Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sharon, nee ik heb ze aan de poli fertiliteit gegeven en dus niet aan de apotheek. Bij de poli geven ze het ook aan mensen die het nodig hebben. Die bijv. een poging zelf moeten betalen. Ik had het ook via het forum kunnen doen, maar heb het zo gedaan. Laat de gyn maar bepalen wie het krijgt. Ik zou het nooit weg laten gooien hoor, dat zou echt vreselijk zonde zijn!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

4e echo:

15 september: Moon74

20 september:Cindy

30 augustus: Pammie

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

6 september: Sanne

7 september: Mob

8 september: Chablis

8 september: Moi

8 september: Jolanda

11 september: Sharon (geslachtsbepaling)

15 september: Pammie

17 september: Sharon

20 september: Kimmie

20 september: Sanne

29 september: Dreamer

1 oktober: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Hoi dames,

Ik heb het lijstje weer even aangepast met mijn nieuwe datums erin. Net bij de vk geweest. De echo was goed, de kleine was lekker aan het bewegen. Ook nu voor het eerst het hartje gehoord, wat geweldig is dat.

Ik heb nu over 4 weken weer een controle bij de vk en we hebben ook meteen de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt.

Ik ben normaal een erg sportief type en wil ook graag tijdens de zwangerschap blijven bewegen. Nu is er bij ons in de buurt bij de fysiotherapie een cursus, zwangerfit, hierin krijg je fitness en cardio-oefeningen en ook theorie over de zwangerschap en bevalling. Ik denk dat ik me hiervoor ga aanmelden.

Ook ik heb mijn medicijnen aan iemand van het forum gegeven, dan worden ze tenminste niet weggegooid.

@Sharon, leuk zeg samen met je vriendinnen zwanger.

Geplaatst

Kim,wat fijn dat de echo helemaal goed was!!

Sharon,heb jij de 20 weken echo in het ziekenhuis? Dat heeft toch te maken met ICSI toch? Althans,Paula heeft ook de 20 weken echo in Nijmegen laten doen. (was ook verplicht)

Ik kan de 20 weken echo gewoon bij de VK doen neem ik aan.

Maar leuk zeg..samen met je vriendinnen zwanger zijn!

Geplaatst

Hallo allemaal, wat wordt er lekker actief en leuk geschreven!

Had gisteren al even willen vertellen, maar kon toen niet op internet, dat uitslag npm écht heel goed was (1:2400). Verder onderzoek niet nodig. Heerlijk, nu genieten.

Hier al een flink buikje. Heb intussen positiebroeken aan. Na hormonen, punctie en lichte overstimulatie is het eigenlijk niet meer goed gekomen. Nou ja, is het ergste niet. Zal wel tonnetje rond gaan worden, denk ik.

Kim, leuke babykamer! Wij gaan vrijdagavond maar eens even shoppen. Hoor dramatische verhalen m.b.t. levertijden?! Mooi hé, om dat hartje te horen. Wij vonden deze laatste echo zo geweldig!

Kimmie, rustig aan. Je hebt maar 1 lichaam en dat moet nog inspanning genoeg leveren.

Pammie, ik heb ook ICSI gehad maar mag 20 weken echo gewoon bij VK doen...

Fijn hé, dat we onze medicijnen nu weg hebben kunnen geven aan anderen? Hopelijk komen hier ook nog mooie babietjes van. Ook het ziekenhuis geeft ze écht wel aan vrouwen die hun 3 pogingen er op hebben zitten. Ik heb deze poging ook t.w.v. 2000 euro aan medicatie gekregen via het ziekenhuis. Dus ook mede dank zij anderen die hun meds ingeleverd hebben zijn wij nu zo blij!

Geplaatst

Wij moeten wel/ook voor de 20 weken echo naar Nijmegen, wij hebben ook icsi gehad.

Volgens de gyn hebben ze daar apparatuur waarbij meer onderzocht kan worden dan in het ziekenhuis hier in de buurt. Het kan ook liggen aan de apparatuur waarmee je eigen vk of gyn werkt, misschien hebben hun zelf al het nieuwste apparaat en hoef je daarom niet naar Nijmegen toe.

Geplaatst
Wij moeten wel/ook voor de 20 weken echo naar Nijmegen, wij hebben ook icsi gehad.

Volgens de gyn hebben ze daar apparatuur waarbij meer onderzocht kan worden dan in het ziekenhuis hier in de buurt. Het kan ook liggen aan de apparatuur waarmee je eigen vk of gyn werkt, misschien hebben hun zelf al het nieuwste apparaat en hoef je daarom niet naar Nijmegen toe.

ja weet het ook niet precies normaal krijg je een guo en wij krijgen geloof ik een suo maar ja wat maakt het uit als ze maar goed de kleine onderzoeken wij lopen in een ander ziekenhuis maar moet wel terug naar het radboud

dus ja pammie nog 1 keer naar het radboud maar dan niet meer de kelder in haha gewoon lekker boven :)

ooh nog 8 dagen tot de geslachtsbepaling ben zo benieuwd

moon fijn om te horen maar volgens mij doet ons ziekenhuis dat niet vandaar dat ik er iemand op het forum blij mee heb gemaakt en nog iemand het maart forum gaat haar medicijnen aan haar geven dus dat is wel leuk ik zei al tegen der moet toch wel goed komen met de overgebleven medicijnen van 2 zwangere vrouwen :)

kim fijn en leuk dat de echo goed was

hoop trouwens dat wij vandaag de brief krijgen over de uitslag van de np ben zo benieuwd

Geplaatst

@20 weken echo, onze vk gaf aan dat wij zelf mochten beslissen of we die in het ziekenhuis laten doen of gewoon bij de vk. Wij hebben ervoor gekozen om hem bij de vk te laten doen. Wij hebben IVF gedaan, dus geen ICSI.

@Moon, volgens mij valt het wel mee met de levertijd. Ze vroegen eerst of we het kamertje in januari wilde hebben, maar dat vond ik te laat. Nu komt het eind november, dan ben ik 25-26 weken zwanger.

@Sharon, spannend hoor komende week de geslachtsbepaling. Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws per post.

Wij zijn gisteren begonnen om de kamer, die de babykamer gaat worden, op te ruimen.

Geplaatst

@medicatie: ik wilde ze ook aan het ziekenhuis geven, want hoe weten jullie wie ze op het forum kan gebruiken? dat vind ik ook goed om te doen!

Fijn dat het met alle babietjes goed gaat hier! ik bereik maandag de grens van 12w maar heb bij 14w "pas" een echo...heb bij 13w wel gesprek met verpleegkundige en ik hoop dat zij met de doptone wil luisteren.

weten jullie al wat jullie gaan doen mbt @borstvoeding? ik had het bij 1 wel geweten, maar nu bij 2 twijfel ik...

Groetjes Cin

Geplaatst

hoi allemaal,

ik lees gelukkig hier allemaal goede berichten, wij hebben aankomende dinsdag weer een echo ben dan 13 weken. fijn om te lezen dat meerdere van jullie "ineens" van het misselijkheid en overgeven af zijn, ik was namelijk van de een op andere dag niet meer misselijk en kan weer eten zonder over te geven.

wij zijn ook zwanger van een tweeling en wil toch borstvoeding proberen te geven.

al is het maar een aantal maanden, heeft mijn dochter ook tot 6 maanden gekregen en dat ging super..

wij gaan morgen ook kijken naar een kamertje begint steeds meer te

kriebelen, kamertje wat het gaat worden is ook al leeg aan het worden ;)

groetjes chantalle

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben ook uitgerekend in maart 2011, om precies te zijn 15 maart 2011.

Ik ben nu 12 weken en 3 dagen. Ben blij dat ik over de magische grens heen ben,

veel miskramen gehad rond 5/6 weken.

Gebruikt iemand van jullie ook de ustrogan bolletjes? tot wanneer gebruikten jullie ze?

We hebben ook een kamertje en een kinderwagen. Heel leuk allemaal om te kopen, maar heel onwerkelijk de gedachte dat er echt een babytje in je buik zit ter grootte van bijna 6 cm.

Hebben jullie dat ook?

Groetjes Jill

Geplaatst

@Sjil, welkom bij de club en gefeliciteerd. Fijn dat je nu de 12 weken grens voorbij bent. Ik heb wel Utrogestan gebruikt, maar dat hoefde maar tot 1 week na de positieve test. Het blijft inderdaad wel een beetje onwerkelijk dat er daadwerkelijk een klein mensje in je groeit. Maar mijn buik begint aardig te groeien, dus het wordt steeds duidelijker.

Geplaatst

Ben ik eigenlijk de enige die zwanger is geraakt via IUI?

@Borstvoeding: ik wil het zeker gaan proberen en hoop het lang vol te houden mocht het allemaal lukken.

@Misselijkheid: hier is het pas echt minder geworden na de 13 weken.

Dus vandaag een weekje niet misselijk geweest (op 1 keer na dan haha)

Dus letterlijk het hele eerste trimester misselijk geweest.

Wat heerlijk dat iedereen nu zo'n beetje de 12 weken grens bereikt zeg.

@Kamertje: wij gaan het eind deze maand bestellen en dan zal het rond eind november/half december gebracht worden.

In ieder geval voor de kerst.

We weten al wel welk kamertje het gaat worden, maar over de box en de kinderstoel twijfelen we nog.

Komende week nog maar eens een rondje langs alle grote babywinkels (wat een straf haha)

@All: wij hebben net de afspraak gemaakt voor de geslachtsecho!

De 24e weten we hopelijk of we een jongen of een meisje krijgen.

Kan niet wachten!

Zal de afspraak zo even in de lijst erbij zetten.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

4e echo

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

6 september: Sanne

7 september: Mob

8 september: Chablis

8 september: Moi

8 september: Jolanda

11 september: Sharon (geslachtsbepaling)

15 september: Pammie

17 september: Sharon

20 september: Kimmie

20 september: Sanne

29 september: Dreamer

1 oktober: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst
@medicatie: ik wilde ze ook aan het ziekenhuis geven, want hoe weten jullie wie ze op het forum kan gebruiken? dat vind ik ook goed om te doen!

Bij de term "IVF" is er een topic met "wat doen jullie met overgebleven medicijnen".

Aan het onderschrift van de dames zie je meestal welk soort hormonen ze gebruiken.

Maandag ga ik er iemand mee blij maken....

@Borstvoeding: Ik wil het ook graag doen,hopelijk gaat dat allemaal goed.

Hier ook al langzaam het toekomstige babykamertje aan het opruimen...

Sharon,heb je inmiddels al post gehad? Hopelijk heb je een goede uitslag!

Sjil,welkom hier,en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Dreamer,24e is het zo! Spannend dat je dan al weet of het een jongetje of een meisje is.

Geplaatst

Dag allemaal,

zo ik lees een goede week voor velen en ook voor de babyparken:-)

fantastisch! Ik verbaas me wel over de echo's in week 12 en 13,

ik krijg deze niet omdat ik er al twee heb gehad......jammer hoor, vind het zo lang duren tot de 20e week. Ik voel me goed, maar ben gewoon erg nieuwschierig en overweeg een extra echo. Voor de mensen die ervaring krijgen/hebben met de 16 weekse echo, ik lees jullie ervaringen graag.

fijn weekend allemaal! gr Soesa

Geplaatst

Ik heb de utrogestan moeten gebruiken tot twee dagen voordat ik mocht testen.

...wij mochten wel pas vrij laat testen, cd 31 dacht ik.

Cin, ik ga proberen borstvoeding te geven. Met twee is het wel iets ingewikkelder dan dat je er ééntje moet voeden. Maar een vriendin van mij heeft ook een tweeling en heeft 3/4e jaar bostvoeding gegeven, met een voedingskussen en dan allebei tegelijk laten drinken. Het ziet er heel byzonder uit dus ze deed dat eigenlijk altijd in een apparte ruimte. Proberen ga ik het dus zeker maar niet ten koste van alles door, dat heb ik al besloten.

Sjill, welkom hier en voor jou ook een voorspoedige zwangerschap gewenst.

Cin, "Maris83" en "Wish" hebben bv in hun handtekening staan welke medicijnen hun gebruiken. Je kunt hun dan een pb sturen.

Geplaatst

Sharon, Cin e.a.: fijn dat we nu in de luxe- positie zitten om anderen met onze overgebleven meds te kunnen helpen, hé?! Blijft bijzonder dat ik nu zwanger ben van een poging waarin ik veel meds van andere vrouwen heb gekregen. Warm gevoel.

Sharon, hoop dat je een goede uitslag van npm binnen hebt?

Sjil, jij ook van harte. Join the club!

Vrijdag heerlijk gewinkeld. Levertijd op babykamers ed. valt hartstikke mee; spookverhalen... Met een week of 6 of 8 kunnen ze over het algemeen leveren. Nou hoeft dat niet. We hebben een babykamer besteld, helemaal mooi: wit, met sierrand langs bovenzijde kast, commode en bedje. Lastig uitleggen, maar wij zijn helemaal weg van dat kamertje...

Ook mooie kinderwagen (Joolz) besteld. Rijdt heerlijk en is mooi, maar prijzig!

Verrassing; kinderwagen krijgen we kado van ouders en schoonouders.

2e helft december wordt alles in principe geleverd.

Geplaatst

ja uitslag van nekplooi was goed 1 op 990 dus helemaal top

ik wil ook borstvoeding geven ik heb die dingen al mijn hele leven en dit is het enige moment dat ze ook echt van pas komen haha dus ga het zeker doen

omdat ik een cryoterugplaatsing heb gehad moest ik de utrogestan gebruiken t/m 12 weken zwangerschap en erg maar goed die zijn we voorbij

oh nog 7 dagen en dan weten we wat het wordt ben zooo benieuwd mijn gevoel was heel erg een meisje maar begin nu te denken dat het een jongen wordt maakt me ook niet uit als het maar gezond is :)

Geplaatst

Sharon, zo zie je maar dat het overal anders is.

Ik mocht na mijn cryo terug plaatsingen geen utrogestan of pregnyl, misschien is dat de reden wel dat het toen niet gelukt is...

Wat leuk dat iedereen lekker aan het shoppen is geslagen.

Kan ook niets leukers bedenken op dit moment!!

Geplaatst

@soesa

er zijn hier een aantal zwanger van een tweeling en dan krijg je meer echo's dan bij

een eenling omdat ze aan de buitenkant de groei van beide beebs niet het beste in de gaten kunnen houden, ik heb nu al meer echofoto's met 12 weken als van mijn dochter met 42 weken.. ik vind het wel super;)

Geplaatst

Heerlijk he, al die positieve verhalen. Iedereen lekker aan het genieten en aan het shoppen.

Hier worden de kwaaltjes ook minder en vandaag zijn we begonnen met het opruimen van het kamertje wat de babykamer moet worden. Gisteren al wat behangetjes bekeken, maar we vinden het nog erg moeilijk. De babykamer bestellen wachten we ook nog even mee, misschien kopen we er een via marktplaats.

Het blijft onwerkelijk, maar zo gaaf!

Ik wil ook borstvoeding gaan geven, dat lijkt me zo bijzonder. Hoeveel gaan jullie werken na je verlof? Ik wil 2 dagen gaan werken (werk er nu 3), dat lijkt me meer dan zat ;-)

Geplaatst

Hoi,

dat is inderdaad raar dat je bij de ene cryo wel progestan mag gebruiken en bij de andere niet. zal wel aan het ziekenhuis liggen.

ben nu 12 weken en 5 dagen, vandaag lekker een dagje weg geweest, als ik dan thuis kom heb ik het gevoel een "volle" buik te hebben, hij voelt ook hard aan..

Is dat normaal? heeft iemand hetzelfde?

vandaag ook het hartje zelf gehoord met behulp van een angelsound, heel apart!

Geplaatst

Goedzo Sharon,mooie uitslag!

Heerlijk al die leuke verhalen over babykamertjes en kinderwagens. En inderdaad,wat is er nu leuker dan daar mee bezig zijn!

Voelt nog onwerkelijk.....Ik kan niet wachten totdat ik bezig kan met inrichten van het babykamertje.

Als het goed is ga ik na de bevalling nog 3 dagen werken. Jullie??

Geplaatst

Sjil mijn buik is 's avonds (of als ik heel druk geweest ben) ook meer opgezet dan anders.

Mob, je hebt groot gelijk, dan kun je lekker gaan genieten van je beebje!

Ik werk nu 5 dagen. Het minimale wat moet is 3 dagen, dat vind ik eigenlijk teveel.

Zeker nu het een tweeling is. We willen ouderschapsverlof aanvragen, volgens mij mogen ze dat niet weigeren en kan ik 3,5 jaar 2 dagen werken heb ik uitgerekend.

Hoop dat het gaat lukken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden