Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor de lieve berichtjes!!

Vanmorgen weer een echo gehad en hebben nog steeds geen duidelijkheid.Bij mijn linker eierstok zaten er nu 14 en waren er bijna geen kleine meer.Aan de rechter kant waren er nu 4 en wel heel veel kleintjes.De grootste was 15.5/16mm dus hopelijk zijn de grootste morgen klaar en is het toch punctie time voor mij!! Ze gaan sowieso niet wachten tot ze allemaal de zelfde grootte hebben.De verpleegkundige vertelde ook dat ze blij was dat ik dan maar geen tp wilde en alleen een punctie.Ook zei vond dat het nu wel tijd werd en dan zou ik onder controle blijven na de punctie en moest ik rust houden.Nou dat vind ik allemaal prima!!Als ik voor half 1 niet gebeld werd moest ik me nog geen zorgen maken.Ze belt voor die tijd met de Gyn namelijk.Dus word een killing weekend haha.Morgen weer om half 11 de echo hopelijk het verlossende woord!!

Liefs En een heel fijn weekend iedereen!!!!

Geplaatst

Wow Bianca, tot nu toe ziet het er gunstig uit voor je.... eindelijk. Ik blijf nog even voor je duimen, de blaren en centimeters eelt zitten erop... maar heb het voor je over hoor ;)

Op naar morgen en hopelijk dan het verlossende woord :)

Wanneer krijg je dan evt. een tp? Volgende maand?

In ieder geval... nog even spannend tot half 1, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Liefs

Geplaatst

Haaai Buddy!!

dank je wel meid!!Betaal je wel een heerlijke schoonheids behandeling plus het eelt laten verwijderen haha als je maar even door blijft duimen voor mij!!!!;-)

Mocht ik de punctie krijgen word het volgende maand een tp maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit he!!Wie weet als ik me goed voel en nergens last van heb dat ze zeggen dat ik alsnog een tp krijg.Maar goed dat weet ik niet aan de andere kant denk ik ook niet dat het verkeerd is om je lichaam rust te geven!!! Dus is even afwachten wat ze willen gaan doen :D!!!Vanmorgen was ik even heel opgelucht.Peet is heel hoopvol ik moet het eerst nog even zien.Als ik een punctie krijg haal ik maandag een mega grote slagroom taart hihi dan heb ik wel wat te vieren!:-D dus als je trek hebt :-P

Hoe is het met jou??Merk je iets van de hogere dosering?? Nog leuke dingen doen van het weekend?Wat een deprie weer he haha. Geen zin om nu naar het dorp te gaan bleh :-(

Dikke knuffff

Geplaatst

he Bianca,

nou zeg..d.at is even schrikken...en niet leuk om zo'n nieuws te krijgen dat je al heel veel kleine follikels hebt...wel lief van de verpleegkundige dat ze je nog gebeld heeft en ook nog met de gyn om je verhaal voor te leggen...nu dus hopelijk naar een goeie punctie....

waarom kun je dan geen tp laten doen? omdat de overige follikels dan nog aan het groeien zijn??? ik heb hier nog niet mee van doen gehad, wij hadden er maar 3 en die zijn ook alledrie aangeprikt en daar zijn drie eitjes uitgekomen.

zal voor je duimen dat het deze keer helemaal goed gaat en dat je de punctie kunt laten doen en dan later de tp...

wij gaan er nu vandoor...gordijnen kijken...

grtz,

Nicole

Geplaatst

Jaja, dat klinkt erg goed moet ik zeggen.... een behandeling onder het genot van een flink stuk slagroomtaart ;)

Wie weet...... Boskoop ligt tenslotte naast de deur haha ;)

Heb niet zoveel last van die pillen, alleen heb soms heel erge gezichtstoornissen en dat is wel heel vervelend. Loop ik midden op straat, word ik ineens heel raar.... duizelig is het niet, maar mijn gezichtsveld dus. Maar goed, vond het even later terug in de bijsluiter, dus ik gooi het maar op die Progynova.

Normaal gesproken loop ik de hele dag met een zonnebril op, kan licht moeilijk verdragen, maar dit is wel heel weird!!!!

Nico, hoe is het met jou?

Liefs

Geplaatst

Net gebeld door het ziekenhuis schrok me rot!!

Moest me geen zorgen maken.De Gyn heeft mijn dossier door gelezen en zoals het er nu uit ziet zou ik gewoon een punctie krijgen en prikken ze geen bloed.gelukkig zien we de dingen dit keer het zelfde.Ze willen me alleen niet te vroeg in sturen omdat dan de kans aanwezig is dat de follikels nog niet rijp zijn.Dus het gros moet wel tussen de 16 en de 20 mm zijn.

Mocht het zover komen voor een punctie moet ik een halve dosis pregnyl gaan prikken omdat dit de kans op een overstimulatie verminderd.En de dag voor de eventuele tp willen ze dan als het goed is wel bloed laten prikken.is dat goed dan wel een tp plaatsing omdat een verse embryo hun voor keur heeft.

Dus krijg weer iets meer hoop!!!!Thanks dames voor het duimen en dat ik jullie mag gebruiken als klaagmuur hihi

Geplaatst

Bianca.....:worthy::worthy: Ben je weer een beetje op adem gekomen en zit je hart weer op de goede plek?

Man, kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken... pfffffff!!!!!

Misschien toch nog samen op het wachtbankje, joehoe.... ik blijf duimen!!! En maak van die centimeters wel decimeters, want dit moet de goede kant opgaan ;)

Liefs

Geplaatst

Hoi Sonja,

Dat meen je niet is bizar dat je daar zon last van hebt!!Pas goed opjezelf he!!Wat zegt het ziekenhuis ervan??Eng hoor!!

Dat bedoel ik het olifanten dorp is vlak bij mij dus je bent welkom ;)!!!

Hoi Nico,

Bedankt voor je berichtje!!!

Het ziet er nu iets rooskleuriger uit geloof ik als ik de verpleegkundige moet geloven.

Omdat de kans op overstimulatie heel groot is en het dan niet verstandig is om terug te plaatsen zal het ze eens vragen.Zelf ben ik er een voorstander van om het ook pas te doen als mijn lichaam zich goed voelt.Volgens mij werkt het alleen maar averechts als je een tp krijgt en je lichaam is er niet klaar voor!!

Hoe is het met jou??Jij hebt maandag een echo toch??

Hoe is het gevoel nu in je buik?

Hopelijk heb je nu meer als 3 follikels in je buik!!!Je zal het bijna wel denken toch als je het 1 en ander voelt in je buik!!!

En uhmmm shopse!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Heee Sonja,

Ja pfffff wat een verschrikkelijk weekend haha zit vol spanning!!haha heb gister ook maar valeriaan gekocht geen idee of het werkt hoor maar ben zo hyper enzo.Moet echt de rust even terug vinden.Daarbij komt dat ik vrijdag ook af moet rijden dus ben nu voor 2 dingen bloed nerveus en is beiden dan heel snel achter elkaar!!!!Dus hopelijk gaan die pillen snel werken!!Hopelijk kom ik me bij jou aan sluiten op het wachtbankje!!Wanneer verwacht jij nu je tp dan??

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanavond hebben we een bbq bij iemand.Nu drinkt peet eigenlijk nooit maar hij was vanavond van plan een paar biertjes te gaan drinken.Zou dit heel slecht zijn voor de kwaliteit van het zaad als hij vanavond 3 of 4 biertjes zou drinken??Heb werkelijk geen idee namelijk.

Liefs Bianca

Geplaatst

Als het goed is niet, het gaat erom wat hij 3 maanden terug gedronken heeft.

Dat is wat ze mij altijd verteld hebben.

Vanavond drinken..... komt daar beneden er ongeveer over 3 maanden pas uit.

Dusseh.... er 1 op drinken zou ik zeggen ;)

Liefs

Geplaatst

O haha thanks!!Had gezegt niet meer als 2 dus gaan wel met de auto ;-)

Hij drinkt nooit!!Ja heel soms 1x in de maand hooguit 3 biertjes en dan is ie dronken haha zo grappig!!! Maar goed zal zeggen mag echt niet meer als 2 is niet goed schat ;-)

Maar uhmmmm goed BBQ weer Sonja hihi

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanmorgen een echo gehad.Er was er maar 1 bij gekomen gelukkig!!!

Heb er nu 19.Waarvan er nu 9 mee doen voor de punctie.Ben net terug gebeld en ze willen me morgen nog een keer zien voor een echo.Hopelijk zijn die van 12/13 mm dan ook wat door gegroeit want vanaf 14 mm doen ze mee voor de punctie hoorde ik.

De verpleegkundige vind het zo super om te zien dat die lagere dosering die ik perse wilde doen toch nog gewerkt heeft!!Wilt niet zeggen dat het bij iedereen werkt,maar ze houd het zeker in haar achterhoofd dat het dus wel zou kunnen helpen.De gyn begon heel hard te lachen en vond toch dat er meer naar de patient zelf geluisterd moet worden ze stond er versteld van!!!

Dus morgen een echo en waarschijnlijk woendag alsnog een punctie zo spannend dit!!!

Ben weer iets hoop voller geworden!!!!

Ze vertelde mij er wel nadrukkelijk bij dat ik de punctie en de na sleep er van niet moest gaan onderschatten maar dat doe ik ook absoluut niet.Dus morgen na mijn werk heb ik meer nieuws!!!!

Geplaatst

Goedzo meis! Nu morgen nog even afwachten maar ik neem toch aan dat die punctie er deze keer van gaat komen. ik duim voor je! liefs

Geplaatst

Yes, yes, joepie de poepie, wauw, te gek, cool..... wat een goed nieuws meid!!! Eéééindelijk is er voor jou een punctie in zicht!!!

Dus de slagroomtaart kan gehaald worden en die behandeling staat ook hè ;) Yeah, verheug me er nu al op ;)

Liefs

Geplaatst

Bianca1,

Lees dat de verpleegkundige aan heeft gegeven dat je de punctie en de nasleep ervan niet moet onderschatten.

Dit kan inderdaad 'heftig' zijn, maar ik heb het nu anders mee gemaakt.

Er zijn bij mij afgelopen woensdag 21 follikels aangeprikt en ik had na de punctie minder last van dan na de vorige puncties waar er toen zo'n 13 á 14 zijn aangeprikt.

Bij het plassen voel ik m'n eierstokken wel, maar verder heb ik geen klachten.

Dit kan natuurlijk nog veranderen, maar ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

Ik wil hiermee zeggen, dat je jezelf niet 'te druk' moet maken.

(Makkelijk zeggen vanachter mijn laptop en de punctie die al achter de rug is)

Maar ik bedoel het goed, heb het goed met je voor!

Hoop dat er vele mooie eitjes en daarna mooie embryo's uit voort zullen komen.

Ik duim voor je!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Dank jullie wel!!Haha zal het Sonja ;)!! Hopelijk is het morgen nog hetzelfde aantal en kun je idd je slagroom taart komen halen hihi.

Wanneer had jij nu ongeveer je tp?

Hoi Wish,

Las dat jij 2 toppertjes terug hebt gekregen moet nu toch wel helemaal goed gaan komen dan!!!Ga voor je duimen!!

Ik maak me niet heel erg druk.Bij mijn eerste punctie had ik 8 follikels en heb ik helemaal niks gevoeld dus was echt mazzel ben erg benieuwd hoe het deze keer zal verlopen.

Hoeveel eitjes had je bevrucht en hoeveel zijn er de vriezer in gegaan bij jou??

Hoelang heeft de punctie bij jou toen geduurd??Volgens mij duurt dat wel even of niet??

Hopelijk krijg je geen last meer van je punctie,Meestal niet meer toch zoveel dagen erna??Op naar een mooie groene regel voor jou!!

Liefs en Knuff

Geplaatst

Spannend morgen dus!!!Dan weet je meer!!Mocht ik een tp krijgen kom ik 2 dagen na jou op het bankske!!Hoe voel jeje nog steeds van die gekke dingen met je zicht??

Nog lekker GeBBQT trouwens hihi

Geplaatst

Hoi Shanna,Sonja,Priscilla en Nico,

Succes morgen met de echo!!!Wat hebben er morgen een hoop een echo!!!

Dat we met zn alle maar goed nieuws gaan krijgen en op naar een hoop mooie eitjes hopelijk meer als de vorige keer voor jou nico.Priscilla dat jij net als ik (waarschijnlijk)woensdag de punctie mag hebben!!

En jij hebt toch di de echo Naomie??Dan mag je volgens mij ook eindelijk met de hormonen gaan beginnen!!!Succes!!

Liefs xx

Geplaatst

Heerlijk gebarbeknoeid, we zaten lekker droog onder het grote zeil ;) Niks aan de hand, was heel gezellig!!

Zeker spannend morgen... ;) En dan die vreselijke dag nog van een tp ja of nee... Maar goed, heb een dosis sjorbanden besteld, ook een paar voor jou.

Met mijn zicht gaat het goed eigenlijk, niet meer van die hele rare dingen gehad.... jij moet morgen ook weer toch? Mag je het lijstje wel eens updaten hierzo ;)

Liefs

Geplaatst

Meiden, ik sluit me bij Bianca aan... veel succes morgen bij de echo!! Dat er maar een mooie eierhandel klaarligt ;)

Op naar een mooie score en vele groene regels :)

Liefs

Geplaatst

Tja updaten ik krijg dat ding nooit goed hier dus als jij zo vriendelijk wilt zijn ;)

We gaan er vanuit dat die 2 ukkies goed uit de vriezer komen!!!!En dan op naar de groene regel voor jou!!!Maar kan me voorstellen dat jij het nu ook wel spannend gaat vinden!!!

Morgen idd de laatste echo dan hoor ik of we door mogen!!Spannend!!dan de punctie dan het spannende wachten op een eventuele tp en dan misschien de wachtweken de Gyn zei al deze poging is 1 en al stress haha Ga voor je duimen meid!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden