Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren mijn eerste FM, ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. De echo was onduidelijk en ze kon de eierstokken niet goed vinden. Uiteindelijk zag ze 4 blaasjes, 1 wat groter, de rest heel klein. Ze zei dat ze er meer had verwacht, zo'n 8. Nu doorprikken en vrijdag weer terug.

Moet ik nu down zijn of komt het nog goed?:sad11:

Fijne dag allemaal, groetjes Vivian

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Hoe gaat het hier?

Ik zie dat er meerdere meiden positief hebben getest!! Top!! Gaaf!! Joehoeee!!

Gefeliciteerd Ivfsh & Priscilla . Geniet ervan meiden!!

Nico: Wat ongelofelijk Klote (sorry voor mn taal gebruik;)) voor jullie!!!

Je laat er idd alles voor, en dat is soms niet makkelijk, maar de wens is zo groot dat je er alles aan doet ... en dan weer.... dit!! je hoopt er zo op!!

Heel veel sterkte meid!!

Ga even lekker uitrusten en alles verwerken op je welverdiende vakantie!!!

en .. die wachttijden.. slaat idd nergens op... misschien toch een ander ziekenhuis???? ook daar moet je weer opnieuw een klein voortraject door (wij zijn ook overgestapt voor de ivf) maar misschien is daar wel eerder plak dan jan 2011. Ik kan Voorburg echt aanraden... maar weet natuurlijk niet of dat haalbaar is voor jou qua woonplaats. Mischien zit je nu helemaal niet op nog een poging te wachten en dat snap ik...

sterkte sterkte!!!

Roossie: Wat fijn dat je je zo goed voelt met acupunctuur.

En handig dat je ons ook tips kan geven!! haha!! maar dat geen chocolade.. is dat tijdens de hele zwangerschap???? of alleen tijdens de behandeling???pffffffffff weer iets op het lijstje wat niet mag dan!!

Aafke: voor jou gaat het ook opschieten he??

je mag toch deze week testen? spannend en succes!!

Violetta: Hoe gaat het met je? Hou je het wachten nog vol??

Daniella en Dublin: op naar de volgende ronde!! het is jullie ook zo gegund!!

iedereen die ik vergeten ben: sorry!!! ook jullie succes met wachten, spuiten, testen etc.

Hier gaat het redelijk...

In het begin ging alles me zo goed af...(op die ene dip woe na)

Nu voel ik me rot en heb heel veel buikpijn.

Loop normaal altijd wel door (en nu eigenlijk nog steeds.. te druk om stil te staan)en zeur niet zo over pijn maar t weekend rolde de tranen over mn wangen van de buikpijn. Ook vannacht weer 3 uur wakker gelegen van de buikpijn. Vandaag blijf ik voor het eerst tijdens de behandeling maar een dagje thuis!

ik ga zo mijn bed weer in.. heb buikpijn, ben super misselijk (vannacht ook gespuugd en kwam er aan 2 kanten uit .. zeg maar.. sorry.. beetje vies praatje .. helaas is t nog steeds niet over en ren ik vaak naar de wc en ben ik zo misselijk .. vooral van geuren).

Ik vraag me nu af: hoort dit erbij? of zou ik gewoon een soort van buikgriep hebben?? Zou dit een slecht voor teken zijn of juist goed? Ik had de eerst ww nergens last van en nu ineens zo rot! bah!!

Nog 5 dagen tot de test die ik het weekend mag doen...

Liefs

Geplaatst

Hey Vivian,

Hoelang ben je al aan het spuiten?Het kan zijn dat het bij een eerste fm niet zo heel erg veel zijn!! door de hormonen kunnen er nog veel en veel meer rijpen!!

Ik had er in het begin ook niet heel erg veel (8 stuks) en op het laatste best heel veel (22 stuks waarvan 17 grote)...

In et ziekenhuis vertelde ze dat ze zo,n 2 mm per 24 uur groeien! Dus houd moed en hoop!!!! Het komt vast goed!!

Succes ermee!!!

Geplaatst

Ohhhhhhhh Nico, wat vreselijk naar voor je!!! Ik had het je ook zo gegund!!!!

Vind het wel vreemd dat je niet eens weet of je wel cryo's hebt, als je die hebt dan zou je daar ook weer hoop uit kunnen putten. Ik zou ze gewoon gaan bellen hoor.

En dan die elle lange wachtlijst pfffff, jan. ligt nog zo ver weg! Is die wachtlijst voor cryo ook zo lang? Echt belachelijk dat je zo lang moet wachten terwijl je al in behandeling bent. Misschien even rondkijken naar een ander ziekenhuis?

En een volgende poging kan weer heel anders zijn dan de eerste twee hoor, maar dat is nu moeilijk hé omdat te geloven.

Je bent nu erg boos en verdrietig, gooi al je emoties eruit en kom eerst even tot rust.

Oh moeilijk hé meis pfff veel sterkte met je buikkie ook en je verdriet samen met je vriend. Gelukkig hebben jullie nog een vakantie voor de boeg!!!

Ik hoop dat je er straks weer positief in kan staan en er weer voor kunt gaan.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Wen, jemig wat ben jij beroerd zeg! Ik heb ook een keer dat het aan twee kanten eruit kwam naar toen had ik het noro-virus blehhhhhh, net de dag voordat we naar Indonesie gingen op vakantie. Manlief kreeg het snachts.

Moest daar ineens weer aan denken door je verhaal hahaha.......

Ik hoop dat het een goed teken is, heb wel meer gehoord dat je in het begin honds beroerd kunt zijn. Misschien heeft het nog met de innesteling te maken?

Ja acupunctuur is heerlijk! Ik weet niet of je geen koffie en chocola tijdens de zwangerschap mag, hoop eigenlijk wel. Al wordt koffie volgens mij over het algemeen wel afgeraden tijdens de zwangerschap, of misschien lus je dat dan niet eens meer. Ik zal aan haar vragen of chocola tijdens de zwangerschap raadzaam is. Over 2 weken ga ik weer naar haar toe, dan zal ik het vragen.

Manlief zei al, ohjee zitten we op de cruiseboot, die buffetten en dan mag je geen chocola? Ik zei ach misschien hang ik wel kotsend over de reling heen hahaha....

Sterkte meis, ik hoop dat het bij de zwangerschap hoort! Mijn duimen blijven draaien!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oooo lieve Nico,wat erg om zo iets te lezen. Meid laat je verdriet lekker los.Ik vind belachelijk dat je niet mag weten of je een cryo hebt of niet.Ik sluit me ook bij de rest met mijn advies dat er misschien beter voor je is als je een ander ziekenhuis gaat(gaan) zoeken. Dat je zoooooooo lang moet wachten: wat slaat dat nou op????

Ik stuur je een hele dikke knuffel x

Geplaatst

Hey Wendy

Wat waardeloos dat je je zo beroert voelt meid.

Misschien is het wel een buikgriepje of misschien ook niet.

Goed voorteken of slecht voorteken............ geen idee......... je lichaam kan je zo in de maling nemen. Als je er te lang last van blijft houden, zou ik toch even de dokter bellen voor de zekerheid.

Hoop iig dat je je gauw weer beter voelt en nog veel succes met de laatste wachtdaagjes. Ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Wendy wat erg.....ben je naar de huisarts geweest? Ik zal het doen,hoor. Soms krijg je een advies van....bijvoorbeeld:je mag geen water drinken,terwijl jij de hele dag niks anders doet...weet je. En de buikpijn vreselijk....Ik hoop dat je snel beter wordt.

Vivian,ik had ook geen vertrouwen in dat de eiblasjes gaan groeien,maar gebeurd toch,hoor!!!!!Dus geen paniek,komt goed!Ik was ook zo teleurgesteld bij mijn eerste echo toen,dus ik weet hoe het voelt!!Ze zeggen dat er kan van allees an wat gebeuren,dus blijf possitief,ik zal nog niet verdrietig zijn!!!

IVFSH ik weet het nog niet of ik je mag feliciteren???

Roossie gaat het met wachten? Gaat de tijd door voor je? :)

Bij mij gaat het goed,ik voel niks echt nada....(alleen mij eierstook vanaf de dag van de eiersprong tot nu toe:veel pijn tot minder pijn doen)Vroeger deed ik altijd een test voordat ik bloed moet prikken,dan was ik een beetje psychisch vorbereid voor de schlechste uitslag,nu heb ik mijn vriend beloof dat ik het niet ga doen.En de testdatum is best snel 11dagen na de IUI. Meestaal word ik ongesteld voordat ik moet testen en nu gebruik ik de bolletjes en ze zeggen dat je niet ongesteld kan worden....ik vind extra spannend deze keer,maar gelukkig wachten is er niet zooooo erg (tot nu toe) :)

Groetjes

P.S: mijn vriendin zei dat ik een beetje nerveus was,misschien door de bolletjes,ik merkte zelf niks van(toen ze dat zei,had ik zo iets van.....:huh1: misschien heeft ze toch gelijk in,ik ga even daar opletten!

Geplaatst

@ Nico74. Wat onwijs balen! Had zo zitten duimen dat ie zich goed verstopt had, maar wel zou blijven zitten... Sterkte met het verwerken van wederom een teleurstelling.

@ IVFSH mag ik een voorzichtige felicitatie schrijven?

@ Wendy, veel beterschap. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Berichtje van mijn kant. Moet toch aan de cerazette (pil) en tevens eerder voor een inwendige echo. Heb een afspraak op 15 september, om te kijken of mijn "egotripper" de follikelcyste niet verder gegroeid is maar juist vertrekt. Was wederom even slikken omdat bij het blijven groeien van de cyste ik mogelijk weer voor 3 maanden aan de depotinjectie moet. Of in uiterste geval weer naar het ziekenhuis voor operatieve ingreep. Kreeg even een flashback naar precies 1 jaar geleden. Hoop zo dat ie springt of krimpt of magisch verdwijnt en het niet weer zo'n traject wordt. Is het niet van de endo dan wel van een follikelcyste?! Had geen tijd om lang stil te staan met dit nieuws, druk bezig met schuttersfeesten. Gelukkig voldoende afleiding, maar 15 september is wel een D-day voor ons. En hopelijk dit keer een GOEDE uitkomst, de pech is wel genoeg geweest. Ook ik ben wel in de overtuiging dat je positief opstellen een positieve invloed heeft op je lijf. Al is dit wel elke keer een persoonlijke test hoor.....

Geplaatst

Hey Nico, wat een domper zeg! Je voelde het al een beetje aankomen, geloof ik maar dat maakt de teleurstelling echt niet minder groot. Ik kan goed begrijpen dat je er nu even doorheen zit en het allemaal even niet meer ziet. En toch, wie weet wat de toekomst uiteindelijk nog voor moois brengt. Heel veel sterkte voor nu!

@Wendy: ik hoop dat het feit dat je je berierd voelt juist een goed teken is. Niet fijn dat je je zo voelt natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel. Nog even volhouden en dan mag je testen.

@Violeta: fijn om te horen dat jij geen last hebt van pijntjes, ook jij nog even volhouden!

@Dublin: tjee wat een gedoe nog, zeg! Wel goed dat je onder controle staat, maar niet weten wannneer en hoe verder lijkt me erg frustrerend. Ik hoop heel erg dat je de 15e toch wat positiefs te horen krijgt!

Hier vooralsnog geen verandering, zelfde symptomen en heb nog steeds een goed gevoel. Ik ben blij dat ik vandaag (wd12) ben doorgekomen, want bij mijn vorige poging werd ik op wd 12 ongi. Als ik morgen overdag doorkom ga ik morgenavond testen. Erg spannend dus!

Aafke

Geplaatst

he Aafke, spannend...hoop dat je overmorgen positief zult testen!!! succes en sterkte met de laatste dagen!!!

Dublin, hoop dat je 15 september goed nieuws zult krijgen...wij zitten dan in Griekenland en volgens mij is het wel een goeie dag, want mijn vriend is dan jarig!!! dus het kan niet anders dan dat jullie goed nieuws krijgen!!!

Wen, Voorburg is een beetje ver weg voor ons...we wonen in het uiterste zuiden (Kerkrade).

Ik heb gisteren gebeld en ik had dus gerust wel al eerder kunnen bellen of we cryo's hadden of niet...mijn vriend zei telkens tegen me dat ze gezegd hadden dat het geen zin had om te bellen, maar de verpleegkundige zei me gisteren dat ik dat rustig had mogen doen, effe bellen. Dus dat deoen we dan bij een volgende poging als het tenminste van toepassing is dan.

Moest gisteren toch nog de bolletjes innemen, omdat de menstruatie 24 uur moet doorzetten voordat je pas mag stoppen...vanochtend dus idd gestopt, want het is gewoon doorgegaan...wel nog voor de zekerheid getest, want het was ietsje minder, maar deze was natuurlijk negatief...ben dus gestopt met de bollen.

we hoeven dus in principe niet meer naar Maastricht vandaag. Mochten we nog een gesprek met de arts willen, dan kunnen we ten alle tijde een afspraak maken...dat gaan we denk ik ook doen...want ik wil toch wel weten of er niet mss nog andere opties zijn (misschien assisted hatching?). Weet niet of ze dat in maastricht doen...omdat het nu alle twee de keren bij de innesteling is misgegaan...zucht...dan ga je je afvragen waarvoor je het allemaal doet...

in week 1-2011 kunnen we weer beginnen met de deca. In week 3-2011 hebben we de startecho en krijg ik nu de puregon met de prikpen ipv met de naalden...na de startecho krijgen we dan ook de prikinstructie hiervoor...ben eens benieuwd...moet dus twee spuiten zetten...de deca en de puregon apart...maar de prikpen schijnt fijner en pijnlozer te zijn...ben benieuwd.

vind het niet erg dat we pas over een paar maanden weer kunnen beginnen...zoals ik me nu voel wil ik zelfs helemaal niet meer verder met het hele gebeuren....het gevoel van: wat heeft het voor zin? overheerst nu heel erg...dus ik denk dat die paar maanden rust ons goed zal doen en mij vooral...dus eind november/begin december begin ik weer met de pil, want die moet ik 3 weken al slikken voordat ik begin met de deca...

maar eerst gaan we lekker genieten van onze vakantie en tot rust komen in Griekenland...

liefs,

Nico

Geplaatst

@ Nico74. Heel veel plezier in Griekenland, toevallig niet nog een plekje vrij? Nee hoor, heb mijn vakantie al gehad! Vanavond nog 1 keer flink feesten en dan is het weer een jaartje wachten. Merk wel dat het een emotionele achtbaan is hoor en dan hebben we nog niet eens wachtweken meegemaakt?! De spanning die daarbij komt kijken.

@ Daniella. Ik hoop dat ik eind september met je mee kan doen. Al heb ik nog geen cryo's...

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Shit man Nico, het is echt balen.....het had echt anders moeten zijn hè.... Het is zo frutrerend dat andere stellen maand op maand kunnen proberen en dat voor ons 1 poging 3 tot 4 maanden duurt... Heerlijk dat je de vakantie in het vooruitzicht hebt. En een stoere man met hele brede schouders om op uit te huilen :-). Zoek lekker steun bij elkaar!

Dublin, ik ga nu vast duimen voor goed nieuws op 15 september. Ik ga zoeken in welk topic je verder gaat schrijven? Of misschien hier nog wel een tijdje? Zou gezellig zijn!

Aafke, violetta: spannend! Nog even!! En dan hopelijk

Hier dus gelukkig goed nieuws! Mijn hcg was mooi gestegen, dus heel erg blij! We zijn een hele belangrijke stap verder.

Veel liefs voor jullie!

Ivfsh

Geplaatst

IVFSH Gefeliciteerd!!!!!Ik wist het niet zeker maar nu,lees ik alle felicitaties(in ander topic) en ik zie jou GROEN!!!!!!!Heel mooi dat je een stijging hebt,dan is de onzekerheid minder geworden,toch?!

Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Groetjes, Violeta:goodluck:

Geplaatst

Hee violetta,

Dank je!! Ja, mijn ogerustheid is een heel stuk weg, we moeten nu gewoon vertrouwen hebben en ervan uitgaan dat we niet nog een keer het ongeluk mee zullen maken van een miskraam.

We gaan rustig positief focussen op een mooie zwangerschap.

Jij nog een paar dagen! Spannend! Zou geweldig zij. Als deze escape Iui raak is!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

@Ivfsh: Van harte meid met dit fantastische nieuws. Hoop dat je nu een beetje gerust gesteld bent met de stijging van je HCG.

Geniet ervan.

@Dublin: Ik hoop je dan idd te "zien" eind september. En dan gaan we er weer voor.

@Aafke: Nogmaals heel veel succes vanavond met testen.

@Nico: Laat het idd nog maar even bezinken en je moet wel lang wachten tot januari volgend jaar, maar toch even lekker rust in je lichaam.

Ik wens je alvast een hele fijne vakantie.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

IVFSH, van harte gefeliciteerd!

Wij hebben vanmorgen onze 1ste fm gehad en die viel mij toch wel een klein beetje tegen na al een week GonalF 300IE te hebben gespoten. Mijn linkereierstok was vandaag niet te vinden en na verschillende pogingen gaf de arts het op. In mijn rechtereierstok zitten nog maar 2 kleine follikels.

As maandag de 2de FM, ik hoop dat er dan wel meer zichtbaar is

Geplaatst

Hallo Eve,

Ik wil ook wel meepraten.

Wij krijgen half september de uitslag of er nog een mogelijkheid is tot IVF.

In juli kregen we te horen dat het zaad van mijn vriend erg slecht is. Dat is nu een paar keer onderzocht en dan hopen dat ze in ieder geval nog een poging gaan wagen. Bij mij zijn er ook onderzoeken geweest en dat krijgen we dan ook te horen maar tussendoor werd er al wel gezegd dat het er tot nu toe goed uitziet.

Ik hoop dat we dan niet meer lang hoeven te wachten want inmiddels lopen we al 5 maanden ziekenhuis in en uit. Ik vind het emotioneel best wel lastig.

Geplaatst

Hoi Bora,welcome hier! Het is idd heel emotioneel allemaal. Hier in deze forum kan je merken dat je niet alleen bent!Ik hoop voor jullie dat de uitslag half semtember goed is en dat jullie door mogen gaan voor IVF. Veel succes,

Liefs, Violeta

Geplaatst

Hoi Bora,

Welkom en veel succes.

Je hebt geduld nodig...

en ik hoop dat je snel kan beginnen met je behandeling...:)

Geplaatst

Hee meiden,

Mariette: wat vervelend dat ze 1 eierstok niet konden vinden.... Bij mijn laatste poging lag de linker eierstok ook letterlijk dwars... Toen was het ook een heel gedoe, maar uiteindelijk wel goed gekomen en hebben ze hem zowaar ook nog aan kunnen prikken. Ik hoop voor je dat het volgende FM beter is!

Hoi bora, leuk dat je mee komt kletsen! Weet je dat er ook een topic is voor starten in september? Niet dat ik je hier weg wil hebben natuurlijk! Maar die meiden lopen misschien meer samen met je op. Wat betreft de uitslagen: mooi dat het er goed uitziet! Wij hadden ook een hele slechte uitslag van het zaad, direct duidelijk dat het icsi moest worden. Maar dat biedt allemaal wel nog veel hoop hoor! Het is gewoon een enorme emotionele achtbaan waar in terecht komt. Ik heb veel aan dit forum, vind het fijn om hier met andere meiden te kunnen kletsen.

Vioketta, hoe voel jij je vandaag?

Groetjes!

Geplaatst

Dag Nico74, ik vind het echt klote om je bericht te lezen. Daarbij kan ik me zo goed voorstellen hoe je jezelf nu voelt. Buiten de dingen die je allemaal laat en alles wat het je kost qua emotie en energie, dat is echt veel. Aan de andere kant heb je gedaan wat je kon doen.....Ik wou dat ik je vanaf hier een dikke knuffel kon geven. Niet dat dit de situatie anders maakt, maar ik stuur hem in ieder geval naar je toe.

Ik hoop dat je op jullie vakantie de rust, ontspanning en kracht kunt hervinden.

Verder wil degene met de positieve resultaten van harte feliciteren. Elke stap is er een en bijzonder.

Ben zelf even weg geweest van het forum. Zit nu in de wachtweken, 13 september de test. Vind het ontzettend lang duren, maar goed, dat is niet anders. Afgelopen zondag zijn er 2 van de 7 A'tje teruggeplaats, we zijn hier natuurlijk erg blij mee. Tot 2 dgn geleden had ik het gevoel 80% van slagen. Op dit moment is het weer een neutraal gevoel.

Ik vind dat toch veel mensen positieve berichten hebben, dat is mooi. De volgende keer staat Nico74 gewoon ook in dat rijtje!!

Mariette, succes maandag, hopelijk zijn ze gegroeid..

Succes alles en tot de volgende keer!

Tulp

Geplaatst

IVFSH het gevoel is net als gister :) ik voel dat ik ongesteld word :( morgen vrijdag,daarna is het weekend,wel druk weekend en maandag ochtend bloed laten prikken.Nog 3 dagjes......

Tulp succes met wachten we zitten in hetzelfde wachtbankje ;)

Mariette succes voor maandag!Ik hoop voor je dat er nog meer eitjes gaan groeien,hoeveel spuit jij van Gonal?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden