Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bianca bij mij ging het in ieder geval niet om overstimulatie met 2 eitjes, mijn gyn. zegt dat het is om te zien hoe beweeglijk de eitjes zijn.

Groeten van Shan

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Bianca

Is idd heel moeilijk om positief te blijven. Ik heb ook verschillende klachten en dat maakt je o zo onzeker. Ik heb last van een zeurderige lage rugpijn en met vlagen last van misselijkheid. Ik merk wel dat ik nu met de cryo TP minder klachten heb dan met een volledige behandeling.

Ja, ik heb 3 embryootjes teruggeplaatst gekregen. Ik/wij hopen ook zo dat er tenminste eentje blijft zitten, maar in juni ook 3 emmies teruggeplaatst gekregen en helaas negatief. We weten inmiddels allemaal dat het ook een kwestie van geluk hebben is helaas.

@Wish en Marlijnne: Nogmaals heel veel succes morgen. :wav:

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Shanna

Ik zie ineens op het lijstje dat je overmorgen je punctie hebt.

Geweldig nieuws voor je.

Wens je alvast heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Dank je, ja vanavond de pregnyl zetten, morgen lekker niets.

Geplaatst

Ja spannend shanna!!Had wel gezien dat je alleen het lijstje geplaats had maar had niet verder gekeken ;) succes overmorgen en vanavond met de pregnyl!!

Danielle,Spannend hoor!!Gebruik jij nu ook die mutsenbollen??Gek word je er van he haha.Ben jij in het buitenland onderbehandeling??

Je moet gewoon ivf-vader achter nagaan hoor!!Hup nog meer groen op het bankje!!

Geplaatst

Toch nog even snel op t forum kijken voordat ik mn bedje in duik met de hele serie grey,s anatomy op dvd!

Allereerst Aafke en Nico: SUPERRRRRRRRR!! TOPPPPP!!! blij voor jullie!!

Ik Voel me een beetje down!vanavond! (voor t eerst tijdens de hele behandeling). Ben steeds erg positief maar ben nu erg moe.

Bloed was niet helemaal in orde (wat er precies was weet ik niet... kreeg de assistente aan de tel. en die zei dus vrijdag geen punctie maar zaterdag en morgen om 11 weer terug komen) Jeetje das dus dag 5 deze week in t ziekenhuis! elke dag!! blehhhhh!! wil niet zeuren maar ben t nu een beetje zat. Weer 4 ampullen menopur prikken terwijl ze vanochtend zeiden dat ik dat niet meer hoefde te doen en waarschijnlijk pregnyl mocht gaan doen! nu dus WAARSCHIJNLIJK zaterdag de punctie maar deeitjes zijn nu al 17 mm en ik voel me vol!!heb t gevoel op springen te staan!!

Daarbij kreeg mijn schoonzusje vandaag dr echo! super voor un hoor! BEN oprecht blij voor ze! maar dus de hele middag en avond (ben net thuis) over de babykamer enzo gepraat! Mijn moeder natuurlijk dol gelukkig dat ze een kleinkind krijgt en de pakjes en kleertjes zijn niet aan te slepen! Al dat leuke roze (ze krijgen een meisje dus, weten we sinds vandaag) en al dat kleine!

Hele middag blij gedaan (en was ik ook echt, ben niet jaloers...) en nu ben ik t zat!! Is dat heel lullig??Voel me moe!! tranen branden achter mn ogen!!

Zouden t dan toch de hormonen zijn??? (ik zei nog daar geen last van te hebben) en heb buikpijn!! blehh!!

Vriendje lief heb ik ook al 8 dagen bijna niet gezien (hij heeft een iegen restaurant en werkt hard voor ons gezinnetje maar hij heeft nog maar 1 keer gezien dat ik die naalden in mn buik stoptte, nou hoeft hij dat niet te zien en hoef ik geen medelijden maar toch.. nu ff t gevoel dat ik t alleen doe)

wat een klaagmail he!! SORRY meiden!! Geloof dat ik gewoon mn bed in moet gaan !

Nogmaals sorry voor mn klaagmail!! maar als ik beloof morgen weer vrolijk te zijn mag t dan??? (hihi, daar is t forum toch ook voor??)

Liefs!!

Geplaatst

oortraject:

Roossie: op de oproep ICSI wachten

Startecho:

Tulp: 22-8

FM's:

Shanna - 18 augustus 3e fm

Violeta - 20 augustus 2e fm

Naomi 20 augustus 1e fm

anne-20augustus 1e fm

Dublin - 20 augustus 1e fm

Wendy: 15 aug (1ste) 17 aug (2de) 18 aug(3de) 19 aug (4de)

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Bianca - 12 augustus

IVFSH - 13 augustus

Aafke - 16 augustus

Nico74: 16-8 9:30

Shanna - 20 augustus 11:00

Wendy: 21 Aug?? (ligt aan 4de FM)

Terugplaatsing:

Nico74 - 18-8

Aafke - 19 augustus

Shanna - 23-augustus

Wendy: 23 aug???

Testen

Daniella 25 augustus

Sonja 27 augustus

Bianca 29 augustus

Priscilla 29 augustus

IVFSH - 30 augustus

Nico74 - 1 september

Aafke - 3 september

Geplaatst

Hoi Wen,

Jemig meid,Logisch dat je even in een dip zit!!Het is ook allemaal niet niks!Vooral niet als je zoveel in je uppie moet doen omdat je vriend alleen maar aan het werk is.Dan krijg je ook het gevoel alles alleen te moeten doen.Kom op meid!!!Hopelijk krijg je morgen groen licht en ga je daar je kracht weer uit halen!!Kan me voorstellen dat als je heel de vdag vrolijk ben geweest dat je nu even verdrietig wil zijn!!!Je schoonzusje is zwanger je moeder is in de 7de hemel en jij moet er zoveel voor overhebben!!!Soms is het erg zwaar!!!En klagen??Welnee!!We zijn er voor elkaar he!!Iedereen heeft wel eens zulke momenten!!!

Kan het niet zijn dat ze je nog niet door willen sturen omdat je bloedwaarde heel hoog was???Dan is de kans te groot dat je een overstimulatie krijgt.Want jij had toch aardig wat follikels??Hopelijk daalt het snel en krijg je eindelijk je punctie!!

Slaap lekker meid en geniet van je dvdtjes!!

Geplaatst

@Bianca: Ja, ik gebruik ook van die mutsenbolletjes, haha. En ik moet nog steeds om de 3 dagen twee nieuwe hormoonpleisters plakken.

Ik ben trouwens onder behandeling in Spanje, omdat we hier wonen.

Het zou leuk zijn idd als we allemaal ivf-vader achter na kunnen gaan.

Het bankje moet meer GROEN worden.

@Wendy: Dat is even weer vervelend dat je misschien een dagje langer moet wachten, maar ze zullen het niet voor niets doen.

Jeetje, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Je moeder en schoonzus superblij dat ze oma en moeder worden van een (klein)dochter en jij moet dat maar heel de tijd aanhoren.

Daar wordt je dan idd een beetje depri van. En natuurlijk spelen de hormonen ook een grote rol.

Vervelend dat je man zoveel aan het werk is en logisch dat je je zo voelt.

Ik heb die gevoelens ook wel eens gehad, net of ik er helemaal alleen voorstond.

Daar wordt je behoorlijk verdrietig van.

Inmiddels lig je al lekker in je bedje dvd's te kijken, maar iig heel veel succes morgen en hopelijk krijg je nu eindelijk de punctie as zaterdag.

En vanaf morgen weer vol goede moed.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hee lieve meiden,

ben weer een paar dagen niet online geweest, en wat moet ik weer veel bijlezen, haha.

Ik geloof dat er iets is misgegaan met mijn berichtje van afgelopen maandag, dus hiernog even een snelle update:

Hadden maandag terugplaatsing en dat ging allemaal goed. Er is er 1 teruggeplaatst, want het was dit keer een topembryo!!! Jihaa, was erg blij! Alle zes de eitjes waren overigens bevrucht, dus dat was ook mooi. Ik ga straks bellen hoeveel er in de vriezer zijn beland.

@Nico: ik durfde niet 'jouw' kamer in te lopen, deur was op slot en ik was bang dat er misschien meerdere mensen lagen :-). Heb volgens mij wel je vriend gezien: stoere, grote vent? Mooi dat jij ook zo'n goede uitslag had!!!!

Alle andere meiden: ik heb snel even gelezen, volgens mij gaat alles goed! Roosie: ben blij dat jij ook kleine stapjes maakt: het is nu maar even bloedonderzoek, maar je komt zo wel steeds een stukje dichter bij de start van je behandeling!

Oh ja: NL tv was toch wel weer erg leuk :-) Had het programma Holland got Talent nooit gezien en dacht dat het weer een vreselijk liedjesprogramma was, maar hier zaten echt gave dingen bij! In China kijken we vooral heeeeeel veel dvd's: series en films. Die koop je daar op elke hoek van de straat (illegaal kopietje uiteraard.... beetje slecht, maar goed, dat is hetgeen wat voorhanden is).

Groetjes!

Geplaatst

@Wen, wat goed dat ze je zo in de gaten houden in het ziekenhuis, maar dat vergt wel veel energie van je!

Ik had met mijn 1e ivf uiteindelijk ook 23 follikels, ik voelde me ook erg vol, gevoelige buik en soms enorme krampen omdat ze de ruimte nodig hadden. Op gegeven moment snakte ik naar de punctie. Als ik nu voor ICSI ga moet ik 50 eenheden minder gaan prikken. Succes met je fm vrijdag!

Ik snap dat je wat down voelt met een blij schoonzusje. Dat is altijd erg moeilijk, je bent aan de ene kant blij en aan de andere kant roep je in jezelf heel hard IK WIL OOK!!!! Mijn vriendin heeft een miskraam gehad, ze was bijna gelijk zwanger met haar zusje. Bij haar zusje gaat het zwangerschap goed. Nu zitten haar ouders en haar zusje zo vreselijk blij te doen en hebben het daar alleen maar over, ze vergeten gewoon dat er nog iemand bij zit die met een enorm verdriet zit. Ze voelt zich er ook zo dubbel in, ze wil ook niet ontzien worden.

En je vriend die hard aan het werk is, waardoor hij je minder kan steunen, blijft moeilijk.

Gooi het hier er maal allemaal uit en op naar je mooie emmy's, het gaat de goede kant op met jou meis!!!

@Shan 2 eitjes is heel erg mooi! Fijn dat je positiever geworden bent, in begin is het ook een teleurstelling, daarna ben je blij met wat je hebt! 2 Mooie magic eggs!!! Oh ik lees dat je vrijdag de punctie hebt! Wow wat spannend!!! Ik ga erg stevig aan je denken vrijdag en op naar een mooie bevruchting!!! Vandaag heb je even een rustdag, even niet prikken. Dat vind ik altijd wel fijn zo na de pregnyl een dagje rust zonder prikkerij.

@Violeta, 4 eitjes is heel mooi hoor en wat je zegt je zit pas op dag 6, er kan nog veel gebeuren!

@Aafke JAAAAAAA wat super zeg 3 emmy's!!!!! Succes vandaag met de tp en hopelijk kan de andere nog ingevroren worden!

@Nico jippieee...4 emmy's!!! Gaat wel heel anders bij jullie in het ziekenhuis, wij moesten alle contracten van te voren getekend hebben. Ga maar lekker broeden en op naar de positieve test! Hopelijk kan de rest ingevroren worden, maar focus nu maar eerst op je buikkie!

@Bianca, vervelend die ongi klachten, duizeligheid en hoofdpijn. Lijken wel zwangerschapssymptomen ;-) Misschien komt het door de innesteling? Sommige vrouwen zijn daardoor ook een tijdje niet lekker!!!

@Daniella, vervelend rugpijn en andere klachten. Dat maakt het wachten niet makkelijker op. Hopelijk zal in ieder geval 1 van de 3 blijven plakken! Lijkt wel het spel wie van de 3!!!

@ivsh, gefeliciteerd met je topemmy!!! Super zeg, hopelijk heb je straks ook nog 5 cryo's! Hou je buikkie maar lekker warm!!! Hoe lang blijf je nog in Ned.?

Hier nog steeds geen brief, vandaag is er weer een dag, een dag waarop de postbode weer kan langs komen.

Vanochtend op de weegschaal gestaan, had ik beter niet kunnen doen. Alles wat ik afgevallen was 11 kg zit er weer aan pffff...

Maarja ik vond het te zwaar worden en behandelingen en afvallen, daarbij zei de acupuncturiste dat het niet goed voor je milt is om af te vallen en die heb ik nodig om het vruchtje straks vast te houden. En tja hoop hormonen gespoten en dan nu aan de pil, dat werkt ook allemaal niet mee.

Eerst maar zwanger worden en bevallen en dan lijnen.

Liefs Roosie

Geplaatst

@Ivfsh: Geweldig meid een TP van een topembryo. Hoop dat de ander 5 lekker ingevroren kunnen gaan worden.

Heel veel succes met het wachten.

@Roossie: Ik hoop dat de brief gauw op je matje of in je brievenbus zal vallen.

Je zit er zo naar uit te kijken.

Wat het lijnen betreft..............groot gelijk....... eerst het ene en dan het andere.

Laten we hopen dat er eentje bj me blijft plakken. Idd, wie van de drie, haha.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@IVFsh: wat fijn dat je een topper binnen hebt! Ik draag er nu ook heel trots twee bij me. Nog even afwachten wat de kwaliteit van de rest is dus?

@ Nico: bij jou al meer bekend over evt. eskimootjes?

@ Shanna: dan toch een punctie, mooi! Heeeeel vel succes!

@Wendy: ach wat een nare toestand! Het is juist heel goed om hier er maar gewoon alles even uit te gooien. Onder invloed van hormonen ben je sowieso al gevoeliger en de situatie werkt dan ook niet bepaald mee. Het is belangrijk dat je er wel gewoon met je mannetje over blijft praten hoor, hij vindt het misschien ook wel heel lastig om je te steunen omdat ie er niet zoveel bij kan zijn.

Situatie met je schoonzusje komt me maar al te bekend voor. Ze zouden zich best iets meelevender op kunnen stellen. Natuurlijk mogen ze blij zijn maar dat hoeft niet de hele tijd in jouw bijzijn benadrukt te worden. Zo had ik een pijnlijke confrontatie op moederdag toen we met schoonfamilie gingen eten. Schoonzusje is in oktober bevallen en riep voortdurend dat ze het zo'n geweldige feestdag vond vooral omdat ze nu zelf moeder was. En hadden we de ring al gezien die ze voor de gelegenheid had gekregen? Het ging maar door! Tegenstelling: ik kwam net van het graf van mijn moeder (* 2006) vandaan en moest vooral heel erg denken aan de miskraam die ik met kerst had. Voor mij niks feestdag, maar vooral een dag waarop je het gemis nog sterker voelt. Ik was nogal geschokt door haar totale gebrek aan inlevingsvermogen en klapte volkomen dicht. Eenmaal thuis natuurlijk helemaal overstuur. Gelukkig houdt mijn schoonmoeder er juist wel heel goed rekening mee.

Natuurlijk hoeven mensen niet de hele tijd rekening met je te houden en gaat het leven gewoon door, maar er bestaat ook nog zoiets als een middenweg! Je hoeft jzelf ook niet weg te cijferen. Als je het gevoel hebt dat je iets even niet meer trekt, mag je dat best laten zien.

Ik hoop voor je dat je in ieder geval zaterdag de punctie hebt en dat daar iets heel moois uit voort komt!

Ik heb met mijn emmies inmiddels plaatsgenomen op het wachtbankje van september. Dat van augustus moet wel nog een stuk groener hoor! Daar gaan jullie hopelijk voor zorgen!

Ik heb helaas niets gehoord over invriezen van mijn 3e dus geen cryo. Maakt me nu eerlijk gezegd ook niet heel veel uit want ik ben mijn vertrouwen in mijn eigen cryootjes een beetje verloren (van de 8 die ik er had heeft slechts 1 het ontdooien overleefd). Ik ben vooral heeeel blij dat ik er nu 2 bij me draag.

Iedereen nogmaals heeeeeeeel veel succes!

:toothy4::toothy4::toothy4:

Aafke

Geplaatst

Hoi Wendy, wat vervelend zeg,dat je nog een keer naar het ziekenhuis moet. Ik weet precies hoe jij je voelt,mijn vriend heeft ook eigen zak,mijn zus EN mijn schoonzus allebei kindjes gekreken sinds mijn kinderwens,soms moet ik ook 4 keer per week naar het ziekenhuis......het kan wel kl"te zijn,maar uiteindelijk de possitieve draad neemt over,ik heb prachtige nichtjes en ik blijf hopen dat ons gezinnetje complete wordt!!! Maar je mag best dawn zijn. Hoop voor je dat je heel snel tp krijgt!!!!! En ik hoop dat je je beter voelt nu!!!!!!

IVFSH wat leuk de tp is al een feit!!!!! Veel succes met wachten,meid!!!!

Bianca wat vervelend voor je, de klachten die jij hebt,dan wordt je zeker niet vrolijk van? Ik hoop van harte dat ze gewoon zwangerschaap klachten zijn!

Roossie hoop voor je dat je brief vandaag op de post is,dan voelt het weekend lekkerder!

Aafke ,jij hebt ook de tp gehad vandaag.van twee toppers!!!!!!mij duimen drijen ook voor je!!!Veel succes met de wachtweken!

Schanna veel succes morgen met de punctie!!!!

Daniella ook sterkte met die vervelende rug klachten,wachten duurt zeker veel langer!!!!Nog een week voor de test,heel spannend!

Geplaatst

Hey lieve meiden!

Thanks voor de lieve reacties!! gelukkig gaat t weer goed!! Was gisteren gewoon erg moe en soms is het ff te veel!! hihi! hormonen!! gelukkig begrijpen JULLIE dat WEL. Gisteren lekker mn bed ingedoken en gelukkig belde mn schatje nog even vanaf zijn werk en vanochtend weer naar t ziekenhuis! de punctie staat gepland!! het gaat nu dan echt gebeuren zaterdag!!Vannacht Pregnyl spuiten (waarom is dat toch op onmogelijke tijden??)

Aafke, is idd vervelend als mensen over je verdriet "heen walsen"Ik kan me voorstellen dat zo,n dag als moederdag dan heel verdrietig kan zijn... en dan mogen mensen er best rekening mee houden.

Zoals jij al zei: de gulden middenweg he!!

Bij ons gezin is dat ook wel zo hoor! gelukkig zijn mijn ouders, broer en schoonzus ook erg lief voor ons en hopen ze snel op een speelkameraadje.

Ik ben ook erg blij voor ze maar als ik dan savonds alleen thuis ben kan ik me dan ineens erg verdrietig voelen!

Maar na een nachtje slapen is alles weer anders en ben ik weer erg blij dat ik dus over 4 en halve maand een nichtje krijg!

Ik word voor het eerst tante en hoop dat ik er net zo van ga genieten als jij doet, Violetta....

Bianca, wat vervelend al die klachten. Spuit jij nu nog pregnyl?? Ik moet dat dus wel gaan doen in mijn eerste wachtweek. En volgens het ziekenhuis voel je je daardoor dus echt zwanger en krijg je mischien al die klachten.

Moet dat straks de eerste week 3 keer spuiten omdat dat volgens de arts beter is voor de innesteling. Heb jij dat ook?

Ik had idd heel veel follikels, 22 stuks , waarvan 11 nu dus ruim 18 mm zijn!!

Ik heb het vandaag nog even aan de dokter gevraagd en mijn bloed was wel goed maar mijn Pl waarde was nog niet zo hoog dus mijn eisprong zou nog niet gelijk komen vandaar dat de punctie dus een dag is uitgesteld!!

Ik hoop dat jij je snel wat beter voelt!!!

Roosie: ik hoop zo dat je snel mag gaan starten!! Idd eerst die brief en beginnen!! en daarna pas lijnen!!!!!! is niet het belangrijkste!

Ik ben ook een stuk dikker geworden met die hormonen (of misschien doordat ik ook wat minder sport en wat minder streng ben met eten, ahahahaha)Maar ach... straks worden we nog dikker HOPELIJK!! en daarna gaan we gewoon een Lijn forum beginnen:D!!!

Shanna: heel veel sterkte morgen met de Punctie!!!! Zet hem op meid!! ik hoop zo dat t meevalt met de pijn!!!

IVFSH , Sonja, AAfke, Bianca, Nico, en alle andere die aan het wachten zijn: heel veel sterkte met wachten!!!!

Liefs!!

Geplaatst

@ Shanna: succes met je punctie morgen!

@ alle wachtende meiden, hou het positieve gevoel vast!! op nr GROEN!!

@ Wendy: kan me je dip goed voorstellen. en wat je zegt; een nachtje slapen doet dan weer goed. De volgende dag kijk je er vaak weer anders tegen aan.

Morgen de 1e fm. ben er dit keer op de een of andere manier eigenlijk heel zenuwachtig voor... dit keer de 1e fm pas laat, dus bang dat we te laat zijn en de eitjes dus al gesprongen zijn! hopelijk zit ik er helemaal naast!!

verder iedereen veel succes!

liefs Naomi

Geplaatst

Spannend Naomi! Ik hoop dat je 1e fm een goed resultaat laat zien! Helemaal niet gek dat je zenuwen hebt hoor, hebben we allemaal wel denk ik.

@ Shanna: ook jij veel succes morgen met de punctie!!!

@Wendy: heel fijn dat het zaterdag doorgaat! Die stap is dan ook weer gezet. Jij gaat je nichtje heel rap een neefje/nichtje bezorgen :)

Aafke

Geplaatst

@Shanna: Succes morgen met je punctie. Op naar 2 mooie bevruchtingen.

@Naomi: Veel succes morgen met je 1ste fm. Zal zo'n vaart niet lopen hoor met het springen van de follikels.

@Wendy: Eindelijk zaterdag de punctie meid, fantastisch.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ Daniella: ik had van de week echt duidelijk t gevoel dat m'n buik (lees eierstokken) steeds gevoelliger werden. oftewel, je kon goed merken dat er follikels aan t groeien waren. Maar sinds woensdagavond voelt m'n buik weer als vanouds. niks meer merkbaar van gevoelige eierstokken. als t goed is moeten ze toch alleen amar groter worden en dus nog meer gaan drukken. In ene schoot t toen door me heen dat ze wel eens gesprongen zouden kunnen zijn.... heb deze angst ook nog nooit eerder gehad.

Nog even afwachten, straks de fm.

liefs Naomi

Geplaatst

Dag dames,

Ik wens iedereen hier heel veel succes!

Ik val er een beetje middenin....

Ik kijk vaak bij "gestart in spetember"...

Ik ga as maandag voor een uitgangsecho. Begin je dan al gelijk met de Puregon?? En hebben jullie ook zo'n buikpijn en pijn in de onderrug van de primolut gehad? Ik slaap ook een beetje rommelig...(Wil niet mopperen, maar eigenlijk meer herkenning...;))

Ben benieuwd hoe jullie de punctie hebben ervaren...nogmaals; SUCCES!

Groetjes Vivian

Geplaatst

he Naomi....de kans dat je eitjes al vooraf springen is eigenlijk niet aanwezig omdat je juist de decapeptyl (of menopur?) spuit...dit zorgt ervoor dat de eisprong wordt uitgesteld....ik dacht dat ook omdat bij mij een follikel al ruim over de 20mm was en bij 20 mm springen ze normaliter...ik heb dat toen gevraagd aan de ivf-arts en die zei dat dit niet mogelijk was omdat je een eisprongremmer nog aan het spuiten bent, in mijn geval de decapeptyl...

succes met je 1e fm...vandaag

Shanna...succes vandaag met de punctie!!! op naar een mooie oogst en een goeie bevruchting van alle geoogste eitjes...

Wendy...yeah...morgen de punctie!! succes meid!!!

hier niet veel te melden...gisteren een zware wasmand met supernat wasgoed getild en dat heb ik toch wel even een tijdje gevoeld...het trok behoorlijk daarbeneden...dus hoop niet dat ik nu al iets in gang heb gezet waardoor het mis zou kunnen gaan...

geniet lekker vandaag van het zonnetje...

liefs,

Nico

Geplaatst

@Naomi hoe is je fm gegaan?

@Shan hoe ging je punctie?

@Wen succes morgen met de punctie!

@Vivian, succes maandag! Ligt eraan wat voor protocol je volgt, als het een lang protocol is begin je met onderdrukking van de ovulatie met kort protocol begin je op dag 2 of 3 te prikken.

Primolut ken ik niet.

Punctie was bij mij redelijk pijnlijk, had ook veel follikels 23 stuks. Ik ga nu minder hormonen prikken.

@nico geen zware dingen tillen hoor! Pas goed op jezelf. Geniet van het lekker weer!

Hier nog steeds geen brief.

Vanochtend kwam de post al, ik snel naar de deurmat maar geen brief.

Voelde een enorme teleurstelling over me heen komen en kreeg bijna tranen.

Ben het wachten echt zat!!!

Maandag moet ik werken, kan dus dinsdag pas bellen want je staat er erg lang in de wacht. En vandaag kon ik niet meer bellen kan bellen tot 11.30 uur en dat was het al geweest.......grrrrrrrrrrrrrr

Liefs Roossie

Geplaatst

@Shanna: Hoe is je punctie gegaan?

@Wendy: Succes morgen met je punctie en dat er maar mooie bevruchtingen tot stand mogen komen.

@Naomi: Hoe was je 1ste fm?

@Roossie: Jeetje meid, nog geen brief ontvangen. Zal idd maar eens gaan bellen volgende week, want zo wordt je er ook helemaal zenuwachtig van. Kan me voorstellen dat je het wachten meer dan zat bent. Hoop iig dat je gauw bericht krijgt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

De oogst was magertjes maar gelukkig toch eentje gevonden. Morgen kunnen we bellen of de bevruchting heeft plaatsgevonden, en dan 's middags weer bellen om te horen of er geen afwijkingen zijn gevonden (poollichaamdiagnostiek) en dan maar duimen dat alles goed is en we maandag de terugplaatsing hebben.

Liefs van Shan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden