Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi tiktak, dat is zo rond de €1800, excl medicatie.

Vraag het anders na bij je verzekering.

(Voor dit bedrag moeten ze in Nederland alles doen, echo's, puncties etc etc. Medicatie komt er nog bij (vaak ook rond de 1700 euro))

Onderzoek zit hier nooit bij, eventueel onderzoek is voor je eigen rekening als je naar buitenland gaat. Of je moet hier toestemming voor hebben van je verzekeraar)

Reken er gewoon op dat je 1800 terug krijgt, en alles wat het je verder gaat kosten, dat je dat zelf moet betalen.

Maar voor de precieze bedragen even bellen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Freggel, dank je wel. Heb ik even een indicatie.

Mijn verzekaar zegt hetvolgende:

Het us voor ons niet mogelijk om zonder de medische indicatie en behandelplan een tarief te bepalen. Dit heeft te maken met verschillende factoren en/of behandelassen die tot een bepaald tarief leiden.

Oftewel, ik moet een getekende offerte van een kliniek inleveren, dan kunnen ze iets zeggen. Ik had het liever van te voren geweten omdat ik nu niet weet of een duurdere kliniek, bij meerdere behandelingen, betaalbaar voor ons is.

Je eigen medicatie wordt toch wel vergoed?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ga zo eens bijlezen na mijn laatste bezoek eerder deze maand. Ik kom net bij de gyn vandaan. En helaas kunnen ze me geen ivf meer aanbieden. Mijn fsh is 17, mijn oestradiol laag. De uitslag van mijn amh had ie niet maar bleek dus in maart 2010 gemeten te zijn en was toen al 0,2, dus erg laag. Hij zei dat ik slechts twee opties heb: hoofdstuk sluiten of ecd.....

poeh, ik voelde het wel aankomen maar jou hebt toch nog hoop op een klein kansje en die is nu weg, ben gewoon kapot ervan.

doei

Lalena

Geplaatst

Tiktak, of je medicatie wordt vergoedt, ligt aan je verzekering. Met mijn toppakket krijg ik wel 100% vergoeding. Maar dat kan ook 70% zijn, als je niet zon uitgebreide verzekering hebt. Dat kun je wel al met zekerheid aanvragen. Als je nog binnen je 3 pogingen zit krijg je het wel vergoedt.

succes!

Laena, weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Neem je tijd om over de klap heen te komen. En kijk waar je gevoel naar uit gaat. Dat heeft tijd nodig. Knuffel!

Geplaatst

@ Ceeke, welkom hier meid! Heb je af en toe bij het door dik en dun topic voorbij zien komen( lees soms stiekum met jullie mee). Ook jullie hebben een heleboel meegemaakt. Maar wat fijn dat je zus jullie donor wordt. Onwijs mooi gebaar is dat.

Lees en schrijf lekker mee met ons! Succes

Geplaatst

Met mij gaat het goed. Voel nog niets, alleen erg moe. Maar of dat komt door de zwangerschap...??? Lief is weer heerlijk thuis. @ Mees , ja het dak ging van Schiphol af!! Jammer dat Joris van Hello Goodbye er niet was...:-))

Het begint langzaam bij hem door te dringen.

Vrijdag de 1ste echo, zijn dan 6weken. Hoop op een mooi vruchtzakje en als het even kan ook al een hartje. Vind het wel doodeng hoor.

Geplaatst
Met mij gaat het goed. Voel nog niets, alleen erg moe. Maar of dat komt door de zwangerschap...??? Lief is weer heerlijk thuis. @ Mees , ja het dak ging van Schiphol af!! Jammer dat Joris van Hello Goodbye er niet was...:-))

Het begint langzaam bij hem door te dringen.

Vrijdag de 1ste echo, zijn dan 6weken. Hoop op een mooi vruchtzakje en als het even kan ook al een hartje. Vind het wel doodeng hoor.

Ja Sas, dat zou super geweest zijn! We zouden allemaal aan de :TVsurf:geplakt zitten, bij de uitzending.

Ik voelde ook niks hoor, zo aan het begin. Komt later nog wel haha. :throw_up:

En die echo gaat goed komen hoor. Ik had m met 5 weken en 6 dagen en...n kloppend hartje. t Kan ook iets later hoor, dat kloppen. Dus niet ongerust zijn als t nog niet klopt. Maar dit is m hoor. Een nieuw BBtje.:yah:

xxx, mees

Geplaatst

Lalena,

Wat n klote bericht. Kan me voorstellen dat je dit moet verwerken.

Maar....vergeet niet...er blijft een kans he, v ia ecd. Dus neem de tijd en kijk dan eens of ecd jullie wat lijkt.

Knuffel, mees

Ceeke, welkom hier. Wat n verhaal. Wat hebben jullie al veel te verduren gehad. Kan me er amper n voorstelling van maken.

Hoop dat het in 2013 mag gaan lukken voor jullie.

xxx, mees

Hoi allemaal,

Ik ga zo eens bijlezen na mijn laatste bezoek eerder deze maand. Ik kom net bij de gyn vandaan. En helaas kunnen ze me geen ivf meer aanbieden. Mijn fsh is 17, mijn oestradiol laag. De uitslag van mijn amh had ie niet maar bleek dus in maart 2010 gemeten te zijn en was toen al 0,2, dus erg laag. Hij zei dat ik slechts twee opties heb: hoofdstuk sluiten of ecd.....

poeh, ik voelde het wel aankomen maar jou hebt toch nog hoop op een klein kansje en die is nu weg, ben gewoon kapot ervan.

doei

Lalena

Geplaatst

Hoi Sas,

Super spannend de echo (ik zat bijna te huilen in de wachtkamer bij de verloskundige zo erg vond ik het). Ik heb heel bewust de eerste echo na 7 weken gepland omdat ik zeker wilde weten dat er een hartje te zien moest zijn. Ga je naar de verloskundige of naar de gynaecoloog?

Zelfs nu, na ruim 31 weken, vind ik de controle nog speciaal. Ik vind het overigens heerlijk om nu gewoon bij de verloskundige te lopen.

Ik zal vrijdag aan jullie denken.

Iedereen veel sterkte in december, want ik weet maar al te goed dat deze maand voor velen niet meevalt.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Lalena: Pff jeetje meis komt hard aan he?? als je uiteindelijk toch de bevestiging krijg. Laat het eerst een plekje geven dikke knuf. Als je vragen heb stel ze gerust en schrijf gezellig met ons mee.

@ Ceeke: Welkom als je vragen heb stel ze gerust. Schrijf maar gezellig mee.

@ Bootje: Hoe gaat het met je??

@ Mees: Hoe gaat het met kleine meesje?? Al weer een beetje opgeknapt??

@ Sas67: Meis heel veel succes met de echo morgen ik duim voor jullie op een hele mooie echo moet gewoon. Laat je het ons morgen ff weten hoe het gegaan is??

@ Freggel: Hoe is het met je??

Dr R heeft gisteren gebeld en we staan nu op de 7de plek. Eind deze maand hopelijk 6de plek. Nadeel ( maar begrijpelijk) gaat het lab 2wkn dicht dus dan gebeurt er ook niets.

Afgesproken dat ik een bel afspraak mag maken in de week van 21januari in de hoop meer te horen, dus nog ff een maandje geduld hebben.

Liefs Corina.

Geplaatst

Lieve meiden.

Ik wil jullie bijdeze hele fijn feestdagen en een goed 2013 wensen.

Ook wil ik jullie bedanken voor de lieve woorden steun en virtuele schouder die ik van jullie heb mogen ontvangen het afgelopen jaar.

Vooral toen ik in augustus een vervroeg miskraam kreeg heb ik heel veel gehad aan jullie steun deed mij echt goed harstikke bedankt.

Ik hoop dat in 2013 dat voor iedereen de grote wens mag uitkomen en dat we een lief klein wondertje in onze arme mogen sluiten.

Liefs Corina.

Geplaatst

@ Djanne, ik ga naar de gyn. Ik wilde lieve rook een week later maar de eerst optie was dan pas 4 jan, en dat vond ik dan weer te laat ook omdat vriendlief begin januari weer weg gaat en ik wilde dat hij er bij kon zijn. Dus ik ga er vanuit dat er nog geen hartje te zien is dan kan het alleen maar meevallen als het wel zo is.

Geplaatst

Hai lotgenoten,

Ik ben lang geleden lid geworden van dit forum, altijd meegelezen maar al heel lang niets gepost. Ik ben toch teveel in mijn hoofd ermee bezig. Even in het kort: We zijn vanaf 1992 in de mmm, maar wel met tussenpozen. Soms handig, want dan hadden we ook een gewoon leventje met alle ups- en downs, aan de andere kant hadden we gewoon veel harder aan moeten trekken. Maar afgelopen december/januari was ons laatste poging. We zijn al een poosje bezig om ons te orienteren op ecd in combi met donorzaad, i.v.m slechte kwaliteit. Veel e-mails gestuurd naar diverse klinieken en nu in contact met Cyprus, in vergelijking met Spanje goedkoper. Ik ben inmiddels 43 jaar en vanaf 2013 geen recht op vergoeding :sed:

Freggel, ik zie in jouw onderschrift dat jij ook naar Cyprus gaat. Zijn jullie al naar de kliniek geweest of is het contact nog alleen via de e-mail? Ze werken ook met een contactpersoon in Nederland. Maken jullie ook gebruik van zijn diensten? Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie? Ik las dat je de medicatie al hebt meegkregen, dat is fijn! Maar wat ik zo uit de e-mail van Lyndsay begreep is dat de prijs incl. kosten van de donor zijn. Als ontvangers hebben wij toch niet veel medicatie nodig, behalve een decapeptyl en die pleisters/progynova of utrogestan?

We gaan er nu voor en hopelijk wordt 2013 ons jaar:presents:

Geplaatst

Lieve Corina,

Ja, kleine meesje is weer helemaal opgeknapt. Alleen nog snotterig. Was nog nooit ziek geweest, dus wel geluk. Maar nu toch n week echt ziek. Blij weer gezond klein meesje terug.

En jij weer w8. Hoop zo dat je goed nieuws krijgt 21 januari. Op naar nr 1 op de wachtlijst. Ik las nog s terug en weet je nog...we hebben ongeveer tegelijk getest toen. t Is toch wat he. Wat n verschil maakt zo'n extra streepje. Extra knuf. En zeker...dat in 2013 jullie langverwachte droom uit mag komen!

Sas, nogmaals succes he! Laat meteen weten! We leven zo mee...

xxx, mees

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ben ik weer... het gaat redelijk vandaag. Heb een rot dag vandaag, het wil niets!

Ben opnieuw tante geworden en w.s. voel ik dat nu en het gemis van mijn vader en dan volgende week kerst.

Van mij mag het al wel volgend jaar zijn.

Sorry voor mijn ego bericht..

Heb GG ook nog niet gebeld ik kan me er gewoon niet toe zetten misschien dat ik vanmiddag even bel om een afspraak te maken voor volgend jaar.

Sas heel veel succes vandaag.. denk aan je.

Voor iedereen heel veel sterkte deze dagen het valt allemaal niet mee! Ik wil iedereen bedanken voor alle steun...

Liefs Bootje

Geplaatst
Lieve allemaal, Ben ik weer... het gaat redelijk vandaag. Heb een rot dag vandaag, het wil niets!

Ben opnieuw tante geworden en w.s. voel ik dat nu en het gemis van mijn vader en dan volgende week kerst.

Van mij mag het al wel volgend jaar zijn. Liefs Bootje

Ik zat vanochtend op mijn telefoon een artikel te lezen van iemand uit Engeland. Die was al 5 jaar aan het proberen. En schreef dat de kerst zo'n vreselijke periode is. Mat families, de kinderen etc. Ik zat echt te janken in bed. Ik las ook de berichtjes van ander mensen op dat artikel. Veel begrepen het omdat ze zelf ooit in die zelfde situatie hebben gezeten, mensen kennen die dat mee hebben gemaakt. Maar ook veel die het een egoistische bedachte vonden. Het is voor die laatste groep mensen gewoon niet in te denken wat je voelt. Echt vreselijk die groep!

Liefst wil je die dagen lekker in bed blijven liggen....Maar zoals vandaag sleep ik me daar dan ook maar weet uit... Sterkte Bootje!!!

Geplaatst

Ik heb weer zo iets raars.

De laatste IUI was niet gelukt (heb progesteron toen laten prikken-waardes veel te laag- en ben daarna ook ongesteld geworden.

En ik heb een paar weken daarna nog meerdere echo's gehad, daar was geen follikel oid op te zien. Heb daarop een week lang duphaston geslikt om een menstruatie op te wekken. Dan dien je binnen een week ongesteld te worden. Uiterlijk vandaag dus.

Gisteren kon ik de vis niet wegkrijgen en raar gevoel in mijn buik. Dus zal wel met aankomende ongesteldheid te maken hebben. Dus vanochtend, de gek, test gedaan. Weet niet waarom ik dat eigenlijk deed. Ik vond mijn gevoel gewoon ze raar. Het leek wel schijnzwanger, heb ik weer...

En 2 streepjes. Dat kan helemaal niet. Dus nog een test gedaan, 2 streepjes en nog een test gedaan..... Ik snap er niks van.....Heb kliniek gebeld, volgende week maar een echo. Zal wel weer een bummer worden. Vaag verhaal niet dan......

Geplaatst

Grote knuffel voor jullie, Bootje en Tiktak.

Ja, juist deze dagen zijn dan zo moeilijk. Het lange wachten, weer n nieuw jaar zonder kindje, iedereen met kinderen om je heen.

Ik realiseer me elke dag hoe bijzonder het is om een kindje te hebben.

Voor sommigen gaat het vanzelf en als het bij anderen niet lukt, zeggen ze: nou ja, dan maar niet. Makkelijk gezegd voor mensen die zelf kinderen hebben.

Maar houd moed he, er zijn weer meiden zwanger op dit topic en hopelijk gaan jullie snel volgen.

xxx, mees

Geplaatst
Ik heb weer zo iets raars.

De laatste IUI was niet gelukt (heb progesteron toen laten prikken-waardes veel te laag- en ben daarna ook ongesteld geworden.

En ik heb een paar weken daarna nog meerdere echo's gehad, daar was geen follikel oid op te zien. Heb daarop een week lang duphaston geslikt om een menstruatie op te wekken. Dan dien je binnen een week ongesteld te worden. Uiterlijk vandaag dus.

Gisteren kon ik de vis niet wegkrijgen en raar gevoel in mijn buik. Dus zal wel met aankomende ongesteldheid te maken hebben. Dus vanochtend, de gek, test gedaan. Weet niet waarom ik dat eigenlijk deed. Ik vond mijn gevoel gewoon ze raar. Het leek wel schijnzwanger, heb ik weer...

En 2 streepjes. Dat kan helemaal niet. Dus nog een test gedaan, 2 streepjes en nog een test gedaan..... Ik snap er niks van.....Heb kliniek gebeld, volgende week maar een echo. Zal wel weer een bummer worden. Vaag verhaal niet dan......

Hey Tiktak,

Zie nu je bericht. Wat vreemd inderdaad. Kan het dat je zwanger bent? Is er (vreemd gezegd misschien) sperma binnen gekomen ook al zagen ze geen follikels? Toen of nadat je die echo's had? Als je positief test, zou je toch zeggen dat je zwanger bent. Of kan dat n bijwerking zijn van duphaston? Heb je de kliniek ernaar gevraagd? Ik zou t toch sneller willen weten dan volgende week. Kun je niet n bloedtest doen? Gewoon via ha. Anders word je gek. Het zou wel heeeel gaaf zijn. Maar...er moet wel ergens sperma zijn binnen gekomen ;-) Zo ja, zou ik toch beetje voorzichtigjes blij zijn.

Laat ff weten.

xx, mees

Geplaatst
Hey Tiktak, Kan het dat je zwanger bent? Is er (vreemd gezegd misschien) sperma binnen gekomen ook al zagen ze geen follikels? Toen of nadat je die echo's had? Of kan dat n bijwerking zijn van duphaston?

Het kan zijn. Maar misschien van een spontane actie. Niet van een inseminatie. Ik heb de kliniek gebeld. Ze zeiden dat duphaston niet de test kan beinvloeden. De arts viel bijna van zijn stoel. Heb net de ha gebeld. Was, natuurlijk, met vakantie. De vervanger heeft later op de middag spreekuur. Als ik een bloedtest kan doen. Weet ik volgens mij ook pas tegen woensdag of ik zwanger ben.

En mijn vriend....' 2 streepjes, wat houdt dat in?". ;-) Die is nu aan het hyperventileren op zijn werk. En we hebben al een afspraak in Spanje gemaakt voor ECD. Ik durf niet blij te zijn. Ik wil eerst een echo-bewijs!!

Geplaatst

Nou lekker opbeurend verhaal van de ha gehad. Een negatieve zt zegt niet zoveel, zegt hij. Maar een positieve zwangerschapstest wel.

Maar zegt hij, dat kan na een week ook weer anders zijn. Een bloedtest is in die zin ook maar een momentopname. En op een echo zag je in dit prille stadium nog niet veel op. Lekkere vent.

Dus maar afwachten. Ik heb al zoveel desillusies gehad dat ik mijn hoofd nu maar even in het zand steek, tot de echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden