Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Violet & Nico, jammer dat jullie poging niet gelukt is. Veel sterkte!

Ja wij kunnen toch verder:happydance: Al was het eerste wat de arts zei, dit gaat niet goed toen schrok ik en zei al nee he dus toch stoppen? maar toen bleek er een kleine verwarring te zijn. Hij dacht dat dit de eierstok was waar er een paar kleintjes gezien waren donderdag en vond het resultaat van vanmorgen tegenvallen maar toen bleek dus dat dit mijn linkereierstok te zijn en die was donderdag onvindbaar. In mijn linkereierstok zitten nu 2 ietwat grotere en een paar kleintjes en in mijn rechtereierstok zaten 3 ietwat grotere en een paar kleintjes. As woensdag weer een echo en dan heb ik denk ik vrijdag of in het weekend de punctie

X Mariëtte

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Dank jullie wel voor de lieve berichten!Gelukkig mogen we gewoon door gaan,dus laat het maar komen de cyclus.....Net gebeld dat de bloeduislag ook negatief is,en het ergste is dat je je weet maar als je het ook hoort....komt altijd als een klap in je gezicht!

Ik heb zo leeg gevoeld....gister op verjaardag kwam ik een tweelings tegen(3 maanden oud)....heel moeilijk....Ik ben altijd de oppas geweest,nooit de moeder!

Ik ga even afleidingen zoeken zodat ik niet zo depri word!

Mariete,wat een goed nieuws meid!Laat ze maar nog groeien tot woensdag! En op naar de punctie!Succes!

Groetjes, Violeta

Geplaatst

@Nico, oh is dat een goed boek wat je aan het lezen bent? Was het nog niet tegengekomen. Hopelijk kun je er energie uithalen! En verder nu focus op je vakantie! Ben ook op Lesbos geweest ergens in de jaren 90, geloof 1994. We hebben het daar naar ons zin gehad toendertijd. En heel goed, skippen waar je niet goed bij voelt! Dikke knuffel en veel sterkte met je dip, je dip mag er zijn geef er maar aan toe een poosje, als je maar weer vol energie weer terugkomt van je vakantie ;-)

@Mariette, fijn dat je een betere echo gehad hebt dan de vorige keer! Ziet er nu toch beter uit, in ieder geval 5 mooie grote follikels, misschien komen er straks nog meer bij! Succes woensdag!

@Violeta, dat lijkt me ook een klap in je gezicht als je het van een gyn hoort dat je echt niet zwanger bent, bah!!! Ik vind een zwangerschapstest vaak al erg om die negatief te zien, je hebt toch hoop!!! Moeilijk hé om dan kindjes te zien terwijl je dan in een dip zit, vind dat ook erg moeilijk. Ene keer kan ik het wel hebben, andere keer helemaal niet!!! Sterkte meis!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey Marriette, dat is toch een een voorzichtige felicitatie waard, fijn voor jullie!

Violette sterkte en het is heel normaal, ik herken het. De ene keer kun je beter met een situatie omgaan dan de andere keer.

Tulp

Geplaatst

Hey meiden,

Nou thuis kom ik wel gewoon op de site zonder problemen dus zou wel aan mijn werk mail liggen!!

Maar zoals ik al zei had ik dus een heel bericht naar iedereen getypt en natuurlijk de uitslag van mijn test.

Die was namelijk Positief!! ik hoop zo dat er meiden zijn die mij volgen en volgende keer ook gewoon een positieve test hebben.

Tis heel gek om na al die jaren ineens zwanger te zijn.. maar we zijn er zooooooooooo gelukkig mee!!!

Geplaatst

Mariette: Succes a.s vrijdag!!! rust lekker uit erna en ga lekker even je bed in of op de bank liggen!! denk aan jezelf!!!

Nico: Hele fijne vakantie meid!!! geniet ervan, samen met je mannetje..!! zet alles even van je af , hoe moeilijk dat ook is, Sterkte!

Violetta: ik snap even niet hoe je bedoelt .. door gaan?

Je test was toch negatief? dus mag je dan nu door met ivf? en is dat dan de volgende ronde zeg maar...

Aafke: Hoe is het met jou???

Roosie: Hou je het nog een beetje vol? jij word onze kampioen wachten he... die 2 weken zijn voor jou straks niets meer!!! Sterkte meid!!

en natuurlijk voor iedereen succes!! ik ga lekker even naast mijn mannetje op de bank kruipen en vroeg mijn mandje in (gaapppppp;)

Liefs!

Geplaatst

images?q=tbn:ANd9GcSlbFjaZW483Yhl6pCuuZ6Mi9D92sQc1g2uZWlbXMqii-Y_alU&t=1&usg=__AcAaHKUuu7IQgWDcKAhfDc8ASSc=

@Wen wat super!!! Je bent zwanger gefeliciteerd!!!!

Ik kan me voorstellen dat het heel raar is om na al die jaren ineens zwanger te zijn, denk dat ik dat ook wel zou hebben. Ga er lekker van genieten met je man!!!

En het kan hoor dat je op je werk effe niet op het forum kon komen, regelmatig is de server bezet.

En ja ik word idd kampioen wachten, gelukkig gaan we 25 sept nog een weekje op vakantie naar Engeland en daarna is het bijna zover.

Welterusten!

Liefs Roossie

Geplaatst

Heeeeey Wendy wat lees ik now

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!:confettistars:

Wat zouden jullie blij zijn,maar eerst even de goede nieuws verwerken dat het echt gebeurd :icon_sunny:!

Met: "ik ga gewoon door",bedoel ik dat we geen rust maand gaan doen.Als ik nu ongesteld word gaan we spuiten.Omdat we iui deden i.p.v ivf(weinig hormonen gebruikt) is mijn lichaam niet veel belast met de hormonen.Dus we gaan nu echt voor ivf.Spannend!

knuffel,Violeta

Geplaatst

Hoi Wendy

Ik had je al gefeliciteerd in het "uitgerekend in mei 2011" topic, maar bij deze nogmaals gefeliciteerd.

Geniet ervan.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

he Wendy, gefeliciteerd met je zwangerschap!!! lijkt me idd wennen als je na al die jaren toch weer zwanger bent!! geniet er van!!!

Roossie...lekker ook een weekje weg (sorry Violetta ;-))...geniet ervan en dan is het wachten weer iets korter geworden!

ik weet effe niet meer wie het me vroeg, maar het boek leest goed weg en er staan ook interessante weetjes in...het eerste gedeelte is weliswaar gericht op natuurlijke vruchtbaarheid, maar ook hier kunnen wij iets mee...zo wisten wij bv niet dat speeksel slecht is voor sperma...

de overige 3 gedeeltes zijn met name gericht op ivf en het hele gebeuren vooraf, tijdens en ook daarna...en ook wat als het niet gelukt is...

ben nu nog in het eerste gedeelte, voorlaatste hoofdstuk...en ondanks dat het in het engels is, leest het makkelijk/prettig...owkee...af en toe neem ik de Van Dale En-Ne erbij (handig als je in een ver verleden de opleider tolk-vertaler begonnen ben en helaas niet hebt kunnen afmaken ivm te weinig studiepunten)...maar voor de rest wordt het heel duidelijk uitgelegd en is het niet zo erg met medische onbegrijpbare termen...er staat ergens in het forum ook een topic over dit boek, ben alleen even kwijt waar...

gisteren ook weer voor de eerste keer sex gehad...natuurlijk denk je er aan, maar het was wel weer erg lekkur...hihihi...

mijn vriend ligt nu te pitten, want hij heeft nachtdienst gehad...dadelijk lunchen met een vriendin, maar ook nog eerst even strijken...en dan morgen onze koffers inpakken...

violetta...mss kunnen jullie nog een weekendje weg??? ofdagjes weg?? zal aan je denken als ik in de Griekse zon lig...nee...flauwe grap was dat van mij...ik zou me precies hetzelfde voelen als ik niet meer weg kon gaan...sorry!!!!

nou girls...hopelijk wordt het weer vandaag ietsje beter!

liefs,

Nico

Geplaatst

Vrijdag nog geen punctie.

Moet morgen nog weer terug voor een echo.

Mijn follikels waren moeilijk te meten in de rechtereierstok, ze lagen allemaal bij elkaar. De grootste aan de rechterkant was nu zo'n 17 mm, aan de linkerkant was de grootste nu 21 mm en 1 van 19 mm, de rest was nog te klein.

Hopenlijk zijn ze morgen allemaal mooi gegeroeit en dan zaterdag waarschijnlijk de punctie

Geplaatst

Oo Mariete,ik duim voor je .Geeft toch niet nog een dagje wachten!Maar wel positief blijven denken ;)

Nico je mag best grapjes doen hoor,vind ik niet erg. Ik ga toch met je mee in Griekenland en staks met Roossie in England (in mijn gedachten) haha

Geplaatst

Lieve allemaal!!

Bedankt voor de felicitaties!! Ik hoop ZOOOOOOOOOOO dat jullie snel volgen!! ECHTTTTTTTTT!!!!

Nico en Roosie: Hele fijne vakantie meiden!! jullie hebben het verdiend!! even lekker niks!!!! geen geprik, geen hormonen!! even tijd voor elkaar en even rust voor jullie (weer) verder gaan of om te verwerken wat gebeurt is!!

Violetta: heel veel succes meid!! nu echt voor ivf!!! ik was met 1 keer ovf zwanger he, dus het kan!! na al die jaren van aanmodderen en van proberen en telerstelling was 1 keer ivf genoeg, ik hoop dat het bij jou net zo gaat en je ook 1 keer ivf nodig hebt om zwanger te worden!!

Mariette: Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling is, weer een dag later, maar hopelijk gaat het zaterdag dan eindelijk gebeuren!!

alvast heel veel succes a.s zaterdag!!! op naar een goede "oogst

Daniella: Hoe is het met jou meid???

Wanneer mag jij voor weer een nieuwe poging????

Liefs!!

Geplaatst

Hoi,

Ben net weer terug en het is een beetje dubbel.

Ik zal geen 6 eicellen hebben net als de vorige keer, de follikels groeien niet mooi gelijkmatig. Ik had er nu 1 van 22mm en 1 van 17mm, de rest liet zich niet goed zien.

We hebben het erover gehad om de poging af te breken maar dit heeft bij ons geen zin, ik zit nu al aan de maximale stimulering en zal een volgende keer ook niet meer follikels hebben. Goed we hebben er maar 1 goede nodig natuurlijk, we proberen toch maar positief te blijven. Helaas zal het niet anders worden voor ons, ik maak te weinig follikels aan.

We hebben niet zaterdag maar zondag om 9 uur de punctie, nu maar duimen draaien dat er toch een paar goede eicellen worden gevonden.

Onze 1ste poging zijn er ook maar 3 eicellen gevonden en daarvan waren er toen 2 bevrucht en teruggeplaatst.

De 2de poging zijn er uit 5 follikels 6 eicellen gevonden waarvan er 4 bevrucht zijn, 2 teruggeplaatst en was ik even zwanger van een tweeling

Geplaatst

@Nico, ik was het die het vroeg over het boek ;-) Dat van het speeksel wist ik al, hebben er toen rekening meegehouden toen ik er achter kwam, niet dat het geholpen heeft. Ik ga eens dat topic opzoeken, thanks.

Morgen ga je op vakantie toch? Alvast een hele fijne vakantie toegewenst, ga lekker genieten!

@Violeta, gezellig hoor dat me meegaat op vakantie! ;-) Misschien kun je nog een weekendje weggaan? Oh je bent met deca begonnen! Succes met prikken!!! Spannend!

@Mariette, balen dat je zo weinig follikels aanmaakt, maar je hebt er in ieder geval een paar en daar kan ook een kindje uit groeien! Ik kan me voorstellen dat je het door wil zetten als je moeilijk te stimuleren bent. Veel succes meis!

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi Mariëtte, heel veel succes zondag met de punctie...ik hoop dat ze alletwee de follikels dan zullen aanprikken en dat er uit beide een eitje komt die ook bevrucht worden en dat het dan toppertjes zullen zijn...weet je al hoeveel je teruggeplaatst krijgt? of hangt dat van de kwaliteit af??? heel veel sterkte en succes!!! ik denk aan je!!!

violetta...balen van bongi, maar hoera dat je met de deca bent begonnen!!! succes!!!!

meiden...heel veel succes de komende weken...wij vertrekken vannacht richting Amsterdam en morgenochtend om twintig voor 6 vertrekt het vliegtuig richtig Lesbos...ben pas weer 22 september terug....

Liefs,

Nico

Geplaatst

Nico ik was te laat ik kon je niet een leuke vakantie wensen....Maar ik weet toch bijna zeker dat jullie naar de zin zouden hebben smile.gif

Mariette heel veel succes zondag,laat het even weten hoe het gegaan is!

Geplaatst

Hoi,

Ben net weer terug en het is een beetje dubbel.

Ik zal geen 6 eicellen hebben net als de vorige keer, de follikels groeien niet mooi gelijkmatig. Ik had er nu 1 van 22mm en 1 van 17mm, de rest liet zich niet goed zien.

We hebben het erover gehad om de poging af te breken maar dit heeft bij ons geen zin, ik zit nu al aan de maximale stimulering en zal een volgende keer ook niet meer follikels hebben. Goed we hebben er maar 1 goede nodig natuurlijk, we proberen toch maar positief te blijven. Helaas zal het niet anders worden voor ons, ik maak te weinig follikels aan.

We hebben niet zaterdag maar zondag om 9 uur de punctie, nu maar duimen draaien dat er toch een paar goede eicellen worden gevonden.

Onze 1ste poging zijn er ook maar 3 eicellen gevonden en daarvan waren er toen 2 bevrucht en teruggeplaatst.

De 2de poging zijn er uit 5 follikels 6 eicellen gevonden waarvan er 4 bevrucht zijn, 2 teruggeplaatst en was ik even zwanger van een tweeling

Hoi Mariëtte,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Bij ons is de poging wel twee keer afgebroken, en hebben we een escape iui gehad.

Deze keer zullen we ook doorgaan al zijn er weinig follikels. We hebben inderdaad maar één goede nodig, laten we er voor duimen dat die er in deze poging gewoon is.

Liefs Schattie

Geplaatst

@ Mariette en Schattie. Ik ken het gevoel, wat ontzettend balen dat de follikels niet gelijk groeien. Wij hebben de poging wel gestaakt, omdat ik nog niet aan de maximum dosis zat. Helaas is mijn egotripper niet gesprongen maar gegroeid. We wachten nu af tot de controle echo van volgende week met hierin een range aan opties.

Mijn egotripper is verdwenen, gekrompen, gelijk gebleven of gegroeid. En helaas is bij de laatste 2 een vlotte doorgang naar poging 2b weer uitgesloten. Ik hoop zo dat ik niet weer voor 3 maanden de overgang in moet en al helemaal niet weer die operatietafel op... Op zo'n moment heb je "spijt" dat het follikel niet met een punctie is weggenomen, toen die nog kleiner dan 3 cm was. Maar ja, dan was poging 2 ook al weer mislukt.... Nu hebben we nog een poging 2b.

Heel veel succes met jullie puncties en dat er maar toppers gevonden worden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden