Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dorine,pff... het lijkt me erg zwaar zeg! Hopelijk word ze snel wakker en houd ze er niet veel aan over, het gaat de goede kant op.

Heel veel sterkte.

Ursela, Gelukkig gaat het beter met je kat, wat zielig zeg, wat zal hij zich ziek hebben gevoeld. Fijn dat de medicijnen goed werken. Ja, dat lijkt me ook heel moeilijk dat de andere kat daar aan is overleden en hij waarschijnlijk gered had kunnen worden.

Hoe ben je eigenlijk in Noorwegen beland, als ik vragen mag? Het lijkt me een heel mooi land, je hebt ook mooie foto's geplaatst van Merel met prachtige landschappen op de achtergrond. Echt genieten denk ik om te gaan wandelen. Ik ga veel wandelen, maar door de wijk heen hier, niet echt bijzonder dus, ha, ha..

Soms gaan we wel lekker in het bos wandelen, heerlijk.

Wat grappig dat ze achteruit kruipt. Lucas probeert te kruipen, maar komt niet voor of achteruit, wel een grappig gezicht.

Lucas slaapt overdag op zijn eigen kamertje en 's nachts slaapt hij nog bij ons op de kamer in zijn wieg. Het zal niet lang meer duren, want daar is hij bijna uitgegroeid.

En dan zal ik hem s'nachts moeten missen op onze kamer.

Ariva, Lucas zijn 2 ondertandjes komen al door! Snel hè! Hij zat al een tijdje erg te kwijlen, op zijn handjes te sabbelen en was een beetje uit zijn doen. Een week later kwamen er 2 puntjes door. Ik smeer er nu gengigel baby op voor wat verzachting.

Esk, Veel plezier morgen,

Nog een prettig weekend allemaal,

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Top Rome, ik ben niet de enige met die tandjes, pfff er waren en nog steeds moejlijk dagen , hij heeft nog heel vaak pijnanvalen , zo zieilg...Ik heb alles geprobeerd en wandaag was ik van plan ik gengigel bij apotheek halen , maar moest even bestellen...kon niet anders Zit je ook al 3-de tandje te wachten ?

Ursela, kruipt Meerel op een kleedje of op de glade vloer? Ik ben van plan om Dani op de vloer te legen en kijken als kruipen wat sneler gaat.

Kijken jullie kids ook cartoens? Mijn Dani net zo gek op tv als zijn vader)..

Geplaatst

Ook al een derde tandje, goh.Zielig he, dat ze er zo'n last van hebben, hoewel ik het idee heb dat hij er nu niet zo heel veel last meer van heeft..Ik had eigenlijk helemaal niet door dat hij al een tandje kreeg, dacht dat ze die pas met een maand of 6 kregen, maar hij is er vroeg bij :-) Ik dacht dat hij zijn handjes helemaal ontdekt had door erop te sabbelen en te kwijlen, ha, ha... Alleen de onderste 2 tandjes komen door, een derde nog niet.

Hij kijkt baby tv, dat vind hij helemaal geweldig. En ik heb een dvd van nijntje die hij ook erg leuk vind, dat zijn allemaal felle kleurtjes. Het liedje van nijntje vind hij ook erg leuk. Ik heb voor de kerst alvast een nijntje knuffel gekocht met muziekjes en getallen en kleurtjes die je hoort als je op zijn voetje, buikje of handje drukt, erg leuk en nog leerzaam ook.

Ze hadden hem bij bol.com in de actie. We doen met kerst altijd cadeautjes en die leg ik dan onder de boom, dus als ik iets leuks zie koop ik het alvast. Alleen onze hond(je) gaat vaak met de cadeutjes aan de wandel,

Ik vind de kerst altijd erg gezellig, vooral nu met zijn drie`tjes.

Geplaatst

Gefeliciteerd!!! heeft ze toch gewacht tot na zaterdag he!

Wij hebben ook zoveel zin in de kerst 1e kerst met z´n 3tjes!

Geplaatst

Marchan, gefelciteerd met je nichtje. Mooie naam. En...is ze net zo mooi als jouw dochters?

Ik ook zin in kerst. Ik denk dat merel vooral de boom mooi gaat vinden, zodra ze bij een plant in de buurt komt strekt ze haar handje uit. Als er een groen blaadje of stengel in haar knuistje beland moet ik oppassen want ze neemt met gemak de hele plant mee van een vensterbank oid.

Arriva, merel heeft nog maar vier keer tv gekeken, dan zette ik bumba aan. Ik vind het bijzonder dat ze meteen snapte dat het iets was wat ze niet in haar mond kan stoppen.

Geplaatst

@Dorine. goed te horen dat je moeder een stapje vooruit aan het gaan is. ik hoop dat dat dit weekend verder heeft doorgezet!

@Esk, grappig. mijn man is vandaag jarig! Dus wellicht vandaar de gelijkenis? Hij is gelukkig wel bijgetrokken en heeft zaterdag zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag van vrijdagavond. Hij vond het gewoon moeilijk en allemaal zo snel gaan. daarbij heeft hij het momenteel heel erg druk op kantoor en ziet Kees door de week dus nauwelijks.

Kees had wel iets meer moeite met inslapen, maar als ik nu met zijn avondfles naar boven ga ligt hij nog voor pampus en vanochtend was hij pas aan het wakker worden toen ik in zijn kamertje kwam om 07.00 uur. dus ik denk dat het hem goed bevalt! en het bevalt mij ook goed. Ik slaap gewoon beter zo en dat is voor ons allemaal ook beter.

wel merken ook wij dat Kees overdag een stuk wakkerder is. Erg gezellig vinden we dat. We hebben dit weekend een soort van babyhangmatstoeltje gekocht. Helemaal schattig. Werkt als een soort schommel. Hij hangt in de woonkamer en Kees vindt het dikke pret. Hij hoeft maar een beetje te bewegen of het schommeltje gaat op en neer.

ik heb nog geen speciale dingen voor Kees om tv naar te kijken. Moet echter eerst een werkende dvd recorder hebben. Op tv zelf is immers niet zoveel voor deze hele kleintjes, toch?

Groet,

Tessa

Geplaatst

Thomas krijgt 1 x per dag z'n flesje als de tv aanstaat. Ik weet het: slecht, slecht, maar rond 7 uur is het 's avonds altijd mijn maximale ontspanningsuurtje en dat is eigenlijk ook zo'n beetje het enige uur dat de tv aanstaat bij ons. Hij vind al dat bewegende gedoe helemaal geweldig, het maakt 'm volgens mij niets uit wat het is (hoewel we wel rekening houden met wat we kijken). Als hij wat ouder is gaan we sesamstraat en zo kijken en dan zullen de DVD's ook wel langskomen. Verder kijken wij zelf weinig tv, ik lees 's avonds graag een boek of we doen een gezelschapsspel of we gaan wandelen of zo. De computer staat hier veel vaker aan.

Marchan, gefeliciteerd met je nichtje!

Hier was het gister erg gezellig met de verjaardag, maar wel erg druk! Ik was helemaal gesloopt terwijl het niet eens heel druk was. Ik denk dat ik toch nog last heb van bloedarmoede, dus vandaag maar weer een afsrpaak gemaakt bij de huisarts. Ben ook niet helemaal in m'n hum...

Geplaatst

Tessa, wat fijn dat je man is bijgedraaid en helemaal fijn dat hij zelf de vinger heeft weten te leggen op de oorzaak van zijn reactie. Hopelijk kan hij binnenkort wat meer tijd met kees doorbrengen. Ik heb het niet heel goed bijgehouden maar ik weet te herinneren dat het onderzoek in het ziekenhuis niet doorging laatst. Heeft kees al een nieuw onderzoek gehad? Ik heb ook zo'n hangmatje maar merel vond er helaas niets aan. Misschien komt dat nog.

Esk, ik weet niet of het slecht is dat je thomas een flesje bij de tv geeft. Ik denk dat het pas slecht is als je verder op een dag weinig aandacht aan hem geeft of als het urenlang tvkijken is. Thomas heeft heel wat aan een rustige moeder die even heeft kunnen opladen dan aan een moeder die zichzelf wegcijferd en ongeinspireerd met hem bezig is. Daarnaast ben je echt niet de enige die de tv gebruikt om even een momentje voor jezelf te hebben. Ik heb geprobeerd om mezelf geen restricties op te leggen wat betrefd dingen als bv tvkijken. Natuurlijk val ik in dezelfde kuil als anderen. Ik ben er me van bewust dat ik merel verwen en dat ik vast en zeker dingen anders aanpak dan volgens het opvoedkundig boekje zou moeten. Maar ik zeg tegen mezelf dat merel keiveel liefde krijgt en dat ik het zo goed mogelijk probeer. Dan kan het niet verkeerd zijn. Toch?

Geplaatst

Hi Marchan,

Gefeliciteerd met je nichtje.

Wessel kijkt ook wel eens mee naar de tv hoor. 's-ochtends krijgt hij de fles van zijn vader terwijl die naar het nieuws zit te kijken.

's-avonds tijdens zijn papfles zit ik zelf ook wel eens voor de tv en dan ziet hij het ook. Ik zet hem niet voor de tv om echt iets te laten kijken. Als hij wat ouder is zal dit vanzelf wel gaan maar nu ziet hij alleen dingen die wij kijken.

Wij hebben wel baby-tv dus wellicht gaat hij dit wel een keer kijken. hahah

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hi Ursula, ja zeker fijn dat mijn man is bijgedraaid. Het is nu weer erg gezellig met elkaar. En wat betreft het onderzoek. Ja, het idee is dat dit nog voor de kerst gaat gebeuren, nog voordat Kees aan de vaste hapjes gaat. Zeker gezien ze ook gaan kijken in zijn slokdarmpje vinden wij dat wel fijn. Het ziekenhuis stond gisteren op de voicemail om te zeggen dat de oproep eraan komt. Maar dit ga ik wel in de gaten houden, gezien ik ook al weer eerst moest bellen om te vragen wat de status was vorige week. Toen konden ze me nog niets zeggen. Ofwel, hadden ze er waarschijnlijk gewoon nog niks aan gedaan...

Esk, ook ik kijk soms even tv als ik Kees de fles geef, of voor dat ik Kees naar boven breng voor fles en bed (de 19.00 uur fles geef ik altijd in zijn slaapkamertje. Dan probeer ik het rustig te houden en zet ik de babyprojector aan met een lekker muziekje erbij.). Gewoon even ontspannen. Ik let dan wel op naar wat ik kijk, ookal vraag ik mij af of ze er iets van mee krijgen. Het beweegt en maakt geluid en dat vind Kees altijd mooi!

En Marchan, was ik nog vergeten... gefeliciteerd met je nichtje!

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik ga zo met Zoë naar de dokter ze heeft allemaal uitslag op haar gezichtje hoop maar dat het zuigelingen acne is of misschien een reactie op het koude weer..

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb hier en daar wat berichtjes gelezen bij jullie en vind het erg leuk om te lezen hoe het met jullie kleintjes gaat! En wat een mooie plaatjes zeg! Ik heb niet zo heel veel tijd om actief te zijn op het forum, maar ik zit het meeste bij de uitgerekend in juli 2010 topic.

Ik las ergens iets over tv en dat er voor die kleintjes niet echt tv is, maar wij hebben van Ziggo in het digitale pakket Baby TV zitten. Dat is echt 24/7 hele rustige programma's speciaal voor de beebies.... Met rustige muziek en mooie kleurtjes enzo. Puck wordt er in ieder geval helemaal rustig van en is al een echt TV junk aan het worden hihi... Als ik mijn andere moppie naar bed breng en ik ben alleen thuis, kan ik haar gerust een half uur er voor laten zitten, dan is ze helemaal tevreden en kijkt aandachtig naar de beelden. Niet dat ik haar er de hele dag voor zet hoor, maar als het zo uitkomt wel!

Lfs, Marije

Hieronder nog even een fotootje van kleine Puck.

[ATTACH=CONFIG]218[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]219[/ATTACH]

Geplaatst

Hi Kiet, hoe is het gegaan bij de doctor?

Marije, wij hebben zo'n zelfde pakket van KPN met baby-tv maar ik heb het, geloof ik, maar 1 x aangezet tot nu toe.

Wat een mooie foto's van Puck. Grappig om te zien dat ze met een andere uitdrukking op hun gezicht een heel ander kindje kunnen lijken.

Ik moet er helaas weer vandoor, weer in de auto richting Heerlen.

We hebben vandaag een gesprek met de neuroloog in Heerlen. Mijn moeder is daar afgelopen vrijdag naartoe gebracht en sindsdien hebben we nog geen arts gesproken, ronduit schandalig. We hebben geen idee wat de neurologen nu van de situatie denken en wat het behandelplan is. Gisteren ben ik zelf maar gaan bellen en heb voor vandaag een gesprek geeïst. Dit zal vanmiddag plaatsvinden dus ik ben benieuwd. Ook al lijkt het iets beter te gaan, ik heb er een heel naar gevoel bij. Ben benieuwd vanmiddag.

Groetjes Dorine

Geplaatst

ik heb een creme gekregen wat ik erop moet smeren.. het kan ook van de kou zijn een reactie op warm binnen en koud buiten dat hoop ik maar:

Dorine goed dat je een gesprek heb geeist bizar dat ze jullie nog helemaal niet hebben ingelicht! ik ben benieuwd hoe het gaat sterkte.

Geplaatst

Hi Dorine, hoop dat je een goed gesprek hebt met de artsen. En heel goed dat je erachter aan bent gegaan. helaas is onze ervaring ook dat je echt overal achteraan moet zitten.

Kiet, hopelijk is de uitslag snel over.

Aangaande Baby tv... hum. eens kijken of UPC dat ook biedt.

@Marije. wat een lieve foto's van Puck! Hoe oud is ze?

Geplaatst

Dorine, Belachelijk dat jullie nog geen arts gesproken hebben zeg, ze moeten jullie toch op de hoogte houden! Ik hoop dat het snel beter gaat met je moeder.

Ik hoop dat het gesprek jullie wat meer duidelijkheid kan geven en dat ze wat meer kunnen vertellen hoe het nu gaat.

Kiet, Hopelijk is de uitslag snel weg. Lucas had hele droge rode plekken op zijn beentjes, het was nog net geen eczeem, ik heb daar ook zelf voor gehad van de huisarts. Het gaat nu beter, ik smeer hem nog 2 maal per dag goed in.

Marije, Wat een mooi mannetje heb je zeg! Leuke foto's. Lucas kijkt ook naar Baby TV, hij kan soms erg druk zijn en als hij dan even voor de tv zit, word hij helemaal relaxed van de kleurtjes en liedjes en zit hij lekker mee te babbelen.

Esk, Hoe was het bij de huisarts? Voel je je al wat beter?

Ik ben net weer lekker wezen zwemmen, hij was lekker aan het spetteren in het zwembad. Alleen jammer dat we maar met zijn drieen waren, ik vind het leuker als er meer kindjes zijn, die vind hij erg interesant. Hij ligt nu weer heerlijk in zijn bedje te slapen. Ohhh, hij word wakker, ga een flesje maken..

Fijne dag!

Geplaatst

Lief dat je er naar vraagt, Rome. Ik moet morgen. Gister bloed gaan prikken, morgen een afspraak en dan zijn de resultaten als het goed is ook binnen. En de reden dat ik me dus niet zo oké voelde vorige keer is inmiddels ook duidelijk: PMS. Ik had daar altijd al wat last van, maar nu is het echt vreselijk. Meteen bij de huisarts maar weer naar vragen, maar volgens mij is er weinig aan te doen... vervelend, want ik heb er echt last van.

Dorine, veel sterkte vanmiddag en ik hoop dat jullie de informatie krijgen die je nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat je er een naar gevoel bij hebt. Het is toch een behoorlijk heftige ziekte en alles wat met hersenen te maken heeft is gewoon rot. Je weet nooit hoe hersenen reageren.

Marije, wat een lieve foto's van Puck!

Kiet, ik hoop dat de zalf snel helpt. Heeft ze er zelf last van?

Laten jullie jullie kleintjes wel 's ooit slapen in de maxi-cosi? Ik vind het altijd zo zielig om Thomas wakker te maken als hij er in ligt te slapen. Meestal leg ik 'm dan wel over naar z'n bedje, maar nu heb ik 'm gewoon in de gang gezet. Vind dat het wel een keertje een uurtje moet kunnen. Anders is hij weer uit z'n slaap en wordt het brullen. Is ook zo zielig. Da's dus wel een nadeel aan de ochtenden werken: als je net te laat bent zit hij net midden in z'n slaapje. Naja, kan 't ook niet helpen.

Geplaatst

ik heb ook lanette zalf dus hoop dat het snel gaat helpen.

nee Zoë heeft er zelf geen last van gelukkig.

Wij gaan morgen naar madrid heb er zin in!

Geplaatst

Esk ik laat Zoë ook weleens in de maxi cosi slapen ik vind het ook zielig om haar wakker te maken ook als we gewandeld hebben en ze valt dan in slaap laat ik haar ook in de wagen liggen.

Geplaatst

Ja, in de wagen laat ik Thomas altijd liggen, dat vind ik vergelijkbaar met een bedje. Maar omdat maxi-cosi niet goed schijnt te zijn voor het ruggetje, wist ik niet of dat wel zou kunnen. Maar ja, als wij anderhalf uur gaan rijden, zit hij er ook anderhalf uur in natuurlijk, dus in die zin... en het komt niet altijd voor. Meestal wordt ie vanzelf wel wakker als we thuis zijn. Ik was ook gewoon benieuwd hoe jullie dat doen. Ik ben zelf namelijk erg van slapen = slapen en dan storen we dus ook niet. In principe maak ik 'm ook alleen maar wakker voor z'n flesjes en omdat ik echt weg moet (naar werk of zo).

Geplaatst

Hoi meiden,

Lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik wat getypt heb ;-). Ben ff snel aan het bijlezen geweest. Het wordt onmogelijk om op alles te reageren. Ik ga het proberen haha

Dési slaapt soms ook wel eventjes in de maxi cosi. Als ik aan het zwemmen geweest ben, dan ligt ze er in te slapen als we thuiskomen. Meestal eventjes, dan wordt ze weer wakker voor haar fruithapje. In de auto bijna altijd haha. Nu zijn wij nog geen uren met haar wezen rijden. Vraag me af wat ze er van kunnen krijgen hoor....

Veel plezier in Madrid, Kiet.

Esk, wat vervelen dat PMS. Kunnen ze daar iets aan doen?

Dorine, sterkte!!

Marije, wat een lieverdje jullie Puck.

Hier wordt ook wel eens tv gekeken, maar dan niet opzettelijk. Meestal met haar laatste papflesje.

Bijgaand een filmpje dat afgelopen vrijdag door een vriendin is gemaakt. Zo schattig (al zeg ik het zelf).

[video=youtube;J-nSWuqW-EQ]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden