Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach ja, zo hoort het toch?

Ik zou trouwens gewoon vandaag, uurtje of 16.00 uur nog een keer testen. Het is toch je officiële testdag vandaag? Als je zwanger bent, zal het nu wel van de test af te lezen zijn en hoeft het niet persé met ochtendurine.

Toitoitoi!

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Anne67

wat verschrikkelijk klote die enorme onzekerheid, zoals Martha het aangeeft, het kan 2 kanten opgaan, ik hoop voor je dat je alsnog een posi-test in handen hebt vandaag of morgen, sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hee Anne,

Een paar dagen nadat ik positief testte verloor ik ook een dagje wat oud bloed (inlegkruisje was voldoende). Er bleek niets aan de hand. Iemand anders op het forum was door haar poli zelfs al gewaarschuwd dat dat kon gebeuren en dus niets betekende. Zij verloor uiteindelijk ook wat bruin/oud bloed en kon mij weer gerust stellen. Grote kans dat er bij jou ook niets aan de hand is.....

Groet, Nora.

Geplaatst

Pffffffffffff,

Nog 1 nachtje slapen .........................

Geplaatst

Hallo allemaal!

Gelukkig weer een groen iemand erbij op het wachtbanklijstje! Want.....wij zijn zwanger!!! Wow! Echt een wonder, want tis al bij de 1e IUI!

Echt enorm blij!

Alleen zo jammer te lezen dat er da zoveel meiden hier negatieve uitslagen hebben!

Ik hoop voor iedereen dat er snel positioef nieuws komt!

Wat ik hoor over bloedverlies trouwens (lijkt me verschrikkelijk om te hebben! Zoveel spanning en zorgen die dan komen!) Het kan een tussenbloeding zijn. Hoeft niet te betekenen dat het uitloopt op en miskraam. maar ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent! Sterkte!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Spannend allemaal zeg hier op het bankje!

Ik lees veel mee hier en vindt het te spannend om mezelf erop te zetten, iets houd me tegen.

Ik heb zelf morgen mijn tweede punctie en hopelijk as vrijdag de Tp, van poging Icsi 2.

Guusje heel veel geluk morgen,spannend hoor meis,ik duim voor je.

De rest van de meiden heel veel succes met wachten en/of testen.

Groetjes Karin.

Geplaatst
Hallo allemaal,

Spannend allemaal zeg hier op het bankje!

Ik lees veel mee hier en vindt het te spannend om mezelf erop te zetten, iets houd me tegen.

Ik heb zelf morgen mijn tweede punctie en hopelijk as vrijdag de Tp, van poging Icsi 2.

Guusje heel veel geluk morgen,spannend hoor meis,ik duim voor je.

De rest van de meiden heel veel succes met wachten en/of testen.

Groetjes Karin.

Hoi Karin

heel veel succes morgen en uiteraard ook met de wachtweken die voor jullie in het verschiet liggen...

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Mallie, gefeliciteerd en de 1e IUI nog wel. Dat geeft de burger moed!

@ Guusje, veel succes morgen!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

pfffff zit in een dip, kan niet slapen heb echt het gevoel alsof ik ongi ga worden. Ging op de weegschaal staan en ben iets aangekomen vergeleken met gisteren dat betekend bij mij dat ik ongi ga worden. Ook is de pijn in mijn borsten wat afgenomen en voel van die steekjes in mijn buik. ik heb er geen goed gevoel over.:sad::sad:

Geplaatst

:disgust: shit shit shit .....het is echt klaar deze poging , gisteravond daverend ongesteld geworden......met alle krampen en ellende er bij . Het is gek maar merk normaal gesproken nauwelijks iets van mijn menstruatie (wat dat betreft een echte mazzelkip) maar na een tp die blijkbaar toch deels aanslaat echt heftige krampen.

Nog een allerlaatste cryo in de vriezer , maar ja daar heb ik eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in omdat ze al bang waren dat er niets in te vriezen was ....ben bang dat de ontdooi kans dan ook nog minder is dan normaal......

Malli super gefeliciteerd het is je van harte gegund geniet er van.

Moki ik duim voor je dat het toch goed gaat en je gevoel er naast zit.

Guusje suc6 vandaag ,of weet je al wat ?

Allemaal suc6, en sterkte waar nodig

liefs Anne

Geplaatst

Meiden,

Net bloed wezen prikken, en vanmiddag na 14 uur krijg ik het verlossende telefoontje. Maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik ben inmiddels licht gaan vloeien en heb zoals altijd last van mn rug en buikpijn. Zo´n teleurstelling, vooral omdat ik er zo´n goed gevoel over had. Maar ik geeft het nog niet helemaal op, ik wacht het vanmiddag af.

Nu wachten wachten en wachten ........

Geplaatst

Vanochtend vroeg getest, en waar we al voor vreesden, geen streep meer te zien (ja na 4 uren indrogen een heeeeeeeeeel licht streepje).

De heftige buikpijn zaterdagnacht zal dan het gevolg zijn van de afstoting.

Nu maar wachten op het ongesteld worden, meestal bij cryo tp, is dat 2 dagen na testdag.

Bahbahbah allemaal, wat ik al verwachte is dat de teleurstelling nu toch groter na de miskraam is dan de keren ervoor, je hebt toch meer hoop. En ja heeft zich nu klaarblijkelijk wel kunnen innestelen anders had ik zaterdag en zondag die positieve test gehad, maar het eind resultaat is het zelfde, we staan weer met lege handen (nou ja eigenlijk lege buik ;) ).

Nog 3 cryos voor hopelijk 2 pogingen, en dan is het de bedoeling dat we ermee stoppen. Want wat voor zin heeft het dan nog om voor een 3e ivf tegaan, als er dan na in totaal 8 tp, 2x vers en 6x cryo, allen van topkwaliteit. 3e ivf met wellicht 2 a 3 tp, zou alleen maar uitstel van excecutie zijn, nog een jaar in de mmm, om het boek definitief dicht te doen. Zo denken we er verstandelijk over, maar ja als ik mijn gevoel laat gaan, dan zou ik de 3e ivf nog wel willen ondergaan, durf het nog niet af te sluiten, bang voor de gevolgen (gedachtes in mijn hoofd).

Maar goed, zover is het nog niet .....pfffffffff

We hebben in iedergeval nog 2 pogingen te gaan :)

Meiden die negatief hebben getest.

Het blijft vallen opstaan en weer doorgaan. Vandaag gevallen, morgen maar weer proberen op te staan, en ja dan alle hoop, moed en positiviteit bij elkaar rapen om weer door te gaan.

Meiden die positief getest hebben, probeer te genieten van het zwanger zijn.

Liefs Jola(nda)

Geplaatst

Jola, ik wens je veel sterkte ........ moeilijk als dat moment van stoppen echt dichtbij komt ........ wij hebben ook al zoveel keer gezegd: DAN stoppen we .... maar als het zover was ...... dan kon ik het toch niet ...... nogmaals ... STERKTE !!!

Geplaatst

Jola, misschien geheel overbodig .... maar is jouw schildklier al eens gecheckt ?

Wij zijn onderhand zo'n 3 jaar bezig in de mmm, en nu blijkt opeens bij de reumatoloog dat m'n schildklier iets vertraagd werkt, (tsh waarde iets te hoog, t 4 is goed ..... en de t3 en de anti-stoffen moeten beiden nog gecontroleerd worden).

Mocht dit bij jou ook nog nooit gedaan zijn, zou ik het je zeker aanraden.

liefs hope hope

Geplaatst

Dankjewel Hope, maar schildklier hebben ze gelijk in het begin gecheckt, en dat was toen goed, en is ook al eerder om andere medische redenen nagekeken en nooit afwijking gevonden. Bedankt voor het meedenken.

Geplaatst

Meiden, wat een teleurstellingen lees ik hier weer 36_1_6.gif. Zo oneerlijk!!!! Heel veel sterkte!

@ Guusje voor jou ga ik nog even duimen, wie weet komt het toch nog goed, Heel veel succes!

Geplaatst

@jola en Anne67 balen zeg heel veel sterkte.

@Guusje wat zal jij nu in de zenuwen zitten zeg, ik hoop voor je dat het vloeien helemaal niks is.

Geplaatst

Een dikke knuffel voor de meiden die het nu nodig hebben.

Bedankt voor jullie lieve reactie's op mijn vorige berichtje...., maar ik voel/de me niet wanhopig hoor!

De reden dat ik rustig ben (denk ik), dat we ook spontaan nog kans maken op een beebje. Alleen mijn leeftijd is een tegenwerkende factor.

Ik zie deze IVf ook meer als een extra kans...., sorry, klinkt wel een beetje stom, omdat ik weet dat er genoeg meiden zijn die afhankelijk zijn van de IVF.

ik mag dinsdag 3-8 testen, maar verwacht zaterdag mijn NOD, dat is dan 14 dagen na punctie. In mijn normale cyclus ben ik altijd 14 dagen na eisprong ongesteld, zou dat met IVF ook zo zijn???

ik voel me goed, nog geen symtomen ofzo van een zwangerschap of een ongi.

Wij gaan ook niet eerder testen dan de dag dat het mag, dinsdag dus. Ik voel de behoefte ook niet om eerder te testen, althans nu.

Als het deze ronde niet gelukt begint na een rustmaand het cryo verhaal. weet niet eens hoe dat precies in zijn werk gaat, jullie wel?

liefs joske

Geplaatst

@Moki, houd goede moed hoor, je kan net zo goed wel zwanger zijn....darmen werken vaak trager met het gevolg dat je wat zwaarder bent.

@Anne, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is!!! sterkte! enne wie weet heb je toch nog veel geluk met je cryootje!!! ik hoop het.

@Guusje, ik duim voor je...

@Jola, ik hoop dat je cryootjes jullie wens in vervulling laten gaan, wellicht zinvol om voor de zekerheid je vit.B6 en B12 eens te laten controleren, zijn erg belangrijk bij een zwangerschap!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi dames. maar heb sinds gisteren bruin afscheiding en wat slijm en vanmiddag was het helder bloed weet nog niet wat dat betekend???. heb wel heel soms lichte krampjes. heb totaal geen eet lust. ps 14 juli was mij tp heb er 2 terug geplaatst 1 daarvan was een goeie. en vandaag heb ik de verpleeg kundige gebeld helaas niemand was er pfff ik ga morgen vroeg bellen miss kan ik morgen een bloed test doen ben wel benieuwd! en ik gebruik ook die bolletjes weet niet of ik nu ook moet door gaan of niet ??

Geplaatst

@Meiske11, je moet wel gewoon door blijven gaan met de bolletjes hoor. mocht het begin van de menstruatie zich aangekondigd hebben dan breekt die zeer waarschijnlijk door de bolletjes heen. Maar omdat je nog niet officieel niet zwanger bent zou ik tenminste doorgaan met de utrogestan totdat je duidelijkheid hebt van het zkh. veel succes!!!

@Joske, zou mooi zijn als je de cryootjes niet nodig hebt, maar wat betreft een cryo tp. Ik heb aleen ervaring met een tp in eigen cyclus: op dag 12 moest ik voor een echo en bloedafname en toen mijn follikel 17,5mm was en het bms iets van 9mm moest ik die avond 5000 pregnyl spuiten, daarmee kwam de eisprong zeg maar 36 uur later. Onze cryo´s waren destijds 5 daagse emmies dus de tp was op dag 5 na de "eisprong"

Verders moest ik weer na de tp de utrogestan gebruiken, dat is standaard in Brussel.

Veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

meiske74 dank je wel! ok dan is het goed ik ben ook door gegaan. ja vrijdag is mij officiele dag. en had wel daarvoor positief gestest 2 x zelfs. wil morgen weer gaan testen, weet niet of het kan met dit bloed?? tja ik kan ook wel tot vrijdag wachten maar wil liefst van te voren weten

Geplaatst

Vanmorgen een test gedaan...twee dagen voor de officiele testdatum: NEGATIEF!

Ik kon me echt niet meer beheersen... Voel me al een dag of drie alsof ik een kater heb, hoofdpijn, duizelig, bij vlagen een beetje misselijk, beetje buikpijn alsof ik ongesteld ga worden...Hoopte dat het een goed teken was, maar het komt in ieder geval niet door het HCG. Zal wel door de bolletjes komen, het voelt ook wel een beetje aan dat mijn ongesteldheid tegengewerkt wordt. Ik heb dus weinig hoop meer en ben erg verdrietig.

Vanavond een etentje met mijn broer en zwanger schoonzusje...in een twee sterren restaurant! Ik durf toch nog niet aan het wijnarrangement te gaan, al zou ik het heerlijk vinden! Dus ik ga maar met mijn schoonzusje aan de spa....

meiske11, ze hebben mij ook gezegd dat ik met de bolletjes door moet gaan tot ik het 100 procent zeker weet dat ik niet zwanger ben..Dus ik zou zeker doorgaan!

Jola en Anne67, sterkte!

Guusje, ik ben nog voor je aan het duimen!

Liefs,

Lindake

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden