Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Eerlijk gezegd ik vind ook heel erg jammer om met jullie afscheid te nemen. Ik zou jullie ontzettend missen echt waar. Ik vind jullie allemaal echt leuk eigenlijk , dus ik hoop blijven tijd vinden om jullie soms te chatten.

Sorry als ik was kort door het bogt.Ik had dat niet zo persoonlijk moeten nemen. Tijd - is de beste docter, zeggen russen. Mischien moet ik al deze emo periode zo als zegt Natas )) even doorheen moeten en al die koemelkallergieperiode door moet bijten hoe zwaar dat ook is. Doctoren , dietisten zitten me tot vol hier. Ik wil ook zo geniten van het eten met mijn schatje, maar kan nog niet echt.

Hij heeft koemlekallergie dus en die testen van hem dedem hem zo veel pijn en ik was gewoon niet happy al deze periode, hij is afgevallen in deze tijd , dus hoop dat nu beter zou gaan.Deze week krijgen we pers. voedinsplan hopelijk.

Tes, sterkte met Wessel , wat heeft hij al precies is nu duidelijk..?. Leuk dat je moed heb om nog een kindje te nemen. Ongelofelijk , dat je dat toch weer durft. Emotie komen door onze schatjes en ik merk dat ook weleens sterk. Maar goed voor de onze ontwikkeling ook goed). Gefeliceteerd met je verjadig trouwens.

Urs, jou zou ik bijzonder missen, daarom blijf ik hier)))))ook. JANee goed, ik ga leren mij ukki drenken v.a. 7-8 mnd met een tuitbekertje denk ik. En ik heef hem al tijdje babythee soms op basis van kruiden . Rosvice sommige geven ook, maar ik weet niet of dat niet te vroeg is of niet.

Dorine, geniet van vakantie daar . Hebben julile ook sauna daar in het huis?

Natas, mijn hondje moesten we ook uitgeven van de zomer aan iemand die meer voor hem kan zorgen en meer tijd voor had. Anders weet ik niet hoe ik moest nu met 2 baby''s ( mijne en jorky) Was ook sneu ((( Maar kind gaat voor natuurlijk en w e kunnenn hem ook vaak bezoeken als we willen.

Tot horens

XXX

Ariva

aangepast door ariva75
foouten
  • Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arriva, ik hoop dat het voedingsschema voor Dani snel gaat werken, maar dat zal wel, en dan kan je helemaal genieten van je zoon. Het is niet prettig als je kindje pijn heeft. Ik heb begrepen dat koemelkallergie een allergie is waar kinderen vaak overheen groeien dus ik hoop dat dit voor je zoontje ook gaat gelden. En als hij straks geen koemelk meer krijgt zal het vast snel beter gaan. Sterkte!

Geplaatst

@ allen. dank voor jullie felicitaties! gisteren heb ik het rustig gehouden. we hadden het zondag al een beetje gevierd met de familie en a.s. zaterdag hebben we een borreltje voor vrienden voor onze beider verjaardagen (mijn man is ook een novemberkindje). dus daar kijk ik naar uit. Echt leuk om onze vrienden weer eens bij elkaar te zien. Is eigenlijk niet meer voorgekomen sinds voor mijn zwangerschap. We zagen we dan de 1 en dan de ander, maar niet zo bij elkaar...

@arriva. Kees heeft een slokdarmafsluiting. daaraan is hij geopereerd toen hij 2 dagen oud was. Ze hebben toen zijn slokdarm weer aan elkaar gezet. Dat was erg heftig. Gelukkig gaat het herstel vanaf dag 1 super goed. Wel slikt hij medicijnen tegen maagzuur. En de test volgende week is onder andere om te kijken hoe het met de zuurgraad is in zijn maag en slokdarm. dan zou hij eventueel kunnen stoppen met de medicijnen (dat doen we overigens niet, omdat hernieuwde inzichten hebben geleerd dat het beter is deze kindjes de medicijnen de hele winter door te laten slikken, omdat opkomend zuur ook verhoogde kans geeft op luchtweginfecties en daar is Kees sowieso erg gevoelig voor). Daarnaast gaan ze met een cameraatje kijken in de slokdarm hoe het met de vernauwing is. Over een maand willen we immers met hapjes beginnen en dan is het wel prettig om te weten wat we kunnen verwachten. of dat gemakkelijk zal gaan, of moeilijk, of dat er binnenkort wat aan gedaan zou moeten worden (opgerekt worden) of niet. Natuurlijk hopen we vooral dat laatste niet, want dat zou weer een operatie onder narcose zijn. Maar we gaan er positief in, simpelweg omdat hij het tot heden zo goed doet!

En wat betreft de allergie van Daniel. Ik heb ook vaak gehoord dat dit over gaat! dus laten we hopen dat dat ook bij hem zo zal zijn!

groetjes en fijne dag allemaal!

tessa

Geplaatst

Tessa, Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ariva, Wat vervelend dat hij toch koemelkallergie heeft. Een kennis van mij haar kindje heeft het ook heel erg, die krijgt speciale melk en heeft nu een dieet en dat gaat ontzettend goed. Het kan je als mama helemaal wanhopig maken, omdat je alleen kan troosten en het huilen ( krijsen ) gaat door merg en been. Heeft Daniel speciale melk? Met het dieet zal het vast een stuk beter gaan.

Over drinken geven, daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Ik zou ook niet weten wat je het beste kunt geven en in wat voor een beker.

Leuk dat er meiden zijn die voor een tweede kindje willen gaan! Wel weer een spannende tijd.

Lucas was vannacht wakker en was druk met geluidjes maken en niet zo zachtjes ook. Vanochtend was hij ook alweer om 5.30 wakker en had weinig zin meer om te slapen. Tot hoe laat slapen jullie kindjes worden ze ook nog wakker 's nachts?

Hij is nog niet echt ziek geweest, wel een beetje verkouden, maar daar had hij eigenlijk weinig last van.

Van de week moest hij niezen en deed ik hem na, toen moest hij heel hard lachen. Ik denk dat ik het wel 15 keer heb gedaan achter elkaar en dan begon hij weer te schateren, zo grappig! Het was voor het eerst dat hij zo veel achter elkaar schaterde.Hij vond het daarna trouwens niet zo grappig meer, toen mijn man thuis kwam wilde ik het laten zien, maar dat deed hij dus niet meer. Gelukkig had ik het bewijs op de videocamera staan, hi,hi.... Laatst lachte hij ook hardop naar onze hond, die vind hij erg interesant en houd hij goed in de gaten.

Ik denk dat er een derde tandje aan zit te komen.

Nou, ik ga even aan de schoonmaak.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

@ Ariva wat vervelend van Dani ik heb ook gehoord dat kindjes er wel overheen kunnen groeien.

@ Rome Zoë slaapt van 19.00 tot 07.00-08.00 uur en ze word niet meer wakker s'nachts.

Geplaatst

Jeetje...zo lang! Wat heerlijk zeg! Krijgt ze geen voeding meer rond 23.00?

We moeten Lucas altijd wakker maken voor zijn fles van 23.00, hij drinkt hem helemaal leeg, dus ik denk dat hij hem nog echt nodig heeft.

Ik heb hem net peer gegeven, maar het zat echt overal. Als hij een hapje in zijn mond heeft vind hij het erg lollig om te gaan blazen, dus vliegt de peer in het rond, ha, ha..Ik probeer dan serieus te kijken , maar dan kijkt hij zo ondeugend naar me en gaat hij lachen.

Dan probeer ik om mijn lach in te houden, anders vind hij het vast nog leuker.

Dat blazen doet hij overigens ook als hij niets in zijn mond heeft, dat doet Kees ook hè, las ik.

Ik heb trouwens gisteren bloemkool geprobeerd, maar dat was ook geen succes.

Gebruiken jullie weleens liga voor door het fruithapje? Je hebt Liga van 4 tot 6 maanden. Vroeger werd dat veel gegeven met sinaasappelsap.

Geplaatst

Jace heeft afgelopen week een koekje van bambix gehad,die zijn vanaf 6 maanden.

Ze vond dit erg lekker.

Vandaag lag ze op haar buik steeds met haar kont in de lucht echt zo leuk!

Vandaag wordt het tumor bij mijn nichtje verwijderd hoop dat alles goed gaat.

Jace slaapt rond 18.30 ze komt nog voor twee nacht voedingen en de laatste dagen is ze erg vroeg wakker rond 6.00.

Dus mijn man en ik hebben om de beurt ochtend shift haha.

Ik merk trouwens duidelijk dat ze het eten uit de potjes minder lekker vindt dan vers eten.

Dus alles wat ze mee kan eten eet ze mee.

Merken jullie daar ook duidelijk verschil in

Groetjes

Geplaatst

Groente vind hij uit een potje en vers gemaakt allebei (nog) niet lekker.

Van het fruit heb ik af en toe een potje peer geprobeerd en die vond hij wel lekker, hij kijkt me bij het eerste hapje wel even aan als hij aan het proeven is en trekt dan ook een gek bekkie, maar de volgende hapjes gaan er goed in. Ik heb wel het gevoel dat hij voorkeur heeft voor verse peer.

Geplaatst

Vandaag heeft hij trouwens niet zo veel peer op, hij zat meer uit zijn mondje te blazen dan dat hij op at.

Heeft iemand trouwens een tip hoe je peervlekken uit kleertjes en slabbetje krijgt??

Geplaatst

Hier nog maar 3 flesvoedingen (ochtend met bambix 6 maanden, middag gewone fles, avond half 8 met rijstebloem), dan slaapt ze tot half 8/8 uur).

Geplaatst

Marchan, geef jij eigenlijk BV?

Potjes vindt Dési ook niet lekker. Vandaag bloemkool geprobeerd met aardappel, maar dat was erg wennen. Morgen maar weer proberen. Ik heb haar nog maar een halve fles gegeven.

Geplaatst

Ha Natas, dat had ik van de week al gelezen dat Dési echt een eter is. Lijkt me heel fijn!

Dames, ik reageer niet zoveel op het moment omdat ik me niet heel goed voel. Val van de ene verkoudheid in de andere, buikgriep, moe, noem het maar op. En dan is achter de pc kruipen het laatste wat ik doe. Ik lees altijd wel, maar dat is 2 minuten en vervolgens reageer ik soms heel snel en heel vaak niet (want ik check wel dagelijks). Het ontbreekt me echter vaak aan de energie, heb het hartstikke druk en omdat ik me dus niet goed voel, gaat daar veel energie heen. Het is dus echt geen desinteresse, want ik vind het heel leuk om alles te lezen van iedereen. Het zal allemaal wel weer goedkomen, maar dat zal nog wel even duren. Over twee weken ga ik onder het mes en daarna verwacht ik dat het allemaal wel weer goed zal gaan.

Geplaatst

@ Rome nee Zoë krijgt geen fles meer om 23.00 vanaf 3,5 maand zijn we daar mee gestopt ze had er geen behoefte meer aan.

@Esk ik snap dat je geen zin hebt om te reageren echt rot dat je je zo voelt. ik ben ook al 1,5 week verkouden denk dat mijn weerstand niet goed is door de bevalling nog.

Geplaatst

Kees krijgt nog gewoon 5 flessen. we hebben hem wel al 3 keer geen avondfles meer gegeven, maar dan slaapt hij toch een stuk minder goed. Dan wordt hij al vroeg wakker. En wij vinden goed slapen erg belangrijk, dus dan nog maar even door met de fles. hij drinkt hem ook schoon op.

En ja, net als Lucas is kees erg druk met bellen blazen, c.q. speeksel aan het rondstrooien. Wij wachten echter nog een maandje met hapjes, dus wellicht is tegen die tijd deze fase weer voorbij...:-)

Slapen doet Kees tegenwoordig in een slaapzak met mouwen. ik probeer soms ook nog een dekentje over hem heen te leggen, maar dat is eigenlijk kansloos. dat trappelt hij toch van zich af.

gisteren voor het eerst kees heel actief gezien met het beetpakken van knuffels en beestjes. En hij had zich 180 graden gedraaid in de box! was weer helemaal trots...

groet,

tessa

Esk: beterschap!

Geplaatst

Natas, Ik had al gelezen hoor, dat je zo'n goede lekkere eter hebt! Ik kan alleen niet op alles reageren, het is soms zo veel, maar ik lees alles wel en ik vind het super leuk om al jullie verhalen te lezen van alle meiden. Ik hoop dat Lucas ook zo'n lekkere eter word, tot nog toe vind hij alleen fruit lekker. Groente hoeft hij echt nog niet, hoewel ik het nog wel steeds probeer, ookal proeft hij alleen maar.

Ariva en Natas, Het lijkt mij erg moeilijk om afscheid te moeten nemen van je hond.

Ik doe Lucas nu een dun slaapzakje aan en als hij slaapt leg ik het dekentje over hem heen, anders trapt hij hem er toch weer vanaf. Hij heeft 's nachts ook al een paar keer de dekens van zich af getrapt, dus ik ga even kijken voor een dikker slaapzakje met mouwtjes en dan doe ik er een dunne deken over. Ik ben van de week al even wezen kijken, maar toen waren ze er niet meer, hopenlijk hebben ze weer nieuwe binnen.

Geplaatst

hier ook een dik slaapzakje met mouwtjes en een dubbel dekentje. Ik vind haar precies zo terug als ik haar heb weggelegd. Hebben we bij de Prenatal vandaan. Heb toen ook een gewatteerde zak voor in de maxi cosi gekocht. Zijn toch vaak kleine stukjes dat ze dan in de buitenlucht is, dus heerlijk in de auto in die zak zonder jasje. Ze kan er trouwens nog net in...

Wat zal je trots zijn Tessa, hier nog steeds niks van gedraai hoor, aartslui haha

Geplaatst

Zoë draait wel maar ook niet vaak hoor.

Past desi al bijna niet meer in de maxi cosi?

ohhh het gaat zo snel he vinden jullie ook niet!

Zijn jullie trouwens weer helemaal gewend om te werken? en jij natas vind jij het nog steeds heerlijk om thuis bij Desi te zijn? en rome werk jij of blijf je thuis?

Geplaatst

Nog wel in de mc, maar met die zak erin wordt het nu krap.

Het gaat razend snel, ben echt nog steeds heel blij om thuis te zijn. Hoewel het wel een hele zorg is en alles op mijn schouders terecht komt. Kan het dan ook best begrijpen dat het lekker is om je kindje een paar dagen weg te brengen en je je eigen ding kunt doen. Wat niet wegneemt dat ik gelijk wil ruilen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden