Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Bedankt voor jullie berichtjes. Het gesprek is wel aardig verlopen. We hebben alle frustraties uitgesproken en er zijn soms best wel harde woorden gevallen. Maar goed, dat interesseert mij niet zo heel erg. Ze weten nu wel hoe wij over de situatie denken en dat heb ik liever dan verhalen achter iemands rug om verspreiden.

Tsja, de situatie zelf, ik weet niet wat ik er mee aan moet. In het kort komt het er op neer dat ze voorlopig niets meer voor haar kunnen doen. Het is echt afwachten of ze wel / niet wakkerder wordt. Ze ligt nu op een verpleegafdeling in het ziekenhuis en hierna zal ze naar een verpleegtehuis gaan. Verschrikkelijk om te horen dat mijn moeder daar nu al terecht gaat komen.

Ze kunnen ook niet zeggen of ze wel of niet nog beter gaat worden. Ze verwachten van de ene kant nog wel verbetering maar van de andere kant zijn ze ook heel voorzichtig. Alle scenario's zijn gisteren besproken, inclusief eventueel het beëindigen van dit proces. Pff... ik hoef jullie niet uit te leggen hoe zwaar het is om dit soort dingen over je eigen moeder te bespreken. Je hort dan wat de mogelijkheden zijn om een einde aan haar leven te maken en dan word je toch wel heel erg met je neus op de feiten gedrukt. Maar goed, voorlopig (de eerste maanden) is dit nog niet aan de orde omdat ze haar toch een mogelijkheid willen geven om eventueel te verbeteren.

Ik moet nu zelf een manier gaan vinden om met de situatie om te gaan. We weten nu dat het echt nog alle kanten op kan gaan en dat het nog een heel zwaar jaar voor ons zal gaan worden. We krijgen nu in elk geval wel iedere week een update.

Maar goed, ik ga ook proberen om mijn 'gewone' leven weer op te pakken, hoe moeilijk dit ook is. Ik ga de ritjes naar het zuiden verminderen en andere dingen doen, leuke dingen.

ESK, Wessel slaapt door omstandigheden 'veel' in de maxi-cosi. Ik probeer altijd in zijn slaaptijden naar het zuiden te rijden en aangezien ik dan minimaal 1 a 2 uur in de auto zit slaapt hij die tijd hierin.

Kiet, goed dat je een zalf hebt gekregen en dat Zoë er niet veel last van heeft. Hopelijk wordt het snel minder.

Heel veel plezier in Madrid.

Natasja, je filmpje kan ik niet zien.

Ik moet weer verder gaan werken....

Groetjes Dorine

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, wat een leuk filmpje, ze kletst al veel. Doet ze dat de hele tijd? Merel heeft klets dagen, soms kletst ze veel en een andere dag bijna niet.

Dorine, jeetje wat een nieuws krijg jij te verwerken. Het lijkt me lastig ommet die onzekerheid om te gaan. Nu wet je niet op welk scenario je kan rekenen, het kan nog alle kanten opgaan. Daardoor is het moeilijk om je ergens op in te stellen. Wel goed dat jullie nu wekelijks een opdatering krijgen. Heb je een vader? Hoe gaat het met hem? Heel veel sterkte!

Esk, pms, ik kan me vooral een tekst herinneren op een tshirt,van een op ontploffing staande vrouw met daarbij de tekst, danger pms!

Hoe uit deze zich bij jou? Is er iets aan te doen? Hormonen slikken oid (niet dat ik denk dat je daar op zit te wachten...).

Ik laat merel af en toe in het autostoeltje liggen als ze slaapt. Ik geloof niet dat dit echt vreselijk is. Wel als je het iedere dag doet misschien maar zo af en toe kan het vast geen kwaad. In het wagentje laten slapen...hmmm dat klinkt heerlijk. Maar merel wordt wakker zodra het wagentje stopt te schudden, soms lijkt het wel hoe slechter de weg is hoe fijner ze het vind. Toen we laatst in de stad waren wilde ze niet slapen in het wagentje, te glad asvalt denk ik. Merel houdt erg van haar speen. Ze is ook superhandig geworden om hem in en uit haar mond te krijgen. De favoriete methode is als ze op haar buik ligt, de smokk zo te draaien dat hij goed ligt en dan haar hoofdje naar beneden buigen om hem met haar mond op te pakken. Ik maak me geen zorgen om haar smokkgebruik. Ik zag laatst een goede afkickmethode bij een tvprogramma (the nanny heet het geloof ik). Daar vertelden ze het kind dat de fee en babytjes hadden gekregen en dat die heel graag een speen wilden hebben. Als kadootje kon de feenbaby haar speen krijgen aangezien zij nu geen baby meer was. Ze gingen naar de winkel, kosten een mooi zakje om de spenen in te doen, deden er nog een tekening bij en hingen het zakje snachts aan de voordeur zodat de fee het kon ophalen. Dag speen. En iedere keer als het kind daarna nog om een speen vroeg kon de moeder zeggen, die hebben de babyfeetjes nu toch? Ik vond het als een leuke manier klinken. Hopelijk gaat die ooit werken.

Ik heb gisteren voor het eerst weer gewerkt. Het ging prima, merel lag te slapen en werd pas wakker voor haar flesje toen ik weer thuis was. Ik was zenuwachtig. raar he? Daarnaast heb ik gisteren de aanvraag voor de barnehage (soort kdv) de deur uitgedaan. Ik heb om 2 a 3 dagen gevraagd vanaf augustus. De ene week twee en de andere week drie dagen. Ik weet nog niet hoe lang ik haar dan breng en of ik haar alle dagen daar heen breng. Maar het is hier zo goedkoop, wat ik nu heb aangevraagd kost me 120 euro in de maand inclusief maaltijden. Dat ik het maar heb aangevraagd, kan ik nog zien wat we ermee doen.

Geplaatst

Ursula, het uit zich bij mij door enorm depressief te zijn, door huilbuien om niets te hebben en me algeheel een nietsnut te voelen. Heel vervelend. Ik weet niet of ze het op kunnen lossen, vaak raden ze de pil aan, maar ja, daar heb ik momenteel geen zin in. Het schijnt te komen doordat ik niet zozeer gevoelig ben voor hormonen, maar wel voor hormoonwisselingen. En tja, na een bevalling schijn je daar dus extra last van te hebben...

Fijn trouwens dat het zo goed ging met Merel tijdens het werken.

Dorine, wat ontzettend rot voor jullie. Veel sterkte en ik hoop dat het toch nog voldoende betert de komende tijd. Als ik weer een keertje in Den Bosch kom in de st Jan, zal ik een kaartje voor jullie aansteken.

Kiet, veel plezier in Madrid!

Geplaatst

Esk, wat enorm vervelend. Ik heb altijd in de week voor mijn mensstruatie 1 dag dat ik het niet meer zie zitten, ik denk dan dat ik geen vrienden heb, dik ben, mijn leven geen inhoud heeft, etc. Gelukkig is het maar 1 dag en kan ik tegen mezelf zeggen dat dit hormonen zijn en niet ik. Wat moet het moeilijk zijn als je het nog veel erger hebt zoals jij. Die pil is een rotding, snap dat je daar geen trek in hebt. Hopelijk kom je iets anders tegen wat helpt.

Vandaag heeft merel haar vaccinatie gehad, het vervolg op de eerste coctail. Ze deed het heel goed. Deze keer bleef ik buiten staan en kwam pas binnen toen het voorbij was. Merel deed het eens te meer beter dan haar moeder. Stom he, in mijn werk zet ik injecties, klisters, stoma's, sondes etc maar bij mijn meisje kan ik er niet tegen.

Merel woog nu 6790 en was 67 cm lang. Haar hoofdomtrek was gekrompen haha. Wat meten ze het toch iedere keer goed.

Ik wilde haast nooit meer op dit forum komen nadat ik het berichtje van henne las. Was gisteren zo boos op die onrechtvaardigheid. Arme henne.

Geplaatst

Ja, het is wel heel erg dat het is misgegaan. Ik bedoel, dat gun je niemand, maar de mensen hier hebben allemaal al zo lang moeten wachten voordat ze überhaupt zwanger zijn en dan gaat het ook nog mis. Dat is gewoon heel erg.

Het is trouwens erg stil hier de afgelopen dag. Iedereen druk bezig?

Wij hebben vandaag Thomas voor het eerst een groente-hap gegeven. Worteltjes om precies te zijn. Nou, hij vond het helemaal niks! Op het cb hadden ze gezegd te wachten tot 6 maanden, maar hij is vandaag precies 5 maanden en we hadden er zomaar zin in. Niet dat we nu al meteen een fles laten vallen en zo, maar gewoon af en toe 's wat proeven van ons. Hij vond het trouwens helemaal niets... alles kwam er direct weer uit, het was een bende, haha. Morgen proberen we het weer met de worteltjes en dan zullen we zien hoe het gaat... ik geloof dat hij nu een half theelepeltje binnen heeft gehouden, hihi, er lag meer op z'n slab dan in z'n mond.

Geplaatst

Dorine, wel fijn dat jullie nu elke week een update krijgen. Heel veel sterkte en ik ga voor jullie duimen dat het snel de goede kant op gaat.

Ursela, Beviel het om te werken?

Natasja, Wat een leuk filmpje zeg! Grappig dat ze al zo veel babbelt. Lucas babbelt ook de ene dag veel en de andere dag helemaal niet. Hij is nu zijn stem volgens mij aan het uitproberen, hij maakt elke keer een soort gilletjes en vind het zelf erg grappig, ha, ha..

Esk, Wat vervelend zeg! Hebben ze er geen medicijnen voor? Misschien zit je er niet op te wachten, maar als je je er wel beter door voelt. En misschien proberen afleiding te zoeken door leuke dingen te doen, ookal heb je er dan waarschijnlijk niet zo veel zin in.

Kiet, Hoe was het in Madrid? Hopelijk beter weer dan hier, het is echt somber weer vandaag.

Lucas slaapt in de Maxi Cosi als we gaan wandelen of in de auto. Van het cb hebben ze ons zelfs geadviseerd om hem tijdens het wandelen in de maxi cosi te doen, omdat hij zich heel veel overstrekt en in de maxi cosi ligt hij in een soort kommetje, waardoor hij zich beter ontspand en zich niet kan overstrekken.Maar ik wil hem er zelf niet te lang in laten liggen. Als ik thuis kom van het wandelen word hij eigenlijk altijd weer wakker, doordat de wagen stil staat.

Gisteren is hij ook in de auto in slaap gevallen, toen we thuis kwamen wilde ik hem in zijn bedje leggen, maar toen was meneer weer klaar wakker! Uiteindelijk is hij wel weer in slaap gevallen.

Ik heb hem de afgelopen dagen ook worteltjes gegeven, ik heb verse worteltjes voor hem gemaakt. Nou, hij vond het echt ontzettend vies!!!! Gisteren heb ik het weer geprobeerd, maar toen moest hij bij het tweede hapje overgeven, dus ik ben meteen gestopt, ik vond het gewoon zielig . Misschien ga ik vandaag een potje proberen, wie weet vind hij die wel lekker. En anders wacht ik nog een paar weekjes en dan probeer ik het opnieuw.Het fruithapje vind hij wel lekker, gisteren en vandaag peer met banaan gegeven en hij geniet er lekker van.

De laatste dagen trekt hij zijn beentjes op en probeert hij vooruit te komen. Zo leuk dat ze steeds weer iets nieuws ontdekken.

Geplaatst

Hi dames,

Ik las net pas het bericht van Henne, wat verschrikkelijk dat zij dit ook moet doormaken. Helaas weet ik uit ervaring hoe zwaar het is maar ik hoop dat zij net zoveel geluk als ons mag krijgen en straks toch een kleintje in haar armen mag sluiten.

ESK, super vervelend dat je er zoveel last van hebt. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen of dat je er iets tegen kunt krijgen.

Natasja, ik heb het filmpje nu wel gezien, super leuk, een echte kletskous.

Kiet, hoe was het in Madrid.

Wessel eet sinds een week of 2 ook groenten en dat gaat steeds beter. Zelf zo goed dat hij nu elke dag een heel potje leeg eet. Ik koop de potjes voor 4 maanden en hij vind eigenlijk alles lekker. Worteltjes en bruine bonen met appeltjes zijn wel zijn favorieten.

Helemaal in het begin trok hij ook een vies gezicht en vond hij het niet echt lekker. Dit heeft echter maar 2 of 3 keer plaatsgevonden en daarna ging hij het steeds lekkerder vinden. Ook heb ik in het begin verse bloemkool geprobeerd maar dat vond hij niet echt lekker. Ik heb nu dus besloten om eerst de potjes te doen.

Deze week krijgt hij zelfs al potjes waar worteltjes en aardappels door elkaar zitten dus hij begint steeds meer te eten.

Rome, het is idd leuk om te zien dat ze steeds nieuwe dingen gaan doen. Wessel trekt ook zijn benen onder zich en probeert dan te bewegen. Tot nu toe lukt het hem alleen nog maar om achteruit te gaan. Echt kruipen is het niet. Door veel wiebelen komt hij naar achteren maar het is wel grappig om te zien.

Daarnaast 'schreeuwt' hij tegenwoordig ook steeds meer, of eigenlijk is het meer kraaien. Hij oefent allerlei klanken en ook het volume.. hahah

Ik heb ook het idee dat Wessel een ander dagritme begint te krijgen. Het lijkt er nu op dat hij 's-ochtends en 's-middags een slaap doet en dat dat alles is. Leuk dat hij steeds meer wakker is maar wel weer lastig met voedingen. Hij slaapt telkens als hij zou moeten eten dus ik ga zijn schema maar weer aanpassen.... zo blijf ik bezig. Telkens als het lekker gaat, gaat meneer een ander ritme aannemen.

Allemaal nog een fijne avond.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi, hoi,

Hier ook twee slaapjes op een dag, nou zeg maar slaap. Zo rond half acht uit bed en dan rond half tien er weer in tot een uurtje of elf. Dan fruithap, om twaalf uur een broodje oftewel een paar piepkleine stukjes, wat er steeds meer worden met smeerkaas of smeerworst. Daarna een fles. Om half een, een uur in bed tot half vier, vier uur. Dan probeer ik er een paar hapjes groente in te krijgen, maar dat vindt ze helemaal niets hihi. Dan maar weer een fles. Om zes uur, half zeven naar bed en om negen uur een fles met een paar schepjes rijstebloem.

kiet, was het leuk in Madrid?

wat grappig dat ze al proberen te kruipen. Onze meid vindt het nu pas een beetje leuk om op haar buikje te liggen haha.

Geplaatst

Hei!

Kiet....volgens mij kom je er niet meer onderuit om te vertellen hoe het in madrid was :blahblah1:

Rome, die worteltjes zijn hier ook nog geen succes. Wel uit een potje, die vind ze heerlijk. Maar verse wil ze niet. Na een paar happen begint ze dan enorm te huilen omdat ze het niet lekker vind. Vandaag had ik wortel met pompoen geprobeerd. Helaas ook geen succes. Inmiddels zit de vriezer vol met kleine bakjes wortel en wortel-pompoen. Tja, ik ga het morgen nog een x proberen en anders volgende week weer. Ze had vandaag zowieso haar dag niet, de pap wilde ze maar een half schaaltje van terwijl ze dat normaal verslindt.

Merel praat met steeds meer verschillende geluidjes. Ook herhaald ze af en toe letterlijk wat ik zeg. En soms probeert ze het maar lijkt het er helemaal niet op. Sinds deze week reageerd ze op 'kijk', dan gaat ze ook kijken naar wat we aanwijzen of laten zien.

Gisteren hebben we voor het eerst gesleed met merel. Heb een speciaal babysleetje gekocht waarin ze vastzit met bandjes. En ze vond het denk ik leuk, in ieder geval keek ze haar ogen uit. Ik was op een gegeven moment vooruit op ski's en mijn man kwam met het sleetje aan en toen lette hij even niet op en viel ze opsekop en trok hij haar nog een stukje verder in de sneeuw :happy8: Ze zat helemaal onder de sneeuw maar ze huilde niet. Stoer he? Maar toen was het rechtsomkeerd want ik was bang dat ze het te koud zou krijgen aangezien haar gezichtje nat was geworden. Hier een foto van onze sneeuwkoningin:

[ATTACH=CONFIG]242[/ATTACH]

Geplaatst

Wat leuk dat ze speciale babysleetjes hebben. Wat een bikkeltje is je meisje zeg en wat een gave foto , ze ziet er erg schattig uit. En wat een sneeuw ligt er al, leuk! Gaan jullie veel skiën?

Oh, wat leuk dat ze meer gaat babbelen en dat zelfs al begrijpt wat je bedoelt. Mijn man dacht dat hij ook al reageerde op zijn naam, maar toen riep ik Willem en daar reageerde hij ook op, mooi is dat :happy8:

Ik heb vanmiddag ook maar een potje worteltjes geprobeerd en die vond hij lekkerder dan verse wortel. Het ging nog niet van harte, maar hij proefde het wel en slikte het ook door. Wat een grappige gezichtjes kunnen ze dan trekken, ha, ha..

Geplaatst

onze kleine meid heeft gister zitten schaterlachen om haar zus.

Echt super!

Draaien doet ze nu ook al goed.

Ze reageerd al een tijdje op haar naam. Ze gaat dan ook helemaal lachen.

Morgen 6 maanden wil ik niet aan denken dat er BV tussen uit zal gaan.

Maarja dat hoort erbij.

Straks naar het CB ben benieuwd hoe zwaar ze is.

Afgelopen weekend heb ik er nog een nichtje bij gekregen. (broertje van mijn moeder)

Ze heet Julia en is 4805 gram dus een reus haha.

Ze moet 5 weken in het ZH blijven ze heeft een tumor op haar billen zitten.

Wisten ze al vanaf de 20 weken echo.

Ze wordt een deze dagen voor het eerst geopereerd zo zielig.

Hoop ook dat het allemaal goed komt.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Madrid was heel erg leuk! en het vliegen is ook goed gegaan met Zoë op de terug weg hadden we een beetje turbulentie en mijn man en ik zaten met zweten handen en Zoë lag heel relaxed op mijn schoot voor zich uit te kijken haha.

Zoë vind wortels ook het lekkerst van de potjes ze eet een heel potje per dag, fruit vind ze niet zo maar ze gaat het wel lekkerder vinden

Ze is alweer 5 maanden wat gaat de tijd toch snel he... ik vind het wel leuk dat ze steeds meer kan ik vind alles zo knap wat ze doet. ze is nu wel eenkenning als er een onbekende aan haar zit begint ze heel hard te huilen!

Geplaatst

Marchan, nog een x gefeliciteerd met je nichtje. Bah bah, een tumor op haar billen? Dat klinkt eng. Is het kwaadaardig? Vind het zo sneu, zo'n kleintje dat geopereerd moet worden. Hoop met je mee dat het allemaal goed komt. Ik besef eens te meer bij zulke verhalen dat we ongelooflijk geluk hebben gehad en daar ben ik heel dankbaar voor.

Marchan, ik snap dat je huivert voor de 6 maanden stap en de bv. Ik mis het bv geven enorm.

Heeft iemand van jullie ervaring met een babyfeeder?

Rome, er ligt heel weinig sneeuw voor hier. Extreem weinig, zo'n 15-30 cm. Normaal is 1 a 1,5 meter. Ik zal een paar winterfoto's van een andere winter erbij doen. 1 is van onze tuin, in de winter kan je van t dak springen. 2 is vaneen hutje van de dnt, je ziet alleen nog het dak, 3 is van de loipe in het dorp. Ik had nooit geskied voordat ik hierheen verhuisde maar ik ben het steeds meer aan het leren. Dit weekend voor het eerst gelanglaufd, dat was wennen want ik had vanwege mijn zwangerschap een hele winter niet op die gladde latten gestaan. Was leuk om te doen.

[ATTACH=CONFIG]243[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]244[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]245[/ATTACH]

Geplaatst

Kiet, ik merk ook dat ik of geen zin heb om in te loggen, of geen tijd heb. Vandaag ik het ook van dat prachtige weer, ben heerlijk aan de wandel geweest. Heb ook geen idee wat een babyfeeder is. Dési heeft gister en vandaag een half broodje met smeerkaas gegeten. Zo n leuk gezicht. Groente daar is ze niet echt dol op. Ga vandaag verse bloemkool proberen, kijken of ze dat wel wil eten.

Geplaatst

Hoi Ursela,

Wat een sneeuw zeg!! En wat een mooi uitzicht in de tuin, dat is heerlijk wakker worden met zo'n uitzicht. Zo'n mooi gezicht met die witte bomen. Hier kijk ik naar onze over of achterburen, hi,hi..

Woon je al lang in Noorwegen?

Wat is een babyfeeder???

Het is mooi weer, als Lucas zo wakker word gaan we maar eens lekker een stukje wandelen.

Hij steekt zijn tong de laatste dagen steeds uit.

Gefeliciteerd met je nichtje Marchan.Jeetje zeg, een tumor, hopelijk kunnen ze het goed weghalen.Het lijkt me vreselijk en zo zielig dat zo'n kleintje nu al geopereerd moet worden en nog 5 weken in het ziekenhuis blijven, poeh.

Kiet, wat goed dat het vliegen goed is gegaan en natuurlijk dat jullie het leuk hebben gehad in Madrid.

Hebben jullie al vakantie plannen voor de zomer?

Geplaatst

Hei, een aantal moeders op de smabarntreff waren laatst aan het kletsen hoe gweldig wel niet een baby-feeder was. Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen. Het is een soort houdertje met een zakje waarin je fruit stopt, kindje kan wel proeven maar geen stukjes in zijn/haar mond krijgen. Ik ga er zeker eentje kopen maar het duurt nog even voordat ik in de stad ben. Hier een link van een norose winkel:

http://www.alexi.no/nuby-babyfeeder.html

http://www.babysafefeeder.com

Ik weet niet of dit ook in nederland is. Oh, merel wordt wakker, had me voorgenomen nog even te gaan wandelen. Daaaaag

Geplaatst

Maandag bij het CB geweest Jace weegt nu 7760 en is 67 cm lang.

Ze heeft haar eerste tandje is vandaag doorgekomen!

Wij gaan deze zomer naar Hongarije met de auto.

We zullen zien of het wat wordt haha.

Geplaatst

Wij zitten aan Griekenland te denken, zo net voor de 1e verjaardag van Thomas. Het is allemaal nog niet concreet, komt nog wel. Jace groeit goed zeg! En al 1 tandje! Hier had Thomas vandaag 4 (!) dunne poepluiers achter elkaar, alles zat onder, maar verder mankeert hem niks, dus ik vraag me af of het ook niet tandjes zijn. Ik heb al gevoeld, maar voel (nog) niks. We zullen wel zien, hij maakt verder een gezonde indruk en is vrolijk, dus het kan nooit veel zijn. Gisteren en vandaag was hij ook al een beetje onrustig aan de fles en moest zelfs tijdens het flesje geven even behoorlijk huilen, dus ik vraag me toch af of het niet stiekem de voorbode van tandjes is.

Ursula, zo'n babyfeeder is volgens mij helemaal niet bekend in Nederland. Ik zie er in eerste instantie zelf de toegevoegde waarde ook niet zo van in, maar dat kan dan wel weer aan mij liggen. Thomas eet nog geen hapjes (met uitzondering van de worteltjes van zondag), dus heb er ook nog geen ervaring mee. En ik heb wel vaker gezegd dat ik iets niet ging gebruiken om het later dan toch te doen :-)

Nou, dat was mijn bijdrage voor vandaag weer even :happydance:. Ga even de strijk wegwerken en bedenken in welk eten ik zin heb. Manlief is op zakenreis en komt vanavond pas na tienen thuis. Hij is al weg vanaf maandag, dus vind het fijn dat hij er straks weer is.

Geplaatst

Zoë heeft ook veel dunne luiers ik denk ook dat de tandjes eraan komen ze zit ook op alles te bijten en dan schud ze het als een hond in haar mondje heen en weer zo grappig!

verder is ze ook gewoon vrolijk!

Marchan had Jace ook van die dunne poepluiers?

ik ben ook benieuwd hoe zwaar een lang Zoë nu is ik moet pas 8 dec weer naar het cb.

Geplaatst

Het is me wat met die poepluiers...merel had namelijk ook gisteren 5 (!!!) poepluiers en eergisteren 4. Normaal heeft ze er 1. Ik ben ijverig aan het speuren naar doorbrekende tandjes maar ik kan het niet zeggen of ze nu wel of niet komen. Ik denk al eeen maand dat ze op doorbreken staan maar er is nog niets gebeurd.

Vandaag krijg ik een babyfeeder van een andere moeder, ben benieuwd hoe merel het vind. Deze week zegt merel trouwens mama mama mama. Ik trots. Maar ze zegt het vooral als ze een beetje zuur is, dus op een klaaglijke toon. Ik denk ook niet dat ze door heeft dat ik haar mama ben, denk eerder dat het een nieuwe klank is die ze beheerst. Volgens mij heeft ze een sprong in haar ontwikkeling gemaakt want ik sta er de laatste dagen versteld over wat ze allemaal doet. Gisteren sloeg ze op een speeltje dat geluid maakt als je op een knopje drukt en zodra het riedeltje begon, begon merel ook mee te zingen (geluid te maken). Zodra het ophield stopte merel ook. Dit herhaalde zich 6x achter elkaar. Ik was helemaal verbaasd aan het luisteren. Ook roept merel sinds deze week naar onze kat (die daar wijselijk niet op reageerd).

Geplaatst

Marchan, gefeliciteerd met je nichtje en ik hoop dat alles goed gaat komen met haar. Een operatie voor zo'n kleintje is niks (en dan vooral voor de ouders, denk ik) Laten we hopen dat het daarbij blijft.

Wat leuk dat Jace al een tandje heeft. Bij Wessel denk ik dit ook al een tijdje (rode billen, dunne poepluiers, af en toe echt krijsen en alles in zijn mond stoppen om te bijten) echter, ik heb er nog geen ontdekt.

Ursela, die babyfeeter ken ik ook niet en ik zie hier niet echt de toegevoegde waarde van.

Wat betreft die sneeuw, ik vind het er zo prachtig uitzien. Wij zijn 2 jaar geleden in Lapland geweest en daar lag ook zoveel sneeuw. steeds als ik die foto's weer zie, wil ik zo terug gaan. Helemaal super.

Plannen voor de zomervakantie hebben wij nog niet. We zouden eigenlijk met mijn ouders op vakantie gaan maar helaas zit dit er nu niet in. Wij zullen in elk geval met de auto gaan maar de bestemming staat nog niet vast.

Wel gaan we in januari op wintersport, we hebben vorige week toch maar geboekt. Wessel gaat gezellig mee en gaat 3 ochtenden naar de kinderopvang. Voor de rest van de tijd lekker met ons in de sneeuw spelen, ben benieuwd hoe hij dit gaat vinden....

Morgen gaan we lekker een weekendje naar Center Parcs. Even echt weg en niet denken aan alle ellende. Van de ene kant vind ik het best 'moeilijk' omdat ik nu het hele weekend niet bij mijn moeder kom. Van de andere kant heb ik dit echt nodig. Ben wel toe aan wat leuke dingen en zeker aan wat extra tijd aan Wessel besteden. Heb er veel zin in...

Groetjes Dorine

Geplaatst

Willen jullie trouwens nog een 2e kindje (marchan een derde..)

denken jullie daar al over?

weten jullie trouwens hoe het nou zit met IVF krijg je in totaal 3x of per kind 3x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden