Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ach corina! wat k@;$@ voor jullie! kan me je verdriet en onmacht heel goed voorstellen! probeer dit n plekje te geven (cliché ik weet t) en wellicht is n immunologisch onderzoek wel n optie voordat je met de 3e cryo aan de slag gaat! je zou wellicht ook al vit d kunnen gaan gebruiken. is ook voor o.a t immuunsysteem en omega3. meid, had je zo graag n positieve test gegund en n goeie zwangerschap! voor nu een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi Corina,

Tja wat moet ik nu toevoegen aan wat er al geschreven is. We kunnen je geen van allen troosten en ik word zelf altijd zo opstandig van al die goedbedoelde opmerkingen dat "jouw tijd ook nog wel komt". Misschien moet je vandaag maar gewoon toegeven aan je verdriet en je bed in duiken met een boek en heel veel snoep.

Hoe is het met je man? Ik merk dat ik in dit traject de mannen nog wel eens vergeet. Wij voelen nog ons lichaam, maar zij krijgen alle informatie altijd uit de tweede hand en dan is een negatieve test vaak een donderslag bij heldere hemel. Ze moeten dan de uitslag verwerken en zitten ook nog met een intens verdrietige, ontroostbare vrouw...

Dikke knuffel,

Djanne

Geplaatst

Tool en Freggel,

Even een vraagje aan jullie (volgens mij zijn jullie van de vitamines en weten jullie veel af van het immuunsysteem). Over een week of drie heb ik waarschijnlijk weer een terugplaatsing (ik krijg het nu al benauwd als ik aan de wachtweken denk). Wat raden jullie aan om te gebruiken voor een terugplaatsing. Ik heb nu drie mislukte ICSI's (4 terugplaatsingen) gehad en 1 mislukte ecd. Ik ben één keer zwanger geweest (miskraam 12 weken). Waarschijnlijk zijn de ICSI's mislukt door de kwaliteit van de eicellen (De zeven teruggeplaatste embryo's werden overigens alle beoordeeld als topembryo's). Ik slik nu ijzertabletten omdat mijn HB te laag was (eigen initiatief). Daar stop ik volgende week weer mee omdat ik begreep dat dat niet nodig zou zijn. Is vitamine D aan te raden? Ik heb nog een potje staan van mijn zwangerschap en er staat niet op dat het gevaarlijk zou zijn. Mochten jullie tips hebben: van harte welkom.

Djanne

Geplaatst

Djanne: ik zou ook zeker aan de Omega 3 gaan. Heb ik laatste keer ook gedaan en daarnaast had ik multi A - Z, en vitamine c-1000 allen van Kruidvat. Kliniek melde dat vitaminepreparaten erg goed zijn. En van de kliniek moest ik weken voordat we naar Cyprus zouden gaan aspirine 80 mg gelijk met de foliumzuur nemen. Aspirine is voor de doorbloeding.Hoop dat je er wat aan hebt.

Geplaatst

Hai Doorzettertje,

Loop zo direct even de stad in om het te halen (even opschrijven want ik vergeet het). Ik weet dat ik asperine heb geopperd bij het UMC Utrecht en toen werd ik nog net niet hard uitgelachen door de gynaecoloog: "Zeker op internet gelezen?". Mijn doorbloeding is volgens mij goed (voor zover ik het weet ...), maar voor die vitamines ga ik zeker. Lijkt me in dit geval: baat het niet dan schaadt het vast ook niet.

Weet iemand trouwens of vitamines ook aan te raden zijn voor mijn vriend?

Lief dat je zo snel reageert!

Djanne

Geplaatst

Hai Djanne,Onze kliniek in Cyprus raadde mijn man ook een multivitamine aan en hij neemt ook nog die vitamine c-1000 van t kruidvat. Verder is ie gestopt met roken ;), veel gaan sporten, was dit keer echt in top conditie en t heeft gewerkt haha!Die aspirine moet je helaas op recept halen anders zou ik t gewoon doen als ik jou was. Zal toch wel ergens goed voor zijn want ik moet t blijven gebruiken tm 32 weken...Succes!

Geplaatst

Djanne, zeker ook vit. D, hoge dosis! ik slik 2x 1000 IE.

omega 3 1000 mg en ik zou geen vit. c nemen, wel de zw. vitaminen van mama pur of vsm. je zou ook kinderaspirine kunnen nemen.

heel veel succes meid!!!

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden jullie zijn schatten echt waar.

@ Freggel: als alles een beetje gezakt is en wij hebben hulp nodig dan ga ik je zeker een pbtje sturen met vragen waarop je evt mss antwoordt heb. Super lief van je echt.

Djanne tja mijn man is er ook kapot van maar probeert mij wel lief op te vangen ondanks zijn eigen verdriet.

Ben vandaag met mijn vriendin heerlijk wezen shoppen. Schofterig veel geld uitgegeven waar ik wel van schrok,maar goed vond wel dat ik het verdient had en ben errug blij met mij nieuwe kleren :p

Lieve meiden heel fijn weekend ik ga nu slapen komende 3dgn moet ik werken ff afleiding + het uitgegeven geld terug verdienen ;)

xxx liefs Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, neem je tijd meid. Knuf.

Hier gaat alles goed. Nog 5 dagen.....

Ik voel dus helemaal niets. Noppes, nada. Buik is heel erg rustig.

Mijn donor én man hebben allemaal een zeer goed gevoel, dus ik hoop dat ze gelijk gaan krijgen.

Fijn weekend allemaal.

Liefs

Geplaatst

Freggel, ik voelde ook helemaal niets, voelde me juist super goed (gewoon eng haha!) niks geen krampen oid, alleen dat de boobs iets gevoeliger werden de laatste 3 dagen, verder niks. Dus ik zou zeggen: hou dit goede gevoel vast! :)Spannend zeg nog 5 dagen.... Bloedtest of urinetest?

Geplaatst

Hey Doorzettertje, wat maf hè? Wordt er zoooo onzeker van. Maar voel ook echt niets!

Geen zere buik, darmen, borsten, niets. Onbewust zoek je altijd naar kwaaltjes.

We doen zaterdag een urinetest. Heb jij die ook gedaan? Kan het zo even niet terug vinden.

Pffff nog een paar daagjes!!

Hoe gaat het met jou? Nog 4 dagen en dan de echooooooo spannend!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

@ Corina, ik lees vanmorgen pas weer maar wat een k nieuws zeg. Bah, ook van mij een dikke knuffel en weet dat ik aan je denk. Dit moet de tijd hebben om een plekje te geven. Heel veel sterkte....

Sorry voor mijn snelle berichtje maar ik moet weg.. kom later wel weer.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hey Freggel, ik moest op dag 12 bloedtest doen of op dag 14 urinetest. Aangezien ik ivm 3 emmies benieuwd was naar hcg heb ik voor bloedtest gekozen maar omdat we op van de zenuwen wAren hebbik op dag 11 urinetest gedaan om zo de spanning voor volgende dag weg te nemen en die was positief...

Geplaatst

Ohh ok. Wij doen op dag 15 de urinetest, op zaterdag. Zijn we vrij, is fijner dan een weekdag. Zou in principe positief moeten zijn, als het gelukt is (in de zin dat we niet te vroeg testen)

Dag 11 al positief, das vroeg! Ik zit vandaag op dag 10...:-O

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina wat een rotnieuws. Heb zoveel aan je gedacht het afgelopen weekend. Laat je verdriet en emoties toe.

En probeer het een plaatsje te geven, maar ik begrijp je angst en onzekerheid. FF dacjt ik dat we gelijk zouden gaan, maar jij bent al op dat ene punt aangekomen. Vanuit hier een hele dikke knuf voor jou.

Doorzettertje wat spannend vrijdag de 1e echo, veel suc6.

Freggel, zaterdag testen. Hoe gaat het met je, voel je je goed?? Ook voor jou toi toi toi, de laatste wachtdagen.

Tool, hoe gaat het nu met jou. Las dat je bloeding ook niet veel voorstelde, suc6 voor morgen.

Hier verder nog geen nieuws, benieuwd wat ze morgenavond bij GG zeggen.

Hou jullie op de hoogte,

Geplaatst

@ Maya: Dank je wel. Heel veel succes morgen bij GG zal aan je denken. Ben je evt al weer aan het opbouwen?

@ Freggel: Lekker broeden jij moet gewoon zaterdag een positieve test hebben. Duim voor je verder met handen en voeten.

Hier is het redelijk. Heb GG gebeld dat de test negatief was. Heb afgesproken dat ik weer bel als ik er weer aan toe ben en weer met estradiol mijn bms aan het opbouwen ben. Dat was geen enkel probleem. Ook gelijk een afspraak gemaakt bij de HA voor een gesprek om te vragen of hij mij kan helpen om mijn immuumsysteem onderzocht te krijgen want de woorden van mijn internist laat mij niet los. Daar ga ik woensdagochtend naar toe ben benieuwd..

Verder hier niets te melden dus ik wens hier iedereen een hele fijne avond.

En heel veel toi toi toi.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi corona, dat is waarschijnlijk n goeie beslissing. Mocht de ha je niet verder kunnen helpen dan kun je wellicht bij dr pf. Van de navragen. Van Labor Benrath is hij. Succes meid!

Geplaatst

So ik zie dat ik weer wat bij te lezen had.... jammer genoeg niet waar ik op hoopte..... Tool, Corina..... heb er ff geen woorden voor... Ik hoop dat jullie de kracht vinden om verder te gaan.. Een immuniteitsonderzoek is idd een optie... God ik hoop zo dat het geluk zich een keer keert voor jullie.

Freggel: 2 emmy's aan boord!!!! Spannend!! bijna testen! Ik duim voor je...

Sorry dat ik niet zo veel reageer hier. Mijn eigen laptop is stuk en het is erg druk nu met de baby.. die steeds meer kan. Daarnaast ben ik druk op zoek naar werk.. En dat is naast al het andere al bijna een dagtaak. Maar ik mag niet klagen. het gaat goed met ons allemaal. en de kleine doet het super.

Nou heel veel sterkte dames.. ik moet weer een flesje gaan maken. Ik denk aan jullie!

xxx Nofje

Geplaatst

Hoi meiden,

Net terug van Geertgen. Ik was zelf op 11 mei al begonnen met opbouwen van BMS met 5 estradiol. En sinds

gisteren ook weer 3 estradiol vaginaal gaan inbrengen. Vanavond bij de meting was het toch al 6.0-6.2.

Ik moet gewoon doorgaan met de medicijnen en volgende week dinsdagavond weer terugkomen.

Als het BMS dan goed is krijg ik weer een TP. Dus ik hoop er maar weer het beste van.

Geplaatst

@Corina, goed dat je een afspraak hebt met je huisarts, Succes morgen!

@ Freggel, hoe voel je je? Zaterdag testen toch? Ik hoop zo op een positieve test voor je.

@ Maya, fijn dat het goed is gegaan vandaag en er zicht is op een tp.

Hier aan het aftellen tot volgende week de intake in Spanje. Alles is geregeld dus ik ben er klaar voor.

Nu nog even een avondje samen met mijn lief. Hij gaat morgen weer weg voor een week of 8. Pff erg lang maar ja als hij terug is zal er meer zicht zijn op of en wanneer er een tp zal zijn. Dus daar kijk ik dan maar naar toe.

Geplaatst

In Nijmegen schijnt ook n immunologisch centrum ofzo te zitte. Zou je evn moeten googlen.

Hoi corona, dat is waarschijnlijk n goeie beslissing. Mocht de ha je niet verder kunnen helpen dan kun je wellicht bij dr pf. Van de navragen. Van Labor Benrath is hij. Succes meid!
Geplaatst

Maya, wat spannend!! Gaat de goede kant op, ik ben erg benieuwd dinsdag. Good luck en take care!!

Sas, ook julie gaan lekker. Intake komt er snel aan, fijn! Wat is je man lang weg, jeetje, 8 weken(!) Knap dat je het trekt zo lang....lijkt me moeilijk.

Ik denk ook wel dat je na die tijd meer oog hebt op een TP. 8 weken is best een tijd. Hopelijk heb je een fijne avond gehad, saampjes.

Corina, knuf!

Nofje, thanks voor het duimen, hopelijk helpt het wat ;-)

Fijn dat de kleine man het goed doet!!! Je bent er maar druk mee hihi! heb je ergens foto's gepost? Ben benieuwd namelijk!!

Liefs

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Even een vraag, ik ging vanmorgen naar het toilet en bij het afvegen zat op toiletpapiertje bruine/rode afscheiding. Ik dacht wat krijgen we nu weer. Ben nog nooit in mijn leven spontaan ongesteld geworden. Heb ook een raar gevoel in de buik en de laatste dagen vaak hoofdpijn. Op eigen inititiatief slik ik al geen estradiol meer omdat mijn BMS zo snel groeit, beetje vies praatje maar het liep er soms gewoon uit..

Ben weleens vaker gestopt met estradiol maar ging er nooit spontaan van vloeien.

Heeft iemand dit ook weleens gehad..

Wil het even aankijken en dan toch overleg GG?

NB het is precies een maand na de mislukte TP heb daarna een week gemenstrueerd en op 1 dag na is dit precies een maand later???

Liefs Bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden