Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ nathalie gefeliciteerd!!!

@ moki gefeliciteerd!!

@ anne voor jou ook denk ik zo

@ lindake bij mij is zere borsten

Een teken van ongi tenminste dat is de afgelopen

5 iui s gebleken. Deze ronde voelde ik helemaal

Niks en nu ben ik zwanger.

Maar ieder lichaam is anders dus laat je niet gek maken.

Sterkte!!

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

weer even een berichtje van mij

ben de hele dag al heel erg beroerd, krijg geen hap door mijn keel zo misselijk ben ik en daarbij ook nog eens hondsmoe

heb mezelf in moeten houden om geen test te kopen vandaag, ik wacht af tot dinsdag

of zal ik toch maar een gebakken ei maken dat bleek in het verleden de perfecte zwangerschapsstest.....wist niet hoe snel ik toen naar de wc moest

voor alle dames die positief hebben getest PROFICIAT

voor alle dames die helaas negatief hebben getest HEEL VEEL STERKTE

en voor alle dames die nog duimen zitten te draaien HEEL VEEL STERKTE MET WACHTEN

Geplaatst

hallo guusje

voor mij is dit de eerste verse tp

voel me vandaag weer perfect,hele dag op het water gezeten,dan ben je er ook minder mee bezig....maar wat ik erg vervelend vind zijn die bolletjes,bah bah vooral smddags als je weg bent....weer altijd afwachten als er ergens een wc in de buurt is

liefs janine

Geplaatst

@ Liek, ontzettend shit zeg. Op een of andere manier had ik wel een goed gevoel bij je. Niet dus! Heel veel sterkte en ook veel succes met je verhuizing terug naar Nederland. Dat vergt ook weer een hoop energie. Hopelijk hebben jullie ook snel weer een ziekenhuis gevonden!!!

Geplaatst

@Ilse, wat enorm balen meid, ik hoop dat je vakantie jullie toch nog goed zal doen!

@Madelief, hoe gaat het met jou, nog een test gedaan???

@Anne en bij jou meis, je had toch die twijfel met de laatste test?

@Liek, ook hier nog een berichtje van mij, vind het zo klote voor jullie!!! veel afleiding hebben jullie voor de boeg, sterkte met de verhuizing en ik hoop dat jullie volgende poging succesvol zal zijn!

@alle dames op de wachtbank, heel veel succes!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik voel ook niets.... maar dan ook helemaal niets wat er op zou kunnen wijzen dat het goed zit.

afgelopen week wel last gehad van mijn eierstokken, maar dat komt denk ik omdat ik dinsdag de laatste pregnyl heb gezet.

Nu zit ik ook nog maar op wachtdag 6, tenminsten als je maandag de TP had is dan dinsdag wachtdag 1 ??

Voelde alleen gisteren een beetje zwaar gevoel in mijn buik, maar mag geen naam hebben. Ik heb ook geen idee wanneer de evt. innesteling zou kunnen gebeuren. jullie wel?

zaterdag 31 juli zou ik normaal gesproken ongesteld kunnen worden (14 dagen na eisprong), maar mag pas dinsdag 3 augustus testen.

gewoon afwachten, voel me wel super rustig.

liefs joske :sunny:

Geplaatst

Hoi Joske

de innesteling is meestal tussen dag 5 en 10 na de bevruchting/punctie.

houd goede moed, er is geen reden om te wanhopen hoor, je bent zo vroeg!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Heb 15 juli een tp van 1 cryo gehad, 27 juli als testdag meegekregen. Dit keer geen bloedtest daar ferti-afdeling vakantie heeft. Heb zaterdagochtend test gedaan, leek negatief, zag wel wazige rose kronkelig streepje,dacht oke, voelde ook nog niets en geen aandacht verder aangeschonken. Toen ik 2 uurtjes later test aan manlief wilde laten zien, stond er een duidelijke streep. Afgelopen nacht behoorlijke buikpijn gehad, nu weer geheel verdwenen. Dus vanochtend weer test gedaan. Was wel 3 uurtjes ervoor naar het toilet geweest. Toch nog lichte streep te zien. Zou het dan toch nog goed kunnen gaan? Beide testen waren veel duidelijker positief, dan de testen in april, dag voor bloedtest. Heb manlief beloofd niet meer te testen voor a.s. Dinsdag om mezelf niet nog gekker te maken, moet te doen zijn, dacht ik, hoop ik. Hahaha. Nog maar 2 nachtjes. Pfff...

Geplaatst

Jeetje Jola spannend maar er is tenminste een streep te zien toch? Dat is een goed teken toch?

Ik heb vanmorgen ook getest, wachtdag 10 maar geen streepje te zien. Ik kon niet langer wachten. Het viel bar tegen maar ik blijf maar hoop houden, wat moet je anders. Ik kan me zo voorstellen dat mijn lichaam misschien wat trager is aangezien ik van mezelf een rustig mens ben (zeg ik om mezelf moed in te praten) dus morgen of overmorgen nog maar eens testen. Het was wel een domper, ik had er een beter gevoel bij dan de vorige keer omdat het dit keer een mooier embryo was dat werd teruggeplaatst. Maarja, misschien verandert het nog, laat ik me maar niet meteen rood maken..

Geplaatst

Ja ik heb gister getest, negatief. De teleurstelling was niet groot. Ik wist natuurlijk al dat ik ongie was. Maar heb gister weer met een gerust hart een wijntje kunnen drinken.

Disndag weer voor de echo naar het ziekenhuis.

Mart, veel sterkte met je emoties, je steunt iedereen hier op het forum, maar zelf heb je ook emoties, sterkte.

Ik moet altijd denken aan een spreuk als ik me ellendig voel.

Doorleef je verdriet, alleen dan overstijg je het.

( makkelijker gezegt als gedaan.)

Ik duim rustig verder voor de mensen die nog moeten testen.

liefs Madelief.

Geplaatst

Hoi Joske, niet wanhopen. Bij mijn eerste natuurlijke zwangerschap voelde ik pas wat na een week of 8/9.

En nu mijn eerste IVF ronde ( na 5 mislukte IUI) voelde ik voor het eerst weer helemaal niks en nog niet. En toch ben ik zwanger.

Ik ben er nu van overtuigd dat wij in de medische m door de toegediende hormonen en de bewustheid hoe we ermee bezig zijn, van alles willen en denken te voelen.

Positief blijven!!! Wanneer kan je testen?

Jola, een streepje is toch een streepje :-).

Liefs

Geplaatst

Ja streepje is een streepje, maar ben bang dat eind van de week er geen streepje meer staat ofzoiets, had echt afgelopen nacht vreselijke buikpijn.............

Geen bloedtest dus weet niet of het alleen beginnend is van innesteling of dat het toch doorzet. Dus dat brengt wat extra onzekerheid met zich mee. En ja, gelijk nu weer zwanger na vorige ronde miskraam te hebben gehad. Dus durf nu niet zo goed blij te zijn met een streepje.

Meiden die negatief hebben getest, balen, is toch weer een telleurstelling die je moet verwerken.

Joske, moed houden hoor.

Gast Sannie66
Geplaatst

Even speciaal voor Jola en Joske: dikke knuffel!

Jullie weten wel waarom...

Liefs,

San

Geplaatst

@ Jola, wat spannend. Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed zit! De buikpijn kan inderdaad de innesteling nog zijn en je hebt geen bloedverlies toch? Ik ga heel hard voor je duimen!

@ Ella, ook nog moed houden hoor. Je zit nog maar op wachtdag 10 dus het kan nog steeds.

@ Madelief, dank je wel. En jij natuurlijk ook heel veel sterkte. Het mooie aan dit forum is, dat we hier onze emoties bij elkaar kunnen tonen. Het is fijn hier de steun bij elkaar te vinden.

@ Joske, zoals Babeth zegt, je bent nog te vroeg om te wanhopen. Sommige meiden voelen ook helemaal niks tijdens de innesteling. Succes nog!

Alle andere wachtenden ook nog heel veel succes deze wachtweken!

Geplaatst

ik word ook een beetje gek van mijn lichaam pfffff vannacht om half 4 wakker even naar de wc krampende pijn in mijn buik, net alsof je ongesteld moet worden. Vanochtend met het wakker worden ook een ongi gevoel, dan weer weeeig gevoel in mijn benen en onder in mijn rug en het volgende moment voel ik helemaal niks en dat is vandaag de hele dag door zo gegaan, pfff nu voel ik weer helemaal niks. En elke keer als ik naar de wc ga krijg ik weer de zenuwen. maar tot nu toe nog niks. ik zit nu op wachtdag 7 (toch als tp zondag was?) ik weet ook effe niet hoe jullie tellen.

mmmmmm ben al een paar keer gefeliciteerd hahahaha maar helaas heeft iemand iets verkeerd gelezen want zo ver ben ik nog niet.

Geplaatst

Wat een spanning weer hier op het wachtbankje. Ik mag morgen gaan testen, maar mijn positieve gevoel is een beetje weg. Last van mijn onderrug, en een beetje krampen in mijn onderbuik. Ik hou rekening met het ergste. Dus Moki, ik herken je verhaal helemaal.

Meiden die ook zo in de zenuwen zitten, heel veel sterkte.

Guusje

Geplaatst

Nou, bij mij is het nu mis hoor, geen twijfel mogelijk. Tweede test was ook negatief maar ik ben ook duidelijk ongesteld geworden. Ik twijfel niet meer..

Geplaatst

@Guusje wat een onzeker gevoel he als je niet weet waar je aan toe bent, veel succes met testen morgen, ik duim voor je dat het een positieve test is.

@Ella75 wat balen zeg veel sterkte

Geplaatst

Ha Dames kon niet meer op het forum komen , begrijp ook niet goed waarom maar heb dus nu ipv anne 6 anne 67 aangemaakt.

Ik heb niet meer getest zondagochtend , eigenlijk samen er over gehad en besloten positief is postief dus geen extra test. Voelde me ook echt zwanger.....

Nu vanochtend word ik wakker gan naar het toilet en heb ik wat bleodverlies shit shit shit...... voor de zoveelste keer staat de wereld even stil.

Ik heb geen buikpijn oid maar toch ....het is tnt alleen nog wat " öud bloed" maar zo begint bij de menstruatie altijd.

Baal echt als een stekker ......is echt onze laatste poging ......

In de stress net een test gekocht , snel gedaan , maar in de stress de test verpest ...... dus weet ik nog niks .....

Heb ook het zkh nog niet gebeld met de "uitslag" en bloedverlies .

Heeft een van jullie dit misschien ook ooit gehad en toch zwanger of van iemand gehoord ??

heb geloof ik even positieve verhalen nodig.

We waren zo gelukkig het weekend ........

Maar ja helaas kennen we allemaal de gevoelens van weer de volgende teleurstelling.

liefs Anne

Geplaatst

Jeetje Anne wat vreselijk! Ik heb zelf niet van die ervaringen, bij mij was het beide keren meteen niet postitief. Ik hoop voor je dat het goed afloopt!

Geplaatst

Anne ik kan je helaas ook niet helpen met een positief verhaal bij mij is het tot nu toe ook niet gelukt, en ik begrijp hoe je je voelt ondanks het bloedverlies blijf je toch hoop houden. wanneer was jou testdag? maar als ik goed begrijp heb je nog geen bloedverlies het is alleen nog oud bloed, dus geen helder bloedverlies. Kan je niet een bloedtest doen, ze doen toch altijd een bloedtest. bij ons dit keer niet want afdeling is gesloten.

meid ik duim voor je dat het niks is, ik kan me voorstellen dat je er na 17 terugplaatsingen even doorheen zit.

ik hoop dat er nog dames zijn met positieve verhalen.

Geplaatst

Anne67,

Ik begrijp je stress helemaal, want het laatste wat je wilt zien is bloed, maar ik heb geen idee welke kant het op gaat.

Bruin/oud bloedverlies zonder buikpijn is heel normaal ook als je zwanger bent, maar natuurlijk kan het ook betekenen dat het niet goed gaat.

Zie je nog kans een nieuwe test te halen?

Dat zou ik dan in ieder geval doen en verder proberen rustig te blijven, meer kun je nu eerst niet doen. Je zult het moeten afwachten.

Heel veel succes meis!

Geplaatst

Ip wordt er geen bloedtest gedaan in het eerste zkh waar ik was werd het wel gedaan maar . Nu gewoon thuis een test doen en dan de uitslag doorbellen en als die positief is afspraak voor echo 2 weken later.

Nu heb ik nog niet gebeld . Tp was 12 juli.

Geplaatst

Thnx Martha,

Vind het zo waanzinnig knap dat jij steeds zo mee leeft en denkt met iedereen .....

Wacht het maar even af denk ik heb nog wel 1 test liggen maar weet niet goed of ik die straks of morgen ochtend moet doen.......

word gek van mezelf .....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden