Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dianne,

Ik denk niet dat het iets met kleinzerig zijn te maken heeft. Het ligt er ook aan hoe je eierstokken liggen wanneer ze aangeprikt worden. Iedereen beleeft zo'n punctie natuurlijk ook anders. Ik vind afhankelijk zijn van een donor nu veel lastiger! Ik lig er liever zelf dan heb ik ook het idee dat ik er "iets voor doe". Dit voelt zo passief: wachten, wachten en nog eens wachten.

Sas, heb je nu nog contact met de kliniek in Cyprus? Ik kan me overigens voorstellen die zij uiteindelijk niet verantwoordelijk zijn voor wat er is misgegaan. Ze hadden natuurlijk wel veel meer hun best kunnen doen om de informatie boven water te krijgen. Ik hoop dat jullie weer snel het circuit in kunnen!

Djanne

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Corine Wat een goed nieues 3 goede embryo's spannend hoor op naar een mooi terugplaatsing!

Freggel, Wat fijn dat alles zo vlot gaat en dat het goed voelt!!

Nal zwanger super he!!! Hoe voel je je?

Maya, ik had zo gehoopt dat je bms nu wel de gewenste dikte had! Heb je erg veel last van die hoge dosering? Ik duim voor je

Dianne, super allemaal bevrucht!

Sas, ik hoop dat voor jouw snel betere vooruitzichten komen. Wat hebben jullie een pech! Dikke knuffel

Hier eigenlijk geen bijzonderheden. Voel me goed!!

Knuffel voor iedereen

Geplaatst
Hi meiskes,

Jeetje Sas wat een afschuwelijk verhaal, wij hadden inderdaad ook zoveel dingen die niet gingen zoals het zou moeten bij IVI valencia ook daarvan zoveel onnodige stress etc. gehad. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat er een goede oplossing zal komen, je kan anders ook nog Ava Peter in Riga proberen, daar zijn zij echt super wie weet kunnen zij wel helpen.

Terry whihoeee wat een goed nieuws super gefeliciteerd en op naar de wachtende aftellende dagen tot de echo's!

Liefs,

Mineut

he Mineut, ja zo zie je maar dat het overal fout kan gaan. Maar we gaan door en ik ga je volgen!!! Zal straks ook ff op je pb tje reageren

Geplaatst

@Djanne, ik heb minimaal contact met Cyprus, op mails van mij wordt pas na 2-3 dg gereageerd en antwoorden zijn minimaal. Natuurlijk hebben zij geen schuld,maar ik vindt de communicatie echt waardeloos. Zeker als er gedoe is, is het fijn als je je kliniek gewoon kan bereiken om te overleggen.

@Terry, lief van je, maar denk jij nu maar aan de kleine uk in je buik! En stuur maar heel veel positieve energie van jou naar ons allemaal!

Geplaatst

Corina,

Wat een super nieuws zeg daar moet toch jullie toppertje tussen zitten hier gaat het kaarsje weer branden en ga met alle macht duimen dat jullie nu een keer geluk mogen hebben.

Nal en terry, van harte gefeliciteed met jullie zwangerschap eindelijks is ook weer goed nieuws hopelijk volgen de andere dames snel!!!!

Freggel, sorry hoor meis had jou en Terry door elkaar gehaald ( tja die dementie hier soms)

maar heb gelezen dat het voor jullie nu ook weer eindelijks gaat starten dus ook voor jou gaat er weer een kaarsje aan en blijf ik duimen!

Sas, meid wat een k....... Situatie zeg snap dat jullie er helemaal doorheen zitten hopelijk komen jullie er uit!

Maya meid kom op he ook van mij alle positieve energie zodat jij nu ook eens een mooie bms dikte mag bereiken deze week!

Meis ik hoop zo dat jij nu ook is snel goed nieuws hier mag melden! Jullie verdienen het allemaal zo!!!!

Hier alles goed ben al wel zo goed als gestopt met werken zo goed als dat gaat met een eigen zaak maar werk dus zo min mogelijk ivm met BI en harde buiken.

Verder moeten we nog heel veel doen het kamertje van onze dochte r is bijna klaar met schilderen en dan nog even nieuwe vloerbedekking en dan haar nieuwe meubels erin en klaar, dan de wieg weer naar beneden zodat we de babykamer weer klaar kunnen maken met stoere jongens dingen.

Pulletje heb je pb gelezen reageer binnenkort even als mijn laptop het weer doet via de telefoon vind ik zo lastig;)

Geplaatst

Corina

Joehoe 3 emmys wat goed!!!!

Eindelijk schot in de zaak....!!

Ik wist niet wat ik las daarstraks had een paar daagjes niet op dit topic gekeken en las 3 emmys voor Corina, blij verheugd!!

Op naar een goed warm bedje voor de emmy en dan TP...!!

Zorg goed voor je conditie en je vitamintjes en geen stress lekker fit de TP toegemoet!

Liefs Claudia

Geplaatst

Corina!! wat een goed nieuws zeg!!! zit hier te stuiteren op mijn bank!!!

Freggel, bij jullie gaat het ook langzaam richting punctie (owkee, eerst nog spuiten door de donor), maar de stappen zijn weer gezet. Spannend meid!!! duim voor jullie!

Terry en Nal, gefeliciteerd meiden!!!! nu lekker genieten!!!

maya, balen dat je bms niet goed wil groeien. Hoop dat het toch de juiste dikte krijgt zodat alles kan doorgaan!!!

wij zitten ook weer in de race met onze eigen icsi. maandag de 1e fm.

dames, ik denk aan jullie en hoop dat we dit jaar nog meer positieve resultaten op het forum te zien krijgen, zowel in de vorm van een positieve test en een doorlopende zwangerschap!!!

Geplaatst

@Corina: mooi aantal!! Ik vroeg me alleen af waarom ze pas later teruggeplaatst worden en niet meteen?(dus binnen 5 dagen na de punctie) Of is dit normaal in het Geertgen met eiceldonatie?

@Dianne: Goed gedaan hoor, 8 emmies! Vreemd dat je ongesteld bent geworden, ligt zeker aan die hormonsters?

@Maya: Ik hoop dat je bms mooi gegroeid is, frustrerend als het zo moeizaam gaat zeg..

@Freggel: Oeh, dat gaat al opschieten zeg!!!Spannend, hoop op mooi resultaat, duimduimduim!!

@Sas: Dat is inderdaad erg summier, dat contact met Cyprus.Schandalig eigenlijk, zeker als je in zo'n stresstoestand zit. Ook al weet je dat ze niet veel kunnen betekenen, het is de toon die de muziek maakt he en als er dan amper gereageerd wordt is dat afschuwelijk!!!!Erg slecht ook voor die kliniek zelf, want tegenwoordig zit iedereen op internet, dus dit is hele slechte reclame voor ze.

@Terry, ik mis een mooie banner bij jou!!Of wacht je daarmee tot je een echo gehad hebt?

@Tool: succes met de fm !

Hier stijgt de spanning , nog een week en dan gaan we naar Spanje voor het intakegesprek.

Had een paar vraagjes. Wat kan ik verwachten? Het is nogal wat om opeens afhankelijk te moeten zijn van een donor, wat moet ik gaan doen? Ik las al iets over decapeptyldepots en de pil slikken etc.Ik heb een normale cyclus, moet ik dan aan de pil?? en die decapeptyldepot, is dat even 'slecht' als de normale decapeptyl? Daar ben ik heel bang voor, heb ooit eens 3 weken deca moeten spuiten voordat er pas een stimulatiemiddel bij gespoten mocht worden. En die 3 weken waren afschuwelijk, opvliegers, nachtzweten en migraine. Kan ik dit weer verwachten? Ik ben graag een beetje voorbereid. ;)

Geplaatst

Hallo lieve meiden, dank jullie wel voor de felicitaties.

Ik dacht voorheen dat de ww killing waren. Ik kan zeggen dat de dagen naar de eerste echo ook aardig killing zijn. Het blijft toch een verrassing wat je daar te horen krijgt.....

Ik voel eigenlijk zo nu en dan van alles nog wat. Ik weet alleen niet wat het betekent. Ik denk dat ik zoveel met mijn lichaam bezig ben nu, dan ik ook van alles en nog wat voel. Gewoon nog even afwachten tot de echo.

Geplaatst

Hey Miranda,

Ff snel:

Ja, normaliter moet je eest aan de pil (ook bij normale cyclus; heb ik ook), dan deca depotspuit en dan bms-opbouw meds.

Ik had geen last vd deca. Maar kan voor n ander anders zijn.

Freggel, corina, jullie gaan goed!

Maya, succes met bms!

Doorzettertje, bijna!!!! Succes en genieten!

Sas, heb pb gestuurd.

Tool, succes met fm maandag!

Chantal, rustigjes aan en leuk, de babykamer maken!

Alle anderen ook succes en volg mineut en terry en Chantal ;-)

Geplaatst

@Miranda: ik ben even kwijt waar je naartoe gaat in Spanje. Wij zijn naar Eugin in Barcelona geweest. Ik hoefde daar niet aan de pil, omdat ik een natuurlijke cyclus heb. Ik moest rond dag 18-20 van mijn cyclus mijn deca prikje nemen (de gewone denk ik), en dan afwachten tot je ongi wordt. Meestal word je binnen 10 dagen ook wel ongi. Vanaf dat moment begin je met de pleisters. Met de bollen is het even wachten tot de punctie vd donor. En dan is het afwachten tot de donor klaar is voor de punctie. Die periode is ook wel erg spannend, je hebt geen flauw benul wanneer je gebeld wordt. Bij Eugin word je niet op de hoogte gehouden of ze wel/geen donor hebben gevonden. Heel veel succus de komende tijd!

Geplaatst

Thanks voor de reacties!

Nal, die pleisters??daarmee bouw je je bms op? En de bollen, dat is utrogestan neem ik aan? Wij gaan naar imfer,dat ligt in Murcia, in de buurt van Alicante.

Kan me voorstellen dat het nu spannend voor je is, ik hoor niets anders van vrouwen die in deze molen zijn zwanger geraakt. Heel veel suc6 bij de echo, wanneer krijg je die?

Geplaatst

Lieve dames,

Vandaag bruine afscheiding, geen rood te zien, Wat maakt dit mij onzeker. Schoonzus van zus is verloskundige en heeft gezegd dat dit kan gebeuren en zolang het o ud bloed is, is het niet erg. Maar ik wordt gek van onzekerheid.!

Iedereen heel veel sterkte

Knuffel van mij

Geplaatst

Hoi Miranda,

Ik moet na de decapeptyl geen pleisters plakken, maar Progynova slikken. Zo zie je maar: iedereen volgt weer een ander protocol. Helaas is ecd niet voor iedereen de direkte oplossing. Volgens mij slaagt gemiddeld ongeveer 50 procent van de pogingen.

Spannend dat het voor jullie nu ook gaat 'beginnen'. Ik moet zeggen dat ik de hele procedure weinig voor vindt stellen (als er zich geen al te onvoorspelbare dingen voordoen zoals bij Sas). Als je een huisarts hebt die mee wil werken aan het uitschrijven van de medicijnen dan is dat wel erg handig. Wij krijgen €1500 korting wanneer we de medicijnen voor de donor meenemen. De Decapeptyl moet je ook bij een arts of verpleegkundige laten zetten.

Wat vervelend is en blijft is het wachten en de enorme teleurstelling als zo'n poging dan ook weer niet lukt. Dat verdriet went nooit en viel mij wel weer rauw op mijn dak.

Succes!

Djanne

Geplaatst

Klopt Terry, bruinig is niet erg. Maar toch; kan me goed voorstellen dat je onzeker bent. Is ook killing. Wanneer heb je de echo?

Blijf positief; je bent en blijft gewoon zwanger!!

Xxx,mees

Geplaatst

@ Terry,

Ik zou me inderdaad niet al te druk maken, bruine afscheiding kan geen kwaad. Dit is nog wat oud bloed wrsc.

Hoe ver ben je nu in je zwangerschap??

Wij hebben een bekende donor inderdaad ( om nog even op jou vraag te reageren).

Geplaatst

Terry, klopt inderdaad dat bruine afscheiding niks hoeft te betekenen.

Ik heb deze zwangerschap tot 13 weken op en af bloedverlies gehad zelfs echt rood maar zolang je gee buikpijn of echt kramp hebt hoef je je nog niet druk te maken, snap heel goed dat dit killing is en je erg onzeker maakt maar meis gaat vast goed komen.

Weet niet wanneer jij je eerse echo hebt maar ik kreeg na de 1e bloeding precies met 6 weken een echo misschien dus even bellen of je niet eerder mag komen?

Geplaatst

Terry meis, komt vast goed. IK heb er een goed gevoel bij. Ik hoop dat je zsm terecht kunt meid, dan ben je weer wat gerustgesteld.

Even een snelle, zit op mijn werk.

Onze donor is gisteren ongi geworden. We zijn dus officieel begonnen. Ik moet vandaag weer voor een echo BMS, en ze gaat bellen of ze met mij mee kan komen.

Ze moet namelijk op CD 2,3 of 4 een uitgangsecho laten maken. CD 2 is vandaag, ben dus benieuwd.

Over een kleine 2 weken hebben we al een punctie, als alles goed gaat. Mega spannend weer. IK zal nu al moeten gaan plannen met het medicatiegebruik. (Prednisolon, Ascal etc)

Ik lees en reageer later wat uitgebreider.

Liefs Freg

Geplaatst

Spannend Freggel!!

Terry, kan me voorstellen dat je in je broek poept! Toch zijn er veel vrouwen die dat hebben. Ik hoop dat je snel voor een echo kunt langskomen om die geruststelling te krijgen!

Geplaatst

Spannend freggel nu gaat het echt snel op naar mooie embryo's!

Dank je wel miranda ik mag vanmiddag of vanavond naar de verloskundige hopelijk een mooie echo hou jullie op de hoogte!!;

Sannemiek, fijn een bekende donor bijzonder dat iemand dat voor je wil doen. Ik benvongeveer 6 weken zwanger

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik wil jullie eerst heel erg bedanken voor jullie super lieve reactie's doet mijn goed.

@ Claudiaatje: Hoe is het met jou en Noa?

@ Chantal33: Hoe is het met je lief dat je nog steeds met ons alle meeleeft.

@ Tool: Spannend voor jullie ga heel hard voor jullie duimen.

@ Terry: Fijn dat je vanavond langs mag komen komt helemaal goed hoor, ik sluit mij ook aan met wat de rest heeft geschreven.

@ Freggel: AAAAAAA spannend wat fijn ik blijf duimen hoor voor jullie. Ben blij voor julie dat het echt is begonnen. Succes vanmiddag bij GG ik hoop dat je donor mee kan.

@ Maya: Succes morgen bij GG ik hoop zo erg dat je BMS nu wel goed is.

@ Voor iedereen die ik vergeten ben sorry maar voor jullie natuurlijk ook heeeel veeel succes. Duim voor jullie.

Hier geen nieuws nog 2tbl Provera en dan wachten op de ongi.

Fijne dag allemaal.

XXXX.

Geplaatst

Hoi meiden,

Terry, hoe is het gegaan?? Ik hoop zo op goed nieuws :-))

Maya succes vandaag :-)

Tool, ook jullie aan het begin van de behandeling. Nou, jij bent ik goede handen hoor. En ook een soort van schema wat ik ook ga gebruiken. Heel veel succes!!!

Gisteren BMS meting gehad. Hij is nu ongeveer 8 á 9 mm. Ze kon hem heeeeeel moeilijk meten, dus we houden even een slag om de arm. IK vond het al best wel wat, bijna 10 mm......en we moeten nog wel een dag of 9 tot een punctie. Ik blijf op 1 Estradiol staan.

het is ook nooit goed. Bij de een duurt het een half jaar voordat het op dikte is, en bij mij gaat het weer wat te snel. Maar goed, komt vast goed.

Donor heeft ook echo gehad, maar ook bij haar was het moeilijk te zien. Ze kon dus niet zien hoeveel follikels er ongeveer klaar lagen. We hadden dezelfde arts, wellicht ligt het aan de arts? :-S

Ze gaat verder met de injecties en spuit er vanaf donderdag iets extra;s bij. an moet ze vrijdag weer terugkomen. Ikzelf hoef pas de keer erna weer mee.

xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden