Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker hoor 2 weken vrij!!

Kan je lekker rustig aan doen en moet je idd niets maar mag alles!! nja alles haha..

Ik vind het ook lekker dat ik sowieso de eerste week vrij ben.. toen ik belde om het mee te delen op het werk zeiden ze tegen mij dat ze er al rekening mee hadden gehouden.

Pff wachten duurt zo lang.. wil liefst nu al aanrijden mja dan zijn we er zo vroeg en moeten we daar wachten haha dan maar liever hier..

Liefs Prissy

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaa, daar ben ik weer!!!

Ik vind het wel zo leuk om hier te blijven schrijven ;) Vind het hier nou net zo leuk worden :)

Super Priscilla, op naar vanmiddag dan krijg je een mooie emmy terug. Dan kom je er gezellig bij.... de sjorbanden en slagroomtaart staan voor je klaar hhaa.

Aafke en Nico, jullie zijn nu vast helemaal waus, maar hoop dat het meegevallen is en dat er een paar mooie eicellen gevonden zijn.

Bianca, hoe voel je je meid?

Hier een beetje dubbel, heb met mezelf afgesproken me niet gek te laten maken door mijn lichaam... maar onbewust doe je het toch.

Heb de hele tijd last van geborrel in mijn darmen en gisteravond moest ik de hele tijd windjes laten (oeps)... ze stonken gelukkig niet... maar het ging maar door!!!

Dit had ik de vorige keer ook, alleen geen last van winderigheid, we gaan het meemaken!!

Ik ga zo ff met mijn nichtje mee naar de verloskundige... druk dagje vandaag, maar wel gezellig.

Misschien kom ik straks nog ff langswaaien ;)

Liefs

Geplaatst

Lijstje

Startecho:

Tulp: 22-8

FM's:

IVFSH - 11 augustus 1e en laatste

Aafke 12 augustus 1e fm

Jackie 13-8 BMS meting

Nico74 - 13 augusustus 3e

Shanna - 14 augustus 1e fm / 17 augustus 2e fm

Violeta - 19 augustus 1e fm

Naomi 20 augustus 1e fm

anne-20augustus 1e fm

Dublin - 20 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Bianca - 12 augustus

IVFSH - 13 augustus

Aafke - 16 augustus

Nico74: 16-8 9:30

Terugplaatsing:

Sonja - 13 augustus ( cryo('s))

Daniella - 13 augustus (cryo('s))

Bianca - 15 augustus

IVFSH - 16 augustus

Priscilla-16 augustus

Aafke - 19 augustus

Nico74: 18-8 (ligt ook aan 3e fm en aan bevruchting na punctie)

Testen

Daniella 25 augustus

Sonja 27 augustus

Bianca 29 augustus

Priscilla 29 augustus

IVFSH - 30 augustus

Aafke - 3 september

Nou dames, ik ben weer terug!

Punctie ging op zichzelf wel, 2 kleintjes waren wat lastig aan te prikken maar voor je het weet heb je het weer achter de rug. Geenbloeding of iets, en nu voel ik me hooguit een klein beetje beurs. Het scheelt wel dat ze er wel veel minder hoefden aan te prikken! Vergelijk: 1e poging 27 follikels, nu 5 (en een paar kleintjes)/

Er zijn uiteindelijk 6 eitjes gevonden, ik schrok alleen wel even toen manlief belde dat ie ging vertrekken uit Nijmegen (daar zit lab, punctie en rest gewoon in Apeldoorn). De laborante zei nl. dat ze eerst heel moeilijk te zien waren omdat ze normaal wit zijn en nu veel meer doorzichtig??? Een andere meer ervaren collega had echter gezegd dat dat wel vaker voorkwam en dat voor de kansen verder niks betekende. Maar toch, ik heb liever dat allees zo 'normaal' mogelijk is. Woensdag wordt ik gebeld over de bevruchting, tp is dan donderdag. Ik merk dat ik nu toch wel heeeeeel gespannen ben voor dat telefoontje woensdag. Als er maar een paar bevrucht zijn!!! Het mooiste zou zijn als ik Bianca gewoon nadoe met al die cryootjes erbij!

Dus nu onderuit op de bank en zenuwen maar...

Geplaatst

Oh fijn Aafke, dat het achter de rug is...... laat je nu maar lekker verwennen. Zoals je al zegt: onderuit op de bank, maar wel proberen je zenuwen onder bedwang te houden ;)

Op naar een paar mooie bevruchtingen meid!!!

Geplaatst

Hoi AAfke, wat goed dat de punctie acter de rug is en dat er meevalend was.

Ik hoop dat je woesdag en goede telefoontje krijgt en dat het gewoon door gaat de tp op donderdag!!!!!!

groetjes, Violeta

Geplaatst

Aafke!!!!

Het gaat vast helemaal goed komen!!!Je hobbelt gewoon mij achterna!! 1 terug en 5 de vriezen in!!!!!Gelukkig viel de punctie mee!!Wat kan het betekenen dat ze door zichtig waren dan??Zijn de eicellen zich nog aan het ontwikkelen ofzo??Spannend meid!!!Deze dagen zijn ook echt killing!!maar we slepen je er door heen met zn alle!!Rust jij nu maar lekker uit!!!!

Sonja,Lekker hoor die winderigheid :( hoort dat er ook allemaal bij???voel je verder nog wat???Onbewust let je toch overal op!!

Hier gaat alles goed ben alleen zo ontzettend moe kan heel de dag wel slapen.Heb mn vriendin vanmiddag ook afgebeld wil lekker slapen en bankhangen haha en merk wel dat ik normaal de laptop op schoot heb nu zet ik hem op een kussen op mn schoot want zal niet zo goed zijn denk ik die straling van de laptop??

Geplaatst

Hoi Aafke

Fijn dat de punctie je meegevallen is en ik hoop op een mooi aantal bevruchtingen voor je.

Hoop dat de dagen snel voor je gaan tot woensdag.

Heel veel succes.

@Bianca: Ik zet ook mijn laptop niet meer op schoot hoor, haha.

Heb ook het idee dat dat niet zo gezond is momenteel.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Hele weekend niet online geweest!! druk druk druk!!

maar wat een positieve berichten hier zeg!! Goed zo! ook bij mij gaat het voorspoedig. Eerste FM (haha ja ik ken de termen nu ook, dankzij jullie;))

gehad en was prima. 9 aan de ene kant en 7 aan de andere kant. Morgen terug voor de 2de Fm en dan de punctie! Wat fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die het mee vinden vallen!!

Ben op mijn werk dus niet een al te lang berichtje naar iedereen! succes allemaal!

Liefs wendy

Geplaatst

Hallo meiden..

@ Sonja..

Ik kom er aan.. en ik lust wel zo'n lekkere punt slagroomtaart!

@ Aafke.. Mooie oogst toch 6.. Ik hoop op goed nieuws voor je! Op naar de tp op donderdag!!

@ Wen

Mooie oogst hoor!! en nu hopen dat je snel de punctie heb!!

Succes morgen met je 2e fm.. goed nieuws brengen ;-)

Ik kom net terug uit belgie.. pff lange slopende dag met veel wachten..(met volle zwakke blaas :-( ...) Maar er is 1 mooie emmy teruggeplaatst..

Een blastocyste.. verder had ik nog 1 blastocyste en waren de andere 2 veel cellig en bijna blastocyst... dus alledrie in de vriezer!! wij zijn echt helemaal blij!!

En nu maar wachten (vind t wachten maar niks hahaha)

Liefs Prissy

Geplaatst

Hey Pris,

Dat is goed nieuws!!!!!!Super zeg!!Iets waar je eerst best wel teleurgesteld in was is nu ineens super nieuws!!!

Wanneer noemen ze het een blastocyste dan??Heb er geen verstand van namelijk!!

Nu benen over elkaar en broeden maar ;)!!

Hoi Wen

Super!!!Dus met een beetje geluk donderdag de punctie!!spannend!!!!

Niet alle punctie's zijn pijnlijk hoor!!Mijn eerste punctie was pijnloos!!

Hou ons up to date he :-D!!

Daniella,Maf he!!!Voor mijn gevoel zijn die stralingen toch niet zo goed ;)!!

Ivfsh hoe was jou tp??En weet je al of er cryo's zijn??

Nico hoe is jou punctie gegaan???Was je helemaal high en van de wereld ;) Hopelijk heb je er niet veel last van gehad!!Ben benieuwd naar de opbrengst!!

Hier gaat alles goed!!

Heb alleen sinds zaterdag ochtend steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden.

Zal wel door de bolletjes komen.Heb expres 2 wk vrij genomen om rustig aan te doen.Loop ik vanochtend met de honden geeft 1 van de 2 een paar rukken aan de lijn kreeg gelijk een paar steken aan de rechter kant van mn buik.En als klap op de vuurpijl kreeg ik vanavond ruzie met peet whahaha.Hopelijk is onze magic egg stress bestendig!!

Liefs Bianca

Geplaatst

he girls,

Priscilla...super nieuws!! en nu gaan broeden op het wachtbankje!!!

IVFSH...heb je niet zien langskomen ;-). hoop dat de tp is meegevallen.hoeveel zijn er teruggeplaatst? ook voor jou nu...lekker broeden op het wachtbankje!!!

Ben net een uurtje wakker... de punctie is me gelukkig meegevallen...heb dit keer

wel alle aanprikkingen gevoeld en gezien, erg apart om te zien...maar pijnlijk was het niet...en het super nieuws!!! ze hebben 5 eicellen eruit gehaald...zelfs nog die ene uit die kleinere...hoop dat ze allemaal bevrucht gaan worden..of de bevruchting gelukt is,

krijgen we morgen te horen tussen 9 en 11 in de ochtend...en dan ook meteen wanneer en hoe laat de terugplaatsing is.

ben nu met mijn mannetje naar de wc gelopen...tjeetje...dat ik dat de vorige keer zelf heb gedaan...niet normaal...hahahaha...levensgevaarlijk...kon nauwelijks op mijn benen staan...en toen we klaar waren ook niet...liep echt te zwalken, in de auto kon

ik de ogen nauwelijks openhouden... Heb ook tot 6 uur geslapen, want toen werd ik wakker gebeld door de broer van mijn vriend,hij stond op dat moment te koken en had de foon niet gehoord.

ga er nu weer vandoor....sorry als ik even niet op iedereen reageer, maar ik krijg het nog nauwelijks mee...ben nog steeds een beetje suf van de verdoving...gisteravond is het trouwens niet al te laat geworden...tussen 11 en half 12 laten we in bed...kwart over 6 ging de wekker alweer...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey meiden goed nieuws weer hier zeg. Aafke mooi aantal hoor nu nog de terugplaatsing.

Prissy jij ook goed nieuws, mooie eitjes zeg, nu veel geduld gewenst op het wachtbankje, gelukkig zit je er niet alleen.

Nico wel voorzichtig doen hè, top zeg 5 eitjes, voor jou ook nog even wachten op de terugplaatsing.

Hier zit ik inmiddels op de 3 spuiten per dag, wel veel hoor maar ja we weten waar we het voor doen. Morgenvroeg om 10 uur de echo, echt een rot tijd, moet nog een uur naar mijn werk rijden dus ben er op zijn vroegst kwart over elf, maar eens zien hoe we dat gaan oplossen zonder iets te zeggen ;-)

Groeten van Shan

Geplaatst

Sonja,vraagje voor jou. Er staat op mn schema niet hoeveel utrogestan bolletjes ik moet opsteken,wel hoe vaak. Sta nu in twijfel 2 bolletjes per keer of 1. Aangezien jij net ook een cryo tp hebt gehad dacht ik dat jij het wel zou weten.

Hoe voel je je?

Geplaatst

Hoi Jackie,

Bij mijn verse moest ik 2x2 daags en nu met mijn cryo's 3x2 daags.

Wanneer heb jij je terugplaatsing gehad?

Ik zit nu op wd3 en voel me goed eigenlijk, wel last van mijn darmen ( geborrel) en kramp/steekjes linkerzij.

Ik heb nog ff te gaan haha......

Groetjes

Geplaatst

en weg was m'n berichtje weer...

@ pris & IVFSH: succes met broeden!! (en de wachtweken)

@ Nico & Aafke: wat fijn dat de punctie jullie is meegevallen!

Nu hopen op mooie bevruchtingen. Op naar de tp en groene regels!!

@ Wish: hoe is t eigenlijk met jou?

@ Sonja & Bianca: hoe gaat het met jullie? Hoe vergaat het wachten jullie?

succes!

@ Shanna: succes morgen met je 2e fm. En succes met het zoeken naar een oplossing voor op je werk! (is af en toe best een sport!! ha ha)

liefs Naomi

Geplaatst
Heel veel succes morgen Shanna....!!!

Hopelijk kun je heel sneaky, desnoods undercover, op je werkplek komen ;)

Hahahaha denk het niet, volgens mij zitten ze op me te wachten :blob1:.

Geplaatst

Hoi Sonja,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb as. zondag de TP,morgen beginnen met de bolletjes. Ga ook maar per keer 2 bolletjes doen. Fijn dat je je goed voelt,je zal nog even geduld moeten hebben. Ik kreeg van de bolletjes ontzettende maag/darm krampen. Hoop dat het deze keer minder zal zijn. Ik ben niet zo heel actief met schrijven maar kijk wel regelmatig even hoe het met iedereen gaat. Ik hoop op een knalroze test voor je! Ik zal voor je duimen!

Geplaatst

@Wendy: Heel veel succes met je 2de fm morgen en op naar de punctie.

Je hebt een mooi aantal follikels.

@Nico: Ik hoop op een mooi aantal bevruchtingen morgen. Veel succes.

@Shanna: Veel succes morgen met je fm.

Ik begrijp dat ze het op je werk niet weten. Heb je daar een speciale reden voor om het niet te zeggen? Al zou je het misschien alleen maar aan je baas/bazin kunnen vertellen.......... lijkt me minder stressend voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Bianca,

Ja het is toch nog positief geworden! Super!

Ik zal je ff vertellen wat mij is uitgelegt

Dag 1 na bevruchting moet een ei 2 cellig zijn en dan is ie bevrucht

Dag 2 4 tot 5 cellig

Dag 3 7 tot 8 cellig

Dag 4 blastocyste of op de weg erna toe..

blastocyste is de fase waarop het eitje zich voorbereid op de innesteling..

De cellen voor het kindje worden dan gescheiden van de cellen voor de placenta.. en zoekt een geschikt plekje.

Dan rond dag 6a7 gaat het schilletje los en kan het zich gaan innestelen..

Zoiets is het haha..

Nico,

fijn dat de punctie meegevallen is!! en ik duim voor je voor een mooi aantal bevruchtingen.. Op naar de tp!

Iedereen Bedankt voor de succes wensen.. en ik wens jullie allemaal ook heel veel succes !!

Liefs Prissy

Geplaatst

jaaaaaaa...de bevruchting is gelukt...morgen om 10.45 uur de tp....

Jackie...ik zou even met het ziekenhuis bellen...ik moet 3 maal daags 2 bolletjes inbrengen...maar misschien is het bij een ander ziekenhuis weer anders geregeld...ze zeggen ja altijd dat je kunt bellen bij vragen...ik zou het gewoon even doen...

Shanna...op naar een goede 2e fm...

ik zal het lijstje even erbij halen en bijwerken...als iemand er dan nog niet op staat, dan kunnen we het nog aanpassen.

liefs,

nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden