Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenmorgen lady's,

Nou ik heb net de test gedaan van de kv 2 voor 5 euro maar helaas er kwam geen tweede streepje alleen het controle streepje kwam tevoorschijn.( heb ze allebei gebruikt)

Ik snap er op het moment ff niets meer van. Wat kunnen de bolletjes je toch voor de gek houden.

Ik ga nog wel ff door met de bolletjes en maandag GG bellen wat ik moet doen omdat ik officieel volgende week mag testen.

@ Joske: Laat je hierdoor niet ontmoedigen hoor bij jou kan het evt wel goed zitten. Heb je het aan gedurft om het te doen??

Fijne dag meiden,

XXX :hugs2:

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Doorzettertje: Jeetje mina wat een verhaal zeg tuurlijk mag je die hier kwijt daar zijn wij toch voor!!!! Helaas heb ik hier geen ervaring mee sorry. Maar van je afschrijven kan je helpen en doe dat maar lekker hier. Een hele dikke knuf voor jou.

Geplaatst

Ik kwam speciaal voor corina kijken en wat ontzettend rot om te lezen dat er geen tweede streepje komt! De vibe was zo goed. Bah, jij had ook groen moeten zijn!

Corina en doorzettertje: knuffel en sterkte!

Geplaatst

Corina, balen meid, maar het kan zijn dat je nog te vroeg bent. Daar ga ik vanuit! De 18e november is pas volgende week. Ik ken er genoeg die een week vantevoren negateif getest hebben en op de testdatum zelfs positief!!! dus hou nog even moed meid!

Doorzettertje, wat een gedoe zeg. balen meid. Hoop dat je arts in belgië je verder kan helpen. Maar waarom geven ze vanuit eugin je het advies om een kijkoperatie te laten doen? is hiervoor een reden? sterkte meid!!

liefs,

Tool

Geplaatst

He Corina wat balen meid!!

Meiden: dank voor de knuffels, doet me goed. Zo fijn om te weten dat je er toch niet helemaal alleen voor staat :-)

Tool: we zitten niet in Belgie nu hoor. Alles gaat via Spanje (Eugin heeft een belgische, nederlands sprekende arts in dienst). Ja vind dat ik minimaal recht heb om te weten waarom ze die onderzoeken willen doen en nog belangrijker: wat gaan ze met de uitslag doen? Krijg ik daardoor een ander soort behandeling? Anders zie ik er weinig meerwaarde aan af. Twijfel ook heel erg of ik die onderzoeken uberhaupt wil gaan doen. Volgende week eerst maar eens met onze arts in Barcelona bellen...

Geplaatst

Corina: Wat onwijs balen, understatement. Heel veel sterkte. Ik had het je zo gegund. Leef al vanaf het begin van de groep met je mee. Het moet toch jouw tijd worden. Ik denk aan je en vind het echt heel erg.Dikke knuffel.

Doorzettertje: Wat verschrikkelijk. Dat zo met mensen omgaan. Het is nog wel een privékliniek die het puur uit winstbelang doet. Jullie zijn wel hun klanten. Heel raar. Waarschijnlijk weten ze dat ze een machtspositie hebben.

Misschien kan je een oproep doen voor een donor. Of kan iemand in jouw omgeving voor je doneren?

Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen.

Geplaatst

Lieve Corina,

Ik hoop maar dat je te vroeg geweest bent met testen en hoop zo dat het dan wel goed is volgende week.

Shit had het je zo graag gegund...:.............

Dikke knuffel voor jullie.

Geplaatst

Lief Doorzettertje

Wat een kink in de kabel. Eugin zou alle medewerkers op een cursus communicatie moeten doen.

Misschien is het een idee die hysteroscopie te plannen op korte termijn, de uitslag is meteen bekend, als je pijnstillers inneemt van tevoren, valt het onderzoek voor de meeste vrouwen mee. En misschien kan je Eugin vragen of ze dat Karyotype onderzoek zelf kunnen doen en of ze dan meteen of snel de uitslag hebben. Je partner moet toch ook opnieuw sperma inleveren? In dat geval zou je eerder met een behandeling kunnen beginnen.

Misschien valt het zelfs te combineren met de punctie van de donor? Als je dan beiden naar Barcelona gaat, zou je ook een tweede kliniek kunnen bezoeken en een intake kunnen doen (wat meestal inhoudt ook sperma inleveren). De testen die ze zullen vragen heb je al gedaan waarschijnlijk en kan je meteen kopietjes van geven. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar zelf speel ik ook met die gedachte. Als de communicatie dan weer eens stroef verloopt met Eugin, kan je bij wijze van spreken - uiteraard voordat je Eugin betaalt voor een traject - de 2e kliniek inschakelen en daar het traject starten.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reactie's.

Ik zit hier vol met vragen en dingen die ik niet snap waar waarschijnlijk niemand antwoord op weet.

Mijn man snapte het ook niet en ook die had goeie hoop gezien de klachtjes ( dus door de bolletjes.) Man wat kan je lichaam je voor de gek houden BAH.

Ook met mijn man overlegd en die had zoiets we wachten tot donderdag dan weer testen mocht er nog niets aan de hand zijn ( onttrekkingsbloeding die ik de vorige keren wel had.) Als die dan weer negatiefzou zijn ( wat ik 100% verwacht) dan pas GG bellen want die zal morgen toch wel zeggen dat ik te vroeg ben geweest en dat ik nog een week moet wachtgen.

Meiden fijne dag ik ga er gauw vandoor moet nog 1 en ander doen voordat ik weer ga werken straks.

XXX:hugs2:

Geplaatst

Joske,hoe gaat het met jou?????????

Corina, moet veel aan je denken hoop maar dat je een late inneteling hebt gun het jullie zo jullie hebben ook al zoveel tegenslagen dit jaar gehad het is genoeg geweest!!!!

Dikke knuf

Geplaatst

oh corina

Dat is wel heel erg balen zeg, misschien over een paar daagjes nog maar een testjedoen je weet maar nooit

er gebeuren hier wel vaker wondereren op het forum!!!

Ik gun het jou ook zo, serieus waar!

Sterkte meissie

Liefs Claudia

Geplaatst

Chantal, helaas hebben wij negatief getest, mijn voorgevoel was dus wel goed.

Ik vindt het heel jammer, maar kan het nog goed handelen. Heb gisteravond wel een brul/jank avond gehad, maar vandaag gaat het goed.

het was de laatste behandeling met onze eigen eitjes. Onze enigste mogelijkheid is ECD.

ik stuur je even een PB tje.

Liefs Joske

Geplaatst

Joske wat klo.....n zeg haad het jullie ook zo gegund. Heb je ee pb terug gestuurd!

Chantal, helaas hebben wij negatief getest, mijn voorgevoel was dus wel goed. Ik vindt het heel jammer, maar kan het nog goed handelen. Heb gisteravond wel een brul/jank avond gehad, maar vandaag gaat het goed. het was de laatste behandeling met onze eigen eitjes. Onze enigste mogelijkheid is ECD. ik stuur je even een PB tje. Liefs Joske
Geplaatst

Joske en Corina, wat super k..! Het ging net zo goed met 'groen' op dit forum. Heel erg meiden! Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken. En...niet de moed opgeven ; we gaan voor n groen topic. Al duurt het langer, we gaan ervoor!!! Knuffel!

Doorzettertje, wat n gedoe meid. Big hug!!

Xxx, mees

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden,

@ Joske: Voor jouw een hele dikke knuffel, dat je heb gehuild is heel erg logisch hoor heb ik ook gedaan zaterdag. Het is ook allemaal niet niets wat jullie meemaken dat doet heus wel wat met je. Meid sterkte met het verwerken en het een plekje geven.

@ Chantal en Claudiaatje: Heel erg lief jullie berichten dank julie wel. Doet me echt goed.

Meiden fijne dag en tot snel.

Geplaatst

Joske, ach nee meid, negatief getest. mega balen meid. Heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

Hoop dat via ecd (als jullie hiermee verder gaan) jullie droom toch mag uitkomen.

Corina, gaat ie nog een beetje met jou? Weet dat het moeilijk is, maar probeer nog even moed te houden. Wanneer mocht je officieel testen? Knuffel voor jou meid!!

Freggel, hoe istie met jou? Weer een beetje aan het proberen te genieten van het leven? of valt dat nog vies tegen? weet er alles van. Hele dikke knuffel ook voor jou meid!

liefs,

Tool

Geplaatst

Sorry Corina......... Ik heb heel erg hard aan je gedacht. Jammer genoeg heeft het niet zo mogen zijn. God meid wat had ik het voor je gehoopt... Zeker na zon jaar als afgelopen jaar met al dat gedoe met GG... het is gewoon echt kut! Sorry voor mijn taal maar ik kan er niks anders van maken. Kleine kans dat je donderdag nog positief test.. en je doet er ook goed aan om dat te doen....Daarna GG bellen en vragen of ze wat meer info kunnen geven.

Doorzettertje; wat een gedoe... Maar ik zou proberen wat EVA zegt om e.e.a te bespoedigen. Die onderzoeken kunnen opzich geen kwaad. En dat weet je zeker dat het niet aan de structuur van je baarmoeder ligt toch? het is wel heel vervelend dat ze daar pas na 6 weken mee komen.. En ondertussen misschien een oproepje plaatsen voor een donor. Dat kan hier maar ook bijvoorbeeld via Freya.

Joske: Jee wat jammer dat het niet gelukt is... ECD is een hele stap.. Maar uiteindelijk was het voor mij ook de laatste kans en ik ben heel gelukkig met het resultaat.

Nou ik moest weer eens wat gaan doen. Veel sterkte meiden en zet em op! Al duurt het kort of lang uiteindelijk komen we allemaal op groen!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

@ Tool: Hoe gaat het eigenlijk met jou?? Mijn officiele testdag is vrijdag 18nov..

@ Nofje: Dankje en je mag van mij je gevoel gewoon uiten hoor hahaha. Hoe gaat met jou? En hoe voel jj je??

Hier gaat het wel ik zit gewoon met veel vragen. Zoals bijvoorbeeld de andere twee keren begon ik te vloeien ondanks ik geen eigen cyclus heb en gewoon door de bollen heen!!!. En nu nog helemaal niets en nog helemaal geen teken dat het er aan zit te komen. En dat is mijn groot vraag en iets wat ik gewoon helemaal niet snap. Heeft het de vorige keren helemaal niet goed gezeten en ben ik daarom gaan vloeien ?? en heeft het dan nu wel goed gezeten en is het gestopt met delen en moet het vloeien nog komen of pas als ik eind van de week met de bolletjes stop?? Tja ik denk dat daar gewoon geen antwoord op kan krijgen!!! Ik zal het wel stellen als ik weer een afspraak heb bij GG misschien weten ze het daar wel.

Ik probeer het gewoon donderdag nog een keer met in mijn achterhoofd dat het gewoon negatief is, mits ik toch ga vloeien dan doe ik het niet meer.

Fijne dag

Geplaatst

hi Corina, doe nog veel op de automatische piloot. Nog niet echt overal veel zin in, maar het moet toch gebeuren.

Morgen hebben we evaluatiegesprek in DD. Heb al een vragenlijstje klaar liggen, hoop dat ik het niet vergeet.

Verder zijn we ons toch aan het oriënteren op een 5e keer, mits DD er ook heil in ziet, anders gaan we ergens anders proberen mss.

ook gaan we mijn immuunsysteem laten onderzoeken. het gaat mis bij de innesteling en dit kan hiermee samenhangen.

wat betreft je eigen vragen. Het is de ene voor de andere keer. Bij onze 1e ivf werd ik op de testdag zelf pas ongesteld, bij de 2e ivf een dag voor de testdag en bij one 4e ivf ben ik het uiteindelijk op donderdag geworden, dinsdag was de testdag en toen ben ik ook meteen gestopt met de bollen. De bollen kunnen de menstruatie tegen houden, maar hoeft ook niet.

Ik hoop gewoon dat je te vroeg getest hebt!!

Denk niet dat je op je vragen echt een antwoord kunt/zult krijgen. Dit gebied is nog te onduidelijk voor de medische wereld, het gebeuren van de innesteling dus.

liefs,

Tool

Geplaatst

Heb vandaag maar vast een afspraak gemaakt met het ziekenhuis in Nederland. Dan kunnen waarschijnlijk daarna de 2 onderzoeken worden ingepland. Heb uiteraard nog weer niets van Eugin gehoord, maar dacht : Die afspraak kan maar weer staan. Vertrouwen in Eugin begint aardig beneden peil te raken. Qua communicatie is het daar echt ruk gewoon! En dat vind ik eigenlijk niet normaal, het is tenslotte niet niks waar we mee bezig zijn, toch? Mocht je nu in een oriënterende fase zijn: zou ik zeker voor een andere kliniek gaan.

Zijn er hier meiden die in Spanje bezig zijn met andere kliniek die wel goede en fijne ervaringen hebben? Zou ze graag horen.

Dankjewel vast.

Geplaatst

@ Tool: Heel veel succes in DD met het evaluatie gesprek. Logisch dat je op de automatische piloot zit en weinig zin heb het is allemaal niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Hele dikke knuf voor jou. Tja ik verwacht ook geen antwoorden op mijn vragen hoor, op dat gebied is het idd nog niets logisch te verklaren.

@ Doorzettertje: Sorry heb geen ervaring met Spanje maar goed dat je alvast stappen onderneemt. Belachelijk dat ze vanuit spanje geen goeie communicatie is zo ga je toch niet met mensen om toch?? Sterkte meis ik duim voor je dat je snel duidelijkheid mag krijgen.

Fijne dag.

XXX

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben hier helemaal nieuw! Vrijdag 11-11-11 mijn 2e bloedtest terug en deze was bijna verdrievoudigd is 2 dagen hcg 218 van de eerste was het 85 en maakte ik me zorgen... Maar de kliniek (eugin) zei dat het een goede score was.. Behalve mijn borsten af en toe en wat steken in mijn onderbuik links voel ik niet zoveel, het is ook niet contstant. Ik heb wel een aardig kort lontje vooral naar mijn man :) Dit is mijn 2e poging eiceldonatie na 9 jaar proberen, iui, ivf (deze draaide ook uit op een iui omdat ik welgeteld 1 eicel had uitgerijpt). Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen en ook naar jullie 'kwaaltjes'.... Voor iedereen die nu zwanger is, gefeliciteerd!! Ik weet dat het bij mij nog heel pril is maar heb goede hoop dat het goed komt...

Liefs desi

Geplaatst

Hoi Doorzettertje,

ik zelf loop bij Eugin en heb een hele goede ervaring met Dr Vernaeve, zij is een Vlaamse en ik ken haar als een heel integer en betrokken persoon. Als ik je ergens mee kan helpen moet je het me even laten weten...

Groeten, Desi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden