Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve allemaal,

Hier gaat het goed hoor. Althans met mij gaat het goed. Ook ik herken veel in het verhaal van Corina.

In de vriendengroep moet er binnenkort ook iemand bevallen, vind dit ook erg lastig. Tuurlijk ben ik blij voor hen en gaat het met ups en downs. Maar aan de andere kant had ik graag ook in haar schoenen gestaan en in juni bevallen van een gezonde zoon of dochter.

Als ik ook zo'n off-day heb, dan zie ik ook overal waar ik kom zwangere vrouwen, vrouwen met kinderwagens, pasgeboren babies etc etc.

Wat had ik ook graag met kerst met een dikke zwangere buik aan tafel gezeten en wat had ik graag zwangerschapskleding gekocht en de kamer verder afgemaakt voor ons kruimeltje. Helaas heeft het niet mogen zijn en moeten we nu afwachten tot we meer te weten komen de 22e november, of we nog een nieuwe IVF poging mogen doen of niet. We krijgen er nog 2 vergoed van het ziekenfonds, die willen we dan ook graag aanpakken. Echter weten we nog niet 100% zeker of onze donor nog wel wil. Zij wil wel, maar haar man twijfelt nog en ze wil wel dat haar man er voor de volle 100% achter staat, wat wij natuurlijk niet meer als logisch vinden.

We zijn dan ook al zo lang bezig. We zijn al 6 jaar bezig om een gezin te vormen met kinderen. Hoezo 6 jaar zullen jullie denken. In eerste instantie wilde mijn man en ik gaan voor adoptie. We zijn dit traject in gegaan met goede moed, echter bleek bij de Raad voor de Kinderbescherming dat we niet in aanmerking kwamen voor adoptie omdat ik in mijn kinderjaren Leukemie heb gehad. Kromme reden om iemand af te wijzen die nu gezond is en nergens meer last van heeft. Maar ja na 2 1/2 jaar in het traject te zitten, hield het op en was adoptie van de baan. Na een kleine rustperiode hebben we besloten dat we toch iets wilde doen voor de samenleving en een pleegkindje in ons gezin wilde opnemen. In alle openheid en eerlijkheid zijn we naar pleegzorg gegaan en hebben daar het adoptieverhaal uitgelegd. Na ongeveer anderhalf jaar kregen we te horen dat we op de wachtlijst kwamen en dat we alles in gereedheid konden brengen zodat we als er een kindje beschikbaar was, we er klaar voor waren. Kinderkamer werd gekocht, spulletjes werden gekocht etc etc. Na een maand op de wachtlijst te hebben gestaan, kregen we een brief van pleegzorg of we langs wilden komen. In het gesprek kregen we te horen dat we toch niet in aanmerking kwamen vanwege de leukemie die ik in mijn jeugd had gehad, ik zou dat terug kunnen krijgen en tja dan moest het kind weer naar een ander gezin. Wij waren hiervan helemaal onder de indruk en beduusd en konden geen boe of bah meer uitbrengen. Alles was klaar er kon een kind komen en nu kwam er niets.

We hebben toen met elkaar erg goed nagedacht over wat we wilden, wilden we samen verder of pakte we de allerlaatste strohalm vast die we hadden en dat was IVF met ECD. Na ongeveer een jaar hebben we besloten dat we het laatste gingen doen. IVF met ECD, we gingen een donor zoeken, we kregen afspraken met doktoren, psychologen en dergelijke en we mochten beginnen. Eerste ECD meteen zwanger, helaas maar kort mogen genieten van de zwangerschap, bij de echo niets meer te zien. 3 dagen na de echo, begon ik te vloeien en alles kwam er uit. Ook mijn verdriet. Was dit het dan, hebben we nu nog kansen.

We hopen dat onze donor ja zegt op een nieuwe kans, anders moeten we verder gaan zoeken naar een nieuwe donor.

Wachten zijn we inmiddels wel gewend, dat is iets wat we al 6 jaar doen. Nu is het wachten tot het 22 november word, de dag dat we zullen weten of we nog een kans krijgen, stiekum hoop ik dat onze donor voor die tijd al laat weten of we die kans van haar krijgen, dat zou de spanning wat verlichten.

Samen zijn mijn man en ik ook super gelukkig, maar het gemis van een kindje, ons kindje dat is er... en dat kunnen we niet zomaar wegvegen.

Sorry voor mijn lange verhaal.... Ik denk op sommige punten herkenbaar voor anderen, op sommige punten misschien niet.

Ben in ieder geval blij dat ik het hier van me kan afschrijven, we zitten hier immers allemaal met hetzelfde doel en dat is een gezin stichten....

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees ik zal het aan Bootje doorgeven.

Lieve Corina, niet zo gek doen hoor, het is niet ego wat je beschrijft, het is zo herkenbaar en moeilijk te begrijpen voor mensen die er zelf niet mee te maken hebben. En begrijpelijk dat het pijn doet, de vraag waarom is bij ons ook al vaak voorbij gekomen. Iedereen zegt altijd... je bent zo lief voor iedereen, en staat altijd voor anderen klaar dus je verdient het zo, maar... zo werkt het helaas niet in het leven.

Sannemiek, jeetje jullie hebben ook al veel te voorduren gehad en of je nou een jaar of meerdere jaren bezig bent maakt niet uit toch. Het is gewoon een gemis. En zoals je zegt wij zijn ook heel blij met elkaar en onze beestjes, maar er mist gewoon iets. Dat wil niet zeggen dat we het samen niet redden, maar er is nog zoveel plek in mijn hart en zoveel liefde om nog weg te geven. En na bijna 10 jaar hopen we nog steeds op een wonder. En echt je hoeft je niet te excuseren toch dat het een lang verhaal is, het is soms gewoon lekker om alles even van je af te schrijven, en inderdaad een hoop herkenbaar.

Ik heb het op het moment zelf te druk met mijn beestjes (2 katten en 1 hond) die in 1 maand tijd alle drie geopereerd zijn en ik hier constant een ziekenboeg heb die veel verzorging nodig hebben. Aan de ene kant wel lekker want dat geeft me even weinig tijd om na te denken over onze verder plannen en behandelingen.

Maar zoals jullie ook al zeiden.... elke kinderwagen doet me pijn.

Voor jullie allemaal veel liefs en dat we met zijn allen de moed maar niet op moeten geven.

Geplaatst

Heftig verhaal Sannemiek. Inderdaad heel krom dat door leukemie in het verleden je nu niet mag adopteren of n pleegkind 'hebben'. Echt raar.

Maar hopelijk komt daardoor een eigen kindje op jullie pad. Ik hoop dat het goed loopt met jullie donor en anders misschien n andere. Jullie kamertje gaat gevuld worden... :aaaflowersmiley:

Winmir, dankjewel!

Ja, soms is het fijn om druk te zijn en even ergens anders aan te denken. En veel beterschap voor jullie katten en hond.:thmbup::thmbup:

xxx, mees

Geplaatst

Tja adoptie is door de raad voor de kinderbescherming afgewezen, pleegzorg daar waren we in eerste instantie voor goedgekeurd, tot vrienden van ons besloten om een brief te gaan schrijven naar pleegzorg over mijn ziekteverleden ( wisten ze bij pleegzorg al) en met hun zorgen dat we het niet aan zouden kunnen. Kwamen ze hier doodleuk ( die vrienden) bij ons aan de deur dat zij de brief geschreven hadden voor ons eigen bestwil, en vertelde dat pleegzorg niet zo slim was om te doen en dat het heel zwaar was en zo. Hij zit bij de kinderbescherming en zij werkt als kinderfysiotherapeut en volgens hen zagen hun dus de ernstige gevallen, ook wilde ze daarom nooit kinderen omdat ze wisten wat er allemaal mis kon gaan.

Gisteren op verjaardag vertelde ze dus doodleuk dat ze 12 weken zwanger was, ik was flabergassted net als mijn man. echt niet normaal. heb me maar stil gehouden, maar ben nog steeds aangedaan.

Geplaatst

Sannemiek, wat heb jij al veel te verduren gehad.

Het laatste stukje wat je schreef heeft mij erg boos gemaakt.

Zijn dat nou "vrienden". Jullie hebben zo ontzettend veel liefde en warmte te geven aan zo'n kindje.

Tuurlijk zijn er kinderen bij die al "ernstige dingen" hebben meegemaakt, maar ook niet allemaal even heftig. En dan ook nog doodleuk komen vertellen dat zij die brief geschreven hebben, pff ik had ze eruit gegooid. Bah en dan ook nu nog te horen krijgen dat ze zelf zwanger is. Kan mij zo goed voorstellen dat je daar veel verdriet om hebt en mss ook wel boos bent. Meid veel sterkte ermee,

Geplaatst

Ik had ze er ook uitgegooid! :moon:Wat n vreselijke mensen, ben helemaal shocked :new_shocked:. die zogenaamde vrienden. Echt mega kill!! Weg ermee!

:violent1::violent1::violent1:

Nooit meer erin laten en jullie lekker verder...op weg naar n beebje.

Hele big hug,

Mees

Geplaatst

Sannemieke, breek met deze mensen. Natuurlijk, zo op afstand is dat makkelijk praten, en we kennen jullie en die 'kennissen' (ik noem ze geen vrienden) niet, maar dit is geen vriendschap...

Wat een K*T-streek!! En dan nog zelf zwanger zijn ook...oei, ik had me niet in kunnen houden en was (weliswaar met knikkende knieën) de discussie aangegaan, waarna ik naar huis was gegaan om ze nooit meer te zien. Of als ze bij jullie waren, eruit gegooid!

Echt, van vrienden moet je in de regel energie krijgen, het moet geen negatieve energie kosten ;-)

Sterkte wijffie....wat een moeilijke situatie....

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Lieve Sannemieke.

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg pfff. Deze mensen zou ik idd geen vrienden meer noemen en ze nooit maar ook nooit meer willen zien wat een verschrikkelijke rotstreek.

Ik heb diep respect hoe je je op die verjaardag heb gehouden.

Meis ik wensje heel veel sterkte want het is allemaal niet niks een hele dikke knuf.

@Mees en Sannemiek: nog bedankt voor jullie lieve woorden.

@ Freggel: Hoe is het met je?? Al begonnen toch??

@ Maya: Hoe is ie bij jou.

Hier gaat het wel weer een beetje, volgende week maar eens een afspraak maken en dan horen we het wel.

Meiden voor iedereen een hele dikke knuffel.

Gr Corina

Geplaatst

jeetje Sannemiek, als je het dan voor je kiezen krijgt, krijg je ook echt alles voor je kiezen. Wat een klote streek. Altijd fijn zulke vrienden. Hoop dat het snel weer beter met je gaat. En zoals al is gezegd... voor ons is het makkelijk praten, maar geloof me op zulke vrienden zit je echt niet te wachten.

Ik heb in een totaal andere situatie ook iemand gehad die het op het gebied van zwanger worden het ook iedere keer nodig vond om een mes in mijn rug te steken dat het niet lukt en noem maar op. Die heb ik toen ook echt even de waarheid gezegd en uit mijn leven geblokt. Zo zonde van de energie die we toch al zo hard nodig hebben.

Heel veel liefs en ik hoop dat je ooit de kracht vind om ze eens flink de waarheid te zeggen.

Dikke knuffel, Mireille

Geplaatst

Sannemiek, gaat het weer wat beter met je?

Corina, fijn dat jij je ook al wat beter voelt. Nu de belafspraak maken. Ben erg benieuwd.

Mireille, heb jij nog nieuws? Weet je al wat meer?

Hier wel goed. Het rommelt al een paar dagen, maar vandaag lijkt de menstruatie toch door te gaan zetten. Hopelijk zet het later op de dag goed door en kan ik dit officieel CD 1 noemen. Morgen dan beginnen met de Fostimon en een afspraak maken voor FM 1.

Iedereen een hele dikke knuf.

Geplaatst

@ Sannemieke, wat een verhaal zeg. Ik zou zeggen dumpen die "vrienden"

@ Wimmir, ff een dikke knuffel voor jou

@ Freggel, mooi dat je weer gaat starten.

Hier as vrijdag de echo voor de BMS meting en dan zien of de progynova zijn werk doet.

Ik verwacht rond de 25ste in Spanje te moeten zijn. Helaas weer zonder lief want die zit sinds gisteren voor 6 weken in de verenigde emiraten. Maar mijn moeder gaat gezellig weer mee. Uk in wording kan zich geen betere oma voorstellen, hahaha

Geplaatst

Sannemieke, jeetje, m'n mond valt open bij het lezen van je verhaal. Dit noem ik geen vrienden, sorry. En nu wel zwanger terwijl ze nooit kinderen wilden/willen? Waar halen zij t recht vandaan om dit te schrijven aan de pleegzorg? Vind het niet kunnen.

Heel begrijpelijk dat jullie flabbergasted waren en diep teleurgesteld. Ik persoonlijk zou niets meer van hun willen weten.

Meid, veel sterkte voor jou en je man.

corina, knuffel voor jou. Lees tussen de regels door dat je nog niet helemaal lekker in je vel zit. Succes met de afspraak volgende week!

freggel, hopelijk zet je bongi door en kun je morgen met alles beginnen! Succes meid! Duim voor een goeie afloop!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, hoe gaat het met jou en hubby. Weten jullie al of jullie doorgaan? Wellicht ECD? Ook omdat de pogingen voor eigen rekening komen.

Ook hier zijn de betaalde pogingen op....Zo moeilijk hè meid.

Ongi is doorgezet inmiddels, morgen dus starten met de Fostimon! Ik ben blij :-) Eindelijk na jaaaaaren zelf wat kunnen doen weer. Voelt onwijs goed.

xxxx

Geplaatst

@ Freggel, hoe was je FM?

Hier was mijn bms goed, 6,9, nog geen 3 lagen maar zit er wel aan te komen.

Zal straks wel horen van Spanje wanneer weer meten. Denk zelf as maandag of dinsdag en als het dan mooi doorgroeit denk ik begin vlgd week in Spanje te moeten zitten.

Geplaatst

Hey Sas,

Fijn dat je BMS goed gaat!! Spannend allemaal weer zeg. Gaat snel ineens hè.

Ik heb vanavond de FM (eigenlijk uitgangsecho) pas ....ben 2 dagen aan het stimuleren, merk niets (is pas CD 4 vandaag) dus ben erg benieuwd!!

Geplaatst

@Freggel en hoe was je FM?

Onze donor heeft begin as week weer een echo, dan zullen we meer weten over de punctie. Maar Spanje gaat ervanuit dat eind van as week de punctie zal zijn. Dus mijn berekening dat ik rond de 25ste in Spanje moet zijn klopt aardig. Even afwachten nog. Ik hoef zelf geen bms meting meer te doen, ze zijn tevreden en verwachten dat het de komende week nog wat meer opbouwd. Denk het zelf ook want bms opbouwen is bij mij nooit een probleem geweest.

Geplaatst

hallo dames,

bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Helaas helemaal uit ons leven bannen lukt niet. Mijn man gaat op zaterdag mountainbiken en die zgn 'vriend' is ook sinds afgelopen zomer bij dezelfde club gekomen. Verder is zij de zus van een van onze andere vrienden en zien we ze bij alle verjaardagen in de vriendengroep omdat ze in dezelfde vriendenkring zitten. Gelukkig heb ik hier wel steun van 2 stellen ( wel echte vrienden) die hen ook kennen, ook zij vonden het een laffe streek en nu ze zwanger is helemaal.

@Sas, spannend hoor, BMS groeit goed zie ik, hopelijk deze week nog naar Spanje toe voor de TP

@Freggel ook voor jou spannend FM 1 over 2 dagen, hopelijk ook voor jou goed nieuws.

En hoe gaat het bij de rest op dit moment, nog nieuws

Wij moeten de 22 november weer naar de gyn., voortgangsgesprek. Donor heeft heel lief vorige week een berichtje naar me gestuurd, dat ze ons echt heel graag weer wil helpen, ze ziet ons erg graag met ons eigen kindje in onze armen.

Hopelijk kunnen we snel weer beginnen met de hormonen en gaan we een goed 2013 tegemoet, wat ook nog maar 6 weken van ons verwijderd is.

Geplaatst

Hoihoi,

Sas, spannend. Het schiet nu wel erg op zeg, bijna afreizen!! Hoe voel je je?

Sannemieke; als het uitbannen niet lukt, dan enkel hoi en houdoe (zoals wij dat hier zeggen) en verder niets. Laten verwateren lijkt me het beste. Dat je man met hem nog optrekt, staat los van het feit dat jij dat met haar intensief moet doen. Sterkte wijffie. Dit is zo niet tof...:-( Ik moet meteen aan vroegere 'vrienden' van ons denken, die ook niets begrepen van de hele MMM en ook van die streken uit konden halen. Man, wat heb ik daar een verdriet van gehad. Langzaamaan werden we buitengesloten. Ik heb toen de knoop doorgehakt en het contact verbroken. Nu, jaren later, heeft iedereen van die groep al kinderen. Ai, dat deed even goed zeer..

Inmiddels hebben we nieuwe vrienden en kennissen, dus die groep behoort echt tot het verleden.

En wat super dat je donor nogmaals wil. Kunnen jullie meteen starten weer, denk je? Ik hoop het!! 22 november is zo. Nog paar nachtjes!!

De echo vrijdag was een uitgangsecho. De arts was echt binnen 30 seconden klaar, keek links en rechts en tikte toen op mijn knie; zodat ik op mocht staan.

Alles rustig, geen rare dingen. Morgen de echte FM dus....ik begin het al te voelen. Buikje wordt wat zwaarder.

We zijn benieuwd hoeveel er groeien en hoe groot ze zijn.

Liefs

Geplaatst

Meiden, woensdag hoor ik het definitief maar spanje denkt dat as vrijdag de donor de punctie heeft. Dan zou ik zondag in Spanje moeten zijn. Het komt nu wel weer heel dichtbij en dat maakt mij ook weer onrustiger. Maar ja dat hoort erbij he.

Geplaatst

Hoi Sas,

Spannend, ik krijg hier al de kriebels, dus ik kan me voorstellen dat de spanning oploopt!

Ik hoop dat je mooi weer hebt in Spanje. Op het nieuws zag ik dat het in een deel van Spanje hard en veel regent.

Succes!!

Djanne

Geplaatst

@ Djanne, haha als jij ook al de kriebels krijgt wat moet ik dan?? Weet je ik ben wel een stuk relaxter en nuchterder dan de 1ste ecd. We zullen het zien denk ik nu. Meer kan ik niet doen.

Hoe is het met jou? Hoever ben je nu????

Geplaatst

Lieve Allemaal,

Ik heb jullie verhalen niet allemaal gelezen dus weet niet wat er allemaal speelt maar wil jullie in het kort even bijpraten over mijn prive situatie.

Ben een tijdje niet op het forum geweest...

Mijn vader is afgelopen weekend overleden, we hebben de afgelopen twee weken in een "hel" geleefd.

Begin november kreeg hij te horen dat hij ernstig ziek was en nu is hij al overleden. Het is niet te bevatten en zo onwerkelijk allemaal.

Wilde dit toch even vertellen.....

Na lang wikken en wegen hebben we ook besloten om door te gaan met de TP, mijn vader zou dit ook gewild hebben. Ik heb het met de artsen besproken en die zeggen dat het geen invloed heeft op het wel/niet slagen van de TP.

Morgen worden we gebeld of het ontdooien goed is gelukt en of we morgen een TP krijgen..

@ Sannemieke sorry dat ik niet heb gereageerd op je prive bericht maar dit was dus de reden..

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Bootje, meis wat afschuwelijk voor jullie. Gecondoleerd. Ik kan mij alleen maar een voorstelling maken wat voor verdriet je nu moet hebben.

En wat ontzettend knap dat jullie wel doorgaan met de TP.

Ik wens je heel veel kracht toe en sterkte. xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden