Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet dat het best vroeg is, maar ik weet dat ik in september weer ga beginnen. Dit gaat onze 4e en tevens laatste poging worden. Helaas is er uit de vorige 3 icsi pogingen (met 7 tp's waarvan 2x 2 emmy's) geen doorgaande zwangerschappen geweest. Alleen de eerste keer zwanger geweest van 4 weken en 4 dagen, dus we weten dat het kan. Na allerlei onderzoeken geen oorzaak kunnen vinden waarom het niet lukte, gewoon domme pech.

Nu hopen we dat ons geduld beloond gaat worden met een kindje van ons samen. We gaan er voor!!!!!!! samen en nu met begeleiding van een psycholoog.

Liefs

:positive energie:

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi sandra,

Als alles goed gaat starten wij ook in sept met de 2de icsi! in dec/jan hebben we de eerste poging gedaan 11 goede eicellen,waarvan er 9 bevrucht waren, 1 is er teruggeplaatst en de andere 8 waren niet goed genoeg om in de vriezer te gaan. Waar ik me nog steeds over verbaas! Zoveel bevrucht, en dan niet een goed genoeg om een eskimo te worden. dua 1ste poging mislukt, hopen dat in september alles goed gaat! En voor jullie ook, met de 4de poging!!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Dat is dan zeker balen geweest zeg. Niks goed genoeg om in te vriezen. Wij zijn de eerste 2 die in dit topic staan en we zullen elkaar gaan steunen in die heftige tijd. Jullie ook succes!!!!!!!

Geplaatst

hai dames,

ik ga jullie volgens hoor, in september hebben wij als het goed is een cryotp en mocht het niet lukken dan willen direct aansluitend een nieuwe icsi....

liefs

Babeth

Geplaatst

Witje,

Poeh, heftig besluit genomen! Ik gun je al het geluk van de wereld dat de aankomende poging positief zal eindigen!

Wendy,

Jij gaat ook weer aan de 'slag'. (ken je nog van een ander topic)

Je hebt het afgelopen jaar veel mee gemaakt. Is het nu in een wat rustiger vaarwater gekomen?

Ook wil ik jou heel veel succes toe wensen.

Babeth,

Helaas sluit jij hier ook weer aan.

Ik hou je in de gaten. (niet dat je denkt dat ik je ga stalken hoor.....) hahaha!

Succes!

Geplaatst

Tja heftig besluit, we hebben geen keus. Het is hierna niet alleen financi� niet meer op te brengen, maar mentaal wordt het gewoon ook te zwaar. We trekken hier dus de grens. Wij vinden "ons" belangrijker dan koste wat kost de droom te berijken.

We hebben er dan in onze ogen alles aan gedaan en we leggen ons daar dan bij neer. Hoe moeilijk dat ook is.

Liefs

Geplaatst

Dag dames,

wat een verhalen van jullie allemaal... Allereerst allemaal dus veel sterkte én succes :goodluck1: toegewenst de komende tijd! Wij gaan in september aan onze 1e icsi-poging beginnen... Dus erg spannend allemaal. Tot nog toe heb ik er "zin" in! Maar ik weet niet wat er op me af gaat komen. Weet wel precies hoe en wat, maar het ervaren zal een heel ander verhaal worden...

Groetjes Tjannie

Geplaatst

Zoals vele je kunnen vertellen, laat het allemaal over je heen komen. Als je vragen hebt alles opschrijven zodat je niks kan vergeten te vragen in het ziekenhuis. Dan is het alleen maar afwachten en hopen dat het gelijk raak is natuurlijk!!!!!!!

Jullie ook heel veel succes en welkom in ons September groepje.......

Geplaatst

Lieve Witje,

Wat dappper & moedig van je om toch aan de 4e poging te gaan beginnen. Ik gun je al het geluk van deze wereld en hoop echt dat deze poging positief eindigt.

Jij bent altijd zo meelevend geweest naar anderen, maar denk nu maar eens goed om jezelf. Het is niet niks allemaal! Ook vind ik het erg dapper van je dat je voor jullie zelf een grens hebt gesteld. Het zou inderdaad mooi zijn als jullie droom uitkomt, samen sta je sterk. En samen telt, hoe moeilijk het ook is. Daarom vind ik het zo knap van je dat je dit besluit hebt genomen.

Ik stuur al mijn positieve energie naar jou en hoop echt dat het helpt.

Pas goed op jezelf meid!

@ Andere dames, alvast ook heel veel succes!

@ Meiske, ik lees dat jij ook in september gaat beginnen, wat moedig. Want ik begrijp dat de vorige poging niet gelukt is.

Ook voor jou zal ik heel hard duimen! Ik waardeer je wilskracht en doorzettingsvermogen, zet 'm op!!

Liefs Sonja

Geplaatst

Sonja en natuurlijk ieder ander die iets liefs gezegt heeft tegen mij/ons ontzettend bedankt. Jullie lieve woorden doen mij/ons ontzettend goed.

Ik weet dat dat niet hoeft maar kan het niet laten.

Voor jullie allemaal een zooitje positieve energie!!!!

:positive energie:

Geplaatst

Hoi,

Ook wij gaan in september starten met de eerste icsi voor een tweede kindje. Ik ga het lange protocol doen, dus ga ik al in augustus met de pil beginnen. Ik zal dan op dag 17 van cyclus beginnen met spuiten. Dan wachten op menstruatie (rond 5 september) en dan verder stimuleren voor de icsi. Aangezien ik heel heftig reageer op de hormonen, zal ik een lage dosis krijgen en elke dag naar het ziekenhuis moeten om de kans op overstimulatie voor te zijn. Zie er nu heel erg tegenop. Vooral omdat het me de vorige keren heel erg is tegengevallen. Ik ben nu al heel moe en kan me moeilijk concentreren. Gelukkig hebben we nog 3 weken vakantie voordat we beginnen.

Ik wens jullie ook allemaal heel veel succes en sterkte.

liefs Sanne

Geplaatst

Hallo,

Wij gaan binnenkort starten, onze eerste ICSI.

Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en mag ik 'm melden.

Dan hoor ik of ik mag starten; afgelopen maandag te horen gekregen dat er nu geen wachtlijst is.

Geplaatst

dat is lekker zeg geen wachtlijsten, mazzel hoor.

Ik moet tussen eind juli en eind augustus met de pil beginnen, heb daar ook niet zo'n zin in maar ja het moet. Ik vind zelf ook dat ik daar heel erg door verander. Ik zit mezelf dan altijd zo in de weg. Ik ben bang dat ik hem deze keer weer heel lang moet slikken aangezien in eind juli weer mijn menstuatie verwacht. Vorige keer heb ik dat kleine rottabletje 34!!!!! dagen moeten slikken dus ben benieuwd.

Succes

Geplaatst

Spannend zeg witje!! Dit gaat dus de vierde en laatste poging worden. Je moet inderdaad ergens een grens gaan stellen. In ieder geval gaan we hier massaal voor jullie duimen!

Wij gaan zo eind augustus/september weer beginnen aan onze ivf/icsi-poging.

Nu is het alleen nog afwachten wanneer ik mijn menstruatie ga krijgen na mijn miskraam. Dan mag ik me weer melden en kan ik op dag 21 weer met het lange protocol gaan beginnen.

Ook is het nog even wachten op de uitslag van het stollings- en chromosomenonderzoek. We gaan echter ongeacht wat de uitslag gaat zijn toch beginnen. In het gesprek met onze gynaecoloog werd ook verteld dat een keer ivf ook "diagnostisch" iets kan opleveren. Dan kan men ook zien hoe eventuele embryootjes zich gaan ontwikkelen. In ieder geval ben ik wel weer benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

Geplaatst

Ja, mazzel, dat er geen wachtlijsten zijn!

Ik verwacht volgende week mijn menstruatie en dan start ik op dag 21.

Via deze weg wil ik alle anderen ook veel sterkte en succes wensen!

Geplaatst

Wannabemom,

Ik las net dat je schreef dat je ergens een grens moet stellen.

Je bedoeld dit natuurlijk niet persoonlijk, maar het is niet altijd zo dat je een grens moet stellen.

Wij hebben bijv. nog geen grens gesteld, daarom reageer ik hier op wat je schrijft.

Omdat de gyn aan heeft gegeven dat wij alleen het geluk nog missen om zwanger te mogen worden gaan wij door tot dat wij het geluk eens mogen krijgen.

Ik bedoel dit echt niet aanvallend, dat je dit niet gaat denken oké.

Iedereen hier in dit topic, heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Wish, ik denk dat wannabemom dat op mij reageerde. Wij hebben die grens moeten trekken. Ook wij missen alleen nog het geluk, maar bij ons gaat het financiele en het mentale toch zwaarder wegen nu helaas. Dus daarom hebben wij die grens moeten stellen jammer genoeg.

Schoffelcowgirl hoe vond je de info avond??? Wij hebben deze nooit gehad. Kregen alle info persoonlijk en op dvd. Lijkt me aan de ene kant ook wel fijn dat je met lotgenoten in aanraking komt en er zo met anderen over kan praten die in hetzelfde schuitje zitten.

Groet

Geplaatst

Witje,

Bedankt voor je reactie. Nu ik het nogmaals lees zie ik dat ze dit aan jou heeft geschreven. (oeps en sorry hiervoor)

Geplaatst

Mwah, de info-avond was wel okee.

Veel informatie had ik al uit de meegekregen boekjes gelezen.

Ik vond het heel vreemd om met lotgenoten in één ruimte te zijn.

Maar de mensen die de avond verzorgden en ons te woord stonden was wel heel prettig!

Geplaatst

Dat is dan in ieder geval fijn, dat je goed te woord werd gestaan. Ik zelf vind het fijn om met lotgenoten te praten. Juist omdat die precies weten hoe het voelt. Wij zijn er ook altijd heel open over, dat scheelt ook wel denk ik en nu ben ik ook al wat jaartjes bezig, dat zal ook wel meespelen.

Aan het begin zal ik er ook wel anders tegenover gestaan hebben, alleen dat kan ik nu nooit weten natuurlijk.

groeten!!

Geplaatst

Iedereen die in September (weer) gaat beginnen: toytoytoy. Spannend allemaal.

Na een hele poos voornamelijk meegelezen te hebben op dit forum, wordt het voor ons ook steeds concreter. Gisteren hebben we het intake gesprek gehad en ook wij beginnen in augustus met de pil, en dus september wat volgt. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe erg nuchter tegenover stond en sinds gisteren even bibbers heb gekregen. Wat komt er allemaal op ons af?

Vandaag kreeg ik via de mail een bemoedigend kaartje van mijn teamleider. ZO LIEF! Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen (en dat terwijl ik nu nog niet eens hormonen spuit...)

Heel veel succes allemaal.

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Ik lees even de berichten na en zie nu dat mijn berichtje verkeerd opgevat was...bedoelde het inderdaad voor Witje.

Grenzen stellen....het is zeker moeilijk. En voor iedereen weer persoonlijk, aangezien ieder weer net een iets andere situatie heeft. Wij hadden na 5xiui het helemaal met iui gehad en hebben toen ook duidelijk aangegeven dat we dat niet meer wilden. Voor ons was toen de "iui-grens" bereikt. Voor de ivf/icsi hebben we nog niet heel erg duidelijk in ons hoofd hoe lang we door willen gaan. Ik hoop maar 1 keertje!

Geplaatst

Zo er zitten weer 2 werkdagen op en er nu al weer 3 vrij!!! Wat een mazzel. Ik merk dat de laatst aankomende poging me toch zwaar valt. Kan met niet altijd goed concentreren, heb veel hoofdpijn (spannings) wat soms uitmond in migraine. Kan haast niet wachten tot de afspraak met de psycholoog over 2 weken precies.

Ik hield vanaf het begin een soort dagboek bij van mijn icsi avondtuur hier thuis en heb er toen veel aan gehad. Dit heb ik al in geen maanden bijgehouden, zou het eigenlijk moeten doen.

Heb aan de ene kant enorme zin in om weer te starten, maar ben ook zo bang dat het einde van het spoor straks in zicht komt. Wat is dit toch allemaal moeilijk.

Maar we blijven positief, het is nog niet voorbij en de tranen zitten vandaag al zo hoog dat die er straks met het schrijven in mijn dagboek er wel uitkomen, weer een hele dag flinke hoofdpijn, maar dan wel weer een heleboel spanning en stress eruit gejankt :sad2:.

Zo nu weer even wat leuks eehhhhh, oja ons eigen geplante boompje, een chinese roos heeft nu zijn eerste bloemetje voor me geopend..... van zulke simpele dingen kan ik enorm genieten... gelukkig maar.

Fijne dag allemaal vandaag, gelukkig iets minder warm dan gisteren, maar niet minder broeierig denk ik dus allemaal lekker rustig aan doen. En als je moet werken, aangepast tempo hoor!!!!

Liefs

Geplaatst

Even beetje off topic maar wil jullie laten delen in mijn mooie boemetje!!!

Foto-ZL48VKEH-D.jpg

Joepie gelukt!!!!!!!!!!!!!!! Mooi he??????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden