Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh, jammer zeg, maar ja, dan zou je nog vroeger testen dan ik. Dus het maakt me nog niet aan het twijfelen of je niet zwanger bent. Je zit nu op wachtdag 7 mevrouw Medusa! De eerste dag is dag 0!!!! En ik kreeg pas een héle vage op dag 8. Daarvoor had ik van die wegvagende strepen. Plus dat ik dus extra hoog hcg had blijkbaar! Dus geduld is een schone zaak, hoe moeilijk dat ook is nu!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Nou, daar komt ie dan.... Wij krijgen TWEE BABY'S!!!!!!!!!!!!! Pfff. toch evengoed even schrikken als je het zo ziet. Maar ook héél leuk! Over twee weken weer terug. Pfff. even gaan wennen aan het idee!

Knap Medusa dat je een paar dagen niet gaat testen. Ik kan dan niet....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Joehoeeeeee gefeliciteerd meid!!!!! een 2ling, ja niet geheel verassend met die hoge hcg maar toch!!!!

Super blij voor.

Nou toch bij je 1e poging alles of niets :-)

Ik heb vandaag geen testdrang gehad, misschien morgen :-)

Geplaatst

Pfff.. het is toch wel even wennen het idee hoor! Maar natuurlijk ook hartstikke leuk. Alleen praktisch gezien een beetje ingewikkeld. Met auto's, kinderwagens en dat soort dingen. Maar komt tijd, komt raad. Ik was blij te zien dat de hartjes zo mooi klopten.

Wat goed dat je niet getest hebt. Als je het wel doet gelijk schrijven hé!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja geweldig die kloppende hartjes, ja en dat komt vanzelf wel in orde de praktische dingen.

Ik heb net weer getest 12 dagen na punctien en nog negatief, begin er nu wel een hard hoofd in de te krijgen dat het gelukt is.

XXX

Geplaatst

Even tellen. Ik tel vanaf de terugplaatsing. Dat was 14 juni. Dat was dag 0. Dus je zit nu op dag 9. Ik zou voorlopig moed houden Medusa. ik heb er natuurlijk twee, dus daardoor heel vroeg positief getest. Maar als er bij jou één is ingenesteld, kan het best nog even duren...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja weet ik, maar bij een 1ling zou je op wd9 zoals nu al wel heeel iets moeten zien op de test en hij was "starlend " wit, nee ik geloof er niet meer in.

Geplaatst

Gefeliciteerd Jeanine een tweeling WOW !!!!

Hea Medusa jmmr :sad:

Ik heb morgen een afspraak bij Judith want inmiddels zit ik op CD 59 :eekk: dus nou gaat ze maar even kijken waarom ik nog steeds niet ongi ben, want idt duurt wel erg lang

Liefs

Geplaatst

Medusa, ik ga je even sterkte wensen voor de komende dagen. Ik ga morgen met Tuurtje een weekend weg naar mijn ouders. Ik kom zondag pas weer terug. Ik hoop echt dat je doorgaat met de bollen totdat het van het ziekenhuis zo hoort. Het kan best dat je een laatbloeier hebt.

Ik ga aan je denken!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Prettig weekend bij je ouders, ik hoop dat je je niet al te beroerd voelt.

Ik kijk zaterdag de test aan, als die negatief is is het echt over, ik heb een hele late datum door gekregen van het zh om te mogen testen, 15 dagen na tp terwijl heel veel zh 15 dagen na punctie een bloed test hebben,dus zaterdag is echt wel duidelijk of ik zwanger ben, en ik mag stoppen met de bollen van het zh bij een negatieve of positieve test.

fijn weekend xxx

Geplaatst

Gefeliciteerd Jeanine! Geweldig nieuws!! Lijkt me inderdaad toch even schrikken als je de bevestiging van een 2-ling krijgt, maar daarna.... genieten!

Mijn 3e IUI is mislukt, helaas. Nu even een maandje rust, lekker op vakantie met een vriendin, in de vruchtbare periode, dus ook geen enkele kans om zwanger te worden. Ook wel eens lekker na 2,5 jaar! Daarna op naar IUI 4. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in!

Medusa, weet je inmiddels zeker dat je niet zwanger bent??

Geplaatst

Hey willemijn, wat balen dat de iui niet gelukt is, nou wel lekekr ff op vakantie.

ja ik weet zeker dat het niet gelukt is, ben ongesteld geworden en vandaag weer negatief getest.

Fijne vakantie, op naar poging 4 :-)

Geplaatst

Ohhhhhhhh, Medusa, wat balen zeg! Ik had echt gedacht dat jij ook een GROTE kanshebber zou zijn! Wat klote voor je zeg! Hoe voel je je?

Willemijn, jammer dat het niet is gelukt, maar een fijne vakantie gewenst!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey Jeanine, leuk weekend gehad??

Ik heb de domper al gehad zeg maar, het gaat nu wel weer, baal er nu meer van dat we een maand moeten wachten en we hebben ook nog eens lange protocol, dus dat wordt eind september voor we weer tp hebben, en dan is Michel er niet, ik moet morgen voor evaluatie gesprek, dit zie ik niet zitten zo. zoals het er nu voor staat wordt onze volgende tp pas oktober :-( dat vind ik het ergst.

Hoe gaat het met je??? al minder misselijk?? wanneer hbe je volgende echo??? weten je ouders het al???

X

Geplaatst

Hoi,

ja, dat is balen dat het zo lang moet duren. kan dat echt niet eerder? Of korte protocol? Of ander ziekenhuis? Daar zou ik ook ziek van zijn inderdaad.

Mijn weekend was goed. Alleen merk ik nu al dat ik last krijg van mijn schaambot. en dat vind ik wel héél snel met twee maanden! maar goed, ik zal er toch doorheen moeten. De misselijkheid blijft ook gewoon. Maar mijn vorige zwangerschap was niet geweldig, deze moet ik me ook maar op voorbereiden dat hij niet geweldig gaat worden.

Mijn ouders weten het inderdaad. Daar was ik ook het weekend. en mijn vader is een schat, maar ziet altijd alleen maar moeilijke dingen. Hoe moet dat dan als jullie met 3 kinderen komen logeren? Dat gaat eigenlijk bijna niet. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik had je gezegd toen je bezig was met dat traject dat het veel te druk gaat worden! Ja, en? Had ik daarom maar moeten stoppen? wij krijgen de baby's hoor, niet u! Hij doet een beetje alsof ik de baby's baar en ze dan bij hem aflever. Maar goed, als het allemaal te veel moeite is, dan gaan we maar een stuk minder naar limburg. Ik proef dat hij het me nog steeds kwalijk neemt dat ik 15 jaar geleden (!) ben verhuisd naar het noorden. Ik vind dat allemaal wel moeilijk, maar moet dat ook snel van me afzetten.

Nou, maar weer een dagje aan het werk.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Dat herken ik van dat schaambot, ik had het vorig jaar bij mn ma, na 1 week al dat ik mn benen niet meer over elkaar kon doen omdat mn schaambot alweer zeer deed.

Ik weet daaraan ook of in de ww al of de poging gelukt is, ik heb zooo vroeg daar last van.... bij de vmk's had ik het ook al voor einde ww.

Je moet nu al naar een fysio gaan die goed is in bekkenpijn behandelen, en nu al een bekkenband gaan dragen en als kan nu al een stapje terug doen, werk dat gaat waarschijnlijk niet, maar bijvoorbeeld de zware boodschappen niet meer doen, niet meerstofzuigen.

Ik ben vorig jaar naar de ha geweest na mn maomdat ik daar zooo van geschrokken bent en heb dit als advies gekregen en dat dan hopleijk de heftigheid van toen weg blijft of pas op het eind van de zwangerschap.

Wat jammer van je vader dat hij zo reageerd, ja dan inderdaad minder naar Limburg.

Als het zo moet.

xxx

Geplaatst

Nou ik ben vrijdag bij judith geweest en heb nou provera gekregen voor 5 dagen om mijn menstruatie op te wekken, want ook Judith wist niet waarom ik nou niet ongi word.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden