Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Freggel, wat is estradiol?

Vreemd dat de arts niet kon zien hoeveel folikels er waren. Heeft de donor ( veel) overgewicht?

Een vriendin van mijn had nl erg veel overgewicht en daardoor was het lastig om goede echo's te maken. Ze moest haar buik optillen en nog lukte het heel moeizaam..

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Miranda!

Mijn donor is inderdaad wat te zwaar. En dan met name rond haar buik, in vergelijking met de rest van haar lichaam. Ze is niet heel veel te zwaar, maar een kilo of 20 mag er wel af. De vorige keer was het wat duidelijker allemaal. Nu zagen ze wel wat, maar niet goed te tellen.

Zodra de folli's groter worden zakken de eierstokken ook wat, dat scheelt weer met echo's.

Maar voor nu is het wel vervelend, je weet zo niet goed wat je kunt verwachten a.s. vrijdag. Wie weet zijn het er 30, of misschien 'maar' 10.

Vanwege 2 keizersnede's is het drukken op de buik, om alles beter te zien, ook erg pijnlijk voor haar.

En jouw vriendin, moest zij haar buik zelfs optillen, jeetje. Hoe is haar punctie dan gegaan? Lijkt me dan zeker geen pretje.

Ohja, Estradiol. Dat zijn Oestrogenen. Die worden normaliter door de eierstok geproduceerd en zorgen o.a. voor de opbouw van het BMS.

Geplaatst

Punctie was een ramp. Gelukkig wel onder narcose, ze was in Dusseldorf.Aan een kant konden ze niks aanprikken, uiteindelijk bleek ook nog eens dat de folikels leeg waren. Maar haar eicelvoorraad was zo goed als op, dus dat was heel zuur een extra bevestiging. :(

Geplaatst

Hallo, echo gehad een mooi vruchtzakje maar nog geen. Hartje. Had dit wel gehoopt maar verloskundige zei dat het er goed uit zag. Donderdag weer een echo en hopelijk dan wel een hartje!

Freggel jammer dat ze niet kn zien hoeveel erg klaar laggen maar dat gaat vast goed komen vrijdag. Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry dat ik even inbreek, ik hoop/denk dat jullie mij misschien kunnen geruststellen.

Het is namelijk zo dat wij een cryo tp gehad in niet natuurlijke cyclus. Hebben estradiol gebruikt om bms op te bouwen. Vlak voor tp ook de bollen moeten gebruiken. Nu is het zo dat we een positieve test hebben. En we de estradiol moeten gebruiken tot week 7. Maar, nu zag ik in de bijsluiter dat deze niet gebruikt mogen worden bij een zwangerschap. Dus, schrik! Morgen ga ik sowieso bellen, maar misschien hebben jullie ervaringen hiermee, icm met een tp bij degene die ecd doen.

Geplaatst

Hoi Teddy,

Dankjewel!

Wij doen geen ecd, maar omdat jullie de terugplaatsingen wel/ook op deze manier hebben, dacht ik dat jullie wel antwoord op mijn vraag hadden. :-)

Ik zie nu trouwens dat jij ook zwanger bent, proficiat!! Hopelijk een mooie echo donderdag!

We zijn gewoon heel onzeker omdat vorige zwangerschap een MA is geworden. Dus toen ik de bijsluiter nog eens las sloeg de paniek een beetje om het hart.. Maar jij moet deze

ook tot week 7 slikken?

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een snelle reactie, we zijn pas thuis. Vanmiddag al om 16.45 uur vertrokken naar GG.

Het was er druk, vandaar dat we pas tegen 22.00 uur thuis waren. Maar het was de moeite waard.

Het BMS was vandaag 6.8/6.9. En dat vond de dokter gelukkig goed genoeg.

Vrijdag 20 april krijgen we een TP. Ben zo blij, dit positieve nieuws had ik weer ff nodig.

Zal van de week even wat uitgebreider reageren, ben nu zo moe dat ik ga slapen.

Liefs Maya

Geplaatst

@Maya: Joehoe wat een geweldig goed nieuws zeg ik zou zeggen op naar een mooie TP vrijdag. Ik ben zo blij voor je.

@Terry: Fijn dat de echo goed was. Ik hoop voor je dat ze bij de.volgende echo een hartje zien. Probeer vertrouwen te hebben al is dat makkelijk gezegd dan gedaan. Ik duim voor jullie.

Meiden fijne dag ga zo werken.

XXX

Geplaatst

Maya, jes eindelijk krijg gewoon tranen in mijn ogen eindelijk een stapje verder. Op naar een mooizwangerschap

Pippe, ikmoet ook nog 7 weken etadiol en de bollen gebruiken. Snap dat je onzeker bent dat ben ik ook. Sterkte met wachtn op d echo

Geplaatst

@Maya spannend hoor op naar de TP.

@ Terry ben blij voor je dat op de echo het vruchtzakje goed te zien was

@ Freggel spannend hoor bij jullie

Vandaag heeft onze donor bericht gehad van de gyn. bij de laatste afspraak is er bij haar bloed af genomen, een uistrijkje gemaakt en een inwendige echo gemaakt.

Gelukkig vandaag te horen gekregen dat alles goed was.

Nu afwachten op de volgende stap in het voortraject, een gesprek met de med. psych. Spannend hoor. We hopen dat we in Juni / Juli weten of we kunnen beginnen met IVF met ECD

Ik ken nog niet alle afkortingen die hier gebruikt worden, dus mijn vraag is, of iemand me wegwijs kan maken in de meest gebruikte afkortingen.

Geplaatst

Top Maya en Freggel met jullie bms (baarmoederslijm)!! En vrijdag de tp Maya! Succes!

Jullie zouden het moeten mengen, dan is het perfect ;-)

Terry, geweldig, je echo!! Vlg x misschien met kloppend hartje !

Corina, ook bijna!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben er ook een keer weer. Het is een tijdje geleden maar had even een dipje.

In de tussentijd is er het een en ander gebeurt.

Ik heb afgelopen vrijdag 13 april, een tweede terugplaatsing gehad. IK mag een test toen op 26 april.

Voor mijn gevoel gieren de hormonen al door mijn lijf.

Voel me heel anders als de vorige keer, dat zegt w.s. niets hoor maar het valt me zo op.

Ben nu behoorlijk moe, labiel, misselijk en ga zo maar door.

De vorige keer was ik niet zo belachelijk moe en zweverig.

Nou goed we kunnen niets anders doen dan afwachten, vindt het wel dubbel spannend...

Waren jullie pogingen voor jullie gevoel ook anders?

Tevens is ons verteld dat de embryo zich in tussen heeft gedeeld... dus dat is helemaal een verrassing als alles goed mag gaan.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi Terry,

Wat mooi zeg, krijg er zelf tranen van in de ogen...

Hopelijk klopt het hartje vandaag wel.

Geniet ervan..

Ik zit nu in de wachtweken vindt het erg spannend, vorige keer ging het na 5 weken mis

Geplaatst

Hey Maja,

Ik wens je morgen heel veel succes, wij hebben vorige week vrijdag een tp gehad in geert gen....

IK zal voor jullie duimen.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Bootje: Heel veel succes in de WW en ik ga heel hard voor jullie duimen voor een positieve test.

@ Maya: Heel veel succes morgen met de TP ik ben zo blij voor je. Heb je al gehoort hoe het ontdooien is gegaan??

@ Terry : Heel veel succes met de echo vandaag ik hoop zo dat er hartaktiviteit te zien is moet gewoon!! Laat het ons evt weten??

@ Sas67: Hoe is het met je? Weet je al iets meer??

@ Doorzettertje: Idd heel veel succes toi toi toi??

@ Freggel: Spannend wie weet lopen we mss wel bijna gelijk op zou leuk zijn.

@ Mees : Lief van je dat je ons regelmatig kom steunen en positieve vibe komt brengen. Hoe is het met de kleine manneke??

Hier niet zoveel nieuws dinsdagavond de laatste tablet provera geslikt dus nu wachten op onttrekkingsbloeding zodat ik een week daarna een BMS check kan krijgen.

Meiden heel veel succes ik denk aan jullie.

XXX

Geplaatst

@ mees dank je wel..... het blijft me maar bezig houden voel me zo anders als de eerste keer, ben erger misselijk en ben zo vreselijk moe, voel me net een oud wijf. Ik ben altijd wel bezig als ik vrij ben maar kom niet verder dan stofzuigen en dat soort dingen. Verder hang ik wat in huis rond.

Apart he... Blijf wel tegen mezelf zeggen dit zegt w.s niets of het nu wel goed gaat! Was het maar een aantal maanden verder.. hihi

Ben ik aan het zeuren nu??

@ Corina dank je wel... jij ook heel veel succes en zal duimen...

Geplaatst

Hallo meiden, even een kort berichtje uit het zonnige Cyprus! Gisteravond laat aangekomen. Toen we gister nog op Schiphol stonden kreeg ik een mailtje van Dogus dat als ik toch eerder in Cyprus zou zijn dan nodig ze graag een echo wilden maken voor het bms. Dus vanochtend al in de kliniek geweest. Mooie kliniek met prettige mensen! Mijn contactpersoon Julie is gewoon overal bij, echt heel fijn. Ook straks bij de Tp! Ze is Engelse dus begrijpen elkaar perfect. Zo zou het overal moeten gaan. Echt een lieverd. Dus even echo gemaakt en ik moet nu 4 ipv 3 Progynova slikken voor de opbouw van het bms. Dat moet dus om de 6 uur: de 1e neem ik 's ochtends om half 6 (!) en de laatste om 23.30.... Korte nachten dus ;)Als onze donor zover is denk ik dat ze zaterdag of zondag de punctie heeft en mag mijn man ook zijn kunstje doen: alles vers dus.Het is wat lastig om op mijn telefoon terug te kijken dus kan helaas niet iedereen beantwoorden. Dus iedereen veel succes!Liefs!

Geplaatst

Hallo,

Jes een kloppens hartje!!! Super he!!

Doorzetertje, spannend hoor! Ik duim vorr je en hoop dat er mooie embryo's ontstaan en je een terugplaatsing krijgt!

Bootje, ik voelde me ook anders dan de andere 5 teruplaatsingen. Ik duim voor je op naar een positieve test

Mees bedankt voor je steun

Maya, ik duim voor mooi ontdooing!!!! Dat het maar een blijvertje mag worden

eggel volgens mij moet jij morgen weer ik hoop dat de folikkels nu wel goed te zien zijn

Geplaatst

Bootje, klinkt wel goed hoor, misselijk en moe! We gaan ervoor dat dat komt omdat je zwanger bent!

Terry, n hartje kloppend en wel! Olé!

Corina, graag gedaan hoor! De kleine man wordt al zo wijs. En maar lachen ook! Blij !!

Doorzettertje. Klinkt top! Ja fijn zo persoon die je begeleidt. En dus 4 tabletten. Ja, opletten hè; en ook nog 's korte nachten daardoor. Nou, spannend hoor. Laat snel weten hoeveel eitjes enzo. We leven mee vanuit Holland ! Xx

Geplaatst

@ Terry: Oh meis wat geweldig nieuws heerlijk nu genieten genieten genieten.

@Doorzetterje: Heel veel succes op Cyprus en dat je maar met een mooie emmy('s) aan boord naar huis mag komen.

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden