Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sonja

Ik denk dat het idd een soort van zelfbescherming is ja.

Ben zo ontzettend bang weer voor een teleurstelling. Maar ja........ wie weet????

Het is wel door mijn hoofd geschoten om misschien toch een testje te kopen, maar toch maar niet gedaan, haha.

Heb vandaag echt een zenuwdag gehad en het enige positieve momenteel is dat mijn ongi nog niet doorgebroken is. Dus er is hoop.

Morgenochtend ga ik bloedprikken en als ik me niet vergis mag ik vanaf 16.00 uur bellen voor de uitslag. Ontzettende spannende dag dus voor me morgen.

Dus jullie horen eind morgenmiddag pas van me wat de uitslag is.

Groetjes

Daniella

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jackie

Welkom hier en ook jij heel veel succes gewenst met die verschrikkelijke wachtweken.

Ik hoop dat je emmie lekker bij je blijft zitten de komende maanden.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi meiden

Allemaal ontzettend bedankt voor het succes wensen.

Jullie horen het morgen zo snel mogelijk van me.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Hey dames,

Jeetje, ik heb wel veel gemist zeg!

@Violetta: meis, laat je niet ontmoedigen hoor! Inderdaad misschien is 8 keer voor jou wel scheepsrecht. En als het nu weer een IUI wordt en je geen punctie hebt, hou je dus nog gewoon 3 IVF pogingen over die vergoed worden.

@Roossie: balen zeg, dat uitstel! We moeten al zoveel wachten, en dan is elke maand extra er 1 teveel. Zo ging mijn cryo tp in april ook niet door vanwege miscommunicatie met het ziekenhuis, heeeel frustrerend! Ik sluit me aan bij al degenen hier die je aanraden om toch nog eens naar het zh te bellen.

@ivfsh: fijn dat je weer thuis bent, daar nestel je toch het beste. Zondag is ook al snel zeg, spannend!

@Daniella: zenuwslopend hoor! Ik heb grote bewondering voor je zelfbeheersing om niet al een thuistest te doen. Anderzijds snpa ik het heel goed. Ik was in december vast van plan om eerder te tesetn (door topic vroegtesters) maar toen het erop aan kwam durfde ik dat echt niet meer! Uiteindelijk wel 2 dagen erder, maar dat was omdat ik ervan overtuigd was dat het raak was.

Afhankelijk van wat ik voel ga ik denk ik ook 2 dagen eerder testen. Op 3 september mag ik nl met mijn leerlingen een heeeeele lange dag op excursie naar Den Haag. Dan moet ik om 6.00 de deur uit en ben ik niet voor 22.00 thuis. Lijkt me heel naar om dan 's ochtends te moeten testen zonder tijd de uitslag even voor mezelf te verwerken (positief of negatief). Woensdag is mijn vrije dag, dus als het goed blijft voelen test ik al op 1 september.

@Nico: jij hebt 1 september toch zelfs als officiele testdatum gekregen? En we hebben de punctie op dezelfde dag gehad, dus ik kan dan volgens mij ook wel op de 1e testen. Ik begin sinds gisteren van alles te voelen. Ik heb geen steken of pijn in mijn rug, maar wel al en paar dagen een soort spanning op mijn buik en een vaag ongi gevoel. Dat had ik de vorige keer toen het raak was ook, dus ik heb er stiekum wel een goed gevoel over... Lijkt me een strak plan om het septemberbankje dubbel groen te beginnen!

@Wendy: wat fijn dat je nu lekker kunt gaan broeden! Succes op het wachtbankje!

@Naomi: jij heel veel sterkte met wachten op het telefoontje van morgen, dat zit vast helemaal goed!

Met mij gaat het zoals gezegd op wd 5 nog steeds prima. Ik voelde me op school al behoorlijk gammel en had daar wel een goed gevoel bij. Ik hoop maar dat het niet de utrogestan is...

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Ik heb trouwens een vraagje, er zitten hier vast ervaringsdeskundigen haha....

Ik gebruik deze poging dus tarwekiemolie ( capsules), tot wanneer gebruik je die eigenlijk?

Liefs

Geplaatst

Hoi Aafke

Nou, dat klinkt zeker heel positief. Hoop dat het septemberbankje met GROEN van start gaat.

Heel veel succes.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Hey Sonja

Dat is ook toevallig, die gebruik ik ook deze keer.

Nog nooit bij eerdere behandelingen gedaan, maar nu dacht ik baadt het niet, schaadt het niet.

Wat je vraag betreft............. heb ook eerlijk gezegd geen idee.

Maar ik zou ze in ieder geval nog wel even door blijven slikken, kan toch geen kwaad?

Geplaatst

Nee, dat denk ik ook... maar was even benieuwd. Heb het trouwens deze poging ook voor het eerst gebruikt en het heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Voor mijn gevoel dan, want garantie heb je nooit.

Maar hoop van harte dat het bij jou ook een treffer is hierdoor ;)

Geplaatst

Hey meiden,

Daniella, hou je het nog vol?? morgen de grote dag!! ik hoop zo dat het positief is!! Een kindje in mei dat zou toch geweldig zijn? (elke andere maand ook, haha maar we gaan nu voor de maand mei..)

Ik duim voor je meis!!!

Naomi, Ik hoop dat jij morgen ook goed nieuws krijgt! Maar met zoveel eitjes moet er vast eentje lukken! gaan ze er bij jou ook (maar) 1 tje terug plaatsen???

Ik heb trouwens geen idee waarom we pas 3 weken later een brief krijgen over de ingevroren emmies... Ze vertelde wel dat het nu nog tot donderdag moet delen en ze daarna pas kunnen zien of ze goed genoeg zijn om intevriezen..

Zou fijn zijn maar eigenlijk richt ik me meer op die ene in mijn buik~!! die MOET gewoon lekker gaan groeien ... dan zien we over een jaar of 2 wel weer verder.... Ik wil niet weer 7 wachten op een eventueel broertje of zusje! 3 kids is altijd mijn ideal geweest! hoop dat dat me gegund is maar ben al erg gelukkig met mijn mooie dochter en hopelijk straks een dochter of zoon erbij....moeder zijn is een ere titel!

Natuurlijk is elk kindje een geschenk en weet ik dat ik al erg "rijk"ben met mijn meisje....

het kan soms raar lopen in het leven, 10 jaar geleden was ik van Yoelle zo (tijdens de pil) zwanger en nu ben ik al 7 jaar "bezig"voor een 2de kindje! gek he!! maar goed, dat ff terzijde....

Roosie: Wat balen meid , dat je nog langer moet wachten!! blehhh!! kan me voorstellen dat dat een teleurstelling is... Ik hoop dat je het allemaal red voor 20 nov. Eigenlijk kan je er niet heel veel van zeggen!! Bij iedereen is het toch weer anders....

Ik herken niets in dat voortraject van de andere meiden hier. (heb geen pil hoeven slikken voorafgaande aan de ivf en dat dat hormoon deca....... zoiets ... niet hoeven gebruiken)

Ik melde me aan , begon met de echo en gelijk met spuiten (, menopur,11 dagen, wel met echte naalden , daarna pregyl en de punctie en TP) Al met al dus (maar) 2 weken geduurd! Elk ziekenhuis is anders volgens mij....

en elk lijf is natuurlijk ook anders..... en idd een intakegesprek heb je al gehad toch!! laat ze met de lijst komen!!eisen!!:D

Ik denk dat het wel goed komt voor de vakantie!! vertrouw daarop!! sterkte meis!!

Violetta: Wat vervelend zeg!! Geef jezelf niet de schuld. Dit WIL je ook niet!! wel raar dat je geen prikles hebt gehad of betere instructie!! je doet t voor het eerst en dan kan je ook niet precies weten hoe of wat! je bent geen dokter!! (hoewel we dat wel aardig worden he.... in die medische molen) Ik hoop voor de dat ivf niet meer nodig is en je via IUI zwanger wordt! houd ons op de hoogte he!! succes!!!!

Nico: SPANNEND ook!! was t maar vast 1 sept he...

Nico en IVFsh en Aafke... kan je al eerder zien of je zwanger bent dan? ik dacht dat je 2 weken na de terugplaatsing pas mag testen!! (toch niet 2 wk na de punctie?) maar succes , veel positieve testen!!

iedereen die op het wachtbankje zit : STERKTE EN SUCCES..... Over uiterlijk 2 weken weten we bij iedereen of t gelukt is.. haha,.... zo fijn!!

Geplaatst

Dank je wendy!

Als er bevruchting plaats heeft gevonden, zal er vrijdag 1 emmy worden teruggeplaatst.

Wat bizar dat je 10jr geleden door de pil heen zwanger bent geraakt en het bij een tweede juist heel moeilijk gaat! Zo zie je maar dat een kindje echt een groot wonder is!! succes met wachten. Hoop gauw bij je op t wachtbankje september plaats te mogen nemen.

liefs Naomi

Geplaatst

Dus ook 1tje!!:D

Ik zat echt te hopen op 2!! hihi!! lijkt me ook zo gaaf een tweeling!!ik dacht dan is mijn gezin compleet en hoeven we niet weer voor ivf later!

Maar met 1 ben ik natuurlijk ook MEER dan tevreden en Gelukkig hoor! Elk kindje is idd een geschenk! Mijn vriend vond een tweeling een minder goed idee en momdat het de eerste keer ivf is en ik nog jong ben werd deze keuze gemaakt!

ik zie dat jij ook 31 bent dus beetje even oud (ik word in sept 31) dus bij jou waarschijnlijk dezelfde rede toch?????

Ja bij mij is het idd echt heel raar gelopen.

Toen ik 20 was (en nog studeerde op het HRO) raakte ik in verwachting. (niet gepland en woonde dus nog thuis en zat nog op school)(was 16 weken toen ik erachter kwam)

Wilde wel gelijk voor mijn kindje gaan!!Ze word in Okt 10 jaar en is echt mijn allesje!!

Toen ze bijna 3 was wilde we voor een 2de kindje gaan... Maar helaas, 2 jaar proberen, daarna kijkoperaties, clomid, baarmoederfoto,s, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, eileider operatie, eileider herstel operatie! pfff!!

moest het vooral alleen doen dus na 5 jaar gescheiden (waren 13 jaar samen)! toen is mijn wens voor een jaartje in de koelkast gezet! Nu alweer 3 jaar erg gelukkig met mn vriend en dus kwam de wens weer!!

Ik hoop zo dat ons gezinnetje uitgebreid kan worden! ik krijg vaak de opmerking: je hebt er toch 1"en NATUURLIJK ben ik daar zielsgelukkig mee! maar mijn wens blijft!

ik gun iedereen die dat graag wil om moeder te worden!

nogmaals succes morgennnnn!! zal aan je denken!! (en aan de andere ook hoor, morgenmiddag zeker even kijken hoe de test is gegaan en hoe het jou is vergaan)

slaap lekker!! x wen

Geplaatst

he Naomi...killing he..dat wachten...hoop dat je supernieuws te horen krijgt en dat morgen dan de tp is!!! sterkte meid!!!

Daniella...al nieuws???? heb je al de bloedtest moeten doen??? wanneer krijg je hiervan de uitslag??? en een thuistest?

voel nog steeds niets...hoop dat het idd een goed teken is...bij mijn vorige zwangerschap voelde ik ook niets...

alleen ben ik nu dus oko nog verkouden aan het worden...heb keelpijn, pijn bij het slikken...mag ik hot coldrex nemen? dat is in principe ook paracetamol met citroensmaak...hoop dat jullie dit weten.. want echt lekker voel ik me niet...

heb maandag in de supermarkt een vriendin een knuffelzoen gegeven op de wang, maar ze had dus koorts...hoop niet dat ik door haar aangestoken ben...heb ik ook helemaal niet bij nagedacht...maar normaal kan dat toch niet zo snel gaan, toch???

nou girls...toi toi toi met het wachten..hoop op super nieuws!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

@Daniella; Veel succes, je krijgt vandaag je bloedprik he... Ik hoop dat er een vette positieve uitslag van komt.

@Jackie75; Maak je niet gek, en veel succes met je wachtdagen.

@Naomi; Veel succes met je TP aanstaande vrijdag...

@Wen1979; Wensen mag altijd, ik hoop dat er voor jou ook zo snel mogelijk een zwangerschap komt....

Ik duim voor iedereen

Geplaatst

@Daniella, heb je een beetje kunnen slapen? Vandaag de grote dag!!! Duim duim duim duim..........

@Wen ik heb wel de keus 1 of 2 embryo's terugplaatsen. Omdat er toch veel kans is op complicaties voor jezelf en de kindjes zijn we toch eerst gegaan voor een tussen oplossing. Afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 embryo's, maar wel bij cryo's twee tp, omdat de kans dan kleiner is dat het lukt. Ik vond het een moeilijke beslissing, heb altijd gedacht wil in ieder geval 2 kindjes, dan zou ik met een tweeling gelijk klaar zijn en van al het gedoe af zijn. Maar we hebben ook een kennis en die heeft al 9 maal een ivf poging achter de rug waarbij ze tot tweemaal toe een tweeling verloren is de laatste keer zelfs na 5 maanden ongeveer. Maar het kan ook goed gaan natuurlijk......in ieder geval doen we bij een 1e tp het van de kwaliteit laten afhangen, we zien wel hoe we het bij een 2e keer doen, maar hopelijk is dat niet nodig.

Als ik het zo lees dan heb je kort protocol gehad, die had ik ook bij mijn 1e ivf. Dat ging toen best wel snel, maar nu krijg ik een lang protocol.

Wat bijzonder zeg dat je 10 jaar geleden door de pil heen zwanger bent geworden! Moet wel een bijzonder meisje zijn die dochter van je ;-)

Hopelijk krijgt ze snel een broertje of zusje!!! Succes met afwachten!!!

@Naomi hou je het nog een beetje vol! duim duim duim duim.............succes hé meis!

@Nico, ik ken dat hot coldrex niet, ik zou anders de poli hierover navragen. Misschien was die koortszoen net dat beetje wat je nog nodig had om ziek te worden? Volgens mij is je immuumsysteem ook lager als je zwanger bent. Bel de poli maar om te vragen wat je mag nemen en dat je bang bent om ziek te worden, daar zijn ze voor! Succes meis en beterschap!

Nou ik heb mijn vriendinnen bij het ziekenhuis weer gebeld. Tijdens het gesprek krijgen we het prikschema en de recepten voor de hormonen. Ik vroeg kan het ook zijn dat ik misschien gelijk kan gaan prikken die dag, ze zei nee dat kan niet, je moet eerst aan de pil en prikinstructie krijgen. Ik zei ik ben al aan de pil en ik heb al een ivf achter de rug hoef geen prikinstructie. Ok zei ze maar in ieder geval was het geen intakegesprek maar meer een inleidend gesprek met wanneer ik kan gaan starten met prikken en wanneer de punctie e.d. plaats vind.

Heb nog gevraagd of ik nu dan niet de pil een ronde kan overslaan, want zo wordt de kans ontnomen dat we het zelf nog kunnen proberen en ik vind het natuurlijk ook niet leuk om de pil te slikken.

Hierover wordt ik vanmiddag tussen 13.00 en 15.00 uur teruggebeld.

Mijn naam ging ze ook veranderen, mijn voorletter en tussenvoegsel erbij staat toch beter, verder zei ze dat ze niet zo modern zijn dat ze mijn naam helemaal goed in de pc konden zetten hahaha........(heb eerst mijn meisjesnaam dan mijn mansnaam) Ben benieuwd wat ze er nu van maken.

Liefs Roosie

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben afgelopen zondag gestart met het prikken van de decapeptyl en het valt me reuze mee! Ik moet nu de pil nog afmaken en doorgaan met de deca en dan moet ik 8 sept. voor een controle echo in het ziekenhuis komen.

Iedereen sucses

Geplaatst

Joehoe!! Zojuist een telefoontje gehad dat er vd 15 eitjes 12 bevrucht zijn!! Er waren er 2 of 4 (wist de man niet meer precies) niet gedeeld, maar wel bevrucht. Dus waarschijnlijk doen deze dan niet meer mee straks?? of kunnen t diesels zijn en laat op gang komen? Vrijdag 13:30 tp!

De vorige poging waren er 9 vd 10 bevrucht en toen kreeg ik bij de tp te horen dat ze allemaal niet goed genoeg waren (dus niks in de vriezer en 1 teruggeplaatst van matige kwaliteit). Dus vrijdag weer spannend!!

Maar voor nu even heel blij en opgelucht!!

liefs Naomi

Geplaatst

@Naomi wowwwwwww gefeliciteerd 14 bevrucht!!!!

Ik denk dat ze nog op de dag van de tp kijken of die 2 of 4 toch gedeeld zijn.

Maar wat goed joh, je hebt een tp!!!

Op naar vrijdag!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ben net gebeld, de vrouw die ik vanochtend aan de lijn had die heeft het nagevraagd bij een arts.

Ze adviseren om de strip af te maken en een stopweek te houden, zoals je dat ook normaal doet als je de pil slikt.

Als ik dan weer menstrueer in sept. dan moet ik weer met de pil beginnen.

Dus ze adviseren toch maar niet te stoppen, omdat we na het gesprek gelijk ingepland worden voor alles en dat gaat makkelijker als ik de pil slik.

Maarja het scheelt dat ik niet hoef door te slikken tot aan 11 okt., verder kunnen we niets anders doen dan wachten.

Geplaatst

hoi Leonie, welkom!! en succes met de 1e ivf!!! gelukkig dat het nog meevalt!!!

Naomi...wow...had ook al in een ander topic gereageerd...super!!! succes morgen met de tp!!! dat moet gewoon goed gaan!!!

he Roossie...het is nu tenminste duidelijk...hoe lang moet je nog van deze strip? echt waar...voordat je het weet zitten we alweer in oktober en dan denk je...waar is die tijd gebleven, maar ik kan me je gevoel zo goed voorstellen..heb ik ook gehad met deze ronde...we wisten op 14 mei al dat we op 21 juli konden starten, maar dat heeft superlang geduurd voor mijn gevoel, maar opeens was het 21 juli en konden we beginnen en nu zit ik alweer in de tweede wachtweek...en voordat ik het weet is het alweer 1 september en kan ik gaan testen...ik bedoel..morgen werk, vrijdag een halve dag werken, zaterdag lekker niks doen, zondag naar Antwerpen voor de kwartaal van Les Mills en mss nog naar mijn zusje die daar woont en dan is het alweer maandag en hoef ik ook maar een halve dag te werken en dinsdag idem dito en dan is het zover...1 september...

en zo zal het bij jou ook zijn...volgende week is het al september...en die vliegt om...want het zijn maar 30 dagen...hahahaha...

sterkte meid!

Daniella...trek je het nog??? over een paar minuten kun je bellen..

ik vind het reuze spannend!!!

ga even de bolletjes inbrengen. Heb een alarm moeten zetten in mijn foon, want ik vergat de middagdosis steeds in te brengen...hahahaha...zo erg ben ik ermee bezig..NOT....misschien ook wel goed...

liefs,

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden