Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier helaas ok weer op voor de volgende iui!! Pffff

We proberen de moed erin te halen,

En Ok voor jou racir erg balen !!

Moet volgende week woensdag weer naar het zkh !

Geplaatst

Hallo daar zijn we weer!! Goh een hoop nieuwe meiden hier! Medusa, respect dat je nog mee leest en schrijft!

Vorig jaar, eind november zijn we even gestopt met IUI-en. Na onze vakantie naar Bali met alle winden mee was het toch mislukt. Het plan was om alleen december geen IUI te doen maar moest rond kerst weer ongi worden en bedacht toen dat ik het wel even lekker vond zo. Wat valt er een last van mijn schouders als je even niet aan de behandeling hoeft te denken zeg! Helaas heeft het pauzeren geen spontaan resultaat opgeleverd en zijn we afgelopen maandag weer begonnen met Decapeptyl spuiten. Volgende week maandag de uitgangsecho + met Gonal F beginnen en ik verwacht dat ik op 3 februari mijn 5e IUI ga hebben.

Al met al, ik lees en schrijf ook weer mee en heb er zin in :happy: (totdat de wachtweken weer beginnen waarschijnlijk..).

Suc6 allemaal!

Geplaatst

Hey nes, jammer dat er geen spontaan wondertje gebeurd is.

Vol "goede" moed weer aan de iui, hoevaak moet je nog voor de ivf of hebben jullie nog niet over gehad.

Veel succes weer.

Ach ja, ben toch wel benieuwd hoe het hier verloopt :-)

Geplaatst
Hey nes, jammer dat er geen spontaan wondertje gebeurd is.

Vol "goede" moed weer aan de iui, hoevaak moet je nog voor de ivf of hebben jullie nog niet over gehad.

Veel succes weer.

Ach ja, ben toch wel benieuwd hoe het hier verloopt :-)[/quote

Hoihoi, de arts heeft ivf nog niet met ons besproken. Over het algemeen is de iui best vaak 'apart' verlopen en niet echt in negatieve zin. Ivf lijkt mij dan ook nog even uitgesloten. Sowieso wordt alles stap voor stap doorgenomen. Dat zorgt ervoor dat je geen onnodige spanningen krijgt. Zo was ik ook heel relaxt die punctie van de laatste keer ingestapt. Maar nu weet ik dat dit ontzettend zeer doet! :)

Ik ga weer erg mn best doen ontspannen te blijven. Verder verwacht ik ook nog een afspraak met een psych voor mijn depressieve stemmingen. Die gaan we eindelijk ook es aanpakken!

X

Geplaatst

Hey girls

@sharona jeetje balen dat het voor jou ook niet gelukt was... kop op schouders eronder en op naar de 3de? ronde ;) en ik naar de 5de dan...

@ nes leuk kennis te maken!

Hier een datum van de evaluatie bekend is 6 maart geworden! volgende week dinsdag weer de fm... heb er zin in!

@ nes leuk kennis te maken! En succes.

Geplaatst

@ Racir en Nes succes weer he goed dat jullie positief blijven!!!

@Medusa heb jij toen ook de combi test laten doen? Ik moet woensdag naar de verloskundige en moest daar alvast over nadenken...

ik voel me verder goed alleen groeien mijn borsten nu al... en ben toch regelmatig misselijk maar dat neem ik voor lief! ;)

Geplaatst

We hebben het bij Ilona wel gedaan maar bij deze zwangerschap niet, we vormen geen risico groep en bij Ilona kwamen we ook hoog uit.

Fijn dat je je zo goed voelt.

Geplaatst

Heey Medusa, lief dat je dinsdag een berichtje stuurde dat mijn vriend weer thuis was, die van jou afgelopen donderdag...Lekker he? Is die van jou 2 op 2 af?

@Nes, toen ik op het forum kwam heb ik jouw berichten nog mee gekregen, leuk dat je weer terug ben ;-) En ik weet exact wat je voelt, wij hebben nu, na de 7e iui, ook even gekozen voor helemaal niets en idd, wat voelt dit lekker zeg! Moet zeggen dat ik ook wel 'zin' heb in de ivf maar dat begint half februari pas qua intakes dus houden we het mooi even op zelf klussen!! Goed dat je met psych gaat praten. Ik had afgelopen woensdag gesprek met de Arbo, ik ben vanaf deze week voor 20% (werk 40 uur) ziek gemeld en heb met mijn baas afgesproken dat ik die 20% gebruik voor behandelingen en voor als ik er echt even doorheen zit. Moet van de Arbo wel een gesprek of 5 met maatschappelijkwerker doen, zou nu niet weten wat dat gaat helpen want ben momenteel relaxed en positief, maja baat het niet dan schaadt niet....

@ Racir, Men wat ben jij positief!! Maar snap je gevoel dat je wel aan ivf toe bent....Mijn gyn zei dat de kans met ivf 25% is maar dat is het gemiddelde en daar zijn ook de 'oudere' vrouwen bij berekent en die houden het gemiddelde dus laag, jij bent jong dus is de kans groter, dus 35% klopt wel ja bij ons jonge meiden ;-) Benieuwd wat 6 maart brengt.

Succes met je 5e iui en Sharona jij met je 3e.

Tabitha heb je de uitgangsecho al gehad? En was het prikken wennen of bleef die spuit pijn doen?

Liefs Lotte

Geplaatst

Vandaag eindelijk ongesteld geworden, dus morgen even bellen voor de uitgangsecho.

Deca spuiten doet nog steeds zeer maar Jhaa ik denk maat zo is voor een goed doel.

Liefs

Geplaatst

Lott,eerst hadden wij ook 2 om 2 maar nu 3 om 3.

Ja fijn dat ze weer thuis zijn he :-)

De deca spuiten blijfen rot de naald is een stuk botter dan de puregon of gonal.

Fijn dat je zo relax bent Lott en dat je baas zo mee werkt.

Tabitha, eindelijk ongi kan je echt gaan beginnen, door deca kan het langer duren dat je ongi wordt.

Geplaatst

Heey medusa,

Jhaa dat dacht ik ookal de vorige keer werd ik op de dag dat ik de 10e pil Provera moest nemen al ongi maar duurde nu ff wat langer.

Weet jij trouwens hoelang je ong gonal Moet spuiten bij IVF ik Moet sowieso 150 eenheden spuiten.

Liefs

Geplaatst

ja ongveer 14 dagen dat je spuit, maar hangt af van je hoe snel je follikels groeien, maar 14 dagen is gemiddeld.

Aantal eenheden hangt af van hoe je follikels groeien, bij jou groeien de aantal eitjes dus prima ( denk ik ) dan starten ze altijd met 150, dat is de standaard dosis.

Ik moest 300 spuiten, maar ik had met de iui amper 1 follikel.

De hoeveelheid hangt dus af van je follikel groei.

succes, ik zal duimen voor een mooie score

Geplaatst

Vanmorgen de uitgangsecho gehad en alles was mooi en goed. Vanavond dus de Gonal erbij gaan spuiten

@Tabitha, ik spuit 75IE. Ik heb eigenlijk altijd 2-3 follikels ( eentje doet er vaak niet mee). Uitzondering was bij mijn laatste iui, toen had ik er ineens 6! Die zijn toen weggeprikt vlak voor ik de inseminatie kreeg.

Volgende week maandag de 1e follikelmeting.

Geplaatst

@Medusa. lekker 3 op 3 af, hier 2 op 3 af. Dus wel fijn die afwisseling want hij is er maar 2 keer niet geweest met een iui maar we mochten omdat hij of shore werkt het in laten vriezen....Zo handig! Helaas nog niet gewerkt maar toch fijn dat het altijd voor handen ligt. Nog 17 strootjes geloof ik haha....

Even iets anders: We zijn nu zelf flink aan het klussen want had ergens deze week mijn eisprong en nu las ik ergens dat Granaatappelsap helpt voor de innesteling, heb al een pak of 5 op deze week, erg lekker gelukkig en gezond, maar heb geen idee of het allemaal klopt...Ja je probeert weleens wat....zo slik ik ook granules van de homeopaat, omega 3 en wil ik naar een acupuncturist in Utrecht (iets langer dan een uur rijden vanaf mijn huis, is dat gek of ben ik gewoon fanatiek ;-) ) Iemand ervaring mee en of tips?

Thanks alvast.

Geplaatst

Zo Lott, waar werkt jou vriend dan dat hij 2 op en 3 af is??? dat wil ik ook wel, van 3 weken weg net iets te lang.

Wij kwamen ook vaak niet uit met de iui maar ik zat altijd met de gyn met de agenda helemaal te rekenen en soms kort aan de pil om mn cyclus te verleggen, ook met de ivf gedaan.

Ik heb ook de granaatappelsap gedronken, en ik vind je zeker niet te fanatiek, ik denk zo alles wat jou een goed gevoel geeft voor een poging is goed.

Ik ben zelf voor de ivf bij een spiritueel begeleider geweest.

Ik zeg gewoon doen.

Ik denk zelf dat het bij mij geholpen heeft, ben nog noooooit spontaan zwanger geweest, niet een heel klein beetje, 6 jaar geen voorbehoedsmiddel, ben daar geweest, ok de ivf was mislukt, maar ben wel gelijk daarna spontaan zwanger geworden.

Succes

Geplaatst

Nou vandaag uitgangsecho gehad, morgen beginnen met de gonal 125 eenheden, ook doorgaan met de deca en dan volgende week donderdag terug komen voor de fm.

Liefs

Geplaatst
@Medusa. lekker 3 op 3 af, hier 2 op 3 af. Dus wel fijn die afwisseling want hij is er maar 2 keer niet geweest met een iui maar we mochten omdat hij of shore werkt het in laten vriezen....Zo handig! Helaas nog niet gewerkt maar toch fijn dat het altijd voor handen ligt. Nog 17 strootjes geloof ik haha....

Even iets anders: We zijn nu zelf flink aan het klussen want had ergens deze week mijn eisprong en nu las ik ergens dat Granaatappelsap helpt voor de innesteling, heb al een pak of 5 op deze week, erg lekker gelukkig en gezond, maar heb geen idee of het allemaal klopt...Ja je probeert weleens wat....zo slik ik ook granules van de homeopaat, omega 3 en wil ik naar een acupuncturist in Utrecht (iets langer dan een uur rijden vanaf mijn huis, is dat gek of ben ik gewoon fanatiek ;-) ) Iemand ervaring mee en of tips?

Thanks alvast.

@Lotte, ik had de laatste keer lichte overstimulatie na het drinken van aardig wat granaatappelsap. Toeval of niet?!

Geplaatst
Nou vandaag uitgangsecho gehad, morgen beginnen met de gonal 125 eenheden, ook doorgaan met de deca en dan volgende week donderdag terug komen voor de fm.

Liefs

@ Tabitha, leuk! We lopen enigzins gelijk! Ik ga op maandag en jij de donderdag, hihi! Alleen ik iui.

Geplaatst

Hai

Zo gister weer fm gehad.. Wel activiteit maar alles nog te klein.. Verder wel ff bijgeklets met mijn favo artsje... ik mag lekker door met iui tot ik erbij neer val haha zoals zij zei: een stel met eigen cyclus heeft al 24 pogingen gehad voor ze naar het ziekenhuis gaan daarna nog 6x iui en daarna ivf...ik heb nu pas 4 pogingen gehad en dat is heeeeeel nihil zelfs voor een superr gezond stel... Dus des te meer uitzondering dat mijn kleine vent bij de eerste keer er was... ook dat moest gister nogmaals verteld worden ooowww I love my boy... Is gewoon niet te omschrijven..

Ma goed als mijn mind gaat doordraaien dan mag officieel vanaf poging 6... Ivf proberen... Maar na t gesprek van gister.. ga ik gewoon iui'en tot ik er bij neer val hihi

bij me zusje heeft het op een natuurlijke manier een jr geduurd dus wie ben ik om na 4 maanden te klagen ;) en vooral met mijn engeltje!!

Succes meiden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden