Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oooooo leuk een puppy!! wat voor ras is het? en heb je hem gekregen of dwilde je gewoon graag? voor de afleiding is het top!! hopelijk wordt je gauw ongesteld!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
OM 11.10 is Rolf geboren de zoon van Medusa. Meer weet ik nog niet, maar zodra ik meer weet mail ik dat meteen natuurlijk

wauw!!! gefeliciteerd medusa!!! rolf! hele stoere naam! ik wens jullie alle geluk en hoop dat alles goed met jullie gaat! bedanjt voor het doorgeven es :-)

Geplaatst

Gefeliciteerd medusa met de geboorte van Rolf !!!

@lot,

We hebben hem gekocht we wouden er heel graag een hondje bij voor ons andere hondje.

Het is een pekineesje :-D

Geplaatst

Hey medusa gefeliciteeeeeeerd!!! Wat een gave naam! Geniet lekker van elkaar!

En idd es thanx voor het doorgeven leuk om zo op de hoogte gehouden te worden ;)

Greetzz

• 2 weken later...
Geplaatst

Jee wat is het rustig hier....Jammer....;-) Geen idee wie er nog leest maar zal even in het kort mijn verhaal doen: afgelopen zondag de punctie gehad en kan wel zeggen dat deze vrijwel pijnloos was!! Echt niet te geloven na alle verhalen die ik las en hoorde. Ik was echt mega high van de medicatie, voelde als een soort love-drug en vond iedereen fantastisch haha. Toen het uit begon te werken werd ik wel in 1 keer misselijk en moest gelijk spugen maar heb serieus weinig last van de punctie gehad...

Gister is er een A kwaliteit embryo terug geplaatst, hebben er zelfs een foto van, ze lieten hem op het scherm zien voordat het geplaatst werd! zo bijzonder en bizar tegelijk!

Nu wachten.....12 april is de testdag!!! Dan horen we ook meteen hoe en of de andere 5 embryo's het ervan af gebracht hebben...

Hoe is het met jullie??

Tabitha al ongesteld?? en weer begonnen?? Jij hebt de punctie minder goed ervaren he? Ik kreeg ook, naast de 2 valium tabletten, een injectie in mijn bil met Pettadine(?) en morfine..... Wist niet dat ik die injectie zou krijgen maar denk dat dat zoveel verschil heeft gemaakt....

En Medusa? Hoe is het met jullie? Hoe reageert Rolf op de Anti Biotica en wat zijn de volgende stappen nu?

Racir en Nes, ben zooo benieuwd hoe het gaat en of het er werkelijk 2 of 3 worden?????

Sanaatje? en? Ik zal zo naar het wachtbankje gaan om even alles terug te lezen want daar is het echt mega druk....Ben benieuwd of je een positieve test heb gehad??

Veel liefs Lotte

Geplaatst

Lott, spannend je zit nu op het bankje met 1 prachtige emmy.

En wat fijn dat de punctie pijnloos was, dan maar lekker spacen hahaha

Hier gaat goed, het is een beetje zoeken naar een schema met voeden betreft maar dat is altijd zo :-)

5 april krijgt hij een echo om te kijken hoe en waar het verstopt zit, 11 april krijgen we de uitslag tot die tijd in ieder geval de antibiotica, en dan horen we wat verder, waarschijnlijk met contravloeistof kijken waar de klepjes precies zitten, dat is nu niet te zien en dan horen we weer verder.

Geplaatst

Hoi Medusa,

Schema vinden ja, herken het van de verhalen van me vriendinnen ;-)

Fijn dat er binnekort al meer duidelijk is maar het blijft zielig bij zo'n klein humpie...

Gelukkig is Michel voorlopig thuis en kunnen jullie alles samen doen...

Heel veel succes en we houden elkaar op de hoogte goed?

Liefs Lot

Geplaatst

Hey Lott,

Wat spannend zeg! Heb jij ICSI gehad?

Ik ben gister ongesteld geworden, maar ik voelde al dat het eraan zat te komen. Jammer, maar het is niet anders!

Morgen hebben we een afspraak om te bespreken hoe we nu verder gaan.

Dit was onze eerste IUI en daar zijn 2 rietjes voor gebruikt van de 18, nu hebben we er nog 16 rietjes en de kans op zwangerschap is zo klein met IUI....

Ik ben benieuwd wat de arts morgen voorsteld....

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sanaatje,

Wat balen zeg! Ben ook benieuwd wat ze morgen gaan zeggen...Jullie hebben uit noodzaak vanwege de ziekte van je man zaad in moeten vriezen toch?

En dan nu nog 16 rietjes....ik duim! Ik durf het bijna niet te vragen maar wat als die rietjes op zijn? Kunnen ze dan nog meer weg halen??

Ik had goede hoop in het slagingspercentage van de IUI maar waarom het alle 7 keren niet gelukt zijn: i don't know, ze kunnen niets vinden en verder is alles zoals het in de boekjes staat....maar we zijn nu dus met IVF bezig, niet ICSI (zie handtekenig)

Heeeel veel succes morgen en hou me op de hoogte....Volgens mij zitten wij steeds opdezelfde topics haha, alleen het maart wachtbankje was mij te druk dus zit nu op die van april (net als jij haha) Daar wordt het ook al druk maar was er redelijk vroeg bij dus kon makkelijk inslingeren ;-)

Liefs Lot

Hey Lott,

Wat spannend zeg! Heb jij ICSI gehad?

Ik ben gister ongesteld geworden, maar ik voelde al dat het eraan zat te komen. Jammer, maar het is niet anders!

Morgen hebben we een afspraak om te bespreken hoe we nu verder gaan.

Dit was onze eerste IUI en daar zijn 2 rietjes voor gebruikt van de 18, nu hebben we er nog 16 rietjes en de kans op zwangerschap is zo klein met IUI....

Ik ben benieuwd wat de arts morgen voorsteld....

Groetjes

Geplaatst
Hoi Sanaatje,Wat balen zeg! Ben ook benieuwd wat ze morgen gaan zeggen...Jullie hebben uit noodzaak vanwege de ziekte van je man zaad in moeten vriezen toch? En dan nu nog 16 rietjes....ik duim! Ik durf het bijna niet te vragen maar wat als die rietjes op zijn? Kunnen ze dan nog meer weg halen??Ik had goede hoop in het slagingspercentage van de IUI maar waarom het alle 7 keren niet gelukt zijn: i don't know, ze kunnen niets vinden en verder is alles zoals het in de boekjes staat....maar we zijn nu dus met IVF bezig, niet ICSI (zie handtekenig)Heeeel veel succes morgen en hou me op de hoogte....Volgens mij zitten wij steeds opdezelfde topics haha, alleen het maart wachtbankje was mij te druk dus zit nu op die van april (net als jij haha) Daar wordt het ook al druk maar was er redelijk vroeg bij dus kon makkelijk inslingeren ;-)Liefs Lot
Hey Lott,Ik vind de kans van slagen zo klein met IUI, zoveel wat er omheen moet gebeuren en de kans van zwangerschap is zo klein!We schrijven in dezelfde topics ja, haha!!Wij hebben nu nog 16 rietjes van goede kwaliteit en nog 10 rietjes van wat minder goede kwaliteit....maar die zijn wel goed geschikt voor Ivf en Icsi...Daarna moeten we afwachten of de vruchtbaarheid weer helemaal terug komt.We hebben vandaag een goed gesprek gehad...De arts vond ook dat IUI niet echt geschikt is voor ons gezien de rietjes en de kans van slagen, dus wij gaan starten met ISCI!!..maar dat kan pas volgende maand nu heeft de arts voorgesteld om in de tussende liggende maand nog een IUI te doen....weet niet goed of we dat moeten doen....Ben echt blij dat we een stapje verder mogen!Hoe is het met jou??Liefs
Geplaatst

Hi Sanne,

Oke dan! Goed nieuws dus! ICSI! Hebben ze al een beetje je medicatie enzo uitgelegd en wat voor medicatie je gaat gebruiken??

Waarom twijfel je om deze maand wel of geen iui te doen?? De wonderen zijn de wereld nog niet uit of vind je het zonde van de rietjes??

Hopelijk is het allemaal niet nodig om af te wachten of de vruchtbaarheid helemaal terug komt omdat het dan niet meer perse nodig is...Mits je een 2e wil en geen voorraad zou hebben natuurlijk...Dan gaan we er gewoon vanuit dat er nog voorraad is en/of weer op en top vruchtbaar! ;-) Dan ben je ongeveer weer 2 jaar verder en dan zou de kwaliteit weer helemaal goed moeten zijn zei je toch?? Hoe is het nu met je man, is het al helemaal weg?? Hoe oud is je man??

Met mij gaat het goed. Vandaag weer gewerkt en ben nog best relaxed.....maar denk er wel constant aan hoor....Moest vanmiddag even een kledingstuk ruilen en uiteraard wat nieuws passen ;-) en op de 1 of andere manier kwam het verhaal wat ik had met de verkoopster over een een kilo meer of minder gewicht waarop ik zeg: Nou ik hoop een hoooop kilo's meer...nou van het 1 kwam het ander en vervolgens vertel ik uit al mijn enthousiasme dat ik net IVF heb gehad....toen ik de winkel uitliep heb ik maar even sorry gezegd en dat ik ook geen idee had waar dat ineens vandaan kwam haha, maar ach ja kan mij het schelen, vond het wel eve lekker om me verhaal aan een vreemde te vertellen haha...en ze leek oprecht geintersseerd, maar ja tis een verkoopster net als ik, maar ben evengoed blij me mijn nieuwe aankoop dus win win dan maar toch ;-)

Liefs Lot

Hey Lott,Ik vind de kans van slagen zo klein met IUI, zoveel wat er omheen moet gebeuren en de kans van zwangerschap is zo klein!We schrijven in dezelfde topics ja, haha!!Wij hebben nu nog 16 rietjes van goede kwaliteit en nog 10 rietjes van wat minder goede kwaliteit....maar die zijn wel goed geschikt voor Ivf en Icsi...Daarna moeten we afwachten of de vruchtbaarheid weer helemaal terug komt.We hebben vandaag een goed gesprek gehad...De arts vond ook dat IUI niet echt geschikt is voor ons gezien de rietjes en de kans van slagen, dus wij gaan starten met ISCI!!..maar dat kan pas volgende maand nu heeft de arts voorgesteld om in de tussende liggende maand nog een IUI te doen....weet niet goed of we dat moeten doen....Ben echt blij dat we een stapje verder mogen!Hoe is het met jou??Liefs
Geplaatst

Sanaatje, wat balen dat de iui niet gelukt is, maar wel fijn over op icsi.

Waarom twijfel over 1 nog maand iui als je toch moet wachten op de icsi??

Lott, ach wat kan het je schelen je verhaal ff kwijt, lucht op toch.

Geplaatst

Hi girls zo ik ben ook weer terug van weg geweest!

Het verlossende antwoordt hebben we afgelopen do gehad er zijn 2 minimensjes van 3 cm gezien met spartelende armpjes en beentjes... Helemaal volgens schema...

Eindelijk echt helemaal voluit genieten zonder nachtmerries te hebben hoe ik dat allemaal zou moeten gaan doen met 3 baby's

Geplaatst

@ lott... Spannend! Gewoon je verhaal blijven doen hoor vertel ook altijd tegen jan alleman hoe en wat... hoewel verkoopsters mmm haha grapje het is goed om het er af.en toe gewoon spontaan eens over te hebben ik merk zelf dat ik er dan veel rustiger onder ben ;) ik ga weer duimen voor een positieve uitslag! T is immers de goeie topic veel meiden zwanger!

@ sanaatje fijn dat je voor icsi mag lijkt me idd een prettiger gevoel als je vast zit aan een bepaald aantal rietjes.

@ mesusa heerlijk aan het genieten van je kleine ventje! Spannend hoe het afloopt met zijn niertjes.

Iemand anders al van nes gehoord hoe en wat? Misschien bij een andere topic? ik zit eigenlijk alleen oo deze en daar heb ik al bijna geen tijd voor ;) ben wel erg benieuwd hoe en wat bij haar...

Geplaatst

Hey Lott, Medusa en Racir,

Lott, Soms moet je gewoon even je verhaal kwijt...!! Heb je helemaal goed! Hoe voel je je verder?

Ik heb gisteren via de post een medicijn-schema gekregen en 3 afspraken, hoeveel gonal-f moesten jullie spuiten?

We kunnen er niet vanuit gaan dat de vruchtbaarheid terugkomt....dan zouden we nu alle rietjes kunnen gebruiken en als de vruchtbaarheid niet terug komt dan hebben we niks meer....dus we zijn heel voorzichtig!! Daarom ook mijn punt of we voor de IUI moeten gaan...Als het dan niet lukt dan hebben we al 4 of 5 rietjes vergooid....(met de eerste mislukte poging erbij)

Racir, wat fijn! 2 minimensje! Super!!

Medusa! Hoe is het met de kleine Rolf?

Liefs

Geplaatst

Hoihoi,

Zojuist las ik weer eens op dit forum en zag dat er hier ook een aantal nieuwsgierigen waren, hihi.

Ik zit nog steeds, gelukkig, op het zwanger-forum. Mijn eerste echo liet 2 vruchtzakjes zien maar het is er uiteindelijk 1 gebleven. De andere vrucht is inmiddels helemaal opgelost en de vruchtzak zal komende weken, als het andere minimensje gaat groeien, helemaal weggedrukt worden.

We gaan vandaag alweer voor een 4e echo. Vorige week bij de verloskunde in het ziekenhuis de intake gehad. De echo die gemaakt werd was niet van de kwaliteit die we gewend waren van de fertiliteitspoli.....Daarom wilde ze deze week nog een keertje meten. Dit gebeurd vanaf nu bij het ziekenhuis bij ons om de hoek (zelfde organisatie). Het mensje is nu 3 cm en na vandaag hopelijk weer wat groter.

Ik ben nog niet aangekomen, dat gaat gelukkig ook goed.

Het grote genieten laat nog even op zich wachten omdat ik een dag voor de 2e echo mijn kat na 16 jaar heb moeten in laten slapen. Hier was en ben ik nog steeds heel erg verdrietig van.

Al met al gaat alles tot nu toe voorspoedig.

Geplaatst

Racir, toch nog 2 mini mensjes bij je :-) ik snap je "opluchting"dat het er geen 3 zijn.

maar dit is super.

Nes, wat zielig van je kat, kan me voorstellen dat je verdrietig bent, maar ook jij gelukkig nog in zwangere topic.

Sanaatje, dat snap ik dan dat je de rietjes niet wilt "verspillen"aan iui.

Lott hoe gaat het bijn jou?

Wij gaan zo naar het zh, Rolf heeft dan zn echo.

Hij hefet wel erg last van de antibiotica gehad, daar hebben we weer andere medicijnen voor gekregen,het is echt ene heeeerlijk kereltje.

Geplaatst

Sanaatje, ik spoot 300e puregon das net zo iets als gonal-f, maar ik had amper eitjes die groeide dus vandaar de hoogste dosering

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Medusa, hoe was de echo van Rolf?? 11 april hoor je hoe of wat toch?

Racir, Nes wat gaat de tijd snel, het 1e semester zit er al bijna op ;-)

Sanaatje, ik spoot 150 van Gonal. Zie je op wb april...

Met mij gaat het goed. Heb super drukke werkweek gehad dus de tijd vloog voorbij....Vind de killing wachtweken dus nog niet echt killing gelukkig....alhoewel, er zijn wel veel momenten dat ik denk: Jaaa ik weet het zeker dat het gelukt is maar ook momenten dat ik denk: Nee, volgens mij echt niet....Maja dat lijken mij logische gedachten....maar wil mezelf niet gek maken en dat lukt aardig ;-)

Donderdag weten we het! Denk dat ik het echt afwacht en ook niet eerder ga testen ofzo...

Kus Lot

Geplaatst

Wij hebben woensdag gesprek met de kinderarts en dan wordt de uitslag van de echo besproken.

Heb jij ook die mutsebollen Lott??? die kunnen zwangerschaps symptomen geven, dat is het valse van die dingen.

Nog een paar daagjes geduld, kanp van je hoor.

Geplaatst

Hey lott

Tijd vliegt idd voorbij!

langzaam durven we al wat spullen te gaan zoeken/ kopen.. Dat maakt het nog leuker!

Lastig is wel.. qua kleertjes is het jongen jongen of meisje meisje of van allebei 1... Haha ben blij als ik het antwoordt weet.

Voor jou ook spannend hoor! Ben wel echt benieuwd... De gedachtes herken ik wel..en denk de rest ook wel... Zooooo gemeen!! nog een paar daagjes hoop dat de tijd voor jou net zo snel vliegt als voor ons ;)

Liefs

Geplaatst

Jaaa dat is mijn grootste droom!!! Straks (hopelijk) bij 12 weken spulletjes gaan kopen!! Heb het idee van de babykamer al uitgedacht, de naam weet ik al een jaar of 10 haha....En die kleertjes!!!! Vind het knap dat ik nog nooit wat gekocht heb....maar ja straks duurt het nog 2 jaar en dan is het al weer ''uit'' wat ik nu koop, denk ik dan...

Nog 2 maandjes Racir en dan weet je wat jullie krijgen. Was deze iui met hormonen?? Wanneer kunnen ze eigenlijk zien of het 1 of 2 eiig is?

Medusa, spannend! woensdag meer duidelijkheid. Merk je veel aan Rolf?

Die mutsebollen noem ik kwarkbollen haha, die heb ik ja...

Sinds gisteravond heb ik weer gevoelige borsten, na de Pregnyl is het niet normaal en echt een cup groter...na een dag of 10 a 12 werd het minder en nu zijn ze weer echt gevoelig en pijnlijk. Maja....het blijft gewoon afwachten...Heb nog niet getest, durf dat ook niet zo goed....zolang ik zere borsten heb en geen bloedverlies ben ik blij :-)

Liefs Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden