Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Corina, er zijn er 4 bevrucht wat ik weinig vond maar wat de kliniek een mooi resultaat vindr zeker ook omdat we met ingevroren Tese zaad werken.

Nu hopen dat ze goed delen!! Ik laat er 2 terugplaatsen indien die er zijn. Meer doet de kliniek niet en gezien mijn leeftijd en dus race tegen de klok kiezen we voor 2.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff snel vanaf mijn werk.

Sas, wat goed meid. Veel suc6 met de TP.

Corina, hoe ist met jouw???

Vanmorgen terug geweest naar GG. BMS was 0.4 gegroeid en nu 5.8.

Dr. Michiels wilde dat ik aan de peisters ging en volgende week terug kwam. Zelf vond ik dat geen strak plan.

Heb voorgesteld om af te breken en opnieuw op te bouwen. Uit ervaring weet ik dat dat nog wel eens zou kunnen helpen. Oke zei hij, ik sta er open voor als mensen meedenken. Fijn dat is dan weer geregeld.

Ipv provera hebben ze nu weer iets anders, dit duurt 12 dagen. Daarbij slik ik 3 estradiol.

Zodra de kuur is afgelopen ga ik over naar 5 estradiol en jawel ik ga aan de pleisters.

Och ja waarom ook niet!!

Nieuwe afspraak voor echo op dinsdag 14 augustus is ook al gemaakt, dus we gaan er weer voor.

Nog een paar uur werken en dan even genieten van de vakantie.

Geplaatst

@ Maya: Ach meissie wat een gedoe zeg. Jullie moeten toch een hoop geduld hebben. Dikke knuf voor jullie.

@ Sas67: Meid spannend hoor. De moed niet opgeven jullie hebben gewoon een tp. Als is het voor mij makkelijk gezegd dan gedaan, want ik snap je wel hoor meis. Dikke knuf.

Hier gaat het goed ik voel opzich nog niet veel. En wat ik dan evt voel verwijdt ik aan de bollen. Hihi hoe bedoel je zelf bescherming.

Meiden fijne avond en trusten voor straks.

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, voel je je nog goed ja? Fijn te horen. Spannend hè..? Jouw emmy was 5 cellig. Hou oud was ie dan, vroege dag 3, of late dag 2 hihi?

Sas, wow 4 mooie bevruchtingen. Wat geweldig!!!! Hou dat gevoel vast, dit gaat 'm worden!!! Inderdaad is deze score met cryo zaad niet slecht. OOk wij hadden de eerste poging met cryo zaad een matige score hoor. Van 16 eicellen 6 bevrucht. Nu, met vers zaad, 5 uit 7.

Maar goed, jullie hebben TESE zaad dus dat is erg kostbaar. En een goed resultaat hoor!!!! Toppie! Op naar de TP!

Maya, jeetje jij moet idd veel geduld hebben met je BMS...Ook jij kent je lichaam heel goed, dus gewoon zeggen hor als je iets anders wilt proberen of een voorstel van de arts niet zit zitten. Doen wij ook, en dat gaat stukken beter!

Veel succes wijffie. 14 augustus terug dus. Ik ben zo benieuwd.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Hier okay. Wat ik al verwachtte, ik ben nog steeds niet ongi. Op 12 juli laatste tablet Duphaston (zelfde als Provera) en dan kan ik de klok gelijk zetten op 3 dagen.

Vandaag al de 18e, en voel dat er wat bezig is. Maar het zet niet door. Het kan met de miskraam te maken hebben of met de Osteopatische behandeling. Ik denk het laatste.

Wel een goed teken natuurlijk, ik wordt steeds enthousiaster over die behandeling. Zelfs met een onderdrukker werken mijn eigen hormonen dus. We zien het wel.

Geplaatst

@ Freggel: Fijn iets weer van je te lezen en dat het beterder met je gaat en zelfs al enthousiast bent. Tja de ongi de laatste keer duurde het ook iets langer.

Ze hadden de emmy donderdag eruit gehaald en vrijdagochtend om 11.00uur teruggeplaatst.

Hier voel ik me goed ja. Slaap als een os en droom elke keer van alles en nog wat. Af en toe een gevoelige buik maar das heel weinig en voor de rest niets. Dus we gaan positief door en we zien wel hoe het schip strand. Ik hoop op de goeie manier met een mooi resultaat.

Fijne dag allemaal.

xxx

Geplaatst

he sas, ik weet niet of je dit nog leest, maar goede reis morgen en heeeeeel veeeeel geluk.

denk aan je.

groetjes mireille

Geplaatst

Hoi meiden,zie dat mijn bericht van vanmiddag niet gepost is. Maar ik heb 2emmies aan boord. Een superkwaliteit, ander gemiddeld. Geen cryos over. Nu duimen en hopen.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

IK ben weer in de lucht, kon een paar dagen niet inloggen. Heel erg vervelend maar het werkt weer...

@ Sas ik wilde je dus heel veel succes wensen voor de TP maar die is al achter de rug. Nu heb je 2 emmies aan boord, toppie.. Succes en doe rustig aan en zorg goed voor jezelf..

@ maya jeetje wat een pech met je Bms. Inderdaad wat word je geduld op de proef gesteld... Sterkte

@ Corina succes he en ik snap heel goed dat je aan zelfbescherming doet, is toch logisch. Hoop werkelijk uit de grond van mijn hart dat het goed gaat komen!!

@ Freggel fijn weer wat van je te horen...

@ wimmir misschien gaan we gelijk oplopen, zou leuk zijn. Ook wij kunnen in september/oktober aan de beurt zijn. 20 augustus worden we gebeld hoe het ervoor staat.

Hoe gaat het met de anderen?

Wens iedereen een fijne dag..

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Sas: Joepie 2 Emmy nu lekker broeden he.

Toi toi op naar een mooiresultaat.

@ Maya: Hoe is het nu met je?

@ Freggel: Hoe is het met je? De duivels al gearriveerd?

@ Bootje: Dank je lief van je. Hoe is het met jou?

Hier gaat het wel weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Gisteravond kwam uk thuis uit mijn werk met migraine met spugen als gevold bleh. Maar goed het gaat wel weer en ik ben daar ook erg gevoelig voor dus. W zien het volgende week wel.

Meiden ik wens jullie het allerbeste toe een een digi knuf en tot snel.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Hey Corina,

Wat naar dat je hebt moeten spugen. Nu zijn we allemaal door de Oestrogenen veel gevoeliger voor hoofdpijn/migraine. Ook zwangerschap kan dat veroorzaken. Misschien een goed teken. Ik blijf duimen, je weet het hè?

Bootje, dank je wel. Jullie wachten tot 20 augustus, nog een maandje. Ook voor jullie petje af, ik vind de meiden die gebruik maken van de donoren (zonder eigen donor) altijd extra sterk. Dat moet je ook wel zijn, met de onderheid en de wachtlijsten.

Ik duim mee voor julie.

Hoe gaat het met de rest?

Hier gaat het wel goed. We zouden vandaag precies 12 weken zwanger zijn geweest, dus daar moest ik vanmorgen wel even aan denken.

Maar ben er niet verdrietig van hoor.

Gisterenavond begon de eerste 'prut' alweer, teken dat de ongi eraan zit te komen.

Ruim een week te laat (wat ik ook al vermoedde) maar dat geeft niets, als ie maar komt hè! Ik denk dat hij vandaag wel door zal zetten.

Als dat zo is, maak ik maandag de afspraak voor de BMS meting. En, de hele reutemeteut van het pillencircus gaat weer beginnen.

Fijn weekend meiden.

Liefs

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Hoe is het allemaal met jullie is zo stil..

@ Sas67: Hoe is ie nu met je? Al weer in Ned.?? Ik ga heel hard voor jullie duimen op naar een positieve test...

Hier ben ik mij rot geschrokken net. Ga ik naar het toilet en wat denk je bruine prut bleh maar heb geen buikpijn of krampen.( nooit eerder gehad). En vanavond met de bolletjes in brengen met behulp van een applicator was er nog niets zichtbaar..... Ik weet het kan mss innesteling bloed zijn of weet ik veel wat positief in ieder geval, maar toch ben ik er niet gerust op pff ga maar proberen te slapen denk ik en heel hard hopen dat het niet doorzet.

Trusten.

Geplaatst

Hoi,

Ben op vakantie en lees net even bij. Er is veel gebeurd. Sas en Corina spannend!

Corina, ik verloor deze keer vijf dagen na de terugplaatsing ook twee druppels bloed. Ik zie dat je volgende week al mag testen!

Sas, ik hoop dat je je goed voelt, maar het blijft een drama, die wachtweken.

Hier gaat alles goed. Ben vandaag precies tien weken. Ik ben nog heel onzeker en hoop dat dat na de tweede echo, over een week, beter gaat.

Hoop dat iedereen snel goed nieuws krijgt!

Djanne

Geplaatst

Hallo lieve meiden..

@ Djanne: Dankje snapje onzekerheid wel fijne vakantie nog.

Zoals het ernu uitziet is het bij die ene keer gebleven. Vanmorgen bij het toilet bezoek en inbrengen van de bollen geen enkel spoor meer. Dit heb ik bij de andere 4tp's nooit gehad. We blijven positief en ik hoop aankomende genoeg afleiding te hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne dag verder en tot snel.

xxx

Geplaatst

Corina, ik ben een goed gevoel bij jullie....zo spannend meid!!

Geplaatst

@ Freggel: Dankje wel tja ik hoop het zo. Nog een weekje geduld hebben " zucht ".

Ben heel blij dat het nog steeds is weggebleven, maar maakt me ook onzeker pff. Maar we houden moed en gelukkig moet ik van de week veel werken dus dan is de week ook zo om haha.

Meiden fijne avond ga proberen ff te pitten moet vannacht werken gelukkig maar 1 nachie.

xxx

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben weer thuis met een volle buik!! Ik heb 2 emmies aan boord ; Uk en Puk. Alles is goed gegaan. Donderdag na aankomst op vliegevdl gelijk door naar de kliniek, de afspraak was vervroegd naar 11.00. Arts vertelde meteen dan ze vandaag de ukken gingen terugplaatsen. De TP zelf was anders dan de 3 keren in dusseldorf> ik voelde het ook gebeuren( beetje pijnlijk) en op een andere veel diepere plaats in mijn baarmoeder. Daarna verplicht een uur rust. Hele lieve mensen, zo begaan, echt een warm bad.

De dagen daarna heerlijk op strand en dobberend in de zee doorgebracht. Dus Uk en Puk hebben al vakantie gehad...

Ik mag vlgd week maandag de bloedtest doen. Maar omdat mijn lief waarschijnlijk dan die dag thuiskomt, doe ik het denk ik dinsdag. Moet even zien hoe eea loopt qua planning met hem.

Geplaatst

he sas, goed om te horen dat je terug bent, en je hebt dus ook zo"n mooie kamer gehad om te rusten. wat vond je van je outfit? die mooie blauwe pyama en die mooie slippers? wij hebben er toen smakelijk om gelachen. nu goed vasthouden.

doe rustig aan, denk aan jezelf.

Geplaatst

Zo onhandig, kan steeds niet inloggen met mn mobiel en ben niet vaak op pc.

Sas, wat gaaf he, uk en puk!! Mooi hoor, 2 toppertjes! En dat met tese, heel goed. En nu gelukkig geen gedoe met het opsturen van zaad.

Hoeveel dagen oud waren de emmies toen ze terug geplaatst werden? Dus het deed zeer bij jou? Bij mij voelde ik niets. Wel heerlijk he, hoe ze daar met je omgaan. Ik voelde me ook een prinses. En ook lekker dat je even kan/moet bljven liggen na je tp.

Hoe gaan de laatste loodjes wachtdagen? Wel lekker dat het maar 1 week is he. :myfignerscrossed:

Mijn duimen draaien overuren...

Corina, jij ook bijna testen. Fijn dat je geen prut/bloed meer verliest. Nu hopen op een heel positieve test. :gekruiste vingers 2We duimen ook voor jou!

:duimen draaien:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Corina, wat schrikken zeg dat je prut hebt verloren... gelukkig bleef het bij een keer.. ZAl voor je blijven duimen.

Sas, haha wat leuk Uk en Puk, nu lekker broeden en genieten. Het is lekker weer dat scheelt een stuk

Mees, Leuk van je te horen en fijn dat het goed gaat met jullie..

Freggel, ja 20 augustus horen we meer, voor je het weet is het weer zover. In April dacht ik weer op de wachtlijst en wat zal het lang duren maar de weken gaan zo snel voorbij en ben er nu wel blij om. Even rust doet me toch goed. Maar het is nog maar afwachten wanneer we aan de beurt zijn. Vorig jaar hadden ze bij GG een enorme dip met donoren in de zomer. Dus nu maar hopen dat ze een piek hebben. Ben blij dat je je weer wat beter voelt.

Ik zit nog te wachten op de menstruatie, schiet niet echt op. Vorige week al de laatste provera geslikt. Volgens mij ging het de vorige keer veel sneller... Afwachten maar weer..

Wens iedereen nog een fijne avond..

Liefs Bootje

Geplaatst

Dacht ga weer is even op het ecd forum kijken en wat een hoop berichten!

Djanne: Jeetje alweer 10 weken zwanger! Weet precies wat je doormaakt, al die onzekerheden. Na de 12 weken heb ik dat volledig losgelaten, je moet ook genieten hoor!

Corina: Spannend! En al bijna testen! Lekker rustig aan doen en heel belangrijk: niet tillen!!!

Sas: wat heerlijk dat je eindelijk 2 emmies aan boord hebt. Doe rustig aan, ga liever in een glazen kooitje zitten dan dat je denkt 'ach dat gaat allemaal wel' en echt: niet tillen en rustig bewegen. Bij Eugin moest ik bij wijze van de marathon gaan lopen en is t 2x mis gegaan. Cyprus zei: 2 wkn algehele rust, niet tillen en niet te heet baden/douchen. Het resultaat ken je inmiddels.

Verder alle andere meiden: heel veel succes. Ik blijf jullie zo af en toe volgen hoor.

Geplaatst

Hey Bootje, ja gaat zo goed. Wat n gezelligheid brengt zo n ukje ook. En iedere dag is weer verrassend, met nieuwe dingen die hij doet. O ja en hij zegt ook "mama". Z n 1e echte woord dat hij nu steeds zegt.

Jij bent dus aan het wachten. Hoop dat je ongi snel komt. Of maakt het niet uit? De 20e heb jij n afspraak toch?

Sas!!! Morgen toch?!

En precies wat Doorzettertje zegt: helemaal eens! Ook dezelfde ervaring!

Corina, blijf lekker broeden. Nog n voorgevoel?

Freggel, fijn weer zo positief. Gaat m worden..!

Anderen ook succes!

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden