Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met alle liefde ;)

Voortraject:

Sonja81 - 26 juli start Progynova

Nico74: 21 juli start deca, 2-8 start puregon

Bianca1: 29 juli start deca.

Naomi28 30 juli start deca

Jackie 2-8 start progynova

Roossie: nod 2 aug. start pil

Startecho:

Bianca1: 31-7

Nico74: 2-8

Naomi28 10-8

Jackie 28-7

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Van die cyste weet ik het eerlijk gezegd niet, zou geweldig zijn. Maar die van mij is toen ook gaan slinken door de deca. en uiteindelijk verdwenen.

Anders zaterdag even vragen :)

Liefs Sonja

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

@Bianca: ik heb geen idee van die cyste. Maar zou het kunnen dat je (omdat het zo lang duurde voordat je ongesteld werd) baarmoederslijmvlies sterk is opgebouwd? Ik had dat zelf na progynova slikken. Ik schrok toen echt van wat er los kwam: een heel stuk weefsel, maar dit was dus 'gewoon' baarmoederslijmvlies. Alleen was het geen slijm haha, maar echt weefsle/vlies. Sorry voor de details :-)

@Roossie: het is inderdaad super gaaf om nu hier te wonen, te werken en te leven. Maar inderdaad: de kinderwens is gewoon belangrijker nu, we kunnen altijd weer naar het buitenland gaan. We hadden hier sowieso niet voor altijd willen blijven wonen, haha dat zou ik niet trekken geloof ik. Ik ben en blijf een limburgs meisje: opgegegroeid in een klein boerdorp, dus ik heb af en toe frisse lucht, ruimte en groen nodig :-). Shanghai is wel heel beton, smog en drukte (maar ook heel gaaf!!). Ook ben ik echt wel een beetje bang geworden om hier zwanger te worden en te bevallen. Als je echt grote complicaties hebt moet je namelijk worden overgevlogen naar Hong Kong of Sinagpore, ook niet iets waar je op zit te wachten. Voorheen was ik daar totaal niet mee bezig, als we niet in de mmm terecht waren gekomen, zou ik met veel plezier hier zwanger zijn geworden en bevallen (dat was ons plan voor we kwamen). Maar nu wordt je natuurlijk kritischer. Dusssss, het is zoals het is.

@Nico: hoe is het met de 'mood' vandaag?

Ik stap vanavond op het vliegtuig!!!! Laatste dag werken en dan drie weken vrij: jihaaaaa!!!!

Voortraject:

IVFSH: 21 juli start deca, 2-9 start puregon

Startecho:

Bianca1: 31-7

IVFSH: 2-8

Naomi28 10-8

Jackie 28-7

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Thanks Sonja je bent een schat haha.

ivfsh,komt mij erg bekend voor!!Wist ook niet hoe ik het moest beschrijven kwam onder de douche vandaan en was in eens tok,Dus pakte het met een wc papiertje dacht wat is dit!!! Was erg stevig en kon het ook niet uit elkaar trekken bizar haha.Peter had ook zoiets van hmmmm okee apart was dat!!

Dus jij bent 3 weekjes in Nederland??Ook wel weer fijn om even thuis in je eigen kleine kippen landje te zijn!!!

Succes de komende weken!!!

Geplaatst

he girls,

mijn mood is vandaag weer gelukkig opgeklaard...gelukkig maar, want mijn vriend zag het even niet meer zitten en durfde al niets meer te zeggen...was echt erg...hij had zijn huissleutel op het slot van zijn kastje op het werk laten zitten...ik ben me toch een partij uitgeflipt...echt niet meer normaal...heb wel nog gezegd, sorry...dit komt door de hormonen en toen moest ik ook wel een beetje lachen, maar ik vond het op een gegeven moment wel zielig voor hem...hij kon nog geen boe of ba zeggen of ik zat hem al op de lip...hihihi...

gelukkig heb ik me helemaal laten gaan bij de Zumbales...arme deelnemers...hihihi...die werden er wel even flink door heen getrokken...hihih...maar het was ook wel gezellig...dat is het belangrijkste...dat men plezier heeft...blij dat ik het sporten nog heb, kan ik tenminste mijn energie kwijt...en toen we naar bed gingen, was ik erg opgewonden...ahum...hebben uiteindelijk niet de daad gedaan, maar ja...wel andere dingen...hihihihi...was wel een fijne afwisseling...weer eens spontaan iets doen...;-)

nu zit ik weer op mijn werk...gelukkig maar een halve dag...om 11.30 uur lekker vrij...dan effe naar het fitnesscentrum om nieuwe choreografiëen voor de zumbales uit te werken en dan lekker naar huis...had van mijn collegaatjes een mooie blauwe hortensia gekregen voor mijn slagen, die ga ik maar planten in onze voortuin...vanavond nog een lesje Club yoga geven en dan lekker niks doen in het weekend...lezen, met de katten spelen, wat opruimen, wassen, strijken...gewoon lekker tutten.

ivfsh...jippie...eindelijk weer naar het Limburgse land...hihihi...wie sjoen os Limburg is...hihihi...mss zien we elkaar maandag wel even bij de startecho!

xx

Nicole

Geplaatst

IVFSH: alvast een hele goede reis!!

Bianca: graag gedaan ;)

Nico: wat ben jij sportief zeg, kan ik een voorbeeld aan nemen haha... gooi die energie/frustraties er maar lekker uit. Go with the flow... hoppa!!!

Oh ja, IVFSH, moet jouw start van de Puregon niet 2-8 zijn? Ik weet het niet, misschien ben je nog wel aan de pil. Klinkt nog zover weg, daarom...

Liefs Sonja

Geplaatst

@Ivfsh, ik ben een noordlimburgs meisje en ook opgegroeid in een klein dorpje. En net als jij hou ik veel van groen en frisse lucht! Ben daarom blij dat ik nu niet meer midden in de stad woon, ging dat erg missen. Oh het zal je gebeuren dat je van Shanghai naar Hong Kong overgevlogen moet worden als je flink weeen hebt e.d.

Hele goeie reis naar ons mooie kikkerlandje en fijne vakantie!

@Bianca, ik weet niet wanneer ik mag beginnen met prikken. Ik wacht nog op de brief met de startdatum, we staan nog op de wachtlijst helaas. Als ik volgende week ongi wordt moet ik wel alvast de pil gaan slikken.

Apart verhaal over je cyste!

@Nico, fijn dat je mood weer opgeklaard is, die arme vriend van je heeft wat met je te verduren ;-) Lastig als je zo heftig op die hormonen reageert! Wat leuk dat je zumbales geeft en yoga, ik hou ook van allebei. Zumba heb ik als laatste gedaan iedere week, maar een aantal weken niet meer gedaan vanwege gevoelige eierstokken tijdens mijn 1e ivf, daarna is het er niet meer van gekomen.

Fijn weekend alvast!

Hier nog steeds geen brief................. :-(

Geplaatst

Roossie, ik hoop dat de verlossende brief gauw door de brievenbus valt, zodat je weet wanneer je kunt beginnen.

Je geduld wordt zo aardig op de proef gesteld, je wilt natuurlijk beginnen...!!!

We blijven duimen met z'n allen :)

Geplaatst

Hoi Nico,

Wat hebben die mannen toch een hoop te voortduren he met ons,wandelende hormoon bommen!!!Het komt me zo bekend voor!!!Hier hebben we dit ook vaak de laatste tijd.Alleen kan mijn vriend zijn mond niet meer houden dus doet hij het terug pffffff dat is helemaal een drama!!!En dan moet je rustig blijven maar de hormonen gieren op dat moment door je lijf.

Gaaf dat jij zumba les geeft is er nog steeds zoveel vraag naar??Heb het ook een poosje gedaan maar bij ons was het week in week uit steeds het zelfde helaas.

Roossie,Hopelijk krijg je snel een brief dat je mag gaan starten!!!Kan me voorstellen dat je staat te springen om te starten,Is de wachtlijst bij jullie lang??

Vandaag het ziekenhuis gebeld voor een echo.Maar in de eerste instantie vonden ze het overbodig om de echo morgen te doen omdat de cyste al aardig geslonken was de laatste keer.Maar ik wil het voor de zekerheid toch doen dus morgen ochtend een echo.Als dit goed is heb ik volgende week vrijdag mijn eerste Fm Meting.

Hoe is het met jou Sonja??Last van bij werkingen van de medicijnen??

Liefs Bianca

Geplaatst

Haha, nog niet..... ff afkloppen.... Maar tot zover kun je beter slikken dan spuiten. Hmmm, beetje rare woordspeling, maar goed, je begrijpt me wel ;)

Liefs

Geplaatst

Zo sonja dus jij doet aan slikken en spuiten voorafgaand aan je cryo tp:blob1::blob1:

Hier vanmorgen de echo gehad.En de cyste is weg.Er zaten aardig wat kleine follikels dus ik hou mijn hart vast hoe het nu gaat verlopen :( Heb er nog geen goed gevoel over.A.s vrijdag eerste fm en heb gevraagd of ik desnoods vanaf dan iedere dag voor een echo kan komen aangezien ze bij mij in 1 dag tijd steeds explosief groeien!!! Mocht dat deze ronde weer zo zijn kan ik misschien stoppen met puregon en kijken of ze dan langzamer groeien en minder.Dus ben benieuwd.Als ik er aan denk word ik gek haha.

Lieve sonja ;) Zou jij mij in het lijste willen zetten van 1ste fm meting hihi 6 augustus Thanks!!

Geplaatst

Tuurlijk ;)

Voortraject:

IVFSH: 21 juli start deca, 2-9 start puregon

Startecho:

IVFSH: 2-8

Naomi28 10-8

Jackie 28-7

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Bianca1 - 6 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Maar Bianca, tot zover goed nieuws dus, want je cyste is weg :blob3: JOEHOE!!!

Als ik het zo hoor, heb je deze maand aardig kans meid. Je bent zelf nog niet zo gerust gesteld en dat kan ik me heeeeel goed voorstellen.

Maar aan de andere kant... als je dan al mag stoppen met Puregon, moet het toch helemaal goed komen. We gaan ervoor :):):):)

Trouwens ik doe deze poging alleen aan slikken haha, niks geen gespuit in mijn lijf deze keer.

Liefs

Geplaatst

Thank You!!!!!! Heerlijk geen spuiten dus!Maar wel die bolletjes las ik!!Bij ons moet je niks slikken alleen de pregnyl geloof ik.Ook die bolletjes niet omdat het in een normale cyclus is maf he hoe verschillend het is!!Iemand die ik via dit forum heb leren kennen loopt ook in het ziekenhuis waar ik loop maar die drong erop aan die mutsen bollen te willen gebruiken maar mocht echt niet!!Moet jijze na de tp ook blijven gebruiken?Lijkt mij juist veel fijner ze toch te blijven gebruiken!!

Tot nu toe ziet het er idd goed uit!!

Moet maar 62 eh puregon gaan spuiten dus super weinig zit er stiekem over te denken ene dag 50 andere dag 62 te spuiten peet zegt dat ik het moet doen wat zou jij doen??

Weet dat ik nu echt naar mijn eigengevoel luister doe ik al 14 maanden niet en als ik zie dat ze te hard groeien wil ik niks meer spuiten en kijken hoe het dan gaat.Ze gaan deze ronde alles maar proberen haha.Dus vanavond eerste spuit!!

Wanneer heb jij ongeveer je tp???

Liefs xxx

Geplaatst

Hey meis,

Kun je niet gewoon 50 eh gaan spuiten haha..... Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat ik dat ook wel zou doen. Je wilt nu zooooo graag door. Als dan 6 augustus blijkt dat het iets te traag gaat ( wat je liever hebt), spuit je dan 62,5 haha.....

Ja, we lopen aardig gelijk op zo hè? Ik verwacht mijn tp rond 11 augustus, dus zo'n 5 dagen na de echo.

Ja, ik moet weer geloven aan die smerige mutsenbollen. 3 x per dag deze keer :S En als ik zwanger raak, zelfs doorgaan tot 12 weken....

Maar goed, mocht het zover komen....DAN MET ALLE LIEFDE!!!!!!!!

Nou meis, je bent weer een stapje dichterbij, vanavond gaat je 1e Puregon er weer in :);) Succes!!!

Liefs

Geplaatst

Heee!!

Nou met 50 eh had ik dus maar 2 follikels haha. en met 75 vette overstimulatie!!Maf he!!Dus denk dat ik 2dagen 62 doe en dan 1 dag 50 en ga zo maar door ;)

dus we zien het wel moet er weer even vertrouwen in krijgen!!

Okeee dus jij blijft voorlopen want jij hoeft geen punctie natuurlijk!!

Dus als het allemaal mee zit kom ik er in jou 2de wachtweek gezellig bij zitten pfff killing weken haha.

Nou lekker boeie dan he die mutsen bollen!!!!! Al moet ik er 6 x per dag 2 gebruiken zou ik het nog doen bleh!!!Hoelaat heb jij je echo vrijdag??

liefs xxx

Geplaatst

9.20 uur mag ik er weer aan geloven en is het weer 'open huis' haha....

Pffff en als het dan goed is, dan beginnen de zenuwen wel door mijn lijf te gieren brrrrr. Maar eerst lekker 3 daagjes weg, joehoe!!! Genieten van en met elkaar :)

Liefs

Geplaatst

@Sonja dankje!

@Bianca de wachtlijst is 3 maanden, maar omdat ik al ivf heb gehad en intakegesprek heb gehad zou ik na 4 weken aan de beurt zijn ongeveer.

Vanaf 12 juli sta ik op de wachtlijst dus binnenkort zou ik toch wel een brief moeten krijgen, misschien over 2 weken?

Fijn dat je cyste weg is, hopelijk gaat het goed komen met je follikel groei, mag ik iedere dag ook komen voor een echo? Succes!

Geplaatst

Hoi Roossie,

We gaan er gewoon vanuit dat je heeeel heeeel heeeel snel een brief krijgt dat je mag starten!!Zou wel super zijn!!Zie je er erg tegen op of totaal niet omdat ik las dat je geen bevruchting had met de ivf??

Ik ga niet elke dag hoor naar het ziekenhuis voor een echo.Maar misschien als ik vrijdag de echo krijg dat ik het wel ga vragen.Wil nu doen wat goed voelt!!!

Geplaatst

hee meiden!

Ik ben weer in het sjoene limburgs land :-) Vrijdagavond vertrokken, gister hier aangekomen. Toch wel weer erg lekker om weer eens hier te zijn hoor! Nu afwachten of we ook nog gaan slagen voor ons doel hier: zwanger worden!!!

Maandag uitgangsecho, toch wel weer een beetje spannend. Daarna rijden we door voor lekker een weekje vakantie.

Meiden: succes allemaal!!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Hoi ivfsh.

Heerlijk weer in Nederland!!!Lekker gaan genieten!!Wat gaat jullie weekje vakantie heen??

Hopelijk kan je maandag gewoon gaan starten!!!

Heel fijn weekend!!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hi Bianca,

Naar zwitserland! Frisse lucht, mooie bergen, lekker lopen: heerlijk! Veel zin in!

Hopelijk morgen alles goed inderdaad....

Jij succes met je eerste FM op 6 augustus!

Tot over een week!

Geplaatst

Haaai Ivfsh,

Lekker gaan genieten!!!Begin je heerlijk uit gerust aan je je nieuwe poging!!!

Tot over een week!!!!!!

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden