Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vraagje aan bijna allen:

Ik zie jullie slechts in een enkel geval bloed testen. Mag ik vragen waarom? Wil de arts daar niet aan meewerken?

Bij deze: voor degenen die echt graag een bloedtest willen en die echt geen medewerking krijgen: laat maar weten en ik kan altijd een lab-formulier sturen. Wel even per PM ajb.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sven allereerst van harte gefeliciteerd zeg!! Het hele traject is al zo bijzonder en voor jullie helemaal. Jullie zijn helemaal afhankelijk van anderen. Wel mooi trouwens dat ze dit voor jullie doen.

Nu over je vraag, er wordt bijna nergens bloedgeprikt helaas. In alle 3 de verschillende ziekenhuizen waar wij zijn geweest hebben we nog nooit bloed mogen prikken na een poging. Had ik in mijn 1e poging toch wel fijn gevonden (was toen kort zwanger en kreeg een miskraam). En als je HCG niet verdubbelt iedere 48 uur kan dat een indicatie zijn dat het fout gaat. En dan weet je dat toch liever meteen. Vind het ook wel stom, wat kost een bloedtest nou in vergelijking met een poging?!?

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Natuurlijk is dat een aantal weken geleden ook onze vraag geweest maar nee er wordt dan geen ICSI gedaan. Omdat dit een ander soort procedure is en wij staan geboekt voor IVF. Hoezo bureaucratie. Dus dan een volgende logische vraag: waarom gaan we dan niet meteen voor ICSI? Daar waren de opbrengsten tot nu toe te goed voor. Onder de miljoen spermacellen kom je pas in aanmerking voor ICSI. Deze score hebben wij alleen maar gehaald NA opwerken. Dus vandaar. Wij waren het hier ook niet mee eens en ook erg bang dat wij dus op het moment supreme voor een vervelende verassing zouden komen te staan. En helaas dit is ook zo. We kunnen niet anders dan afwachten en hopen dat er toch nog iets goeds uit voort komt. Laat ze dan die zaadcellen op 4 eicellen storten ipv alle 8 misschien dat we dan toch nog 4 toppertjes krijgen.

@IVF vader, wij mogen zelf testen op dag 18 en dan hebben we een telefonisch consult. Geen bloedtest.

Geplaatst

Hoi Boogie,

Ik wil je ten eerste veel succes wensen! En het is kennelijk weer overal anders: in het EMC in Rotterdam gaan ze bij een slechte opbrengst wel over op ICSI, ook al sta je geboekt voor IVF... Ze beslissen dat ter plekke nav de zaadopbrengst. Maar daar heb je nu niks aan, wellicht voor een volgende keer? Hopen dat dat niet nodig is natuurlijk!!

Caroline

Geplaatst

@Boogie: sorry hoor, maar wat een ongelofelijke KUT smoes van die kliniek. Sorry dat ik daar wat grof in de mond van wordt. ICSI is relatief gezien vrij eenvoudig te regelen, alles in in huis en je gaat verdomme toch niet het risico nemen dat 2 mensen teleur worden gesteld omdat je al kliniek zijnde te bureaucratisch werkt?! Ik weet dat je helemaal niets hebt aan mijn commentaar, maar die Nederlandse lulligheid die is stuitend. Geen labtesten, geen ICSI, niks kan hier zonder moeilijk te doen. Grom!

Geplaatst

Bij MC Kinderwens wordt aan de hand van de eicel opbrengst en zaadkwaliteit een keuze gemaakt door het lab. De laatste keer hadden wij een combi van ivf en icsi. 8 eicellen bevrucht door icsi en 5 dmv ivf. Als wij het hier niet mee eens waren konden wij dit ook aangeven. Wij zijn meegegaan in de keuze van het lab en ondanks geen zw wel mooie bevruchtingen.

Geplaatst

hee sven

ik heb net weer even je blog bijgelezen en las dat de streepjes vervaagt zijn

als je er 1 wil bewaren kun je cindy vragen om nog een kruitvat testje te doen en daarna wat blanke nagellak op het stripje met de uitslag te doen dan blijft het zichtbaar en kun je t erg lang bewaren

wel een leuk aandenken

ik heb er ook nog verschillende op deze manier bewaard

ga je het nog op een byzondere manier vertellenbij jullie ouders of is het nieuws byzonder opzich dat je het gewoon gaat vertellen?

Geplaatst

Ik vind de situatie waar boogie in zit ook absurd! Ik woon in noorwegen en daar wordt bij de eerste IVf de helft van de eitjes gereserveerd voor ISCI voor het geval dat daar het probleem ligt, dat niet de poging voor niks is.

Boogie, ik hoop dat er mooie bevruchtingen ontstaan!!!!! Succes!

Wish, soms voel ik me net een ezel die heel erg koppig is maar ik weiger te geloven dat de negatieve test van gisteravond just is. Ik vind gewoon dat jullie nu eindelijk eens aan de beurt moeten zijn. PUNT!

Geplaatst

@boogie: wat een rot-situatie. Ik snap het niet waarom zh daar zo verschillend over doen. Bij het VU in Amsterdam moet je van te voren tijdens je IVF procedure een document ondertekenen waarin je toestemming geeft voor een 'escape' ICSI, mocht de opbrengst te laag zijn. Zo heb je in ieder geval altijd nog een uitwijkmogelijkheid. Succes met alles.

Geplaatst
Natuurlijk is dat een aantal weken geleden ook onze vraag geweest maar nee er wordt dan geen ICSI gedaan. Omdat dit een ander soort procedure is en wij staan geboekt voor IVF. Hoezo bureaucratie.

Bij het VU vragen ze je voordat je aan een poging begint wat je wilt in dit geval: direct icsi, of poging afbreken. Mijn vriend zijn record is 7 zaadcellen, dus voor ons was het direct icsi, maar bij het VU zijn ze van mening dat je niets verloren mag laten gaan.

Succes!

Geplaatst

Ik kan alleen maar hopen dat ook zij nu over gaan op ICSI maar ik ben er erg bang voor....

Ik ben er ook erg teleurgesteld over, niet echt boos maar ik vind het gewoon zo moeilijk te begrijpen. Wij zijn straks misschien een poging kwijt door dit bureaucratische geneuzel. Ik heb continu de neiging om te bellen om te vragen hoe het ervoor staat. FLauwekul natuurlijk maar wat is dit toch spannend allemaal.... Er hangt zoveel van af dat moeten toch juist zij als geen ander begrijpen?

Geplaatst

Hoi Ivf-Vader

Bij mij word ook geen bloed afgenomen.Een thuis test is net zo betrouwbaar en is niet bewezen dat een bloed test van meerwaarde is.

DUs dacht slim te wezen en moest toch voor het 1 en ander naar de huisarts en heb toen gevraagd of ik via hun mijn HCG mocht laten prikken omdat dat meestal kan.

Maar dat doen ze niet.Ze willen niet rondom het ziekenhuis dingen gaan ondernemen.

Want het ziekenhuis heeft er zo zn redenen voor om geen bloed test te doen.

Ik zelf had het wel fijn gevonden want stel je bent niet zwanger en je hebt wel hcg in je bloed weet je dat er wel iets is gebeurd in je lichaam.Daar waren hun het niet mee eens,.Dus bij ons blijft het maar bij de thuis test helaas.

groetjes Bianca

Geplaatst

@Ivf-vaders; Bij onze verse poging (maart 2010) heb ik het Mst gebeld erover en zij vertelden me toen dat ze daar niet aan doen. Dacht dat mss ivm m'n medisch verleden? Je mag gwoon thuistesten na 17 dgn..ook met een cryo.. (en dat terwijl ee cryo iets 'ouder' is..??)

@Wish; geen bloed..houd moed!

heb mezelf denk ik..weer enigsinds in de "hand" voor zover ik dat zelf kan en mag bepalen hihi.. 1e ww voorbij :)) gister en vannacht voor het 1st sinds de tp weer doorgeslapen en heb een soort druk/steekjes naar mn lies(en, scheuten door mn 'fluit' (sorry weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven) en hoofdpijnachtige momenten. Wou 1st eerder testen maar na overleg met mn vriend, besloten toch maar te wachten..

Liefs

Geplaatst

Wat betreft de bloedtesten.

Bij ons doen ze het wel na een verse tp, zelfs als je thuistest negatief was of je ongesteld geworden bent (omdat ze een bbz willen uitsluiten), maar je krijgt weer niet een bloedtest na een cryo tp, terwijl de kansen op een bbz toch net zo groot zijn?

Ik vind het ook heel raar eigenlijk.

Geplaatst

@Joske: Ja, met een TP van 3 embryootjes heb je natuurlijk meer kans op zwangerschap. Ik heb het lijstje van ivf-vader idd bekeken en ziet er zeker veelbelovend uit. Ik houd hoop iig.

@Boogie: Wat is dit idd belachelijk zeg. Heb er geen woorden voor.

Hoop dat alles goed zal verlopen en dat je mooie bevruchtingen zult hebben.

@Ivf-vader: Ik had werkelijk geen idee dat er in Nederland (bijna) geen bloedtesten gedaan worden voor zwangerschap. Ik krijg wel een bloedtest. Komt misschien omdat ik in het buitenland zit, maar vind het wel fijn zo'n test. Kunnen ze gelijk je HCG waarde zien.

@Lafinah: Spannend meid, je laatste weekje in.

Ik voel ook van alles en nog wat, maar scheuten in mijn "fluit" daar heb ik geen last van, hahahahaha. Ik heb zo moeten lachen toen ik dit las. :36_11_6:

Ik zie ineens dat jij net als mij ook de 25ste mag testen. Heel veel succes nog deze laatste week. Ik duim voor je.

@Wish: Ik duim voor je. :gekruiste vingers 3

@Renata: Zet hem op vanmiddag meid. Ik duim ook voor jou. :myfignerscrossed:

Ik gooi hem er nog een keertje in

:wav::wav:

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Renata

Net wat je zegt...... 4 dagen te vroeg getest.

Houdt moed en ik hoop dat je over 4 dagen een positieve test in handen zult hebben.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Renata!

Zegt echt helemaal niks he!! Hoeveel dgn was je emmie? Op hun 6e/7e dag gaan ze hatchen en dan pas na 5-7 dagen innestelen en dan nog eens HCG maken...

Geplaatst
Och Wish wat jammer!!!

Ik weet niet wanneer je je TP had, misschien ben je nog te vroeg?

bij mijn laatste zwangerschap had ik dag 15 negatief, dag 16 een licht streepje en dag 17 pas echt duidelijk.

liefs joske

Renate, nog ff om je een hart onder de riem te steken!

Ook al zijn er dames die soms wel vroeg positief testen..., betekent dat niet dat dit voor iedereen mogelijk is.

Ik ben ook iemand die niet te vroeg moet testen.

liefs joske

Geplaatst

@ Sven, ik doe IUI heb geen ivf en dat is nu 10 dagen geleden en het is vandaag 12 dagen geleden dat ik pregnyl gespoten heb. ik heb ook geen bollen of iets dergelijks

Geplaatst

@Joske, ik ga ook nooooit meer vroeg testen, dit is erger dan je paar dagen ww nog afwachten.

Heb net nog een test gedaan en de 2e test heeft heel licht maar wel zichtbaar ( ook voor mn man ) een 2e streepje, wel heeel vaag maar wel zichtbaar....... maandag ga ik nu voor het echt testen dan is mn test dag.

Geplaatst

De verleiding blijft groot eerder testen, alle zwtesten bij elkaar opgeteld hadden we een leuk weekend van weg kunnen gaan....als het niet eerder een week is!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden