Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen...ik ben ilse, 23 jaar en heb een aantal maanden geleden te horen gekregen dat ik in de overgang ben. Dit was voor ons een enorme schok omdat ik op mijn 18e uit voorzorg al naar het ziekrnhuis ben gegaan omdat dit.in mijn fam vaak voorkomt. In het ziekenhuis allerlei onderzoeken gehad en daar zeiden ze dat het geen probleem moest zijn. Toch zijn we gelijk begonnen omdat we toch bang waren dat het anders te laat zou zijn... Helaas bleef zwangerschap uit en naar vele hormoonbehandelingen ook geen resultaat. Meerdere malrn heb ik gevraagd om ivf maar dat vonden de artsen niet noodzakelijk.. Mjaa dankzij hun ben ik nu te laat om een kindje van mijn eigen eitjes te kunnen krijgen. Ik loop nu in een ander ziekenhuis en daar gaan ze nu kijken of ik uberhaubt wel een kindje zou kunnnen dragen.. Veel wachten en spanning dus.. Mijn man en ik hebben het er goed over gehad en als de uitslag goed is willen we voor ecd in eugin gaan.. Meerdere vriendinnrn hebbrn aangeboden een eitje af te willen staan maar ik vind dat te dichbij en ben bang dat ik er later last van krijg... We willen ecd ook voor onzelf houden.. Ik lees al een tijdje mee en vind het geweldig hoe iedereen hier zijn ei kwijt kan en hoe jullie elkaar steunen.. Hopelijk kan ik over een tijdje ook meepraten over wachtbankjes en terugplaatsingen ;) liefs ilse

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kobbe, Renate en Ilse: Welkom!

Zoals jullie zien zijn jullie niet de enigen die met ECD bezig zijn. Heel veel succes met jullie traject.

Freggel, proficiat met je nieuwe baan! En ben je al ongesteld geworden? En dus zicht op wanneer ongeveer terugplaatsing? Het begint nu echt te korten!

Corina, je geduld wordt wederom op de proef gesteld...maar vrijdag MOET er toch gewoon een match zijn?? Ik duim echt voor je! Het wordt gewoon weer tijd voor een mooie TP!

Doorzettertje, al bericht gehoord uit Spanje??

Pulletje, je wenssmoeder deze week TP?

Hier alles goed. Ik heb het idee dat ik nu pas weer de draad echt oppik. Natuurlijk ging alles gewoon goed en heb ik gewoon gewerkt. Maar ik merkte dat ik niet zo'n zin had in grote gezelschappen en sporten kon ik mezelf ook niet toe zetten. Ik heb zelden zo vaak op bank/bed/zitzak gezeten/gehangen en filmpjes gekeken. Ik had ook het gevoel dat ik er even aan toe wilde geven, dus heb het ook maar gedaan. En dat was prima, maar mijn lijf voelt zich er uiteindelijk niet echt beter onder. Dus gisteren lekker gaan dansen en vandaag klein stukje joggen (ja het was heeeet). Komend weekend gaan we lekker een weekend weg met zijn tweetjes, het voelt nu ook als de perfecte timing. Over de grootste teleurstelling heen, maar zonder hormonen voor de volgende poging. We hebben er zin in!

We hebben het nieuwe schema gehad, vanaf 7 juli gaat de eerste lucrinspuit er weer in, vanaf 21 juli begin ik met progynova en gaat onze donor aan de lucrin en ongeveer week later aan de gonal F (187,5 dit keer). Verwachting: half aug punctie.

Liefs Lizzy

Geplaatst

hey Ilse,

wat een klap en dan ook nog niet echt heel serieus genomen worden door het zh....bah bah...

Nu ben je dus bezig met onderzoeken om te kijken of je wel een kindje kunt dragen...hoop dat dit allemaal positief uitvalt en dat je dan via eugin en ecd jullie wens kunnen waarmaken!!!

Geef de moed niet op...je hebt hier waarschijnlijk al kunnen lezen dat je ook met ecd zwanger kunt worden (garantie is er natuurlijk nooit)...veel sterkte en succes!!!

Lizzy...wat fijn om te lezen dat het weer iets beter met je gaat en dat je uit de vicieuze cirkel van geen zin hebben (ik herken het ook heel erg) aan het komen bent...en lekker een weekendje weg met je mannetje...geniet ervan!!!

en over een weekje weer in de race...spannend allemaal!!!

meiden...reageer later nog iets uitgebreider...staat werk op me te wachten...

liefs,

nico

Geplaatst

Lieve ECD meiden,

Ik ben misschien niet veel meer hier te vinden, maar ik kom toch nog eens af en toe spieken. Ik denk vaak aan jullie!

Ik hoop zo dat jullie wens ook in vervulling gaat.

Corina: Ik ga heel erg hard aan je denken vrijdag, misschien dat ik dr. R in kan stralen met goed nieuws voor jou. Alhoewel ik het gevoel heb dat jij deze ronde aan de beurt bent hoor!

Alle Spanje gangers: Ik heb gelezen dat er gezegd is en ik weet hoe moeilijk het is om deze keuze te maken. Ik heb zelf met mijn ex uiteindelijk ook voor Spanje moeten kiezen... Maar dat was ook in de tijd dat Geertgen nog hele lange wachtlijsten had en dat hele ECD verhaal daar nog niet echt uit de verf kwam.

Ik heb er ook over nagedacht toen... Heeft het kind dan geen recht om zijn of haar afkomst te weten.. En tja dat is heel moeilijk.. Maar ik heb ook vriendinnen van mij gehad die wilden doneren... En niet veel later bleek dat ze dat met de verkeerde bedoelingen wilden doen. Dat zou ook zeker geen gezonde situatie voor het kind hebben opgeleverd. Dus ja ik heb aan beide kanten gestaan. zowel met gekende als annonieme donatie en voor beiden is wat te zeggen.. beiden hebben voor en nadelen voor het kind.. Ik denk dat het uiteindelijk niets uitmaakt, als je kind maar gelukkig is, en zolang je maar gewoon eerlijk antwoord geeft op alle vragen die er zullen komen. Ik maak mij er geen zorgen over.. Ik heb 2 stiefkids en die zeggen ook mamma tegen mij. Niet omdat ze dat moeten.. Maar omdat ze net zoveel van mij houden als van hun eigen moeder.. En daar gaat het uiteindelijk om, toch? je moet zeker doen waar je je goed bij voelt. En als Spanje de weg voor jullie is dan is dat perfect. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben daar als ik heb gehad. Want het is niet niks zo'n behandeling op zo'n afstand. Vergeet niet te genieten daarvan. Wat ben ik destijds vergeten.....

Nico: Bijna intake zie ik!!! Mooi mooi mooi... Ik hoop dat je snel mag beginnen!

Welkom Ilse: Wat een verhaal zeg.. Jemig... ik hoop echt dat de onderzoeken positief zijn en je kan starten met de verdere stappen.

Kobbe en renate ook een warm welkom hier!!!

Freggel: Feli's met je nieuwe baan! Ik hoop dat je snel weer mag opstarten!

Lizzy: Goed te zien/lezen dat je er weer vol goede moed in stapt. Ik duim voor je deze ronde!

Nou hier gaat het eigenlijk wel allemaal z'n gangetje. Vandaag 7,5 weken. En eigenlijk nergens echt last van.. Of ik ben er al aan gewend hihi. Beetje pijnlijke en giga grote borsten en moe en veel meer honger dan normaal. En uiteraard vaak plassen. maar dat hoort er gewoon bij. Sterker nog er zijn dagen dat ik het allemaal wat minder voel en dan maak ik me toch wat zorgen. Bloedingen zijn gelukkig weggebleven sinds de 5de week. En aanstaande donderdag mogen we weer eens naar binnen gluren. Dan zijn we net 8 weken. Een dikke week geleden zagen we al een hartje kloppen... Het is wel spannend uiteraard, maar ik vertrouw erop. Mijn buik is ook al een beetje zichtbaar. Is wel erg vroeg, maar dat schijnt normaal te zijn als je verschillende buikoperaties hebt gehad. Mijn buikspieren en banden zijn niet erg sterk daardoor en puilen dus gemakkelijker uit. En het is wel heel warm, maar gelukkig zit ik op mijn werk in de airco.... en in de auto ook..

Over werk gesproken... daar moet ik maar snel weer eens mee verder....

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hoi dames,

Nofje wat fijn dat alles tot nu toe goed gaat met je frummel!! de weken gaan voor mijn gevoel best snel, jij niet?

Spannend hoor, bijna de echo weer!!

Nico werk ze meid.

Lizzy, jij en je lichaam hebben gewoon even een brak nodig gehad. Mentaal is het een dreun die je hebt gehad. Dat moet je op beide valle weer even te boven komen.

Ik heb dat ook altijd, als het niet lekkr gaat kost dat je bergen energie en ik geen behoefte aan feestjes of visites. Voor even dan. Luisteren naar je lichaam, maar dat heb je netjes gedaan!!!

Fijn dat je het weer allemaal op kan pakken!! Nog even en dat weer vol goede moed starten!!

Ilse, spannend voor jullie. Nog wat resultaten afwachten en heel spannend zijn. Heel veel succes en sterkte en welkom hier!

Corina, oooh nu vrijdag dus pas!! Sorry ik dacht echt dat R afgelopen vrijdag al zou bellen. Pleaseeee laat er een match zijn!!!!! Ik moet er a.s. vrijdag ook echt heen, dus zal dubbel aan je denken!!!

Is je BMS al goed of ben je nog aan het opbouwen?

Mees hoe gaat het met jullie???

Hoe gaat het met de rest??

------------------

Hier gaat het goed!! Gisteren begon het extra te rommelen en sinds gisterenavond is de ongi ingezet!!!! Omdat het nog roze is, noem ik het geen echte ongi, maar vanaf vandaag kan ik wel zeggen dat dag 1 weer begonnen is! ben zo blij!!

Heb wel flinke rugpijn (of komt dat doordat we vanacht zonder dekbed hebben geslapen= spierpijn?) Nahja...rugpijn is rugpijn.....én buikpijn. Ik hoop wel dat ik niet weer pakken kraamverband nodig ga hebben. Maar dat zal wel, hihi.

Ik ben vandaag met de 4e dag bezig, met 3 estradiol p/dg. En vandaag 6e dag na Primolut, dus ongi is van harte welkom. Hopelijk wordt het mooi schoon vanbinnen.

Gisteren begonnen met de extra tarwekiem-olie, walnotenolie, Omega 3 en vanaf vandaag komt daar de granaatappelsap bij.

Omdat ik dus ongi ben geworden kan vrijdag de echo wel doorgaan denk ik.

a.s. maandag start ik al met mijn nieuwe baan (heeeeeel snel gegaan) en daar heb ik veel zin in. Dat leidt lekker af. Omdat ik beherend ben, werk ik vaak alleen en kan ik elke dag vroeg naar huis, rond een uur of 14:00. Superfijn!

meiden, fijne dag!!!!

xxx Freggel

Geplaatst

he Freggel, goed nieuws allemaal...en bongi en de start van je nieuwe baan en vrijdag hopelijk de echo...duim voor je dat alles goed bjift gaan en dat je binnenkort de zo lang verwachte tp hebt!!!

Corina...overmorgen nieuws van dr. R...hoop zo dat hij belt met de mededeling dat hij een match voor je gevonden heeft...duim duim duim!!!

Nofje...morgen de 3e echo alweer...super...je bent nu in de 7e week zoiets???

morgen het intake gesprek in DD...zal hierover vrijdag berichten...verder niet veel te melden...mijn bongi is al vanaf zaterdag helemaal weg en dus kunnen we eigenlijk weer aan de slag (je blijft toch hopen op dat bijna onmogelijke wondertje), maar vriend heeft al dagen rugpijn...owkee...nu heb je ook verschillende standjes, ik weet het, maar met pijn vrijen is toch niet echt prettig...

mss vanavond als we terugkomen van het etentje met mijn ouders...gaan lekker grieken...mijn ouders hebben dit nog niet eerder gegeten, dus ben benieuwd hoe ze het vinden...

ga er weer vandoor!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Lady's,

Even een late reactie ik zat een paar dagen in het buitenland. Nog 9 dagen en dan is de punctie echt zo spannend.

Freggel gefeliciteerd met je nieuwe baan en maandag al beginnen echt gaaf!!!

Ik ben benieuwd of we inderdaad op hetzelfde wachtbankje komen? het zou wel heel gezellig zijn:icon_smile:.

Nico veel succes vandaag in DD ik ben benieuw naar je verhaal morgen! ennuh heb je een goede avond gehad gister:happy3:hihihhi je hebt groot gelijk als je het niet probeert zul je het nooit weten!!!!!

er is ook een heel mooi gezegde zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!!!! vind ik echt een goede.

Liefs Renate

Geplaatst

Hey allemaal! Ik heb een mega goeie echo gehad vandaag! Zag er allemaal goed uit. Een stevig kloppend hartje en geen bloeding meer te bekennen! We liggen qua groei zefls 2 dagen voor op schema! Nu 8 weken en 1 dag! Maar dat wil niks zeggen dat is heel afhankelijk van degene die het opmeet. Ik voel me echt top! En ben heel erg blij!!!

Geplaatst

Allereerst Nofje wat geweldig!!! Kan me geen voorstellen maken hoe dat moet voelen, sjeeee fantastisch!! Van harte meid, het is je gegund! Nergens last van verder??

Renate, aah lekker even weg geweest. Of was het voor je werk? dan is het misschien minder lekker!! Spannend, je donor al aan de stimulatie....ik denk dat wij wel heeeel gelijk op gaan lopen, gezellig. Zitten we straks samen op de bank??

Doe het rustig aan, doe zoveel mogelijk ontspannende dingen. Het is allemaal erg spannend, ook al voel je je niet zo. Je lichaam voelt het wel degelijk.

Veel succes meid!

Nico en en en en en hoe is het gegaan?? Hopelijk na jullie welverdiende vakantie starten hè!!

Corina, vandaag Drs R dan!! Mega spannend.....Pfffff ik hoop zo dat hij nu al goed nieuws heeft...Trek je het nog wel?

Doorzettertje, nog even wachten voor je wat hoort uit Spanje. Duurt voor je gevoel lang, maar het is bijna zover!

Pulletje, hebben de wensouders al een TP gehad?? Spannend!!

Hoe is het met de rest??

------

Ik heb gisteren al (op steil en sprong) een BMS meting gehad. GG zat vandaag helemaal vol dus ik kon er niet meer tussen.

Ik kon om 16:00 bij Drs C terecht.

Wel was ik net ongi natuurlijk, dus dat was wel wat gênant (nu niet giga aan het bloeden gelukkig, primolut heeft zijn werk goed gedaan) .........maar (!) mijn BMS was voor cyclusdag 3 mooi 5,1 mm! Mooi dun dus, en dat is netjes!

Nu week doorgaan met 3 Estradiol en dan donderdag 7 juli de 2e BMS meting. Als het dan boven de 7 mm is (en dat is zeeeeeeeeer waarschijnlijk, ik zit altijd rond de 12 mm) wordt de terugplaatsing (2 emmy's) ingepland voor rond maandag 11 juli.

Dus nog 10, 11 of 12 daagjes.....

:happy7::happy7::happy7::laughing9::laughing9::laughing9::happy8:

Pffff ik ben zo blij dat ik snel weer kan gaan werken...ik maak mezelf thuis anders helemaal kierewiet!!!

Meiden, ik ben weer blij!

Dikke kus Freggel

Geplaatst

het Freggel: Nee nergens meer echt last van. Of ik ben eraan gewend geraakt hihihi... Wel merk ik dat ik vaak en meer moet eten. En tja, last van de boobies hou je toch. Maar niks misselijk en ook de moeheid is minder nu.

CORINAAAAAA !!!! IK ga zo hard voor je duimen vandaag!!!!!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hey Lady's,

Vandaag even een offday. Ik ben zo emotioneel het huilen staat me nader dan het lachen. De spanning begint nu echt te komen. Ook zal de Decapeptil deze buien wel lekker stimuleren.

Hoop dat ik me morgen weer wat beter voel.

Freggel Ik was voor mijn werk naar Venetie. Gelukkig had ik 's morgens om 9.00 al een meeting en vloog ik 's avonds pas weer terug naar schiphol zodat ik heerlijk 's middags op het terras in venetie kon zitten. heerlijk mensen en bootjes kijken en daarna heerlijk genoten op de watertaxi door de kanalen.

Wat ontzettend gaaf dat je rond de 11e de terugplaatsing krijgt! ikzelf krijg hem ook rond de 11e echt grappig lopen we helemaal gelijk op.

Nico en? heb je een goed gesprek gehad in DD?

Corina Ook ik duim met de rest mee voor je!

Nog een paar uurtjes en dan lekker weeeeeeeekendddddd!!!!!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik wil jullie ff snel bedanken voor jullie lieve steun doet me echt goed.

:aaaflowersmiley:Ik trek het nog wel hoor Freggel hoe stom en gek het ook klinkt ik voel of het gewoon gaat worden die telefoontje maak me er ook niet zenuwachtig meer over.

Ik ga snel weer vandoor ik zal vanavond als hij gebeld heb uitgebreider reageren en melden wat hij gezegd heeft.

Tot vanavond.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel: JOEHOE wat een goed nieuws vanaf jou kant ben helemaal blij voor je!! Ik ga heel hard duimen dat je idd rond 11juli een hele mooie tp krijgt heb je wel verdient.

@ Nico: Hoe was het in DD?? En hoe is het verder met je??

@ Mees: Hoe is het nu met jullie?? Ben je al weer minder missy?? Of is het nog steeds het zelfde??

@ Lizzy: Gewoon er lekker aan toegeven hoor geef helemaal niets. Ik zeg altijd maar zo dan heb je het nodig.

@ Renate75: Ik hoop ook voor je dat je je morgen beterder voelt. Maar het is ook allemaal niet niks wat je mee en doormaakt dus ook wel logisch dat je er af en toe er ff helemaal door heen zit. Als je je verhaal of gevoelens kwijt wil kan je het altijd hier op schrijven hoor!!!! schroom je niet.

@ Nofje: Oh wat ben ik blij voor je dat je een hele mooie echo heb gehad en dat alles goed is met de kleine ukkepuk. Meis geniet er heerlijk van.

Nou Dr.R heeft net gebeld met de mededeling dat hij mij volgende week vrijdag 8juli weer gaat bellen. Dus met andere nog geen match en weer een week wachten. Ik snap er ff helemaal niets meer van.

Oh meiden ben zo bang dat er deze ronde weer geen match is en we naar de volgende ronde moet. Maar goed wie weet volgende week !!!! Wie zal het zeggen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Voor nu een hele fijne avond en tot snel.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Geplaatst

hoi dames,

Corina nee hè....Sjee hoe kan dat nou? het is er zo druk, hebben ze een te kort momenteel aan donoren misschien? Maar dan had hij dat toch wel gezegd? Je vindt dat wij al veel geduld moeten hebben, maar jij moet dat helemaal! Ik vind dat heel erg knap, ook al heb je geen keuze hè. Heeft ie verder wat uitgelegd??

Renate, oooh zeg jij ook rond de 11e wellicht....das wel leuk, hoef ik niet alleen te wachten straks! Onze 6 emmy's zijn ingevroren in Düsseldorf, en zijn pas richting Ned. getransporteerd. gelukkig is de ontdooikans via DD bijna 100%, dus hopelijk houden we er zoveel mogelijk over. Ze ontdooien ze per 2. (apart in een rietje)

Wat een leuke baan heb jij, volgens mij, lekker in Venetië!! Ook niet áltijd fijn, maar lekker om er zo eens uit te zijn (in mijn geval dan hahaha)

En die spanning.....jaaa..het is niet niets. Probeer daarom leuke dingen te doen, privé geen saaie afspraken te plannen maar dingen die jullie leuk vinden. Kijk eens een toffe film, met een vriendin naar de bios of de stad in etc etc. Scheelt enorm. Mijn man heeft onlangs van de spanning zelfs even prostaatpijn gehad. Kun je nagaan hoe spanning zich manifesteerd hè. Dus: rustig aan!

Nofje fijn dat het goed gaat!!!

Mees; hoe ist met jullie??

---

Hier alles prima. Ongi wordt iets erger, maar nog goed te doen zonder kraamverband....!

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Ik snap er ook niets meer van en ik ben er best wel een klein beetje teleurgesteld/verdrietig over. Het telefoon gesprek ging zo snel dat ik haast geen tijd meer had om hierna te vragen. Maar volgende week als hij meld dat ze niemand hebben en weer af moet bouwen ( wat ik niet hoop natuurlijk) ga ik het zeker vragen en hoe het dan straks gaat met de vakantietijd want tja dat komt er ook aan waar we rekening mee moeten houden natuurlijk.

Ondanks het nu wel minder is ga ik toch proberen een week positief te blijven tot het telefoontje van dr.R.

@ Hoe is het verder met iedereen??

:positive energie::CYBER_HUGS:.

Liefs Corina.

Geplaatst

Oh Corina

Wat laat de dr jullie in afwachting zeg................niet te doen voor jullie!!!!

Maar ik begreep dat je deze 90% kans is op match, en dat is heeeeeeel veeeeeelll

Dus als hij volgende belt, dan belt hij met het heugelijke nieuws, dat jullie de eitjes mogen halen!!

Sterkte deze week, en probeer idd positief te blijven, hoe moelijk dat nu ook is!!!

probeer wat afleiding te zoeken, dat gaat de week lekker snel!

Liefs claudia

Geplaatst

he dames,

he verdorie Corina...nog steeds geen match gevonden...hoop dat dr. R. jullie volgende week dan wel met goed nieuws zal bellen...rot dat het zo'n snel telefoongesprek was...zal beslist geen goed gevoel hebben gegeven en zelfs een beetje verwarrend....knuffel meid...

Freggel...zooo...dat ziet er goed uit meid!!! super...en dan waarschijnlijk over 10 dagen zoiets dan eindelijk de langverwachte tp...hoop dat je bms gaat meewerken deze keer...hihi...

renate...lekker voor je werk naar Italië..al was het dan maar een dagje...en een emotionele dag gisteren....geef er aan toe....kan mss idd door de deca komen...dat hormoon doet veel met je...moodswings, opvliegers, moeheid, hoofdpijn...weet er alles van...knuffel ook voor jou meid...hoop dat je je vandaag iets beter hebt gevoeld!!

Nofje...super...een goeie echo gehad!! gefeliciteerd meid!!

DD was super gegaan!! hebben de uitslagen besproken van de onderzoeken die we hebben laten doen...bij het zaadonderzoek was de uitslag 5.7% en dat is goed....boven de 10% is als slecht of minder goed te bestempelen en hoe lager het getal, des te minder kans op fragmentatie...Ook mijn amh-waarde was voor mijn leeftijd (37) goed: 1,99... lag zelfs net iets onder het gemiddelde...dus ook dit helemaal naar tevredenheid van dr. S.

Hij begon toen met het schema dat ik ga volgen wanneer we weer gaan beginnen (eind september, begin oktober). op dag 1 van mijn menstruatie begin ik met su- pre_fact (schrijf het even los van elkaar, weet maar nooit of iemand hierop googled en mij hieronder vind), een neusspray die ik 's cohtends en 's avonds moet gebruiken...een pufje per neusgat (dus twee keer 's ochtends en 2 x 's avonds)...dit moet ik 5 dagen doen. Dit hormoon heeft ongeveer de werking van de deca..platleggen van de cyclus. Op dag 3 begin ik dan met de stimulatie, gedurende 5 dagen...225 IE in de ochtend en 225 IE in de avond van de Menopur...na dag 5 komt de eerste fm en dan bespreken we verder...volgens mij moet ik dan aan de cetrocide...de remming ivm de eisprong..

het recept hebben we ook al meegekregen...dus ik kan langzaam beginnen met sprokkelen...

Ook heb ik een echo gehad...zag er allemaal goed uit...bms was nu (cd 13) al 8.4...en er lagen al 5 follikels klaar. eentje hiervan zal wel de dominante worden...we zien wel of we hier nog mee gaan proberen op natuurlijke wijze...heb eerlijk gezegd geen zin in weer een teleurstelling.

Verder moet ik na onze vakantie, als ik merk dat mijn bongi eraan zit te komen, een afspraak maken voor de startecho en de prikinstructie voor de menopur....

met een goed gevoel gingen we in elk geval de deur uit...en de komende maanden lekker genieten van het leven. de laatste 5 kilootjes nog kwijt raken en de meds bij elkaar sprokkelen en van elkaar genieten en van onze naderende vakantie (wel pas in september...hihi)...

oja...we krijgen nu ook icsi ipv ivf...we gaan alles uit de kast halen zei hij...ook al is het zaad goed genoeg voor ivf, hij wil de kans op bevruchting zo groot mogelijk maken en dus voor icsi gaan...vinden wij ook prima...

ook zei hij dat we erover moesten nadenken of we niet mss 3 emmies teruggeplaatst wilden krijgen...de kans dat ze alledrie blijven zitten is klein, maar met 3 is de kans op een zwangerschap wel weer groter...hier moeten we goed over nadenken, want er zijn natuurlijk altijd risico's aan verbonden...ook gaan we voor Assisted Hatching....

de tp van het aantal emmies en AH ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit en het aantal dat ik zal voortbrengen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Môgge dames!

Als eerste Nico: Wat fijn dat het goed ging!! Wat zullen jullie daar een goed gevoel bij hebben gehad, heerlijk om zo het weekend in te gaan.:happydance:

Uitslagen ook prima, super goed!!! Even alles mooi noteren in je agende (vind ik altijd wel leuk) en dan kun je overzien hoe en wanneer alles plaats gaat vinden. Nu eerst even rust en vakantie. EN over het zelf proberen, gewoon doen joh. je moet alleen nergens op rekenen. Dan heb je ook geen teleurstelling. Gewoon romantisch avondje van maken en de kans toch meepikken.

Corina; Op naar de volgende belafspraak. Jammer dat R niet zoveel uitwijdde tijdens het gesprek. Wij hebben R ook veel gesproken toen, met dat cryo gedoe. Ik vind hem altijd duidelijk maar soms erg zakelijk, als je dat zelf dan ook bent tenminste. Gewoon anders wat vragen op papier zetten zodat je die kunt stellen, mocht hij (is niet zo hoor, dit gaat 'm gewoon worden!) met negatief nieuws komen. Want op die momenten van teleurstelling of boosheid vergeet je toch belangrijke dingen te vragen. Sterkte wijffie!!

En waar is de rest gebleven? Joehoe haha!

----

Hier alles prima! Vandaag is de ongi alweer bijna weg. Bloeden is al gestopt, dus ik verwacht dat het al afgelopen is. WHAAa ben blij! Ein-de-lijk eens een normale ongi gehad zeg na jaaaaaaren.

Ik ben nu dus 4 dagen ongi geweest, vandaag 5e dag. Is 1 dag wat erger geweest maar lang niet zo erg als de afgelopen keer. Uit de echo bleek ook dat mijn baarmoeder mooi schoon is. Super uitgangspunt toch??! Nu nog dikker worden van het BMS, maar dat is nooit het probleem geweest. Dus op naar de echo a.s. donderdag. We moeten er na 18:00uur pas heen, en dat is fijn want dan kan mijn man weer eens mee.

Voor diegene die ook nu aan BMS opbouw doen: ik ben bezig met 1 glas granaatappelsap, eetlepel walnotenolie, 3 capsules tarwekiemolie, 1 capsule Omega 3, 3 tabletten Foliumzuur en de gewone vitaminen. Dat allemaal per dag.

Daarbij eet ik zo gezond mogelijk, ben ontstresst, dus ik denk dat ik er nu niets extra's meer aan kan doen.

Fijn weekend meiden.

Liefs:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

he Freggel....

whoehoe...wat fijn...een ongi die gewoon normaal is!!!:toppie:

maarruh...3 x foliumzuur...is dat niet teveel van het goeie? je hebt 400mg foliumzuur in principe nodig...dat wat je teveel binnenkrijgt, wordt toch niet opgenomen door je lichaam...de rest ga ik ook vanaf mijn volgende ongi weer gebruiken...ook op aanraden van dr. S. van DD...heb er weer zin in...

Corina...hoe gaat ie meis???

Hoe is het met de rest van de meiden?

liefs,

Nico

Geplaatst

Haai Nico!

Heel goed dat je je weer aan het opladen bent voor de poging en er zin in hebt!!! ja ik ben ook blij met de ongi zeg! heerlijk!

Ohja, die Foliumzuur. Ik neem er altijd 3 in van 200microgram. Dus 600 microgram per dag. Is gewoon netjes hoor, zie deze citaat en weetjes over wat hoger Foliumzuur:

:happy::happy:

Ik heb het gekopieerd Het is wel wat medisch, maar dat komt omdat ik zelf medische kennis heb en daardoor wat moeilijkere teksten kan lezen. Maar ik denk dat het wel begrijpelijk is, toch?

Ik zou het dus gewoon bij 1 tot 3 tabs per dag houden, das gewoon netjes. Bovendien is de opname maar 85%, dus ietsje extra kan geen kwaad!

*Tijdens de zwangerschap is de behoefte aan folaat (foliumzuurvariant) hoog. In het begin van de jaren negentig werd bekend dat het slikken van foliumzuur in de periode rondom de conceptie de kans op een kind met een open rug (spina bifida) bij zwangeren met een niet-optimale inname van foliumzuur aanzienlijk (met 60–70 %) kan verkleinen.[20][21] Later bleek eenzelfde conclusie te trekken voor andersoortige aandoeningen als gevolg van het niet goed sluiten van de neurale buis tijdens de embryonale ontwikkeling, zoals voor een hazenlip (schisis)[22] en voor anencefalie) van de foetus.

Dit werd aanvankelijk vastgesteld bij een dosis van 4 mg/dag voor de kans op herhaling bij zwangeren die al een kind met een neurale-buisdefect hadden gekregen, maar later bleek het effect ook op te treden bij een dosis die een fractie daarvan was, bij zwangeren zonder belaste voorgeschiedenis.[23][24] Hoe foliumzuur werkt bij het voorkomen van sluitingsdefecten van de neurale buis is niet bekend.

Nadat Amerikaanse gezondheidsautoriteiten in september 1992 ermee begonnen waren, wordt sinds 1993 in Nederland zwangere vrouwen en vrouwen met een kinderwens aangeraden om dagelijks 400 microgram (0,4 mg/dag) foliumzuur te slikken van minimaal vier weken voor de bevruchting tot acht weken daarna.[4] Eind 1995 begon het ministerie van Welzijn, Volksgezondheid en Sport ook een mediacampagne om dit advies meer bekendheid te geven. De aanbevolen dagelijkse extra dosis voor zwangere vrouwen is 400 tot 600 microgram per dag (0,4 tot 0,6 mg/dag).

*Volgens onderzoek van het Wageningen Universiteit en Researchcentrum zou een dagelijkse dosering van 0,8 mg foliumzuur het gehoorverlies van de lage tonen bij ouderen, met 0,7 decibel verminderen

*In een onderzoek bij 818 50-plussers bleek dat ouderen die drie jaar lang dagelijks een voedingssupplement met 800 microgram foliumzuur hadden genomen, beter scoorden op een aantal cognitieve vaardigheden dan leeftijdsgenoten die dat niet hadden gedaan. Met name kortetermijngeheugen, snelheid van informatieverwerking en verbale vaardigheden waren beter. Alle deelnemers hadden bij aanvang van het onderzoek een verhoogde homocysteïnespiegel (verlaagde foliumzuurstatus), na drie jaar foliumzuursuppletie was de foliumzuurspiegel sterk gestegen en was het homocysteïnegehalte 26 % gedaald.[27]

Geplaatst

Meiden ik schrijf dit bericht vanuoit Barcelonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Waaaah zo bizar, zo blij en zooooo zenuwachtig. Werd woensdag gebeld dat er een donor was, die heeft afgelopen vrijdag de punctie gehad en zaterdag werd ik gebeld dat er mooie embryo's waren en zaterdagmiddag zaten we in het vliegtuig (hoezoe snel en rollercoaster gevoel :-)). Zaterdagavond lekker in Barca op het terras gegeten, vandaag lekker van de zon genoten en morgen gaat het om 13.30 uur gebeuren: terugplaatsing van als het goed is 2 mooie embryootjes. Dinsdagmiddag vliegen we weer terug.

Meiden duimen jullie voor me? Dankjewel.

Dikke kus vanuit het warme Barcelona.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Doorzettertje: JOEHOE JOEHOE. Meid heerlijk voor jullie en spannend zeg. Is zeker heel snel gegaan maar helemaal TOP. Heel veel succes morgen en ik ga zeker heell hard voor jullie duimen op een mooi eind resultaat ZWANGER!!!!!!

@ Nico: Wat heerlijk voor jullie dat de uitslagen goed waren en nu lekker genieten en ontspannen vakantie. Hier gaat het wel weer beter en ben een beetje over de teleurstelling heen, het is gewoon niet anders en we wachten gewoon weer af tot vrijdag.

@ Claudiaatje: Wat lief dat je weer iets van je laat horen. Hoe is het met je en de kleine meid???? Ik heb deze week wel wat op de agenda staan dus het zal zo wel weer vrijdag zijn. Die procenten heeft dr.R ooit een keer uitgelegd dat het zo ongeveer ging. Dus er wacht enkel afwachten maar.

@ Freggel: Oh meid wat heerlijk dat het tot nu toe goed gaat met de ongi en BMS ik ga verder met heel hard duimen dat er volgende week een mooie TP mag zijn en met als natuurlijk als eindresultaat ZWANGER!!!!!!

Hou ons maar op de hoogte.

Verder gaat het hier wel weer goed en is de teleurstelling al weer gezakt en wachten we gewoon af tot vrijdag als dr.R weer belt en blijven we tot die tijd proberen om het positief in te zien, we kunnen gewoon niet anders.

Meiden een hele fijne avond en tot snel.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa spannend Doorzettertje! Het gaat nu écht gebeuren!!! Tuurlijk wensen wij je allemaal heel veel succes toe. Op naar een fantastische zwangerschap meid!!

Weet je hoeveel eicellen en bevruchtingen etc. er waren? Die info vind ik altijd leuk om te weten. Maar je hoeft het niet te vertellen hoor, als je niet wilt ;-)

Bij Mees zei ik het ook al, maar nu etegen jou: HASTA LA VISTA BABY

Corina, je klinkt al weer positief! Hou vast, dat gevoel. Makkelijk gezegd, ik weet het. Je zal er maar, net zoals jij, voor moeten staan. Ik neem nog steeds mijn pet af voor je hoor.....

Als R. geen match heeft zal ik hem wel eens aan zijn oren trekken!!!:happy2:

--

Hier goed. Vandaag 2 keer een flinke prop met BMS verloren, zat helemaal los in mijn baarmoeder. Mooi losgekomen de afgelopen dagen (veel buikpijn gehad) maar nu niets meer.

Morgen met mijn nieuwe baan starten, dus vandaar nu nog even een berichtje. Meiden, toitoitoi voor ons allemaal!!

kus Freggel

Geplaatst

Hey Doorzettertje wat gaat dat snel ineens!!! Genieten daar!!! En dan kom je met een mooi waardevol pakketje weer terug hier...

@ Corina, wat jammer zeg.... 90% kans zei hij toch? Ik snap dat niet .. dat ze jou dan nog een week laten wachten.. pfffffff.... Nou ik hoop iig dat het komende week goed nieuws is!

En Freggel!!! Veel succes met je nieuwe baan! Spannend hoor!

En nico erg prettig dat alle uitslagen goed waren. Ben blij voor je!

Hier nog eigenlijk niks spannend te melden. Alles is goed! Op de gebruikelijk klachtjes na. maar gelukkig ben ik niet misselijk ofzo... Soms vergeet ik wel eens dat ik zwanger ben. Tot ik dan mijn broek aan probeer te doen hihihihi.. En voor de zoveelste keer weer iets te eten aan het zoeken ben!

Nou fijne avond allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden