Ga naar inhoud

door hormonen in gewicht aangekomen?

Aanbevolen Berichten

Gast Myron29
Geplaatst

Hi iedereen!

Misschien een hele rare topic, maar ik vroeg het me toch echt een hele tijd af......

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien zijn we al een tijd bezig voor ons 1e wondertje. Ik slik, spuit, gebruik al 1,5 jaar hormoonpreparaten. Nu ben ik door al die troep in 1,5 jaar tijd 6,5 kilo aangekomen!!!!!! Terwijl ik altijd onder of op de 2000 calorieen op een dag eet. En dan ook nog eens zo gezond mogelijk. Sporten heb ik amper tijd voor, maar ik heb een staand beroep, en loop de hele dag mijn benen uit mijn lijf.

Ik vroeg me af, zijn er ook meiden, net zoals ik, die zijn aangekomen door de hormonen? En dan ook aardig wat kilo's? En hoe gaan jullie daarmee om, of wat doen jullie eraan? En lukt het je dan om af te vallen? Ik heb namelijk het idee dat afvallen amper wil lukken als je tegelijkertijd die hormonen gebruikt. Het lijkt een gevecht in gewicht tegen die vreselijke hormonen, pffffff.

Verder wil ik iedereen natuurlijk heel veel succes en geluk wensen met alles waar jullie mee bezig zijn, en dat alles maar goed komt!!

Groetjes Myron

:luck:

Geplaatst

Helaas behoor ik ook tot de groep waar de nodige kilootjes bij gekomen zijn.

Na een behoorlijk intensief jaar met 3 zwangerschappen(allemaal misgelopen)met bijbehorende hormonen en 5x iui met menopur spuiten ben ik ook zo'n 8 kilo in een jaar tijd aangekomen. Ik was altijd rond de 70 bij lengte van 1.75 dus die extra kilo's merk ik echt wel....

Heb gelukkig wel een beroep waar ik de hele dag fysiek bezig ben.... Sport wel nog en eet echt niet meer als normaal.

Ik durf tijdens pogingen trouwens ook helemaal niet op streng dieet....bang dat het negatief van invloed kan zijn. Hopelijk gaat het er na alle hormoon-rotzooi een keertje weer vanaf. Dan durf ik ook weer intensief te gaan sporten, ben nu toch vaak bang dat het niet goed is.

Geplaatst

Ik herken het veel aankomen niet, maar ik werd wel heel bol van de progestan/utrogestan. Dat was denk ik voornamelijk vocht dat ik vast hield. Kilo's door de hormonen waren er max 2 denk ik en die verdwenen weer toen ik stopte. Speelt natuurlijk wel mee dat ik Gonal en pregnyl spoot voor IUI's en dit zijn toch lagere doses dan bij IVF.

Geplaatst

Ook ik ben door alle hormonen erg veel aangekomen, ruim 8kg.

Vond het in het begin heel erg want iedereen ging vragen of ik zwanger was, terwijl het juist nog helemaal niet wilde lukken. Heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd. Dacht op dat moment; "kijk wel wanneer het gelukt is of wanneer ik stop met medicijnen gebruiken, hoe snel het er dan weer af is".

Uiteindelijk ben ik nu dus toch zwanger geworden maar was de eerste maanden zo misselijk dat ik ruim 10kg was afgevallen. Dus die extra kilo's waren er bij mij gelijk weer af. Nu kom ik natuurlijk ook aan maar dat vind ik niet erg. Uiteindelijk doen we het voor een goed doel en daarna kijk ik wel weer verder!

Geplaatst

Ik ben niet heel veel aangekomen, maar toch altijd wel een kilootje of 4. Dit mede ook doordat ik gestopt ben met roken vorig jaar juli.

En lijnen helpt geen ene biet nu met die hormonen, dus daar ben ik eerst maar mee gestopt. Is alleen maar extra frustratie:-(

Geplaatst

Ook ik ben niet zoveel aangekomen.

Ik ben 1.81 en heb een hele tijd zo'n 70kg gewogen.

Op dit moment weeg ik 75kg, niks 'te veel' maar ik vind dat er wel weer wat af mag.

Maar ik maak me daar nu niet druk om hoor, hoop dat ik eind van het jaar meer mag wegen maar dan met een bijzondere rede!

Succes!

Geplaatst

Ik ben tijdens mijn 3 ivf-behandelingen rond de 5 kilo aangekomen. Ben ook van een A-cup naar een C-cup gegaan . Ik voelde me erg opgeblazen, maar had wel het idee dat het vooral vocht was, wat je vasthoudt. Ik ben die extra kilo's wel vanzelf weer kwijtgeraakt na het stoppen van de behandelingen, de C-cup heb ik wel behouden (vindt m'n viend een leuke bijkomstigheid, haha). Als ik nu foto's zie van vorig jaar zomer, dan zie ik het verschil wel erg goed. Had dat toen niet zo in de gaten.

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik ben tijdens de behandelingen (november 2009-maart 2010) zeker 7 kg. aangekomen. Allemaal op de buik! Nu ik zwanger ben, vind ik het niet zo erg, maar ik vind het wel heel erg veel...

Geplaatst

Hier nog 1 met teveel kilo's.

Ik heb na de bevalling 2,5 jaar geleden normaal doorgaan eten en niet extra gaan snoepen ofzo. Ik ben inmiddels weer 1,5 jaar aan de hormonen, maar in mijn hoofd had ik zoiets van: Als ik zwanger ben ziet niemand het en lijn ik wel na de bevalling, maar nu word ik niet zwanger en zit er toch al een kilo of 8 aan...

Ben toch maar vast begonnen met lijnen...

Geplaatst

Ik ben in ruim een jaar 20 kilo aangekomen!!!!

De eerste 16-17 zaten er binnen een half jaar aan, dat was toen ik Clomid slikte... was echt heel erg, ik leek wel een ballon :-(

In januari ben ik overgestapt op de Puregon, en daar ben ik nog nauwelijks van aangekomen.

Alleen bij de derde poging IUI leek mijn lichaam nergens meer op te reageren.. dus kreeg ik het advies om 'maar even af te gaan vallen'.

Ik heb in het eerste half jaar al bij een dietist gelopen omdat ik echt wanhopig werd.. zij wist echt niet wat ik anders moest doen.

Nu heb ik mezelf maar op een redelijk streng dieet gezet en sport ik 4-5 keer per week.. ik hoop dat ik zo weer snel genoeg op een acceptabel gewicht ben, zodat ik eventueel de LEO-behandeling kan krijgen..

Succes meiden met afvallen

Geplaatst

ik moest eerst wat afvallen voor de behandeling en dat werd uiteindelijk 18 klilo... tijdens het slikken van de pil kwma ik al iets ana maar toen ik begon met spuiten ging het heel snel.. met 1 behandeling ben ik 13 kilo aangekomen!!inmiddels zijn het er meer als dat ik woog maar ik ben dan ook gelijk zwanger geraakt..ik heb het met de gyn erover gehad en samen hebben we besloten dat ik naar de dieetist ga in het zieken huis.. zijn geeft mij een verantanwoord dieet waarbij ik in elk geval niet nog meer ga aankomen

esther

Geplaatst

Ik kom echt nooit aan, ben altijd aan de magere kant, maar de laatste poging met Menopur heeft er drie kilo aangezet die ik er niet echt makkelijk af krijg. Heb nu echt een beetje een buikje en dat had ik nooit. Met Gonal-f en Cetrotide had ik dit niet.

Vind het nu geen ramp, pas alleen sommige broeken niet meer. Maar als elke poging met Menopur drie kilo meer betekent wordt het wel vervelend.

Geplaatst

Ik spuit geen hormonen maar ben echt een emotie eter... Dus ben zo langzamerhand toch wel weer wat aangekomen.

Ben voor mijn gevoel te zwaar maar kan gewoon de kracht niet vinden om af te vallen. Nu word ik wel bang dat als ik over 2 weken met de hormonen moet beginnen dat ik helemaal tonnetje rond wordt...

Ik heb een hoop over een baby maar ik wil me wel prettig blijven voelen.

Wat krijgen we toch een hoop voor onze kiezen :yeswink-1::dry:

liefs,

Geplaatst

vervelend hè.. ik ben na een aantal kuren in één jaar tijd ook ruim 8 kg. aangekomen en heb nu dus een buik die ik voorheen nooit had. Ik krijg het er ook niet af dat is nog het meest frustrerende. Ik loop 3x per week hard en ik let altijd op wat ik eet maar het mag niet baten.. erg frustrerend.

Geplaatst

Ook ik heb wat extra kilo'tjes overgehouden aan 3 ICSI's, zo'n 5 kilo (was aan de dunne kant met 57 kilo bij 1,72).

Vooral na de laatste ICSI, met Menopur. Ik eet ook heel gezond, eet geen vlees, doe aan sport, maar heb nu ook een buikje. Niet leuk! Krijg het ook niet weg!

Nine

Geplaatst

Ik reageer ook enorm op de hormonen, misschien ook wel omdat ik nooit de pil heb (mogen) slikken. Ik ben ruim 5 kilo aangekomen en hoewel ik zeker geen slanke den ben, zijn dat wel de kilo's die me nu in de weg zitten. Moest van het amc (in tegenstelling tot het VU waar we onze eerste icsi hebbn gedaan) ook af gaan vallen. Loop nu bij een dietiste, maar vind het moeilijk.

Geplaatst

Als ik jullie berichten zo lees word ik niet echt vrolijk. Ik ben nog niet aan de hormonen, maar het laatste jaar wel aagenomen omdat ik van baan veranderd ben en nu veel meer zit als voorheen. Deze kilo's gaan er al moeilijk af, dus als er dan ook nog meer bijkomen van de hormonen, is het niet echt leuk meer.

Voor ik over ga op IVF, misschien toch maar eens in overleg met de sportschool om te kijken hoe ik er toch nog wat kilo's af kan krijgen van te voren.

Geplaatst

Hier ook iemand die maar blijft aankomen. De dietist zei dat je door hormonen flink aan kon komen dus gingen ze er ook niet af. Nu zijn we wanhopig, want als het meezit gaan we in September onze "laatste" poging doen. Ook omdat we het zelf moeten betalen willen we er gewoon een zooi kilo's afhebben. We zijn dan ook aan de herbalife begonnen. Alle kleine beetje helpen en in het ziekenhuis zeiden ze 10% afvallen kan al een heel verschil maken. Dus daar mikken we dan maar op. Tot eind augustus gaan we dit doen omdat lijnen en zwanger worden/zijn niet samen gaan.

Hopelijk lukt het ons allemaal!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Heb het topic " Fit de poging in " ook weer eens omhoog gehaald.

Wie weet kunnen we elkaar daar steunen en tips geven??????

Gast Myron29
Geplaatst

Hi meiden!

Pffff, wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben zeg...mijn bmi is rond 27. En ik mag 25 hebben, of eigenlijk, het liefst eronder. Dat betekend dat ik zo'n 7-8 kilo moet afvallen. In 2007 was ik voordat we beginnen met kinderen met Sonja Bakker 10 kilo afgevallen in 4 weken. Ik was er wel 3 aangekomen, maar had een goede bmi. Al die tijd netjes op gewicht geweest. Totdat ik begon aan de Clomid. Door dat nare spul was ik zo ineens 5 kilo aangekomen in 3 maanden tijd!!!!! En ik kreeg het er niet af. En met onze 1e ivf poging van deze maand ben ik gewoon 1,5 kilo aangekomen door al die troep zeg!!!!! En alles komt op mijn buik en borsten. Ik ben meer dan 1 cupmaat aangekomen, en het lijkt wel of ik zwanger ben, terwijl het niet wil lukken, ZOOOO FRUSTREREND!!!!!! AAAAARGGGGHH!!!!! Maar, we plannen onze 2e poging in oktober, dus ik ga weer aan de Sonja Bakker en buikspieroefeningen doen!

Maar meiden, het is voor een goed doel denk ik dan maar......Veel succes met afvallen iedereen. En de volgende keer zijn we gewoon met z'n alle zwanger!!!!!!

Liefs Myron

Geplaatst

Ik ben gisteren ook gelijk aan de buikspieroefeningen begonnen. Ik dacht eerst dat het er wel af zou gaan, maar als ik dit topic zo lees kan ik beter maar gelijk actie ondernemen. Herinner me dat mijn zus na haar zwangerschap ook een buikje bleef houden en dat alleen buikspieroefeningen hielpen. Tip van een collega was de abflex, misschien ga ik er eentje bestellen. Mag je eigenlijk buikspieroefeningen doen als je zwanger bent? Stel dát onze cryos' straks pakken....

Geplaatst

In principe mag je alles doen zeggen ze als je het maar niet overdrijft. En er niet pas mee beginnen als je zwanger bent. Je mag toch ook gewoon blijven sporten als je zwanger bent alleen niet te intensief.

Maar alleen de dingen doen waar je je zelf goed bij voelt.

Groeten

Geplaatst

Kilo's zijn een vervelend bij-effect zeg! Maar voor iedereen die net begint en zich wezenloos schrikt: aankomen gebeurt niet per definitie hoor.

Ik ben namelijk niet zwaarder geworden tijdens alle pogingen (bijna 2 jaar alle soorten hormonen gehad, iui's en ivf's). Heb wel een rolletje op mijn buik, maar dat is meer omdat ik de boel daar niet wilde forseren tijdens dit gedoe. En omdat ik bovendien dacht: een beetje 'spuitvet' op die plek is wellicht wel handig.

Geplaatst

vind het ook vervelend omdat mensen je voorheen nooit met een buikje zagen en nu opeens wel en dan gaan ze vragen of je zwanger bent arghhh dan kan ik wel janken

Geplaatst

Hee meiden,

Om wat vet weg te werken mag je natuurlijk gewoon sporten en daar apparatuur bij gebruiken wat je maar wilt. Een kleine tip: Als je eerst een half uurtje gaat hard lopen en dan je buikspieroefeningen gaat doen kun je de verbranding iets meer centreren op je buik en zal het rendement van je training dus groter zijn.

Als je zwanger bent zijn buikspieroefeningen geen goed idee meer, als je je buikje gaat "zien" en als je ziet dat als je je buikspieren aanspant, je buik een punt wordt, vanaf bovenaan bekeken. Wat je dan doet is de rechte buikspieren testen, die horen in één 'spierkapsel te zitten. Door het groeien van de baby worden dan je buikspieren over het kindje heen getrokken en zouden kunnen splijten. Dat herstelt helaas maar zelden en is niet aan te raden.

Heel veel succes dames!!

liefs

jeegeetje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden