Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bootje, wat ontzettend afschuwelijk.....en wat is het snel gegaan...:'-(

Gecondoleerd. Ik wens jullie onzettend veel kracht, liefde en sterkte toe om dit grote verlies te kunnen dragen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bootje, wat erg! Gecondoleerd en heel veel sterkte! Een geleven leven en een nieuw leven zo dicht bij elkaar...Hopelijk waakt je vader over jullie kleintje.

Freggel, vandaag echo, spannend! Meis, ik hoop zo dat dit een mooie eigen poging wordt!

Sas, voor jou schiet het ook al zo op. Spannend weer. Krijg je nu eitjes van een andere donor of dezelfde als toen??

Sannemiek, heb ook met open mond jouw verhaal gelezen. Wat erg zeg van die zogenaamde vrienden.

Corina, hoe is het met jou? Al een afspraak staan bij Geertgen?

Djanne, hoe voel je je?? Groeit het kleintje goed?

Wimmir, hoe gaat het met je?

En Maya, ik moet zo vaak aan je denken. Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het verdriet en hoe het met jullie gaat.

Wij zijn de schok van onze laatste niet goed ontdooide embryo's wel weer te boven. Het blijft verdrietig, maar ik merk dat ik er ook niet te veel in wil blijven hangen. Het is nou eenmaal zo.

We zijn nu drie weken verder en alweer gericht op de toekomst. Onze superlieve donor en wij hebben besloten om nog voor de vierde (en laatste) poging te gaan. Ik ben zo angstig en dankbaar tegelijk. Bang dat het nooit gaat lukken. Spannend dat er toch nog een poging in zit. Bang om weer galstenen te krijgen. Opgelucht dat het nog niet het einde is. Gaan bedenken hoe het ons zo min mogelijk gaat kosten. Dankbaar en gelukkig met onze lieve donor. Blij dat we samen nog sterk staan. Als die gevoelens door elkaar. Een ding weet ik zeker. We gaan niet door tot het gaatje. 6 dec staat ons evaluatiegesprek. Dus nieuwe poging zal pas in nieuwe jaar gaan worden.

Liefs voor allemaal en sterkte en geluk voor ieder die het nodig heeft.

Lizzy

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Bootje: Meid wat een afschuwelijk bericht gecondoleerd en heel veel sterkte de komende periode.

Wat ontzettend knap dat je evt morgen toch ws een tp krijg ik duim voor jullie.

Meis een hele dikke knuffel en heel veel kracht en liefde toegewenst denk aan jullie.

Geplaatst

@ Freggel: Hoe was het vandaag met de eerste fm meting?? Ik hoop zo dat het goed gaat.

@ Sas67: Ik hoop dat je morgen groen licht krijgt om richting spanje te mogen gaan. Hou je ons op de hoogte??

@ Lizzy: Fijn dat het weer iets beter gaat. Goed om te lezen dat jullie donor nog een keer wilt en jullie zo goed met elkaar omgaan. Succes met het evaluatie gesprek 6dec.

@ Sannemiek: hoe is het nu met je/jullie??

@Tool en Mees: bedankt voor jullie lieve woorden hoe is het verder met jullie??

@Maya: Hoe is ie nu??

Hier vandaag GG gebeld en de telefonisch afspraak met dr.Ruis staat voor morgen hij kan bellen vanaf 16.30uur ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte.

Gr Corina.

Geplaatst

geeft niet bootje gecondoleerd met je vader.

Lieve Allemaal,Ik heb jullie verhalen niet allemaal gelezen dus weet niet wat er allemaal speelt maar wil jullie in het kort even bijpraten over mijn prive situatie.Ben een tijdje niet op het forum geweest...Mijn vader is afgelopen weekend overleden, we hebben de afgelopen twee weken in een "hel" geleefd.Begin november kreeg hij te horen dat hij ernstig ziek was en nu is hij al overleden. Het is niet te bevatten en zo onwerkelijk allemaal.Wilde dit toch even vertellen.....Na lang wikken en wegen hebben we ook besloten om door te gaan met de TP, mijn vader zou dit ook gewild hebben. Ik heb het met de artsen besproken en die zeggen dat het geen invloed heeft op het wel/niet slagen van de TP.Morgen worden we gebeld of het ontdooien goed is gelukt en of we morgen een TP krijgen..@ Sannemieke sorry dat ik niet heb gereageerd op je prive bericht maar dit was dus de reden..Liefs Bootje
Geplaatst

Hoi allemaal,

Bootje, heb gisteren vaak aan je gedacht. Nogmaals heel veel sterkte wijffie..

Lizzy, voor jullie dus een moment van bezinning. Ontzettend fijn dat je uit kunt kijken naar de nieuwe poging, alleen met oudjaar toch moeilijk. Weer een jaar voorbij zonder dikke buik of tenminste ene posi test. Ik vind het elk jaar best confronterend....:-(

Het moet gewoon gaan lukken!!!!!

Maya, als je meeleest; ook hier wordt aan jullie gedacht. Ik stuur je virtueel een bos bloemen, gewoon zomaar ;-)

Corina, spannend weer..zoooo benieuwd hoe het met de wachtlijst staat. Het is weer druk(ker) bij GG dus ik heb zo'n vermoeden dat het wel op schiet. Veel koppels willen ook hun poging nog meepakken voor januari.

Hier wel goed. FM was gisteren erg mooi, zo blij....

Momenteel zitten er tussen de 20-25 follikels. Met 2 grotere van 15 mm (die zullen wel te groot worden) de rest is 12mm. Dat is al wel te voelen. BMS was ook keurig met 8,5mm nu.

Vanaf donderdag een extra injectie (cetrotide, om eispring tegen te gaan) erbij en vrijdagavond laatste FM. In het weekend doen ze geen puncties, dus het zal maandag worden. We zijn zo benieuwd.....

xx

Geplaatst

Meiden,

Onze donor heeft vrijdag de punctie, zaterdag wordt ik gebeld over het aantal bevruchte eitjes. Ik wordt uiterlijk maandag as verwacht want de tp zal maandag, dinsdag of woensdag zijn. Ik ga straks tickets boeken en hotel. Ik gok er maar op dat er bevruchtingen zijn, om nu te wachten met boeken tot zaterdag vind ik een beetje eng.

Zag al wel dat er maandagvroeg een transavia vertrekt , dan komen we om 9.30 aan en 1 uur later kunnen we dan in de kliniek zijn, dus dat is een mooie vlucht.

Ik ga mijn Spaans maar weer eens oefenen......

Geplaatst

@ Corina, we hebben een andere donor nu. Ach het maakt wat dat betreft toch niet uit, anoniem is anoniem.

Jij straks een gesprek met GG. Succes!

Geplaatst

He Sas wat goed zeg... dan lopen we bijna gelijk op...

Heb vandaag een TP gehad, echt een dubbel gevoel hoor!! Moest veel aan mijn vader denken...

Er is een type 2, 2 a 3 cellig teruggeplaatst, embryo lag mooi op schema. Nu maar afwachten de komende periode..

Ik ga nu mijn bedje opzoeken ben bekaf door alles. Weinig slaap gehad afgelopen week..

Liefs Bootje

Geplaatst

1 jaar geleden:

"We zien de haartjes al, mooie donkere haartjes....je bent er bijna...nog even doorzetten...persen...door door door door...heel goed...bijna...!"

Onder deze aanmoedigingen was ik precies n jaar geleden bezig jou op de wereld te zetten. En met alle kracht die ik in me had kwam jij ter wereld. Wat n wonder en geluk! Elke dag genieten en nu al 1 jaar. Als n zucht voorbij gegaan...

Traantjes en heerlijk in mn armen genieten van t nú en terug denkend aan toen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@Mees: Wat mooi geschreven, meis van harte gefeliciteerd met jullie grote klein vent 1jr alweer wat gaat de tijd hard. Geef hem een heerlijk knuffel.

@ Freggel: WAUW wat goed nieuws wat gaat dat goed. Ik blijf voor jullie duimen met al mijn kracht dat het zo goed mag blijven gaan en uiteindelijk ook een mooi eindresultaat. Knuf voor jullie.

@ Bootje: Heel veel sterkte dikke knuf. En sterkte in de ww.

Hier heeft gister dr.Ruis gebeld we staan op de 15de plek en hij vertelde dat het opzich dit jaar mogelijk was maar om technisch redde niet gaat lukken wat zei hij niet ( maar ik weet dat het lab in DD dicht gaat met de feestdagen) maar dat ws de tweede week van januari. Hij heeft afgesproken dat hij over 4wkn gaat terugbellen hoe het er dan voorstaat en hoe hij ons de feestdagen laat ingaan.

Ik ben en blijf benieuwd we wachten het rustig af.

Meiden dikke knuf voor jullie allemaal.

X Corina.

Geplaatst

Bootje, gecondoleerd met het verlies van je vader, jeetje...heel veel sterkte de komende periode.

en toch ook succes met de tp!

xx

Geplaatst

@ Bootje, fijn dat je een mooie tp hebt gehad. Wel heel moeilijk lijkt mij in jouw situatie. En wat zou het extra mooi zijn als je embryootje uitgegroeid tot een mooi mensje.

Geplaatst

Dankjewel lieve Corina, ik heb m de knuffel van jou gegeven. Hij vond t heerlijk ...en ...is nu plat.. ;-) Ja he, is supersnel gegaan. Echt niet normaal.

En nu jullie nog...al zolang wachten..maar...best goed wat dokter Ruis vertelde toch..ook al zou het half januari zijn, dat schiet toch al best op. Soms moesten jullie zo lang wachten; echt niet normaal. Ja klopt, DD is tijdens de kerst wat langer dicht. Daardoor zijn wij toen ook later begonnen aan de 1e stap toen, van ecd.

Bootje, wat vreselijk van je vader. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Het mooiste in deze moeilijke tijd zou zijn dat je zwanger bent/wordt. Alle zegen en geluk voor jullie emmy. Ik duim.

Sas, jij bijna naar Spanje. O, dat brengt herinneringen boven. (Die ik deze dagen toch al veel heb, met de 1e verjaardag van de kleine. Wat n bijzondere tijd was dat.) Is je Spaans al weer 'opgehaald'? Spannend spannend. Ik duim meteen door voor jou!

Freggel, jij ook al zover. En ook nog zoveel follikels. Echt goed hoor. Bijna bijna bijna. Ben zo benieuwd. Gaat het goed met je? Ben je cool of helemaal stuiterig? (wat ik zou zijn, hihi) Heel veel geluk meid!! Morgen laatste meting toch? Waaaah!!

Alle meiden, :positive energie::goodluck::blowkisses:

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik dacht eens ff op het forum kijken hoe het met jullie is.

Lieve Bootje, wat een vreselijk nieuws. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Zo onwerkelijk.

Wens jullie heel veel sterkte en kracht.

En daarbij een mooie tp gekregen. Meis ik hoop zo dat je positief test, dat zou toch wel heel mooi en bijzonder zijn.

In ieder geval ook veel sterkte en suc6 gewenst met de wachtweken.

Lizzy je bericht hier straalt positiviteit en kracht uit. Zo bijzonder om te lezen dat jullie samen met de donor er nog een keertje voor gaan. Zet hem op.

Freggel, joehoe spannend. En Wow wat een mooi BMS heb jij zeg. Veel succes alvast met de evt. punctie.

Nog bedankt voor de mooie bloemen!!!

Sas: bij jullie is het ook al zo spannend. Ook voor jullie natuurlijk toi toi toi en veel geluk.

Mees nog van harte gefeliciteerd met de kleine man. Wat gaat de tijd snel....

En als laatste die lieve Corina. Op de 15e plek. Het zal idd wel met het lab e.d. te maken hebben. Ik geloof dat GG zelf ook rond de feestdagen enkele dagen gesloten is. Dit speelde bij ons ook vorig jaar. Laten we hopen een nieuw jaar, een nieuw leven.

Uiteraard zou het toch wel geweldig zijn, als het bij iedereen goed zou gaan. Meiden ik gun het jullie stuk voor stuk.

Jullie hebben een lange weg afgelegd, het zou toch heel mooi en bijzonder zijn.

Geplaatst

Hoe gaat het hier:

Ik heb het gevoel dat ik op de automatische piloot leef.

Heb zelf het idee dat het nog niet allemaal goed tot me doordringt. Maar langzaamaan komt wel het besef.

Ik merk dat ik moeilijk mijn emoties kan uiten. Het is er wel, het komt er ook uit maar ik weet nooit wanneer.

Bijv. 2 weken geleden kwam ik 's avonds rond 18.30 op de fiets van mijn werk.

Ik rij het dorp in, en zie allemaal kindjes met een lampionnetje lopen. Tja en voor ik het in de gaten had zat ik te janken op de fiets. Of nu rond de sinterklaas, je beseft dat je nooit dit kinderfeest zelf met je kindje zult vieren.

Het zijn allemaal confrontaties.

En net als een verlies (bijv. bij het overlijden van mijn vader) kom je het hele jaar door van die situaties tegen.

Ik heb het zelf erg moeilijk met het feit, dat ik mij afvraag wat moet ik nu worden, nu ik nooit moeder zal zijn.

Dit frustreerd mij enorm.

Er zijn dagen dat het "goed" gaat en dagen dat ik het liefst mijn bed niet uitkom. Maar ook dat is frustrerend, voor mij staat het leven even stil. Maar voor de rest draait de wereld gewoon door.

En dan de mensen om mij heen, sommige reageren zo grrrrrrrrrrrr. Och dat neem je toch een pleegkind, of dan adopteer je toch een leuke chineesje??? Waarschijnlijk wel goed bedoelt, maar daar zit ik nu niet op te wachten.

Ik zal dit eerst moeten accepteren en zelf weer goed in mijn vel zitten, voordat we verder gaan kijken.

Maar goed de tijd zal het leren.

Daarbij is er ook nog veel spanning op het werk, er moeten 25 mensen ontslagen worden.

Uiterlijk 10 december krijg ik te horen of ik erbij zit....

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Geplaatst

Hoi meiden,

Maya, je hebt een PB. Voor nu een hele dikke knuffel voor je. Wat een flapdrollen die zeggen dat je nu maar moet adopteren of pleegzorg in moet stappen. bahbah!!! >;-(

Meessie, ook op dit topic gefeliciteerd met je mini-me!!! Heeft hij goed geslapen? Of onrustig van alle indrukken?

Hier goed. vanavond laatste (hoop ik althans) FM. Ik voel het elke dag beter, benieuwd hoe groot ze nu zijn.

Ik reken op de punctie maandag (heb al vrij kunnen regelen met grote moeite!)

Liefs moi

Geplaatst

@ Freggel, op naar een mooie laatste FM en dan maandag de punctie! Hoop zo dat er een paar mooie eicellen zijn en mooie bevruchtingen. We gaan in elk geval samen op lopen. Succes!

Geplaatst

Hallo meiden.

@ Maya: Wat kunnen mensen toch ongevoellig reageren bleeeh het kan je zoveel pijn doen. Meis ik geef jou vanaf hier een hele dikke virtuele knuffel en denk goed om je zelf he!!

@ Sas67: Ik wens jou heel veel succes dikke knuf en ik duim voor een mooi eind resultaat.

@ Mees: Bedankt voor het door geven en fijn dat hij het heerlijk vond.

Knuffel Corina

Geplaatst

ach lieve Maya, wat moeilijk allemaal! en dan de reacties van sommigen. Ik krijg ook altijd de vraag gesteld, en adoptie??? alsof dat de meest logische stap is als het via ivf niet lukt...moet je ook maar geld voor hebben en het ook willen.

De confrontaties zullen helaas nog wel biljven, wellicht dat ze slijten met de tijd, maar wanneer??? dat kan helaas niemand je zeggen.

Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet, probeer dingen van je af te schrijven, als je er niet over wilt of kunt praten.

het is een moeilijke situatie waar jullie nu inzitten en an ook nog alle emoties die daar bij horen. Het is een traject van vallen en opstaan. We kunnen er voor je zijn en we zijn er ook voor je om je verder te helpen, maar een groot deel zul je zelf doen. en doro het zelf te doen, word je ook sterker!

Vergeet niet dat je een sterke en mooie meid bent, al voelt dat misschien nu niet zo, maar echt, het is zo!!!

Alles wat er de afgelopen jaren/maanden is gebeurd, gaat je niet in de koude kleren zitten en logisch dat voor jou de tijd en het leven stil staat. Jij bent nu in een rouwperiode en kunt gewoonweg niet vooruit kijken. Daar ben je nog niet aan toe, maar er zal een tijd komen dat je wel weer vooruit durft te kijken en weer durft te hopen en te wensen en weer zult genieten van de kleine en de grote dingen!

En dan ook nog eens de stress van het werk. moeilijk!!! hoop dat je geen slecht nieuws te horen zult krijgen!!! ik duim voor je!!!

Meid, voor nu een hele hele hele dikke knuffel!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Freggel, wat ga je goed meid!!! en veel follikels zeg!!! 20-25. Geen kans op overstimulatie?

Krijg je de punctie in DD of in GG? ik ben het even kwijt waar en hoe nu alles loopt in GG.

heel veel succes meid!!!

Sas, jij zult dit weekend of maandag op weg zijn naar Spanje! heeel veel succes!! ik hoop dat je donor veel eicellen heeft en dat er veel embryo's uit voort komen!!!

Geplaatst

Corina, nou, dat valt tegen of niet, plek 15. van de ene kant denk ik wel begrijpelijk dat dit jaar waarschijnlijk niet meer gaat lukken, maar gevoelsmatig zou je dat wel weer willen, het liefst zo snel mogelijk natuurlijk. knuffel voor jou meid!!

Mee, van harte nog met je kleine mannetje!!! een jaar alweer!! wat gaat het toch snel!!! ik zie je nog hier stuiteren, hihihi...

Geplaatst

@ Tool: Het.valt voor mijn gevoel niet helemaal tegen, ik had voor mij zelf gerekend op maart/april dus dit valt mee ( zelfbescherming :) )

Maar hoe gaat het eigenlijk met jou???

gr Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden