Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Corina, op naar een mooi wondertje!

@ Djanne, voor jullie ook weer spannende tijden in Barcelona.

@ Doorzettertje, ik hoop op een positieve test voor jou as donderdag

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi sas lees net dat je naar Bernabeu gaat, als je naar Alicante gaat heb je waarschijnlijk als assistent, Nele of Vanessa. Als dat zo is kom je echt goed terecht. Mocht je vragen hebben hoor ik het wel. Ondanks dat het bij ons de eerste keer niet is gelukt daar, heb ik er zo een prettig gevoel aan over gehouden. Als we voor de tweede keer gaan gaan we daar ook weer terug. Wanneer ga je voor een gesprek of loopt dat via dusseldorf??

Voor alle andere dames, succes voor diegenen met een goede uitkomst en sterkte voor de dames bij wie het helaas niet goed is gaan.

Schrijf niet zoveel, omdat ik daar niet zo makkelijk in ben. Maar lees welke elke dag even mee met jullie verhalen.

nog een fijn weekend.

Geplaatst

@Wimmir, ja we gaan naar Alicante en ik had al over Nele gehoord.

Jij hebt dus goede ervaringn daar gehad? Voor ons is het belangrijkste een goede communicatie en als er problemen zijn( ik hoop dat het deze keer zonder verloren zaadcellen gaat) dat de kliniek er voor je is en meedenkt.

Jullie weten dus niet of je nog een poging gaan doen?

Geplaatst

Even een snelle: Corina heel veel succes wijffie!! ga inderdaad maar lekker broeden!!

Geplaatst

hoi sas, wij hebben een goede ervaring in bernabeu gehad. ik zeg het is niet gelukt de eerste keer, maar ze zijn echt goed voor ons geweest. heb nog steeds contact.

het gaat daar vond ik erg gemoedelijk, we zaten bij mijn schoonouders in benidorm en werden iedere keer gebeld over hoe het met de embryos stond. ook lieten ze ons weten voor we naar alicante gingen hoe het met de donor was enzo. wel was het even puzzelen wanneer we precies naar alicante konden vliegen ivm de punctie en dan waren we natuurlijk afhankelijk van de donor. ze werken daar ook met het systeem om de embryos te laten delen tot blastocystes. Ze hebben bij mij nog een echo gemaakt om te kijken of alles goed was. ging allemaal erg profesioneel, 3 d beelden enzovoort. kunnen ze in voorburg nog wat van leren.

er is toen op een zaterdag bij de donor de punctie geweest we zijn toen zondag gebeld over de bevruchting. we moesten toen maandag nog even langskomen over een afspraak voor de terugplaatsing die toen waarschijnlijk woensdag of donderdag zou zijn. dat had van mij niet echt gehoeven, hadden ze van mij ook telefonisch mogen doen. was een gesprekje van 5 minuten, omdat wij verder geen vragen hadden, maar ach.

Je krijgt voor de terugplaatsing een eigen kamer, met alles erop en eraan. na de terugplaatsing mag je niet van bed en word je naar je kamer gereden.

toen het bij ons was misgegaan had ik Nele gemaild, en had wat vragen over evt volgende poging en wat het wilde zeggen dat het was mis gegaan enz.

kreeg toen gelijk een mail terug met de vraag wanneer ik evt thuis was om gebeld te worden door de arts die mij behandelde. ik heb toen mijn vragen opgeschreven en heb toen samen met de arts en nele diverse dingen telefonisch doorgenomen.

we zijn nu aan het kijken hoe het financieel haalbaar is en hoe en wanneer we evt weer zouden kunnen ivm werk enzo.

mijn mannetje is nog een beetje terughouden ivm de teleurstelling, wat ik ook wel begrijp. maar de wens en het gevoel blijven....

maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

Kan je wel vertellen dat de tweede poging goedkoper is, maar ik hoop niet dat je die nodig hebt.

Geplaatst

Doorzettertje, ik heb op wd 10 eerst met een ovutest positief getest en 2 uur daarna (met middagurine, tegen 14 uur) heel licht positief met een zw. test. de dag erna met ochtendurine en die was donkerder, en die twee vandaag ookweer donkerder (de zw. testen dan).

kunnen het eigenlijk nauwelijks geloven.

jullie volgende week testen, ik zal als ik bij de acu lig wat energie je kant op sturen. heel veel sterkte en lekker relaxen!!! heeft bij mij ook geholpen!!!

Corina, jippie, je hebt er weer eentje bij je!!! hopelijk blijft deze zitten!!!! ga voor je duimen meid!!!

Geplaatst

@ Djanne: jij ook toi toi toi he? Op naar een mooie tp nadat ze mooi uit de vriezer zijn gekomen. Ik zal voor je duimen.Voor de rest aan alle meiden een dikke digi knuf.Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier weinig nieuws te meldden, buikkrampen worden minder zo ook het vloeien. Hopelijk is het met paar dagen over.

Ik heb nog een vraag mijn BMS groeit heel snel maar welke dikte is nu mooi voor een bedje?

Is het verstandig om door te gaan met foliumzuur?

@ freggel, heel veel succes vandaag

@ Corina, wat fijn dat je een TP hebt gehad, nou maar hopen dat het blijft zitten!! Keep my fingers crossed

@ Maya, hoe gaat het nu met je?

Voor een ieder heel veel succes en tot snel...

Liefs Bootje

Geplaatst

Hé meiden,

Freggel veel geluk vandaag, hoop dat het goed is.

Bootje w.b. je vraag over het BMS. Dr. Wissman van GG geeft aan dat het BMS met een dikte van 7.0 goed is.

Maar daar verschillen volgens mij de meningen over, is niet overal hetzelfde.

Corina, hoe gaat het met jou, hoe voel je je???

Tja ik zit hier met smacht op de "rode duivels" te wachten, mijn buikkrampen zijn erg heftig.

Zo erg dat het me soms even niet goed wordt. Ik verwacht het vandaag of morgen, anders maar even naar GG bellen voor tabletten om het op te wekken. Verder gaat het wel redelijk. Gisteren nog op kraamvisite geweest, wel weer confronterend, maar weer overleefd. Af en toe nog huilbuien, maar toch ook wel weer de kracht om verder te gaan. Ik hoop dat ik volgende maand weer voor een nieuwe TP kan gaan. FF afwachten.

Geplaatst

Hoi,

Onze beide cryo's zijn niet goed ontdooid dus we hebben morgen geen terugplaatsing. We vliegen vanavond dus voor niets naar Barcelona: hoe zuur...

Ik heb wel een afspraak kunnen maken, zodat het misschien toch nog iets oplevert. Wat is het toch een ...proces.

Ik kan er niet eens meer om huilen. Probeer me maar weer te richten op de toekomst.

Ik hoop dat er van jullie beter nieuws komt.

Djanne

Geplaatst

Djanne, verdrie zeg, wat een @$#%&* nieuws zeg!!! dit is niet wat je wilt horen!! hoop dat er toch nog iets uitkomt uit de afspraak!

Freggel, succes vandaag!!! hoop op goed nieuws!!!

Geplaatst

@ Djanne: Ik weet ff niet wat ik moet zeggen wat een k#t nieuws meis een hele dikke knuf voor jou. Heel veel succes met het gesprek hopelijk levert die idd iets op. Denk aan je.

@ Maya: Ik hoop dat de rode duivels gearriveerd zijn want met provera is ook niet alles.

@ Freggel: Hoe was het vandaag??

@ Tool: Hoe is ie met jou? Heb je al een bloedonderzoek gehad?? Ik hoop voor je een mooie hcg waarde..

@ Bootje: Het is verstandig om foliumzuur te blijven slikken zodat je een mooie spiegel in je bloed blijft houden ik slik het nu al anderhalf jaar, kan dus geen kwaad. Tja over BMS wat maya al zei daar verschillen de meningen over.

Hier gaat het prima ene moment voel ik alles en de andere moment niets!!! Zal wel door de bollen komen denk ik.

Waar ik wel last van heb is een gevoelige onderbuik net of je ongi wordt!!!! Daar is het natuurlijk veel te vroeg voor maar heb ik nog nooit eerder gehad!! Weten jullie misschien wat het kan zijn???

Meiden fijne avond allemaal...

Liefs Corina.

Geplaatst

Djanne: wat verschrikkelijk meid! Ik was hier met onze cryo tp bij Eugin ook zo bang voor. Nadeel is dat je voor Spanje reis en verblijf al van te voren moet regelen. Wij werden toen gebeld terwijl we al op Schiphol stonden. Hoop dat je met jeafspraak nog wat wijzer kan worden. Wat verschrikkelijk K zeg! Hoop dat jullie nog n beetje van Barcelona kunnen genieten tot zover mogelijk. Heel veel sterkte meis! Welke kliniek zitten jullie eigenlijk?@corina: lekker aan t broeden?

Geplaatst

Thx meiden.

Pff wat een avond gisteren. We waren pas om 22:00 uur thuis. De arts was gigantisch uitgelopen....(we stonden eigenlijk om 19:30 uur)

Morgen FM 7. Follikels lagen stil, niets gegroeid. Nu op de maximale dosering en morgen opnieuw FM.

Ze zijn (op 2 grote na) bijna allemaal 15 mm. Echt vervelend voor donor dit, en killing voor ons.

We verwachten deze week de punctie nog. Man heeft al semen/zaad gebracht. Gaan ze testen of het zaad goed ontdooid na invriezen. ALs dat niet is, gaan ze bij ons met vers zaad werken, heel goed van GG!

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ djanne, wat een klote nieuws zeg. Weet niet wat ik moet zeggen hoor, leef met je mee en hopelijk levert het gesprek je nog wel wat op. Voor nu een digitale knuffel en kop op he....

@ Freggel, zenuwslopend dus.... succes en toi,toi,toi

@ Maya, erg he die krampen.. gelukkig is het bij mij spontaan gekomen en is het nu op het einde. De huilbuien herken ik nog, voel me soms nog erg down maar ook logisch. IK hoop dat het bij jou ook nog spontaan komt want inderdaad die provera is ook niet alles. Sterkte

@ doorzettertje wanneer mag jij ook alweer testen?

@ Corina, ja weet ook niet wat dat gevoel kan zijn.... hopelijk blijft alles goed gaan en test je positief

Voor een iedereen een dikke digtale knuffel.

Net met GG gebeld en dr Ruijs belt ons morgenavond over het vervolg... hou jullie op de hoogte...

Oja over dat BMS, voor mijn TP was deze al 12 mm, soms denk ik weleens is dit niet veel te dik? Wordt soms gek van mezelf door al dat denken maar kan BMS van invloed zijn op het slagen van een TP??

Liefs Bootje

Geplaatst

Doorzettertje, succes!!!

Even snel meiden, heb nu pauze. Vrijdag ochtend is de punctie. YES, eindelijk! De kleintjes waren nu allemaal ongeveer 18 mm. Ze hebben er een stuk of 11 geteld van 18 mm en nog een paar die iets groter waren.

Dus dat is rap gegroeid in 1,5 dag (3 mm) Ik ben zo opgelucht...!

Man moet vers zaad inleveren. Ben er erg blij mee, hebben we vers zaad voor een eventuele bevruchting. Ze kwamen redelijk uit de ontdooïng, maar bij twijfel wordt het dus vers.

Pfff wordt nu al gek!

Geplaatst

Oh Freggel wat fijn dat er vrijdag een punctie is, eindelijk iets om naar uit te kijken.

Ik wens je heel veel succes wijffie.

Ook voor jullie allemaal een dikke digi knuf.

Hier verder niets te melden voel me goed met vlaggen weeig ( zal de bollen zijn) en af en toe steken in mijn buik...

Liefs Corina.

Geplaatst
Hai Bootje, morgen mag ik testen. Als t goed is heb ik morgenmiddag ook al de uitslag van de bloedtest. Zenuwachtig!!!!!
Meissie heel veel succes op naar een positieve test ik duiim voor jullie.Liefs Corina.
Geplaatst

Doorzettertje veel suc6 morgen, op naar een positieve test.

Freggel wat een goed nieuws, eindelijk gaat het voor jullie ook weer lopen. Veel suc6.

Corina, hoe gaat het met je??

Djanne hoe gaat het met jou?? Heb je het gesprek al gehad?? Dikke knuf voor je.

Ondertussen baal ik als een stekker. Mijn menstruatie is nog steeds niet op gang gekomen. En de buikkrampen blijven heftig. Vanmiddag naar GG gebeld, of ik niet alsnog een recept voor provera kan krijgen. Ik werd teruggebeld en kreeg te horen dat er toch echt een "spontane" menstruatie moet komen. Nouja wat is spontaan, als je in de overgang bent. Al die andere keren heb ik ook provera gekregen, dus ik snap niet zo goed waarom er nu zo moeilijk over gedaan wordt. Maar goed, als het er maandag nog niet was, dan moet ik weer bellen en dan moet ik komen voor een echo.

Ik zeg een echo, waarvoor is dat goed. Om te kijken waarom de menstruatie niet op gang komt. Nouja zeg. Grrr zo ben ik dadelijk wel weer een maandje verder. Ik hoop heel erg dat het er toch nog van gaat komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden