Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Corina, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, vind het echt ontzettend kut voor je. Ik vind het zo wreed he.

Ik hoop dat je toch nog van je vakantie kunt genieten. Hele dikke knuffel!

Sas, hoe gaat het met jou? Ik duim voor de volgende poging!!

Freggel, hoe ziet baarmoederslijmvlies eruit???? Bizar dat dat los kan laten op die manier..

Momenteel balanceer is tussen blijdschap en angst in. Ik heb vandaag vers bloed gespot, soort kleine propjes. T Was heel weinig, maar ik schrok me wild. Er is me verteld dat dat kan komen door de aspirine's die ik iedere dag moet slikken, zorgt voor een betere doorbloeding. Maar toch schrik ik me naar. Morgen ben ik 5 weken En het is nog zo pril allemaal. Ik ben zo jaloers op die vrouwen die zo achteloos door een zwangerschap zweven, alsof het niks is he..

Zal blij zijn als ik de echo gehad heb, maar zie er tegelijkertijd zo tegenop. Volgende week komt MvM en dat zou leuk moeten zijn, maar ik maak me alleen maar zorgen, bang dat die test opeens negatief is etc etc.

Echt, deze weken zijn een verlenging van de vorige wachtweken.

Geplaatst

Miranda, gefeliciteerd, maar ontspan je, ik weet precies wat je doormaakt.

Als het goed is zit het goed en hoef je je daar echt geen zorgen over te maken.

Ik heb je historie gelezen en die is kort gezegd heftig, dus ik begrijp ook je wens.

Probeer een beetje afleiding te vinden.

Geplaatst

@Corina, ik leef ontzettend met je mee, wat k...e zeg. Hopelijk kun je het snel een plaatsje geven.

@Freggel, mmmm dat is raar, ook ik wist niet dat je je BMS in een keer kon verliezen. Mag je nu meteen weer beginnen met opbouwen van nieuw BMS of krijg je nu andere medicijnen?

@Miranda, proficiat met je zwangerschap. Probeer te genieten meis, die kleine bloedpropjes kan ook nog zijn van de innesteling. Ik zou me dus niet al te druk maken. Wanneer mag je voor de echo??

Geplaatst

Vandaag weer naar het zkh geweest voor de IVF intake.

De donor was dit maal ook mee, we kregen uitleg over het verloop van de procedure en over de medicatie ( opbouw BMS en hormoonspuiten).

Ook werd er bij mij en de donor een echo gemaakt om te kijken of alles in orde was. Dit was net als vorige keer nog steeds het geval.

Na een kleine 3 kwartier binnen te hebben gezeten, moesten we nogmaals bloedprikken en kregen we alle medicatie mee.

Omdat we de prikinstructie nog moesten krijgen, moesten we nog even blijven. De prikinstructie was ook zo voorbij en de uitleg over de medicatie die ik zelf moet

gebruiken om BMS op te bouwen sprak ook voor zich.

Het komt nu allemaal erg dichtbij. We gaan eerst nog even lekker met z'n tweetjes er tussen uit en zoals het er nu naar uit ziet, begin ik in de vakantie al met opbouw van BMS. spannend hoor. Ik houd jullie op de hoogte. Het komt nu allemaal wel dichtbij hoor. ;-)

Geplaatst

@ Sannemieke, spannend meid, het komt nu heel dichtbij!

@ Miranda, met mij gaat het weer goed hoor. Verheug mij weer op de volgende poging!

@ Corina, hoe is het met jou? Ik denk aan je.

Geplaatst

Hoi corina en sas, ik hoop dat het met jullie weer een beetje beter gaat. Het blijft moeilijk en weet dat je soms van die dagen hebt.

Probeer een beetje aan jullie zelf te denken. En Miranda, op naar de eerste echo, blijft spannend.

Wij zijn maandag weer in het bronovo geweest voor een echo ivm de myomen. Heb nu een paar fotos mee gehad en die naar Alicante gestuurd, want die wilden precies weten hoe of wat. Was wel even spannen, nou ja voor mij dan. Ik zag al weer spoken op de weg, maar gelukkig vandaag bericht gehad dat het inderdaad geen probleem was. Dat hadden we ook al van een aantal gehoord, maar toch wilde ik heel graag van spanje horen dat het oke was.

Het is nu toch echt weer begonnen. Gister met progynova begonnen en dan volgende week woensdag een echo voor de bms meting. En dan zondag lekker richtig Alicante voor 2.5 week. We nemen het er lekker even van. We hebben en apartement van een kennis in Alicante, dus dat is wel lekker.

Hoop met goed nieuws terug te komen. Maar zoals zovelen van ons helaas weten is het echt een lot uit de loterij.

Ik wens iedereen een fijne avond.

Geplaatst

Wat een spanning allemaal hier!!! Succes meiden!!

Even een snelle, zit op mijn werk.

Echt gek allemaal. Ik vloei nog steeds een beetje, gewoon een ongi gehad dus.

Er kwam gewoon een soort 'zakje' uit met best wat bloed. Ik heb het onderzocht en het was gewoon slijmvlies. Normaal verliezen we dat in stukken zeg maar, nu was het heel.

Drs W, die de echo deed, zei dat het erg onregelmatig was gegroeid, dus ik denk dat het er gewoon in 1 keer uitgekomen is. Dat kan niet anders lijkt me. Ik ben met de Duphastonkuur gestopt ook. Niet nodig meer.

Ik sta na al die jaren toch nog versteld van de werking van je eigen lichaam hoor. Bijzonder...

Ik heb net de kliniek gebeld en kan a.s. maandag komen voor de echo. Weer bij Drs W. Ben erg benieuwd hoe het ervoor staat.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ben weer terug van de vakantie net bijgelezen. Wat een nieuws allemaal zeg...

@ Corina, lieverd weet niet wat ik zeggen moet.. Wat verschrikkelijk zeg.. denk aan je en een dikke knuffel

@ Sas, hoe gaat het nu met jou?

@ Wimmir, jullie stappen bijna in het vliegtuig, heel veel succes en het komt nu allemaal dichtbij. Hoe gaat het verder met je??

@ Freggel, wat apart dat je zo bms kan verliezen. Wist ik ook niet dat het als een zakje eruit kan komen. Inderdaad het lichaam blijft erg bijzonder.

@ Sannemiek, voor jou komt het nu ook dichtbij en een spannende tijd voor jullie. Toi toi toi

@ Miranda, gefeliciteerd en op naar een mooie echo.. Snap je spanning heel goed maar probeer te ontspannen.. Hoe moeilijk ook..

Sorry voor wie ik vergeten ben maar ben het overzicht even kwijt na een tijdje niet te hebben gelezen..

Hier weinig nieuws, as maandag belt dr Ruijs ben erg benieuwd.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik neem even een tijdje afstand van het forum. Bootje, heel veel succes bij gg straks....ik hoop echt op positief nieuws!!

Ik ben net voor een echo geweest. Alles was prima! 8,5mm is mijn Bms nu, en keurig opgebouwd. Drs w zei dat wat ik heb gehad, inderdaad bestaat. Met een moeilijke benaming wordt dat het intact loslaten van het Bms genoemd. Dan laat alles in 1 keer los, in een vlies omhult. In mijn geval kwam dat juist goed uit nu, alles is schoon en ik heb 3 weken gewonnen.

De reden is vaak te grote groei.

A.s. Vrijdag hebben we een tp, als onze 2 ijsbeertjes goed ontdooien. Drs w doet de tp die dag, geeft een goed gevoel. 7 september mogen we testen. ik ben zo blij.....

Iedereen heel veel geluk!! Ik zal laten weten wat we getest hebben.

Liefs,

freggel

Geplaatst

Hoi Freggel,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je even afstand neemt. Mij heeft dat tijdens de laatste terugplaatsing goed gedaan (internet even achter je laten is volgens mij ook een goed plan, maar dat kon ik helaas niet). Hoe je het ook went of keert, het is soms zo confronterend om alle verhalen te lezen.

Spannend weer. Als ik je verhaal lees, krijg ik al de kriebels. Dat vreselijke wachten iedere keer weer: de telefoontjes, het testen... Ik zal aan je denken: succes!

Corina, volgens mij ga je binnenkort op vakantie. Ik hoop dat jullie toch kunnen genieten. Hebben jullie wel eens overwogen om een ecd in het buitenland te doen? Ik vraag me af of Geertgen naar buiten komt met de slagingspercentages van ecd. Zeker als je de poging zelf moet betalen, lijkt mij dat wel een belangrijk criterium bij je keuze voor een kliniek.

Alle andere meiden die weer in de molen zitten of gaan: veel succes!

Djanne

Geplaatst

Djanne, dank je wel. Inderdaad is het soms best confronterend. Ik word vaak aan onze miskraam herinnerd terwijl ik dat niet wil, op deze manier dan, via internet. Ik vind het ook moeilijk net als jij, om niet snel even te spieken....maar dat snelle is er niet bij, en voor ik het weet zit ik weer een uur op het forum bij te lezen. Even niet doen maar.

Ik hoop zo dat je een goede echo hebt!!! Ik wens je alle succes!!

GG heeft inderdaad trouwens geen slagingspercentages bekend gemaakt. En dat heeft een reden. GG wil niet met de hoogste percentages komen, ze willen iedereen helpen. Andere kklinieken en ziekenhuizen (in NL) hebben een kader waaraan je moet voldoen om geholpen te worden. Geen overgweicht, niet roken, niet te oud zijn.

Gg hanteerd dat allemaal niet. En bij dat beleid hoort een wisselende succesrate. Omdat alle 'moeilijke' en 'uitbehandelde' paren daar komen, drukt dat de rate.

Kortom, het is daar gewoon niet belangrijk. Iedereen is welkom; wel of geen overgewicht of ouder dan 40.

Het enige nadeel wat ik wel vind, is dat paren (zoals Corina en haar man) die geen eigen donor hebben, maar van ruildonatie gebruik maken, geen verse tp meer krijgen. Vind dat gewoon niet eerlijk. Maar goed, ze zullen er wel een hele goede reden voor hebben.

Wij, als paar met eigen donor, hebben geen klagen en ben na het miserabele 2011 daar, meer dan tevreden over het beleid zoals het nu gaat daar.

Meiden, nogmaals heel veel succes!!!

Liefs

Freggel

Geplaatst

Hoi Freggel,

De reden van Geertgen om het slagingspercentage niet bekend te maken, begrijp ik maar het is volgens mij niet helemaal eerlijk. Het slagingspercentage bij ecd heeft namelijk helemaal niets te maken met de ontvangende donor, maar alles met de leeftijd van de donor. Als je veel geld betaalt voor een ecdpoging vind ik het wel redelijk dat je als 'klant' weet wat je kansen zijn. Op die manier kun je een reële afweging maken.

Jullie hebben een bekende donor dus je kunt zelf de beslissing nemen, maar als je een onbekende donor hebt, kan het dus zijn dat je eicellen ontvangt van een vrouw van 39. Ik zou dat toch graag meenemen in mijn overwegingen waar ik ons geld zou uitgeven.

Ik ben nu ruim 14 weken en het gaat prima (ik ben al wel 10 weken misselijk, maar ik heb het idee dat het nu iets beter gaat en je snapt: ik durf hier niet te klagen). Het blijft spannend, maar dat zal je je voor kunnen stellen. Onbezorgd zwanger zijn, is er voor ons soort gevallen niet bij. Dat zal je straks wel weer merken ;-)

Djanne

Geplaatst

Hoi Djanne!

Wat je zegt over de leeftijdenkwestie, klopt inderdaad. Mijn pleidooi was inderdaad vooral algemeen, niet zozeer op ECD toegespitst.

Ik zelf heb me dat ook weleens afgevraagd. Maar omdat we sowieso niet in aanmerking kwamen voor ruildonatie (ICSI zaad) heb ik me er verder niet in verdiept.

Idd is dat wel een goed punt...hoe dat zit met leeftijden van acceptator en ontvanger. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Zoals ik het nu zie, is dat er onwillekeurig wordt gematcht a.d.h.v. de wachtlijst, en dat je maar af moet wachten wie de donor gaat worden. Idd heel anders dan in het buitenland, en ik denk zelf ook minder kans op zwangerschap.

Inderdaad spannend hè? die eerste weken van de zwangerschap. Ik kan het me helemaal voorstellen, ik ben onlangs ook zwanger geweest. Ik weet hoe onreëel, onwerkelijk en ook hoe angstig het kan zijn. Echt genieten er (nog) niet, elke periode heeft wel iets spannends....ik hoop dat ej toch wat kunt genieten ;-) Ik ga je volgen en kijken hoe het is om wat verder te komen dan 7 weken ;-)

Geplaatst

Hey lieve Freggel,

Jij hebt zo goed voor anderen gezorgd hier afgelopen maanden, ga nu jezelf maar eens verwennen zodat die 2 eskimootjes je weer een mooie positieve test kunnen laten zien!

Ik wens je alle geluk toe. Succes vrijdag!

x lizzy

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Hier weer ff een berichtje van mij...

@ Freggel: WOUW ik ga heel hard duimen dat je vrijdag een mooie TP mag hebben. En dat je veel verder mag komen als de vorige keer en als mij..

Ik hoop dat je ons op de hoogte houd. En ik sluit mij aan wat Lizzy heeft gezegd ik ben het daar helemaal mee eens. Wil jij mij/ons wel op de hoogte houden hoe het afgelopen is!!!!!

@ Lizzy: Ik lees dat je in de ww zit super meis kom op he?? Ik las dat je al getest had maar meis is nog veels te vroeg he?? Ik hoop zo dat je een mooie positieve test in handen mag hebben??

@ Bootje: En?????????? Heeft dr.Ruis je een mooi bericht gebracht oh meis ik hoop het zo voor jullie echt......

@ Wimmir: Heel veel succes en ik hoop dat jij ons ook een mooi bericht komt brengen....

@ En allle andere ook heel veel succes en kom op!!!!!

Hier gaat het opzich goed wel mij moeilijke momenten maar dat is logisch, vooral vandaag dan zouden we onze eerste echo hebben gehad pff.

Maar goed mijn koppie gaat steeds meer omhoog dus komt goed, want het is ook niet wat er allemaal gebeurt is.

Gelukkig kan ik er met mijn man goed over praten en hij steunt mij super als ik ff een dip moment heb.

Wij hebben besloten om toch nog een poging te doen omdat we nu weten dat ik zwanger kan worden... Als deze poging niet had gelukt dus een negatieve test hadden gehad waren we stopt.

Maar goed nu we weten dat het kan is het gewoon wrang dat het uiteindelijk toch mislukt is maar omdat het ons ook een klein beetje hoop heeft gegeven willen we er nog voor gaan want onze wens is zo groot, en dat is alleen maar sterker geworden na die periode dat ik ff zwanger mocht zijn.

Ook zijn we heel reeel en weten we dat het geen 100% garantie geeft dat het dan wel mag lukken, dus gaan we ons niet rijk rekenen dat het dan wel gaat lukken.

Over 2wkn hebben we vakantie en als we dan nog 100% achter deze besluit staan gaan we GG bellen om een afspraak te maken met dr.Ruis om alles te bespreken en ons dan weer op de wachtlijst zetten wat dan ws 4 tot 6 mnd weer gaat duren eer wij dan ws weer aan de beurt zijn, maar goed is niet anders misschien klinkt dat stom maar ik heb het er voorover.

Wat hierboven door Lizzy en Freggel is geschreven over GG snap ik volkomen, maar wij hebben gewooen geen andere keus omdat wij geen eigen donor hebben.

Ook ik zal voorlopig denk ik niet zoveel meer posten omdat er gewoon bij ons niet te melden valt, en omdat ik eigenlijk ff rust wil.

Wat ook al geschreven is dat ook ik mij nog te veel focus op dingen, wat ik eigenlijk niet meer moet doen omdat ik het daardoor mij zelf moeilijk maak en dat moet ik niet doen.

Maar ik zal jullie zeer zeker blijven volgen vanaf de zijlijn want ik wil wel weten hoe het jullie allemaal vergaat, en ik zal jullie laten weten als wij weer op de wachtlijst staan. Dus mocht er nieuws zijn laat ik het jullie zeer zeker weten. Want daarvoor hebben jullie mij/ons te goed voor gesteunt en door de moeilijke momenten geholpen dat ik jullie niet helemaal virtueel kan los laten.

Meiden allemaal heel veel geluk en positiviteit toegewenst. Ik blijf aan jullie denken en duimen.

Liefs Corina

Geplaatst

Lizzy, lief meid. Thx. IK ga zeer zeker goed voor ze zorgen;-) Zorg jij ook maar goed vor jouw ijsbeertje, pfff ik hoop zo dat t lukt. En inderdaad, als je al getest hebt en ghij was negatief, kan dat heeeel goed hoor. vrouwen die al heel vroeg posi testen hebben gewoon geluk. Want dat is niet vaak zo. Ik denk aan je meissie.

(Ps, ik zie je handtekening over die gevallen cryo....echt té erg.....jezus mina!)

Corina, ook jij even vanaf de zijlijn. Ik geef je groot gelijk. Ik herken het helemaal wat je schijft, voel dat net zo. Even wat rust en geen ellende of eurofie van een ander, is ook fijn voor een tijdje. Ik merk ook dat het e energie gekost heeft, heb best wat meiden er dmv privéberichten doorheen getrokken, en nu is het even aan mijzelf en mijn man. We gaan 100% voor onze ijsbeertjes en hebben een goed gevoel.

Ik ben vandaag met de AB kuur gestart. Is voor 10 dagen totaal. Deze week een druk schema qua medicatie, alleen de Pred slik ik nu al 3 weken. Ik wist vantevoren niet dat het langer zou gaan duren allemaal ;-)

Nou meiden, nogmaals heel veel succes allemaal en zet 'm op!!

Liefs

Freggel

Geplaatst

Hallo,

Dr Wismann heeft ons gister gebeld vanwege de vakantie's zijn we maar twee plekjes omhoog geschoven, was wel teleurgesteld. Had er wel rekening mee gehouden maar toch... over 4 weken moeten we weer bellen. Dr Wismann had zelf gezegd we moeten wel opschieten want dit duurt te lang. Maar ja je kunt geen donoren dwingen natuurlijk.

Dus weinig nieuws te melden...

@ Freggel en Djanne ik snap dat jullie dat zeggen over GG maar ja als je geen andere keus hebt! Wij hebben niemand in onze omgeving die ons kan helpen. Dit kwam op ons pad en ja onze enige keus. Nu zie je gewoon dat die wachtlijsten enorm zijn en eigenlijk belachelijk maar goed...

@ Freggel wat mooi dat je de 24 e een tp krijgt, en logisch dat je afstand neemt van het forum vind het wel jammer maar begrijp je wel.

Je kijkt dan toch elke dag en alle verhalen raken je toch.Wens je heel veel succes en hou je ons op de hoogte...

@ Corina, fijn dat je toch al verder kan kijken, heel veel succes en sterkte...

Voor de anderen heel veel geluk...

Liefs Bootje

Geplaatst

@Freggel, heel veel succes aan komende vrijdag met de TP, hopelijk komt er een positieve test uit de 2 ijsbeertjes en breng je ons over een tijdje goed nieuws. Ik snap dat je het even rustig aan gaat doen hier. Toch bedankt dat je altijd voor iedereen hier klaar hebt gestaan met je lieve woorden. Maar neem nu even lekker tijd voor jezelf.

@Lizzy, jeetje Lizzy, een cryo gevallen, pffft, niet normaal eigenlijk. Hopelijk kun jij ook binnenkort goed nieuws aan ons vertellen.

@Corina, meis rustig aan doen he. Alles een plekje geven en heerlijk op vakantie gaan. Ben benieuwd wat ze na de vakantie bij GG zeggen en of je ons snel weer goed nieuws kan komen geven.

Zelf ga ik op 9 september beginnen met de Progynova. als ik dan een dag of 12 bezig ben, dan moet ik naar het zkh voor een echo samen met onze donor. Zij om te kijken of de eitjes goed groeien en ik voor mijn BMS te controleren.

Het wordt nu allemaal wel erg spannend hoor. We zullen wel zien hoe het loopt, 50% kans zullen we maar zeggen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, kan me voorstellen dat je nu niet wil stoppen, nu je er zo dichtbij bent geweest! Eerst maar genieten van je vakantie.

Bootje, jij nog in de wachtmodus bij Geertgen...balen dat er zo weinig donoren zijn he? Wat moeten we toch veel wachten met zijn allen...

Sannemiek, voor jou gaat het nu ook echt binnenkort beginnen. Spannend he, al die voorbereidingen? ik vind het bijna zo'n ritueel.

Djanne, hopelijk ga je je dit trimester wat minder misselijk voelen. En omdat je (en wij het allemaal) zo graag zwanger wil zijn, wil niet zeggen dat het niet zwaar is of dat je niet mag klagen.

Sas, geniet van je vakantie!

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus voor mij is de eerste cryo TP officieel mislukt... balen maar ben er redelijk nuchter onder omdat ik m al wel voelde aankomen.

Tja en die gevallen cryo maakt het nu alleen nog maar moeilijker te verteren... als het nu was gelukt was de druk er echt wel afgegaan. Maar goed, we hebben er nog drie, hopelijk gaat de eerste meteen goed ontdooien en mogen we begin sept de volgende TP. Ik word nog teruggebeld.

Zullen we vanaf morgen effe met zijn allen gaan duimen voor Freggel?

x Lizzy

Geplaatst

Lizzy goed plan ik duim al voor Freggel.

Jeetje balen meis dat het mislukt is knuffel voor jou. Maar ondanks je het al aanvoelde komen maakt het nog niet minder zuur om.

Sas een hele fijne vakantie.

Freggel: Kom op het meis duim en denk asn je...

Liefs Corina.

Geplaatst

Super lief meiden, THX!!!

Zag dat Liz ongi is geworden. Meid wat ontzettend jammer.....had zo voor jullie gehoopt....

En ja, nu is die cryo die verloren is gegaan, wel extra zuur....knuffel meid.

Straks om 12ur TP. Ontdooien is goed gegaan, ik hoor dan of ze het beiden hebben gered of 1.

Nou meiden, succes allemaal en tot over een tijdje.

Xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden