Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat goed! Hebben ze de derde nog in kunnen vriezen?

Aan jou de taak om over hier over twee weken weer eens goed nieuws te kunnen posten. Daar zijn we wel weer eens aan toe!

Wij hebben inmiddels een datum voor de terugplaatsing van de twee cryo's. Begin mei gaan we ze, als alles goed gaat, 'ophalen' in Barcelona. Ik ben niet zo'n optimist als het gaat om cryo's, maar het schijnt dat als ze goed ontdooien dat je even veel kans maakt op een zwangerschap. Ik vind het moeilijk om optimistisch te blijven. Er spookt regelmatig door mijn hoofd: "Waarom zou het nu wel goed gaan". Toch maar hoop houden, want ik ken de verhalen van vrouwen die ook al tig pogingen hebben ondergaan en waar het uiteindelijk toch lukt.

Djanne

Geplaatst

@Terry, wat fijn dat je er 2 aan boord hebt! Ik duim voor je

@ Djanne ook weer spannend voor jullie.

Hier is de menstruatie dan eindelijk gisteren begonnen. Ben nu gestart met Progynova. Dinsdag weten we wanneer we naar cyprus moeten, zal de 7de of 8de april zijn. Gelukkig kan manlief mee, hij moest eigenlijk de 9de naar rusland maar vliegt nu de 11de.

Komt wel heel erg dichtbij nu!

Geplaatst

Terry, Spannende weken breken nu voor jou aan, heeeeeel veel suc6!!

Djanne, ik begrijp je helemaal, maar je zou maar net een van die vrouwen zijn die zwanger raakt van een cryo! En die ontdooitechnieken zijn zo goed, dus ik heb goede hoop voor je!

Sas, voor jou komt het nu ook erg dichtbij allemaal, spannend joh!ben benieuwd!

Morgen worden wij gebeld door de arts van het Hagazh, ik moest een megalijst bloedonderzoeken doen. Morgen de uitslag.

We hebben alle onderzoeken hier kunnen doen, behalve het chromosomenonderzoek voor mijn man. (karyotypering)

De huisarts wilde hier ook niet aan meewerken, het schijnt een bloedonderzoek van circa 500,- te zijn. En zolang het zaad goed is vinden ze dit in Nl dus overbodig. Hij betwijfelde het of dit onderzoek vergoed zou worden door de zorgverzekering.

Balen natuurlijk, maar als niemand hieraan mee wilt werken houdt het gewoon op. Ben wel bang dat we dit nu alsnog in Spanje moeten laten doen, op onze conto natuurlijk. En dat voor een onderzoek waar ws niks uitkomt. :(

Ik denk dat we deze week een afspraak plannen in Spanje en dan zal het ballen vast snel gaan rollen....Brr, vind het toch wel eng allemaal!

Geplaatst

Hoi Miranda,

Ik post hier bijna geen berichtjes meer. Maar vind het wel leuk om alles nog te volgen. Mijn man en ik zijn ook onder behandeling van Eugin, en de artsen hadden ons/hem ook gevraagd test te laten doen naar karyotypering. Gelukkig werkte onze huisarts wel mee in deze. In vind het raar dat een huisarts niet wil meewerken omdat het duur is. Als de zorgverzekeraar dit dekt, wat is dan het probleem? Als ze het niet willen dekken, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Dan zou het nog aan jullie moeten zijn.

Enige punt was wel dat wij zo'n 5-6 weken hebben moeten wachten op de resultaten. Het bloed wordt naar het lab van LUMC gestuurd voor onderzoek, en onderzoek zelf duurt wat langer dan een normale bloedtest.

Succes in ieder geval voor de komende tijd.

Geplaatst
Wat goed! Hebben ze de derde nog in kunnen vriezen?

Aan jou de taak om over hier over twee weken weer eens goed nieuws te kunnen posten. Daar zijn we wel weer eens aan toe!

Wij hebben inmiddels een datum voor de terugplaatsing van de twee cryo's. Begin mei gaan we ze, als alles goed gaat, 'ophalen' in Barcelona. Ik ben niet zo'n optimist als het gaat om cryo's, maar het schijnt dat als ze goed ontdooien dat je even veel kans maakt op een zwangerschap. Ik vind het moeilijk om optimistisch te blijven. Er spookt regelmatig door mijn hoofd: "Waarom zou het nu wel goed gaan". Toch maar hoop houden, want ik ken de verhalen van vrouwen die ook al tig pogingen hebben ondergaan en waar het uiteindelijk toch lukt.

Djanne

Spannend hoor!! Dat gevoel wat je beschrijft herken ik heel er maar we blijven met zijn allen positief! Deze twee gaan vast erg mooi ontdooien.

Geplaatst
@Terry, wat fijn dat je er 2 aan boord hebt! Ik duim voor je

@ Djanne ook weer spannend voor jullie.

Hier is de menstruatie dan eindelijk gisteren begonnen. Ben nu gestart met Progynova. Dinsdag weten we wanneer we naar cyprus moeten, zal de 7de of 8de april zijn. Gelukkig kan manlief mee, hij moest eigenlijk de 9de naar rusland maar vliegt nu de 11de.

Komt wel heel erg dichtbij nu!

Dat is al snel spannend hoor en wat fijn dat jullie samen kunnen gaan. Ik zou het echt niet zonder mijn man kunnen! Ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Hoi,

Miranda spannend morgen de uitslag. Neem aan dat je al vaker bloed onderzoeken hebt gehad en dat altijd goed was! Dus morgen weer een stapje verder!!!

Freggel hoe gaat het met jouw!!

Alle andere meiden bedankt voor alle steun dat doet me goed!!! Jullie zijn kanjers

Hier gaat alles goed! Echt een euforisch gevoel zovan het komt goed! Probeer dit echt vast te houden. Als het mis gaat is er toch de klap dan maar wat harder.

Terugplaatsing ging gewelig. Dokter was super. Terugplaasing gaat altijd er lastig. Hij heeft echt de tijd genomen en eerst de opening gezOcht en daarna pas de emmy's gehaald! Toen gingen ze zonder moeite naar binnen. De embrologe kwam na afloop met een foto super he! Het ontroerde me echt Zo van dit isons kindje! Er is er nu al 1 achtergesteld want we hebben er maar 1 op de foto.

Volgende week horen of onze andere emmy nog ingevroren kan worden ben benieuwd!

Veel geluk voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik had hier wel enige commotie over verwacht. Misschien had ik het ook beter niet kunnen vermelden op dit forum dat we er evt. 4 terug laten plaatsen. Maarja in mijn enthousiasme is het toch gebeurt. Dit is onze allerlaatste strohalm. Wij zijn inmiddels al ruim 10 jaar met dit hele gebeuren bezig. Na ruim 4 jaar was de diagnose voor ons: je zult nooit maar dan ook nooit zelf zwanger worden. Vervolgens 2 mislukte adoptieprocedures opgestart. Hierin ook kink in de kabel gekomen. Momenteel loopt er nog een 3e adoptieprocedure in de VS die ook dreigt mis te gaan door alle bekrompen regeltje hier in Nederland en omdat het financieel zowat niet op te brengen is. Vervolgens dan toch de stoute schoenen aangetrokken en met ECD aan de slag gegaan. Tot 2x toe 2 embryo's terug laten plaatsen die echt helemaal niks hebben gedaan. Uit het bloedonderzoek was zelfs niet iets te zien. Nee er stond echt

Natuurlijk mag iedereen zijn mening hier over hebben, daarom hebben we dit forum ook en waardeer ik ook hoor. Maar we hebben alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en advies ingewonnen. Maar ik wilde toch even onze beweegredenen uitleggen. Want hierna is er niks meer voor ons, ook geen adoptie.

Ik werk momenteel al parttime, mijn werkgever is volledig op de hoogte en ondersteunt me ook enorm in het hele traject. Dus dat scheelt ook enorm, en daar prijs ik me echt erg gelukkig mee. Als ik vervroegd moet stoppen met werken dan kan dat. Als 't een meerling wordt kan ik gelukkig ook stoppen met werken. We hebben hier echt alles voor over.

Meiden iedereen succes en Sas: jammer dat ik je niet zie in Cyprus. Heel veel succes!

Iedereen een hele fijne lentedag. Laat het een voorbode zijn voor een zonnig 2012 met allemaal mooie, lieve winterbaby's of anders een mooie lentebaby begin 2013.

We verdienen het!

Liefs

Hallo allemaal,

Onze mislukte poging is enigszins verwerkt (voor zover dat kan tenminste). We wachten op bericht uit Barcelona over de cryoterugplaatsing. Dat vind ik wel weer eng; het blijft toch altijd een tricky momentje dat ontdooien. Ik zie mezelf al zitten in Barcelona zonder cryo's. Nog maar niet aan denken.

Doorzettertje ik zie dat jullie al weer volop bezig zijn: spannend! Wat me verbaast is dat je vier embryo's kunt laten terugplaatsen. Wij zijn in Nederland uitdrukkelijk gewaarschuwd voor het terugplaatsen van zulke grote aantallen. Vooral Turkije schijnt berucht te zijn om het aantal terug te plaatsen embryo's. Nu vind ik ook dat Nederland erg behoudend is in de technieken wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen, maar dit lijkt me een redelijke keuze.

Tijdens onze eerst ICSI zijn er zeven embryo's de prullenbak in gegaan omdat ze wel geschikt waren voor terugplaatsing maar niet voor het invriezen. Ik vond en vind dat nog steeds zuur. Zeker gezien het feit dat buitenlandse klinieken veel verder zijn met de invriestechnieken. Door mijn werk ken ik echter een aantal mensen met twee- en drielingen die te maken hebben met ernstige complicaties. Eén moeder van een drieling waar één van de kinderen ernstig hersenletsel heeft, vertelde me dat ze erg veel moeite gedaan hadden om kinderen te krijgen. Ze zei vervolgens: "Ik wil ze nooit meer kwijt, maar als ik dit geweten had, had ik geen kinderen gekregen". Ik vond dat erg confronterend, omdat ik ook zag hoeveel pijn en moeite het haar kostte om het te zeggen.

Natuurlijk is de kans klein dat we zwanger worden van een vierling of een zevenling, maar stel dat het gebeurt, dan is het leed vaak niet te overzien.

Het is niet mijn bedoeling om hier de betweterige schooljuf uit te hangen, maar overweeg echt om de goede embryo's in te laten vriezen om ze op een later tijdstip terug te laten plaatsen, want de cryotechniek schijnt de laatste jaren echt enorm te zijn verbeterd en het verkleint de kans op complicaties enorm.

Ik hoop natuurlijk dat je helemaal geen tweede poging nodig hebt!

Djanne

Geplaatst

Heyy Doorzettertje,

Na zo'n rot en lang traject snap ik dat alle strohalmen helpen!!

Mag ik je aanraden om het ook met prednisolon te doen, hebben wij ook gedaan tot week 10 en is voor ons eindelijk na alles dat mislukt is wel gelukt om zwanger te worden. Vandaag ben ik 20 weken en wij krijgen een meisje dus wonderen kunnen echt hoor! Ik kreeg er maar 2 steeds tp omdat zij gewoon niet meer dan 2 doen maar ik snap dat jullie gewoon alles uit de kast willen trekken, je kan ook kiezen mochten jullie genoeg cryo's hebben om 2x 3 terug te plaatsen, hoe dan ook hoop ik dat het nu gewoon gaat lukken bij jullie!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hai Mineut,

Dankjewel voor je lieve berichtje! De kliniek in Cyprus schrijft inderdaad ook Prednisol voor. Die krijg ik als we in Cyprus zijn. Zij schrijven trouwens meerdere medicijnen door die ik op dit Forum wel is voorbij heb zien komen maar die we van Eugin Spanje niet mochten nemen. Ja ik heb hier echt een goed gevoel over allemaal.

Wat heerlijk dat jullie 20 weken zwanger zijn. Ja we gaan er echt volledig voor. Slik ook al sinds een ruime maand aspirine 80 mg (en natuurlijk foliumzuur), moet ook van de kliniek. Doen ze bij Geertgen ook geloof ik. We sporten allebei en voelen ons er super bij. Bakken aan energie krijgen we ervan, eten super gezond en voelen ons goed en ontspannen, zou niet weten wat we nog meer kunnen doen. En wat heerlijk is dit keer: totaal geen stress! Hotel en vlucht is al geboekt en we zijn er zelfs een aantal dagen eerder dan nodig en blijven ook langer: hebben vakantie Cyprus geboekt van 13 dagen (en het weer is er al erg lekker!), dus als we weer thuis zijn hoeven we ook niet meer zo lang te wachten. Omstandigheden zijn allemaal goed, alleen een beetje geluk denk ik.

geniet van je zwangerschap!

Liefs

Heyy Doorzettertje,

Na zo'n rot en lang traject snap ik dat alle strohalmen helpen!!

Mag ik je aanraden om het ook met prednisolon te doen, hebben wij ook gedaan tot week 10 en is voor ons eindelijk na alles dat mislukt is wel gelukt om zwanger te worden. Vandaag ben ik 20 weken en wij krijgen een meisje dus wonderen kunnen echt hoor! Ik kreeg er maar 2 steeds tp omdat zij gewoon niet meer dan 2 doen maar ik snap dat jullie gewoon alles uit de kast willen trekken, je kan ook kiezen mochten jullie genoeg cryo's hebben om 2x 3 terug te plaatsen, hoe dan ook hoop ik dat het nu gewoon gaat lukken bij jullie!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi Doorzetterje en alle anderen,

Toch nog maar even terugkomen op het aantal terug te plaatsen embryo's. Ik respecteer je beslissing om drie of vier embryo's terug te plaatsen, maar ik zet vraagtekens bij het beleid van de gynaecoloog of de kliniek die dit voorstelt. Zoals ik al eerder vertelde, zijn er bij ons tijdens de drie icsi's ongeveer 14 embryo's vernietigd omdat ze wel geschikt waren om terug te plaatsen maar niet geschikt waren om in te vriezen. Dat is zuur nu we nog steeds 'met lege handen' staan. Als de gynaecoloog tijdens de terugplaatsing had gevraagd of ze er vijf/zes/zeven zou terugplaatsen zou ik, vrees ik, zonder aarzelen "ja" hebben gezegd. Net als iedereen op dit forum willen wij dolgraag een kind.

Wij, en dan bedoel ik al die vrouwen die al zo lang wanhopig bezig zijn om een kind te krijgen, moeten in dat soort gevallen tegen onszelf in bescherming worden genomen. Een arts/kliniek hoort wat mij betreft het belang van mij en de mogelijke kinderen in het oog te houden. Ik heb na mijn miskraam wel eens intens verdrietig geroepen dat ik er alles voor over zou hebben om nogmaals zwanger te worden en te blijven. Toen zei mijn man: "Alles is te veel". Ik realiseer me dat dat ook zo is: ik mag mijn gezondheid (binnen grenzen) in gevaar brengen, maar ik mag niet de gezondheid van mogelijke kinderen in gevaar brengen door risico's te nemen die vrijwel alle artsen in Europa als onverantwoord zien. Het is niet zo maar dat het doel van fertiliteitsartsen is om zo mogelijk een eenlingzwangerschap te realiseren. Natuurlijk worden er talloze gezonde meerlingen geboren, maar een meerlingzwangerschap levert relatief enorme risico's op voor moeder en kinderen. Zeker als het gaat om een een drie- of vierling.

Een schoonzus van mijn vriendin is gynaecoloog en zij zei pas: "Verantwoord ouderschap begint al voor de conceptie". Die uitspraak deed ze niet in het kader van eiceldonatie, maar ik voelde me wel aangesproken.

Twee, drie of vier kinderen zouden ook hier van harte welkom zijn, dat is wat mij betreft geen punt van discussie. Als je me nu vertelt dat ik vanaf morgen negen maanden plat moet liggen en dat de beloning een gezonde drieling is, dan spring ik nu mijn bed in.

Het is zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen en ik hoop dat je een geweldige tijd hebt op Cyprus!

Djanne

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@ Terry: Hoe is het met je? Kan je het een beetje uithouden in de ww? Mijn duimen draaien overuren voor jullie

@ Hoe is het verder met de andere meiden? Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen.

Nou ik heb vanmorgen GG gebeld voor een telefonische afspraak met dr. Ruis. Eerst kon het vrijdag maar dan ben ik jarig en zit 'savonds in de schouwburg dus ging hem niet worden want overdag dat hij mij dan zou kunnen bellen ging bij GG niet. Nu staat er een afspraak voor volgende week woensdag 's avonds na 20.00uur. Het is dus nog een week wachten ben benieuwd.Meiden geniet allemaal van het heerlijke lenteweer.

XXX.

Geplaatst

@ Terry, ik duim voor je!! je klinkt heel positief!

@ Nal, goed weer wat te lezen van je!

@ Doorzettertje, jammer dat we elkaar niet gaan zien op Cyprus.

@ Corina, fijn dat je een belafspraak hebt

@ Mineut, lekker dat je zo goed gaat en een meisje...wauw!!!

Wij hebben net gehoord dat 9 april (2de paasdag!!) de tp is. Dus ben nu een het zoeken naar tickets. Ik denk dat we 7 april vliegen en dan 10 april weer terug.

het komt nu wel heel erg dichtbij!1

Geplaatst

Ik logde in om te kijken hoe het jullie vergaat.

Corina: Ik hoop dat je snel aan de beurt zal zijn.

Maya: Heel veel geluk meis!

Alle nieuwe meiden ik duim dat jullie wens en droom uit zal komen.

Djanne: Heel mooi verwoordt.

Het is niet om aan te vallen. Zeker als het een laatste kans is grijp je alles aan. Maar artsen zouden het belang van moeder en kind voorop moeten hebben staan.

Chantal: Hoe gaat het met jou?

Ik had een bericht van Milena gekregen.

Ik wil niet in beeld maar ik vind het wel goed als er meer bekendheid aan ecd wordt gegeven zodat andere vrouwen zich hier in gaan verdiepen en meer vrouwen geholpen kunnen worden.

Ik heb mijn telefoonnummer achtergelaten.

Mijns inziens is dit niet om kritiek op mensen te hebben maar te informeren en meer bekendheid te geven.

Alle meiden zet hem op! Ik gun het jullie zo!

Ik hoop binnenkort meer nieuws van mij kant met jullie te kunnen delen.

Geplaatst

Wat super dat jullie voor mij duimen nu komt het vast goed!

Sas spannend hoor!!!!

Hier gaat alles goed ben ontspannen. Had verwacht heel moe te zijn maar dat is niet!!! Ook geen lichamelijke klachten kortom het gaat super

Corine hoop dat je wachten word beloond!

Knuffel voor jullie

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

@All, hier momenteel stress in de tent. Er gaat iets mis met het transport van de zaadjes vanuit duitsland naar Cyprus. Het vliegveld/vliegmaatschappij wil niet meewerken, ze zien het als gevaarlijk materiaal( idioten). de Kryobank waar ze zijn opgeslagen laat regelmatig zaadjes vervoeren naar spanje,en dat is geen probleem.Maar omdat het om een niet europees land gaat is het een probleem. Duitsland wacht nu op de zaadjes om weer terug te komen bij hun en gaat het dan nog een keer proberen. Als het materiaal niet op 2 april in cyprus is is er dus een magprobleem. Dan zal denk ik wel de punctie bij de donor gedaan worden en zullen de eicellen ingevroren worden. Geen idee wat dat inhoudt voor de kwaliteit, dan dus ook geen tp op 9 april...

De Kryobank is echt heel meelevend en doet zijn uiterste best daar ligt het niet aan.

Kortom stress hier en ik kan niets doen dat is het ergste. En dan heb ik ook nog (weer) een blaasontsteling waarvoor ik nu weer een kuurtje heb gekregen.

Bah kan het nou nooit eens normaal???

Sorry voor het ego verhaal, moest het ff kwijt.

Liefs

Geplaatst

Hoi Sas,

Kan je man (als het echt niet anders kan) de dag van de punctie niet naar Cyprus vliegen? Nu ik het schrijf bedenk ik dat jullie zaad volgens mij via Tese verkregen is. Geen goed idee dus.

Is de Nederlandse ambassade bellen een optie om het vervoersprobleem te bespreken? Nu is het nog geen weekend en dan kunnen ze misschien een vervoerbewijs voor je regelen. Als ze dat niet kunnen, weten zij misschien een mogelijke instantie die je dat wel kan leveren. Ik bedenk nu dat organen voor transplantatie ook soms via een vliegtuig vervoerd worden naar andere landen. Ik zou er een telefoontje aan wagen. Zij zijn immers gewend aan het vervoer van lichaamsmateriaal en werken ook altijd onder tijdsdruk en internationaal.

Heb je contact gehad met de kliniek? Volgens mij kunnen ze zonder problemen eicellen invriezen, maar volgens mij hadden jullie alles al geboekt dus dat lijkt me de optie voor als alles niet lukt.

Als ik nog een heldere ingeving heb, laat ik je dat weten.

Sterkte en het komt vast goed!!

Djanne

Geplaatst

Hoi Djanne, we hebben idd via Tese zaad. Via de normale weg zijn zijn zaadjes wardeloos zeg maar.

Alle papieren en bewijzen zijn in orde. Het lab waar ze zijn opgeslagen verzend regelmatig zaadjes naar bijv Spanje. Zij begrijpen ook niet wat het probleem is en doen echt enorm hun best ons te helpen. Een vriendin van mij is stewardes en weet de regels. Het is materiaal wat niet in de cabine mee mag maar wel in het laadruim mits het voldoet aan bepaalde eisen en bewijzen. En die zijn in orde.

Het pakket is gistermiddag laat weer opnieuw aangeboden voor transport. Het is dus afwachten of het nu geaccepteerd wordt. Grootste probleem is de tijd, indien op 2 april niet op cyprus, dan loopt allles mis.

Kortom het blijft nog even spannend hier.

Dank voor het meedenken!!

Geplaatst

Heb net gehoord dat het pakketje nu in Instanboel is...jippie!! Ik ben pas opgelucht als het veilig in de kliniek in Cyprus is,maar het lijkt goed te komen. pfff

Geplaatst

jeetje wat een spanning, nu maar hopen dat het laatste stukje ook goed gaat.

worden echt spannende weken voor je sas, hopen op een goede afloop.

we hadden zelf als alles goed was gegaan vandaag onze eerste echo gehad, best een beetje emo, maar komt goed.

vorige week ook gebeld door spanje hoe het met ons ging en de behandeling besproken en wat evt de verdere opties zijn. nog maar even over na denken wat we nou precies willen.

iedereen alvast een fijn weekend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden