Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ha die Joske,

Klopt, Cindy heeft vanaf dag 2 cd cyclus Estrafem (oestrageen) gebruikt, in combinatie met Utrogestan (progestagon). Beiden in hoge dosering (tabletten en 8 capsules) en daarbij aspirine (nooit hard bewezen) en natuurlijk foliumzuur. Alles tot met 12 wkn.

We hebben 30/08 de 1e echo! (zo heerlijk als je alles zelf kan regelen...)

oh wat spannend...., ik gok toch op meer dan 1. Die plus vindt ik nl. erg goed zichtbaar voor wachtdag 8.

Dus vanaf cyclusdag 2 estrafem en ook utrogestan vanaf CD2?

Wij moesten zoals veel meer, pas na de TP ustrogestan gebruiken.

Ik Heb wel een beetje mijn vraagtekens hierbij, omdat de decapaptyl de cyclus stil legt, wat ook niet bevorderlijk is voor het BMS.

Misschien ga ik volgende keer dan ook eerder utrogestan gebruiken, tenminsten als dat kan.

Wat de estrafem betreft weet jij ook of dat in combinatie mag gebruikt worden met gonal f en deca?

Wil wel goed beslagen te ijs komen..., als ik met mijn gyn. in discussie ga.

Jullie hebben wel een voordeel, Jeroen en jij...., jullie kunnen tijdens jullie zwangerschap wel af en toe borrelen, ha ha!

geniet er maar van!!

Andere dames.., nu op naar de ander "groene" regels!

liefs joske :sunny:

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Estrafem is oestrogeen, bedoeld om het baarmoederslijmvlies mee op de juiste dikte te krijgen. Voor veel vrouwen is dat niet nodig tijdens de IVF. Door de stimulatie (voor de follikels bedoel ik) wordt het BMS dik genoeg.

Bij een cryo TP kan het in je eigen cyclus, zo rondom je ovulatie, ook dan is je BMS dik genoeg. In een gestuurde cryo TP gebruikt men een oestrogeen.

In onze situatie moest Cindy haar BMS opbouwen omdat iemand anders de eitjes voor ons "leverde" (dat staat zo plastisch, maar goed) en hun cycli synchroon moest lopen.

Geplaatst
@Sven, als ik op je web-log link klik krijg ik een melding dat de site niet werkt??? hoe kan ik je blog lezen???

Renate, klopt dit had ik ook.

gewoon ff google op: "wij willen papa worden" dan staat het bovenaan.

succes, veel leesplezier!

liefs joske

Geplaatst
Ha die Joske,

Klopt, Cindy heeft vanaf dag 2 cd cyclus Estrafem (oestrageen) gebruikt, in combinatie met Utrogestan (progestagon). Beiden in hoge dosering (tabletten en 8 capsules) en daarbij aspirine (nooit hard bewezen) en natuurlijk foliumzuur. Alles tot met 12 wkn.

We hebben 30/08 de 1e echo! (zo heerlijk als je alles zelf kan regelen...)

Ik ben er eigenlijk we benieuwd naar jullie reden of die van Cindy om toch ook aspirine te gebruiken.

Er is hierop het forum al veel over gesproken, maar zoals je zegt is het nooit bewezen dat dit de innesteling bevordert.

Jij als huisarts zijnde moet hier toch een bepaalde gedachtengang bij hebben of niet?

Geplaatst

Wauw Sven en Jeroen, van harte met dit superfantastische nieuws.

Hoop dat vanaf nu de groene regel besmettelijk is.

Geniet er van en op naar de 1ste echo.

Ik gooi hem er ook nog even in..............

:wav::wav:

Groetjes

Daniella

Geplaatst
Wauw Sven en Jeroen, van harte met dit superfantastische nieuws.

Hoop dat vanaf nu de groene regel besmettelijk is.

Geniet er van en op naar de 1ste echo.

Ik gooi hem er ook nog even in..............

Groetjes

Daniella

Daniella, ik weet dat je 3 emmy's teruggeplaatst hebt gekregen, net als IVF vader...., nou ja, bij hun engel dan.

op hun weblog staat o.a. ook een lijstje over kansen op succes met TP's van 2 of 3 emmy's, en hoeveel er innestelen bij TP van 1/2 of 3 emmy's.

Wel hoopgevend!!

Jammer dat er zo weinig in nederland 3 emmy's teruggeplaatst wordt. Helemaal boven de 40 vindt ik wel dat het beleid wat dat betreft wel wat soepeler mag worden. Dan heb je al minder kans op een doorgaande zwangerschap.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Joske

Hoe ben jij in hun weblog gekomen, want mij lukt het niet.

Ja idd, het verbaast mij ook dat in Nederland geen 3 embryootjes teruggeplaatst worden boven de 40 jaar. Heb je toch meer kans op zwangerschap. Net wat je zegt, boven de 40 nemen de zwangerschapskansen toch meer af.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Wish

Als ik me niet vergis is het morgen je officiele testdatum???

Ik wens je heeeeeeeeeeeel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Mooi! Dan zit er een foutje in z'n eigen linkje (handtekening).

Geplaatst

@Mart: waarom aspirine? er zijn onderzoeken waaruit wel degelijk blijkt dat het kan helpen. Al zijn er minstens net zo veel, zo niet meer, onderzoeken waaruit blijkt dat het niets doet. maar ja, aspirine in een lage dosering is gewoon vrij onschuldig, dus tja, waarom niet?

ps: die foto van de test is er gewoon eentje van internet hoor...

Geplaatst
@Mart: waarom aspirine? er zijn onderzoeken waaruit wel degelijk blijkt dat het kan helpen. Al zijn er minstens net zo veel, zo niet meer, onderzoeken waaruit blijkt dat het niets doet. maar ja, aspirine in een lage dosering is gewoon vrij onschuldig, dus tja, waarom niet?

ps: die foto van de test is er gewoon eentje van internet hoor...

Oké, en in welke dosering heeft Cindy deze gebruikt? Ik denk nl. dat hier wel meer meiden erg benieuwd naar zijn.

En wat de foto betreft, die was ook wel al heel duidelijk na 8 dagen (hihi), maar goed, je weet het natuurlijk nooit!!!

Geplaatst

IVF-vaders GEFELICITEERD!!!

Ik vond de test ook al zo duidelijk ;-)

Het is nog een erg rood bankje.... Ik hoop dat er snel nog meer groene regels bijkomen!

Heel veel succes en sterkte allemaal!

Geplaatst

Meiden en heer,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de steun die ik hier krijg.

(ondanks dat ik niet in het lijstje vermeld wil worden)

Morgen ongievrij door zien te komen en dan zien we wel verder.......

Geplaatst

Gefeliciteerd ivf vaders

Wish ik duim nog steeds voor je.

Ik moet donderdag voor de zekerheid testen om te kijken of ik geen zwangerschapshormoon meer heb. Ik heb nog een erg opgezette buik. Baal hiervan.

Maar het kan ook stress zijn zegt de dokter of mijn darmen. Of is toch niet alles weg met de mk? Donderdag weten we hopelijk meer.

Geplaatst

Raba,

Wat vervelend om nog een test te moeten doen terwijl je weet dat je niet zwanger bent.

Afschuwelijk!

Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Hallo allemaal..

k ben een beetje aan de late kant met reageren, maar we zijn op vakantie geweest, en vorige week weer aan de slag, maar kon maar slecht op gang komen, had n beetje n dip week, dus vandaar dat ik weinig op dit forum heb gezeten.

Maar goed, mijn regel mag ook rood worden, 1ste poging is ook mislukt...

In ieder geval voor de mensen die groen zijn VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Super zeg.

Ik werd op vakantie ongesteld, gelukkig al binnen de 14dgn. op dag 11 begon ik al licht bloed te verliezen, er was me gezegd dat ik 14dgn. die (smerige) utrogestan bollen moest gebruiken, maar ja, wat doe je als je al eerder ongi word??of het merkt?? want dag 11 merkte ik dat ik ongi moest worden, heel licht....toch nog maar n dagie die bollen, maar daardoor zakte m'n menstruatie weer af, dus k ben op dag 12 gestopt, en toen zette het gelijk door.

In m'n eigen cycles word ik ook altijd eerder ongi!

Gelukkig heb ik er niet veel last van gehad, zowel lichamelijk als geestelijk.

K was lekker op vakantie (in Turkije) en heb écht kunnen genieten.

En k wilde nie m'n vakantie er door laten verpesten, en gelukkig lukte dat ook om het van me af te zetten.

Dus k ben gelijk weer gestart met de Deca, (nu al 3 weken dus, vanwege de vakantie stop int ziekenhuis) en moet morgen weer voor n echo, k hoop maar dat we gelijk weer verder kunnen.... en dat t nie weer t zelfde 'gezeur' als de vorige keer is, dat er weer vanalles in en op zat, waardoor ik nie kon starten.

Maar goed, lekker last van opvliegers, prikkelbaarheid....(wat een geduldige man heb ik toch weer ;-) dat zie ik nu maar weer eens extra haha).

Liefsssssss

Geplaatst

Trijnie,

Niet leuk om te lezen dat het niet gelukt is!

Maar wel prettig om te lezen dat je jezelf er goed overheen hebt kunnen zetten.

Heel veel succes met de volgende poging!!!

Geplaatst

ivfvaders: wauw wat een geweldig nieuws, heb je blog wekelijks gelezen, echt mooi.

geniet ervan en ik ben benieuwd hoeveel beebs het zijn.

wish: toi, toi, voor morgen. Het moet gewoon deze keer.

ik duim voor een dikke,vette +

ik kan me herinneren dat vorig jaar in juli/aug ook zo een negatieve bank was, of klopt dit niet? heeft het iets te maken met het weer?

Geplaatst

Hellen dat heb ik ook al gedacht, gek he. Tijdens die warme maand (juni/juli?) was het volgens mij behoorlijk groen. En nu met dat natte en wisselvallige weer is het zo belachelijk rood. Maar ja, ik ben niet voor niets onderzoeker, mag geen oorzaak-gevolg conclusie trekken zonder dat we alle feiten weten ;-) Wie weet ligt het wel aan de bouwvak (vraag me dan niet waarom, maar het is wel gelijktijdig :-D ) Of kwam die positieve vibe door het WK. Dat zou nog kunnen. Dat alle mannen gewoon stijf stonden van de testosteron en daardoor beter zaad produceerden.

Sorry, beetje melig. Da's de spanning voor een nieuwe poging, dan word ik óf labiel of erg vervelend hihi.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden