Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Corina, @ doorzettertje en @ Djanne, dank jullie wel voor jullie lieve reactie's.

Heb vanmiddag Geertgen gebeld en alles voorgelegd, op advies van hun zondagochtend weer een test doen, is deze weer negatief dan een bloedonderzoek.

Dus afwachten maar weer.....

Nou op hoop van zegen dan maar..

Liefs BOotje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi bootje,

Ik had zo graag goed nieuws gelezen, toch nog een sprankje hoop maar vergeet niet hoe vervelend ik het vindt om dit op de schrijven de medicatie houd je voor de gek! Sorry maar ik blijf wel voor je duimen.

Doorzettertje, bijna is het zo ver, dan heb je je mooi embryo in je! Wat heerllijk dat je, je daarna op je stresbedje kan laten verwennen!

Maya, hoe voel jij je!

Freggel en corine hou gaat het met jullie!

Voor de rest een dikke knuffel.

Nal hoe is het met de misselijkheid? Ik heb vanmorgen niet eens de wc gehaald. Zo overgegeven in de woonkamer!! Echo was weer goed nu 7 weken zwanger. Vind het nog steeds onwerkelijk. Hoop dat voor iedereen jullie grootste wens uitkomt!

Geplaatst

@ Doorzettertje: ik zal aan je denken morgen om 10.30uur toi toi toi.

@ Bootje: Goed dat je GG heb gebeld, ik denk aan je.

@ Terry: Wat fijn dat de echo goed was ben zo blij voor jullie ga er heerlijk van genieten. Ga je ons een klein beetje op de hoogte houden?

Hier niet zoveel te melden.

Fijne avond en welterusten voor straks.

Geplaatst

Doorzettertje heel veel suc6 vanmorgen. Duim voor jullie.

Ah Bootje wat sneu voor je. Wel goed dat je gebeld hebt.

Hier is verder niets bijzonders op te merken. Voel me niet veel anders, behalve wat pijnlijke borsten.

Maar dat kan natuurlijk ook van de bollen komen. Ik merk dat ik er erg nuchter in sta, op dit moment.

Zeker nadat hele gebeuren van vorig jaar, daardoor heb ik zoiets van ik weet het pas zeker als ik een echo heb gehad.

Ook als ik volgende week mag testen en het zou positief zijn, dan heb ik toch nog zoiets van we zullen wel zien. Zelfbescherming zullen we maar zeggen.

Fijn weekend allemaal, ga nog ff een dagje werken.

Geplaatst

Hai Freggel,

Zie ik nu dat jullie donor dinsdag voor de volgende follikelmeting moet? Ik neem aan dat de punctie dan volgende week is?! Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook weer spannend wordt. Kunnen we samen de wachtweken in (tenminste dat hoop ik...).

Bootje, ik hoop dat je je iets beter voelt dan gisteren.

Djanne

Geplaatst

Nou meiden de embryo's zijn aan boord. Ging weer helemaal anders dan in Spanje. Mijn man vond t alleen wel jammer dat ie niet mee de ok in mocht (moslim land gaat dat wat anders natuurlijk ;)). Na de tp werd ik op een brancard naar onze kamer gereden waar mijn man zat te wachten en vanaf daar werd ik in eenbed gehesen. Mocht komende 2 uur absoluut niet staan oid, alleen maar liggen. Na 30 minuten mocht ik eindelijk plassen (na een liter water en al ruim anderhalf uur moeten is dat heeeeel fijn :) maar ik mocht niet lopen dus heb mijn 1e ervaring met de bedpan gehad. Die werd door een zustertje onder mijn billen in bed geschoven en did ging weer. Geen idee hoe zoiets werkt. Wegebben vreselijk gelachen: moest zoveel plassen dat ie zowat overliep. Haha! En nu lig ik in het hotel op bed, mag vandaag niet douchen en komende 2 weken niet te heet douchen. Verder komende 2 weken echt rustig aan doen en niet zoals ik in Spanje juist weer alles kon doen. Wel verwarrend hoor overal weer anders. Maar hou me er maar aan, alles voor t goede doel!

Geplaatst

Doorzettertje, dat is inderdaad anders dan hier in Nederland. Op naar een mooie zwangerschao meid!!!

Djanne, ja dat heb je goed gezien inderdaad ;-)

Alleen, de follikels van mijn donor groeien niet zo snel helaas....vanmorgen echo gehad en ze zijn 'nog' maar 13 mm. Was voor ons beiden even een kleine tegenvaller.

We moeten dus nog wel even, aangezien ze nu 2 weken aan het stimuleren is. Normaliter zou je rond deze dagen de punctie hebben, maar dat zit er nog even niet in. Over het aantal mogen we niet klagen, tussen de 10 en 20 stuks. Dat is erg netjes, en past ook wel bij haar leeftijd natuurlijk (30)

Als het in dit tempo doorgroeit, denk ik dat het nog een kleine 14 dagen gaat duren. Gelukkig vind mijn donor het niet erg hoor, maar ja. We hadden allemaal gewild natuurlijk dat het sneller afgerond was voor haar. Dit is dan ook geen standaard protocol, maar een milde. Het zal dus even uitvogelen zijn wat de juiste dosering is. Komt goed!!

Mijn BMS was trouwens nog steeds 9.4mm ongeveer. Dus niets gegroeid! Jippie! Ik heb dus de tijd om op haar te wachten. Omhoog kan altijd nog, dat gaat snel genoeg bij mij. Voor nu even onder de 10mm blijven.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Corina?

Maya, nog even meid en dan mag ook jij testen. Take care! Ik duim!

Terry gefelici met opnieuw een mooie echo!! Van harte meid!!

Liefs Freggel

Geplaatst

Hi Sannemiek, ik ben nu 8 wk...we hebben nog even te gaan, voordat we de gevarenzone zijn gepasseerd..:-)

Terry: de wc niet gehaald he...hehehe...wat zal dat balen geweest. Maar het is allemaal voor het goede doel. Ga jij nu elke week voor een echo? Ik heb er weer een over 2 wk.

Sas: wat een gedoe he? Het houdt maar niet op. Zijn jullie al wat verder over de beslissingen wat en waar je verder gaat nu?

Doorzettertje: succes de komende weken mei!

Freggel: het is inderdaad wel K&%& nu je er zo dichtbij bent, dat het toch nog wat langer duurt. Maar je kan het ook zo zien, alles wat goed is, duurt nou eenmaal langer. Binnenkort heb je een geweldige emmies om verder mee te gaan...nog even volhouden meid.

Hier gaat het gelukkig wel beter nu. De medicijnen zorgen ervoor dat ik niet of minder misselijk ben. Ik merk wel dat ik niet zonder ze kan. Als het te lang duurt, zet mijn misselijkheid weer op, en dat is dan een hint om er weer een in te doen. Voor de rest ben ik wel ontzettend moe. Ik slaap elke nacht nu zo'n 12 uur. Gewoon niet normaal meer. Ik probeer wel alles te doen, alleen het lukt me niet helemaal. Ben blij dat ik weer wat kan eten en drinken.

Geplaatst

Wauw Doorzettertje....heerlijk aan boord!!

Ja, weer anders dan in Ned, dat rustig aan doen. In Spanje zitten ze er beetje in.

Lekker ook dat je daar nog kan blijven en genieten.

Nal, n kloppend hartje! Geweldig!

Freggel, komt vanzelf hoor. Rustiv door laten groeien en dan n mooie tp.

Bootje, veel sterkte meid. Hoop dat je toch nog pos test!

Maya, lekker verder broeden.

Djanne, gaat ook opschieten..spannend.

Terry, al 7 weken! Sterkte met overgeven. Weet er alles van.

Corina, pos. vibes naar jullie!

Xxx, mees

Geplaatst

Grappig doorzetterje dat ze tegen je zeggen dat je rustig aan moet doen. Ons werd en in Nederland en in Spanje voorgehouden dat bewegen goed zou zijn voor de innesteling omdat je baarmoeder dan beter doorbloed zou zijn. Ik zal maar niet vertellen dat ik na de laatste terugplaatsing twee uur (rustig) door Barcelona heb gelopen. Ik ga het deze keer ook maar eens anders doen. Als het goed is, heb ik om 19.30 uur een terugplaatsing. Daarna maar even iets eten en mijn bed in.

Voor jou de komende twee weken dus weer een spannende tijd!

Nal, balen dat je je zo naar voelt. Toch hoop ik je snel te volgen ;-) Het vervelende is natuurlijk dat je tot niets in staat bent als je zo misselijk bent. En dan voel je je natuurlijk ook nog schuldig "omdat je het tenslotte toch zo graag wilde". Alsof je dan niet meer zou mogen klagen!

Corina: voor jou begint het circus deze week ook weer: succes!

Prettig weekend allemaal.

Djanne

Geplaatst

Doorzettertje,

Fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Kan me voorstellen dat het een beetje dubbel gevoel kan zijn, als je de ervaring van Sas weet.

Maar daar was natuurlijk meer een logistiek probleem met de zaadjes, en dat hadden jullie gelukkig niet.

Corina succes deze week!

Nal, de tekenen zijn toch goed, 8 weken al weer, fijn meis.

liefs joske

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik denk dat het maleur is.... vanmorgen ook weer negatief getest.

Dinsdag weer bellen met GG en dan maar zien wat ze zeggen, dan ws een bloedonderzoek en dan weten we het zeker.

Wens iedereen heel veel succes deze week.

@ Nal

@ Terry

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie. Geniet ervan....

Liefs Bootje

Geplaatst

@djanne: heb je vanavond 19.30 tp?! Even om mijn geheugen op te frissen (zit alles op een mini scherm op m'n mobiel terugbetalen kijken en zie geen handtekeningen) was je nu in nl of weer buitenland bezig?@ Corina: nog even meid!@ terry: ik droom ervan dat ik kotsend door mijn woonkamer moet, haha!@ Nal: fijn dat je medicijnen hebt en dat alles qua kindje verder goed gaat.@ Freggel: gelukkig weet ik dat je veel geduld hebt!@ Maya: hoe voel je je?Zal vast nog wel iemand vergeten zijn.... Sorry: maar ook jullie allemaal volhouden, duimen en succes!Vandaag op een bedje onder de parasol bij t zwembad, mijn lichaam mag nl niet te warm worden. Morgennacht vliegen we terug naar volgens mij een regenachtig Nederland.....

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel: Balen dat het niet zo snel gaat, maar komt goed hoor echt ik duim voor je en wie weet lopen we samen op.

@ Nal: Fijn dat de medicijnen goed zijn werk doen, meid geniet van je zwangerschap.

@ Terry: Hoe voel je je nu? Hopelijk niet meer zo misselijk.

@ Mees: Dankje ik heb ze ontvangen hoor hopelijk werkt het.

@ Doorzettertje: Wat heb je je verhaal leuk op geschreven haha. Meis hopelijk helpt het en heb je binnen kort een positieve test in handen ik duim voor je. Goeie reis naar huis.

Geplaatst

Maya: hoe voel je je nu. Zelf bescherming begrijp ik wel hoor ik duim voor jullie.

Het is bijna dinsdag en dan na een half jaar weer naar GG ben benieuwd. Ik ga dan nog wel praten over mijn immuunsysteem want pas ben ik bij de internist geweest voor controle voor mijn schildklier. Ik heb namelijk geen milt meer ( afweersysteem) of dat een werking zou kunnen hebben op mijn immuum systeem en toen vertelde ze dat dat zou kunnen. Ik hoop dat ze bij GG hieraan iets zou willen doen ( wat ik niet verwacht) zo niet wat zouden jullie dan doen? Second opinion?

Ik vind dit echt heel moeilijk want ik wil mijn laatste kans echt optimaal benutten namelijk.

Maar goed ik hoor het wel een dinsdag.

Meiden fijne avond en koninginnedag.

XXX

Geplaatst

Hoi Doorzettertje

We gaan tegelijk onze ww in, allebei bij een andere kliniek deze keer! Heel veel succes, die Dogus kliniek klinkt erg goed hoor! Hoeveel embryo's heb jij laten terugplaatsen? Ik loop nu met 2 emmies in mijn buik, probeer ze te koesteren maar heb niet die gehele rust regels als jij meegekregen, dus dat zet me ook weer aan het denken.

groet van Eva

Geplaatst

Eva en doorzettertje, heel veel succes in deze vreselijk slopende wachtweken!

Ik heb dinsdag het intakegesprek gehad in Spanje, kliniek Imfer.

Zij vertelden me dat ik na de tp 1.5 dag moet rusten, iedere kliniek zegt weer iets anders.

Anders de gulden middenweg; rusten én beetje beweging??

Geplaatst

@Bootje, ik zat duimen te draaien voor je tot ze blauw werden, helaas lees ik net dat je test negatief was. Sterkte meid, hopelijk toch nog een goede bloedtest. In ieder geval goed dat je naar GG hebt gebeld.

@ Maya, spannend hoor, ga duimen voor je draaien volgende week voor een positieve test.

@Freggel, ik zie dat jullie donor dinsdag FM heeft, dus voor jullie ook bijna een TP? Spannende tijd hoor.

@Doorzettertje, Yess, de embryo's zijn aan boord lees ik. Ik lag hier net helemaal in een deuk na het lezen van je bedpan stukje. Je moet maar zo denken het is voor een goed doel. Doe maar lekker rustig aan zoals ze daar zeggen en veel succes in de ww.

@Eva, ook jij veel succes in de ww op naar hopelijk een positieve test.

Voor de rest iedereen die ik vergeten ben, heel veel succes.

Hier op dit moment verder nog geen nieuws of we mogen starten met de ECD. We hopen eind juni, begin juli het hele voortraject doorlopen te hebben.

Hebben jullie aan vrienden en bekenden verteld dat jullie met ECD bezig zijn of hebben jullie het stil gehouden?

Hebben jullie een soort van dagboek bijgehouden of houden jullie dat nog bij, over de gehele procedure?

Twijfel of ik dat wil gaan doen, wel lekker denk ik om je gevoel even op papier kwijt te kunnen.

Ik blijf mee lezen en zodra wij iets weten, houden we jullie op de hoogte.

Geplaatst

Bootje, ik hoop dat je het bloedonderzoek krijgt. Ik heb er ook 2x naar gevraagd (na een tegatieve test) maar ik kreeg het niet. Urine test was voldoende, zeiden ze. Als je 18 dagen na TP niet posi test, is het volgens hun gewoon negatief. Wel balen meid, dat je nega getest hebt....

Corina, succes bij GG morgen. Mijn donor heeft ook een FM morgen, toevallig zeg.

Ik ben erg benieuwd wat ze over je immuun zeggen....

Voor de rest: fijne dag meiden!

Geplaatst

Nog 3,5 uur dan worden we opgehaald met de bus richting vliegveld. Zie voor t eerst vreselijk op tegen t terugvliegen.. Cyprus is toch stukje verder dan Barcelona. Best gek idee dat we heen met zijn tweetjes waren en straks met zijn vijven terugvliegen! Hoop dat we minder turbulentie hebben dan de heenreis (zeker nu met emmies aan boord pffff doodeng!) en dat er niet al binnen 15 minuten na vertrek al 5 (gevulde!!!) witte zakken voorbij komen. Ik hoef vast niet uit te leggen wat daar in zat...Deze week gelukkig alleen donderdag even werken dus kan echt rustig aan doen (mag niets van mijn man, wel lief hoe bezorgd ie is hoor: hoe zijn jullie mannen daar onder?). Wel fijn dat de meesten hier momenteel actief in het hele proces zitten, een hoop in de ww zitten en anderen zelfs al zwanger zijn. Lieve meiden ik hoop dat wij binnen afzienbare tijd allemaal harstikke zwanger zijn. Dat verdienen we gewoon!Zal me weer melden als ik weer veilig op Nederlandse grond sta.... ;)

Geplaatst

@sannemiek: ik heb van Cyprus een dagboekje bijgehouden, alleen al omdat we zoveel lachwekkende dingen hier hebben meegemaakt. Wij zijn natuurlijk ook ruim 13 dagen op pad geweest en was bang dat ik alles niet meer precies zou weten. En antwoord op je vraag of iemand weet van onze ecd: 2 vriendinnen weten t, compagnon van m'n man en mijn werkgever (die is echt super!!!). Verder denkt iedereen dat we op vakantie zijn. 2x Barcelona wist zelfs familie niet dat we in t buitenland zaten, best raar. Als t positief is straks vertellen we van de ecd want iedereen weet dat ik geen kinderen kan krijgen dus niemand die zal geloven dat dit ineens spontaan is gebeurd ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden