Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, als je de lijst wilt aanpassen, gewoon even de laatste lijst quoten.

En dan de quote bovenaan en onderaan weghalen.

Ik zal hem even aanpassen, dan is hij weer volledig up to date tot zover doorgegeven is.

@Chablis: je kan toch niet zomaar zonder reden kiezen voor een vruchtwaterpunctie?

Dit is toch alleen naar aanleiding van een slechte combinatie test?

Of bedoel je dat je bij een slechte uitslag zou kiezen voor een vervolgonderzoek?

@Moon: wat heerlijk dat de beeb weer terug op groei is!

Ben benieuwd of dat bij ons ook nog gebeurd (al gaat het bij ons om 6 dagen)

Wat een mooi nieuws toch, al die goede echo's.

Zo wonderlijk al die beebjes!

Geplaatst

2e echo

20 augustus: Moi

3e echo

19 augustus: Sanne

20 augustus: Mik

23 augustus: Cin

2 september: Kim

NPM

26 augustus: Dreamer

26 augustus: Sharon

27 augustus: Chablis

28 augustus: Moon74

20 weken echo

15 oktober: Sharon

18 oktober: Dreamer

Afspraak verloskundige/gyn

19 augustus: Kimmie

19 augustus: Chablis

23 augustus: Mob (termijnecho)

8 september: Moi

29 september: Dreamer

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

12 maart 2011: Chablis

15 maart 2011: Moi

17 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: Mik

Geplaatst

Sharon,als jij het lijstje gaat "qouten" moet je de woorden "quote" wel even verwijderen voordat je het bericht plaats.

Anders blijft jou 20 weken er nooit in staan!

Hopelijk snap je het. hihi. (en ik zie net dat Dreamer het goed heeft aangepast!!)

Moon,wat fijn dat jullie echo ook weer goed is. En na 3 jaar het ziekenhuis verlaten is toch ook wel heel wat! Nu door naar de VK.!

De nekplooimeting wordt ook gedaan met de uitgebreide 20 weken echo???

Want die gaan we wel doen.

Geplaatst

Pammie, de nekplooimeting kan alleen tussen week 11 en week 14 gedaan worden.

Bij de 20 weken echo wordt er op andere afwijkingen gecontroleerd.

De combinatie test is voor het checken op Down.

De 20 weken echo krijgt iedereen aangeboden en vergoed.

Liefs!

Geplaatst

En daar zit ik dan, nu al wakker.

God wat heb ik slecht, zeg maar niet geslapen. Kon maar niet stoppen met denken aan die mooie echo. Was en ben er helemaal opgetogen van, zo erg dat ik dus maar me bed uit gegaan ben. Dan vanmiddag nog maar even slapen. Want nu lag ik alleen maar me vriend wakker te draaien.

Zo een wonder, tja daar moest ik vannacht bij stil staan ;)

Geplaatst

hahaha Kimmie je bent me er een!

Ik lag juist al vroeg wakker omdat ik vanmiddag om half vier voor de derde echo mag.

Voor mij is het aantal echo's bijna niet bij te houden in het lijstje want ik krijg waarschijnlijk om de twee a drie weken een echo.

Ik ben benieuwd wat ze allemaal bedacht hebben voor mij.

Iedereen een mooie dag!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst
Pammie, de nekplooimeting kan alleen tussen week 11 en week 14 gedaan worden.

Bij de 20 weken echo wordt er op andere afwijkingen gecontroleerd.

De combinatie test is voor het checken op Down.

De 20 weken echo krijgt iedereen aangeboden en vergoed.

Liefs!

Dankje Dreamer voor je uitleg.

Ik heb het wel met de gyn over de nekplooimeting gehad,maar hij vond het niet nodig ivm m'n leeftijd. Dat zegt natuurlijk ook nog niks,maar we hebben besloten het niet te doen.

Natuurlijk wel de 20 weken echo,maarja idd,die krijgt iedereen!

Kimmie,jij bent vroeg haha!

Vanessa,veel plezier met de echo vandaag!

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat fijn dat er weer zoveel goede echo's zijn! Lekker van genieten!

Ik mag maandag weer voor een echo, kan niet wachten!

Ik voel me verder best goed, nog wel last van kwaaltjes, maar dat hoort erbij ;-) Doe gewoon rustig aan.

Net nog de verloskundige gebeld. Ik heb voor vanavond een rugmassage gepland staan en nu twijfelde ik of dat wel mag. Maar volgens de VK mag het gewoon. Daarna goed drinken om de afvalstoffen af te voeren. En m'n buik mag niet gemasseerd worden, maar dat was ik toch al niet van plan....

Wat moet je toch over veel dingen opeens nadenken...

Ben van de week trouwens wel lekker in bad geweest, 38 graden en het was heerlijk!

Geplaatst

Mob: pas op met hete baden!

Je buik mag niet te warm worden, zeker niet boven lichaamstemp.

Dus 38 graden is te warm.

Pammie: ik ben 27, dus voor mn leeftijd is het niet nodig.

Maar ik heb meerdere kindjes met Down in de familie, dus wilde het wel laten checken.

Ook omdat wij mbv een donor zwanger zijn geworden en dus die kant niet kennen.

Kimmie: haha heerlijk liggen dromen over de beeb dus!

Zo wonderlijk is het he.

Vanessa: is dat vanwege de tweeling dat je zoveel echo's krijgt?

Of om een andere reden?

All: ik heb net kraamzorg gereserveerd!

Krijg nu een info pakket toegestuurd met een inschrijfformulier.

Als ik dat opstuur is mn kraamzorg bevestigd.

Nu moet ik het nog doorgeven aan de verzekering, kan ik dat weer gaan uitzoeken.

Wat een regelwerk zeg haha.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Ik geloof daar niet zo in.... Overal lees ik dat het wel gewoon mag. Je buik is goed beschermd. Tuurlijk moet het niet gloeiend heet zijn, maar 38 graden kan volgens mij echt geen kwaad...

In september ga ik ook een dagje naar de Thermen in Maastricht. Volgens mij mag dat ook, ik ga dan niet in de sauna, maar wel in de baden.

Ik zal het maandag eens aan de VK vragen...

Geplaatst

Maar ik heb meerdere kindjes met Down in de familie, dus wilde het wel laten checken.

Okee,groot gelijk heb je! In jou situatie had ik het dan ook gedaan.

De gyn zei ook tegen me: "Of het moet in de familie zitten".

Ik heb gisteren de papieren binnen gekregen voor kraamzorg via m'n verzekering. Vond het invullen nog wel vrij lastig...maar het is goedgekomen.

Even opsturen,en dan is m'n kraamzorg geregeld.

Dreamer,ik weet niet waar je verzekerd bent,maar opzicht moet het toch niet zo'n heel regelwerk zijn?

Ik heb gewoon een belletje gedaan naar m'n verzekering,en dat was het.

Vanessa,hoe was de echo?

Mob,heerlijk zo'n rug massage...Geniet ervan.

Geplaatst

hallo allemaal,

ik ben chantalle ik ben na 4 jaar behandelingen (diverse hormoonbehandelingen 7x iui, 2xivf) zwanger van een tweeling. we hadden een A en een Ctje terug laten plaatsen dus hadden het echt niet verwacht maar vinden het super!!! aankomende maandag hebben we de 2de echo en vind het net zoals jullie allemaal hier spannend maar ben ook doodsbang dat er nog iets foutgaat.. we hebben met de 1ste echo de hartjes gezien en ze lagen ieder apart en dat was ideaal zei ze,de uitgerekende datum kwam precies overeen met de groei (15 maart) ik kan echt niet wachten tot maandag om te zien of alles goed met ze is..

jullie ook allemaal succes met de echo's

Geplaatst

Kimmie: haha heerlijk liggen dromen over de beeb dus!

Zo wonderlijk is het he.

Vanessa: is dat vanwege de tweeling dat je zoveel echo's krijgt?

Of om een andere reden?

All: ik heb net kraamzorg gereserveerd!

Krijg nu een info pakket toegestuurd met een inschrijfformulier.

Als ik dat opstuur is mn kraamzorg bevestigd.

Nu moet ik het nog doorgeven aan de verzekering, kan ik dat weer gaan uitzoeken.

Wat een regelwerk zeg haha.

Liefs Dreamer

ik ga nog gewoon onder de zonnebank en dat mag gewoon tot 6 maanden je moet alleen opletten met vlekken is toch ook warm daar merkt het kindje niets van gewoon doen waar je je goed bij voelt

nou dames wij zijn vanmiddag naar baby-dump geweest en hebben al een kamertje en kinderwagen gekocht wij dachten dat doen we wel even maar wat een keuze vooral met de wagen daar zijn we 2 uur mee bezig geweest quinny had veel nadelen en de mutsy vonden we lelijk als ie straks omgebouwd is naar buggy tis uiteindelijk de bugaboo geworden erg duur 1100 euro maar dan wel compleet maar die kun je in het bos op het strand op de weg uiteraard heel klein als je hem inklapt kortom wel een super mooie wagen maar dat mag ook wel voor dat geld en de kamer hoogglans wit en een zilvere ronde box allemaal helemaal leuk maar je bent wel 4 en half uut zoet in zo'n winkel haha ook hele goeie service trouwens ook niet geheel onbelangrijk begin november wordt alles geleverd losse spulletjes gaan we over 3 weken kopen als we weten wat het wordt dus dames aan het shoppen geblazen :)

weet je wat mijn trouwens opviel er lopen maar weinig vrouwen met een buik dus ik was niet de enige die er zo vroeg bij was haha

Geplaatst

Chantalle welkom hier en een dikke proficiat met je tweelingzwangerschap!!

Sharon heerlijk lijkt me dat om alles uit te gaan zoeken.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook al een beetje gezocht heb op internet dus wij weten ook al wat we ongeveer zouden willen. Maar als je daar bent kan het helemaal anders overkomen natuurlijk.

Geplaatst

Chantelle, gefeliciteerd met de tweeling!!!

Wat betreft het nemen van een bad heb ik het vandaag aan de VK gevraagd en het mag gewoon! Het wordt pas een risico na week 37.

Geplaatst

2e echo

20 augustus: Moi

3e echo

19 augustus: Sanne

20 augustus: Mik

23 augustus: Cin

NPM

26 augustus: Dreamer

26 augustus: Sharon

27 augustus: Chablis

28 augustus: Moon74

Vruchtwaterpunctie

16 september: Chablis

20 weken echo

15 oktober: Sharon

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

Afspraak verloskundige/gyn

19 augustus: Kimmie

19 augustus: Chablis

23 augustus: Mob (termijnecho)

8 september: Chablis

8 september: Moi

29 september: Dreamer

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

15 maart 2011: Moi

17 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: Mik

Geplaatst

Chantelle gefeliciteerd!!

Ik ben al 3 dagen niet fit, goed verkouden, oorpijn en keelpijn. Sinds gisterenochtend niet meer misselijk (nu ook niet) en vreemd genoeg ben ik er niet blij mee, vond die bevestiging best heel fijn.

Ben nog steeds heel moe en hou nog steeds veel vocht vast, dus het zal wel goed zijn, hoop ik :) Na vandaag heb ik 3,5 week vakantie!!! en maandag weer een echo

Moi succes met de echo!

grtjs Cin

Geplaatst

ja dat ken ik, ik moet veel overgeven en vind het vreselijk toch voelt dat inderdaad als een soort bevestiging dat alles z'n gangetje gaat..

van sommige van jullie las ik dat jullie wat gekregen hadden tegen het misselijk zijn, werkt dat?

Geplaatst

Ik heb pilletjes gehad en die helpen wel.

Zorgen dat de scherpe misselijkheid eraf is en ik wat makkelijk kan eten, en niet misselijk wordt!

Geplaatst

bedankt allemaal! ik zal het maandag dan toch eens vragen,

ik had wel gegoogeld en daar had ik gelezen dat ze niet gauw wat uitschrijven ivm bijwerkingen.. misschien was het weer net een verouderde pagina.. ben een winkel tegengekomen die faillet is ze hebben nog een urban jungle duo walker staan helemaal compleet (wiegjes, voetenzakken etc..) met 50% korting dat scheelt dus zo 600 euri's, ze willen hem vasthouden tot dinsdag na de echo, dan ben ik 11 weken.. maar durf nog niet zo goed ben nog bang dat het misgaat ivm 2 eerdere mk's, die waren wel eerder in de zwangerschap.. hebben jullie al spullen gekocht? sommige zag ik al wel maar jullie zijn de magische grens van 12 weken voorbij

Geplaatst

Ik heb Emesafene zetpillen en heb er totaal geen bijwerkingen van.

Ik heb ze gebruikt vanaf 4 weken tot 11 weken (slik ze nu 4 dagen niet meer)

Ze hielpen wel, maar ik hoefde niet over te geven.

Dus of ze echt daartegen helpen?

Het zorgde er bij mij voor dat de misselijkheid te dragen was en geen kotsmisselijkheid meer was.

Verder helpt de hele dag kleine beetjes eten bij mij.

Ook snachts eet ik als ik wakker word.

En ik blijf na het eten (eet snachts danoontjes) een half uur liggen voordat ik ga plassen of opstaan.

Doe ik dat niet, dan is het de hele dag bal.

Ik heb nog niets gekocht voor de kleine.

Dat gaan we pas doen zodra we weten of het een meisje of jongen is!

Dus met 16-17 weken.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden