Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi dames.

Bedankt voor jullie berichtjes. Het gaat helaas niet zo goed. Mijn moeder reageert neurologisch niet op tekens dus dat betekent dat ze nog in een zware coma is. Helaas is haar lichaam ook niet in staat om het bloed in de hersenen zelf af te voeren en dus is ze vanavond voor de 2e keer in 24 uur geopereerd, geen goed teken. Nu heeft ze een drain in haar hoofd en we hopen dat zo de druk van haar hersenen weggaat en ze hopelijk

Wakker gaat worden.

Pff, wat is dit slopend zeg. Zo geniet ik vooral van onze Wessel en nu staat ons hele leven op z'n kop.

ik ga maar eens proberen wat te slapen. Groetjes

Geplaatst

Hei Dorine!

Jeetje, jullie zijn wel in een achtbaan terecht gekomen. ik hoop met je mee dat je moeder wakker gaat worden. Ze heeft het zwaar. Sterkte!!!!:love9:

Geplaatst

Hallo,

Ik probeer nu merel in de box te laten spelen (lees huilen) zonder dat ik ingrijp voor 5 minuten. Moeilijk......

Enorm leuke fotootjes. Vond die van thomas op de bank enorm leuk. En die van desi met haar duimpje in de mond zooo lief!

Voelt een beetj eraar om dit soort dingen te schrijven terwijl dorine haar leventje opsekop staat.

Geplaatst

Voelt een beetj eraar om dit soort dingen te schrijven terwijl dorine haar leventje opsekop staat.

Hi Ursela. Ik ben blij om te lezen dat het bij jullie gewoon doorgaat. Ik lees hier in het ziekenhuis juist jullie berichtjes om afleiding te hebben.

Groetjes

Geplaatst

Simonja, nogmaals sterkte, hoop dat het snel de goede kant opgaat.

Ursula, vindt Merel in de box liggen niet leuk dan? Thomas ligt er met gemak een uur in voordat hij het beu wordt. Ik zit er gewoon bij in de kamer en af en toe zeg ik wat hardop tegen hem (hij kan mij moeilijk zien) en loop ik even langs de box om kort met hem te spelen (speeltje pakken en geven, even lachen, dat soort werk) en dan speelt hij zelf weer verder. Hele verhalen houdt hij tegen alles wat hij ziet of kan vastpakken. Als hij in de box moeilijk begint te doen is hij vaak moe. Wel speel ik ook met hem op de bank, hoewel dat een slechte gewoonte is, want tegenwoordig moet ik daarbij opletten. Als de verwarming iets langer aanstaat en de vloer niet zo koud meer is, dan wil ik 'm gewoon op het kleed bij de bank leggen. Meer ruimte om te draaien! Dat doet 'ie echt nog niet.

Luie dag vandaag. Vanochtend ver gewandeld en net even geslapen op de bank. Zit te dubben of ik nog de moeite wil nemen even naar de Prenatal te gaan (heb nog een bon van 27 euro) of dat ik er te lui voor ben.

O ja, was naar het cb geweest afgelopen week. Thomas is nu 61 cm lang en weegt 6020 gram. Of had ik dat al geschreven? Weet het niet meer. Hij was gister precies 4 maanden oud.

Geplaatst

He, wat schattige foto-kopjes....allemaal.

Simonja veel sterkte in ziekenhuis. Hoop dat allemaal weer beter snel wordt . Maar even onthouden , na de regen is altijd een zon schijnt !

Dani speelt in de box al lange tijd sinds 2 maanden, alleen het wordt voor hem steeds moejlijker heb ik idee, want we hebben nog gekregen: gymkleed, schommelstoel en muzikale center en dat wil hij allemmaal in een keer ))). Dus het wordt wel hupelen van her na der.

Na de middag slaapt hij het minst en voor ons is het net een pretpark met hem... pffff. Goed voor mijn lijn en voor zijn ontwikkeling.

Hij is 68 sm en 6820 gr.

Allemaal veel sterkte en veel plezier met jullie kids.

Geplaatst

@Simonja, veel sterkte!

Ook een heerlijke luie zondag gehad gisteren. Flink stuk gewandeld met het mooie weer, maar wel koud en vervolgens lekker met zijn drietjes op de bank gehangen en een klein middagslaapje gedaan.

Kees kan prima alleen in de box spelen. dat hebben we wel opgebouwd. in het begin kon hij het ook niet goed. Nu lopen we inderdaad af en toe langs om hem een knuffel te geven, of tegen hem te kletsen. verder kletst hij vooral zelf op luide toon. Dat klinkt echt zo gezellig! als hij begint te jammeren betekent het meestal dat hij gewoon moe is, maar soms ook omdat hij bij je wilt zitten en niet meer alleen in de box wil spelen.

Wat was het ineens enorm koud zeg... Heb gelukkig wel winterslofjes met leren zooltjes voor Kees omdat een vriendinnetje daar zaterdag mee aan kwam zetten. En ik heb en winterjasje en een shawl. Ik heb alleen nog geen wantjes. In het dorp waar ik woon zit niet zoveel en bij het Kruidvat hadden ze alleen wantjes die veel te groot waren. Dus a.s. weekend maar even op zoek naar iets beters. Gelukkig zit hij als hij buiten is voornamelijk in de maxicosi (bij gastouder judith gaat hij met maxicosi en al in de grote bak van de fiets) en die is helemaal gevoerd, dus dan krijgt hij het in ieder geval niet koud.

goed, ga weer even aan het werk!

groet,

tessa

Geplaatst

dorine, hoe is het vandaag?

Nee, helaas wil merel niet graag alleen in de box liggen. dametje zit na een huilbui van 10 minuten in de box nu op mijn schoot met een boekje te spelen. S'ochtends kan ze wel goed alleen op haar matje spelen, met zo'n boog erboven met vliegdingen eraan. Maar langer dan een half uur duurt dat niet. Opbouwen...hoe doe je dat? Ik leg haar iedere dag regematig in de box, loop er ook langs, lach, zing liedjes in de kamer opdat ze mijn stem hoort. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze zich misschien verveelt, maar dezelfde speeltjes zijn wel leuk als ze op mijn schoot zit. Wat nog een beetje werkt is dat ik haar op haar buik leg (nu net gedaan), maar echt lang zelf spelen is dat niet. Wat ze langer volhoudt is in haar wipstoeltje voor het raam zitten met een speeltje. Maar dat alleen weer tegen de avond, overdag is dat geen succesnummer. Tja, voor de rest is het een makkelijk meisje dat niet veel huilt. Ik vind 10 minuten echt een grens voor haar laten huilen in de box, dan haal ik haar er uit. Zou ik dit misschien niet moeten doen? Niet laten huilen of niet eruit halen?

De sneeuw is weggesmolten, er liggen alleen nog maar wat vlekjes (en boven de 800 meter blijft het nu liggen).

Nu is merel het alweer zat. Ben er even heen gelopen, op rug gelegd, speen erin. Tja, geen succes....wacht het nog even af. Moe is ze niet, heeft net heerlijk 2 uur geslapen.

Gisteren heb ik voor het eerst pap geprobeerd. Tja, dat ging erin als pap (snap waar het gezegde vandaag komt).

Nog meer geprobeerd, iedere avond proberen we mijn man haar laatste flesje te laten geven en in bed te laten leggen. Dat wil ze niet. Ze gaat dan krijsen/huilen. Totdat ik kom. Dat doe ik dan, maar iedere dag blijven we het opnieuw proberen. Is nml ook handig als ik ga werken...

Als ik dit zo lees is het een dametje met een eigen willetje. Hmmm van wie zou ze dat nu hebben? , hahahaha :happydance:...

Geplaatst

Misschien houdt ze gewoon niet van in de box liggen. Werkt op een kleed op de grond in de huiskamer wel? Hangt er een leuke mobiel boven om naar te kijken? En anders toch maar blijven proberen... misschien valt het kwartje ineens. Staat de box op een minder fijne plek? In de tocht of zo? Of is er niets te zien? Kan de box voor het raam? Zomaar wat dingen die mij te binnen schieten.

Geplaatst

Hoi Dorine,

hoe gaat het met je? is er al verbetering?

ik haal Zoë ook uit de box als ze huilt maar vlieg er niet gelijk naar toe soms laat ik haar ook even gaan we kan ook kwaad worden als haar speeltje buiten haar bereik ligt haha dus hier ook al een heel eigen willetje!

Geplaatst

Esk, bedankt voor het meedenken! Ik heb meten de zachte rand rond de box weggehaald opdat ze meer kan zien. Morgen zien of dat werkt. Vandaag had ze haar dag niet. Ach, dat overkomt mij ook af en toe. Net was ze SUPER-lief, ze sliep al maar werd een beetje wakker, ik naar boven. Ligt ze in haar bedje, kijkt me aan, begint te lachen en zegt 'boef' boef' boef' draait haar hoofdje opzij, oogjes dicht en mijn lieffie slaapt. Ik heb daarna dus even op de bank zitten janken van geluk.

Dorine..nog niets van je gehoord vandaag. laat je even weten hoe het met je moeder gaat? En met jou? Sterkte!

Merel was vrijdag gewogen en gemeten, 6370 gr en 64 cm. Prima, ze groeit. Vandaag concludeerden we dat we een foute aanname deden als we haar als klein mensje zien. Ze is namelijk een baby en dat is toch iets heel anders dan een mens in het klein.

Geplaatst

Ursela, het lijkt toch dat meeste baby hebben veel zelfde dingen . Zo als jij zo mooi jouw Merel beschrijft, zo zie ik vaak voor me, mijn Dani .

In plaats van ''Boef '', zegt hij hooouuu, hooouuu. Ooooo zo schattigggggg. Onze beby''s laten ons alle gevoelens ervaren en ze blijven iedere dag groejen en veranderen en wij groejen met ze mee. Dat is te mooi soms om te verwoorden. Soms denk ik ook (beetje stom , maar), ''hoe kon ik vroeger zonder hem kunnen leven''?

En soms smelten we in elkaar door een knuffel en dan denk ik:'' ho..meid ,blijf op de grond met 2 benen en denk ook aan ook andere mensen om je heen.(mijn man bijvoorbeeld, werk, moeder die op bezoek gekomen is)

Dat balans is nog even te zoeken voor me. IK ben nog steeds met ontzwangeren bezig, daarom ben ik zo moederszacht..ha-ha

Mijn DAni kan zoo gilen, om eigen wil te krijgen , dat ik word efff dof aan een oor.))))) Dus dat eigenwijsheid hoort bij deze generaties babys.))

Liefs Ariva

Geplaatst

Oei, nog steeds niets van dorine gehoord. Dat maakt dat ik vrees dat het niet goed gaat met haar moeder. sterkte dorine!!!!!

Geplaatst

Hi dames,

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Het lijkt inmiddels een heeeel klein beetje beter te gaan met mijn moeder. De eerste operatie, waarbij ze de bloedingen moesten stoppen, was goed gegaan. Daarna ging haar herstel zeer zeker niet zoals verwacht en moest ze weer opnieuw geopereerd worden. Ze hebben toen een drain in haar hoofd geplaatst om het bloed dat er nog zat af te kunnen voeren. Inmiddels lijkt het erop dat alle bloed wat er zat maar niet hoorde afgevoerd is.

Gisteren heeft ze schijnbaar op verzoek in een hand geknepen en ook even haar ogen open gedaan. Het lijkt dus dat ze langzaamaan uit haar coma aan het ontwaken is.

Zelf ben ik gisteren niet bij haar geweest. Ik moest even terug naar huis om daar één en ander te regelen en even in een andere omgeving zijn. Mijn ouders wonen op afstand dus ik heb al die dagen in het huis van mijn ouders gezeten. Je wordt dan constant geconfronteerd met het feit dat ze niet thuis was maar daar lag en dat werd me op een gegeven moment ook even te veel.

Daarnaast ging ik het steeds moeilijker vinden om haar te zien. Voor die tweede operatie is ze ook gedeeltelijk kaalgeschoren en heeft ze een behoorlijke wond op haar hoofd. Daaronder komt de drain (= slangetje) vanuit haar hersenen naar buiten en verder ligt ze echt aan zo verschrikkelijk veel infussen, niet normaal.

Het is moeilijk om je moeder zo te zien en niets te kunnen doen.

Maar goed, ik houd me nu even vast aan het goede nieuws dat ik gisteren telefonisch doorgekregen heb. Vanavond rijden mijn man en ik 'even' op en neer naar het ziekenhuis. Het vervelende is dat wij op 1 uur en 45 minuten rijden van het ziekenhuis wonen dus het is voor ons ook moeilijk om constant op en neer te rijden.

Heeft één van jullie schatjes al last van tandjes? Wessel heeft hier momenteel veel last van. Hij krijst heel de boel bij elkaar en wordt helemaal histerisch, daarnaast grijpt hij constant naar zijn mond. Eten wil hij ook niet echt dus dat is minder prettig. Ik heb nu maar spul gehaald wat ik op zijn tandvlees kan smeren en dat zou pijnstillend werken.

Ik hoop maar dat de tandjes snel komen want dit is echt moeilijk voor me. Ik zit al in een achtbaan van emoties en dan moet ik ook nog eens aankijken hoeveel pijn hij heeft en ook daar kan ik niets doen. Pff... wat voel je je soms toch machteloos.

Verder gaat het prima met Wessel. Ook hij groeit goed en wordt voor het zicht al bijna een peuter.. hahah. Aanstaande vrijdag moeten we weer naar het consultatiebureau. Ik ben benieuwd hoe groot hij dan weer is.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi, hoi,

Dorine, wat fijn te horen dat het ietjes beter gaat met je moeder. Alles komt altijd tegelijk lijkt het wel hè. Sterkte meissie. Ik hoop dat je nog heel lang van je moeder en Wessel van zijn oma kan genieten.

Dési ligt ook veel in de box te spelen, eigenlijk al vanaf het begin (natuurlijk niet dat ze zo heel heel klein was). Ze kan zich prima vermaken. De box staat in een hoek met aan één kant een raam. Er hangt een mobiel boven die geluid kan maken met 4 poppetjes eraan. Ze begin al te lachen naar ze als je haar in de box legt. Zo schattig. Verder is ze met al haar andere speeltjes bezig. Ze pakt ze nu bewust op met haar ene handje. Haar andere handje komt er dan ook bij en alles gaat in haar mond. Ook speel ik altijd eventjes na de fles met haar op schoot, vliegtuigje etc.

Haar ritme is ook weer veranderd deze week. Ze is nu - in tegenstelling tot eerder - 's ochtends het meeste wakker. Ze wordt zo rond half 8 wakker (dan laat ik haar nog een tijdje babbelen in haar bedje), dan haal ik haar eruit en krijgt ze een flesje. Meestal kon ik haar 2 uur na het wakker worden weer in haar bedje neerleggen, maar nu is het 2,5-3 uur later. Of niet. Dan neem ik haar mee wandelen met de honden (die willen er ook graag uit). Vanochtend zijn we naar mijn moeder gewandeld met zijn viertjes. Daar koffie gedronken en toen weer terug. Net voor een dikke bui binnen (2 uurtjes weggeweest). Ze mag niet meer in de kinderwagenbak (mag tot 7 kg), dus gaat ze nu in de ligstand mee in de wandelwagen. Lekker warm in de voetenzak. Heb overigens ook zo'n voetenzak voor in de maxi-cosi gekocht. Lekker warm. Als ik op maandagochtend met haar ga beebzwemmen dan heeft ze het in ieder geval lekker warm. Afgelopen week gingen we nog even koffiedrinken na het zwemmen en toen lag ze er heerlijk in te slapen met haar duimpje in haar mondje (smelt, smelt). Mevrouw slaapt dus maar een heel klein tijdje 's ochtends. Krijgt ze haar fruithapje en tussen 12 en 12.30 een flesje en dan ligt ze van ongeveer 13.00 tot 16.15-17.00 uur in bed. Als ze wakker wordt krijgt ze een groentehapje en daarna nog een fles. Ze krijgt rond half 7 haar pyama aan en ligt voor 19.00 uur in bed. Om ongeveer 21 uur maken we haar wakker voor een flesje met een beetje pap en dan gelijk weer slapen tot de volgende ochtend. In plaats van 's middags boodschappen en op visite, gaan we nu dus 's ochtends. Hoe gaat dat bij jullie?

Hier nog geen last van tandjes Dorine.

Heb een meisje via het beebzwemmen ontmoet die wel wil gaan squashen. We brengen de kindertjes dan bij de babyzit bij het sportcentrum en dan kunnen wij lekker ff een balletje slaan.

Hebben jullie ook zo'n last van haaruitval (gehad)?. Het was niet normaal, ik trok de bossen er uit. Ben afgelopen zaterdag bij de kapster geweest en die zij dat je zo'n 80-100 haren normaal per dag verliest. Tijdens je zwangerschap houd je die haren vast en verlies je die + je normale haarverlies na je zwangerschap. Overal haar. Om gek van te worden. Eindelijk deze week geen bossen meer in mijn borstel, dus ik denk dat ik alles wel verloren ben wat ik vastgehouden heb.

Zo, heel verhaal....... sorry ;-)

Geplaatst

Geen sorry hoor! Juist gezellig! Ik heb het ook hoor, van het haarverlies. Nu al een paar weken en het is vreselijk! Het schijnt het ergst te zijn rond die 4 maanden na de bevalling, die ben ik net gepasseerd, dus hoop dat het nu ook minder gaat worden.

Wat slapen betreft, het verandert wel bij Thomas, weet alleen zelf nog niet zo goed hoe het aan het worden is. Hij is na elk slaapje ongeveer even lang wakker, maar slaapt korter. Eerst was het flesje, knuffelen, spelen en naar bed tot de volgende voeding en dan weer flesje, knuffelen, spelen en naar bed, maar nu is hij vóór een voeding al wakker. En dat is even wennen... uiteindelijk zou het natuurlijk naar een ritme van 's ochtends een slaapje en 's middags een slaapje toe moeten (tenminste, het kindje van mijn vriendin is 8,5 maand en die slaapt overdag nog maar 2 keer. Het zou nu makkelijker zijn als hij niet korter zou slapen, maar langer wakker zou zijn, zodat het handiger aansloot op z'n flesje (tja, da's dan weer het nadeel van niet voeden op verzoek...). Ik ben dus nog even zoekende of ik toch weer op verzoek ga voeden of dat ik gewoon ga kijken hoe het uitkomt qua voedingstijd. Ach, het is ook weer niet zo'n probleem of zo, het is alleen dat ik het gevonden ritme wel fijn vond en dat het nu dus wijzigt :-).

Thomas heeft vandaag een shirtje aan dat hij gekregen heeft van de kraamvisite en het is zo schattig. Het is een shirtje van rainbowbabies met daarop z'n naam en een dino. Echt een van de leukste kraamcadeau's die we gehad hebben. Het paste nog niet (maat 62-68), maar inmiddels is het nog maar een beetje te groot dus heb het gewoon aangetrokken en schattig dat het is!

En dan ben ik vandaag dus ook nog naar het ziekenhuis geweest en helaas kan de gyn me niet helpen en moet ik volgende week op gesprek bij de chirurg. Ik zie er nu al tegenop. Het is nog gedoe van de sub-totaalruptuur en ik vind 't behoorlijk balen. Hopelijk kan het allemaal zonder operatie, maar ik vrees ervoor. Ik heb ook nog gevraagd hou het zit met een eventueel volgende bevalling en het is dan goed mogelijk wederom zo'n subtotaal ruptuur op te lopen. Daar werd ik niet heel blij van. Het is nu niet aan de orde, maar poe, zal je zien dat ik dit 2 keer heb... eerst volgende week maar 's afwachten, misschien valt het mee.

Dorine, veel sterkte en ik hoop dat het nu de goede kant op zal gaan!

Geplaatst

He bah Esk, wat naar van dat ziekenhuis gedoe. Ik hoop ook voor je dat het kan zonder operatie.

Voed nu ook niet meer op verzoek hoor. Precies wat je zegt, het wordt nu anders. Ik probeer nu wel een beetje vaste tijden aan te houden. Niet met wakker worden. Ik hoef er toch niet vroeg uit om naar mijn werk te gaan, dus als Dési om half 8 wakker wordt of om half 9. Ze krijgt dan een fles. De fruithap probeer ik tussen de 1e en de 2e fles te geven. Tijdstip varieert. De 2e fles geef ik rond 12.00 - 12.30. De 3e fles na de groentehap (rond 16.30-17.00 uur) en daarna een fles. Heeft zij haar buikje rond en kan ik rustig koken en kunnen wij eten (ligt Dési in de box te spelen of zit ze in het wippertje in de keuken als ik aan het koken ben.

Ik moet pas eind november weer met haar naar het CB, dus zal zelf een beetje uit moeten vogelen hoe dat met zes maanden gaat. Dan gaat ze over op opvolgmelk en dan geeft je geloof ik ook een fles minder, pap etc. Anders ga ik wel weer bellen ;-)

Geplaatst

Thomas heeft nog 5 flessen, dus ik probeer er toch minimaal 3 uur tussen te houden... anders zitten ze zo kort op elkaar (of zie ik dat verkeerd?). De laatste fles is wel vroeger tegenwoordig. Zo rond 22.30, wat een stuk aangenamer is dan 23.00, dat half uur maakt echt heel veel uit voor mij. Die gaat er blijkbaar ook pas vanaf als de groente/fruithap erbij komt en dat is dus nog zo'n 7 weekjes :-). Goh, over 7 weken is Thomas alweer een half jaar, wat gaat dat hard!

De eerste sinterklaas komt er alweer aan en dan kerst en oud&nieuw. Voor sint moet ik nog allerlei leuke dingen bedenken. We vieren het alleen bij opa's en oma's en op het werk, dus thuis nog niets. Daar ligt het nog onder de kerstboom, maar dat zal over een jaartje of 2 ook wel anders worden. Ik vind de sint-tijd ook wel heel bijzonder als ze het wel begrijpen, maar niet weten :-). Ik mocht van m'n ouders wat doorgeven voor Thomas, maar weet het eigenlijk niet zo goed. Wat voor speelgoed zou leuk zijn? Even afgezien van de rammelaars. Het mag een iets duurder stuk speelgoed zijn, maar ik heb geen idee wat leuk is voor een kind van deze leeftijd. Heb het idee dat ze alles wel leuk vinden als ze het maar vast kunnen pakken en in de mond kunnen doen. Ik zou dan liever iets wat iets langer mee kan willen hebben. Iemand suggesties?

Geplaatst

Hoi,

Ik vond siterklaas altijd heel leuk. Toen mijn vader in 2001 is overleden niet meer. Ik mis hem mede decembermaand heel erg. Misschien dat daar nu verandering in komt. Ik heb één zusje en die heeft 2 kinderen, maar ik spreek haar niet meer (haar keuze - niet de mijne). Jammer hoor, maar ja, heb mijn best meer dan gedaan , maar ze vertikt het om contact met mij op te nemen. Op een gegeven moment houdt het op.

Straks gaan ze stapelen en vormpjes in gaten stoppen, misschien is zoiets leuk. Of zo'n wagentje waar ze op kunnen zitten met geluidjes erin. Heb aan iemand al een bromtol gegeven als kraamcadeautje. Is dat misschien iets?

Geplaatst

Dorine, wat fijn om te lezen dat het een beetje beterder gaat met je moeder. Erg spannend als ze wakker wordt. Lijkt me lastig om zo lang rijdenvan het ziekenhuis te wonen en nu net terwijl wessel al uit zijn ritme is. Hoop dat je snel een nieuw ritme hebt gevonden voor jou en wessel. Sterkte met je moeder!!!

Tijdens de barseltreff hadden we het met een groep moeders over waar je alemaal wel niet haren vindt. Ik vond op mijn glas sinaasappelsap het toppunt. Apart dat echt iedereen dat heeft.

Merel haar ritme is ook aan het veranderen, ik weet nog niet waar we uit gaan komen. Ze wordt om 6 uur wakker (dan gaat ook de wekker), dan krijgt ze bv (maar dat is verwaarloosbaar qua hoeveelheid heb ik het idee), spelen, na een uurtje een flesje en dan slaapt ze 1,5-2,5 uur. Dan wakker, tusen 11 en 12 weer een flesje en dan rond 1300 weer slapen. Kan een half uur zijn maar soms ook 2 uur. Dan rond 1500 flesje en bv. Soms nog een kort slaapje rond 1530 maar meestal niet. Om 6 uur is het klaarmaken voor bed, flesje en ze slaapt altijd voor 19.00. Dit ritme heeft ze al weer een lange periode. Maar de grootste verandering is dat ze niet meer om 0200 wakker wordt voor bv maar tussen 22.00 en 23.00. Ze drinkt dan weinig en valt snel weer in slaap, ik heb er dan ook goede hoop in dat ze deze maaltijd binnekort overslaat. (als dan maar niet die van 0200 terug komt).

Ik heb voor merel laatst een blokkendoos gekocht en een loopkarretje. Een vriendin van mij heeft een karretje dat ook een winkeltje is, waar je dingen inkan stoppen. Haar dochtertje is nu bijna twee en speelt er nog steeds mee, een enorm leuk ding. Zowel het meisje als het karretje. Ik bedoel dus geen winkelwagentje maar er staat een winkeltje op met plankjes en je kan er dingen in stoppen en erachter lopen.

Net weer even drama, ik was naar zumba en mijn man zou haar flesje geven en op bed leggen. Nee dus, krijsen, totdat ik terug was. Tja...ik ga echt niet mijn sporten erom laten. Want ze stopt meteen als ik thuis ben, heeft dus geen pijn ofzo.

Oja, voordat ik het vergeet, ESK JE BENT GENIAAL !!!:clap2:

Vandaag speelde merel gewoon in de box, het verschil is dat ik die rand heb weggehaald. De enige keer dat ze ging huilen in de box was toen ze haar hoofd tegen de spijlen stootte (daar was die rand dan weer handig voor). Ik hoop dat het geen toevalstreffer was maar een blijvend resultaat. DANK DANK

Geplaatst

Fijn dat het nu goed ging met Merel in de box. Hoop dat het blijvend is.

HIer een uitgeruste mama. Thomas heeft voor het eerst in wéken z'n wakkermoment van 4.40 overgeslagen! Ik moest 'm om 6.30 wakker maken. Wat een genot. Hopelijk zet dat een beetje door nu. Hij was nooit lang wakker, maar ik moest er wél voor opstaan. Ik heb vannacht dus 7,5!! uur achter elkaar geslapen en dat was al lang, lang geleden. En die laatste 1,5 uur maken echt verschil.

Ik moet ook nog iets bedenken voor de verjaardag van Thomas' papa :-). Wat zou ik kunnen geven namens Thomas? Ik zit te denken aan een afdruk van Thomas handjes en voetjes, maar vind dat ook weer niet zo heel creatief. Of anders iets met "liefste papa" er op of zo... Mijn man heeft wel geluk hoor, die had de eerste vaderdag en ook de eerste verjaardag met Thomas erbij.

Die blokkendoos en dat vormpjes in gaatjes ding dat lijkt me trouwens wel wat voor Thomas. Die ga ik meteen opschrijven. Thanks!

Geplaatst

Mijn vriend is gisteren overleden.

Nog geen twee maanden nadat de ziekte zich liet zien.

Arme vriendin en kinderen. Voel me alleen. Het is een prachtige dag, dat past goed hierbij, het was zo'n prachtig mens.

Geplaatst

Ach! Gecondoleerd Ursula. Dat is inderdaad wel erg snel. En ik kan me ook zeker voorstellen dat je je nu erg alleen voelt. Sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden