Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voortraject:

Roossie: 16 aug. tel. consult.

Meid 78: 3-8 start deca/

Startecho:

Tulp: 22-8

FM's:

Bianca1 - 10 augustus 5e

IVFSH - 11 augustus 1e

Aafke 12 augustus 1e fm

Jackie 13-8 BMS meting

Nico74 - 13 augusustus 3e

Shanna - 14 augustus 1e fm

Naomi 20 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Nico74: 16-8 (ligt aan 3e fm)

Terugplaatsing:

Sonja - 13 augustus ( cryo('s))

Nico74: 18-8 (ligt ook aan 3e fm en aan bevruchting na punctie)

Testen:

Toen ik net in de wachtruimte zat werden er twee koppels naar de uitslaapkamer gebracht (tegen de stoelen in hetzelfde gangetje) voor de punctie...hoorde hoe een meid de spuit in de zijkant van haar bil kreeg...en volgens mij was ze al redelijk snel dizzy...en de man van het andere koppel die kon niet wachten om zijn zaad te doneren, zeg maar...hihihi...bij die andere man duurde het volgens mij best wel lang voordat ie weer uit het kamertje kwam...maar ja...ik weet niet meer hoe dat bij ons is gegaan...volgens mij was mijn vriend best wel weer snel terug...maar ja...ik was ook verdoofd...dus ik zal ook niet meer veel hebben meegekregen..hahahaha...

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi Wish, mijn bms was op dit moment 5,5 mm...volgens mij moet dat wel nog wat dikker worden...maar ik geloof dat het de vorige keer ook zo was...

Geplaatst

Hee meiden,

Ik lees hier weer goed nieuws, gisteravond al gelezen maar ik was zo ontzettend moe, dat ik half slapend achter de laptop zat, vriendlief heeft me om half acht naar bed gestuurd, ff tv gekeken en toen gaan slapen, vanochtend laat wakker.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hoi meiden

Gisterenavond mijn echo gehad om mijn bms te meten. Dat is allemaal oke, dus krijg ik vrijdag mijn 1ste cryo TP. Vind het allemaal weer zo ontzettend spannend worden.

En idd Sonja, hopelijk dat het ons 2 weken later ook succes zal mogen brengen.

Ik heb mezelf ook even aan het lijstje toegevoegd. Testdatum volgt nog, want dat hoor ik oficieel vrijdag pas.

Ik wens iedereen succes met prikken, puncties, etc. en dat er maar mooie bevruchtingen tot stand mogen komen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM's:

Bianca1 - 10 augustus 5e

IVFSH - 11 augustus 1e

Aafke 12 augustus 1e fm

Jackie 13-8 BMS meting

Naomi 20 augustus 1e fm

Punctie:

Terugplaatsing:

Daniella - 13 augustus (cryo('s))

Testen:

Geplaatst

Hoi Daniella goed nieuws zeg. Hoe dik is je bms? Spannend nog even wachten tot vrijdag dus. En dan op het wachtbankje, gelukkig niet alleen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hee Aafke voor jou morgen je eerste FM lees ik, gaat dus ook opschieten voor jou.

Groeten van Shanna

Geplaatst

hey Shanna,

Ja, het gaat hard! De vorige 2 pogingen had ik de punctie precies 14 dagen na start puregon, dan zou ik nu op zaterdag de 21e uitkomen. Ik zou het alleen niet erg vinden als het nu iets eerder uitkomt.

Heel raar, ik voelde me vanavond voor het eerst een beetje misselijk. Van de puregon??? Dat heb ik nog nooit eerder gehad! Heeft iemand van jullie soms ervaring met Puregon en misselijkheid? Ik moet zeggen dat ik even bij mezelf dacht: het zal toch niet...?

Aafke

Geplaatst

@bianca en RPB, heel veel succes morgenochtend met de punctie, ik zal stevig aan jullie denken!

@Naomi, wat goed dat je een mooie uitgangsecho hebt gehad, succes met prikken!

Wist ook niet dat er een ampulbreker bestaat! Ik heb de ampullen tot nu toe altijd gebroken met een paar keer dubbel gevouwen keukenpapier tussen mijn vingers, zo is het mij ook geleerd. Maar als je de zenuwen hebt kan zo'n ampul wel handig zijn.

Rustig adem blijven halen en anders manlief de opengebroken ampullen even vast laten houden.

@Sonja veel plezier met de sneekweek en succes met je bolletjes.

@Nico, mooie score hoor, hopelijk gaan de twee kleinsten nog flink meedoen. Wordt weer spannend voor je, de duimen draaien weer overuren!

Succes vrijdag!

@Daniella, wat goed dat je een mooi bms hebt, op naar vrijdag de 13e!! Laat het je geluksdag worden!!!

@Aafke succes morgen met je FM. Ik ben ook weleens misselijk geweest, maar dat had ook te maken met de vele follikels in mijn buik die zijn weg wilden vinden.

Goh ik raak wel achter op ons lijstje, hopelijk krijg ik snel de brief, kan ik ook eindelijk starten. Straks zit iedereen al op de wachtbank hahaha.........en daarna iedereen zwanger!!!:-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden

Bedankt voor jullie reactie. Mijn bms was gisteren 11.5 en dat schijnt al goed te zijn volgens de dokter. Met een "normale" behandeling is hij vaak al stukken dikker, omdat je dan meer hormonen binnen krijgt via de injecties.

Ik ben vanavond al begonnen met Utrogestan en daar moet ik mee doorgaan totdat mijn wachtweken voorbij zijn (2 's morgens - 1 's middags - 2 's avonds). Die hormoon pleisters moet ik ook doorblijven gebruiken, om de 3 dagen 2 pleisters plakken.

Nu op naar vrijdag voor de TP. Hoop dat ze goed zullen ontdooien.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

he Aafke, succes vandaag met de eerste FM...ben benieuwd hoeveel follikels er aan het groeien zijn!!! ik heb nog niet eerder gehad dat ik misselijk ben geweest van de hormonen (deca en/of puregon), wel veel hoofdpijn en moe...maar misselijk niet...maar volgens mij kon dat ook een van de bijwerkingen zijn...sterkte! hoop dat het nu voorbij is!

Daniella....gelukkig dat je bms oké is en dat je vrijdag de tp van een of twee cryo's hebt...zal voor je duimen dat ze goed ontdooien en dan lekker blijven zitten totdat ze helemaal volgroeid zijn in een beebje en dan na die 9 maanden in jullie armen liggen (of eentje natuurlijk :gekruiste vingers 1)

RPB: succes vandaag met de punctie...over een kleine anderhalve uur ben je aan de beurt...laat het lekker over je heen komen! en daarna goed rusten en ik hoop ook voor jou op een goeie tp!

Bianca...ook jij hebt toch vandaag de punctie? zal het even aanpassen op het lijstje!

jij ook heel veel succes vandaag!!! hopelijk komt het bij jou toch ook nog tot een tp!!!!

hier verder niets te melden! Alles nog steeds in orde...steekjes, krampjes aan mijn linkerzijde...denk dat het groeisteekjes zijn...hihi...op naar mijn 3e fm en hopelijk dan zaterdag de laatste spuit zetten van deze ronde...

Ivfsh hoe is het gisteren bij jullie gegaan???

liefs,

Nico

Geplaatst

Even het lijstje aangepast:

Voortraject:

Startecho:

FM's:

IVFSH - 11 augustus 1e

Aafke 12 augustus 1e fm

Jackie 13-8 BMS meting

Naomi 20 augustus 1e fm

Punctie:

Bianca - 12 augustus

Terugplaatsing:

Daniella - 13 augustus (cryo('s))

Testen

Geplaatst

Roossie...balen dat je nog steeds niets gehoord hebt...wordt wel tijd zeg....we steunen je wel hoor...desnoods blijven wij ook wat langer hangen in het wachthoekje/wachtbankje, ook al zou het dan bij ons gelukt zijn...:alright:

Geplaatst

Even snel een berichtje voor priscilla,

Weet niet of je het nog leest voor je punctie,maar ik wil je mega veel succes toe wensen!!!!

op alle andere berichtjes reageer ik vanavond of morgen even moet over 2 min weg namelijk!!

Peet loopt sinds gister middag al met zn ziel onder zn armen en is bloednerveus haha.

Bij mij valt het allemaal mee.Ben erg benieuwd welke arts ik krijg want daar blijkt verschil in te zitten.Dus hopelijk krijg ik de mannelijke arts vorige keer voelde ik niets maar ben zo bang dat het deze keer heel anders is pfff.

Heb me in een joging pak gehezen hihi vorige keer had ik een strakke broek aan maar was niet zo goed gevallen hihi.

Nou meiden spreek jullie later weer wij gaan nu richting de kliniek!!!

Dikke knuff

Geplaatst

Hey Bianca,

Je leest dit nu niet meer en had eerder een beriggie willen zetten maar gister tramelant gahad met mijn schoonouders en vanmorgen kwamen we erachter dat onze kater weg is.. de dag begint hier dus al slecht.. nu maar hopen dat de punctie zometeen wel goed gaat..

Ik hoop dat bij jou alles goed is gegaan en dezelfde arts heb mogen krijgen en dat er mooi geoogst is..

Bedankt voor je lieve berichtje nog ff maakt me dag wel weer iets beter :D

Schrijf na de punctie of morgen (ligt eraan hoe ik me voel) nog ff.. dus meiden ook ik reageer later op jullie berichtjes want ook wij moeten zo gaan..

Veel liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag met utrogestan begonnen en vanmiddag de terugplaatsing.

Alleen vanmorgen had ik zo'n branderig gevoel in buik.Dit was voor het gebruik van de hormonen.

Nu net ook weer kramp.

Geplaatst

Inderdaad, Bianca en Pris, heel veel succes bij de punctie! Dat er maar veel mooie eitjes geoogst mogen worden! Ik ben heel benieuwd naar jullie resultaten van vanmorgen.

@ Nico, wanneer heb jij je 3e fm? Het is wel fijn om je in te kunnen stellen op je punctiedatum, dus ik hoop dat er voor jou snel zekerheid komt!

@Daniella: nog 1 dagje! Ik duim voor je cryootje, dat ie maar goed mag ontdooien!

@ Leef: spannend, succes met de wachtweken. Heb je 1 of meer emmies laten terug plaatsen?

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en ben eigenlijk wel heel blij! Om te beginnen waren er veeeel minder eitjes dan vorige keren (eerste poging 27, tweede 17) en nu dacht de arts dat we op 6 of 7 zouden uitkomen. Ik zei dus ook meteen dat dat er wel veel minder waren als voorheen maar volgens hem was dat niet perse ongunstig. Ik vroeg of dat met de kwaliteit van eitjes te maken had, maar hij zei dat vooral baarmoeder (wand? slijmvlies?) minder gestimuleerd wordt en dat zou gunstig kunnen zijn. Of zoiets.

Het maakt mij allemaal niet uit zolang het gouden ei er maar tussen zit. Kwaliteit boven kwantiteit dit keer dus, hoop ik! Eerste keer leidde tot overstimulatie (dus geen tp) en vervolgens haalden 5 van mijn 6 cryootjes het niet. Tweede keer beschouw ik achteraf gezien als redelijk kansloos vanwege mijn longontsteking en algehele stress.

Maar de grootste verrassing is wel dat mijn punctie veel eerder dan verwacht is. Ik moet morgen terugkomen voor 2e fm en dan wordt bepaald of de punctie zondag of maandag is! In plaats van volgende week zaterdag waar ik rekening mee hield. Dat vind ik echt super omdat ik tot maandag de 23e vakantie heb en het dus echt nog even heel rustig aan kan doen. Oh ja, en manlief merkte op dat het qua punctie vast ook fijn zou zijn om minder aangeprikt te hoeven worden, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, haha!

Kortom, ik ben positief gestemd want ik zie mijn kansen deze ronde rroskleuriger in dan bij poging 2.

Aafke

Geplaatst

Aafke veel succes. Ik hoop dat je zondag of maandag je punctie zal krijgen en daar helemaal zwanger van wordt:)

Groetjes

Geplaatst

hallo allemaal

ik zou graag met jullie mee willen schrijven

ik ben anne en al sinds 2007 bezig met zwanger worden

en na 7 iui behandelingen beginnen met ivf

ik ben 26 juli begonnen met decapetyl en ga vandaag beginnen met puregon

ik vind het erg spannend

ik zag al 2 bekenden van een andere site shana en roosie

gezellig

bianca en rpb ik hoop dat de punctie goed is gegaan en het mee gevallen is

nico ik vond het bij jou heel fijn om te lezen dat jij ook zoveel last had van de decapetyl

want ik voelde me echt een aansteller en een rot meid want pffff wat ben ik niet te genieten

bij jou schiet het nu op al bijna de punctie

naomi wij gaan gelijk op ik ga vandaag beginnen met puregon en heb ook volgende week vrijdag mijn 1e echo

danielle succes morgen met de cryo ik duim voor je op een goeie ondooing

aafke ik woon ook in Apeldoorn

wat fijn dat het nu zo lekker snel bij je gaat

ik vind het echt super dat er hier zoveel meiden met ivf bezig zijn

om de ervaringen te delen

liefs anne

Geplaatst

@aafke:

Super joh! Wat gaat dat snel allemaal. En wat je zegt als het gouden ei er maar tussen zit.

En als we die mannen toch af&toe niet hadden met die wijze opmerkingen;-)

Ook voor jou een rustig gevoel dit in je vakantie te kunnen doen.

Zet hm op!!

Voor de andere ook veel succes!!

:icon_sunny:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden