Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste meiden,

Inmiddels heb ik alle moed weer bij elkaar verzameld en gaan we de volgende cyclus starten met onze cryo's.

Erg spannend, omdat het bij de innesteling misgaat, heb ik even rond zitten te kijken op het forum en stuitte daarbij op tarwekiemolie ( capsules).

Ik weet dat je een flinke dosis geluk moet hebben, maar toch wil ik alles uit de kast halen om een evt. innesteling te bevorderen.

Alleen nu heb ik een vraagje. De meeste meiden gebruiken het om hun baarmoederslijmvlies te optimaliseren, maar dit is bij mij verder helemaal goed.

Het 'probleem' ligt bij ons aan mijn man, bij mij is ( tot op heden) nog steeds alles goed, alleen gaat het bij de innesteling mis.

Zijn er hier meer meiden die het toch gebruikt hebben, terwijl bij hen ook alles goed zat?

Overige tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!!!

Groetjes Sonja

Geplaatst

Hoi Sonja

bij ons ligt het probleem ook bij mijn man (klinkt wat onvriendelijk).

Ik heb geen tarwekiemolie capsules gebruikt maar Omega 3, dit was op aanraden van de acupuncturist/arts, samen met vit. B6 100mg, Vit.B-100 complex.

Ook alles om een innesteling te bevorderen.

Tarwekiemolie blijkt ook te helpen om een mooi bms te vormen, dat is bij mij verders prima, zowel bij de eerste icsi (toen ik geen supplementen gebruikte) als bij de andere 2 behandelingen.

zojuist las ik nog een stukje op de site van Dusseldorf dat voor mannen met slecht zaad de omega3 ook belangrijk is!

Omdat het met het zaad van je man niet goed zit heb ik het even erbij geplaatst.

http://www.kryobank-duesseldorf.de/index.php?id=406&lang=nl

Omega-3-vetzuren (essentiele vetzuren) zijn belangrijk voor de menselijke stofwisseling. Dat Omega 3 vetzuren de cholesterin- en triglyceride spiegel doen dalen, trombosen en vaatafsluitingen voorkomen en klachten bij reumatische arthtritis verminderen werd reeds aangetoond.

De nieuwste studie (juli 2009, 150 deelnemers) levert nieuwe gegevens over het belang van Omega 3 vetzuren m.b.t. de spermien kwaliteit. Het spermienmembraan bestaat uit bouwkomponenten van Omega 3 vetzuren. Ze verbeteren de elasticiteit van het spermienmembraan en spelen een belangrijke rol bij een succesvolle bevruchting.Studieresultaten van iraanse wetenschappers tonen aan dat de hoeveelheid Omega 3 vetzuren bij onvruchtbare mannen, zowel in het bloed als ook in het semenplasma opvallend hoger is als bij mannen met beperkte vruchtbaarheid.

Verder speelt de verhouding Omega 6/ Omega 3 vetzuren een belangrijke rol.Onze voedingsgewoonten dragen ertoe bij dat er geen evenwicht meer is tussen deze twee komponenten.

Bij onvruchtbare patienten wordt relatief te veel Omega 6 vetzuur in het bloed en semenplasma gemeten.

Met het oog op deze resultaten is het zinvol om op een voedingspatroon met voldoende Omega 3 vetzuren te letten, wat tot verbetering van de sperma kwaliteit kan leiden.

Dus mijne heren, uw volgende boodschappenlijstje ziet er ongeveer zo uit: vis, walnoten, lijnolie, volkoren produkten, fruit en kaas. Eet smakelijk!

heel veel succes meis!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Sonja,

Ook ik ben tarwekiemolie gaan gebruiken omdat ik er zoveel goede verhalen over hoorde. Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet! Ik heb geen problemen met dun bms, maar het is nu bij mn 2e ivf wel mooi dikker.

Tarwekiemolie bevorderd verder de doorbloeding van je lichaam (en dus ook het baarmoederslijmvlies) wat voor betere innesteling zou zorgen.

Succes met je volgende cryo!

Geplaatst

100mg asperine per dag (kinderasperine) schijnt ook te helpen voor de doorbloeding.

ik vind het zo "makkelijk" om te zeggen het ligt aan de man of aan de vrouw. Je kan beter zeggen "in eerste instantie ligt het aan de man/vrouw" want ze kunnen (nog) lang niet alles zien. Daarom zei dr. S. (Dusseldorf) dat er altijd wel een oorzaak is waarom het niet lukt, alleen die oorzaak vinden, dat is een tweede. Men zegt dan al snel "onbegrepen verminderd vruchtbaar" of "bij de man/vrouw is alles goed" maar als alles goed was, dan was je toch allang zwanger geweest?

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik heb het bij onze laatste poging wel gebruikt; of het wel of niet heeft geholpen zullen we natuurlijk nooit weten, maar ben wel zwanger.

Geplaatst

Ja, dat begrijp ik, daar ben ik het ook mee eens! Daarom staat probleem tussen ' ' en heb ik over mezelf, tot op heden genoemd.

Maar ik geloof er wel in dat er misschien wel meer aan de hand is, daarom wil ik ook al het mogelijke uit de kast halen en daarvoor heb ik jullie ervaringen nodig.

Ik ben niet zo'n voorstander van zelf dokteren, vandaar....

Maar zolang iets niet kwaad kan, vind ik het de moeite waard om te proberen.

Geplaatst

Tnx meiden voor de reacties tot dusver!

@ Sannie, was jouw BMS ook altijd goed daarvoor?

Bij al mijn pogingen was de dikte prima!! Altijd zo'n 10 mm!!!

Geplaatst

ja natuurlijk en ik bedoel het ook niet lullig maar dat het niet innestelt hoeft niet persé aan je baarmoeder(slijmvlies) te liggen het kan ook aan de embryo liggen. Ook al istie nog zoveel cellig en mooi aan de buitenkant, schijnt niets te zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit. Ze kunnen er zegmaar (nog?) niet in kijken.

Geplaatst

ik heb ook tarwekiemoliecapsules geslikt icm multivit. zwanger

mijn baarmoederslijmvlies was voor de tijd ook goed, dus is ook niet verbeterd of verslechterd volgens de artsen

bij ons lag het ook aan het zaad van mijn man

veel succes

Gast Sannie66
Geplaatst
@ Sannie, was jouw BMS ook altijd goed daarvoor?

Bij al mijn pogingen was de dikte prima!! Altijd zo'n 10 mm!!!

Altijd goed... moet wel zeggen dat we een blastocyste en een 8-cellige terug hebben gekregen en wij hebben een donkerbruin vermoeden dat het de blasto is geweest die zich heeft ingenesteld..

Tis gewoon een combi van factoren...

Suc6 meis...

Geplaatst

Ik heb ze deze keer ook gebruikt en bij mij was ook altijd de bms goed.

Wat wel anders was deze keer is dat mijn bms wat dunner is gebleven in ik denk dat het daarom misschien wel goed is gegaan ( al zal ik het natuurlijk nooit zeker weten)

Geplaatst

Mijn bms was ook altijd wel voldoende...laatste 2 keren was t wel echt duidelijker dikker geworden... Je weet nooit of dat het is geweest..maar denk zo waarom niet..t kan geen kwaad. Slikte dit liever er naast dan aspirine (kinder)... wat ik ook wel eens gelezen heb.

Ik zou daar persoonlijker wat voorzichtiger mee zijn ondanks dat er niet zoveel in zit in de kinder variant. Net als Sannie had ik de laatste keer ook een blastocyste...denk dat dat toch de grootste factor is geweest van t zwanger raken...maar wie weet in combinatie met t dikkere bms...wie weet.

Wens je veel succes toe!

Geplaatst

Geloof dat ik morgen toch maar even bij de Etos ga kijken!

Op welke dag begin je eigenlijk met het slikken van de capsules?

Ik begin aan een cryo-poging.

Ben benieuwd ;)

Overige tips en ervaringen zijn ook welkom, sta altijd open voor nieuwe ideeën :)

Geplaatst

Ik ben gewoon begonnen toen ik besloten had ze ook te gaan gebruiken..maakt niet uit wanneer..t is gewoon een aanvulling op je voeding (bedoel vit. E)..geen medicatie ..dus zal zeggen meteen beginnen ;-). Ik slikte ze ook gewoon tussen de behandelingen door als ik ongesteld werd. Succes!

Gast mama tms
Geplaatst

hallo

ik heb bij mijn 2e en 3e icsi behandeling ook

tarwekiemoliecapsules van a.Vogel gebruikt

mijn baarmoederslijm was bij de 1e icsi ook al

goed

2e en 3e icsi behandelingen zijn met heel goed

gevolg afgesloten en hebben nu 3 gezonde zoontjes

of het daaraan gelegen heeft weet ik niet maar ik zal het

een volgende keer weer gebruiken

zou er meteen mee beginnen als ik jou was ,SUCCES

mama tms

Geplaatst

Frambozenbladthee is ook goed voor de doorbloeding van de baarmoeder. Elke avond een kopje is voldoende. Je kunt het kopen bij de reformwinkels.

• 4 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb het bij al mijn IVF pogingen gebruikt, dus niet altijd heeft het gewerkt hoor, zie maar in mijn handtekening.

Geplaatst

Ik heb ze ook tijdens al mijn behandelingen gebruikt.

Heeft ook niet altijd geholpen, maar uiteindelijk (misschien) wel. Of het daaraan heeft gelegen weet ik niet.

Ik nam ze de hele cyclus door, 3 maal daags 1.

Succes!

Geplaatst

ik heb tarwekiemolie capsules van gezond en wel, weet niet of het ook goed is net als die van a vogel? en het is 3 maal daags 1 of 2 capsules is het ook goed als ik iedere x 2 in neem?

Geplaatst
Ik heb het bij onze laatste poging wel gebruikt; of het wel of niet heeft geholpen zullen we natuurlijk nooit weten, maar ben wel zwanger.

Wij gaan het ook proberen hoor Sannie....toch nog samen bol (jij boller :icon_sunny:) en dan niet op een teras omdat het daar dan te koud voor is.....

Geplaatst

Hoi meiden

Ik heb er deze keer ook voor gekozen om tarwekiemolie capsules met vitamine E te gebruiken. Dit alles onder het mom, Baad het niet, Schaad het niet.

Veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

hoi,

heb jij hier meer info over, bijv. wanneer te beginnen en wanneer afbouwen of in 1 x stoppen.

Ik slik foliumzuur en tarwekiemolie en wil graag ook aspirine slikken alleen geen 100 mg maar 50 of 60 ofzo. Ik wil alles goed voorbereiden in de hoop dat het lukt en ik mezelf niets hoef te "verwijten"

Ik heb al sinds 7 a 8 jaar een kinderwens en vandaag mijn 1e echo en gesprek gehad bij de IVF verpleegkundige. Ik mag gaan beginnen zodra ik ong. 5 kilo ben afgevallen. Ik moet vandaag of morgen og worden dus hoop dat het de volgende cyclus zover is.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik had nooit iets gebruikt om mijn zwangerschap/innesteling te bevorderen.

Nu ik dit allemaal heb gelezen, heb ik ook tarwekiemolie (met vit E en omega 3) in een fles (goedkoper dan capsules) gekocht bij De Tuinen.

Wel vies maar je doet het voor een goed doel, toch?

Succes,

Babies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden