Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Naomi, ja, deze maand ga ik voor een cryo-terugplaatsing. Als ze het overleven natuurlijk!!! Maar eerst mogen de rode duivels wel komen, want dan pas kan ik verder.

Jij ook succes, je mag al bijna beginnen lees ik in je onderschrift.

Groetjes

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan ik me ook nog aansluiten? Mijn eerste IVF achter de rug, maar helaas mislukt. Nu nog 7 cryo's over en als ik ongi wordt na 10 augustus mag ik in augustus nog meedoen. Voor mij ook allemaal best nieuw, maar de spuiten dus al achter de rug.

Geplaatst

Hee meiden!

Gezellig dat er hier zoveel wordt geschreven!!

Meiden die allemaal weer gaan starten: succes! Ik zie dat meerdere meiden cryo tp hebben: even lekker (bijna) geen hormonen.

De anderen die wel weer de hele mikmak hebben: hoop dat het allemaal goed gaat, toch wel weer spannend hè.

@roossie, wat moet het frustrerend zijn geweest dat je vorige IVF op die manier is mislukt.... Zoveel eitjes en dan geen bevruchting .. Ik duim dat het dit keer beter gaat!

@Dublin: wat een ellende is dat me die endo. Ik had er om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord voordat ik op dit forum kwam, maar poeh, geen pretje. Hoop dat het goed onder controle blijft en je straks een mooie roene regel hebt! Ben jij trouwens degene die inierland woont? Ik woon idd in China, vandaar al zo vroeg slapen :-). Ik vlieg 30 juli weer terug naar nl voor behandeling.

@Nico: meid, het is ook lastig om positief te blijven soms. Fijn dat je vriend wel positief is! Het is gewoon een spannende tijd. Ik zie niet op tegen de hele behandeling, maar ik ben wel heel erg bang dat het weer mis kan gaan. Miskraam geeft er vorige keer wel een beetje ingehakt. Maar laten we proberen het positief te zien! We hebben genoeg tegenslag gehad op dit gebied, dus nu mag het geluk komen! Jij bent lekker klaar met je studie, dus tijd voor leuke dingen! Zo gaat de tijd ook sneller! Verder je zorgen hier van hè af schrijven, dan ben je het hopelijk kwijt.

Meiden, groetjes!

Ivfsh

Geplaatst

Hee meiden!

Gezellig dat er hier zoveel wordt geschreven!!

Meiden die allemaal weer gaan starten: succes! Ik zie dat meerdere meiden cryo tp hebben: even lekker (bijna) geen hormonen.

De anderen die wel weer de hele mikmak hebben: hoop dat het allemaal goed gaat, toch wel weer spannend hè.

@roossie, wat moet het frustrerend zijn geweest dat je vorige IVF op die manier is mislukt.... Zoveel eitjes en dan geen bevruchting .. Ik duim dat het dit keer beter gaat!

@Dublin: wat een ellende is dat me die endo. Ik had er om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord voordat ik op dit forum kwam, maar poeh, geen pretje. Hoop dat het goed onder controle blijft en je straks een mooie roene regel hebt! Ben jij trouwens degene die inierland woont? Ik woon idd in China, vandaar al zo vroeg slapen :-). Ik vlieg 30 juli weer terug naar nl voor behandeling.

@Nico: meid, het is ook lastig om positief te blijven soms. Fijn dat je vriend wel positief is! Het is gewoon een spannende tijd. Ik zie niet op tegen de hele behandeling, maar ik ben wel heel erg bang dat het weer mis kan gaan. Miskraam geeft er vorige keer wel een beetje ingehakt. Maar laten we proberen het positief te zien! We hebben genoeg tegenslag gehad op dit gebied, dus nu mag het geluk komen! Jij bent lekker klaar met je studie, dus tijd voor leuke dingen! Zo gaat de tijd ook sneller! Verder je zorgen hier van hè af schrijven, dan ben je het hopelijk kwijt.

Meiden, groetjes!

Ivfsh

Geplaatst

Oh ja Sonja: we hebben inderdaad nog 1 cryo. Maar omdat ik er helemaal vanuit China voor naar nl moet komen, en de kans met maar 1 cryo natuurlijk vrij klein is, mochten we kiezen of we weer wilden starten met een hele nieuwe behandeling. Dat vonden we zelf dan toch de betere optie. We zouden toch heel graag meerdere kinderen willen, dus de planning is nu zwanger worden van deze verse IVF en daarna zwanger worden van de cryo. Haha, was het leven maar zo te plannen hè....

Groetjes!

Geplaatst

Ik lees steeds over een lange en korte protocol. nu vroeg ik me af wat het verschil is? ik heb er in het ziekenhuis eigenlijk nooit wat over gehoord...

alvast bedankt voor de info.

groetjes sharon

Geplaatst

@Leetje succes met je 1e ivf

@Bianco hopelijk komt je ongi snel!

@ivfsh, wat apart dat je in China woont! Wel een geplan denk ik voor je ivf behandelingen, maar allemaal voor het goede doel. Ik hoor weleens van mijn acupuncturiste dat ze in Azie ook heel anders omgaan met ivf behandelingen. In Japan gaan ze niet verder dan 3 follikels bijv.

Ja het was ook super frustrerend dat onze ivf poging niet gelukt was. We hoorden het op een zondag, de hele dag hebben we verslagen de dag doorgebracht. Maar we houden de moed erin, ICSI geeft ons weer meer kansen!

@Sonja hopelijk komt jou ongi ook snel!

@Nico, moeilijk hé om na tegenslagen toch de moed erin te houden. Probeer toch positief en relaxt te blijven, al is dat erg moeilijk!

@Jetje, welkom hier, hopelijk begin je in aug. Ik weet ook nog niet wanneer ik echt mag gaan starten, misschien kom ik ook wel in sept. uit.

@Jaatje, wat mooi dat je 7 cryo´s hebt! Hopelijk zit er in ieder geval 1 topper bij!

@Sharon, ik hoop dat je 4e IUI geslaagd is. Kort en lang protocol, daar hoor je ook pas over als je ivf of icsi behandeling krijg. Lang protocol is dat je eerst met de pil begint en langer prikt. Vaak heeft het ook met de logistiek te maken zodat ze je goed in kunnen plannen. Daarom wordt er vaak bij icsi lang protocol voorgeschreven omdat er in het lab. ook meer personeel nodig is. Kort protocol, dan begin je gelijk met hormonen te prikken op je 2/3 ongi dag.

Dit is wat ik ervan weet, heb tot nu toe alleen 1 keer kort protocol gehad, nu krijg ik een lang protocol omdat we overgaan naar icsi.

Roossie

Geplaatst

Ik breek even in, wil graag reageren:

Het hoeft niet zo te zijn dat je bij het lange protocol met de pil begint.

Ik begin op dag 21 van mijn eigen cyclus met de Deca en zodra ik ongesteld ben, wordt er op Cd 2 of 3 een uitgangsecho gemaakt en als dit goed is begin ik die dag met de Gonal-f.

De pil wordt alleen maar gebruikt omdat het ziekenhuis je dan beter in kan plannen. Heeft naar mijn inzicht verder geen andere rede.

Het korte protocol wordt vaker gedaan bij personen die een wat lage ei-reserve hebben.

Of lichamelijk veel ongemakken hebben als ze het lange protocol doen.

Zijn vast nog meerdere redenen.

Er is vast het één en ander op dit forum van op te zoeken.

Succes allemaal!

Geplaatst

@Violeta, welkom hier succes met je 1e ivf!

@Wish dankje, weer wat geleerd. Ik had een kort protocol, maar waarom kort geen idee. Heb genoeg eitjes op voorraad, denk dat het ook aan het beleid van het ziekenhuis ligt.

Geplaatst

Welkom violeta heel erg veel succes met je eerste ivf!!

@roossie,Bij ons in het ziekenhuis doen ze ook standaard het korte protocol hoor!!Bij sommige mensen met PCOS ofzo willen ze bij ons nog wel eens het lange protocol proberen.

Groetjes Bianca

Geplaatst

@ Ivfsh, ik zou willen dat ik in Ierland woonde. Maar nee hoor, woon "gewoon" in Nederland. Maar ben weg van Ierland, ligt een stuk van mijn hart/ziel denk ik. Is thuiskomen. Jeetje vanuit China overkomen voor een IVF traject, dat is toch ook een belasting? Of is het vliegen voor jou al zo gewoon dat het hetzelfde is als met de trein van groningen naar maastricht gaan?

Ook ik heb een kort protocol, maar dat heeft volgens mij ook te maken met mijn endometriose. De reden dat ik nu de pil slik is dat ik niet ongesteld mag worden en dus weer deels in de overgang gedropt wordt. Tjonge jonge, op zo'n jonge leeftijd telkens die overgangsklachten... Weet wel al wat me te wachten staat.

Voor een ieder die binnenkort start met spuiten veel succes. Mijn berg hormonen zijn vandaag weer besteld.

Geplaatst

Jaaaaah, ik ben ongesteld geworden!!! Dus maandag ziekenhuis bellen voor echo ( cd 14) en dan rond 11 augustus de tp, als ze het ontdooien overleven.

Er breekt weer een spannende tijd aan, wachten, wachten, wachten en nog eens wachten.

Ik belde net al om een afspraak te maken, zo blij dat ik het eindelijk was geworden haha.... krijg ik het antwoordapparaat, snapte er niks van.

Maar... het is zaterdag natuurlijk, stom, stom!!!!

Nou iedereen fijne dag, ik zal verder met schilderen!

Geplaatst

bedankt voor alle info over de lange en korte protocol... waarschijnlijk is dat van mij dan de lange, ik moet nu nl als ik ongesteld wordt aan de pil beginnen 3 tot6 weken, afhankelijk van wanneer ze me in kunnen plannen........ ik zal het allemaal nog wel horen, zit nu nog rustig op het wachtbankje..... morgen of maandag zal het moeten komen..... toch heb ik stiekum nog een klein beetje hoop....:icon_geek:

Geplaatst

Joehoe sonja! dat je ook eens blij kunt zijn met je ongi!

morgen ziekenhuis bellen en dan op naar je cryo-tp!!

liefs Naomi

Geplaatst

Haha, ja zeg dat wel Naomi ;) Gek hè, dat je soms juist van zoiets blij kunt worden!

Op naar de volgende fase....

Maar goed, ga zo lekker mijn bedje opzoeken, morgen weer een dag!!!

Liefs

Geplaatst

welkom Violetta, succes met je eerste ivf...

Sonja...hoe blij kan iemand zijn met z'n bongi...hihihi...vandaag snel bellen en dan ben ik ook reuze benieuwd wanneer alles weer in gang wordt gezet!! succes!!!

ik heb steeds meer moeite met het spuiten...zodra ik de naald al op mijn huidplooi zet (alles heb ik verder ontspannen) voel ik het al...durf niet meer verder te duwen...en dat terwijl de eerste keer spuiten van deze ronde zo goed ging, pijnloos...iemand tips hoe ik dit kan voorkomen??? als ik dit nog moet volhouden tot aan de punctie zie ik het zwaar in...zucht...gisteren een beetje moedeloos geweest...niet dat er iets bijzonders is gebeurd, maar gewoon...misschien ook wel omdat het spuiten niet zo gaat als ik zou willen..ben zaterdag met de pil gestopt...en moet dus nu ongesteld worden...hoop dat ik het op tijd wordt, want volgende week maandag hebben we de startecho en ik hoop niet dat deze verplaatst moet worden omdat ik dan nog ongi zou zijn...de vorige keer is het ook goed gekomen, dus waarom niet...er zit zo'n klein menneke in mijn kop die iets anders zegt...dat ie toch gaat slapen en zijn kop houdt...grrrr...

ik wil positief blijven, maar het blijft met vlagen moeilijk...

x

Nicole

Geplaatst

Het is en blijft knap lastig Nico! Kan je niet echt tips geven, want bij mij is het ook altijd een kwestie van doorduwen en dan weer opgelucht ademhalen haha!

Doet het bij jou pijn? Dan kun je misschien van tevoren ff een ijsblokje op je buik leggen, een soort van verdoving en dan nog eens proberen?

Succes!!! Trouwens hebben wij in mei niet samen op het wachtbankje gezeten?

Vanmorgen gebeld en vrijdag 6 augustus is het CD14 en mag ik voor een echo komen. Dan kijken ze naar mijn bms, want ben met hormonen begonnen.

Eerst dat maar eens afwachten en dan op naar de ontdooiing en dat vind ik samen met die killing wachtweken toch wel weer het spannendst hoor.... pffffff!!!

Nou meiden, zet'm op!

Liefs

Geplaatst

he Sonja...ja...volgens mij hebben we idd in mei op het wachtbankje samen gezeten...klopt...ik wiest het niet zeker...

bedankt voor de tip...ik zal het morgenvroeg meteen uitproberen...

liefs,

Nicole

Geplaatst

Sonja...bedankt voor de tip...heeft idd geholpen...morgenvroeg nog eens doen...hopelijk was het niet eenmalig...hihihi...

het begint daar beneden allemaal een beetje te trekken, dus ik vermoed dat mijn bongi begint te komen...gelukkig en nu ook maar hopen dat ie weer voorbij is wanneer we de startecho hebben aanstaande maandag...

liefs,

Nico

Geplaatst

Graag gedaan en nu maar hopen dat je ongi gauw doorzet ;) Bongi??? Grappig woord, nooit eerder van gehoord, hoe kom je erop? haha....

Liefs

Geplaatst

He Sonja,

ik zit nog op een ander forum en daar gebruiken we bongi voor de ongesteldheid, bingo voor een zwangerschap of positieve test en banga voor de klusmomenten voor een beeb...al ben ik nog op dit moment de enige van het groepje dat nog met bongi en bingo bezig is...de banga is door de ivf wat op de achtergrond geraakt...hihi...

waar de b voor staat bij bongi weet ik eigenlijk niet precies...

mijn bongi is er in elk geval nog niet...maar de vorige keer kwam ie ook pas op dag 4 nadag ik met de pil gestopt was...hopelijk nu ook...morgen dus...

ga weer snel terug naar mijn werkzaamheden...

x

Nicole

Geplaatst

Hee meiden!

Leuk dat iedereen zo actief meeschrijft hier! Was zelf een beetje druk laatste dagen, moest veel op pad voor werk, dus heb weer op een paar 'avontuurlijke' plekken gespoten.... Hoewel het spuiten heel makkelijk gaat, doe ik het toch het liefst even snel thuis.

@Roossie: ja, het is wel een gedoe hoor, telkens het plannen van de behandelingen. Gister stoute schoenen aangetrokken en eerlijk verteld op mijn werk wat er gaande is en dat ik waarschijnlijk mijn baan op ga zeggen hier (bibberend en met tranen in mijn ogen, baal er zo van dat dit hele ivf gedoe je leven zo op z'n kop kan zetten...). Ik zie niet echt hoe ik het nog allemaal kan combineren. Nu met de volgende poging maak ik alle vakantiedagen op die ik heb..... grrrrr.... en mijn collega's maar denken dat ik uitgebreid drie weken op vakantie ga.... Dus als deze IVF niet lukt heb geen dagen meer om nieuwe behandelingen te doen.

Tja, mijn manager reageerde heel sympathiek. Begreep dat prive-leven nu even heel belangrijk is, wilde graag dat ik zou blijven en probeerde mee te denken met oplossingen. Bood nog aan om wat van zijn contacten bij ziekenhuizen hier in Shanghai te gebruiken. Maar we hebben anderhalf jaar geleden de keuze gemaakt dat we de behandelingen niet hier in willen gaan, de standaard is hier toch heel anders. Technisch zal het vast heel goed gaan, maar de communicatie en het hele proces hier staat me tegen. Ben erg tevreden met de behandeling in het AZM, ondanks dat dit zo ver weg is.

@Dublin: ik zou ook wel in Dublin willen wonen!!! Misschien een mooi alternatief als we weg zouden gaan uit China :-) Heerlijke stad, mooie natuur dichtbij en leuke mensen.

@Sonja: jihaaaaa!!! Mooi meid, lekker weer door! Spannend: we gaan duimen voor hele goede cryo's!

@Nic: meid: mooi dat het spuiten wat beter ging! Ik wacht ook op menstruatie (vorige keer ook op dag 4), haha, we hebben echt precies hetzelfde schema :-) Hee, maar ik wist niet dat je menstruatie moet zijn geweest bij de uitgangsecho? Nu maar hopen dat mijn menstruatie idd komt.... We gaan maandag nl na de ziekenhuisafspraak namelijk meteen door op een weekje vakantie. Haha: toch even aangenaam met onaangenaam combineren :-).

Meiden, tot later!

IVFSH

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden