Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tabitha, je zit nog in de ww dus kan alle kanten op :-)

Racir, hoe komt het dat je in zwitserland carnaval viert??? lekker feesten he :-D

Lott, bij ons was het ook verplicht de ivf info avond.

Je vriend kotm alweer bijna thuis :-) gaat lekker hard bij jou.

1 maart starten met deca, heb je korte of lange protocol??

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Tabitha, wat jammer!! :ohno:

Heel veel sterkte en geluk met de volgende poging meid...

Op 14 maart heb ik de eerste echo. Stik zenuwachtig natuurlijk. Vorig jaar waren we nieuwsgierig of er 1 of 2 minimensjes zouden zijn; nu willen we alleen maar weten of het batterijtje het doet.

Ik voel me moe, als ik te veel ga doen, moet ik echt even gas terug nemen. Ik wordt dan weeïg in mijn maag en heb ook lichte hoofdpijn. Verder blijft mijn gewicht momenteel stabiel, dat was vorig jaar ook wel anders....

@Medusa, voor jou is het inmiddels aftellen zeker??

Geplaatst

@Medusa ja morgen is Mark weer thuis!!! Bij jou nog 8 dagen en dan 9 weken thuis! hiihaaa! Heb je al voorweeen enzo?

Ik heb bij ons in het zh gevraagd of ik nou lange of korte protocol heb omdat ik jullie daar af en toe over hoorden maar ze had geen idee waar ik het over had haha, dat kennen ze bij ons blijkbaar niet. Maar ik denk korte, want mijn cyclus is altijd wel rond de 28 dagen....1 maart (dag 23) deca dan wachten tot bloeding, dan bellen voor afspraak op cd 5 voor echo, dan start Gonal F....Dan denk ik dat ik rond 18 maart punctie heb...Mark is dan weer off shore en dat betekend dat ik alleen in de o.k. lig voor de punctie :-( Me vriendin die mee gaat mag niet mee naar binnen, alleen je partner....is eenmaal een regel maar vind het wel jammer....vind het toch wel spannend hoor...

En Tabitha, echt k.. als het zo is maar ze hebben mij van de week nadrukkelijk verteld dat een bloeding niet hoeft te betekenen dat het niet gelukt is...Want de 25e mocht je officieel testen toch? Ze vertelden mij dat als dat gebeurt ik door moet gaan met de Utrogestan totdat het zh heeft gezegd dat het niet gelukt is....

Racir, veel plezier in Swiss!

Geplaatst

lekker hoor Lott, ben jaloers op jullie schema :-) 2 op 3 af Michel komt volgende week donderdag thuis.

Als ik het zo bekijk heb jij lange protocol, je begint dan rond cd 21 door de deca wordt je waarschijnlijk later ongi, ik heb ook een strake cyclus maar ik werd ook 5 dagen later ongi.

Als ik dan ff reken dan heb je eind maart rond de 28e je punctie, dan is Mark net weer thuis. je spuit ongeveer 2 weken gonal.

Ik weet niet hoe je tijdens de iui op de gonal reageerde dan kan je beetje inschatten.

Ik snap niet dat ze je bij je laatste ongi niet aan de pil gedaan hebben om met je cyclus zeker uit te komen wanneer Mark weer thuis is.

Bij lange protocol spuit je vanaf de 1e deca tot de prenyl ongeveer 5 A 6 weken.

Korte protocol is dat je op cd 1 start met deca op cd 3 met gonal of puregon en dan ongeveer 14 dagen later punctie.

Spannend hoor, je ivf gaat beginnen.

Ik kijk er zoooooooo naar uit dat Michel 9 weken thuis is, dat hij uberhaupt naar huis komt, ik heb er zo'n moeite mee dat hij weg is nu, terwijl ik het normaal prima kan hebben.

Heb al wel harde buiken en lichte krampachtig, dat zijn wel de oefen weeen.

Geplaatst

Ik hoop zo dat jouw berekening klopt!! Volgens de gyn, als het loopt zoals normaal is, heb ik de punctie rond 18 of 25 maart, Mark is de 27e weer terug. Ze praten bij ons helemaal niet over lang of kort. Ik begin op dag 23 met deca dus het zal dan idd een lange zijn.

Bij de iui spoot ik 75 eenheden Gonal, straks 150. Ik reageerde daar wel goed op, zeker mijn slijmvlies...in tegen stelling tot de Clomid.

Eigenlijk hebben we het met de gyn er niet echt over of Mark er wel of niet is omdat er genoeg zaad ingevroren is en ik weet eerlijk gezegd niet waar ik hem liever bij wil hebben als ik moet kiezen: De punctie of de uitslag??? Als het raak is dan liever bij de uitslag maar ja dat weet je niet van te voren, helaas.

En weet jij hoe dat zit; Ik zit morgen op cd 14 dus zal ergens deze week mijn eisprong hebben, en Mark is morgen dus thuis, 1 en 1 is 2 ;-) Maar stel nou dat het raak is door ons eigen geklus, dan begin ik een week later aan deca.....En dan? Is dat verstandig? Ik heb geen idee...

Kan me heel goed voorstellen dat je het niks vind dat Mich(i?)el er nu niet is maar wel vet lekker dat hij er straks extra lang is. Als je gewoon een 'normale' baan heb dan moeten ze na 2 werkdagen al weer aan de slag. Veel te kort! Lekker met z'n 4tjes straks!!!!!

Nog fftjes!!

Truste. Liefs Lot

Geplaatst

Zoooo ben weer@home!

Carnaval was super! @ medusa ik heb fam daar wonen vandaar daar helemaal ;)

Ojeee tabitha hoop dat het meevalt.. En dat het toch stiekum goed zit! Had deze ronde ook een btje bruin bloedverlies..en uigeindelijk zwanger.. Dus duimen dat het niet doorzet!

@nes spannend he? Ik heb 12 maart de echo! :)

@ lott succes met deze ronde! Hoop dat ivftraject mee valt!

Geplaatst

Tabitha, wat balen meid das echt K, je heb toch meer verwachting van ivf.

Nu een maand rust??

Lott, bij ons hebben ze gezegd dat wij niet zelf mochten klussen vlak voor de ivf zoals bij jou nu, omdat ze niet weten wat voor effect deca heeft op een embryo.

Wij hebben zelf geklust vlak na het mislukken van de ivf en ben toen zwanger geworden, maar wij moeten verplicht 1 maand overslaan tussen de ivf door, ik wist dat ik zwanger was voor ik aan deca begon.

Bij ons deden ze geen zaad invriezen, wij zaten elke maand te puzzelen zodat Michel thuis was met een iui/ivf raar he dat elk ziekenhuis anders werkt.

het hangt er echt vanaf bij jou hoelang het duurt dat je later ongi wordt van de deca en hoe snel je follikels groeien, ik ben van 4 dagen later ongi uit gegaan, wat vrij normaal is en 14 dagen gonal spuiten, wat ook vrij normaal is, maar het maakt dus eigenlijk niet uit want jullie heb zaad in de vriezer :-) hij zou dan ook nog net thuis zijn met testen ;-)

Jeah vanavond komt Mark thuis :-)

Racir, wat leuk famillie daar om ff carnaval te vieren :-)

Hoe was je carnaval nuchter???

Geplaatst

Lott, ik zie ook echt wel de voordelen erin zoals dat hij straks 9 weken thuis is, maar ik blijf er nu hoogzwanger moeite mee hebben dat hij weg is ;-)

Geplaatst

Hoi hoi Dames,

Ik had hier al een heel verhaal geschreven maar toen ik het wilde versturen was het weg,....

Nou, wij zijn als bijna 4 jaar bezig om onze droom uit te laten komen, ik zal het verhaal in het kort uitleggen.

Bij mijn man is in 2009 zaadbalkanker geconstateerd en omdat je door de chemo onvruchtbaar kan raken word er zaad ingevroren.

In het Radboud hebben ze 3 keer akkoord gegeven om mee te werken aan de behandelingen maar ook 3 keer de boot afgehouden. We hebben contact met het Rijnstate gezocht en zij willen mee werken aan onze kinderwens met het ingevroren zaad, omdat dat zaad nog chemo vrij is laat maar zeggen.

Inmiddels ben ik 20 kilo afgevallen en gaan we voor 3 IUI behandelingen en daarna ( hopen dat het niet nodig is ) voor de icsi....

Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en vanaf dag 10 moet ik gaan testen voor de ovulatie...best spannend allemaal!!

Hoevaak testen jullie op 1 dag? De een 1 keer en de ander 2 keer....??

Groetjes

Geplaatst

hoi sanaatje, welkom op het forum.

heftig hoor dat je man kanker heeft gehad.

waarom heeft radboud de boor afgehouden???

Wat ongelofelijk knap dat je 20 kilo bent afgevallen :-)

Ik heb altijd iui gehad met hormonen weet dus niet zoveel van ovulatietesten.

heel veel succes

liefs medusa

Geplaatst
Hoi hoi Dames,

Ik had hier al een heel verhaal geschreven maar toen ik het wilde versturen was het weg,....

Nou, wij zijn als bijna 4 jaar bezig om onze droom uit te laten komen, ik zal het verhaal in het kort uitleggen.

Bij mijn man is in 2009 zaadbalkanker geconstateerd en omdat je door de chemo onvruchtbaar kan raken word er zaad ingevroren.

In het Radboud hebben ze 3 keer akkoord gegeven om mee te werken aan de behandelingen maar ook 3 keer de boot afgehouden. We hebben contact met het Rijnstate gezocht en zij willen mee werken aan onze kinderwens met het ingevroren zaad, omdat dat zaad nog chemo vrij is laat maar zeggen.

Inmiddels ben ik 20 kilo afgevallen en gaan we voor 3 IUI behandelingen en daarna ( hopen dat het niet nodig is ) voor de icsi....

Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en vanaf dag 10 moet ik gaan testen voor de ovulatie...best spannend allemaal!!

Hoevaak testen jullie op 1 dag? De een 1 keer en de ander 2 keer....??

Groetjes

Wij hebben zelf een tijdje geklust nog voor IUI. Hiervoor ook ovutesten gedaan. Hierna nog op advies van de gyn. Gewoon 1 x per dag is voldoende. Ik deed het met ochtendurine.

Geplaatst

Ja zeker gek dat ieder ziekenhuis anders werkt want tegen ons zeiden ze dat het geen probleem was om zelf te klussen en dat de deca geen gevaar was... Apart.. Ja lekker Mark nu thuis maar heeft aankomende week cursus op de maasvlakte dus is dan weer weg, maar voor jou nog een klein weekje!! Hiiihaaa...

@tabitha: kut! Hoe voel je je? En nu een maand rust of kan je meteen verder?

bedankt racir. Leuk! Bijna echo!

@ Sanaatje, ik hoefde zelf nooit te testen voor de iui. Op cd10 had ik een 1e echo en aan de hand daarvan werd ik in de gaten gehouden.

In ieder geval heel veel succes!!!

Geplaatst

Dat vind ik wel een heel uiteen lopend advies, niet zelf klussen want het kan niet met deca en je mag zelf klussen want het geeft niets met deca :-S

Maar heb al meer op het forum gemerkt hoe verschillend de zh werken.

O ja leuk die cursussen, wij wilde in juni op vakantie gaan maar dan heeft Michel in zn vrije week een cursus, daar baal ik wel altijd van, van due cursussen.

Geplaatst

Hoi hoi Dames,

Het Radboud wilde niet meewerken omdat mijn man toen nog niet een jaar ziekte-vrij was...We zijn ongeveer 1,5 jaar aan het lijntje gehouden en toen heb ik naar het Rijnstate gebeld.

Ik lees al jullie berichtjes maar ik zit er nog niet goed genoeg in om te reageren, mijn excuses hiervoor!!

Wat loopt het uiteen met testen en echo's enzo...

Nouja, maakt niet uit!

Ik wens ieder een vruchtbare maand en voor de meiden die al zwanger zijn van Harte!!

Groetjes

Geplaatst

Ja, zijn ze eindelijk thuis, gaan ze weer maar er zijn gelukkig ook een hoop voordelen aan offshore, behalve als je hoogzwanger bent ;-) Haha. Hoe gaat het met je voorweeen??

Ja echt heel raar he? Ze zei dat als ik na 14 dagen na de deca nog geen bloedig heb gedaan aan de bel moet trekken. Ik kan dan zelfs al testen, is tie positief dan mag ik stoppen met deca en het kon geen kwaad...hmmnn...Kwam jij trouwens ook aan van de medicatie? Met iui 6 en 7 spoot ik Gonal 75e en ben 6 kilo aangekomen!!! Sport het er wel weer af maar ik vind t best veel. Straks 2 x zolang en 2 x zoveel spuiten!!! Ben benieuwd! ;-)

@Sanaatje, ja lastig he om in te slingeren, het zijn ook 1317 berichten en idd is dit topic een verzameling met van alles wat maar wel met trouwe gebruikers en iedereen heeft wel verstand van wat dus je kan met al je vragen bij ons terecht hoor ;-)

Geplaatst

Oja!! Dat was gister! Lekker hoor! Hoe voel je je?

Ja gister 1e en net de 2e deca. Ging goed, niet pijnlijk ofzo. Ben benieuwd of ik hier ook zo van aankom net als van de Gonal. Kwam jj ook aan van de medicatie?

Geplaatst

Nee, ik ben gelukkig niet aangekomen van de medicijnen, was voor de mmm al van andere medicatie aangekomen en die kilo's moeten er ook nog af.

Ja voel me wel goed, errrrrg blij dat Michel er weer is en dat geeft ook rust

Geplaatst

Hier gaat t ook nog steeds goed ;)

Geen zwangerschapskwalen tot nu toe :)

Straks even mijn afspraak van morgen voor de evaluatie of we met iui of ivf moesten doorgaan maar afzeggen lijkt me niet meer nodig.... En dan 12 mrt de echo mits ze die kunnen vervroegen want heb weer precies cursus op t moment dat ik de echo zou hebben altijd fijn....

@medusa lekker zeg dat je mannetje zo lang thuis is lijkt me echt heerlijk zo lang! Geniet lekker van de echte laatste loodjes! Zou jij nou met een keizersnee bevallen? Of ben ik in de war?

Succes lott hoop voor jou dat het nu goed uitpakt!! Duim voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden