Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, ik ben ook wel benieuwd. Bij mij zeiden ze dat, aangezien ik van Tuur zwanger ben geworden met iui, dat ze alle pogingen toch wel willen benutten. Dus deze keer nog en dan nog één en dan gaan we over op ivf. En ik moet je zeggen dat, nu ik de toezegging heb dat we er twee mogen, me dat gelijk ook weer aan het twijfelen brengt. STEL het worden er twee, wordt dat niet MEGA druk met al een kleintje erbij? Dus ik weet toch nog niet wat ik zou doen. Maar het is zo verleidelijk omdat de kansen gewoon groter zijn. Wat zou jij doen als je voor de keuze staat? Ik weet dat het persoonlijk is hoor, maar ben toch wel benieuwd naar wat anderen zouden doen.

groet,

Jeanine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ieder zh hanteerd weer andere aantal pogingen want bij ons is dat 4 pogingen IUI en dat zou betekenen dat dat deze poging is, dus ja weet gewoon niet wat ze er van vinden.

Tja hoeveel terugplaatsen,ik denk dat ik het ook afhangt hoeveel eitjes je heb en of er cryo's zijn, met cryo's heb je natuurlijk meerdere kansen, dan heb je meer "ruimte " voor mij gevoel dan zou ik 1tje doen dan zijn de kansen meer verdeeld, heb je geen cryo's of sowieso niet echt veel eitjes dan zou ik alles pakken wat ik pakken kan, je heb grotere kans in minder keer, en er is altijd minder kans op een 2ling dan 1ling en ik zou dat risico nemen.

Maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Geplaatst

hoi,

ik heb beide keren altijd maar 1 rijp eitje gehad dus kan er niet over mee praten.

succes met de behandeling,ik hoop dat ie raak is.

groetjes fiona

Geplaatst

Hoi!

Nou, ik was vandaag weer in het ziekenhuis. Nog geen enkele beweging na 11 dagen. Ik moest bloed prikken om te kijken of ik mijn eisprong niet heb gehad. Wat heel raar zou zijn eigenlijk, maar ja, ik snap sowieso niks meer van mijn lijf. De cyste is ook gewoon verdwenen. Dus vanmiddag word ik gebeld voor de uitslag en dan hoor ik verder.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Zo, ik mis wéér een maand. Ik heb blijkbaar mijn eisprong al gehad. Ik moet dus nu wachten tot ik weer ongesteld word. Ik heb wel gevraagd of ik door mag voor ivf. Dat ik het echt zat word. Elke keer stil door cystes, nu mijn eisprong geweest, ik baal er echt enorm van! Blijkbaar hebben ze in maart een nieuwe ronde ivf en ze ging met de dokter overleggen of ik mee mocht in die ronde. Ik zei dat me dat in elk geval weer een beetje hoop gaf. Dan zou ik dus nog één iui hebben en daarna ivf. Maar eerst dus weer wachten tot ik ongesteld word.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine, sorry paar dagen niet online geweest, was een weekendje weg. Jammer dat je - zonder dat je er zelf erg in had - weer een maand hebt gemist. Zonde, he? Maar goed dat je meteen over ivf bent begonnen en dat ze ook zo positief reageren. Hopelijk krijg je snel goed nieuws. Ik kan me niet indenken dat ze nee zouden zeggen. Helaas voor mij deze maand geen ivf, ik heb een escape iui gehad ivm te weinig follikels. Was wel superrelaxed vergeleken bij ivf:laughing4:

Geplaatst

Vervelend voor je zeg! Dat is natuurlijk dan ook mijn toekomstmuziek: groeien wel genoeg follikels, of niet teveel? Al dat soort dingen. Maar toch heb ik daar meer geloof in dat nu. Hopen voor jou dat de iui misschien mocht baten.

Weet jij misschien dat als je eenmaal 'meedraait' in het ivf gebeuren (wat dus blijkbaar in Maart start), je dan elke maand een nieuwe poging hebt? Of zitten daar ook maanden tussen dat je géén poging hebt?

Geplaatst

Hey Jeanine, wat balen hoe kan dat nou dat je je eisprong al gehad heb?? das heeel vreemd

@Elliebellie, jammer dat je weinig eitjes had, maar ja beter escape iui dan niets, hopelijk brengt het toch wat op.

Vandaag mn gesprek gehad met de gyn, en gelijk mn uitgangsecho en morgen weer beginnen met spuiten.

Dit wordt onze 5e iui maar de officiele 4e van het ZH ( vanwege mk ) en omdat ik toch 2 keer echt zwanger geweest ben van IUI heeft ze zeker nog hoop voor ons en vindt ze het te vroeg voor IVF, we doen 2 extra IUI deze niet meegetelt dus nog totaal 3 IUI's, ze wil echt het optimale aan IUI benutten zegt ze omdat we anders nog maar 3 kansen ivf hebben en ze echt nog goede hoop heb op IUI, ze zij ook dat ze het echt heel eerlijk zou zeggen als het niet zo was omdat ze mensen niet langer onnodig in een traject wil laten zitten het is al slopend genoeg.

Al met al ben ik blijk hiermee.

Succes Elliebellie met deze ww, en Jeanine dit is echt ontzettend rot voor je, snap ook niet hoe dit kan sterkte ermee

X

Geplaatst

Als jij je er goed bij voelt Medusa, dan is het helemaal prima. Blijkbaar zien ze goeie kansen voor je. Ikzelf word hier natuurlijk een beetje moedeloos van, maar ik ben dan ook in deze rondes niet zwanger geweest. Ik hoop dus echt dat de gynaecoloog toestemming gaat geven. En hoe het kan zo'n snelle eisprong blijft voor mij ook een groot raadsel. Normaal doe ik echt mega-lang over één groeiend eitje! En nu ben ik dus op vrijdag ongesteld geworden en de week erna op vrijdag heb ik eigenlijk al mijn eisprong gehad. Blijft allemaal raar.

Hopen voor jou dat de volgende keer raak is!!!!

Geplaatst

Ja ik snap heel goed dat je er moedeloos van wordt, zou ik ook hebben, ik snap echt niet hoe het kan dat jij je eisprong al gehad heb, juist net wat je zegt doe je er heeel lang over om een goed eitje te krijgen.

Ik hoop ook voor je dat je door mag met ivf.

Als ik nu elke maand door kan gaan met IUI zou betekenen dat wij onse laatste IUI in maart hebben, dat is ook niet onoverkomelijk. maar ja net als jij hebben wij ook steeds oponthoud maar hoop dat we nu ff kunnen door knallen, ik ga er voorals nog wel vanuit dat het binnen deze 3 keer gaat lukken.

X

Geplaatst

Hoi Jeanine en Medusa,

Jeanine, laat je niet gekmaken door mijn verhaal, hoor. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat jij te weinig follikels zou aanmaken bij ivf en als er overstimulatie dreigt, grijpen ze meteen in. Net als bij iui moet je om de dag voor een echo komen, met als extraatje bloed laten prikken in het lab. Aan het bloed kunnen ze aflezen of je eierstokken voldoende gestimuleerd worden en reageren.

Bij een mislukte poging (maar zover is het nog laaannngg niet bij jou!) hebben ze liever dat je een paar maanden overslaat (denk aan 1 of 2 cycli), maar dat doen ze om je eierstokken rust te geven. Omdat die van mij nooit zoveel produceren, mag ik wel meteen door. Of je dat moet willen, is een ander verhaal.

Medusa: Ik hoop voor je dat het gaat lukken met iui. Ik zie niet in waarom niet want als ik je onderschrift lees, reageer jij harstikke goed op iui. Wel supererg dat je drie miskramen hebt gehad, dus de volgende moet nou eens blijven zitten, akkoord?

Zelf ben ik nooit zwanger geworden van iui en heb ik mijn leeftijd tegen, vandaar dat ik na 4x meteen door kon met ivf.

Fijne avond!

Geplaatst

@ Elliebellie, ik heb er nu ook weer vetrouwen in dat het nog gaat lukken, ik was het ff kwijt dat gevoel maar het gesprek met de gyn heeft me goed gedaan, ook dat we nog door gaan met de IUI maar niet eindeloos, vanavond gaat de 1e spuit er weer in.

Ja als leeftijd mee gaat spelen dan worden er inderdaad andere keuzes gemaakt, dat hebben wij gelukkig niet ik ben 31

@Jeanine, ik hoop ook dat jullie geen ivf nodig hebben maar ik snap dat je je al aan het voorbereiden bent, wanneer moet je de provera weer gaan slikken??

Geplaatst

Ik hoef niet aan de provera. Omdat ik blijkbaar een eisprong heb gehad, moet ik dus nu uit mezelf ongesteld gaan worden. Dus daar ga ik op wachten.

En bij ons speelt de leeftijd in die zin niet zo dat ik zelf 33 ben. Maar mijn man is 47. Dus we hopen toch dat het snel gaat lukken. Mede ook omdat we graag zo dicht mogelijk op Tuur zitten. We zijn ook al heel snel begonnen nadat hij geboren was, omdat we wisten dat het wel eens lang kon gaan duren. Mijn voorkeur heeft zo weinig mogelijk leeftijdsverschil. Maar ja, we weten allemaal dat we over dit hele traject niks kunnen zeggen hoe het loopt.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Oke, je moet deze keer wel zelf ongi worden, ik vind het maar een raar verhaal hoor, maar ze zullen wel gelijk hebben in het zh.

Ok ja logisch met je man 47,mijn man is net 37 geworden en vind zichzelf al oud om weer vader te worden :-)

maar ja wat je zegt, in deze trajecten loopt het toch allemaal anders

Geplaatst

vandaag de fm gehad en 1 karig eitje van 12 mm woensdag weer een fm

Jeetje nog niet ongi, hoop dat het snel komt, ken je weer verder

verder weinig nieuws

x

Geplaatst

Heee, hier ook een beetje bleghh. 10 dagen geleden de inseminatie gehad. Bij m'n vorige iui's werd ik op dag 11 ongesteld. Omdat dit een afgebroken IVF-poging is, moet ik wel utrogestan gebruiken die je menstruatie kunnen tegenhouden, maar ik vrees dat het morgen toch door gaat zetten.

Jeanine, hoop dat je snel weer verder kunt. Medusa: Netjes hoor, nu al 12 mm.

Fijne avond!

Geplaatst

@Elliebellie, hoop dat je gevoel je voor de gek houd, als je morgen niet ongi wordt wanneer ga je testen???

nee is niet netjes nu 1follikel 12 mm, normaal als ik de fm heb zit ik met 2 of 3 eitjes al rond de 15 a 16 mm en soms al tegen de 20 mm, dit valt dus wel ff vies tegen, maar ja woensdag weer fm hoop dat het er beter voorstaat.

Ik heb gelijk wat meer gespoten vanavond

Geplaatst

Jeetje Medusa, jij bent een vruchtbare tante?! 2 of 3 follikels, dat is mij nooit gelukt met IUI, en met IVF ook bijna niet (grrrr). Maar dan snap ik wel dat je teleurgesteld bent. Hoeveel en wat spuit je?

Wat testen betreft: ik ga wachten tot vrijdagochtend. Ik wil per se met ochtendurine testen (kun je jezelf nog voor de gek houden als je 's middags test) en ik ben vrijdag vrij dus dan hoef ik niet chagrijnig naar m'n werk ;-)) Eerst maar zover zien te komen. Ik ga gelijk op met Esther (EDR) van de pauze-af meisjes en zij had vandaag al een heeeeel licht streepje, dus ik hou haar nu in de gaten, maar ik durf nog niet.

Geplaatst

Ik spuit 75E puregon maar ik heb vanavond 90E gespoten, nou ja ik ga hard hopen dat dit ene eitje het gewoon super doet.

Ja ik heb altijd een hele mooie score maar heb er geen bal aan want ben nog steeds niet zwanger.

Spannend hoor die laatste dagen, wordt alweer gek als ik er aan denk., hoop hard voor je op een mooie dikke plus vrijdag

Geplaatst

Oh oh, dames, wat spannend allemaal! Elliebellie, nog een paar dagen! Goed teken dat je nog niet ongesteld bent hoor! Ik ga voor je duimen!

Medusa, ik kijk ook vol verbazing naar je 'opbrengst'. Ik heb alle iui's met moeite 1 eitje gehad. Alleen 1x 2. En wat was ik daar blij mee! Maar goed, daar is geen baby uitgekomen. Maar jij bent dus nu toch wel bijna aan de beurt voor je iui!

Ik ben vanochtend eindelijk ongesteld geworden. Ik ga zometeen het ziekenhuis bellen. Kan ik tenminste ook eindelijk met mijn ronde beginnen.

groet en succes allemaal!

Jeanine

Geplaatst

Dag meiden, ik ga vrijdag niet halen, hoor. Ik temperatuur iedere dag en vanochtend is ie 0.2 graden gezakt, wat een aankondiging is van mijn menstruatie. Als je zwanger bent, blijft ie hoog... Baal ervan. Bah. Jeanine: goed dat je ongi is begonnen, jij kunt van start!

Geplaatst

Jeetje Elliebellie, kan je er naast zitten??? nog steeds geen bloed is goed he, hoop nog steeds voor je

Jeanine he he eindelijk ongi, meid snel weer beginnen met spuiten

Ja mijn iui komt er weer aan, denk vrijdag of zaterdag eerst morgen maar de fm

Geplaatst

Elly, trouwens, ik wilde je nog vragen hoe een punctie eigenlijk is in Blaricum. Je schreef laatst dat je thuis al een paar pilletjes moest nemen. Ik lees overal dat er heel verschillende manier zijn om te verdoven. Nu ben ik niet zo'n watje, maar juist de behandelingen in die 'regio' vind ik nooit zo'n pretje. Dus van mij mogen ze me voor mijn part helemaal plat spuiten, dan hoef ik me daar al geen zorgen over te maken. Kan jij me vertellen hoe ze daar verdoven en hoe een punctie voor jou voelt?

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden