Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011


Dreamer

Aanbevolen Berichten

5e echo

 

11 oktober: Cindy

 

 

Geslachtsecho

 

24 september: Dreamer

 

 

20 weken echo

 

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

14 oktober: Pammie

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

26 oktober: Kimmie

3 november: Cindy

 

 

 

Afspraak verloskundige/gyn

 

29 september: Dreamer

30 september: Kim

11 oktober: Sanne

26 oktober: Kimmie

 

 

 

Uitgerekend

 

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

 

 

Wij hebben de echo ook weer gehad. Met de beebjes gaat het goed.

Ze liggen nog steeds iets voor op schema dus de groei gaat precies zoals het hoort.

Morgen bellen ze wanneer we de 20 weken echo hebben. Daarvoor moesten ze naar nijmegen bellen maar die waren niet meer te bereiken nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Fijn om te lezen dat alle echo's en controles weer goed waren. Ik moet nog een goede week wachten op mijn volgende controle. Ik krijg dan ook geen echo, maar ik hoop dat ik wel even naar het hartje mag luisteren.

 

@Mob, dat gebubbel in mijn buik heb ik dus vrijdag heel even gevoeld. Daarna niet meer, dus ik weet niet of dat nu de kleine is geweest of toch iets anders.

 

@Kimmie, heel veel sterkte met je rug. Hopelijk kan de neuroloog iets voor je betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chablis: spannend meis!

 

Ik dacht dat de uitslag 3 weken duurde?

 

Of is dat met de vlokkentest?

 

Bij een vruchtwaterpunctie zijn er 2 momenten dat er een uitslag is. De 1ste gebeurt via een sneltest. Daarvan krijg je de uitslag binnen 5 werkdagen.

De rest van het vruchtwater wordt op een kweek gezet en die uitslag volgt binnen max. 3 weken na de vwp.

 

De 1ste uitslag hebben we inmiddels binnen en die was helemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanavond weer naar de verloskundige geweest en we hadden geluk. We hebben het hartje gehoord, maar ook weer een echo gehad. De baby groeit heel goed en is echt superactief! Dus volgens de VK voel ik de baby inderdaad. Echt gaaf!

Helaas ook wat minder nieuws. Ik gaf aan toch wel regelmatig buikpijn te hebben (menstruatiegevoel) en ook al 2x een harde buik gehad te hebben. Dit is volgens haar echt te vroeg en ik moet nu al rustiger aan gaan doen.... Misschien zelfs al minder werken. Daar baal ik wel van, had gehoopt op de betere maanden nu. Maar, ik heb alles over voor de beeb!

 

@chablis: fijn dat de eerste uitslag goed is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je heb mogen kijken en luisteren. En tja minder werken nu is al niet fijn, maar

als het moet dan maar doen voor die kleine he!

 

Ja ik vind de tijd ook snel gaan.. ik weet nog dat er 4 weken 5 dagen zwanger stond bij me naam en nu zit je alweer bijna aan de 15 weken.

Maar kan eerlijk gezegd ook niet wachten tot die kleine er is. Kijk er naar uit om die kleine in me armen te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

vinden jullie het goed als ik hier ook mee kom kletsen ?

ben officieel een feb.mama (20 feb uitgerekend)maar alles in mij zegt dat puckie met de carnaval komt dus rond 6 maart

ik weet niet waarom maar das echt mijn gevoel

 

jullie zijn al wel met vele dus ik moet wel echt even goed bijlezen van de week

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb regelmatig een menstruatiegevoel, vooral als ik actief ben geweest.... Heb ook wel eens steken, maar dat zijn volgens mij m'n banden. Maar dat menstruatiegevoel is volgens de VK samentrekkingen van de baarmoeder en je moet voorkomen dat dit gebeurt. Dus vandaar rustiger aan doen....

 

De tijd gaat nu inderdaad snel. Zo langzaam als de eerste weken gingen, zo snel gaat het nu! Ben ook alweer klaar met MvM, ook wel weer fijn.

De baby is trouwens ook erg actief zagen we gister op de echo, dus volgens de VK kan ik de baby heel goed voelen, wat ik dus al dacht.... Het is nog niet heel vaak dat ik het voel, maar zo af en toe plopjes en beweginkjes, echt gaaf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal

ook weer een echo gehad, maar kon een tijdje niet op het forum. 15 weken alweer! niet normaal, alles was goed, maagje gevuld, dus het kindje slikt al, blaas gevuld, dus de nieren werkten al, alles zit op zijn plek echt ongelooflijk.

 

@sanna, een doptone bij de verlos of gyn, is met andere stralingen dan de angelsound. Lukt het nog met het apparaatje?

 

Vervelend voor iedereen die kwaaltjes heeft, rugpijn, bandenpijn, doe maar rustig aan allemaal!

Gelukkig heb ik nog niet zoveel last van die dingen, wel een beetje kramp (ook in mijn rug), maar stelt niks voor.

Gelukkig begint wel de misselijkheid minder te worden...daar ben ik heel blij om.

Moet alleen wel op tijd eten en eet veel meer. Hebben jullie dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pleun,klets gezellig mee. Welkom hier.

 

 

Mob,doe het maar rustig aan. De beeb is even het aller belangrijkste.

 

Omdat me zo fit voel ga ik maar door en door. Ook op het werk.(staand beroep)

Vandaag heb ik een flinke waarschuwing gehad van mijn lichaam. Overgeven,en een "hele spierpijn" gevoel in m'n buik.

Ik stop ook even met sporten. S'avonds rusten op de bank is ook niet verkeerd!!

 

Sjil,fijn dat je echo ook weer goed was!

En inderdaad,de tijd vliegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pleun, je bent hiet van harte welkom hoor ...gezellig!!

 

Pammie doe maar eens een flinke stap terug inderdaad!

Wel mooi he dat je lichaam aangeeft waar de grens licht. Heel vervelend op zo'n moment maar je hebt er wel meteen naar geluisterd

...dus de natuur heeft zijn werk weer gedaan, mama in spé gaat rustiger aan doen. Laat je maar lekker verwennen met kopje thee, massage etc door manlief!

 

Sjil super weer zo'n mooie echo. Wat fijn dat ze de orgaantjes zo goed hebben bekeken.

Dat hebben ze tegen ons niet gezegt, ga er vanuit dat ze er wel gekeken hebben.

Afgelopen zondag nog even geluisterd, kreeg er weer maar één gevonden. Mijn eiegn theorie was dat de placenta er links voor ligt

...wat blijkt, ze liggen boven elkaar met allebei de hoofdjes rechts. Dus echt precies naast elkaar.

 

Mob fijn dat de echo weer ok was en super dat je je beebje al voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5e echo

 

11 oktober: Cindy

 

 

Geslachtsecho

 

24 september: Dreamer

 

 

20 weken echo

 

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

14 oktober: Pammie

18 oktober: Dreamer

19 oktober: Sanne

22 oktober: Chablis

26 oktober: Kimmie

3 november: Cindy

 

 

 

Afspraak verloskundige/gyn

 

29 september: Dreamer

30 september: Kim

11 oktober: Sanne

26 oktober: Kimmie

 

 

 

Uitgerekend

 

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

We hebben vandaag de datum doorgekregen voor de 20 weken echo, hem 'm er meteen even bijgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pleun, kom maar gezellig meeschrijven hier.

 

@Sjil en Sanna, jullie ook weer mooie echo's super.

 

Ik had vanmiddag weer last van mijn buik. Echt helemaal onderin in het midden. Ik had echt niet veel gedaan. Even op bed gaan liggen en toen was het weer weg. Vanavond naar "zwanger fit" cursus geweest, dus ook wat gesport. Daarnet onder de douche kreeg ik weer last van mijn buik. Het is echt een zeurend gevoel. Als ik het morgen weer heb ga ik de vk maar eens bellen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog geen idee over hoe wat en waar ik ik graag wil bevallen

weet niet eens wat de mogelijkheden zijn

dus ik hoop dat de vlos me daar binnekort over bij praat

 

ook ik wil graag borst voeding geven (als het lukt natuurlijk)

om 2 redenen 1 is goed voor de klein en omdat je er als moeder snel weer een aantal kilo's mee afkrijgt

dus 2x goed denk ik zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet met de vk praktijk gebeld ivm het zeurende gevoel in de onderbuik. Als het niet constant blijft, dan is het toch bandenpijn/ uitzettingspijn. Dus pijn die veroorzaakt wordt doordat de baarmoeder gaat uitzetten. Meestal begint dit pas rond 19-20 weken, maar bij mij dus waarschijnlijk al wat eerder.

 

@borstvoeding, ik denk dat ik wel ga proberen om borstvoeding te geven.

 

@Chablis, heb jij ook al met de vk gebeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sanna,wat mooi,je beebs liggen vlak naast elkaar. Schattig lijkt me dat om te zien op een echo.

Je hebt 19 okt de 20 weken echo al. Ik vind het allemaal erg snel gaan hoor!

 

Kim,wat vervelend dat je nu al zo'n last hebt van die pijn. Gelukkig kun je altijd de VK bellen,zodat ze je gerust kan stellen.

 

Wat ik mij wel afvraag,is de kans op vroeggeboorte bij IVF/ICSI nu groter??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden,

 

Even niet geweest, steeds als ik kwam was het forum weer dicht...

Alles gaat goed hier! Merk wel aan mezelf dat ik zo'n onzekere muts ben! Ik voel ons kindje nog niet, ik kan me daar dan al zorgen om maken...ik kan er niks aan doen...stom hé! Het is bij mij gewoon de nasleep van de TESE-ICSI-miskramen..Ik geniet wel volop van de zwangerschap hoor!

 

Ik wil ook proberen borstvoeding te geven, lukt het niet dan kan ik altijd nog op flesvoeding overstappen.

 

Bandenpijn is hier ook aanwezig al vanaf 9 weken. Ik ben het inmiddels al gewend. Vind het eigenlijk ook wel een fijn idee om te weten dat de baarmoeder aan het groeien is.

 

Over 2 weken hebben we al de 20-weken-echo! Spannend!! Wij moeten daarvoor naar een academisch ziekenhuis. i.v.m. TESE.

 

Geniet ze allemaal!

Vind trouwens ook dat het erg snel gaat die weken!

 

XX Suzzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzzy ik voel de beebs ook nog niet hoor. Een collega van mij is nu 21 weken en heeft ook nog steeds niets gevoeld.

Probeer je niet te druk te maken, het is nog vroeg en het kan ook zijn dat de placenta aan de voorzijde ligt.

 

Pammie volgens mij is er niet meer kans op vroeggeboorte als je mbv ivf/icsi zwanger geraakt bent.

 

Kim fijn dat je gerustgesteld bent door de vk, nu weet je zeker dat je jezelf niet ongerust hoeft te maken.

 

Pleun er is ook nog een derde goede reden om borstvoeding (proberen) te geven, je hebt minder kans op borstkanker is mij verteld.

 

Vanessa volgens mij hebben wij toch weinig te kiezen met een tweelingzwangerschap?

...of hebben ze aan jou verschillende keuze's gegeven.

 

Vandaag voor de eerste keer naar zwangerschapsyoga geweest. We zijn met 8 meiden en heel toevallig verwacht nog iemand een tweeling.

Vandaag meer gepraat met elkaar dan daadwerkelijk yoga gedaan ...volgende les beter, wel echt gezellig al zo'n eerste les!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij "mogen" inderdaad alleen maar een bedbevalling doen, daarom ben ik eigenlijk nieuwsgierig of er meiden zijn die

voor andere opties kiezen.

Bij Bo heb ik nog heel even (lees; 1 minuut) op de baarkruk gezeten.

Jammer dat deze in de kerststal stond en deze dus voor mij gesloopt hebben.

De baarkruk van het ziekenhuis is voor mij veel te laag. Dat gaat niet als je

een trombosebeen gehad hebt......

Was wel een heel gedoe om erop en eraf te komen met al die toeters en

bellen waar ik aan hing (Bo had ook al een draadje op haar hoofdje, getver!)

Daarna een ruggeprik gehad, ik hield het niet meer.....

Ik zei van te voren dat ik nooit een ruggeprik wou maar wat een genot is dat!

Ik zat er na 1,5 dag compleet doorheen, het was ook maar goed dat ik niet wist dat

het vanaf dat moment nog 7,5 zou duren voordat Bo geboren zou worden.

Maar dat heb je eigenlijk helemaal niet in de gaten.

Ik had voor het avondeten willen bevallen want ze hadden hutspot en daar had ik

heel veel zin in. Niet gehad dus!

 

Vanmiddag dacht ik er nog aan dat ik een kwartiertje nadat Bo eruit was tegen mijn moeder

zei van; kom maar op met de tweede! En mag ik weer bevallen maar dan van de tweede en de derde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden