Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dreamer,ik lees hier vaker over harde buiken. Heb het nog niet meegemaakt.Lijkt me heel raar of niet?

Vandaag voor het eerst een positiebroek aan (spijkerbroek),wou er nog niet aan,maar ik moet zeggen; Dat zit toch wel een stuk lekkerder hoor!

Ik kan mijn oude broeken nog met gemak aan,maar als ik buk,dan drukt het zo enorm tegen m'n buik aan. dry.gif

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sharon

hij werkt ook bij ons in het ziekenhuis daar doet jan koning de NPM en de 20-weken echo's..

die warme gel moest ik ook even aan wennen ja, legde wel precies uit wat ie aan het doen was

enzo, hij deed ons een beetje aan joop braakhekke denken.. over zijn huis heb ik meer mensen gehoord haha

Geplaatst

4e echo

15 september: Moon74

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

6 september: Sanne

8 september: Chablis

8 september: Moi

8 september: Jolanda

11 september: Sharon (geslachtsbepaling)

15 september: Pammie

17 september: Sharon

20 september: Kimmie

20 september: Sanne

20 september: Mob

29 september: Dreamer

30 september: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

@Dreamer, volgens mij kunnen harde buiken nu inderdaad nog weinig kwaad. Wel in de gaten houden dat het er niet te veel worden. Ik heb nog geen harde buiken gehad.

@Pammie, ik draag al 4 weken positiebroeken. Ik kan mijn eigen broeken ook echt niet meer aan. Vanmorgen wilde ik een t-shirt aantrekken en dat zat ook veel te strak.

Ik heb net mijn urine laten controleren en hij was niet helemaal schoon, maar ook nog niet echt een blaasontsteking. Ik moet nu in de gaten houden of ik koorts krijg, want dan moet ik meteen bellen. En morgen bij de eigen huisarts weer de urine laten controleren.

Vanavond gaan we op kraamvisite bij mijn neef. Hun dochtertje is nu een maand oud.

Geplaatst

@sharon

hij werkt ook bij ons in het ziekenhuis daar doet jan koning de NPM en de 20-weken echo's..

die warme gel moest ik ook even aan wennen ja, legde wel precies uit wat ie aan het doen was

enzo, hij deed ons een beetje aan joop braakhekke denken.. over zijn huis heb ik meer mensen gehoord haha

Ik heb nu al een paar dames zien schrijven over Jan Koning, Ik vraag me af wie dat is en waarom deze meneer zo bijzonder is?

Geplaatst

we krijgen een meisje whoe ben helemaal door de dollen heen ik wist het al vanaf het begin ooh mijn dag kan niet meer stuk

SUPER LEUK! Gefeliciteerd! biggrin.gif

Geplaatst

Ik heb nu al een paar dames zien schrijven over Jan Koning, Ik vraag me af wie dat is en waarom deze meneer zo bijzonder is?

hij doet al geslachtsbepaling met 15 a 16 weken de meeste echobureau's doen het pas met 20 weken en het ziekenhuis ook of ze moeten het toevallig net zien dus kortom hij is er voor de ongeduldige dames haha wel heel leuk doet ie het je staat binnen 10 min weer buiten maar je weet wel wat het wordt hij heeft het nog nooit fout gehad en mocht hij het wel fout hebben dan betaald hij je kinderkamer maar bij twijfel laat ie je terug komen en zegt ie niets en hoef je ook niets te betalen

Geplaatst

Sharon een meisje!! Leuk Leuk Leuk!

Hier alles goed, ook wat ronder aan het worden. En idd trek graag kleding aan die me buikje laten zien wink.gif

Nog een weekje en dan weer ziekenhuis, gelukkig wil de kleine graag weer zien en/of horen!

Geplaatst

4e echo

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy[/color]

Afspraak verloskundige/gyn

15 september: Pammie

17 september: Sharon

20 september: Kimmie

20 september: Sanne

20 september: Mob

29 september: Dreamer

30 september: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

Ik dacht laat ik het lijstje even up to date maken en de datums die geweest zijn eruit halen.

...nu krijg ik alleen de kleuren niet terug?? Heb ze wel geselecteerd, begrijp er niets van op dit moment. Als iemand het kan mag het natuurlijk aangepast worden, die kleurtjes staan wat gezelliger.

Gisteren heb ik een doptone gekregen van een vriendin. Helaas zit de gebruiksaanwijzing niet meer in de doos. Heb haar al proberen te bellen maar ze is aan het werk denk ik. Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet gebruiken, moet er iets van creme op mijn buik voordat ik het ga gebruiken?

Geplaatst

Ik dacht laat ik het lijstje even up to date maken en de datums die geweest zijn eruit halen.

...nu krijg ik alleen de kleuren niet terug?? Heb ze wel geselecteerd, begrijp er niets van op dit moment. Als iemand het kan mag het natuurlijk aangepast worden, die kleurtjes staan wat gezelliger.

Gisteren heb ik een doptone gekregen van een vriendin. Helaas zit de gebruiksaanwijzing niet meer in de doos. Heb haar al proberen te bellen maar ze is aan het werk denk ik. Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet gebruiken, moet er iets van creme op mijn buik voordat ik het ga gebruiken?

Hoi Hoi,

@ Sanna

Die doptone moet je inderdaad met (normaal) gel, maar als je dat niet hebt, heb ik gehoord dat je het ook met bodylotion kan doen. dan zet je hem op je buik, tussen je navel en je schaambeen en dan moet je even zoeken. Ga niet te ver naar links en rechts, want dan hoor je in je lies je eigen hartslag.

Ik heb trouwens van mijn verloskundige gehoord dat het helemaal niet schadelijk is en dat je het zo vaak als je wilt kunt gebruiken. Ze raden het alleen vaak af als je het niet hoort, want dan kan je in paniek raken.

Ik heb het tot nu to steeds snel kunnen vinden en op dezelfde plek. maar de 1e keer was even zoeken.

Succes!

@ sharon 24

Oh oke, waar zit die Jan de koning in Nederland?

Geplaatst

ik doen een flinke klodder gel op dat rondje en dan net iets boven je schaambeen op je buik duwen beetje duwen links en rechts en dan hoor je als het goed is het hartje ik heb het altijd zo gevonden succes en laat het even weten

Geplaatst

Hoi Hoi,

@ Sanna

Die doptone moet je inderdaad met (normaal) gel, maar als je dat niet hebt, heb ik gehoord dat je het ook met bodylotion kan doen. dan zet je hem op je buik, tussen je navel en je schaambeen en dan moet je even zoeken. Ga niet te ver naar links en rechts, want dan hoor je in je lies je eigen hartslag.

Ik heb trouwens van mijn verloskundige gehoord dat het helemaal niet schadelijk is en dat je het zo vaak als je wilt kunt gebruiken. Ze raden het alleen vaak af als je het niet hoort, want dan kan je in paniek raken.

Ik heb het tot nu to steeds snel kunnen vinden en op dezelfde plek. maar de 1e keer was even zoeken.

Succes!

@ sharon 24

Oh oke, waar zit die Jan de koning in Nederland?

in ochten zit ie kost 25 euro voor alleen geslachtsbepaling en met dvd 50 euro maar wij hebben zonder gedaan die gaat de kast toch in met de 30 weken willen we ook 4d laten maken nemen we dan wel een dvd

ik vind die doptone zo geweldig vind de hartslag al niet leuk meer de geluidjes erom heen vind ik geweldig ik hoor der wegzwemmen en draaien zo mooi en heb idd het hartje altijd zo gevonden zou niet meer zonder willen

Geplaatst

Vanmorgen weer mijn urine laten controleren en nu was het helemaal schoon. Gelukkig dus geen blaasontsteking.

Ik heb dus wel het hele weekend en ook vanmorgen last gehad van mijn buik, maar nu is het gelukkig weg. Het zal wel bandenpijn zijn geweest denk ik.

Geplaatst

Vanmorgen de vruchtwaterpunctie gehad en nu de komende dagen dan afwachten tot wanneer ze bellen.

Het geslacht van het kleine nieuwe mensje wordt dan ook doorgegeven.

Spannende dagen dus!

Geplaatst

Spannend Chablis!

Wat leuk dat je ook gelijk het geslacht krijgt te horen,dan weet jij het ook al "vroeg".

Kim,wat fijn dat het geen blaasontsteking is.

Morgen 11.30 voor het eerst naar de VK!

Heb er zin in.

Geplaatst

Pammie kan me zo goed voorstellen dat je naar morgen uitkijkt!

Je bent voor de middag aan de beurt dus hoef je niet zo lang te wachten.

Veel kijkplezier morgen!!

Chablis zeker spannend, het geslacht maar ook zeker spannend is de uitslag van het onderzoek!

Kim wat fijn dat het geen blaasontsteking is.

Ik denk ook dat het dan bandenpijn is. Heb nog nooit blaasontsteking gehad dus weet niet hoe het voelt maar buipijn laag in de buik heb ik ook geregeld. Ik dacht zelf ook aan de banden.

Sjill en Sharon, dankjewel voor de uitleg!

Het ene beebje hadden we meteen gevonden. Hij zat vrij hoog, zop'n 5 cm onder mijn navel rechts.

De andere was verstoppertje aan het spelen want we hebben een paar keer het geluid van wegzwemmen gehoord (zeker ook een mooi geluid inderdaad) Op den duur hadden we 'm, deze zat toen wel heel laag links redelijk onderin. Ben blij dat we het apparaat gekregen hebben (ik durfde het apparaat in eerste instantie niet te kopen omdat ik bang was om in paniek te raken als we de beebjes niet zou vinden)

Geplaatst

Spannend Chablis!

Wat leuk dat je ook gelijk het geslacht krijgt te horen,dan weet jij het ook al "vroeg".

Kim,wat fijn dat het geen blaasontsteking is.

Morgen 11.30 voor het eerst naar de VK!

Heb er zin in.

Ja wij kunnen het zo vroeg al horen vanwege de vwp. Aangezien ze dan toch bezig zijn met

chromosomenonderzoek doen ze dat ook meteen.

Morgen voor het eerst naar vk? Is dat niet laat (zie dat je al 16 wkn bent)?

Geplaatst

@Sanna,

wat fijn dat je het gevonden had,helemaal leuk!

Het kan ook geen kwaad, je hoort heel veel verhalen datje het niet moet doen, maar het heb het nog eens even aan de gyn gevraagd en die zei ook dat het anders is dan een doptone,

veel plezier ermee

@de rest, veel succes bij verloskundige en met uitslagen. Spannend allemaal!

Geplaatst

@Sanne: je moet niet kopieren, maar quoten wink.gif

Nu is namelijk het dikgedrukte ook weg.

Leuk he zo'n doptone!

@Chablis: spannend meis!

Ik dacht dat de uitslag 3 weken duurde?

Of is dat met de vlokkentest?

@All: vandaag een positie winterjas gekocht.

Die dingen gaan echt snel!

Dus mochten jullie er ook nog 1 willen, dan zou ik zeggen: vlieg naar de winkel of bestel snel online!

En ik voel al de hele week ons beebje biggrin.gif

Ik dacht altijd dat je plopjes moest voelen of bubbels.

Zo omschrijven de meeste dames het.

Maar ik voel al de hele week een soort krasjes, dus ik dacht, dat is niks.

Maar vanavond voelde ik het weer toen ik op de bank lag en mn man heeft meteen de doptone gepakt.

Precies op de plek waar ik die krasjes voelde hoorden we de beeb dus keihard schoppen en bewegen biggrin.gif

Bel ik daarna mn moeder op om te vragen hoe zij ons voelde aan het begin.

Zegt ze, ja, das moeilijk te omschrijven, alsof er iets van binnen krast.

Bingo!! biggrin.gif

Echt super vroeg!

Want volgens de echo is de beeb vandaag 14+6 en voel het al een paar dagen.

Mn placenta ligt ook nog eens voor, dus ik zou het pas laat voelen volgens de echo dame.

Voelen jullie de beeb(jes) al?

Vinden jullie het ook zo snel gaan?

Ik ben met de laatste flessen van MvM bezig.

Ben al bijna 16 weken zwanger.

Nog even en we zitten al op de helft!

Het vliegt me soms echt aan hoor haha.

We hebben nog helemaal niks gekocht en niks gedaan aan de beebkamer.

Volgende week gaan we alles bestellen en beginnen aan de kamer.

Liefs!

Geplaatst

Ja wij kunnen het zo vroeg al horen vanwege de vwp. Aangezien ze dan toch bezig zijn met

chromosomenonderzoek doen ze dat ook meteen.

Morgen voor het eerst naar vk? Is dat niet laat (zie dat je al 16 wkn bent)?

Chablis,ik ben nog ter controle geweest bij de gyn tot 14 weken zwangerschap.

Helaas kon ik zelf niet eerder terrecht bij de VK,vandaar dat we t even opgeschoven hebben.

Anders was ik allang bij de VK geweest namelijk. biggrin.gif

Dreamer,wauw,jij voelt je beeb al.

Ik heb geen flauw idee "wat" je moet voelen,maar tot nu toe voel ik nog geen beeb.

Ik hoop dat het vanzelf komt,en ook denk van "ja dat is hem (of zij) Haha.

Wij hebben van het weekend de kamer voor de beeb helemaal leeggehaald. M'n vriend is nu met schilderwerk bezig. Kortom; Leuke bezigheden!

We weten al helemaal welke kleuren we gaan gebruiken,alleen zoek er ik er nog een mooie kleur laminaat bij. Scheelt,hebben nog even de tijd! laugh.gif

Geplaatst

Chablis,ik ben nog ter controle geweest bij de gyn tot 14 weken zwangerschap.

Helaas kon ik zelf niet eerder terrecht bij de VK,vandaar dat we t even opgeschoven hebben.

Anders was ik allang bij de VK geweest namelijk. biggrin.gif

Wij hebben van het weekend de kamer voor de beeb helemaal leeggehaald. M'n vriend is nu met schilderwerk bezig. Kortom; Leuke bezigheden!

We weten al helemaal welke kleuren we gaan gebruiken,alleen zoek er ik er nog een mooie kleur laminaat bij. Scheelt,hebben nog even de tijd! laugh.gif

Owwwww ik dacht al dat je wel erg laat bij de vk terecht kwam voor een 1ste keer en vroeg me af of je dan nog helemaal niemand

gezien had sinds dat je weet dat je zwanger bent smile.gif

Ook hier is mijn vriend al begonnen met de babykamer. De kleuren weten we ook al. En gelukkig staat dat prima in combinatie met het laminaat.

Geplaatst

@Chablis, spannend voor jou. Ik hoop dat de uitslag goed zal zijn.

@Pammie, hoe was het bij de vk vandaag?

@Dreamer, wat leuk dat je de beebjes al voelt, erg vroeg zeg.

Ik ben gisteren zelf al aan de babykamer begonnen. Mijn man was weg, dus ik verveelde me en toen ben ik maar gaan opruimen.

Vandaag weer steken in mijn buik zo rond mijn navel. Herkennen jullie dit? Ik weet niet of ik hier nou de vk voor moet bellen.

Geplaatst

Terug van de VK,en onze beeb doet het prima.

Hartje gehoord,blijft een mooi moment!

Verder allerlei vragen en onderzoekjes,en over de 20 weken echo.

Ik moet toch een GUO doen. Dit doen dames die ICSI hebben gehad ook,het is iets uitgebreider.

Ze zat te twijfelen,en ben net gebeld dat ze toch liever hadden dat ik een GUO-20 weken echo doe.

Ik wordt door het ziekenhuis gebeld wanneer ik kan komen,dit hoeft trouwens niet in Nijmegen!

Ik kan gewoon naar mijn eigen ziekenhuis.

Sanna,wat fijn dat je ook een doptone hebt,en dat je de hartjes hebt gevonden van je beebjes.

Kim,als je je zorgen maakt,bel je toch even de VK? Het zal vast niks zijn,maar dan ben

je in iedergeval gerustgesteld. Gewoon doen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden