar een museum geweest. Verder natuurlijk ook wel gebonden aan het huisje omdat Thomas nog veel slaapt, maar dat was niet erg. Op 1 dag hadden we wat teveel gedaan en had hij een echt huiluur, maar toen we doorhadden dat het teveel was geweest hebben we het programma een beetje aangepast en toen ging het prima. Al doende leert men :-) en het was ook een beetje de vuurdoop om te kijken hoe vakantie met zo'n kleintje precies gaat, want in februari willen we misschien naar Gran Canaria of zo om de zon op te zoeken. Maar dan is hij ook alweer een stuk ouder en dan is het volgens mij ook makkelijker.

Oh en Thomas heeft geleerd om geluidjes te maken en nu praat hij volop de hele dag, hartstikke grappig om te horen. Toch bijzonder wat ze allemaal leren in kort tijd.

Geplaatst

en hoe is het gegaan annelies?

Esk fijn dat je vakantie toch leuk was ondanks het slechte weer wij gaan volgende week of die week erop (even naar het weer kijken..) ook een paar dagen weg ben benieuwd hoe dat zal gaan. wij zaten ook te denken om in januari/februari naar gran canaria te gaan want daar is het altijd mooi weer en hoeven we niet te wachten tot volgende zomer.

zoë maakt ook veel geluidjes lijkt net of ze wat wil zeggen is heel grappig ze doet het ook tegen de knuffels in de box heel lief!

Geplaatst

ESK, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

Wessel is echt een uitslaper. Gisteravond waren wij bij vrienden op bezoek en hij heeft tot 22.00 uur wakker bij ons gezeten. Lekker in z'n stoeltje, beetje rondkijken, beetje spelen, helemaal lief.

We zijn toen naar huis gegaan en om 22.45 uur heb ik hem al z'n laatste fles gegeven. Die dronk hij voor de helft op en toen viel hij echt als een blok in slaap.

Vanochtend werd hij om 08.00 uur wakker, heerlijk!

Wij gaan volgende week donderdag op vakantie naar zuid-spanje en zuid-frankrijk. Ben ook erg benieuwd hoe dit zal gaan...

Groetjes Dorine

Geplaatst

Esk, lekker dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Wij gaan 23 september een weekje naar Egypte. Aangezien Dési nog veel te klein is om 5,5 uur in een vliegtuig mee te nemen en het daar veel te heet is, gaan we met zijn tweetjes. Heerlijk ontspannen duiken in de Rode Zee. Mijn mama gaat dan voor het eerst een weekje oppassen. Dési is nog niet bij iemand anders voor een nachtje geweest, dus mij benieuwen hoe dat gaat. Gelukkig komt mijn moeder vaak en ga ik vaak naar haar toe, dus haar stem moet niet vreemd voor haar zijn. Echt heel spannend. Misschien dat we haar de volgende keer wel mee kunnen nemen.

Gezellig hè als die kleintjes geluidjes maken. Hier kunnen we iedere dag bijna ook van nieuwe geluidjes genieten. Vooral als ze op schoot zit of in de box ligt te "spelen".

Spannend Dorine, met je kleintje naar het buitenland. Ga je met de auto of het vliegtuig? Lijkt me voor zo'n kleintje niets om zo lang in de auto te moeten zitten namelijk. Ze mogen volgens mij ook niet langer dan 2 uur in de Maxi Cosi. Vrienden van ons wonen in Groningen en de honden gaan daar logeren. Dus als we ze wegbrengen dan gaat Dési naar oma. Het is nl. 2 uur en een kwartier rijden voor ons. En dat heen en terug.

Annelies, hoe is het gegaan gisteravond met het wakker maken?

Ursula, het schijnt zo te zijn dat mannen daar niet wakker van worden. Voorheen kon je naast mij een bom afsteken en dat hoorde ik niet. Nu word ik bij het minste of geringste wakker. Als daarentegen het autoalarm afgaat, schijnt een man weer wel wakker te worden. Haha, waar liggen de prioriteiten denk je dan.

'k Hoor de kleine. Tot gauw.

Liefs

Geplaatst

Nou, ik was er helemaal op voorbereid dat ik haar wakker moest gaan maken ... wordt ze zelf wakker om 22.45u. Haha.

Dus om 23.00u de fles gegeven, maar dat ging niet helemaal lekker. Na de helft (65c) viel ze in slaap, maar ik bleef een beetje porren dat ze rest opdronk en dat was dom, want toen kwamen er weer twee hele grote golven uit. Dus uiteindelijk had ze maar erg weinig binnen. Oeps.

Ze heeft er toch nog tot 5.00u op geslapen, dus op zich niet te klagen.

Maar moet dus anders. Dan maar blij zijn met de 65cc die ze wel op heeft.

Drinken jullie kindjes echt slapend een hele fles leeg? Gaat dat dan niet heel langzaam?

Want Milou kwam net weer om 9.00u, maar toen was ze nog superslapering en ze heeft idd half slapend haar fles leeggedronken. Deed er alleen een half uur over.

Fijn om te lezen hoe jullie dat allemaal doen :)

Geplaatst

Hoi, hoi,

Heb het eindelijk zo ver dat ik nu wel een aantal van mijn zwangerschapsfoto's om kan zetten in jpeg-files. Zal er een paar plaatsen. Zien jullie gelijk hoe ik er uit zie ;-). Ik was op de foto's 34 weken zwanger

Foto-TDK83HSZ-D.jpg[/img]

Foto-F6DEMSZN-D.jpg[/img]

Foto-Z7AVFAMY-D.jpg

Geplaatst

pff, even van me afschrijven.

Kreeg gisteren te horen dat de man van een van mijn beste vriendinnen in nld een zeldzame ongeneeslijke vorm van kanker heeft, prognose is een paar maanden.

Dan zit je hier opeens zo ver weg. En ik heb nog geen paspoort geregeld voor merel, daarvoor moet ze zelf mee naar oslo naar de ambassade en dat vind ik zo'n lange reis (12 uur rijden heen en terug) en ik moet eerst de geboorteakte door een officiele tolk laten vertalen. En na aanvraag paspoort is het nog zeker twee weken wachten voordat je het thuis hebt.

Misschien toch maar mee beginnen, tolk zoeken. Of afbouwen borstvoeding? Misschien eerst alles alles bezinken? Verdomme!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden