Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier is ie dan weer, ff onder het stof vandaan gehaald ( kuch, kuch). Als iedereen zo vriendelijk wil zijn het lijstje te updaten, dan zijn we allemaal weer bij.

Weten we ook precies hoe en wat van iedereen ;)

Voortraject:

Tulp: 27-7 (?) start deca

Naomi28 30 juli start deca

Roossie: nod 2 aug. start pil

Meid 78: 3-8 start deca/

Shanna 09-08 start Menopur 450 i.e

Aafke 3-8 start deca, 5-8 start puregon

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

Tulp: 22-8

FM's:

RPB - 4 augustus 1e

Bianca1 - 9 augustus 4e

Nico74 - 9 augusustus 1e

Sonja81 - 9 augustus 2e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen

---------> lijstje selecteren, rechtermuisknop ( kopiëren)....... vervolgens plakken en je eigen gegevens aanpassen.

Ik stel voor om de mensen die al een echo gehad hebben te schrappen bij het voortraject/startecho :) M.a.w. je hopt van kopje naar kopje. Dan blijft het overzichtelijk :)

pssst, voor zover heb ik het al gedaan, als er iets niet klopt, zelf even aanpassen :)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voortraject:

Jackie 2-8 start progynova

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

FM's:

RPB - 4 augustus 1e

Bianca1 - 9 augustus 4e

Nico74 - 9 augusustus 1e

Sonja81 - 9 augustus 2e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

FM's:

RPB - 9 augustus 2e

Bianca1 - 9 augustus 4e

Nico74 - 9 augusustus 1e

Sonja81 - 9 augustus 2e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Bianca,

Ben blij dat je toch nog goed nieuws hebt gehad.. misschien dat het duimen van ons toch nog zin heeft gehad..

Ik hoop dat je morgen net als ik goed nieuws krijgt.

Verder aan alle meiden die morgen een echo krijgen.. heel veel succes en dat we allemaal maar goed nieuws krijgen..

Ik duim voor ons allemaal en zal een extra kaarsje opsteken. Ik vind dat we het allemaal verdienen !!

Veel liefs Priscilla

Geplaatst

hey meiden die morgen een fm hebben, succes (zijn er een boel)!

@Bianca; die punctie gaat er vast en zeker komen!!

@Sonja: wanneer heb jij de tp vd cryo('s)?

dinsdag heb ik de startecho. Hopelijk is alles goed en mag ik beginnen met de gonal-f

liefs Naomi

Geplaatst

Bianca,

Ik zal een reactie geven op je vragen.

-21 follikels aangeprikt

-Punctie verliep goed, gyn was erg rustig en hierdoor niet veel na pijn gehad. (minimaal)

-Weet niet hoe lang de punctie heeft geduurd, heb Dormicum gekregen en heb de tijd niet in de gaten gehouden. Het aanprikken denk ik zo'n 10 tot 15 min.

-15 eitjes gevonden

-13 eitjes bevrucht

-10 embryo's

-2 terug geplaatst

-6 cryo's

Wij (mijn vriend en ik) zijn hier erg blij mee!!

Succes!!

Geplaatst

Naomi, morgen hoop ik meer te weten. Als het er morgen goed uitziet, wordt er een afspraak gemaakt voor de tp. De gyn vermoedde a.s. woensdag of donderdag. Ben erg benieuwd!!!

Worden weer spannende dagen....

Hoe is het met jou? Voel je je goed? Op naar dinsdag meid....;)

NOgmaals voor alle meiden die morgen een echo hebben: succes!!!!

Liefs

Geplaatst

vandaag voor de meesten van ons een spannende dag...

Bianca...voor jou al helemaal...blij dat er geen meer zijn bijgekomen en hopelijk heb je woensdag dan de punctie!!! duim voor je !!!!

hebben jij en Sonja nu allebei geBBQ-ed??? gelukkig dat het zo gezellig was...enne...van die 2 biertjes...daarvan zal het zaad niet dramatisch achteruit gaan...als het nu iedere dag zou gebeuren en ook nog eens meer biertjes...tja...dan zou ik zeggen...kappen met die handel (bier dan!)...mijn vriend drinkt nu we begonnen zijn met de eistimulatie geen bier meer...heeft ie zelf voor gekozen...hihi...

gisteren zijn we naar de film Inception geweest...best mooi gemaakt en natuurlijk heb ik deze film ook weer in mijn droom verwerkt...heb ik altijd als ik ergens 'in' zit, dan verwerk ik dat ook weer meteen in mijn droom...hihi...dus vaak beleef/zie ik de film dan 2 keer...hahhahaha...

succes allemaal vandaag met de echo's!!!! we gaan voor een groene lijst!!!

xx

Nico

Geplaatst

Hey Nico,

Dan was het zeker een goede film haha :P Ben benieuwd hoe het vandaag bij jou gegaan is, hopelijk heb je iets meer dan 3 follikels ( niks mis met 3)... zodat je gevoel in je buik klopt :)

Hoe is het met de andere meiden gegaan?

Hier vanmorgen ook weer een echo gehad en het zag er goed uit. Er kan een afspraak gemaakt worden voor een cryo-tp.

Vanmiddag tussen 15 en 16 uur hoor ik wanneer de evt. tp is... dus dan begint het knagen van spanning pas écht!

Duimen jullie mee dat mijn 2 Pingu's goed ontdooien?

Liefs Sonja

Geplaatst

En Nico... we hebben inderdaad allebei gebarbecued, op dezelfde mooie regenachtige dag... alleen Bianca in het zuiden des lands en ik in het noorden haha!!!!

Liefs

Geplaatst
Bianca,

Ik zal een reactie geven op je vragen.

-21 follikels aangeprikt

-Punctie verliep goed, gyn was erg rustig en hierdoor niet veel na pijn gehad. (minimaal)

-Weet niet hoe lang de punctie heeft geduurd, heb Dormicum gekregen en heb de tijd niet in de gaten gehouden. Het aanprikken denk ik zo'n 10 tot 15 min.

-15 eitjes gevonden

-13 eitjes bevrucht

-10 embryo's

-2 terug geplaatst

-6 cryo's

Wij (mijn vriend en ik) zijn hier erg blij mee!!

Succes!!

Wish wat een mooi resultaat ik duim voor je

Geplaatst

@ sonja

Spannend.. nog ff en je weet wanneer.. en daarna die akelige wachtweken .. Ik duim ook mee voor je..

@ raba.. spannend vandaag testen duim voor je voor een positieve test..

Ik ben net terug van de kliniek en heb heel goed nieuws gekregen.

Ik mag donderdag komen voor de punctie.. vandaag nog 1x deca en gonal spuiten en dan morgen om 22.15 de pregnyl..

Wordt wel zenuwachtig nu hoor haha..

Ik heb een zetpil naproxen mee voor een uur voor de behandeling

en daar krijg ik nog met infuus Dormicum..

Kriebels beginnen al te komen haha

Liefs Priscilla

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

FM's:

RPB - 9 augustus 2e

Bianca1 - 9 augustus 4e

Nico74 - 9 augusustus 1e

Sonja81 - 9 augustus 2e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Tnx Miekske en Priscilla :)

Priscilla, het komt voor jou nu wel heel dichtbij! Vind je het erg spannend?

Ik zou zeggen, laat het over je heen komen meid ( makkelijker gezegd dan gedaan), we weten waar we het voor doen.

Bij mij zijn alle puncties heel erg meegevallen, dus toi, toi, toi!!

Woensdag voor jou een lekker 'prikvrij' dagje, dat is dan wel weer heel fijn ;)

Succes!!!

Liefs Sonja

Geplaatst

Hey sonja,

Het komt nu idd heel erg dicht bij.. ik vind het super spannend.. voel als ik er aan denk de kriebeltjes al haha.. woensdag nacht wordt moeilijk slapen denk ik haha.. mja ik moet t idd over me heen laten komen.. Ik hoor meer meiden zeggen dat de punctie meevalt dus zie er al wat minder tegenop..

Wel lekker idd woensdat een prikvrije dag.. mag wel hoor na 3 weken spuiten haha.. tja en dan begint het inbrengen van die bolletjes.. niet zo erg lekker heb ik gehoord haha.. maar dat zien we dan wel weer en natuurlijk heb ik alles over voor een wondertje..

tk ook bedankt..

Liefs Priscilla

Geplaatst

RPB,

Zo te lezen bij jij bij Geertgen onder behandeling of niet?

Heb zelf Dr. W en Dr. K gehad bij de punctie en dit was echt goed te doen.

Vooral die Dormicum, heerlijk goedje hoor!

Wie doet bij jou de punctie?

Alvast succes!

Geplaatst

@Tulp welkom op het forum! Ik word ook altijd erg moe van de puregon.

@Aafke welkom en succes met prikken! Heerlijk dat jullie een nieuw huis gaan komen, lekker veel afleiding idd.

@Hey Shan, leuk je ook hier te treffen ;-)

@Sonja gefeliciteerd met je mooie echo!

@Bianca, wat fijn dat het nu goed gaat en dat je een punctie krijgt! Ik blijf voor je duimen dat het allemaal goed zal gaan komen!

@RPB, mooie score, nog even en je krijgt de punctie!

@Wish wat een mooie resultaat! Ik zal voor je duimen dat ze blijven plakken bij je!

Nou volgens mij ben ik aardig bijgelezen, sorry als ik iemand vergeten ben.

Ik ben dus weer terug van de Eiffel, we hebben het heerlijk gehad!

Nu lekker bijkomen, manlief ging met moeite naar zijn werk.

Ik ben afgelopen vrijdag ongi geworden, gelukkig was ik nog op tijd vanochtend voor de prik voor fsh controle.

Maandag wordt ik gebeld met de uitslag en deze week of volgende week krijgen we de brief met de startdatum voor ICSI.

Hopelijk kunnen we snel beginnen, we zijn er klaar voor!

Ben nu ook aan de pil, wel apart om die weer te slikken, maar ik denk er maar niet teveel bij.

Liefs Roossie

Geplaatst

Voortraject:

Roossie: 6 aug. gestart met de pil, 16 aug. tel. consult.

Startecho:

Shanna 09-08

Naomi28 10-8

FM's:

RPB - 9 augustus 2e

Bianca1 - 9 augustus 4e

Nico74 - 9 augusustus 1e

Sonja81 - 9 augustus 2e

IVFSH - 11 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Aafke 12 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor jullie support, doet me goed!!

Roossie,

Ik kan me voorstellen dat jullie er helemaal klaar voor zijn om te kunnen beginnen!

Fijn dat je vanmorgen nog niet op tijd was om bloed te laten prikken.

Op naar maandag, ik duim voor je dat alles goed is.

En dat die brief maar snel op de deurmat zal vallen!

Succes!

Geplaatst

@ wish

Ik ben idd bij geertgen onder behandeling.

Onze gyn is Dr. R..

Dr. K gaat bij ons de punctie doen als het goed is..

Is dat een leuke arts?

Leuk om iemand hier te spreken die ook bij geertgen is..

Heb namelijk helemaal geen plek hier gevonden over geertgen..

is die er wel?

Ik kan ff niet zien hoever jij nu bent..??

@ Roossie

Gelukkig maar dat je nog net op tijd was..

en ik geloof dat t raar is om weer de pil te slikken haha

helemaal omdat je normaar gesproken met de pil stopt om zwanger te kunnen raken ;-)

duim voor je voor de uitslag en hoop dat t niet te lang duurt voor je je schema hebt!

Succes iig!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Priscilla,

Volgens mij is er geen apart topic wie er bij Geertgen onder behandeling zijn.

Wij hadden Dr Kuypers nog nooit gezien.

Bij de punctie voor de eerste keer.

Het is een aardige vrouw.

De punctie heeft ze erg rustig uitgevoerd, is prima verlopen.

Je krijgt een saturatiemeter op je vinger. (deze meet je zuurstofgehalte en hartslag)

Dan krijg je een prikje in je arm (waar ze ook bloed prikken) en hierdoor spuit ze Atropine (om hartslag constant te houden) en Dormicum (hier wordt je dizzy van, heerlijk) hihi!

Dan plaatst ze de echo-staaf met priknaald en kan de punctie beginnen.

Als je jezelf concentreert op je ademhaling, neus in mond uit. (ik laat mijn lippen wat op elkaar als ik uit adem dan kun je langer uitademen) gaat het naar mijn idee het beste.

Laatste keer heb ik mijn ogen dicht gehouden ipv op het scherm meekijken hoe de follikels werden aangeprikt. Dit is mij beter bevallen.

Als je vragen hebt, kom maar op.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden