Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja zeker spannend Tabitha!!! Ben je erg zenuwachtig voor de punctie? Ben heel benieuwd hoe je het ervaart...

En natuurlijk waren die 13, 12, 11 en kleiner de grootte van de follikels, dat ik het las dacht ik: Ja duh ;-) Je hebt er dan in ieder geval heeeeel veel nu ja.

Heel veel succes morgenochtend!

@Medusa, Heerlijk dat hij er straks 9 weken is! Dat is dan weer een voordeel van die off shore mannen dat ze lekker lang kraamverlof hebben i.p.v. 2 dagen!

Ik moest dus vrijdag ongesteld worden maar ben het nu nog niet!!! Heb zondagochtend getest en daar stond ''Niet Zwanger'' Dussss ja, begin wel een beetje zenuwachtig te worden want ik heb normaal een vrij strakke cyclus maar ben aan de andere kant ook heel nuchter en dat het vast en zeker morgen door zet....Maar dat zei ik gister ook haha....Mark, mijn vriend, moet morgen weer off shore dus die zal het goede of slecht nieuws via de telefoon horen...

Of kan het komen door de granaatappelsap dat het langer duurt haha, of omdat ik een rustmaandje heb ofzo? Iemand ervaring mee?

Zal toch wat zijn als het zo is.....in de rustmaand.............maar ik durf het nog niet te hopen hoor......

Geplaatst

@Nes, nou nu relaxen, sneeuwpoppen bouwen, elfstedentocht schaatsen, grote schoonmaak houden en genoeg afleiding zoeken in de ww of heb je daar niet zo'n last van?

Maar ff over die krampjes....ik had bij 3 iui's echt MEGA kramp na de inseminatie, kon geen eens normaal lopen en zeker niet gewoon zitten of opstaan. Elke vorm van druk op mijn onderste zeg maar was gevoelig....Bij de andere 4 iui's voelde ik niets... Bij 1 iui heeft de gyn zelfs een deel in de vagina gespoten omdat hij dacht dat het misschien lag aan het aantal zaadcellen die in 1 keer naar binnen kwamen....toen geen last idd.....raar he? Heb je altijd kramp na iui?

Geplaatst

Ik heb in totaal 8 x iui gehad en hele verschillende reakties, van niets gevoeld tot dagen lang hele erge kramp in mn buik, heb het wel vaker gehoord.

Lott, Michel moet woensdagavond weer weg, wat gaan die 3 weken toch snel he.

ja het voordeel is dat hij straaks 9 weken thuis is, dit is tot mei de laatste keer dat hij weg gaat, maar jou vriend is eerder thuis.

Ik ben vorig jaar ook in de rustmaand spontaan zwanger geworden dus ja de wonderen zijn de wereld niet uit :-)

Nes, wanneer mag je testen?? ik ben het ff van alle meiden in de ww kwijt.

Hoe gaat het eigenlijk met Sharona???

Wij=> Michel en Ilona vanmiddag wezen schaatsen ze is net 3 en vanmiddag van die doorlopertjes gekocht of hoe heet dat en ging eigenlijk aardig goed, vind dit toch wel leuk hoor.

Geplaatst
@Nes, nou nu relaxen, sneeuwpoppen bouwen, elfstedentocht schaatsen, grote schoonmaak houden en genoeg afleiding zoeken in de ww of heb je daar niet zo'n last van?

Maar ff over die krampjes....ik had bij 3 iui's echt MEGA kramp na de inseminatie, kon geen eens normaal lopen en zeker niet gewoon zitten of opstaan. Elke vorm van druk op mijn onderste zeg maar was gevoelig....Bij de andere 4 iui's voelde ik niets... Bij 1 iui heeft de gyn zelfs een deel in de vagina gespoten omdat hij dacht dat het misschien lag aan het aantal zaadcellen die in 1 keer naar binnen kwamen....toen geen last idd.....raar he? Heb je altijd kramp na iui?

Hey Lott,

Na de inseminatie dit keer heb ik ook best behoorlijk kramp gehad. Ik wijt dit aan de Ovitrelle die ik gespoten heb om de eisprong te laten doen plaatsvinden. Eigenlijk heb ik altijd wel een kramperig gevoel na de IUI. Nu is het alleen sneller heel wat minder.........maar ja ik weet ergens ook wel dat het allemaal niks zegt.

Geplaatst
Ik heb in totaal 8 x iui gehad en hele verschillende reakties, van niets gevoeld tot dagen lang hele erge kramp in mn buik, heb het wel vaker gehoord.

Lott, Michel moet woensdagavond weer weg, wat gaan die 3 weken toch snel he.

ja het voordeel is dat hij straaks 9 weken thuis is, dit is tot mei de laatste keer dat hij weg gaat, maar jou vriend is eerder thuis.

Ik ben vorig jaar ook in de rustmaand spontaan zwanger geworden dus ja de wonderen zijn de wereld niet uit :-)

Nes, wanneer mag je testen?? ik ben het ff van alle meiden in de ww kwijt.

Hoe gaat het eigenlijk met Sharona???

Wij=> Michel en Ilona vanmiddag wezen schaatsen ze is net 3 en vanmiddag van die doorlopertjes gekocht of hoe heet dat en ging eigenlijk aardig goed, vind dit toch wel leuk hoor.

Hey Medus,

Ik ga 19 feb testen...

Geplaatst

Ja 3 weken is niks! En dan ben ik in dit verlof ook nog 4 dagen naar Oostenrijk geweest met collega's. De week voordat we weg gingen had ik ergens mijn eisprong en hebben we die week 5x geklust :-) En in Oostenrijk ook ge-apres-skied zeg maar, en lekker gedaan waar ik zin in had. Heb amper gedacht aan zwanger of ongesteld worden. Heerlijk!!!

Als het raak is dan zijn echt alle cliches waar!

Dan is dat stomme zinnetje: ''Je moet er niet zoveel mee bezig zijn'' dus waar!............. Nu hoop ik dat zo!

En hoe vond Ilona het op schaatsen?? Hihi wel schattig zeker, net Bambi op ijs hihi

Geplaatst

Nou vanmorgen de punctie gehad, Pff wat deed dat pijn zeg bahbah.

Maar wel 16 mooie eitjes eruit gehaald !!

Donderdag word ik gebeld hoe ht gaat, hoeveel er bevrucht zijn en Hoelaat de tp is vrijdag.

Liefs

Geplaatst

Wow 16!! Zeker spannend nu ja....was de punctie wat je ervan verwachtte? Ik ben zo benieuwd namelijk aangezien wij het volgende maand ook krijgen...Je wordt toch ook plaatselijk verdoofd?? Hoe kan het dan toch nog zo'n pijn doen??

Ik werd vanmorgen ongesteld. 6 dagen te laat, pppffff, gisteravond nog gestest want begon al met mijn hoofd in de wolken te zitten maar i''m back to earth now.

Geplaatst

Nou vanmorgen precies om 11uur gebeld, van de 16 eitjes is er maar 1 bevrucht !!

Ik snap er echt niks van.

Morgen om 14:30uur de tp, dan hoor ik ook as welke kwaliteit hij is.

Moest van nijmegen ook een afspraak maken bij mijn eigen arts om te kijken wat we de volgende keer anders kunnen doen, want ook hun vinden dit raar.

Liefs

Geplaatst

Ik weet dat je maar 1 goede nodig hebt maar het is Gwn echt een domper.

Ik hoop dan ook echt dat dit een super toppertje is.

13 maart hebben wij een afspraak bij Carolien om dit alles te bespreken en kijken of we hier een verklaring en een oplossing voor kunnen vinden.

Liefs

Geplaatst
Oeps sorry volgens mij is dit al de 3e keer dat je het tegen me zegd, ik vergeet het steeds.

Ga je niet eerder testen??

Neee, ik wil mezelf niet voor de gek houden....

Geplaatst

Beter 1 goeie dan 16 minder goeie, maar daar koop je nu ff niets voor, tenminste eerst maar even afwachten want wonderen bestaan echt wel! Doe evengoed rustig aan en ze gaan in ieder geval al kijken hoe het kan zodat dat, als het nodig mocht zijn, volgende keer niet gebeurt.

@Nes, ik duim voor je, zere boobs en krampen zijn goed alleen kan je zo moeilijk je vinger erop leggen waardoor het nou komt he, van de Pregnyl of daadwerkelijk een teken van... Maar goed dat je jezelf niet gek laten maken! De 19e! ;-)

@Sharona, weet jij al wat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden